Op donderdag 10 januari 2002 01:12 schreef OzBoz het volgende:
En toen was er flash.. maar je hebt gelijk hoor, maar als ik iets maak test ik het vanaf vier tot aan de laatste en als het qua tijd een beetje uit komt ook nog op een mac met buggy browsers. En als het werkt op al dat soort dingen dan ga ik me niet meer druk maken om W3C etc. Dat mag je luivinden, ik noem het tijdgebrek.
dat ga je uit enkel van je eigen ervaring, dat is best redelijk goed te doen, echter dit kan wel degelijk problemen op gaan leveren als sites gebouwd worden door meerdere personen die verschillende aspecten voor hun rekening houden.
degene die de scripting dan doet vindt het niet leuk als er van die GoLive CSOBJECT-troep langs komt zetten, ook al voldoet dat voor die bouwer, om goed te integreren met scripting betekent dat al snel dat een duurbetaalde scripter de code vanaf de bodem opnieuw op kan bouwen (en vaak de helft aan overbodige tags weg kan gooien) simpelweg om de scripting werkend te krijgen.
werken naar validatie geeft je zekerheid; een duidelijk gedefinieerde standaard waaraan je je moet houden en waar de browser-bouwers zich ook conformeren.
nu is het nauwelijks een probleem om losjes met validatie om te gaan (en lopen er in het webdesigners wereldje flink wat knullen warm te lopen voor een leuke WW-uitkering door niet verder te kijken dan hun standaard tools) maar ik zie nu al een shift naar strengere omgang met validatie.
Je kunt ds niet garanderen dat je geen zorgen maken over validator.w3.org een levensvisie is, waarmee je het over anderhalf jaar nog steeds red (en als je dat lukt, of dat gewoon een teken is van een grote induviduele creativiteit en niet van een juiste werkwijze)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen