Weet niet of het hier het gepaste plaatsje is om m'n vraag te stellen maar is het mogelijk om zelf een apparaat te maken dat het gebruik van een gsm onmogelijk maakt ? (zag vandaag dat ze zoiets hadden gebruikt in het parlement). Zou wel fijn zijn zelf zo iets in elkaar te knutselen.
Daar is niets illegaals aan, tenzij je er een 100 kilowatt uitvoering van maakt waarmee je half Nederland stoort. Voor huis tuin en keukengebruik zijn ze gewoon verkrijgbaar, ze worden oa gebruikt in bioscopen.
Fun while it lasted: World Community Grid!
in alle bioscopen???Op donderdag 10 januari 2002 19:35 schreef scorpionv het volgende:
Daar is niets illegaals aan, tenzij je er een 100 kilowatt uitvoering van maakt waarmee je half Nederland stoort. Voor huis tuin en keukengebruik zijn ze gewoon verkrijgbaar, ze worden oa gebruikt in bioscopen.
ik heb altijd gewoon ontvangst in de bios.. en kan ook gewoon smsen enz...
Anoniem: 29349
Echt niet. Ivm. de mogelijkheid om te kunnen bellen ivm noodgevallen.Op donderdag 10 januari 2002 19:35 schreef scorpionv het volgende:
En in de bios gebruiken ze die al zeker niet
Volgens mij mag je ze gewoon thuis gebruiken hoor, 'k heb er een artikel over gelezen laatst. Hier worden ze volgens mij idd niet gebruikt in de bios, maar het was dan ook een engelstalig artikel. Waarschijnlijk ging het over Amerika dusOp donderdag 10 januari 2002 19:38 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Echt niet. Ivm. de mogelijkheid om te kunnen bellen ivm noodgevallen.
En in de bios gebruiken ze die al zeker niet
Ah, dus je kan ze al verkrijgen in de winkel, maar is het niet leuker er zelf eentje te maken ?! En dat illegale dingen hier niet mogen op GoT weet ik ook wel, maar als dat al illegaal is ?! Is gewoon ff om te testen
Het voorkomen dat iemand met een GSM belt d.m.v. een passieve kooiconstructie is niet verboden. Daarvoor moet je wel het hele gebouw met metaalfolie behangen. Actieve componenten, die een stoorsignaal uitzenden, zijn per definitie verboden, ook als het signaal zo zwak is, dat het niet waarneembaar is buiten het gebouw. Je krijgt er gegarandeerd gedonder mee als één van de bezoekers van het gebouw, waarin je zo'n ding hebt staan, gaat klagen. En denk dan meteen aan boetes van bedragen met 4 cijfers voor de komma.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
maar tis wel leuk....;):pOp donderdag 10 januari 2002 19:45 schreef bramvrzt het volgende:
Het voorkomen dat iemand met een GSM belt d.m.v. een passieve kooiconstructie is niet verboden. Daarvoor moet je wel het hele gebouw met metaalfolie behangen. Actieve componenten, die een stoorsignaal uitzenden, zijn per definitie verboden, ook als het signaal zo zwak is, dat het niet waarneembaar is buiten het gebouw. Je krijgt er gegarandeerd gedonder mee als één van de bezoekers van het gebouw, waarin je zo'n ding hebt staan, gaat klagen. En denk dan meteen aan boetes van bedragen met 4 cijfers voor de komma.
voor op je kamer ofzow... iemand idees voor zelf bouwen van iets dergelijks?
Tsja, 'tis maar wat je 'leuk' vindt. Maar nogmaals, het betreft hier illegaal materiaal, dus is het op GoT gewoon niet toegestaan om ernaar te linken. Dus vraag daar dan ook niet naar!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik vraag ook niet naar illegale dingen .. maar als ik nou zou zeggen dat het voor eigen gebruik is ?! 
Nee, ik snap je punt wel, maar het is niet zo dat we er kwade bedoelingen bij hebben, mij gaat het eerder om het zelf maken van een avctive stoorzender. Maar als het echt niet mag .. achja, just place a slotje on it. Toch bedank ..
