Wees consequent, maar niet altijd
Werkt hij nou wel goed ?Op maandag 17 juni 2002 17:03 schreef Ook het volgende:
Kijk waar ik me druk over maak is dat wij ook zo een site hebben draaien, maar dan een waar de copyrights en de programma-gegevens db WEL goed (en officieel) voor zijn geregeld. Dat ding gaat soms bijna naar zijn grootje door rip-scripts. Een van de dingen waar ik me aan stoor is de onverantwoordelijkheid waarmee sommige gasten aan het rippen zijn. (wat denk je van een rot script dat ff, weliswaar onbedoeld maar toch een DoS attack op ons uitvoerde (oftewel enkele miljoenen requests gedurende een weekend). Dit kan mensen hun baan kosten. Denk dus HEEL goed na bij wat je doet voor je gaat rippen van andere sites. Helaas moeten we ons serverpark zwaar overdimensioneren om er voor te zorgen dat de normale gebruiker de site nog kan bereiken, terwijl de db bijna wordt platgelegd door de overmaat aan rip-requests. En ja, we doen aan ip-blocking en ook bepaalde user-agents worden geblocked, maar ga me niet vertellen dat je in andermans huis mag komen als er toevallig een raam op een kier staat.Op maandag 17 juni 2002 17:03 schreef Ook het volgende:
[brake]
rustig maar jongens, rustig..
Sjeemz tikt de gegevens NIET over uit een krant. Dit was gewoon een grap en dient dus NIET serieus genomen te worden.
[/brake]
Basta
Mijn progje haalt maar 1x per dag gegevens op en lijkt me niet zoveel uitmaken of je nou of een keer op de site gaat kijken of een keer het progje start (hoeveelheid data blijft hetzelfde lijkt mij)Op maandag 17 juni 2002 17:26 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Kijk waar ik me druk over maak is dat wij ook zo een site hebben draaien, maar dan een waar de copyrights en de programma-gegevens db WEL goed (en officieel) voor zijn geregeld. Dat ding gaat soms bijna naar zijn grootje door rip-scripts. Een van de dingen waar ik me aan stoor is de onverantwoordelijkheid waarmee sommige gasten aan het rippen zijn. (wat denk je van een rot script dat ff, weliswaar onbedoeld maar toch een DoS attack op ons uitvoerde (oftewel enkele miljoenen requests gedurende een weekend). Dit kan mensen hun baan kosten. Denk dus HEEL goed na bij wat je doet voor je gaat rippen van andere sites. Helaas moeten we ons serverpark zwaar overdimensioneren om er voor te zorgen dat de normale gebruiker de site nog kan bereiken, terwijl de db bijna wordt platgelegd door de overmaat aan rip-requests. En ja, we doen aan ip-blocking en ook bepaalde user-agents worden geblocked, maar ga me niet vertellen dat je in andermans huis mag komen als er toevallig een raam op een kier staat.
Basta
Maar 1 van de redenen om de data op te slaan in ene file was omdat de site anders steeds werd aangesproken
Dat is al een stuk vriendelijker. Blijven echter twee dingen over:Op maandag 17 juni 2002 17:38 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Mijn progje haalt maar 1x per dag gegevens op en lijkt me niet zoveel uitmaken of je nou of een keer op de site gaat kijken of een keer het progje start (hoeveelheid data blijft hetzelfde lijkt mij)
Maar 1 van de redenen om de data op te slaan in ene file was omdat de site anders steeds werd aangesproken
1. Jij bent niet de enige die ript. Ik zie soms dat er enkele tientallen scripts tegelijk aan het rippen zijn, en op dat moment is de site voor de "gewone" bezoeker slecht te bereiken, en dat gaat dus ten koste van onze inkomsten.
2. Blijft ook nog de discussie dat het gewoon eigenlijk niet mag. Het gebruik van dit soort progjes heeft ook tot gevolg dat "officiele" sites inkomsten missen. Elk bezoek aan onze site levert ons geld op. Daar komt bij dat sites als de onze hiervoor investeringen moeten doen. Die db met programmagegevens is dus niet gratis, en moet terugverdiend worden. Die db is bovendien copyrighted. Wil je er meer over weten? Ga maar eens navraag doen bij het commissariaat voor de media....
Anoniem: 47550
Er rust idd copyright op de gegevens maar je noemt het natuurlijk RIPPEN maar dat is het niet...ik heb een TV gids programma en met deze hoeft de gebruiker de data maar 1x te downloaden...het programma RIPT niks en breekt ook geen copyrights want het surft gewoon naar de site met de TV data toe en 'leest' deze als het ware voor gebruikers...want anders zouden programma's als copernic ook hartstikke illegaal moeten zijn omdat deze persaldo het zelfde doet als je het globaal bekijkt.Op maandag 17 juni 2002 17:45 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Dat is al een stuk vriendelijker. Blijven echter twee dingen over:
1. Jij bent niet de enige die ript. Ik zie soms dat er enkele tientallen scripts tegelijk aan het rippen zijn, en op dat moment is de site voor de "gewone" bezoeker slecht te bereiken, en dat gaat dus ten koste van onze inkomsten.
2. Blijft ook nog de discussie dat het gewoon eigenlijk niet mag. Het gebruik van dit soort progjes heeft ook tot gevolg dat "officiele" sites inkomsten missen. Elk bezoek aan onze site levert ons geld op. Daar komt bij dat sites als de onze hiervoor investeringen moeten doen. Die db met programmagegevens is dus niet gratis, en moet terugverdiend worden. Die db is bovendien copyrighted. Wil je er meer over weten? Ga maar eens navraag doen bij het commissariaat voor de media....
En wat betreft DOS aanval die perongeluk persaldo wordt uitgevoert...dat is dus ook onzin mijn programma moet een totaal van 45 requests voor de totale programmering binnen 60 tot 120 seconden minder dan 1 request per seconde...en dit gaat niet parallel maar een tegelijk dus ik zie jouw DOS aanval niet... en btw het gaat niet om een soort van DOS aanval maar hooguit een FLOOD!
[update]
Mag ik je er ook op wijzen dat er naar ik schat 60 GET requests worden getriggered richting de server om alle plaatjes te downloaden ect.... en dat gebeurt in min dan 3 seconden bij mij mmzzz...
Nu is de flood of was het een dos die je had helemaal weg
[/update]
Hey leo, als jullie dan effe een mooi tooltje bouwen!Op maandag 17 juni 2002 17:45 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Dat is al een stuk vriendelijker. Blijven echter twee dingen over:
enne economy is zwaar, dus niet zeuren want je doet er toch nix aan!
er iets over zeggen vind ik prima, maar dit topic gaat over eXistenz tvprog, en die doet dus niet tig requests, dus heeft dat ook verder nix te maken met waar jij je hier druk over maakt.
ps ik kan niet eens naar je site want ik weet de url niet.
* PuckStar heeft versie 3.3 getest, en die werk prima!
