TV Gids

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.047 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
Tip voor je programma:
Maak een koppeling naar bijv. imdb voor films.
Das wel enorm hanidg.
Of iets anders waar info staat over (vooral) films en eventueel programmas enof series

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055

Matched: tvgids
Deze zin vond ik ook wel interessant:
2. Het voor een beperkte tijd en zonder direct of indirect economisch of commercieel voordeel voor gebruik ter beschikking stellen door voor het publiek toegankelijke instellingen wordt niet als opvragen of hergebruiken beschouwd.
Die websites zijn publiek toegankelijk waar de data door tvgids vandaan wordt gehaald. Als de tvgids de data na één dag weggooit (je hebt er toch niks meer aan) is het voor beperkte tijd. Bij persoonlijk gebruik heb ik er geen commercieel voordeel van. En volgens de quote hierboven is bij zo'n gebruik geen sprake van opvragen of hergebruiken. Dus lijkt me niks mis met een proggie als tvgids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Geen matches
ok point taken, het wordt niet gewaardeerd als de discussie in dit topic gevoerd wordt, dus dat zal ik niet meer doen. Ik moet er nog even over denken of ik in een geschikter forum een draadje open. ciao :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57898

Geen matches
[topic=541917/1/25]

Ga daar maar verder :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Geen matches
Dit topic heeft nog maar 662 reacties.. kunnen hier toch gewoon verder gaan... zijn nog lang niet bij de 1000! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 07:52 schreef leonardo1504 het volgende:
ok point taken, het wordt niet gewaardeerd als de discussie in dit topic gevoerd wordt, dus dat zal ik niet meer doen. Ik moet er nog even over denken of ik in een geschikter forum een draadje open. ciao :)
En wat staat daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
[topic=541917/1/25]

Ga daar maar verder :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Geen matches
Nee ga hier maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hmpf... ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen matches
zoals al gezegdt ik heb hem zo gemaakt dat hij maar 1x iets hoeft op te halen van de site dus het is niet zo dat die site nou helemaal plat gaat vanwege de gigantische data die er wordt opgehaald.
Dit is gewoon proberen ergens onderuit te praten.

Er word gezegd dat wat je doet niet op prijs word gesteld.
Vervolgens kom je met het 1x per dag verhaal aan.

Stelen in de supermarkt mag niet.
Echter als ik 1x per dag een brood jat wat allen op die dag nog houdbaar is mag het wel :?

<li> Het is voor persoonlijk gebruik
<li> Het is tijdelijk gebruik (morgen istie niet meer goed)
<li> Het is voor niet commercieel gebruik
<li> Ik doe het maar 1x per dag

Ik vraag me af wat zulk soort gebruikers zouden zeggen als trueserver besluit per onmiddelijk te stoppen met de bandreedte sponsering, waarbij nader onderzoek uitwees dat de geweldige banbreedte groei veroorzaakt werd doordat iemand de DB elke dag leegtrok ...

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Geen matches
dan ben ik best benieuwd wat je van hottopic en hottracker e.d vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 10:46

cutter

Wannabe i7 fanboy

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 10:48 schreef eXistenz het volgende:
dan ben ik best benieuwd wat je van hottopic en hottracker e.d vindt..
Dat vinden we hier bij GoT prima, zo niet dan hadden we wel ingegrepen.

Op de gegevens van de omroepen zit auteursrecht net zo min als ik de code van windows mag verspreiden mag dat ook niet met programmagegevens. Je kunt hoog of laag springen wat jullie doen is onrechtmatig en het is aan ons om te bepalen of jullie hier door mee mogen gaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Geen matches
goedgoed. totnutoe heb ik me aardig stil gehouden, maar nu ga ik dan toch maar mijn zegje doen. Zoals sommige van jullie weten werk ik bij een omroep en niet zomaar een omroep, maar de grootste van Nederland, de TROS.

Omdat ik merk dat veel mensen ( waaronder ik ) niet precies weten hoe het nu allemaal zit ben ik even langs onze juridische afdeling gelopen. Die kwamen met een verpletterend antwoord:
tis een no-go area. programmagegevens vertegenwoordigen een grote waarde, en zijn intellectueel eigendom van de publieke omroepen. Ze zijn NIET vrij beschikbaar, en eenieder die deze gegevens publiceerd, zij het via een website, email, print of ander medium is in overtreding van de wet. Hoe men aan deze gegevens komt is verder niet relevant.
Dat is dus vrij duidelijke taal. Het tweede wat in mij opkwam is of er dan de mogelijkheid is een licentie cq. contract te krijgen voor die gegevens en of je die mag publiceren. Maar dat kan dus niet, je kunt namelijk als NIET omroep zijnde niet de gegevens publiceren. Maw tenzij je een omroep bent mag je programmagegevens verspreidden, anders niet. Kan wel zijn dat je een contract hebt, alleen dat contract is juridisch gewoon niet geldig.

Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op http://tv.wereld.nl/ aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren. Ik geloof dat leonardo1504 net zo ali illegali bezig is als de users die dit project in alkaar zetten.

Het is een inbreuk op Art 10 lid 1 sub 1 Auteurswet jo. art. 59 Mediawet.

Lijkt me dat discussie uitgesloten is. :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Geen matches
Lijkt me dat discussie uitgesloten is.
Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe
Hoe combineer je die 2 :? :P
Mij dus ook.

* DR doet Leonardo nog kans geven dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
aangezien topic weer snel open is gegaan maak ik ff van de gelegenheid gebruik om dit te melden..

Aangezien het schijnbaar inderdaad zo is dat het niet mag ,zal de tvgids niet meer voor download ter beschikking worden gesteld en zal ook naar alle waarschijnlijkheid niet meer verder ontwikkeld worden om eventuele problemen te voorkomen.

Dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn om het progje overboord te kieperen ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 14:33
Op donderdag 04 juli 2002 12:04 schreef eXistenz het volgende:
aangezien topic weer snel open is gegaan maak ik ff van de gelegenheid gebruik om dit te melden..

Aangezien het schijnbaar inderdaad zo is dat het niet mag ,zal de tvgids niet meer voor download ter beschikking worden gesteld en zal ook naar alle waarschijnlijkheid niet meer verder ontwikkeld worden om eventuele problemen te voorkomen.

Dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn om het progje overboord te kieperen ? :(
no way man!
gewoon doorgaan.
een fietser rijd ook vaak door rood. wat dus niet mag.
desnoods gaan we op een ander forum verder, of mail je me als je een update van je programma hebt.

enne aan de Moderators: nu leo ineens over wetten etc. begint gaan jullie ook eens nadenken over of dit topic wel mag. terwijl het topic inmiddels al 20pagina's beslaat!
had dan eerder ingegrepen. dit staat gewoon suf!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 12:15 schreef PuckStar het volgende:

[..]

no way man!
gewoon doorgaan.
desnoods gaan we op een ander forum verder, of mail je me als je een update van je programma hebt.

enne aan de Moderators: nu leo ineens over wetten etc. begint gaan jullie ook eens nadenken over of dit topic wel mag. terwijl het topic inmiddels al 20pagina's beslaat!
had dan eerder ingegrepen. dit staat gewoon suf!
Ik kan me die frustratie ook wel voorstellen, alleen wij zijn niet pro-actief in het checken van alle onderwerpen. Evidente warez zaken verwijderen we direct. Daarnaast krijgen we soms klachten van users over topics, dat bespreken en beoordelen we en na zorgvuldig onderzoek onzerzijds komen we tot de conclusie dat er de nodige juridische haken en ogen aan dit project zitten.
Ten eerste zijn jullie een database aan het rippen en dat mag niet.
Ten tweede zitten jullie aan omroepgegevens waar je niet aan mag zitten.

Dit is ter bescherming van jullie en ook van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
vond die opmerking van dat Kranten.com wel geinig.. daar heeft de rechter uitgesproken dat dat wel mag..

en ik denk dat het daar om iets meer geld en meer gegevens gaat dan wat tv gids gegevens...

(en de tv gids programmering staat toch ook in de krant ;))

hoop dat eXistenze in ieder geval gewoon doorgaat op zijn eigen site en daar een forum begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 12:24 schreef cutter het volgende:

[..]

Ik kan me die frustratie ook wel voorstellen, alleen wij zijn niet pro-actief in het checken van alle onderwerpen. Evidente warez zaken verwijderen we direct. Daarnaast krijgen we soms klachten van users over topics, dat bespreken en beoordelen we en na zorgvuldig onderzoek onzerzijds komen we tot de conclusie dat er de nodige juridische haken en ogen aan dit project zitten.
Ten eerste zijn jullie een database aan het rippen en dat mag niet.
Ten tweede zitten jullie aan omroepgegevens waar je niet aan mag zitten.

Dit is ter bescherming van jullie en ook van ons.
ok ik kan het begrijpen!
bedankt voor je uitleg.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz

[..]
no way man!
gewoon doorgaan.
*knip*
"inbreuk op blablabla..." kunnen ze lastiger over gaan doen dan over door rood rijden :(

Maar dan nog vraagje aan onze Tros man :)
Als ik uit de papierentvgids overtik mag dat dan wel ?
(ik heb dat ding immers gekocht dus lijkt me dat ik die gegevens mag gebruiken ,maar kan er ook helemaal naast zitten dus corrigeer me maar als ik het fout heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
ja .. idd.. dat "overtikken" ;) ;) zou geen probleem moeten zijn.. het levert geen enkele database of site enige belasting op..

en zoals ik al eerder zei... het is hetzelfde als de gegevens bij www.kranten.com en daar mag het wel (rechtelijke uitspraak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Geen matches
Kijk, ik ben geen jurist dus ik kan alleen maar zeggen wat de jurist mij doorgeeft. Hoe de krant dat doet met de gegevens dat weet ik niet, maar het lijkt mij dat dat een apart geval aangezien dat alleen voor dezelfde dag is, en niet voor een hele week. Een tv-gids lijkt me toch iets anders, waar het om gegevens gaat van over de hele week ipv die dag alleen. Juridisch gezien is het overtikken ook strafbaar, lees mijn reply boven maar. Hoe je aan de gegevens komt is irrelevant, of dit nu via een elektronische weg gaat ( rippen van DB ) of handmatig ( overtikken ) het gaat erom dat je het intellectueel eigendom schaadt.

Een verwijzing naar kranten.com vind ik beetje doelloos aangezien het hier om een heel andere zaak gaat ( het zogenaamde deeplinken )

Ik wil trouwens wel verwijzen naar de jarenlange rechtzaak waarmee de Telegraaf bezig is betreffende dezelfde programma gegevens. En aangezien hier nog steeds geen uitspraak over is, lijkt het mij verstandig om jezelf en GoT niet in de problemen te brengen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
hoezo.. er is dus nog geen uitspraak bij de Telegraaf.. dus je weet ook niet dat het niet mag...

Er zijn nu gewoon 2 partijen.. de een zegt dat het niet mag en de andere wel...