Nee, ik snap je punt wel, maar het is niet zo dat we er kwade bedoelingen bij hebben, mij gaat het eerder om het zelf maken van een avctive stoorzender. Maar als het echt niet mag .. achja, just place a slotje on it. Toch bedank ..
Ook voor eigen gebruik zijn illegale dingen niet toegestaan. Ik bedoel niet specifiek hier, maar in het algemeen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
het is niet illegaal want hij zit nog niet dicht terwijl DR hem al gezien heeft in SU
Dit is er dus 1.
Maar Insoft heeft gelijk;
Maar Insoft heeft gelijk;
Andere quote;IN THE UNITED STATES and most developed countries it?s against the law to cause interference to or jam any frequencies being used by licensed broadcasters ? including cellular phone service providers.
But jamming devices might be justified in certain situations. For instance, inside hospitals, where unwanted cellular interference could cause delicate instruments such as incubators, defibrillators and heart monitors to malfunction. A number of hospitals in Britain have quietly installed such jammers to save lives.
Anoniem: 16192
volgens mij is dat helemaal niet illegaal om thuis te doen, je mag bv ook met 6 jaar al auto rijden zolang je maar op eigen grond blijft, ik zie niet in wat er illegaal is aan het maken van een apparaat wat gsm's in je eigen huis niet laat werken
Ik zocht net ff wat met Google, dat mag dus ook niet. Als je je hele huis wilt bestrijken pak je per ongeluk ook een stukje buiten mee is het argument. Je zult maar net naast het NS-station wonen ofzo, kunnen al die gestrande reizigers niet bellenOp donderdag 10 januari 2002 21:09 schreef Kertje het volgende:
volgens mij is dat helemaal niet illegaal om thuis te doen, je mag bv ook met 6 jaar al auto rijden zolang je maar op eigen grond blijft, ik zie niet in wat er illegaal is aan het maken van een apparaat wat gsm's in je eigen huis niet laat werken
In een landhuis is het natuurlijk geen punt, maar officieel mag het dus niet.
Wow, sinds wanneer is DR jurist?Op donderdag 10 januari 2002 21:05 schreef Goten het volgende:
het is niet illegaal want hij zit nog niet dicht terwijl DR hem al gezien heeft in SU
- Pastor Richards @ VCPR
Anoniem: 16192
nee okee, maar zolang je het echt 100% binnenshuis zou houden is het in mijn ogen nog steeds niet illegaal, totdat ik het wetsartikeltje erover zieOp donderdag 10 januari 2002 21:12 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Ik zocht net ff wat met Google, dat mag dus ook niet. Als je je hele huis wilt bestrijken pak je per ongeluk ook een stukje buiten mee is het argument. Je zult maar net naast het NS-station wonen ofzo, kunnen al die gestrande reizigers niet bellen
In een landhuis is het natuurlijk geen punt, maar officieel mag het dus niet.
ach ja.. ik weet het ook niet hoorOp donderdag 10 januari 2002 21:17 schreef bramvrzt het volgende:
[..]
Wow, sinds wanneer is DR jurist?Dat hij daar zelf niet over kan/wil oordelen, betekent niet dat het daarom wettelijk is toegestaan hoor.
Check ook deze ff. Ik kan er zo gauw niks over vinden bij RDR zelf, mail ze desnoods maar eventjes.
http://groups.google.com/groups?q=GSM+stoorzender+RDR&hl=en&selm=35D61670.FD5DB9E3%40ddress.nospam&rnum=2
http://groups.google.com/groups?q=GSM+stoorzender+RDR&hl=en&selm=35D61670.FD5DB9E3%40ddress.nospam&rnum=2
- Pastor Richards @ VCPR
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Volgens mij zegt dat nog niet meteen alles, een geweer zou ook CE gekeurd kunnen zijn, toch mag je die in principe niet bezitten.
maar dit topic is dus ook niet illegaal... als je ze al gewoon kan kopen dan mag je hier ook best informatie vragen over hoe je ze moet bouwen .
die dingen worden gebruikt op sommige grote vliegvelden voor de ingang van het vliegtuig zodat je je mobiel niet aan hebt staan in het vliegtuig....