Zo jouw progsel ookal 3 dagen overzicht....Op maandag 17 juni 2002 21:34 schreef eXistenz het volgende:
* eXistenz zijn hersens hebben gekraakt maar, v3.4 gaat een 3 dagen overzicht krijgen (eindelijk)
'de concurrentie' blijft me bij
Suc6 eXistenz
Ok zo een tool zou je als een offline browser met een andere interface kunnen zien, dat maakt het verhaal iets anders (wat nog niet wil zeggen dat het legaal is, ik ben geen jurist). Maar ik vind dat ik wel de andere kant van de zaak mag belichten. Er zijn er velen die kennelijk zonder nadenken dingen doen waar sitemakers die veel tijd en geld in hun site stoppen last van hebben. Zo zijn er mensen die een TVGids aanbieden en voor elke request op hun site een request op een officiele site doen, als een soort parsing-proxy (en dan klagen anderen al-overigens ook terecht- over leeechen van images). Ook zijn er mensen die menen dagelijks de hele database te moeten leegzuigen. Bedenk even hoe groot die db is en je begrijpt het probleem. dat kost gewoon geld en dat is prima zolang de "officiele" sitemakers dat op de een of andere manier kunnen terugverdienen. Maar zelfs een banner zuigen ze niet mee, laat staan dat er credits aan de juiste personen gegeven worden. Dit lijkt gemiereneuk in het hol van de leeuwe, maar als je er dagelijks mee te maken hebt is dat het niet. Ik ben best bereid hier een open discussie over te voeren, maar het url krijg je niet, om redenen die je zelf ook wel kunt bedenken.Op maandag 17 juni 2002 20:47 schreef PuckStar het volgende:
[..]
er iets over zeggen vind ik prima, maar dit topic gaat over eXistenz tvprog, en die doet dus niet tig requests, dus heeft dat ook verder nix te maken met waar jij je hier druk over maakt.
ps ik kan niet eens naar je site want ik weet de url niet.
* PuckStar heeft versie 3.3 getest, en die werk prima!
dat zullen we nog wel eens zienenne economy is zwaar, dus niet zeuren want je doet er toch nix aan!
dat je de andere kant belicht, ok (zei ik al eerder)Op maandag 17 juni 2002 21:42 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Ok zo een tool zou je als een offline browser met een andere interface kunnen zien, dat maakt het verhaal iets anders (wat nog niet wil zeggen dat het legaal is, ik ben geen jurist). Maar ik vind dat ik wel de andere kant van de zaak mag belichten. Er zijn er velen die kennelijk zonder nadenken dingen doen waar sitemakers die veel tijd en geld in hun site stoppen last van hebben. Zo zijn er mensen die een TVGids aanbieden en voor elke request op hun site een request op een officiele site doen, als een soort parsing-proxy (en dan klagen anderen al-overigens ook terecht- over leeechen van images). Ook zijn er mensen die menen dagelijks de hele database te moeten leegzuigen. Bedenk even hoe groot die db is en je begrijpt het probleem. dat kost gewoon geld en dat is prima zolang de "officiele" sitemakers dat op de een of andere manier kunnen terugverdienen. Maar zelfs een banner zuigen ze niet mee, laat staan dat er credits aan de juiste personen gegeven worden. Dit lijkt gemiereneuk in het hol van de leeuwe, maar als je er dagelijks mee te maken hebt is dat het niet. Ik ben best bereid hier een open discussie over te voeren, maar het url krijg je niet, om redenen die je zelf ook wel kunt bedenken.
[..]
en ik ben het eigenlijk gewoon met jou eens! Mensen doen veel dingen zonder nadenken etc.
maar dit heeft toch niets te maken met het tvprog waar eXistenz mee bezig is?
of zie je dat ook als onjuist?
eerlijk waar! ik wens je veel succes!dat zullen we nog wel eens zien
ik gun niemand ongeluk of tegenslagen.
dus hopelijk kunnen jullie die vele rippers etc. afhouden, en geld gaan verdienen met de diensten die jullie bieden!
Nee, 3.3 werkt bij mij nog steeds niet (Error 53; File not found)Op maandag 17 juni 2002 17:06 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Werkt hij nou wel goed ?
Hoort te werken maarjaOp dinsdag 18 juni 2002 06:45 schreef Ook het volgende:
[..]
Nee, 3.3 werkt bij mij nog steeds niet (Error 53; File not found)
zet dit bestandje in de tvgids dir
www.magics.nl/tvgids/zenders.dat
(rechtermuisknop -> doel opslaan als ,anders werkt dat downloaden niet echt
Tja..parsing proxy ed..ed..ed..tja dan vraag ik me af ofdat het filteren en stoppen van banners en popups ook niet illegaal is...?!Op maandag 17 juni 2002 21:42 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Ok zo een tool zou je als een offline browser met een andere interface kunnen zien, dat maakt het verhaal iets anders (wat nog niet wil zeggen dat het legaal is, ik ben geen jurist). Maar ik vind dat ik wel de andere kant van de zaak mag belichten. Er zijn er velen die kennelijk zonder nadenken dingen doen waar sitemakers die veel tijd en geld in hun site stoppen last van hebben. Zo zijn er mensen die een TVGids aanbieden en voor elke request op hun site een request op een officiele site doen, als een soort parsing-proxy (en dan klagen anderen al-overigens ook terecht- over leeechen van images). Ook zijn er mensen die menen dagelijks de hele database te moeten leegzuigen. Bedenk even hoe groot die db is en je begrijpt het probleem. dat kost gewoon geld en dat is prima zolang de "officiele" sitemakers dat op de een of andere manier kunnen terugverdienen. Maar zelfs een banner zuigen ze niet mee, laat staan dat er credits aan de juiste personen gegeven worden. Dit lijkt gemiereneuk in het hol van de leeuwe, maar als je er dagelijks mee te maken hebt is dat het niet. Ik ben best bereid hier een open discussie over te voeren, maar het url krijg je niet, om redenen die je zelf ook wel kunt bedenken.
[..]
dat zullen we nog wel eens zien
Dat is een volkomen ander verhaal. Dat je te maken hebt met eindgebruikers die een bannerfilter gebruiken moet je mee leren leven. Maar dat je betaalt voor een database die vervolgens door anderen geript wordt en gratis wordt aangeboden zonder dat je er een cent voor terugkrijgt is gewoon heel sneu.Op dinsdag 18 juni 2002 10:18 schreef skunkah het volgende:
[..]
Tja..parsing proxy ed..ed..ed..tja dan vraag ik me af ofdat het filteren en stoppen van banners en popups ook niet illegaal is...?!
Nee hoor dit is precies het zelfde want in dit geval halen de eindgebruikers het ook zelf van de server.Op dinsdag 18 juni 2002 15:06 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Dat is een volkomen ander verhaal. Dat je te maken hebt met eindgebruikers die een bannerfilter gebruiken moet je mee leren leven. Maar dat je betaalt voor een database die vervolgens door anderen geript wordt en gratis wordt aangeboden zonder dat je er een cent voor terugkrijgt is gewoon heel sneu.
