http://www.javaolympus.com/
en dan even helemaal naar onderen.. en dan links
daar staat wel wat uitleg over agents.
en dan even helemaal naar onderen.. en dan links
daar staat wel wat uitleg over agents.
What is an agent?
It's difficult to find a succinct definition for agent that includes all of the things that most researchers and developers consider agents to be, and excludes all of the things they aren't. I recommend you read "Is it an Agent, or just a Program? A Taxonomy for Autonomous Agents" by Stan Franklin and Art Graesser for a thorough, well-thought-out classification scheme. (See Resources.)
In this article, I'll limit myself to illustrating rather than defining.
Agents typically possess several (or all) of the following characteristics; they are:
Autonomous
Adaptive/learning
Mobile
Persistent
Goal oriented
Communicative/collaborative
Flexible
Active/proactive
Agents also tend to be small in size. They do not, by themselves, constitute a complete application. Instead, they form one by working in conjunction with an agent host and other agents. In many ways, agents are of the same scope as applets. Small and of limited functionality on their own.
[edit] link: http://www.javaworld.com/javaworld/jw-06-1998/jw-06-howto.html
Zie dit topic:
[topic=313360/1/25]
Ik schreef daar:
[topic=313360/1/25]
Ik schreef daar:
Je kan agents op twee manieren opvatten:
1. mobile software agents, software componenten die zich makkelijk kunnen verplaatsen over een netwerk van PC naar PC op behoorlijk autonome wijze. Hiervoor zijn veel libs beschikbaar (zeker voor Java, van IBM bijvoorbeeld)
2. intelligente agents, die zelfstandig opereren in een omgeving. Ze hebben bepaalde doelen die ze proberen uit te voeren. Vaak werken meerdere agents samen. Door deze samenwerking kan complex intelligent gedrag ontstaan.
(1) wordt al wel zo her en der gebruikt, maar ik heb niet echt het idee dat dat echt aangeslagen is. (2) is naar mijn mening vooral nog een speeltje van de wetenshcappelijke/onderzoeks wereld.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
In de niet zo verre toekomst gaan wij ook aan de slag met intelligent agents
(draaiend op mijn expertsysteem als het meezit
)
Dan ga jij vast het boek "Artificial Intelligence, A Modern Approach" kopen?
.
Als je trouwens echte intelligent agents gaat schrijven moet je daar toch eigenlijk wel een speciale agent-programmeertaal voor gebruiken. Ik waarschuw je echter vast: je krijgt onwijs veel met logica te maken
.
Als je trouwens echte intelligent agents gaat schrijven moet je daar toch eigenlijk wel een speciale agent-programmeertaal voor gebruiken. Ik waarschuw je echter vast: je krijgt onwijs veel met logica te maken
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
In het kader van mijn afstudeerproject ga ik mij ook veriepen in de materie van intelligent agents. Ik wil hiervoor ook graag een goed naslagwerk kopen. is bovengenoemd boek het kopen waard of kan ik beter iets anders zoeken?mbravenboer schreef op woensdag 09 januari 2002 @ 14:45:
Dan ga jij vast het boek "Artificial Intelligence, A Modern Approach" kopen?.
Groeten.
Beetje onnuttig om een 5 jaar oud topic te gaan kicken. We hebben hier zowiezo een boekentopic waarin je dergelijke vragen kwijt kunt.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()