[Boxen] JBL XTI-80

Pagina: 1
Acties:
  • 1.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:21
heb deze boxen vandaag getest bij de Staffhorst in Utrecht i.c.m. een Marantz 8000 en een Nad C-370 versterker, maar nu moet ik zeggen dat deze boxen erg goed klinken!

nu is alleen zo'n "luisterkamer" bij staffhorst nogal klein en heeft onze kamer een oppervlakte van 56 m2...
Heeft er iemand deze boxen in een kamer van ongeveer dit formaat en kan zeggen of ze dan ook goed klinken?

of iemand die er wat meer over te zeggen heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Tis een flinke kamer, maar tis ook best een flinke speaker. Tenzij je de buren gek wilt maken zie ik het probleem niet :)

Rendement is ook best redelijk..

Het hangt er ook wel een beetje van af hoe je je kamer hebt ingericht (veel tapijt, gordijnen, meubels) hoe ver je van de speakers af zit en misschien het soort muziek.
Overigens beter te veel demping, dan te weinig.

Edit. bij een goede hifi zaak mag je vaak thuis proef draaien..

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zaterdag 12 januari 2002 01:16 schreef Duck-Twacy het volgende:
Tis een flinke kamer, maar tis ook best een flinke speaker. Tenzij je de buren gek wilt maken zie ik het probleem niet :)

Rendement is ook best redelijk..

Het hangt er ook wel een beetje van af hoe je je kamer hebt ingericht (veel tapijt, gordijnen, meubels) hoe ver je van de speakers af zit en misschien het soort muziek.
Overigens beter te veel demping, dan te weinig.
vrijstaand huis dus buren gaan niet zo snel moeilijk doen ;)
parket vloer... niet echt vol met meubels enzo.
speakers moeten toch stukje van de wand af natuurlijk maar daar is ook ruimte voor.

ik zit me alleen af te vragen welke rear + center + actieve subwoofer hier goed bij passen.
zou de B&W 600 serie 3 kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter toch? Je hebt dan namelijk vrijwel geen kans op staande golven. Verder is vrijwel elke zuil natuurlijk niet alleen bedoeld voor kleine kamertjes maar ook misschien wel juist voor de grotere.

En wat je als rears en center hierbij zou moeten/kunnen hebben? Dat lijkt me nogal simpel eigenlijk, gewoon de rears uit dezelfde serie: de xti40's en de xti10c (van wat ik zo van die site zie). Dan heb je direct een evenwichtig geluid, aangezien ze allemaal ongeveer een gelijksoortige klank hebben. Die subwoofer van dezelfde serie zou je misschien nog wel een keer goed moeten luisteren, een subwoofer is namelijk niet echt te vergelijken met normale speakers; ik vind het ook altijd een beetje gewaagd dat alle speakermerken die een surroundlijn trachten te maken ook direct een subwoofer aanbieden. Misschien dus dat je voor een ander merk subwoofer zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 10:27
Kep geen idee wat ze bij de Staffhorst moeten kosten, maar ze zijn ook hier te krijgen voor €410,- per stuk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
ik heb bijna besloten, twijfel nog tussen de XTI-80 of XTI-100, maar daar kom ik vast wel uit ;) :)

JBL XTI-80 (front) + JBL XTI-40 (rear)
of
JBL XTI-100 (front) = JBL XTI-20 (rear)

+ JBL XTI-10 C (center speaker)

met deze versterker:

Marantz sr7200

goed keus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
*kickje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ik zou zeggen, luister ff welke je het mooist vindt klinken. En om dat 'grote kamer probleem' op te lossen, haal ze bij de Staffhorst uit die luisterkamer en sluit ze aan in die 'normale hal'. Daar staan hier en daar ook setups. Moet geen probleem zijn denk ik, maar laat wel het personeel dit doen. En sleep dan ook meteen die Marantz mee als ze toch al bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zaterdag 12 januari 2002 21:42 schreef ShittyOldMan het volgende:
Ik zou zeggen, luister ff welke je het mooist vindt klinken. En om dat 'grote kamer probleem' op te lossen, haal ze bij de Staffhorst uit die luisterkamer en sluit ze aan in die 'normale hal'. Daar staan hier en daar ook setups. Moet geen probleem zijn denk ik, maar laat wel het personeel dit doen. En sleep dan ook meteen die Marantz mee als ze toch al bezig zijn.
guess what I have done today ;)
was niet druk, en heb daar 2 uur doorgebracht.
verkoper heeft me goed geholpen :)
was er gezellig :D
maar ik ga denk ik toch voor de 100 i.c.m. de 20...
vooral omdat als ik 80 met 40 neem je 4 grote speakers hebt, en die zijn toch lastiger te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
wow! die Ti100 is kwantitatief bijna gelijk aan de Mission705 die niet meer gemaakt wordt.

No sub needed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zaterdag 12 januari 2002 23:28 schreef Yokozuna het volgende:
wow! die Ti100 is kwantitatief bijna gelijk aan de Mission705 die niet meer gemaakt wordt.