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Weet er iemand welke "ingredienten" je nodig hebt om zelf zo iets in elkaar te knutselen ?! 10meter is een bereik dat groot genoeg is hoor. Maar gaan de onderdelen niet erg veel kosten ? (als je naar de kostprijs kijkt van de in de winkel liggende dingetjes)
Wel leuk altijd, in plaats van de topicstarter nou gewoon te helpen word er alleen maar gezeken over of het mag of niet.
Maar waarom zou je iemand helpen met iets dat niet mag? Bovendien, als hij een apparaat maakt dat een signaal uitzendt, dat sterk genoeg is om een GSM tot op 10 meter onbruikbaar te maken, dan is dat signaal sowieso op meer dan een 3 kilometer afstand nog waarneembaar en werkt hij zichzelf dus behoorlijk in de problemen, aangezien GSM basisstations metingen uitvoeren en eventuele interferentie automatisch melden bij de RDR. Dus ook al richt hij geen schade aan buiten zijn huis, de mentaliteit van 'de kans dat ze me pakken is klein' gaat hier absoluut niet op.Op zaterdag 12 januari 2002 10:47 schreef Bigs het volgende:
Wel leuk altijd, in plaats van de topicstarter nou gewoon te helpen word er alleen maar gezeken over of het mag of niet.
- Pastor Richards @ VCPR
Anoniem: 16277
De Israelische politie heeft zoiets voor gebruik bij rellen.
De Amsterdamse politie zou dat ook wel dolgraag willen hebben om als ze een Marokkaans gastje oppakken dat een vriendje alle andere vriendjes opbelt om een rel te organiseren. Dat apparaatje hebben ze nooit gekregen.
Verder is het illegaal denk ik.
De Amsterdamse politie zou dat ook wel dolgraag willen hebben om als ze een Marokkaans gastje oppakken dat een vriendje alle andere vriendjes opbelt om een rel te organiseren. Dat apparaatje hebben ze nooit gekregen.
Verder is het illegaal denk ik.
Wat een onzin... een ziekenhuis ondervind VEEL meer last van zo'n jammer dan van de GSM's zelf... bedenk maar es hoe sterk zo'n signaal vergeleken met een gsm...But jamming devices might be justified in certain situations. For instance, inside hospitals, where unwanted cellular interference could cause delicate instruments such as incubators, defibrillators and heart monitors to malfunction. A number of hospitals in Britain have quietly installed such jammers to save lives.
Ik heb er dus totaal geen verstand van maar veroorzaakt dat ding zelf dan geen interferentie met al die apparaten die ze hierboven noemenOp donderdag 10 januari 2002 21:06 schreef scorpionv het volgende:
Andere quote;
But jamming devices might be justified in certain situations. For instance, inside hospitals, where unwanted cellular interference could cause delicate instruments such as incubators, defibrillators and heart monitors to malfunction. A number of hospitals in Britain have quietly installed such jammers to save lives.
en weer dat overdreven paranoide gedoe over iets wat weleens niet helemaal 100% legaal zou kunnen zijn in bepaalde gevallen
> "He, hoe voer ik mijn Smart op, zodat ie 130 km/u kan ipv 120?"
< "Snel slot erop, dit is illegaal, in NL mag je helemaal niet harder dan 120 rijden"
onzin dus
sowieso vroeg de topicstarter over het maken van zo'n ding, niet over het gebruiken
aangezien het gebruiken sowieso in bepaalde gevallen (eigen terrein) legaal is, kan het maken sowieso niet illegaal zijn
en het argument dat je wanneer je in de bios een stoorder plaatst mensen geen noodberichten meer kunnen ontvangen en dat het DUS illegaal is vind ik ook onzin
3 jaar geleden had nauwelijks iemand een mobtel, en was je ook niet bereikbaar in de bios
is ook onzin dat bereikbaarheid bij wet verplicht moet zijn: wanneer je er zoveel waarde aan hecht, bijv omdat je opa in het ziekenhuis ligt, dan moet je maar gewoon niet de bios in
vanuit bijv bioscopen, scholen, ziekenhuizen, enz gedacht lijkt een gsmstoorder me heel handig
> "He, hoe voer ik mijn Smart op, zodat ie 130 km/u kan ipv 120?"
