pc-vs-console..Op donderdag 10 januari 2002 00:17 schreef DenMan het volgende:
[..]
neeeeeeee, niet weer dit
dubbelpostje btw
idd we gaan niet over procjes beginnen
Verwijderd
pc-vs-console..Op donderdag 10 januari 2002 00:17 schreef DenMan het volgende:
[..]
neeeeeeee, niet weer dit
dubbelpostje btw
Verwijderd
Mogelijke reden:Op donderdag 10 januari 2002 00:18 schreef mazerati het volgende:
GT3 draait niet zo goed en mooi op jou pc als op een PLAYSTATION 2
Verwijderd
Mee eens.Op donderdag 10 januari 2002 00:20 schreef DenMan het volgende:
Nog iets waar we het nog niet echt over gehad hebben: de besturing. Niks tegen PC hoor, ik vind alles best, maar er mag wel ff vermeld worden dat de PS2 controller de beste controller is ooit gemaakt
Verwijderd
USB muisje doet het gewoon hoor....Op donderdag 10 januari 2002 00:22 schreef Gerund het volgende:
[..]
Mee eens.
JA niet verwacht he!
Als ze nu nog eens een muis erbij verzinnen.
Er zijn nog 2 USB poortjes vrij dus dat zal niet zo lang meer durenOp donderdag 10 januari 2002 00:22 schreef Gerund het volgende:
[..]
Mee eens.
JA niet verwacht he!
Verwijderd
Verwijderd
ps2 pakt bijna alle muisen in mijn huis.. zelfs tot mijn verbazing een gaming mouseOp donderdag 10 januari 2002 00:22 schreef Gerund het volgende:
[..]
Mee eens.
JA niet verwacht he!
Ghe, dat wist ik niet eens... toch es ff proberen straksOp donderdag 10 januari 2002 00:24 schreef PC-ICE het volgende:
[..]
ps2 pakt bijna alle muisen in mijn huis.. zelfs tot mijn verbazing een gaming mouse
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Verwijderd
je moet echt alle usb apratuur proberen.. ik heb een usb2ethernet adapter.. echt relext.. nu kan ik thps3 via internet spelenOp donderdag 10 januari 2002 00:25 schreef DenMan het volgende:
[..]
Ghe, dat wist ik niet eens... toch es ff proberen straks
Verwijderd
Dude, ik ben een grote voorstander van console gaming maar jouw opmerkingen helpen niet echtOp donderdag 10 januari 2002 00:23 schreef mazerati het volgende:
fout,
hd is telangzaam om te lezen.. ps2 heeft>dvd
en ga jij maar eens 4.3 gig op je had opslaan
Verwijderd
Ja het is algemeen bekend dat een DVD sneller is dan een Harddisk.Op donderdag 10 januari 2002 00:23 schreef mazerati het volgende:
fout,
hd is telangzaam om te lezen.. ps2 heeft>dvd
en ga jij maar eens 4.3 gig op je had opslaan
Verwijderd
daar ben ik het wel mee eens.. hdd blijven sneller dan een dvdOp donderdag 10 januari 2002 00:27 schreef Gerund het volgende:
[..]
Ja het is algemeen bekend dat een DVD sneller is dan een Harddisk.
NOT
Bijna, je mag nog een keer gokken.
Verwijderd
Maarja, wat weten die nou ??Op donderdag 10 januari 2002 00:27 schreef PC-ICE het volgende:
de pc aanhangers startte dit topic hoor
Verwijderd
Verwijderd
Dat je geen natte Stront met Bagger poep kan vergelijken!Op donderdag 10 januari 2002 00:29 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Maarja, wat weten die nou ??
Verwijderd
Einstein speaking hoor, de T wil je dan je PC elke keer gaan booten van CD?Op donderdag 10 januari 2002 00:30 schreef mazerati het volgende:
dat is waar over die HD MAAR
als je een spel speelt draait WINDHOOS of lynux of etc etc
op de achtergrond wat dus erg belastend is..
Verwijderd
Oke, maar weten ze ook dat je gameplay niet met resolutie kan vergelijken?Op donderdag 10 januari 2002 00:30 schreef Gerund het volgende:
[..]
Dat je geen natte Stront met Bagger poep kan vergelijken!
Music Addicted
Verwijderd
een console zonder os? nog nooit gezien.. elke console heeft een os.. meschien niet al te groot.. maar groot genoeg om bestanden van mem naar mem kaart te copien..Op donderdag 10 januari 2002 00:32 schreef Gerund het volgende:
[..]