Dus gewoon lekker doorgaan tot er een uitspraak is bij die Telegraaf zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Geen matches

[..]

no way man!
gewoon doorgaan.
...
Inderdaad! Laat je niet kisten hor. Sommige dingen zijn inderdaad volgens niet helemaal 100% legaal. Maar een heel belangrijk gezegde hier is wel: "Gelijk hebben is iets heel anders dan gelijk krijgen."
Als UPC ineens wat vage handelingen rondom mijn account uitvoert dan mogen ze dat wettelijk niet zomaar doen. Maar wat kan ik eraan doen behalve een advocaat in de armen nemen die meer per uur kost dan ik per jaar aan UPC betaal? Nee dus. En dat geldt hier ook. Ook al sluiten ze dit topic, je site kan toch gewoon blijven bestaan! Er zijn wel meer sites actief waarover je hier niet mag spreken ;)

Keep it going man!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 11:12 schreef oh,when? het volgende:

Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op (hier stond een URL) aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren.
Dit is een samenwerking met een omroep, en formeel wordt het hier gepubliceerd door een omroep. Meer details mag ik ivm bedrijfsvoering niet geven. Maar je kunt me hier altijd over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 12:57 schreef Reignman het volgende:
hoezo.. er is dus nog geen uitspraak bij de Telegraaf.. dus je weet ook niet dat het niet mag...

Er zijn nu gewoon 2 partijen.. de een zegt dat het niet mag en de andere wel...

Dus gewoon lekker doorgaan tot er een uitspraak is bij die Telegraaf zaak!
Er is wel een uitspraak bij de Telegraaf, echter heeft de hoge raad beslist dat deze nog niet gehanteerd hoeft te worden zolang de beroepsprocedure loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 12:35 schreef Reignman het volgende:
...
en zoals ik al eerder zei... het is hetzelfde als de gegevens bij www.kranten.com en daar mag het wel (rechtelijke uitspraak)
Ehhhh.... zei ik dat niet..? Of was je me op de voorgaande pagina's al een keertje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
eXistense moet zijn site gewoon in de lucht houden (er wel een forumpje op knallen!!) er zijn zat van dit soort sites www.sjeemz.nl om er een te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Ook het volgende:

[..]

Ehhhh.... zei ik dat niet..? Of was je me op de voorgaande pagina's al een keertje voor?
Nee bij kranten.com draait het om de vraag of hier sprake is van een databank in de zin van de databankenwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Ook het volgende:

[..]

ja dat was jij.. maar ik had na jou hier nog een keer op gereageerd in een post en jouw opmerking aangehaald.. vind hem goed namelijk *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen matches
Het gaat hier niet om het in de lucht houden van een site, echter gaat het hier om de ontwikkeling en gebruik van een programma wat zijn gegevens op een illegale methode verkrijgt.

De manier zoals er nu gerageerd word "Doorgaan, so what dat het niet mag" enzo, vind ik zelfs bijna tegen het 'oproepen tot illegale activiteiten' aan komen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Ja ik weet dat ik doorkan gaan met de tvgids, maar het is maar hobby en heb weinig zin om als ze bij die site zeikerig zijn een hoop gedoe te gaan krijgen.

maar zoek wel andere mogelijkheden, site mag niet , tvgids mag niet dan blijft alleen epg over op dit moment.
(schotelbezitters weten wat epg is :))

edit*
zag reactie van leo al dus dit kan weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
EPG rulezzz ;) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 13:06 schreef Reignman het volgende:

[..]

ja dat was jij.. maar ik had na jou hier nog een keer op gereageerd in een post en jouw opmerking aangehaald.. vind hem goed namelijk *D
Nu zie ik em ja.. Helemaal over het hoofd gezien.. Gaat ook ineens weer lekker snel met dit topic!
Misschien hebben we dat "deel 2" toch nog sneller nodig dan we dachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Geen matches
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een webbased VCR te bouwen. Zodat je middels een php front end kan zeggen, en straks opnemen van dat en dat kanaal.
Maar voorlopig zijn het alleen nog maar gedachten.
Uiteraard zou een koppeling naar de tvsites mooi zijn.
Nu nog een scriptable captureproggie vinden, die een tekstfiletje als input accepteert.
Alle tips zijn welkom, vooral voor een captureproggie dat diverse kaarten kan aansturen en werkt met bijv. makkelijk leesbare tekstfiles (zodat je die vanuit een php script kan genereren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 13:07 schreef eXistenz het volgende:
...mag niet dan blijft alleen epg over op dit moment.
(schotelbezitters weten wat epg is :))
De Elektronische Programma Gids is ook een no-go area..nogmaals het maakt niet uit _HOE_ je aan de gegevens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 04 juli 2002 13:07 schreef Koffie het volgende:
...
De manier zoals er nu gerageerd word "Doorgaan, so what dat het niet mag" enzo, vind ik zelfs bijna tegen het 'oproepen tot illegale activiteiten' aan komen.
Dit kan je toch niet serieus menen?? Zometeen klaag je ons nog aan voor demonisering van het forum!

Natuurlijk mag je niet de wet opzettelijk breken enzo, maar is dit niet een klein beetje overtrokken? Het gaat hier echt om een handjevol mensen die 1 x per dag wat KB's downen. Als die TV gids sites echt zoveel inkomsten missen door die paar hits van dat tooltje, dan zullen ze wel onnoemelijk veel geld verdienen met de hits van de mensen die de site wel "normaal" bezoeken want dat zijn er ongetwijfel _veel_ meer dan die 6 Gotters met TVgids.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Op donderdag 04 juli 2002 12:52 schreef oh,when? het volgende:
Kijk, ik ben geen jurist dus ik kan alleen maar zeggen wat de jurist mij doorgeeft. Hoe de krant dat doet met de gegevens dat weet ik niet, maar het lijkt mij dat dat een apart geval aangezien dat alleen voor dezelfde dag is, en niet voor een hele week.
*grote knip
In de catagorie "stel ik snap het niet"
Dus als ik maar voor 1 dag erin zet kan het wel ?
(tvgids kan niet eens een hele week ophalen...)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
wat mij tegenstaat is dat het nu allemaal gigantisch is opgeklopt.
ineens worden er wetten etc bijgehaald.