Juridisch gezien is dit het zelfde als popup blokking en advertentie blocking.
Cool.. Nou doet ie het wel (alleen met v3.2 in de titelbalk). Ook viel het me op dat je het programma moet restarten als je zenders aan of uit gezet hebt (anders veranderd er niets), misschien moet je dat er ergens ff bijzetten? Verder vond ik het vreemd dat als je zenders wil toevoegen of verwijderen dat je dan weer een popup krijgt met alle zenders uitgevinkt, zodat je eerst weer alle zenders moet aanvinken (en je wijziging doorvoeren).Op dinsdag 18 juni 2002 07:15 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Hoort te werken maarja
zet dit bestandje in de tvgids dir
www.magics.nl/tvgids/zenders.dat
(rechtermuisknop -> doel opslaan als ,anders werkt dat downloaden niet echt)
Verder TOP!!
Als je zenders heb gewijgigd dan moet je het progje inderdaad opnieuw opstarten, ben nog manier aan het zoeken om dat meteen te kunnen doorvoeren die wijziging.Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef Ook het volgende:
[..]
Cool.. Nou doet ie het wel (alleen met v3.2 in de titelbalk). Ook viel het me op dat je het programma moet restarten als je zenders aan of uit gezet hebt (anders veranderd er niets), misschien moet je dat er ergens ff bijzetten? Verder vond ik het vreemd dat als je zenders wil toevoegen of verwijderen dat je dan weer een popup krijgt met alle zenders uitgevinkt, zodat je eerst weer alle zenders moet aanvinken (en je wijziging doorvoeren).
Verder TOP!!
Dat van die vinkjes had ik ook door ja, heb het in v3.4 al gecorrigeerd
En titelbalk geeft hier nog steeds gewoon v3.3 aan hoor
Maar ieder geval ty voor het melden
Verder iemand nog dingen die ze er graag in zouden zien ?
(druk zat met de dingen die ik op dit moment nog moet doen maar ok , kan misschien allemaal tussendoor)
Misschien kan je zorgen dat de programma's die al geweest zijn niet meer verschijnen in het overzicht..? Maar ja..zo kan je wel blijven zeurenOp dinsdag 18 juni 2002 17:17 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Verder iemand nog dingen die ze er graag in zouden zien ?
(druk zat met de dingen die ik op dit moment nog moet doen maar ok , kan misschien allemaal tussendoor)
Verder kom ik er net achter dat de "Next channel" en "Previous channel" knoppen geen rekening houden met welke zenders ik geslecteerd heb. Die laat nl gewoon nog steeds alle zenders voobij komen..
1. Was ik wel van plan om dat erin te makenOp dinsdag 18 juni 2002 21:35 schreef Ook het volgende:
[..]
Misschien kan je zorgen dat de programma's die al geweest zijn niet meer verschijnen in het overzicht..? Maar ja..zo kan je wel blijven zeuren
edit:
Verder kom ik er net achter dat de "Next channel" en "Previous channel" knoppen geen rekening houden met welke zenders ik geslecteerd heb. Die laat nl gewoon nog steeds alle zenders voobij komen..
2. Dat weet ik
Hmmm... tastey, mon ami!Op dinsdag 18 juni 2002 21:47 schreef eXistenz het volgende:
[..]
1. Was ik wel van plan om dat erin te maken
2. Dat weet ikom dat te koppelen aan de zender selectie moet ik dat hele systeem veranderen, staat wel op de todo list om als je dat wilt (optie ofzo
) aan zender selectie te koppelen
Ik heb het hier dus niet over het progje waar jij aan refereert, daar ken ik de juridische ins en outs niet van. Ik heb het over de grote hoeveelheden programmagidsen in allerlei vormen die WEL geript worden. Ik zie het dagelijks gebeuren. BTW: popup blocking en advertentie blocking zijn geen juridische termen.Op dinsdag 18 juni 2002 15:20 schreef skunkah het volgende:
[..]
Nee hoor dit is precies het zelfde want in dit geval halen de eindgebruikers het ook zelf van de server.
Juridisch gezien is dit het zelfde als popup blokking en advertentie blocking.
Nee ad en popup blocking zijn zeker geen juridische termen maar de situatie juridisch gezien is het zelfde.Op woensdag 19 juni 2002 16:04 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Ik heb het hier dus niet over het progje waar jij aan refereert, daar ken ik de juridische ins en outs niet van. Ik heb het over de grote hoeveelheden programmagidsen in allerlei vormen die WEL geript worden. Ik zie het dagelijks gebeuren. BTW: popup blocking en advertentie blocking zijn geen juridische termen.
Ik ben geen jurist, maar door toeval weet ik hier WEL het een en ander van, en het is maar zeer de vraag of dit zo is. Als je je er in verdiept zal je merken dat deze termen op zich niet terug te vinden zijn in wetgeving en jurisprudentie. Er is dus geen wetgeving over. Dat wil niet zeggen dat er geen recht over gesproken kan worden. Daarvoor is dan wel een eenduidige definitie in juridische termen van bovengenoemde begrippen nodig. Over de juridische termen in deze definities bestaat WEL wetgeving of jurisprudentie, en dus kan een rechter uitspraken doen. Aangezien ik de juridische definitie van deze termen niet ken kan ik je niet vertellen of progjes zoals hier besproken in juridische zin vergelijkbaar zijn met ad-blockers en popup-blockers, laat staan dat ik je kan vertellen of het binnen de (Nederlandse) wetgeving mag. Vraag het een jurist met veel verstand van internet zou ik zeggen :-)Op woensdag 19 juni 2002 18:29 schreef skunkah het volgende:
[..]
Nee ad en popup blocking zijn zeker geen juridische termen maar de situatie juridisch gezien is het zelfde.
http://media.veronica.nl/programmagegevens/beknopt.html?datum=20-06-02&genre=&blok=NEDCOMRTL&zender=1Op donderdag 20 juni 2002 11:23 schreef Karp het volgende:
Ik volg de topic niet 100% maar er is nog geen oplossing voor op de active desktop of wel?
voor als active desktop.
met een scriptje laat je de datum telkens veranderen.
Niet bijzonder veel veranderd in deze versie, staat op de site wat er veranderd is
www.magics.nl/tvgids
Anoniem: 20603
Selctie van zenders werkt niet. althans ik kan leuk alle zenders selecteren en deselecteren, maar dat maakt niets uit. TCM zie ik er ook niet tussen staan.
Je gebruikt twee talen door elkaar Engels en Nederlands geen fout, maar slordig.
Misschien ook leuk om een kleine handleiding erbij te maken?
Werkt wel alleen je moet het programmaatje opnieuw starten als je zenders heb toegevoegd of weggehaaldOp zaterdag 22 juni 2002 20:31 schreef just_started het volgende:
Ik denk dat ik nog een paar foutjes heb gevonden.
Selctie van zenders werkt niet. althans ik kan leuk alle zenders selecteren en deselecteren, maar dat maakt niets uit. TCM zie ik er ook niet tussen staan.
Je gebruikt twee talen door elkaar Engels en Nederlands geen fout, maar slordig.
Misschien ook leuk om een kleine handleiding erbij te maken?
Anoniem: 20603
Ik dacht dat het ook voor de nu & strax zou werken.Op zaterdag 22 juni 2002 20:34 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Werkt wel alleen je moet het programmaatje opnieuw starten als je zenders heb toegevoegd of weggehaald
Dat zou de functie zijn die ik het meest zou gebruiken.
Het is overigens zeker wel een vooruitgang tov 2.8b die ik eerst gebruikte.
Daar werk ik nog steeds aan, na flink wat code te hebben veranderd zal het me nu wel moeten lukkenOp zaterdag 22 juni 2002 20:48 schreef just_started het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ook voor de nu & strax zou werken.
Dat zou de functie zijn die ik het meest zou gebruiken.
Het is overigens zeker wel een vooruitgang tov 2.8b die ik eerst gebruikte.
Anoniem: 13555
Ziet er goed uit hoor!!!Op zaterdag 22 juni 2002 19:02 schreef eXistenz het volgende:
Voor de ppl die meteen elke verandering willen.. (en ook om te kijken of de layout wel in de smaak valtanders wordt het weer terug veranderen) een tussentijdse versie v3.5
Niet bijzonder veel veranderd in deze versie, staat op de site wat er veranderd is
www.magics.nl/tvgids
Van mij mag je hiermee verder gaan
Als je dubbelklikt op een item zou het handig zijn als ie meteen aan je "watchlist" (de tijdelijke) wordt toegevoegd (zoals vroeger). Nu gebeurt er (bij mij) niets bij dubbelklikken.
Verder zou ik het mooi vinden als ik de zenders die ik uit heb gezet ook nergens meer terug zie. Nu staan ze bv nog wel tussen de "Nu en Straks" en onder de Next en Previous knoppen (maar daar was je al mee bezig las ik).
Voor de rest (nog steeds) prima. Als je een beetje aan een "final version" begint te werken is het misschien wel aardig om dit ff naar de meuktracker te submitten want ik niet dat nog veel mensen dit topic in de gate houden... (of wel??)
Dubbelklikken werkt gewoon hoor..alleen dubbelklik werkt niet als een programma al geweest isOp zondag 23 juni 2002 20:59 schreef Ook het volgende:
Weer ff wat kleine dingetjes:
Als je dubbelklikt op een item zou het handig zijn als ie meteen aan je "watchlist" (de tijdelijke) wordt toegevoegd (zoals vroeger). Nu gebeurt er (bij mij) niets bij dubbelklikken.
Verder zou ik het mooi vinden als ik de zenders die ik uit heb gezet ook nergens meer terug zie. Nu staan ze bv nog wel tussen de "Nu en Straks" en onder de Next en Previous knoppen (maar daar was je al mee bezig las ik).
Voor de rest (nog steeds) prima. Als je een beetje aan een "final version" begint te werken is het misschien wel aardig om dit ff naar de meuktracker te submitten want ik niet dat nog veel mensen dit topic in de gate houden... (of wel??)
Daar ben ik nog mee bezig
Denk niet dat iedereen dit topic nog helemaal volgt nee
Zal wel keer kijken naar de meuktracker om te submitten ,of iemand moet zich geroepen voelen
Trouwens ook nog geen idee wanneer die "final version" er is hoor
Vaag ja..dubbelklikken werkt wel..vuiltje in me oog zeker..Op zondag 23 juni 2002 21:09 schreef eXistenz het volgende:
[..]
Dubbelklikken werkt gewoon hoor..alleen dubbelklik werkt niet als een programma al geweest is
Daar ben ik nog mee bezig
Denk niet dat iedereen dit topic nog helemaal volgt nee
Zal wel keer kijken naar de meuktracker om te submitten ,of iemand moet zich geroepen voelen
Trouwens ook nog geen idee wanneer die "final version" er is hoor
Enne.. nooit een final version hoeft geen ramp te zijn he, kijk maar naar ICQ!!
Ben ik het dus niet mee eens.Op zondag 23 juni 2002 21:11 schreef Ook het volgende:
[..]
Vaag ja..dubbelklikken werkt wel..vuiltje in me oog zeker..
Enne.. nooit een final version hoeft geen ramp te zijn he, kijk maar naar ICQ!!
Ik zou de van die 'poor coded' ICQ ook geen enkele versie als final durfen te bestempelen ... tis allemaal brakke zooi!
Programma opnieuw opstarten na een zender selectie veranderingOp zondag 23 juni 2002 21:56 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ehm, ik heb de channel list aangepast (cartoon network enz is hier niet) maar bij nu en strax blijven die kanalen er gewoon bij staan

Dat van Yorin is gewoon een smoesje.. Met mooi weer tikt ie niks overOp zondag 23 juni 2002 22:53 schreef Reignman het volgende:
Om nog even op het Sjeemz tikt iedere morgen alles over uit de krant verhaal terug te komen...
[afbeelding van Yorin]
v3.6
* Na verandering van de zender selectie hoef je programma niet meer opnieuw op te starten, veranderingen worden meteen doorgevoerd.
* Belgie 1 en 2 toegevoegd op verzoek
* Nu en strax geeft nu ook alleen de zenders weer die in de selectie staan.
www.magics.nl/tvgids
Nu heb ik allemaal visual Basic DLLs nodig die ik dus niet heb...naja dan maar via de oude vertroude gids
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Niet zo zeuren want in tegenstelling tot Delphi heeft VB dus zijn componenten buiten de deur wat betekent dat VB programma's enkele KB's groot zijn en Delphi progs enkele honderden KB's.Op woensdag 03 juli 2002 01:09 schreef XLerator het volgende:
Damn heej waarom nou VB en geen Delphi.
Nu heb ik allemaal visual Basic DLLs nodig die ik dus niet heb...naja dan maar via de oude vertroude gids
Erg handig ja dat dat VB dat buiten de EXE doet.
Nu doet zo`n programma het dus bijna nergens zonder eerst die DLL`s te vinden en installeren.
Dan is het programma groter dan een Delphi Exe.
Mijn HandyFTP is 400 kb, en dat is een vij 'echt' programma.
En dat werkt overal, omdat alles in 1 pakketje zit.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
uit http://www.ivir.nl/wetten/nl/databankenwet.pdfDe rechtmatige gebruiker van een databank welke op enigerlei wijze aan het publiek ter beschikking is gesteld, mag geen handelingen verrichten waardoor hij de normale exploitatie van de databank in gevaar brengt of ongerechtvaardige schade aan de producent toebrengt
made my point I think
Dit is overdreven en mag dus wel volgens mij.Op woensdag 03 juli 2002 13:42 schreef leonardo1504 het volgende:
Wet rechtsbescherming van databanken artikel 4 :
[..]
uit http://www.ivir.nl/wetten/nl/databankenwet.pdf
made my point I think
Waarom zou je geen TV Gids mogen maken?
Als je het wetsartikel leest zie je dat dat niet het punt is waar het om gaat.Op woensdag 03 juli 2002 14:14 schreef RedHat het volgende:
[..]
Dit is overdreven en mag dus wel volgens mij.
Waarom zou je geen TV Gids mogen maken?
Het gaat hier om :
Reken maar dat dat het geval is. Ik zie het vrijwel dagelijk gebeuren. En dan gaat het dus niet alleen om sites die met geleechte gegevens zelf een gids in elkaar zitten, want dan zijn er ook nog andere wetten van toepassing (auteurswet bijvoorbeeld). De normale exploitatie van de databank komt in gevaar o.a. doordat zaken waar normaal gesproken geld aan wordt verdiend niet meer getoond worden (denk aan banners). Ongerechtvaardige schade ontstaat hierdoor, en ook doordat bijv. extra traffic geld kost, en de hardware door die extra traffic duurder is. Dit is ongerechtvaardigd omdat alleen al de normale exploitatie in gevaar wordt gebracht..... mag geen handelingen verrichten waardoor hij de normale exploitatie van de databank in gevaar brengt of ongerechtvaardige schade ....
/edit
en handelingen verrichten is dus ook het openbaar verspreiden van dit soort software. Zorg dus dat je of een eigen databank hebt, of toestemming van de eigenaar van de databank die je gebruikt.
ga ff ergens anders lopen ******
Leonardo tja heel leuk maar ja ik denk dat al die wetsartikelen niet van toepassing zijn en ten tweede trekken we niet uit een databank maar halen we aparte pagina's van een website op dus niks databankOp woensdag 03 juli 2002 14:24 schreef Reignman het volgende:
wat wil je nu??? dat iedereen stopt met zijn TV Gids???
Ne dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer wel boven tafel te krijgen wat wel en niet mag. Ik heb dagelijks hier mee te maken (wij hebben ook een -officiele- TV gids), en ik heb ook dagelijks met belemmering van de exploitatie te maken. Wij lopen aantoonbaar omzet mis door dit soort acties, en maken bovendien aantoonbaar extra kosten. Het is niet mijn bedoeling om te flamen, maar wel om op basis van argumenten te discussieren.Op woensdag 03 juli 2002 14:24 schreef Reignman het volgende:
wat wil je nu??? dat iedereen stopt met zijn TV Gids???
In artikel 1 van deze wet wordt het begrip databank gedefinieerd. Het is misschien aardig om die wet eens te lezen, zoveel tekst is het niet.Op woensdag 03 juli 2002 14:28 schreef skunkah het volgende:
[..]
Leonardo tja heel leuk maar ja ik denk dat al die wetsartikelen niet van toepassing zijn en ten tweede trekken we niet uit een databank maar halen we aparte pagina's van een website op dus niks databank
leo hou nou is een keer op man!Op woensdag 03 juli 2002 14:28 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Ne dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer wel boven tafel te krijgen wat wel en niet mag. Ik heb dagelijks hier mee te maken (wij hebben ook een -officiele- TV gids), en ik heb ook dagelijks met belemmering van de exploitatie te maken. Wij lopen aantoonbaar omzet mis door dit soort acties, en maken bovendien aantoonbaar extra kosten. Het is niet mijn bedoeling om te flamen, maar wel om op basis van argumenten te discussieren.
we hebben hier al over gediscussieerd!
en we hebben al duidelijk gemaakt dat waar het hier om gaat NIET jou nadelig beïnvloed!

we gaan weer lekker over de tv gids lullen!!
Ik begrijp werkelijk niet waar je je druk om maakt. Ik hou het toch ook netjes? Je hoeft echt mijn vriendje niet te worden, maar ik wil hier graag wel iets relevants over zeggen. Ik val je niet persoonlijk aan, ik stel dit alleen ter discussie omdat ik :Op woensdag 03 juli 2002 17:38 schreef PuckStar het volgende:
[..]
leo hou nou is een keer op man!
we hebben hier al over gediscussieerd!
en we hebben al duidelijk gemaakt dat waar het hier om gaat NIET jou nadelig beïnvloed!
1. Er bij het verdienen van mijn boterham dagelijks mee geconfronteerd wordt: er eten anderen van mee...
en
2. Ik wel degelijk een punt denk te hebben als ik zeg dat dit niet mag: Ik vrees dat het gewoon juridisch te onderbouwen is.
Daar bij kom ik met argumenten die op wetgeving zijn gebaseerd (zie enkele bijdragen hierboven, de wetstekst kan je zelf nalezen, hij is niet zo lang) en jullie niet. Ik krijg alleen maar antwoorden terug als "ik denk ..." of "ik vind..." en zo werkt de wet niet in Nederland. Nou denk ik en vind ik misschien wat minder, maar daar staat tegenover dat ik zaken wel verifieer en nazoek.
Ik snap dat ik me kennelijk in het hol van de leeuw begeef als ik dit verhaal in dit FORUM hou. Sites die een TV Gids exploiteren lijden echter economische schade (onderschat dat niet, dat kan behoorlijk oplopen, weet ik uit ervaring). Het zal toch niet voor niets zijn dat dus het al eerder geciteerde artikel 4 uit de databankenwet bestaat. Doe het maar af als gezeur, but prove me wrong first!
/EDIT
gezien je reactie heb je mijn latere bijdrage over de databankenwet niet gezien. Het gaat om artikel 4 uit die wet. Ik zou zeggen: lees het en je weet het. Het is informatie die ik bij onze vorige discussie nog niet kende.
wat ik probeer te zeggen is dat je al eerder hebt aangegeven (ook met voor jou duidelijk bewijs) dat je vind dat "we" hier niet goed bezig zijn.Op woensdag 03 juli 2002 17:58 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet waar je je druk om maakt. Ik hou het toch ook netjes? Je hoeft echt mijn vriendje niet te worden, maar ik wil hier graag wel iets relevants over zeggen. Ik val je niet persoonlijk aan, ik stel dit alleen ter discussie omdat ik :
1. Er bij het verdienen van mijn boterham dagelijks mee geconfronteerd wordt: er eten anderen van mee...
en
2. Ik wel degelijk een punt denk te hebben als ik zeg dat dit niet mag: Ik vrees dat het gewoon juridisch te onderbouwen is.
Daar bij kom ik met argumenten die op wetgeving zijn gebaseerd (zie enkele bijdragen hierboven, de wetstekst kan je zelf nalezen, hij is niet zo lang) en jullie niet. Ik krijg alleen maar antwoorden terug als "ik denk ..." of "ik vind..." en zo werkt de wet niet in Nederland. Nou denk ik en vind ik misschien wat minder, maar daar staat tegenover dat ik zaken wel verifieer en nazoek.
Ik snap dat ik me kennelijk in het hol van de leeuw begeef als ik dit verhaal in dit FORUM hou. Sites die een TV Gids exploiteren lijden echter economische schade (onderschat dat niet, dat kan behoorlijk oplopen, weet ik uit ervaring). Het zal toch niet voor niets zijn dat dus het al eerder geciteerde artikel 4 uit de databankenwet bestaat. Doe het maar af als gezeur, but prove me wrong first!
/EDIT
gezien je reactie heb je mijn latere bijdrage over de databankenwet niet gezien. Het gaat om artikel 4 uit die wet. Ik zou zeggen: lees het en je weet het. Het is informatie die ik bij onze vorige discussie nog niet kende.
op mijn reactie dat het bij deze tvgids die gemaakt wordt volgens mij niet van toepassing is omdat er maar 1 keer per dag ververst wordt heb ik niets meer van jou gehoord.
nu lees ik ineens weer een heel verhaal over wat je er van vind etc. terwijl volgens mij niemand er behoefte aan heeft.
je mening uiten is goed, maar als men je mening niet wil horen lijkt het me logisch dat je dat ook respecteerd en dus je mening verder niet uit. toch?
en anders kun je er ook gewoon een nieuw topic over openen. dan kunnen mensen zelf bepalen of ze er over willen mee discussiëren.
overigens spreek ik nu vanuit mijzelf. wat de rest er van vind moet men zelf maar zeggen
en zoals ik al eerder heb gezegd wens ik je succes met je bedrijfje! dusse ik gun je echt niet een ondergang ofzo
maar ik zie nou het probleem niet zo hoor met me tv gids,
zoals al gezegdt ik heb hem zo gemaakt dat hij maar 1x iets hoeft op te halen van de site dus het is niet zo dat die site nou helemaal plat gaat vanwege de gigantische data die er wordt opgehaald.
Of ik nou naar die site surf en alle pagina's ga zitten bekijken(data wordt opgeslagen in me cache dacht ik zo, dus dat is dan in principe ook rippen?, correct me if i'm wrong) of dat ik het laat downloaden.
verder heb je natuurlijk gelijk dat je niet mag rippen
De rechter achtte de klacht ongegrond en de artikelen kan je tot op de dag van vandaag via de site zien. Of te wel, dit soort dingen liggen moeilijker dan ze lijken en ook het missen van inkomsten was absoluut niet aantoonbaar. Een daling in inkomsten kan daar niet automatisch aan worden toegschreven.
Maak een koppeling naar bijv. imdb voor films.
Das wel enorm hanidg.
Of iets anders waar info staat over (vooral) films en eventueel programmas enof series
Anoniem: 1055
Die websites zijn publiek toegankelijk waar de data door tvgids vandaan wordt gehaald. Als de tvgids de data na één dag weggooit (je hebt er toch niks meer aan) is het voor beperkte tijd. Bij persoonlijk gebruik heb ik er geen commercieel voordeel van. En volgens de quote hierboven is bij zo'n gebruik geen sprake van opvragen of hergebruiken. Dus lijkt me niks mis met een proggie als tvgids.2. Het voor een beperkte tijd en zonder direct of indirect economisch of commercieel voordeel voor gebruik ter beschikking stellen door voor het publiek toegankelijke instellingen wordt niet als opvragen of hergebruiken beschouwd.

Anoniem: 57898
En wat staat daar dan?Op donderdag 04 juli 2002 07:52 schreef leonardo1504 het volgende:
ok point taken, het wordt niet gewaardeerd als de discussie in dit topic gevoerd wordt, dus dat zal ik niet meer doen. Ik moet er nog even over denken of ik in een geschikter forum een draadje open. ciao
Dit is gewoon proberen ergens onderuit te praten.zoals al gezegdt ik heb hem zo gemaakt dat hij maar 1x iets hoeft op te halen van de site dus het is niet zo dat die site nou helemaal plat gaat vanwege de gigantische data die er wordt opgehaald.
Er word gezegd dat wat je doet niet op prijs word gesteld.
Vervolgens kom je met het 1x per dag verhaal aan.
Stelen in de supermarkt mag niet.
Echter als ik 1x per dag een brood jat wat allen op die dag nog houdbaar is mag het wel
<li> Het is voor persoonlijk gebruik
<li> Het is tijdelijk gebruik (morgen istie niet meer goed)
<li> Het is voor niet commercieel gebruik
<li> Ik doe het maar 1x per dag
Ik vraag me af wat zulk soort gebruikers zouden zeggen als trueserver besluit per onmiddelijk te stoppen met de bandreedte sponsering, waarbij nader onderzoek uitwees dat de geweldige banbreedte groei veroorzaakt werd doordat iemand de DB elke dag leegtrok ...
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Dat vinden we hier bij GoT prima, zo niet dan hadden we wel ingegrepen.Op donderdag 04 juli 2002 10:48 schreef eXistenz het volgende:
dan ben ik best benieuwd wat je van hottopic en hottracker e.d vindt..
Op de gegevens van de omroepen zit auteursrecht net zo min als ik de code van windows mag verspreiden mag dat ook niet met programmagegevens. Je kunt hoog of laag springen wat jullie doen is onrechtmatig en het is aan ons om te bepalen of jullie hier door mee mogen gaan of niet.
Omdat ik merk dat veel mensen ( waaronder ik ) niet precies weten hoe het nu allemaal zit ben ik even langs onze juridische afdeling gelopen. Die kwamen met een verpletterend antwoord:
Dat is dus vrij duidelijke taal. Het tweede wat in mij opkwam is of er dan de mogelijkheid is een licentie cq. contract te krijgen voor die gegevens en of je die mag publiceren. Maar dat kan dus niet, je kunt namelijk als NIET omroep zijnde niet de gegevens publiceren. Maw tenzij je een omroep bent mag je programmagegevens verspreidden, anders niet. Kan wel zijn dat je een contract hebt, alleen dat contract is juridisch gewoon niet geldig.tis een no-go area. programmagegevens vertegenwoordigen een grote waarde, en zijn intellectueel eigendom van de publieke omroepen. Ze zijn NIET vrij beschikbaar, en eenieder die deze gegevens publiceerd, zij het via een website, email, print of ander medium is in overtreding van de wet. Hoe men aan deze gegevens komt is verder niet relevant.
Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op http://tv.wereld.nl/ aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren. Ik geloof dat leonardo1504 net zo ali illegali bezig is als de users die dit project in alkaar zetten.
Het is een inbreuk op Art 10 lid 1 sub 1 Auteurswet jo. art. 59 Mediawet.
Lijkt me dat discussie uitgesloten is.
"You're only as good, as what you did last week."
Lijkt me dat discussie uitgesloten is.
Hoe combineer je die 2Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe
Mij dus ook.