< "Snel slot erop, dit is illegaal, in NL mag je helemaal niet harder dan 120 rijden"
onzin dus
sowieso vroeg de topicstarter over het maken van zo'n ding, niet over het gebruiken
aangezien het gebruiken sowieso in bepaalde gevallen (eigen terrein) legaal is, kan het maken sowieso niet illegaal zijn
en het argument dat je wanneer je in de bios een stoorder plaatst mensen geen noodberichten meer kunnen ontvangen en dat het DUS illegaal is vind ik ook onzin
3 jaar geleden had nauwelijks iemand een mobtel, en was je ook niet bereikbaar in de bios
is ook onzin dat bereikbaarheid bij wet verplicht moet zijn: wanneer je er zoveel waarde aan hecht, bijv omdat je opa in het ziekenhuis ligt, dan moet je maar gewoon niet de bios in
vanuit bijv bioscopen, scholen, ziekenhuizen, enz gedacht lijkt een gsmstoorder me heel handig
Ik laat 'm voorlopig open, want volgens mij is dit gewoon legaal.
Anoniem: 40578
nou in princiepe is het niet moielijk om zoiets te maken
gewoon een spoel hoogfrquent laten orcileeren
maar meer verklap ik niet
wat leuker is is een apparaat dat de mobile telefoons af laat gaan
die hadden ze volgensmij bij conrad
gewoon een spoel hoogfrquent laten orcileeren
maar meer verklap ik niet
wat leuker is is een apparaat dat de mobile telefoons af laat gaan
die hadden ze volgensmij bij conrad
Ow, wist bij het begin van m'n topic niet dat er zo'n reactie's gingen komen. Ik had gehoopt dat er gewoon een paar mensen mee gingen denken over een idé. Had er nooit echt bij stilgestaan dat het ook maar illegaal zou kunnen zijn. Maar laat het ons er anders inderdaad bij houden dat het enkel gaat om het apparaat te bouwen en niet te gebruiken 

Gsms laten afgaan is ook wel leuk ..
Gsms laten afgaan is ook wel leuk ..
van de nederlandse site van de spyshop (http://www.spyshop.nl/products/enandere.htm):
Er staat jammer genoeg niet bij hoe duur dat dingetje isGebruik toegestaan (voorzien van CE keurmerk).
in deze prijslijst
http://www.alarm.de/pdf/catalog.pdf
(prijslijst en telfoon jammer staan helemaal onderaan)
staat er één voor 1870 DMark, dit is ong € 900
http://www.alarm.de/pdf/catalog.pdf
(prijslijst en telfoon jammer staan helemaal onderaan)
staat er één voor 1870 DMark, dit is ong € 900
Deze: 
heb ik ook en kan er meer leveren voor Fl.450,- en is effectief tot op een afstand van ongeveer 10 meter....
Daarnaast kan ik ook veeeeeel sterkere stoorzenders leveren, maar die zijn nogal kostbaar. Er zitten zenders tussen die een stad makkelijk 'platleggen'
heb ik ook en kan er meer leveren voor Fl.450,- en is effectief tot op een afstand van ongeveer 10 meter....
Daarnaast kan ik ook veeeeeel sterkere stoorzenders leveren, maar die zijn nogal kostbaar. Er zitten zenders tussen die een stad makkelijk 'platleggen'
Anoniem: 36864
Zijn die tekoop dan ?Op donderdag 10 januari 2002 19:35 schreef scorpionv het volgende:
Anoniem: 34278
Het zou wel makkelijk zijn voor ziekenhuizen want daar is het verboden om een gsm aan te hebben vanwege de straling die de gsm uitgeeft op de apparaten.
maar dat apparaatje zou dan ook weer effect hebben op die hartslagmeters dus maakt het niks uit
maar dat apparaatje zou dan ook weer effect hebben op die hartslagmeters dus maakt het niks uit
Het gebruiken van zo'n stoorzender is strafbaar en wel om een aantal redenen:
1)Je hebt een zendvergunning nodig (900 Mhz en 1800 Mhz, licenties zijn kostbaar, vraag maar aan d*t,ben & telfort)
2)Blokeren is gevaarlijk aangezien artsen e.d. dan ook niet meer bereikbaar zijn.
