Toon posts:

Welke MOBO moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het overlijden van mij MSI VA6199 mamaplankje: Koeler op northbridge laat los, ga ik een nieuwe kopen want ik zit nu achter een pentium 200 MMX en ik kan je vertellen dat da nie handig is.

Ik zit te twijfelen tussen 2 moederborden:
- De ASUS TUV4x met een VIA pro 133T chipset
- De ASUS TUS2L met een Intel 815EP chipset

Ik heb enkele vraagjes over welke ik zou gaan moeten kopen. Ik heb nergens een test ofzo gezien waar bijde moederborden met elkaar vergeleken worden.

- Welke chipset is beter?, de VIA of de intel?
- De TUV4X heeft AGP Pro/4x en de TUS2L heeft AGP 4x...
welke kan ik dan het beste nemen voor een G-Force 2MX??
- Hij moet goed overclockbaar zijn

Welke moet ik dan nemen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met de 815EP zit je ook nog vast aan een maximum van 512MB geheugen.. De VIA Apollo Pro kan geloof ik 2GB hebben. Dan is mijn persoonlijke keuze uit die twee al snel gemaakt :7

Verwijderd

512MB is IMO genoeg voor een systeen.
Aan AGP-Pro heb je met een GF2-MX helemaal niks aan, alleen de echte workstation-kaarten hebben AGP-Pro, gamerskaarten never nooit.
Aan eem Intel chipset heb je altijd een goeie, VIA wil nog wel es wat gezeur geven, nu weer met oa. die PCI-latency bug.

Asus TUSL2-C dus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 11 januari 2002 23:40 schreef TweakGuy het volgende:
Aan eem Intel chipset heb je altijd een goeie, VIA wil nog wel es wat gezeur geven, nu weer met oa. die PCI-latency bug.
Een echte tweaker krijgt een VIA systeem heus wel retestabiel :P :7

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik hoor niet al te beste verhalen over die Intel chipset en zou dan ook gaan voor een VIA based mobo.

Hmmzzz in mijn processor overzicht zie ik dat er ook nog SiS chipsets zijn.. is dat geen idee?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Tegenwoordig zou ik voor via gaan. Is inmiddels zeker zo goed als intel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 20:59 schreef suppa het volgende:
Tegenwoordig zou ik voor via gaan. Is inmiddels zeker zo goed als intel!
Sorry, ik vanmiddag al een keuze gemaakt....ik heb een TUSL2 gekocht en hij bevalt me tot nu toe prima.
Pagina: 1