en als ik kijk naar het begin van deze heisa, dan is dat omdat Leo begon over dat zijn site geld mist doordat tvgids.exe 1 keer per dag gegevens van een site haalt (en dan niet eens van zijn site!)

om de 1 of andere reden vond Leo het toch nodig om verder te "zeiken". en waarom!?!?!? nog steeds omdat hij anders inkomsten mist? ohnee, omdat hij een discussie wil uitlokken, die anderen allang niet meer wilden voeren. mammamia!!!!
ga je druk maken om andere dingen.

nogmaals ik vind het triest dat dit nu allemaal zo loopt. is helemaal nergens voor nodig.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
idd.. we geven het weer een andere draai dit topic!!

We gaan over de TV Gids features lullen!!

ben er achter gekomen dat het toch wel handig zou zijn als de programma's die geweest zijn niet meer zichtbaar zijn...

dus dat je per zender alleen ziet wat er nog moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 15:58 schreef PuckStar het volgende:
wat mij tegenstaat is dat het nu allemaal gigantisch is opgeklopt.
ineens worden er wetten etc bijgehaald.

en als ik kijk naar het begin van deze heisa, dan is dat omdat Leo begon over dat zijn site geld mist doordat tvgids.exe 1 keer per dag gegevens van een site haalt (en dan niet eens van zijn site!)

om de 1 of andere reden vond Leo het toch nodig om verder te "zeiken". en waarom!?!?!? nog steeds omdat hij anders inkomsten mist? ohnee, omdat hij een discussie wil uitlokken, die anderen allang niet meer wilden voeren. mammamia!!!!
ga je druk maken om andere dingen.

nogmaals ik vind het triest dat dit nu allemaal zo loopt. is helemaal nergens voor nodig.
Jongens, ik heb het niet over tvgids.exe maar meer in het algemeen. Dat van die 1 keer per dag: Iedereen denkt kennelijk dat ie de enige is. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. We hebben een aantal maatregelen genomen om zuigen te voorkomen, maar voordien waren er dagen dat bijna een kwart van onze traffic werd veroorzaakt door ofwel dit soort progjes (ja er zijn er meer van), ofwel door mensen die de hele database aan het leegzuigen waren, ofwel door sites die onze site parsten. Je kan me een zeikerd vinden, maar die site is hierdoor bijna over de kop gegaan, en als dat gebeurt kost dat banen. Voor de rest wil ik voor de zoveelste keer herhalen: het is mij niet te doen om mensen aan de schandpaal te nagelen. Echter hebben een paar figuren de ernst van dit probleem niet door, en evenmin hebben ze door wat de consequenties voor hen zelf kunnen zijn. Het is simpel, en nou betrek ik het niet alleen op onze site, maar ook op die van collegas: we lijden economische schade en bovendien steunt de wet ons. Je kan er gewoon op wachten tot iemand een proces aan zijn broek krijgt. Doe wat je met deze informatie wil doen, trek je er wel of niet iets van aan, maar respecteer dat ik voor mijn broodwinning op kom.

EN NOGMAALS: Als er inderdaad maar 1 tooltje was dat 1 keer per dag door zes mensen wordt gebruikt, dan had ik er geen moeite mee. Dan zou ik het echt wel gedogen. Als het er echter zoveel worden dat we er echt last van hebben gedoog ik het niet, maar dan ook van niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 16:41 schreef leonardo1504 het volgende:
[.....]
Deze vraag van Oh,when? staat nog steeds
Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op http://tv.wereld.nl/ aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren. Ik geloof dat leonardo1504 net zo ali illegali bezig is als de users die dit project in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
als ik nou viavia... (connecties o.a. bij Canal+) elke dag legaal de gegevens voor de gids kan aanleveren... dan is het toch volkomen legaal om het TV Gids programma verder uit te bouwen en te gebruiken hier op GoT??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Geen matches
Op donderdag 04 juli 2002 17:55 schreef cutter het volgende:

[..]

[..]
FF opletten cutter, hier heb ik op bladzijde 28 van dit topic al antwoord op gegeven :
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 04 juli 2002 11:12 schreef oh,when? het volgende:
Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op (hier stond een URL) aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een samenwerking met een omroep, en formeel wordt het hier gepubliceerd door een omroep. Meer details mag ik ivm bedrijfsvoering niet geven. Maar je kunt me hier altijd over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Geen matches
Als ik het goed begrijp is http://tv.wereld.nl een samenwerking van TV web en Wereld.nl, TV Web is weer een project van programmabladen AKN, en dat is weer van Stichting AKN, en die stichting vertegenwoordigt de Avro, KRO en NCRV.

Nogal een omweg dus...had je ook gelijk kunnen zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Geen matches
Op vrijdag 05 juli 2002 01:38 schreef oh,when? het volgende:
...

