Analog of Optisch

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Mischien stomme vraag,
mar kwil een dvd speler kopen :)
en ik lees en hoor veel termen,
maar snap nie veel over Analog of Optisch

kan iemand me t verschil en de functie uitleggen???

Keep on rolling....

Verwijderd

waarvoor? geluid neem ik aan?

ff simpel:
analoog = (koper)draad
optisch (= digitaal) = licht

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zoekt het verschil tussen Analoog of Digitaal. Optisch is een vorm van Digitaal (net zoals Coaxiaal). Voor info over digitaal kun je deze draad doorlezen: [topic=350725/1/25]

In het kort is het verschil:
• anloog is een continue signaal (maar wel met verlies in de kabel)
• digitaal is een discreet signaal (maar zo goed als zonder verlies)

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
oke thanx,
maar dat was ook ongeveer alles wat ik wist,
en ja t is voor aansluiting van geluid op versterker van dvd speler

maar wat is t verschil tussen kwaliteit, en soort aansluiting

Keep on rolling....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 17:47
Voor digitale aansluiting heb je op de versterker een digitale ingang nodig. Dit kan dus zijn coaxiaal (ziet er uit als zo'n analoge tulpingang, maar dan oranje), of optisch (zwart blokje, zal er wel bij staan). Met deze aansluitingen kun je dus het digitale signaal overbrengen en als je versterker een dolby digital/DTS decoder heeft krijg je dus als het ware het 'echte' DVD geluid.
Heb je geen digitale ingang, dan moet je de boel analoog aansluiten met zo'n rood-wit draadje met twee tulpstekkers aan elke zijde. Hiermee kun je een stereo signaal overbrengen. Met een dolby prologic decoder kun je er weer dolby prologic van maken, anders blijft het gewoon stereo.

Let wel op, voor een coaxiale verbinding kun je niet een normale tulpkabel kopen, daar zijn speciale 'digitale interlinks' voor. Voor een optische verbinding koop je een optisch draadje. Beide te koop bij de betere hifi boer of electronica zaak.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12 13:50

Opa

Nu Multifocaal!

Enne, volgens What*HiFi? geeft coaxiaal digi een beter geluid dan optisch, maar dan moet je er echt goed voor gaan zitten, goede speakers hebben en geen storende geluiden buiten op straat.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 11 januari 2002 00:19 schreef victorvo het volgende:
Enne, volgens What*HiFi? geeft coaxiaal digi een beter geluid dan optisch, maar dan moet je er echt goed voor gaan zitten, goede speakers hebben en geen storende geluiden buiten op straat.
Ja, dat is dus echt zoeken naar beter geluid... Optisch is ongevoeliger voor storingen buitenaf en coaxiaal heeft minder 'omzettingen' van het signaal...

Hebben we laatst een hele leuke discussie over gehad :) (vaker zelfs!):
[topic=350725/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1