Software voor treble en bass etc.

Pagina: 1
Acties:

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
Is er een programma waarmee ik meer bass en treble uit mijn geluidskaart kan laten komen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij mij gaat dat middels de driver van de geluidskaart. (SBLive). En bij een soundblaster16 werkt ook zo weet ik toevallig.

Siditamentis astuentis pactum.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik kan dit bijvoorbeeld wel regelen met quicktime, als ik bijvoorbeeld internet radio luitster kan er meer treble inzetten. Maar ik wil dat dit dus kan met alle geluiden...

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.utwente.nl/~verstoep/GPics/ToneControls.jpg

Hier zit die instelling bij mij. En deze vage stand schijnt neutraal te zijn. (Niet dat je denkt dat ik alle bass + treble weggeregeld heb.)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 18:04 schreef Varienaja het volgende:

Hier zit die instelling bij mij. En deze vage stand schijnt neutraal te zijn.
Weet je dat wel heel erg zeker? Volgens mij heb je nu namelijk wel alles weggedraaid, bij mij staan ze namelijk wel in het midden (ook met een SBLive!) en ik weet vrij zeker dat het midden neutraal is (omdat ik deze sliders nog nooit heb veranderd)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 09:09 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Weet je dat wel heel erg zeker? Volgens mij heb je nu namelijk wel alles weggedraaid, bij mij staan ze namelijk wel in het midden (ook met een SBLive!) en ik weet vrij zeker dat het midden neutraal is (omdat ik deze sliders nog nooit heb veranderd)
Midden is neurtale zone(Dus krijg je dan het geluid wat de chip standaard produceert) laag zetten is dof en donker en hoog zetten kom je met een fel en zwaar geluid.

Maar deze settings hebben geen nut op audio bewerking, dit is enkel voor de weergave kanalen van je Soundcard.

Wil je deze instellingen kunnen meenemen in een audiosignaal, dan dien je dit te wijzigen in een programma dat je gebruikt om een file opnieuw weg te schrijven

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op woensdag 09 januari 2002 18:04 schreef Varienaja het volgende:
[afbeelding]

Hier zit die instelling bij mij. En deze vage stand schijnt neutraal te zijn. (Niet dat je denkt dat ik alle bass + treble weggeregeld heb.)
Hmmz vreemd, bij mij staat ie standaard in elk geval gewoon in het midden :?

Die geluidskaart op m'n werk heeft die opties trouwens niet. Zo'n *kuch* AC'97 onboard geval :r

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 10 januari 2002 09:22 schreef InZane het volgende:
Hmmz vreemd, bij mij staat ie standaard in elk geval gewoon in het midden :?
Hmm.. ik heb 'm nooit veranderd, en ik heb zeker niet heel erg weinig bass of treble. Ik heb 'm wel eens in het midden gezet, en toen dreunde ik weg.
Ik heb hier in huis nog 2 pc's met een SBLive, ik zal eens kijken hoe die zijn ingesteld.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:44

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op donderdag 10 januari 2002 10:26 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Hmm.. ik heb 'm nooit veranderd, en ik heb zeker niet heel erg weinig bass of treble. Ik heb 'm wel eens in het midden gezet, en toen dreunde ik weg.
Ik heb hier in huis nog 2 pc's met een SBLive, ik zal eens kijken hoe die zijn ingesteld.
|:( creative...

Hehe, dit is weer eens een leuk geintje van creative, het hangt namelijk van je drivers af die je geinstalleerd hebt.. Ik heb me er ook groen en geel aan lopen ergeren, want ik luister heel veel mp3-tjes, en ik wil dat die volkomen neutraal klinken, en die sliders stonden bij mij ook helemaal verkeerd. Ik ben toen ff bezig geweest met drivers updaten en nu is het wel weer goed...

(Windows 2k, en ik heb de Creative soundblaster live value WDM drivers als je er wat aan hebt)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ja, maar het probleem was DAT hij de bass en treble niet makkelijk geregeld kreeg. Windows mixer -> oplossing.

Niet uitgebreid genoeg? RTEQ equalizer.

100% free. En 30 bands equalizer. Je kunt tonen opkrikken tot iets van 64dB. Dat is dus insane. Maar je kunt er flink wat mee regelen.

http://members.aon.at/grxpage/

Veel plezier.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 13:34 schreef Sparhawk1978 het volgende:

[..]

Hehe, dit is weer eens een leuk geintje van creative, het hangt namelijk van je drivers af die je geinstalleerd hebt..
Maar als je de versie hebt waarbij de neutrale stand helemaal links is kun je dus alleen maar de bass of treble opkrikken? da's vrij stom......niet dat iemand die dingen ooit veranderd

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Waarom zo heilig doen over die neutrale stand? Je speakers zijn namelijk heus niet neutraal en je setup is ook niet precies 'zoals de artiest bedoeld heeft'. Als je het zo wilt horen moet je bij de geluidstechnicus gaan zitten bij het afmixen, maar ook daar gebruiken ze niet altijd de beste speakers om zo een beeld te krijgen van het gemiddelde volk. Dus instellen zoals je lekker vindt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:28 schreef ShittyOldMan het volgende:
Waarom zo heilig doen over die neutrale stand? Je speakers zijn namelijk heus niet neutraal en je setup is ook niet precies 'zoals de artiest bedoeld heeft'. Als je het zo wilt horen moet je bij de geluidstechnicus gaan zitten bij het afmixen, maar ook daar gebruiken ze niet altijd de beste speakers om zo een beeld te krijgen van het gemiddelde volk. Dus instellen zoals je lekker vindt.
Als je muziek maakt op je pc is de bovenstaande post totaal niet van toepassing. :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Als je muziek maakt op je pc is de bovenstaande post totaal niet van toepassing. :)
Da's helemaal waar, dan moet je juist de muziek mixen zoals het lekker klinkt. Maargoed, het gaat hier toch om een softwarematige equalizer :? (ik hoor de opmerking wel vaker namelijk dat tone controls 'zuigen')

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Nou, de topicstarter schijnt ook weinig interesse te hebben in onze hulp :(

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 17:11 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Da's helemaal waar, dan moet je juist de muziek mixen zoals het lekker klinkt.
Helemaal mee eens, maar dus niet met deze twee slidertjes...
Pagina: 1