3)Pal naast een sterke zender is niet aanteraden. GSM toestel is max 8 watt (bij het bellen dan, standby is veel minder en maar af-en-toe, maar een echte stoorzender gaat nogal wat meer leveren...en als je dan weet dat personeel dat onderhoud doet aan gsm masten als die dingen aanstaan minimaal op 10 meter afstand moet blijven...)
1)Je hebt een zendvergunning nodig (900 Mhz en 1800 Mhz, licenties zijn kostbaar, vraag maar aan d*t,ben & telfort)
2)Blokeren is gevaarlijk aangezien artsen e.d. dan ook niet meer bereikbaar zijn.
3)Pal naast een sterke zender is niet aanteraden. GSM toestel is max 8 watt (bij het bellen dan, standby is veel minder en maar af-en-toe, maar een echte stoorzender gaat nogal wat meer leveren...en als je dan weet dat personeel dat onderhoud doet aan gsm masten als die dingen aanstaan minimaal op 10 meter afstand moet blijven...)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
maar waarvoor wou je dat ding eigenlijk gaan gebruiken?
thuis?
dan kan je toch net zo goed iedereen die binnekomt aardig vragen de tel uit te zetten?
thuis?
dan kan je toch net zo goed iedereen die binnekomt aardig vragen de tel uit te zetten?
weer dezelfde onzinOp dinsdag 15 januari 2002 14:15 schreef qless het volgende:
vreemd ziekenhuis als de artsen er alleen bereikbaar zijn via hun mobtel
sowieso hadden ze hm als het goed is toch al niet aanstaan ivm het verbod, dus dat ze hm niet meer aan KUNNEN zetten door een stoorder moet niet uitmaken dan
zo hetzelfde in een bios
Ja. bij mij.....Op dinsdag 15 januari 2002 02:28 schreef MaXxX het volgende:
[..]
Zijn die tekoop dan ?
Damn die dingen zijn cool, jammer dat ze zo prijzig zijn.
Ik hoorde ook een verhaal van een apparaatje dat je op een telefoon (mobiel) richt en dat hij dan automatisch de verbinding verbreekt.
iemand hier meer informatie over, of is het onzin?
Ik hoorde ook een verhaal van een apparaatje dat je op een telefoon (mobiel) richt en dat hij dan automatisch de verbinding verbreekt.
iemand hier meer informatie over, of is het onzin?
Anoniem: 17989
Het principe werkt hee simpel. Alle gsmmes hebben een automatische volume regeling. ALs jij een sterke ruis uitzendt op de 900 of 1800 band, dan denken alle telefoon die dan ana het bellen zijn:" shit het geluid staat te hard, ik sta zeker dich bij een zendmast" En dan wordt het volume dichtgedraaid. Gevolg: de andere kant van de lijn is niet meer te verstaan.
Je kunt voor 15,- de elementen bij Radio elco halen, of zo;n zaak, je moet even nadenken hoe je je zender op de 900 Mhrz band zet,en meer ga ik niet vertellen, als je het echt wilt maken, moet je maar creatief zijn, en je even verdiepen in de electronica.
Ps, de mijn werkt tot een afstand van 15 meter met een 9v Batterij. Bij mij in de bus wordt er nooit gebeld. heheh
Je kunt voor 15,- de elementen bij Radio elco halen, of zo;n zaak, je moet even nadenken hoe je je zender op de 900 Mhrz band zet,en meer ga ik niet vertellen, als je het echt wilt maken, moet je maar creatief zijn, en je even verdiepen in de electronica.
Ps, de mijn werkt tot een afstand van 15 meter met een 9v Batterij. Bij mij in de bus wordt er nooit gebeld. heheh
En dan ben je dus strafbaar, omdat je:
- uitzend zonder licenties op een niet vrijgegeven band
- opzettelijk storen van een openbaar telefoonnetwerk (vinden ze niet zo leuk, zowel andere mensen als telefoonaanbieders)
- opzettelijk storen van een openbaar telefoonnetwerk (vinden ze niet zo leuk, zowel andere mensen als telefoonaanbieders)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Anoniem: 32308
Ooit heb ik eens voor mijn werk bij een klant zoiets opgehangen.
Die man werd helemaal gek in zijn winkel van bellende mensen.
Dat apparaat was toen helemaal illegaal. (3 jaar geleden)
Als ik daar nu door de winkelstraat loop te bellen, valt mijn gesprek weg, rond om de winkel....
het werkt dus perfect, maar legaal????
Die man werd helemaal gek in zijn winkel van bellende mensen.
Dat apparaat was toen helemaal illegaal. (3 jaar geleden)
Als ik daar nu door de winkelstraat loop te bellen, valt mijn gesprek weg, rond om de winkel....
het werkt dus perfect, maar legaal????
zoek uit welke frequentie worden gebruikt en bouw dan een zender die deze frequenties blijft uitzenden met net iets meer vermogen dan de gemiddelde ontvangst op de lokatie waar je het wil ontvangen. Draai twee van die zenders naast elkaar en de telefoon zal gaan denken dat jouw zender de provider is. Maak het vermogen niet te hoog want dan kan of half nederland niet meer bellen, of je sloopt elke mobiel die maar in de buurt komt
Dus voor 15 piek met een beetje handigheid kun je zo`n ding inelkaar zetten?Op donderdag 17 januari 2002 09:38 schreef olav het volgende:
Zeer vet lijkt mij dat
Anoniem: 7274
Er was volgens mij laatst ook iets van een GSM die ervoor zorgde dat alleen jouw GSM het zou doen. En dan de tram instappen als iedereen zit te bellen
Kan iemand zo'n schema in me meelbox achterlaten.
And The Only One
ZE ZIJN IN ALLE SOORTEN EN MATEN ILLEGAAL...scorpionv schreef op 10 januari 2002 @ 19:35:
Dat is ook NIET waar... Zo'n signaal hoeft niet sterk te zijn om bestaande gsm-masten te overstemmen! En het gevaarlijke in ziekenhuizen is als de telefoon dichtbij medische apparatuur wordt gebruikt.Wat een onzin... een ziekenhuis ondervind VEEL meer last van zo'n jammer dan van de GSM's zelf... bedenk maar es hoe sterk zo'n signaal vergeleken met een gsm...
Grootste onzin die ik tot nu toe heb gehoord hieroverHet principe werkt hee simpel. Alle gsmmes hebben een automatische volume regeling. ALs jij een sterke ruis uitzendt op de 900 of 1800 band, dan denken alle telefoon die dan ana het bellen zijn:" shit het geluid staat te hard, ik sta zeker dich bij een zendmast" En dan wordt het volume dichtgedraaid. Gevolg: de andere kant van de lijn is niet meer te verstaan.
Helemaal waarEn dan ben je dus strafbaar, omdat je:
Wel mogelijk, maar niet te doen omdat gsm-signalen te ingewikkeld zijn... Zou tig duizenden euro's kosten!Er was volgens mij laatst ook iets van een GSM die ervoor zorgde dat alleen jouw GSM het zou doen. En dan de tram instappen als iedereen zit te bellen
Overigens kun je iemand die deze apparatuur gebruikt (en jou ermee stoort) aangeven bij de politie of RDR (of hoe die nu alweer heet)... De persoon krijgt hiervoor een geldboete
Het kan afaik anoniem
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Anoniem: 52326
hm...een aantal jaren terug op mijn school hadden ze zon ding uitgevonden....is dus een poortje waar je doorheen loopt met je telefoon. en dan gaat je telefoon uit... werkt met magnetische velden..
Scherpe opmerking. Zo'n jammer moet een tegensignaal geven dat ervoor zorgt dat het signaal van en/of naar het toestel wordt geneutraliseerd. Zendt een telefoon radiogolven uit en berust de werking van een jammer daarop?marshal schreef op 12 januari 2002 @ 16:34:
[...]
Ik heb er dus totaal geen verstand van maar veroorzaakt dat ding zelf dan geen interferentie met al die apparaten die ze hierboven noemen
Als je nou echt wil weten of dit legaal of illegaal is:
http://www.justitie.nl
Een mailtje sturen naar justitie zou voldoende moeten zijn.
Ik wou eigenlijk niet weten of het al dan niet illegaal was. Enkel omdat hier op got geen illegale dingen mogen zou dit intressant zijn. Maar heeft ooit al iemand zo'n ding gemaakt/gezien/gebruikt ... ?
-* leuk van de kick *-
-* leuk van de kick *-
een jammer bestaat zodat je bereik weg valt, alleen is het verboden in Nederland en nog meer landenBlizard schreef op 10 januari 2002 @ 17:37:
Weet niet of het hier het gepaste plaatsje is om m'n vraag te stellen maar is het mogelijk om zelf een apparaat te maken dat het gebruik van een gsm onmogelijk maakt ? (zag vandaag dat ze zoiets hadden gebruikt in het parlement). Zou wel fijn zijn zelf zo iets in elkaar te knutselen.
ehmmm nu staat er wel iets over jamming the signal in bepaalde situaties zoals een zieken huis dat dat dan wel weer legaal is... maar misschien heb ik het mis hoor,
in een ziekenhuis willen ze geen straling.. ga je die gsm jammen, dan blijft ie hardnekkig naar een netwerk zoeken wat veel meer straling oplevert dan wanneer hij netjes aangemeld is en in 1 in de paar min zoekt...
of zie ik dit nu wer verkeerd?
ps. psxfan waar is die winkel, dan komt kpn ff een bezoekje brenge
in een ziekenhuis willen ze geen straling.. ga je die gsm jammen, dan blijft ie hardnekkig naar een netwerk zoeken wat veel meer straling oplevert dan wanneer hij netjes aangemeld is en in 1 in de paar min zoekt...
ps. psxfan waar is die winkel, dan komt kpn ff een bezoekje brenge
Ja, dat zie je verkeerdthefox154 schreef op 07 september 2002 @ 08:17:
GSM's zenden niet tijdens het zoeken van een netwerk. Pas wanneer ze een signaal van een netwerkzender ontvangen zullen ze proberen daarmee contact te krijgen. Wanneer een signaal dusdanig gestoord wordt dat de telefoon het signaal van het netwerk niet meer (goed) ontvangt, zal de telefoon geen signalen uitzenden. Daarom kun je een tri-band telefoon ook rustig meenemen naar de VS, zonder dat 'ie daar de 1800-band (die je daar niet mag gebruiken) zal storen.
- Pastor Richards @ VCPR
Anoniem: 115181
Je mag ze gewoon in heel europa hebben, echter mag je ze niet aanzetten of gebruiksklaart hebben, dus antenne er af schroefen en het is legaal.
Illigaal is het niet om ze te verhandelen maar aangezien de niet CE goedgekeurd zij is het dus toch illigaal om ze te verhandelen tezij een CE keurmerk.
Illigaal is het niet om ze te verhandelen maar aangezien de niet CE goedgekeurd zij is het dus toch illigaal om ze te verhandelen tezij een CE keurmerk.
Anoniem: 44568
Lekker nuttige kickHet gebruik is in de meeste landen, waaronder Nederland, illegaal vanwege het feit dat het hier een zender betreft die uitzendt over frequenties waar slechts een licentie voor is afgegeven aan de netwerken, niet aan de bezitters van deze apparaten.
Bron: http://www.bryte.net/diversen/detail.asp?id=10

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 15-06-2004 06:47 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.