Einstein speaking hoor, de T wil je dan je PC elke keer gaan booten van CD?
En je hoeft geen Win XP te nemen als je dat te zwaar vind meen gewoon Win 98 light.
En een PC kan dat gewoon aan, de console niet anders hadden ze daar wel een console OS voor verzonnen!
Je haalt de woorden uit onze monden, ik zou ook niet meer zonder beide kunnen.Op donderdag 10 januari 2002 00:35 schreef Boekster het volgende:
Ok, ik doe ook ff mee.
1. Spellen komen eerder uit, en je propt hem in je console en je weet zeker dat hij het doet. Niet zoiets als: kan file *.dll niet vinden en dat soort geblaat. Gewoon gelijk spelen.
2. Je kan hem gemakkelijker met meer mensen op spelen.
3. Prijs is niet te vergelijken, want 800 met 4000 piek is toch een redelijk verschil.
4. Dat FSAA heeft ie ook, en daar blijft ie gewoon soepel mee draaien, dus je framerate trekt het altijd. De resolutie is niet super hoog, maar de gameplay is daarentegen vaak onovertroffen.
5. Ook als je naar iemand toe gaat weet je zeker dat je spel het doet, want de specs van zijn console zijn hetzelfde als die van jou.
6. Er zijn gewoon toppers die helemaal niet op de Pc komen. Denk aan Zelda en Mario op de N64, Soul Calibur op de dreamcast, GT serie op de PS en de mariokart serie op allen nintendo consoles. Voor Emu's, zie punt 7.
7. Je hebt sowieso alle knoppen binnen handbereik: je gamepad. Nooit hoef je te klooien op je toetsenbord: waar zat de alternate weapon ook al weer? Nee da's de jump.
Je kan ook wel weer gamepads kopen op je PC, maar dan weer eerst installeren, en vaak moeilijker om je eigen config hiervoor te maken.
8. Upgraden is niet nodig, dus je geeft een keer wat meer uit, en je zit voorlopig gebakken, ook voor spellen die 2 jaar later pas verschijnen.
9. Laadtijden zijn er wel, maar zijn gemiddeld wel korter dan op de gemiddelde pc.
------------------------------------------------------------
Voordelen heeft de Pc ook.
1. De resolutie is hoger, waardoor spellen mooier zijn, mits je een goeie videokaart hebt.
2. Je kan er gewoon meer mee dan alleen gamen.
3. Internet, tja, wat kan ik er nog meer over zeggen![]()
4. De spellen ontwikkelen zich sneller in hun grafisch kunnen.
5. Beetje bij 3, het massive multiplayer. Heb jee een goeie verbinding kan je lekker met z'n 50en q3'en. Kan ook best gezellig zijn.
------------------------------------------------------------
Maar als ik mag kiezen game ik liever op m'n console, omdat het gewoon gemakkelijker is om ff snel een gamepje te doen.
Pc is weer super voor andere dingen, ala tekstverwerken of inet. Ik zou niet meer zonder een van beiden kunnen. Nou ja...
Verwijderd
Dude, sommige spellen op de pc zijn veel mooier dan hun console tegenhangers (bijv. Max Payne). Het gaat helemaal niet om de snelheid van je HD of OS, het draait om gameplay.Op donderdag 10 januari 2002 00:33 schreef mazerati het volgende:
er staat b.t.w ook andere dingen op die hd die het trager maken
Verwijderd
ga leren!Op donderdag 10 januari 2002 00:35 schreef mazerati het volgende:
ik ben N.B maar ik hou even veel van m'n PS2 als van m'n PCtje
Verwijderd
Nee linux is geen probleem want als je geen spellen KAN spelen heb je al een probleem minderOp donderdag 10 januari 2002 00:34 schreef DenMan het volgende:
Als je een goede 7200 rpm schijf hebt zal het op de achtergrond draaien van Windhoos niet zo'n probleem zijn. (in Linux al helemaal niet lijkt mij)
Verwijderd
Verwijderd
Toch niet duidelijk schijnbaar.Op donderdag 10 januari 2002 00:48 schreef PC-ICE het volgende:
laten we dit topic sluiten..
en wachten we op een polen zullen we zien wat er beter gamet
__________________SLOTJE___________________
niet meer post's doen
Sinds wanneer bepaal jij dat dan?Op donderdag 10 januari 2002 00:51 schreef Gerund het volgende:
[..]