No sub needed! :)
:D dat zei de verkoper ook al!
als blijkt dat er toch te weinig bas is kan ik er altijd actieve subwoofer bijkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
hoewel ik eerst sterk aan de 100 i.c.m. de 20 zat te denken heb ik besloten de 80 i.c.m. de 40 te nemen.
dit komt kwa geluid dan gewoon zo'n beetje gelijk uit.
en die 40's zijn gewoon groter/mooier als de 20's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
K dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Waarom niet de 100 met de 40? Of wordt dat een geld probleem? je kunt die 40's ook eventueel later kopen, anders krijg je er misschien spijt van dat je wegens de rears hebt moeten inhouden op de fronts. Of doe die center dan later en speel een tijdje op phantom mode. Tis slechts een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 13 januari 2002 18:31 schreef ShittyOldMan het volgende:
Waarom niet de 100 met de 40? Of wordt dat een geld probleem? je kunt die 40's ook eventueel later kopen, anders krijg je er misschien spijt van dat je wegens de rears hebt moeten inhouden op de fronts. Of doe die center dan later en speel een tijdje op phantom mode. Tis slechts een suggestie.
het is meer dat die 100's wel erg veel plek innemen in de kamer "voor het gezicht" zeg maar. en aan 80-40 heb ik qua "sound" gewoon meer dan genoeg.
en ook budgettair is het over m'n budget.
eigenlijk is 80-40 al boven m'n budget, maarja... het klinkt zo goed he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Over het algemeen, hebben jbl speakers, een hoog redement en veel vermogen, dus dat komt wel goed in een grotere kamer. Je moet alleen wel een speaker nemen die in de kamer past, dus geen mini :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Op zondag 13 januari 2002 18:44 schreef FFF het volgende:
Over het algemeen, hebben jbl speakers, een hoog redement en veel vermogen, dus dat komt wel goed in een grotere kamer. Je moet alleen wel een speaker nemen die in de kamer past, dus geen mini :D
JBL kennende zijn die bassdrivers 10", dus zo klein zullen die speakers niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Heb alleen het belangrijkste oinderdeel van een surround set nog niet gezien, De center :P of heb ik erover heen gelezen :D De center is zeker wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 13 januari 2002 18:46 schreef FFF het volgende:
Heb alleen het belangrijkste oinderdeel van een surround set nog niet gezien, De center :P of heb ik erover heen gelezen :D De center is zeker wel belangrijk.
overheengelezen ja..
paar posts hierboven heb ik hem genoemd..

JBL XTI-10C (center speaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Ok, sorry, had alleen die 100,80,40,20 gezien (opsomming)
JBL lijkt me een uiterst geschikt merk in een grotere kamer, en zeker met home cinema, vaak een goede bass en een hoog redement/vermogen, de speakers gaan loeihard, en dat is goed te gebruiken in een grotere kamer, verder is de bas leuk voro home cinema, de links werkte bij mij niet net (zal wel aan mij liggen) maar weet niet wat ze kosten, maar ik zou Quadral ook aanbevelen voor Home theatre. Ontzettend mooie bas, mooi hoog, en krachtige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 13 januari 2002 18:59 schreef FFF het volgende:
Ok, sorry, had alleen die 100,80,40,20 gezien (opsomming)
JBL lijkt me een uiterst geschikt merk in een grotere kamer, en zeker met home cinema, vaak een goede bass en een hoog redement/vermogen, de speakers gaan loeihard, en dat is goed te gebruiken in een grotere kamer, verder is de bas leuk voro home cinema, de links werkte bij mij niet net (zal wel aan mij liggen) maar weet niet wat ze kosten, maar ik zou Quadral ook aanbevelen voor Home theatre. Ontzettend mooie bas, mooi hoog, en krachtige speakers.
ik wijk nu niet meer van jbl af.. heb zo'n 5 uur totaal in geluidskamers enzo doorgebracht en heb voor JBL XTI gekozen.
Ze gaan erg hard ja, maar blijven dan ook nog gewoon erg goed geluid geven! Bas komt er niet overheen en hoge tonen worden gewoon goed weergegeven. ik vind het geluid erg "warm" klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
ik wijk nu niet meer van jbl af.. heb zo'n 5 uur totaal in geluidskamers enzo doorgebracht en heb voor JBL XTI gekozen.
Ze gaan erg hard ja, maar blijven dan ook nog gewoon erg goed geluid geven! Bas komt er niet overheen en hoge tonen worden gewoon goed weergegeven. ik vind het geluid erg "warm" klinken :)
Om precies diezelfde reden heb ik ook voor mijn JBL's gekozen (ouwe LX serie, zie site). Vrij hard, voelbaar, en toch nog mooi. Die van mij komen echter wel tot hun recht op hoge volumes maar als je 'm zachter zet valt het laag relatief meer weg. Dan zou je een aktieve sub of loudness moeten gebruiken. Da's met mijn speakers (en versterker/receiver) dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Op zondag 13 januari 2002 20:56 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

ie van mij komen echter wel tot hun recht op hoge volumes maar als je 'm zachter zet valt het laag relatief meer weg.
:D dat hebben deze JBL's ook!
niet dat ze verkeerd klinken, maar ze klinken niet meer zo "warm" :) maar ach.. gewoon harder zetten dan he ;)
Pagina: 1