Nogal een omweg dus...had je ook gelijk kunnen zeggen :?
Wat is de zin van deze bijdrage? Waarom vraag je zoiets als je het antwoord al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
Omdat wij het nog niet wisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Geen matches
Ik moest meteen weer aan dit topic denken toen ik dit nieuws op de Frontpage zag:
http://www.tweakers.net/nieuws/22492
In één van de eerste definitieve juridische uitspraken, heeft een Deense rechtbank besloten dat de nieuwsverzamelaar Newsbooster zonder uitdrukkelijke toestemming van de uitgevers geen hyperlinks naar pagina's anders dan de frontpage van een site, mag plaatsen. Het zogenaamde deeplinken wordt hiermee nu ook juridisch een halt toegeroepen, waarmee Europese sites ook in de problemen kunnen komen, aangezien de Deense Auteurswet gebaseerd is op Europese richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 17:49
Er moet toch op de één of andere manier een oplossing voor te vinden zijn om het legaal te doen op een manier dat iedereen blij is?
Leonardo, ik neem aan dat je nu beveiliging op je database hebt zitten als je nou zélf een GOED programmaatje uitbrengt desnoods met een advertentie erin ofzo :?

En anders: er is ooit iets geweest over iemand die de telefoongids had overgetypt en het daardoor wel legaal was.
Ik krijg hier iedere donderdag de papieren tvgids binnen als iemand nou zo goed is om dat ff over te typen (scannen ;) ) iedere week :D
Dan flikkert IEMAND het wel ff op z'n webspace en dan is iedereen weer blij, of ze kunnen er iig niks aan doen *D :z

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Geen matches
Jammer hoor, komen er eens een paar mensen met écht handige programma's wordt er meteen over illigaliteit gepraat terwijl programma's zoals hottopic (e.a.) ook gebruik maken van online databases, maar dat mag kennelijk wel weer.
Erg jammer moet ik zeggen.

eXistenz: ik gebruik je programma dagelijks en het is echt een perfect programma (favorieten werken helaas niet bij mij, maar de rest werk perfect) en ik zou gewoon doorgaan als ik jou was.
Dan maar niet hier melden dat er weer een update is.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Geen matches
pcies.
wanneer komt er weer een update?
nog steeds wil ik graag zenders op een rijtje kunnen zien.
en selecteren op: Vanaf nu en 12 uur erbij. ofzo

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Geen matches
Ik heb voor jullie de oplossing xCAT - TV Gids 1.20
[url="http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=24"]http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=24[/url]

Momenteel is v2.00 is momenteel in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Op dinsdag 23 juli 2002 17:55 schreef PuckStar het volgende:
pcies.
wanneer komt er weer een update?
nog steeds wil ik graag zenders op een rijtje kunnen zien.
en selecteren op: Vanaf nu en 12 uur erbij. ofzo
skunkah bovenstaand wil ik graag
hetgeen ik helaas (nog) niet in jou tvgids zie.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
zou ook wel makkelijk zijn als je bepaalde zenders uit (of aan) kunt zetten.... en een duidelijk nu & straks overzicht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik zit momenteel trouwens te dubben of ik ook door ga nu ik het halve topic door gespit heb ... ik moet eerst op een rijtje zetten of de (juridische) risico's aanvaardbaar zijn en ofdat het geen wat ik doe nou illegaal is of niet.

Ik publiceer namelijk zelf geen gegevens, het programma haalt alleen gegevens op en geeft deze weer en organiseert deze. Zelf doe ik niks behalve dan dat ik een brug sla tussen een bepaalde site en iemand zijn computer.

Eveneens denk ik er over na de gebruikers de URL van de site waar de data vanaf mag worden binnen getrokken zelf in te laten vullen...ik denk dat ik juridische zaken hiermee vrijwel zeker kan vermijden >:) ivm het feit dat ik enkel een programma aanbiedt die HTML/TV Gids data parsen kan en weer kan geven echter de bron hiervan moet 'formeel' gezien niet auteursrechtelijk beschermd zijn ... maar ja niemand houdt zich daar aan >:) dus dan zijn de gebruikers fout en ik zelf niet .. omdat zij zelf de url van de gegevens waar auteursrechten/copyrights op rusten invullen en dat ze volgens de EULA alleen gebruik mogen maken van URL's/sites met gegevens waar geen copyrights op rusten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Geen matches
skunkah, dat is inderdaad een verschrikkelijk sneaky idee >:) Op die manier is de gebruiker zelf verantwoordelijk, en ook alleen maar als er een site wordt ingevuld met copyrighted gegevens. Ik ben zelf geen jurist, weet iemand of dit ook daadwerkelijk het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
Op dinsdag 23 juli 2002 18:12 schreef Reignman het volgende:
zou ook wel makkelijk zijn als je bepaalde zenders uit (of aan) kunt zetten.... en een duidelijk nu & straks overzicht :9~
Wilde jij gaan beweren dat mijn nu & straks overzicht niet duidelijk is ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
het overzicht zelf is superduidelijk...
vind de volgorde van de zenders niet fijn en een "straks" staat er niet bij...

vind het wel een super proggie hoor.. want het is mijn standaard TV Gids :)

wanneer staat v2.0 op de planning??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Op woensdag 24 juli 2002 11:21 schreef Reignman het volgende:
het overzicht zelf is superduidelijk...
vind de volgorde van de zenders niet fijn en een "straks" staat er niet bij...
vaag ik heb toch echt een nu en straks hoor :)
* eXistenz heeft het over zijn eigen tvgids btw..

vind het wel een super proggie hoor.. want het is mijn standaard TV Gids :)
wanneer staat v2.0 op de planning??
Uhm ik was al bij v3.6 maar ok :) er komt geen update meer ,ik heb geen zin (omdat iemand zich benadeeld voelt terwijl hij helemaal niet benadeeld wordt) om mogelijk een hoop gedonder te krijgen omdat mijn tvgids data van een site haalt.

Maar skunkah wilde wel doorontwikkelen zag ik dus ik hoop dat zijn tvgids net zo goed wordt als de mijne >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
whoops.. haalde jou gids ff door elkaar met die van skunkah...

hoop inderdaad ook dat er nu een gids goed wordt doorontwikkeld...