Toch niet duidelijk schijnbaar.
Zucht!
Verwijderd
Nou, wij misschien niet, maar misschien staan er morgen weer allemaal GoT'ers op die denken: hey, hier had ik nog niet aan meegedaan!! En die kunnen dan ook nog ff hun mening neerzettenOp donderdag 10 januari 2002 00:54 schreef PC-ICE het volgende:
omdat het klaar isof.. willen we nog even door discuseren?
Verwijderd
helemaal gelijk.. vergeef meOp donderdag 10 januari 2002 00:58 schreef DenMan het volgende:
[..]
Nou, wij misschien niet, maar misschien staan er morgen weer allemaal GoT'ers op die denken: hey, hier had ik nog niet aan meegedaan!! En die kunnen dan ook nog ff hun mening neerzetten
Verwijderd
Kom op vroege gotters! Wat vinden jullie ervan? En probeer een beetje in te haken op de bestaande argumenten ipv "Mijn pc ownz consoles" ....Op donderdag 10 januari 2002 00:58 schreef DenMan het volgende:
[..]
Nou, wij misschien niet, maar misschien staan er morgen weer allemaal GoT'ers op die denken: hey, hier had ik nog niet aan meegedaan!! En die kunnen dan ook nog ff hun mening neerzetten
Ik vind dat die discussie al iets te vaak voorbij is gekomen,de 2 kampen blijven toch bestaan,met daar tussenin de mensen die beide(pc en console) hebben.Op donderdag 10 januari 2002 10:10 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Kom op vroege gotters! Wat vinden jullie ervan? En probeer een beetje in te haken op de bestaande argumenten ipv "Mijn pc ownz consoles" ....
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Verwijderd
Ik ben het met je eens, maar in principe ging de discussie over waarom iemand een console zou kopen... vooral als diegene al een pc had...Op donderdag 10 januari 2002 10:17 schreef Kezmanatic het volgende:
[..]
Ik vind dat die discussie al iets te vaak voorbij is gekomen,de 2 kampen blijven toch bestaan,met daar tussenin de mensen die beide(pc en console) hebben.
Daarbij een pc en een console kun je gewoonweg niet met elkaar vergelijken,niet echt zinvolle discussie IMHO
DaaromOp donderdag 10 januari 2002 10:21 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar in principe ging de discussie over waarom iemand een console zou kopen... vooral als diegene al een pc had...
Maar het is idd weer een Console vs PC discussie geworden (en ik leg de schuld bij een paar zelf ingenomen PC fanaten).
Metal Gear Solid is er ook op de PC hoor...Op woensdag 09 januari 2002 17:24 schreef ReV3rEnD het volgende:
komtie :
Gran Turismo
Dead or alive
Silent hill 2
Resident evil
Metal gear solid (!)
Tekken
[..]
Verwijderd
is die er al voor op de ps2 dan?Op donderdag 10 januari 2002 15:10 schreef TAG_Speedy het volgende:
2 niet
Beetje late reactie.. maar goed.Een gemiddelde laptop is al beter dan een PS2 Console, kwa kwaliteit en videoperformance.
Verwijderd
Wijze woorden, de twee zijn te verschillend!Op donderdag 10 januari 2002 10:49 schreef Kezmanatic het volgende:
[..]
Daarom
Ik heb de discussie vanaf het begin gevolgd(ook omdat een pc en console heb) maar zeg "console en pc" in 1 zin en er staat meteen een legertje pc'ers klaar om "hun" pc te verdedigen en de console de grond in te boren.
De resoluties en framerates vliegen je om de oren,de altijd goed onderbouwde kreten "Mijn pc ownz je PS2" en "Consoles heersen"worden weer van stal gehaald met gevolg een leuke troll/flamewar en een discussie die IMHO vanaf het begin al kansloos was die nu helemaal fout gaat.
De voor en nadelen van alletwee zijn uitgebreid genoemd en toch komt men er meestal niet uit en op het einde word meestal maar besloten om elkaars keuze te accepteren,met de discussie te stoppen omdat het geen zin meer heeft of iets dergelijks
Ook al is de discussie bedoelt voor mensen die al een pc hebben,het loopt toch op hetzelfde uit
Maar ja,dat is allemaal IMHO
Omdat het leuk is, beter hangt van de persoon af.Waarom kopen jullie toch consoles terwijl PC's al ontzettend lang beter zijn.