* DR doet Leonardo nog kans geven dan
Aangezien het schijnbaar inderdaad zo is dat het niet mag ,zal de tvgids niet meer voor download ter beschikking worden gesteld en zal ook naar alle waarschijnlijkheid niet meer verder ontwikkeld worden om eventuele problemen te voorkomen.
Dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn om het progje overboord te kieperen ?
no way man!Op donderdag 04 juli 2002 12:04 schreef eXistenz het volgende:
aangezien topic weer snel open is gegaan maak ik ff van de gelegenheid gebruik om dit te melden..
Aangezien het schijnbaar inderdaad zo is dat het niet mag ,zal de tvgids niet meer voor download ter beschikking worden gesteld en zal ook naar alle waarschijnlijkheid niet meer verder ontwikkeld worden om eventuele problemen te voorkomen.
Dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn om het progje overboord te kieperen ?
gewoon doorgaan.
een fietser rijd ook vaak door rood. wat dus niet mag.
desnoods gaan we op een ander forum verder, of mail je me als je een update van je programma hebt.
enne aan de Moderators: nu leo ineens over wetten etc. begint gaan jullie ook eens nadenken over of dit topic wel mag. terwijl het topic inmiddels al 20pagina's beslaat!
had dan eerder ingegrepen. dit staat gewoon suf!
Ik kan me die frustratie ook wel voorstellen, alleen wij zijn niet pro-actief in het checken van alle onderwerpen. Evidente warez zaken verwijderen we direct. Daarnaast krijgen we soms klachten van users over topics, dat bespreken en beoordelen we en na zorgvuldig onderzoek onzerzijds komen we tot de conclusie dat er de nodige juridische haken en ogen aan dit project zitten.Op donderdag 04 juli 2002 12:15 schreef PuckStar het volgende:
[..]
no way man!
gewoon doorgaan.
desnoods gaan we op een ander forum verder, of mail je me als je een update van je programma hebt.
enne aan de Moderators: nu leo ineens over wetten etc. begint gaan jullie ook eens nadenken over of dit topic wel mag. terwijl het topic inmiddels al 20pagina's beslaat!
had dan eerder ingegrepen. dit staat gewoon suf!
Ten eerste zijn jullie een database aan het rippen en dat mag niet.
Ten tweede zitten jullie aan omroepgegevens waar je niet aan mag zitten.
Dit is ter bescherming van jullie en ook van ons.
en ik denk dat het daar om iets meer geld en meer gegevens gaat dan wat tv gids gegevens...
(en de tv gids programmering staat toch ook in de krant
hoop dat eXistenze in ieder geval gewoon doorgaat op zijn eigen site en daar een forum begint...
ok ik kan het begrijpen!Op donderdag 04 juli 2002 12:24 schreef cutter het volgende:
[..]
Ik kan me die frustratie ook wel voorstellen, alleen wij zijn niet pro-actief in het checken van alle onderwerpen. Evidente warez zaken verwijderen we direct. Daarnaast krijgen we soms klachten van users over topics, dat bespreken en beoordelen we en na zorgvuldig onderzoek onzerzijds komen we tot de conclusie dat er de nodige juridische haken en ogen aan dit project zitten.
Ten eerste zijn jullie een database aan het rippen en dat mag niet.
Ten tweede zitten jullie aan omroepgegevens waar je niet aan mag zitten.
Dit is ter bescherming van jullie en ook van ons.
bedankt voor je uitleg.
"inbreuk op blablabla..." kunnen ze lastiger over gaan doen dan over door rood rijdenOp donderdag 04 juli 2002 12:15 schreef PuckStar het volgende:
[..]
no way man!
gewoon doorgaan.
*knip*
Maar dan nog vraagje aan onze Tros man
Als ik uit de papierentvgids overtik mag dat dan wel ?
(ik heb dat ding immers gekocht dus lijkt me dat ik die gegevens mag gebruiken ,maar kan er ook helemaal naast zitten dus corrigeer me maar als ik het fout heb
en zoals ik al eerder zei... het is hetzelfde als de gegevens bij www.kranten.com en daar mag het wel (rechtelijke uitspraak)
Een verwijzing naar kranten.com vind ik beetje doelloos aangezien het hier om een heel andere zaak gaat ( het zogenaamde deeplinken )
Ik wil trouwens wel verwijzen naar de jarenlange rechtzaak waarmee de Telegraaf bezig is betreffende dezelfde programma gegevens. En aangezien hier nog steeds geen uitspraak over is, lijkt het mij verstandig om jezelf en GoT niet in de problemen te brengen.
Er zijn nu gewoon 2 partijen.. de een zegt dat het niet mag en de andere wel...
Dus gewoon lekker doorgaan tot er een uitspraak is bij die Telegraaf zaak!
Inderdaad! Laat je niet kisten hor. Sommige dingen zijn inderdaad volgens niet helemaal 100% legaal. Maar een heel belangrijk gezegde hier is wel: "Gelijk hebben is iets heel anders dan gelijk krijgen."Op donderdag 04 juli 2002 12:15 schreef PuckStar het volgende:
[..]
no way man!
gewoon doorgaan.
...
Als UPC ineens wat vage handelingen rondom mijn account uitvoert dan mogen ze dat wettelijk niet zomaar doen. Maar wat kan ik eraan doen behalve een advocaat in de armen nemen die meer per uur kost dan ik per jaar aan UPC betaal? Nee dus. En dat geldt hier ook. Ook al sluiten ze dit topic, je site kan toch gewoon blijven bestaan! Er zijn wel meer sites actief waarover je hier niet mag spreken
Keep it going man!
Dit is een samenwerking met een omroep, en formeel wordt het hier gepubliceerd door een omroep. Meer details mag ik ivm bedrijfsvoering niet geven. Maar je kunt me hier altijd over mailen.Op donderdag 04 juli 2002 11:12 schreef oh,when? het volgende:
Ik wil trouwens van leonardo1504 wel eens weten hoe zij op (hier stond een URL) aan de gegevens komen. Want buiten de omroepen is nog nooit een licentie verleent aan een partij om die gegevens te mogen publiceren.
Er is wel een uitspraak bij de Telegraaf, echter heeft de hoge raad beslist dat deze nog niet gehanteerd hoeft te worden zolang de beroepsprocedure loopt.Op donderdag 04 juli 2002 12:57 schreef Reignman het volgende:
hoezo.. er is dus nog geen uitspraak bij de Telegraaf.. dus je weet ook niet dat het niet mag...
Er zijn nu gewoon 2 partijen.. de een zegt dat het niet mag en de andere wel...
Dus gewoon lekker doorgaan tot er een uitspraak is bij die Telegraaf zaak!
Ehhhh.... zei ik dat niet..? Of was je me op de voorgaande pagina's al een keertje voor?Op donderdag 04 juli 2002 12:35 schreef Reignman het volgende:
...
en zoals ik al eerder zei... het is hetzelfde als de gegevens bij www.kranten.com en daar mag het wel (rechtelijke uitspraak)
Nee bij kranten.com draait het om de vraag of hier sprake is van een databank in de zin van de databankenwet.Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Ook het volgende:
[..]
Ehhhh.... zei ik dat niet..? Of was je me op de voorgaande pagina's al een keertje voor?
ja dat was jij.. maar ik had na jou hier nog een keer op gereageerd in een post en jouw opmerking aangehaald.. vind hem goed namelijkOp donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Ook het volgende:
[..]
Ehhhh.... zei ik dat niet..? Of was je me op de voorgaande pagina's al een keertje voor?
De manier zoals er nu gerageerd word "Doorgaan, so what dat het niet mag" enzo, vind ik zelfs bijna tegen het 'oproepen tot illegale activiteiten' aan komen.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
maar zoek wel andere mogelijkheden, site mag niet , tvgids mag niet dan blijft alleen epg over op dit moment.
(schotelbezitters weten wat epg is
edit*
zag reactie van leo al dus dit kan weg
Nu zie ik em ja.. Helemaal over het hoofd gezien.. Gaat ook ineens weer lekker snel met dit topic!Op donderdag 04 juli 2002 13:06 schreef Reignman het volgende:
[..]
ja dat was jij.. maar ik had na jou hier nog een keer op gereageerd in een post en jouw opmerking aangehaald.. vind hem goed namelijk
Misschien hebben we dat "deel 2" toch nog sneller nodig dan we dachten
Maar voorlopig zijn het alleen nog maar gedachten.
Uiteraard zou een koppeling naar de tvsites mooi zijn.
Nu nog een scriptable captureproggie vinden, die een tekstfiletje als input accepteert.
Alle tips zijn welkom, vooral voor een captureproggie dat diverse kaarten kan aansturen en werkt met bijv. makkelijk leesbare tekstfiles (zodat je die vanuit een php script kan genereren.)
De Elektronische Programma Gids is ook een no-go area..nogmaals het maakt niet uit _HOE_ je aan de gegevens komt.Op donderdag 04 juli 2002 13:07 schreef eXistenz het volgende:
...mag niet dan blijft alleen epg over op dit moment.
(schotelbezitters weten wat epg is)
Dit kan je toch niet serieus menen?? Zometeen klaag je ons nog aan voor demonisering van het forum!Op donderdag 04 juli 2002 13:07 schreef Koffie het volgende:
...
De manier zoals er nu gerageerd word "Doorgaan, so what dat het niet mag" enzo, vind ik zelfs bijna tegen het 'oproepen tot illegale activiteiten' aan komen.
Natuurlijk mag je niet de wet opzettelijk breken enzo, maar is dit niet een klein beetje overtrokken? Het gaat hier echt om een handjevol mensen die 1 x per dag wat KB's downen. Als die TV gids sites echt zoveel inkomsten missen door die paar hits van dat tooltje, dan zullen ze wel onnoemelijk veel geld verdienen met de hits van de mensen die de site wel "normaal" bezoeken want dat zijn er ongetwijfel _veel_ meer dan die 6 Gotters met TVgids.exe
In de catagorie "stel ik snap het niet"Op donderdag 04 juli 2002 12:52 schreef oh,when? het volgende:
Kijk, ik ben geen jurist dus ik kan alleen maar zeggen wat de jurist mij doorgeeft. Hoe de krant dat doet met de gegevens dat weet ik niet, maar het lijkt mij dat dat een apart geval aangezien dat alleen voor dezelfde dag is, en niet voor een hele week.
*grote knip
Dus als ik maar voor 1 dag erin zet kan het wel ?
(tvgids kan niet eens een hele week ophalen...)
ineens worden er wetten etc bijgehaald.
en als ik kijk naar het begin van deze heisa, dan is dat omdat Leo begon over dat zijn site geld mist doordat tvgids.exe 1 keer per dag gegevens van een site haalt (en dan niet eens van zijn site!)
om de 1 of andere reden vond Leo het toch nodig om verder te "zeiken". en waarom!?!?!? nog steeds omdat hij anders inkomsten mist? ohnee, omdat hij een discussie wil uitlokken, die anderen allang niet meer wilden voeren. mammamia!!!!
ga je druk maken om andere dingen.
nogmaals ik vind het triest dat dit nu allemaal zo loopt. is helemaal nergens voor nodig.
We gaan over de TV Gids features lullen!!
ben er achter gekomen dat het toch wel handig zou zijn als de programma's die geweest zijn niet meer zichtbaar zijn...
dus dat je per zender alleen ziet wat er nog moet komen...
Jongens, ik heb het niet over tvgids.exe maar meer in het algemeen. Dat van die 1 keer per dag: Iedereen denkt kennelijk dat ie de enige is. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. We hebben een aantal maatregelen genomen om zuigen te voorkomen, maar voordien waren er dagen dat bijna een kwart van onze traffic werd veroorzaakt door ofwel dit soort progjes (ja er zijn er meer van), ofwel door mensen die de hele database aan het leegzuigen waren, ofwel door sites die onze site parsten. Je kan me een zeikerd vinden, maar die site is hierdoor bijna over de kop gegaan, en als dat gebeurt kost dat banen. Voor de rest wil ik voor de zoveelste keer herhalen: het is mij niet te doen om mensen aan de schandpaal te nagelen. Echter hebben een paar figuren de ernst van dit probleem niet door, en evenmin hebben ze door wat de consequenties voor hen zelf kunnen zijn. Het is simpel, en nou betrek ik het niet alleen op onze site, maar ook op die van collegas: we lijden economische schade en bovendien steunt de wet ons. Je kan er gewoon op wachten tot iemand een proces aan zijn broek krijgt. Doe wat je met deze informatie wil doen, trek je er wel of niet iets van aan, maar respecteer dat ik voor mijn broodwinning op kom.Op donderdag 04 juli 2002 15:58 schreef PuckStar het volgende:
wat mij tegenstaat is dat het nu allemaal gigantisch is opgeklopt.
ineens worden er wetten etc bijgehaald.
en als ik kijk naar het begin van deze heisa, dan is dat omdat Leo begon over dat zijn site geld mist doordat tvgids.exe 1 keer per dag gegevens van een site haalt (en dan niet eens van zijn site!)
om de 1 of andere reden vond Leo het toch nodig om verder te "zeiken". en waarom!?!?!? nog steeds omdat hij anders inkomsten mist? ohnee, omdat hij een discussie wil uitlokken, die anderen allang niet meer wilden voeren. mammamia!!!!
ga je druk maken om andere dingen.
nogmaals ik vind het triest dat dit nu allemaal zo loopt. is helemaal nergens voor nodig.
EN NOGMAALS: Als er inderdaad maar 1 tooltje was dat 1 keer per dag door zes mensen wordt gebruikt, dan had ik er geen moeite mee. Dan zou ik het echt wel gedogen. Als het er echter zoveel worden dat we er echt last van hebben gedoog ik het niet, maar dan ook van niemand.
Dit topic is gesloten.