(dus ff voor de duidelijkheid.. mijn reactie van hierboven slaat op de TV Gids van Skunkah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Zoveel was er niet meer te ontwikkelen aan de tvgids (op een paar hele kleine dingen na).

Ben trouwens diep teleurgesteld dat me tvgids niet meer standaard is bij je :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
vindt hem wel beter.. maar heb vastlopers

vindt de jouwe bijna perfect trouwens... waren nog maar een paar dingen die moesten gebeuren..

kun je het programma niet even een tijdje blijven ontwikkelen met een oud xml bestand?? of een bestand met valse gegevens.. zodat het proggie zelf even doorontwikkeld kan worden tot ie helemaal perfect is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
Wat zou er dan nog in gemoeten hebben volgens jou ?
(puur uit nieuwsgierigheid natuurlijk :) )

en ja programma kan doorontwikkeld worden met een oud gegevens bestand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Geen matches
[Barry Hughes mode]
En voorrral doorrgaan
[/Barry Hughes mode] *D
(Je weet wel, van de soundmixshow)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2024
Geen matches
hey sjeemz, kan jij dan misschien een "uitgekleede" pagina maken ofzo, waar tijd, net, programma staat?
net zoiets als wap.sjeemz.nl ,maar dan met de tijden er nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb iets ..... vraag me niet waar het vandaan komt maar het werkt

http://www.fish.demon.nl/got/tvgids120.exe

edit: ......... och ik zie het nu al eerder gepost ....... nou jah ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 18-03 21:30
Geen matches
topic starter, het progje dat jij zoekt gebruik ik al tijden. Ik weet niet meer van wie het is / waar het te vinden is. Het is klein, kan in de systray lopen en haalt de gegevens van vandaag / morgen en overmorgen op. De zenders kun je instellen en een lijst met favorite programma's aanleggen met een alarm als ze op tv zijn. Verder weergave van wat nu op tv is en straks en natuurlijk per kannaal een overzicht. Ik heb het gezipt (88KB) en je kunt het vinden: http://home.hccnet.nl/jk.vegter/

Als de maker zijn progje herkent kan hij uiteraard zich melden...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
brooks123 schreef op 17 November 2002 @ 03:17:
topic starter, het progje dat jij zoekt gebruik ik al tijden. Ik weet niet meer van wie het is / waar het te vinden is. Het is klein, kan in de systray lopen en haalt de gegevens van vandaag / morgen en overmorgen op. De zenders kun je instellen en een lijst met favorite programma's aanleggen met een alarm als ze op tv zijn. Verder weergave van wat nu op tv is en straks en natuurlijk per kannaal een overzicht. Ik heb het gezipt (88KB) en je kunt het vinden: http://home.hccnet.nl/jk.vegter/

Als de maker zijn progje herkent kan hij uiteraard zich melden...
* eXistenz is de maker van dat progje :)

Deze tvgids staat al in het topic btw ,maar leuk om te zien dat er nog steeds mensen dit progje gebruiken is al tijdje stil dit tvgidstopic :)

Het is ook nog gewoon te vinden op de "officiele" site http://www.magics.nl/tvgids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16

rammes

koekebakker 1e klas

Geen matches
hij doet ut niet.. missing component mscomctl. bal bla bla

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49

Tim Schuhmacher

abasios

rammes schreef op 17 november 2002 @ 13:18:
hij doet ut niet.. missing component mscomctl. bal bla bla
Beter lezen op deze site: http://www.magics.nl/tvgids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
Geen matches
eXistenz, zeker gebruik ik het tvtooltje nog, 1 van mijn fijnste programma's. Mocht je nog verlegen zitten om een feature erin te bakken:
Het zou mooi zijn als deze een week vooruit kon kijken, en (misschien toekomst), een checkbox achter de programma's zodat die aangevinkt het programma opneemt. (Als je je pc als videorecorder gebruikt).

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
brooks123 schreef op 17 november 2002 @ 19:39:
eXistenz, zeker gebruik ik het tvtooltje nog, 1 van mijn fijnste programma's. Mocht je nog verlegen zitten om een feature erin te bakken:
Het zou mooi zijn als deze een week vooruit kon kijken, en (misschien toekomst), een checkbox achter de programma's zodat die aangevinkt het programma opneemt. (Als je je pc als videorecorder gebruikt).
Er is een kans dat ik de tvgids weer opnieuw ga maken aangezien het programma zelf niet "illegaal" is :) alleen dat zal niet vandaag of morgen zijn, en ik weet ook niet of er nog mensen op een "verbeterde" tvgids zitten te wachten :)

Een week vooruit kan wel alleen ik zou geen site weten die een hele week vooruit kijkt :)
(en dan hebben we ook meteen het probleem wat betreft de site's :) je mag nog steeds geen tvgegevens publiseren of van site's afhalen :( )

Die feature van de videorecorder is leuk ...alleen ik heb geen idee hoe je de "videorecorder" start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
ik weet ook niet of er nog mensen op een "verbeterde" tvgids zitten te wachten
echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
Reignman schreef op 18 November 2002 @ 20:09:
[...]

echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P
Kom maar weer met features dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Veronica staat nog niet in het lijstje..
niet dat ik daar naar kijk maar ze gooien nu wel de programma's van BBC2 in de war.
De favorites werken ook nog niet helemaal super trouwens.
Verder is het nog steeds een van de betere TVgidsen en ik gebruik 'm dan ook elke dag :)

Oh, misschien kan je er ook voor zorgen dat de oude data automatisch gedelete wordt, nu blijven de .txt bestandjes gewoon staan.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
Ik zal eens hard denken over meer feature's, al blijft dit moeilijk om te maken. De pc zou veel meer moeten worden ingezet, bewaking van het huis :inbreker/brand/rook centrale, als videorecorder/tvgids etc. Maar dat hoort weer in een ander topic terug....

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ngo steeds zit ik te wachten op (en ik heb dit al meerdere malen aangegeven :P) de feature dat je in 1 oogopslag een aantal zenders naast elkaar kunt zien.
dus net zoals je het in de papieren tvgids ziet.

omdat dat er niet in zit, is dat de reden dat ik het prog niet gebruik. maar liever op tvgids.nl kijk.
kortom aan de slag eXis

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16

rammes

koekebakker 1e klas

gedaan :+ maaruhm die appl heeft een memory lek geloof ik.. onder win2k en xp slurpt ie al mijn memory weg.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
rammes schreef op 19 november 2002 @ 12:00:
[...]

gedaan :+ maaruhm die appl heeft een memory lek geloof ik.. onder win2k en xp slurpt ie al mijn memory weg.
Zit hier met xp rond de 4.000kB vindt dat niet abnormaal hoog moet ik zeggen :)
in de systray is het zelf maar 1.500 kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35232

mag ik even een bug report doen voor tvGids?
Ik heb net versie 3.6 gedownload van je site en kwam al snel in aanraking met
"runtime error '5': Invalid procedure call or argument" na ik een "favorite" wilde verwijderen maar niets geselecteerd had. (Trouwens "Jeff Corwin" is niet te verwijderen?).

het error schermpje zegt overigens "TVgids 3.5".

volgende error/glitch:

Als ik bij de programma's op de BBC2 kijk zie ik onderandere Cyberchoice, Kindernet en Sinterklaas Live... lijkt me niet dat die programma's werkelijk op BBC2 zijn...

nog een... HTML Speciale tekens worden niet omgezet? Zo kom ik
B&amp;W tegen in de lijst... dit moet natuurlijk B&W zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Anoniem: 35232 schreef op 19 November 2002 @ 12:44:
mag ik even een bug report doen voor tvGids?
Ik heb net versie 3.6 gedownload van je site en kwam al snel in aanraking met
"runtime error '5': Invalid procedure call or argument" na ik een "favorite" wilde verwijderen maar niets geselecteerd had. (Trouwens "Jeff Corwin" is niet te verwijderen?).
Ik heb het ook gezien het laatste programma is niet te verwijderen
het error schermpje zegt overigens "TVgids 3.5".
Zou mogelijk zijn dat er een variabel is blijven staan, kweet het slordig maar ok het is echt v3.6
volgende error/glitch:

Als ik bij de programma's op de BBC2 kijk zie ik onderandere Cyberchoice, Kindernet en Sinterklaas Live... lijkt me niet dat die programma's werkelijk op BBC2 zijn...
Mja Veronica is ertussen gekomen ze hebben beetje lopen schuiven met hun nr's :(
nog een... HTML Speciale tekens worden niet omgezet? Zo kom ik
B&amp;W tegen in de lijst... dit moet natuurlijk B&W zijn
Dat staat al tijdje op de "bug" lijst om 1 of andere vage reden kreeg ik bepaalde tekens niet omgezet.

m.a.w. tijd voor een compleet nieuwe :)
(ook omdat ik alle sourcecode vanaf v3.2 kwijt ben geraakt bij een format :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
PuckStar schreef op 18 november 2002 @ 23:10:
ngo steeds zit ik te wachten op (en ik heb dit al meerdere malen aangegeven :P) de feature dat je in 1 oogopslag een aantal zenders naast elkaar kunt zien.
dus net zoals je het in de papieren tvgids ziet.

omdat dat er niet in zit, is dat de reden dat ik het prog niet gebruik. maar liever op tvgids.nl kijk.
kortom aan de slag eXis
heb je dit wel gelezen existenz?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68230

Geen matches
Pagina 222 van teletekst oproepen en je ziet info van NED1,2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
eXistenz, is de broncode van jouw project ook te verkrijgen? (Of van een ander tv-gids project...)
Ik zit vaak op een irc-kanaal waar een bot zat die een tv gids functie had, maar helaas werkt die niet meer en dat is volgens velen een groot gemis. En nou heb ik toevallig een vb-bot op dat kanaal zitten...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
PuckStar schreef op 19 november 2002 @ 13:53:
[...]

heb je dit wel gelezen existenz?
Ja zal ook proberen om dat erin te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Hertog schreef op 19 November 2002 @ 14:02:
eXistenz, is de broncode van jouw project ook te verkrijgen? (Of van een ander tv-gids project...)
Ik zit vaak op een irc-kanaal waar een bot zat die een tv gids functie had, maar helaas werkt die niet meer en dat is volgens velen een groot gemis. En nou heb ik toevallig een vb-bot op dat kanaal zitten...
Misschien ooit eens ,maar voorlopig niet,, er is trouwens toch geen code op dit moment aangezien ik opnieuw begin :)

*vind wel leuk idee tvgidsbotje btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Geen matches
zou het wel mooi vinden als het uiterlijk iets strakker wordt.. verder zal ik nog wel ff meedenken met wat nieuwe (realistische) features :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Geen matches
zeg Existenz, ik krijg helemaal geen alarmpje als een programma begint. Enig idee hoe dat komt? He WinXP pro, en haal dagelijks nieuwe programma gegevens op. Ik Herstart overigens regelmatig ivm multiboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62412

Geen matches
probeer

www.tv-programmatie.be

onderdeel van duga-group

see also

www.duga.be (multimedia, casemodding, events, movies, games, ...)

www.newsplanet.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
NtT6 schreef op 25 november 2002 @ 19:15:
zeg Existenz, ik krijg helemaal geen alarmpje als een programma begint. Enig idee hoe dat komt? He WinXP pro, en haal dagelijks nieuwe programma gegevens op. Ik Herstart overigens regelmatig ivm multiboot.
Geen idee.. geen geluid of geen popup ?
ik heb zelf dat ik soms geen geluidje krijg en op moment krijg ik niet eens popup, daarvan weet ik ook de oorzaak nog niet, maar kan er nix aan veranderen aangezien ik de source kwijt ben :(

Hoop het in 3.7 weer op te lossen..

Om de vraag van wanneer 3.7 gereleased wordt voor te zijn :) .. ik heb nog geen idee..meeste features zitten er al in alleen ..ik heb nog geen echte oplossing gevonden voor het "niet mogen ophalen van programma gegevens"
(ideeen zijn welkom :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
Geen matches
geen van beiden net zoals jij kennelijk (gek genoeg heeft ie het de eerste dag prima gedaan...?!?!?!... Wat die programma gegevens betreft. Als je dat niet automatisch laat doen maar met een knop met een disclaimer a la "JIJ BENT VERANTWOORDELIJK, WANT JIJ HAALT GEGEVENS OP?" Lijkt me dat jij alleen maar een interface schrijft waarmee de eindgebruiker ze makkelijk ophaalt. Ik neem aan dat een individuele user ze wel mag ophalen. Anders 2 programma's. 1 ophaalprogramma en 1 TV gids. Zo is het helemaal de gebruiker die zelf de gegevens ophaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Geen matches
NtT6 schreef op 25 November 2002 @ 20:21:
geen van beiden net zoals jij kennelijk (gek genoeg heeft ie het de eerste dag prima gedaan...?!?!?!... Wat die programma gegevens betreft. Als je dat niet automatisch laat doen maar met een knop met een disclaimer a la "JIJ BENT VERANTWOORDELIJK, WANT JIJ HAALT GEGEVENS OP?" Lijkt me dat jij alleen maar een interface schrijft waarmee de eindgebruiker ze makkelijk ophaalt. Ik neem aan dat een individuele user ze wel mag ophalen. Anders 2 programma's. 1 ophaalprogramma en 1 TV gids. Zo is het helemaal de gebruiker die zelf de gegevens ophaalt...
Krijg jij heel toevallig een foutmelding ipv alarm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
Geen matches
nee, gewoon helemaal noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Geen matches
eXistenz schreef op 25 november 2002 @ 20:24:
[...]

Krijg jij heel toevallig een foutmelding ipv alarm ?
Ik heb trouwens hetzelfde probleem, ik krijg geen pop up, geen geluidje maar wel een foumelding (en dat blijft dan niet bij eentje)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

Geen matches
fijn programma...doet niet anders als crashen na het starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevedeP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-01 07:14
Hallo,

Als oplossing voor de persoonlijke digitale tv gids heb ik verschillende excel sheets gemaakt.

1. met de programma's die de huidige avond te bekijken zijn. Met knoppen om het overzicht te verversen en te sorteren op bv. tijd.
2. een excelsheet met de films die die avond draaien. De omschrijving van de film is gebruikt om een link te maken naar moviedatabase.com waar deze film vervolgens zichtbaar wordt met de bijbehorende rating van de leden.

Dit alles is te downloaden van :

http://www.xpressions.nl/tvgidssheet.zip

p.s. je moet het beveiligingsnivo aanpassen zodat de macro uitgevoerd worden.

Veel plezier ermee.

mvg,

Steve de Peijper

Steve de Peijper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik dacht dat je gestopt was met TV Gidz existenz ... mischien moet ik mijn project ook maar weer op pakken om te concurreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Anoniem: 47550 schreef op 27 November 2002 @ 10:08:
Ik dacht dat je gestopt was met TV Gidz existenz ... mischien moet ik mijn project ook maar weer op pakken om te concurreren :P
* eXistenz zat al te denken waar blijft die skunkah.. :)

Tja gestopt ,er was toen een klein probleempje met het niet mogen ophalen van tvgegevens en aangezien ik geen oplossing daarvoor wist heb ik de tvgids niet verder ontwikkeld.
* eXistenz doet geen illegale dingen O-)

En zolang ik geen (goede)oplossing heb voor dat probleem komt er geen nieuwe

concurrentie is goed dus ga je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12782

XMLTV grabben gaat vaak fout!

Daarom doe ik dat niet meer maar laat het iemand anders doen, waarna ik deze zip automatisch dowload, uitpak en importeer.

Dit werkt voor mij fantastisch, en misschien ook wel voor jouw!

Ik heb veel xmltv-scripts geprobeerd.
Sommige werkte soms en dan weer niet, wat zeer vervelend was.
Ook duurt het vrij lang voordat de grab klaar is.
Nu veel zoekwerk op internet heb ik een site gevonden waar de
xml bestanden voor Nederland van www.tvgids.nl gezipt staan.
Dit script haalt nieuwe zip-files op en importeert deze in
bv snapstream. Het voordeel hiervan is dat het script alleen
nieuwe zip-files download die maar +/- 50 Kb zijn waardoor
het zeer snel gaat.

http://www.cvdorperkuus.nl/download/GrabGuide.zip

Lees de readme.txt in de zip voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Geen matches
BillyBoy, het nut van deze toevoeging aan een dergelijk oud topic ontgaat mij. Mocht je iemand iets willen melden kun je even in zijn profiel kijken of je een mail adres kunt vinden; mocht je iets willen vragen over het TV Gids programma kun je de auteur emailen, of wellicht een nieuw topic aanmaken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.