Het gaat niet om de specs, het gaat om het plezier, of het leuk is, om de games dusEen gemiddelde laptop is al beter dan een PS2 Console, kwa kwaliteit en videoperformance.
Als je voor vakantie een PSOne of GBA koopt, koop je toch een consoleEn voor PC zijn veel meer spellen, voor vakanties is een gameboy (advance) of PSOne toch ook wel genoeg , en met een draadloos toetsenbordje en muis en evt. TV-out kan je ook op de bank lekker spelen.
Als je pc niet update verouderd ie ookOK, bij consoles weet je wel altijd zeker of een spel het doet, maar na een paar jaar wordt die console toch weer verouderd ( en de spellen ), en na een paar jaar worden er spellen voor consoles niet meer gemaakt ( denk aan de gameboy classic/pocket en Super Nintendo)
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Haleluja IceStormOp donderdag 10 januari 2002 16:20 schreef IceStorm het volgende:
Jullie zijn echt hopeloos met dit soort discussies. Kom nou gewoon tot de conclusie dat het twee totaal verschillende dingen zijn met allebei hun voor en hun nadelen.
Persoonlijk heb ik niks met consoles, ik vind ze te duur en ik kan er te weinig mee. Maar ja, als je alleen wil gamen op je pc neem dan gewoon een console.
Verwijderd
Dat heeft écht niks met Sony te maken maar gewoon met het feit dat FF7 en FF8 op de PC waardeloos verkocht hebben.Op donderdag 10 januari 2002 18:51 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
Tis echt jammer dat Square gestopt is met FF porten naar de PC. Maarja, Sony zal ze wel betaald hebben, anders zou geen een hond een PS2 kopen, alle andere spellen zijn toch beter op de PC (3D shooters, strategie, adventure)
Verwijderd
wat een lol.. jij zegt hier dat mensen aleen een ps2 kopen omdat ff erop komt.. heheOp donderdag 10 januari 2002 18:51 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
Tis echt jammer dat Square gestopt is met FF porten naar de PC. Maarja, Sony zal ze wel betaald hebben, anders zou geen een hond een PS2 kopen, alle andere spellen zijn toch beter op de PC (3D shooters, strategie, adventure)
Ik ken iig 1 persoon in mijn vriendenkring die een PS2 gekocht heeft alleen voor FFX. En er zullen er heus wel meer zijnOp vrijdag 11 januari 2002 13:50 schreef PC-ICE het volgende:
[..]
wat een lol.. jij zegt hier dat mensen aleen een ps2 kopen omdat ff erop komt.. hehe
Verwijderd
Verwijderd
Dat is zeker jammer. Het was mijn hoofdreden om een PS(2) te kopen. Weet je wat grappig is. Ik had FF7 en FF8 al op de pc. Maar toch heb ik ze allebei nog een keer gekocht voor de PSX. En je merkt gigantisch veel verschil.Op donderdag 10 januari 2002 18:51 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
er zijn een aantal spellen die je verplichten een PS2 te kopen:
Final Fanstasy IX
Final Fanstasy X
Final Fanstasy X
It certainly does!Oh ja... consoles zijn af en toe ook nog wel eens leuk voor race-spellen (Grand Turismo rulezzzz)
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 00:59 ]
Verwijderd
Als je voornamelijk van shooters houdt zou ik het ook op PC houden ja, ik vind ze ook niet te spelen op de consoles.Op woensdag 30 januari 2002 00:08 schreef knarfyboy het volgende:
Consoles raken sneller verouderd. Binnen 1/2 jaar lopen ze ver achter op de PC kwa hardware. Ze zeggen wel dat je ook nog kan internetten enzo op een console, maar dat komt er toch niet van. Je kunt toch niet internetten op een wazige tv. Ikzelf zit veel liever achter een scherpe monitor. Het is wel zo dat er op de consoles veel meer spellen uitkomen, maar die veel mensen niet zo interesseren. Ikzelf hou alleen van shooters, dus waarom zou ik een console kopen als shooters op een console niet normaal te spelen zijn met zo'n gamepad (kwa mikken en lopen).
Ook is het zo dat veel zeggen dat bv Grand Turismo drieen met vrienden leuk is, maar ik zit toch liever op een lan met meer mensen. Eigen mening hé?
Iedereen zijn eigen mening over pc vs console
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq