DVD beeld op TV: Interlaced?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55
Op alle DVD spelers die ik gebruik op twee TV's bij mij thuis lijkt het beeld wel interlaced (luxaflex effect). Is dit normaal? Op een afstandje is het minder zichtbaar maar het is er wel. De TVs zijn gewoon 4:3 format, resp. 72 en 80 cm, misschien dat het op die grootte wat duidelijker is. In elk geval zie ik het niet op mijn 19 inch monitor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Xanax959

relax...

Dat heb ik ook als ik mijn tv out van mijn videokaart gebruik. Als je dat ook doet, ik heb hier ergens gelezen dat tv outs van videokaarten niet zo'n goed pal signaal leveren.
Sluit ik mijn tv aan op mijn DXR3 kaart, dan is het beeld perfect, superscherp.
O ja, eigenlijk is een tv beeld altijd interlaced.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
Op zaterdag 12 januari 2002 00:41 schreef Xanax het volgende:
O ja, eigenlijk is een tv beeld altijd interlaced.
Niet helemaal waar. Veel moderne NTSC tv's (standaard in USA) kunnen ook progressive video aan. Daarmee heb je dat effect niet.

Ontopic: waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de tv-out van je videokaart. Misschien dat nieuwe drivers helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:01
Allereerst moet je tv wel progressive scan ondersteunen. De tv's die dit doen vallen veelal in de hogere prijsklasse en dan ook nog eens eerder NTSC dan PAL.
Daarnaast moet je nog een DVD speler hebben met een progressive output. Ook deze zijn niet echt op iedere hoek te koop.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Maar dan heb je wel mooi beeld :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb het hier over zowel de DVD in mijn PC als standalone DVD spelers: Pioneer, Sony en Cyberhome. Ze doen het allemaal. BTW, de TV die ik nu gebruik is twee maanden oud, een redelijk top of the line model van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook opgemerkt bij mijn pioneer dv535.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Welk model is het van Sony? En welk effect bedoel je precies? Dat het beeld zelf duidelijk uit twee lijnen is opgebouwd, dat je een kam effect krijgt (zie pic)
Afbeeldingslocatie: http://www.dvdzone.nl/kijkruimte/matrix-weave.jpg
Of bedoel je dat je duidelijk zwarte lijnen ziet die verder niet bewegen? (dan ligt het eerder aan de beeldbuis namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

*sorry voor t omhoogkicken van een oud topic*

maar ik heb hier ook last van. En ik heb nog nergens een oplossing kunnen vinden. Ik gebruik ook een standalone dvd speler... en het is vrij irritant als je van dichtbij kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

ShittyOldMan schreef op 13 January 2002 @ 12:37:
Welk model is het van Sony? En welk effect bedoel je precies? Dat het beeld zelf duidelijk uit twee lijnen is opgebouwd, dat je een kam effect krijgt (zie pic)
[afbeelding]
Of bedoel je dat je duidelijk zwarte lijnen ziet die verder niet bewegen? (dan ligt het eerder aan de beeldbuis namelijk)
ja zoiets als in dat plaatje .. alleen dan ietsje minder als het voorbeeld.. maar kan dit aan mijn tv liggen of ligt dit aan mijn dvd speler want dan kan ik hem nog terugsturen.. heb hem nl pas net gekocht!

*subtiel kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70205

hello there DVD stuurd altijd interlace uit tenzij je een PSM in heb zitten die pogressive uitstuurd. je kan dus zoveel DVD proberen je ziet ze toch .
van goedkoop tot duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andere optie is om via je PC je DVD te kijken.
dan heb je geen last meer, jij wordt gek om film zo te kijken ?
ik wordt gek als ik tv kijk daarom zit me tv ook 5 mtr kijkafstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Sterker nog een dvd is interlaced opgenomen. Als je interlaced afspeelt op een progressivescan medium (monitor,plasma,tft,beamer) heb je een goeie linedoubler of deinterlacer nodig . Bij slechte en goedkope LD's en Deinterlacers krijg je bij het samenvoegen van de even en oneven lijnen het kameffect. Een voorbeeld van een goeie Deinterlacer is de Fouradja chip. Bij alle interlaced media zoals tv's zonder PS heb je geen kameffect bij het spelen van DVD maar bij het uitvergroten van normale breedbeeld bronnen heb je op grote schermen veel last van barndoor (luxaflex). Als je het goed bekijkt kijk je steeds maar naar de helft van de film.
Progressive Scan ruled voor grote schermen en/of kleine kijkafstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

mwa ik heb nu ontdekt dat als ik mijn antenne kabel eruit haal, dat het dan een heel stuk scheelt, schijnt dat die storing uitzend omdat ik geen geisoleerde bekabeling had.. zo is het wel goed te kijken in ieder geval! Stukken beter als eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Waarom coderen ze DVD's niet gewoon progressive en laten ze het de DVD niet interlacen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, ik denk dan toch weer sterk over de aanschaf van een progressive scan DVD speler. Helaas zijn er nog maar weinig spelers die dat ondersteunen. Sommigen hebben wel PS met NTSC discs, maar Arcam is de enige die een speler aanbiedt met zowel NTSC als PAL PS. Maar ze zullen wel snel gevolgd worden door andere merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hi S_roubos
hmm bedoel je dat hij progressive uit stuurd die Arcam.
Pioneer heeft ook een dvd speler die dat doet en nog een paar. Maaaaaaar ja er is een maar. je TV moet wel beschikken van progressive input wat niet alle tv hebben en ik heb het niet over tv's van €2000,- zeg maar gerust een plasma tv. of een projector /beamer)
Die niet vrij aan de hoge prijz klasse zit.:)

Pioneer bring you their first Progressive Scan player, Pioneer 737. This features all the excellent high quality DACs and seperate PSUs as the previous Pioneer 717, but gives you the added bonus of Progressive Scan technology.
The majority of plasma screens and video projectors can accept a progressive scan input, in addition to an increasing number of high specification TVs. The bigger the picture, the more benefit to be seen from progressive scan.

zoek nog een klein geld wie wil sponseren:)
is voor een goed doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Hier nog wat progressive players (nintaus = ntsc en pal)
http://www.hivizone.com/

Vinnienerd schreef op 11 november 2002 @ 12:02:
Waarom coderen ze DVD's niet gewoon progressive en laten ze het de DVD niet interlacen???

Ik denk om de electronica in de spelers te beperken. Voor het overgrote deel is een interlaced signaal nodig. Iedere dvd speler zou dan over electronica moeten beschikken om het signaal interlaced te maken (dan is het compatible met een normale tv) waardoor de prijs omhoog gaat. Dat is weer ongunstig voor de dvd markt. Beter kun je dan de bron interlaced maken en enkele speciale spelers voorzien van progressive electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
hmm bedoel je dat hij progressive uit stuurd die Arcam.
Pioneer heeft ook een dvd speler die dat doet en nog een paar. Maaaaaaar ja er is een maar. je TV moet wel beschikken van progressive input wat niet alle tv hebben en ik heb het niet over tv's van €2000,- zeg maar gerust een plasma tv. of een projector /beamer)
Die niet vrij aan de hoge prijz klasse zit.:)
De Arcam en de Philipsen die ShittyOldman liet zien in zijn link zijn voorlopig de enige spelers die zowel met NTSC als PAL PS laten zien. Pioneer heeft voorlopig alleen NTSC PS spelers, zoals b.v. de 747.

Inderdaad, een weergave apparaat zal die PS output aan moeten kunnen. Projectors en projectie TVs en plasma's kunnen dat, er zijn slechts twee CRT TVs die PS aankunnen, waarvan slechts een van de twee zowel PAL als NTSC kan doen...

De moraal wat mij betreft: Nog even wachten met het upgraden van DVD speler en TV :)

Pagina: 1