Is beos gratis en ergens te downloaden?

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik vroeg me af of beos gratis is, en/of ergens te downloaden valt in iso vorm.

Ik zou graag met dit OS wat experimenteren, had wat rondgekeken in de search, maar niet echt iets over gevonden.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
kijk maar op tucows, het is daar zo te downloaden,
bij beOS en dan software updates...
(Straat trouwens ook in de FAQ)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• The Dolf
  • Niet online
voor BeOS Pro moest je dacht ik voor betalen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:21 schreef yeadder het volgende:
het staat in de faq

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7
Ja indd, had ik gevonden, maar die link werkt niet meer :(

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op dinsdag 08 januari 2002 22:22 schreef thedolf het volgende:
voor BeOS Pro moest je dacht ik voor betalen
Klopt, maar de personal edition is vrij om te gebruiken.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik heb nu een exe binnen van een 47 mb, maar dit is om beos binnen een windows omgeving te instaleren, is er geen stand alone versie ?

Verwijderd

Trucje:

Installeer de personal edition op de gewone manier. Als je geboot hebt, dat kun je het vanuit BeOS nogmaals installeren, BeInstaller geloof ik.

Dan installeer je het nog een keer dus, op een partitie naar keuze. vervolgens kun je de "windows installatie" weer removen, en voila!

Suc6,

Hans

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:27 schreef CBA het volgende:
Ik heb nu een exe binnen van een 47 mb, maar dit is om beos binnen een windows omgeving te instaleren, is er geen stand alone versie ?
Ja, dat is de personal versie. Er was ook een tutorial hoe je de personal editie om kan bouwen zodat die ook op een aparte partitie installeert, maar daar moet je even voor in Google zoeken.

Ik vraag mij af waarom ineens de laatste tijd zoveel mensen met Beos aan de slag gaan nu de (officiele) ontwikkeling is gestopt :?

[edit]
pro in personal veranderd, omdat topicstarter zijn eerste post heeft ge-edit, want er stond eerst een vraag of er niet een versie was die op een aparte partitie kon worden geinstalleerd. Zal volgende keer wel weer quoten.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:34 schreef balou het volgende:

[..]

Ja, dat is de pro versie. Er was ook een tutorial hoe je de personal editie om kan bouwen zodat die ook op een aparte partitie installeert, maar daar moet je even voor in Google zoeken.
Dat is nu juist de Personal versie. De Pro versie kun (kon?) je niet downloaden, waren 2 CD's trouwens. Pro installeer je dus NIET vanuit Windows, maar direct van die CD....

Hans

• CBA

CBA

Topicstarter

Ja, dat is de pro versie. Er was ook een tutorial hoe je de personal editie om kan bouwen zodat die ook op een aparte partitie installeert, maar daar moet je even voor in Google zoeken.

Ik vraag mij af waarom ineens de laatste tijd zoveel mensen met Beos aan de slag gaan nu de (officiele) ontwikkeling is gestopt :?
Zie de post van abreemjathuis hierboven voor beos.
edit:
Ik moet toch nog wat rapper leren tikken

Sja Beos stond op m'n verlanglijstje, en 'k heb al zowat alles wat er is al getest dus dan toch maar es beos :)

Verwijderd

[..]

Ik denk vanwege dit http://www.tweakers.net/nieuws/19857
Heb zelf ook een cd met beos pro liggen. Ik zit since die artikel ook met het gedachte maar die op een oud pc te installeren.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:37 schreef CBA het volgende:

[..]

Sja Beos stond op m'n verlanglijstje, en 'k heb al zowat alles wat er is al getest dus dan toch maar es beos :)
Als je in buurt woont (Delft) wil ik best een kopietje fikken.

Vraagje aan onze mod: Valt het aanbieden van een kopietje van een OS dat "uitgefazeerd" is buiten de code van T.net?

Hans

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:39 schreef abreemjathuis het volgende:

[na het bericht van nelske toch maar ff ge-edit, iedereen wil op het forum blijven :)]

Hans
Jammer genoeg wonen er maar weinig tweakers in m'n buurt :(

Verwijderd

Er is een standalone versie, maar dat is een oude versie namelijk BeOS 4.5 Pro Maar deze herkent alleen oude hardware. Met een nieuwe computer is hiermee niet te beginnen. PersonalEdition 5 ook nauwelijks. Vooral als je een GeForce hebt.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

t is overgenomen door palm, de download is van de site geplukt, morpheus maar proberen (t was altijd vrij te copieren neem aan dat dat zo blijft)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:41 schreef Taxidriver het volgende:
Er is een standalone versie, maar dat is een oude versie namelijk BeOS 4.5 Pro Maar deze herkent alleen oude hardware. Met een nieuwe computer is hiermee niet te beginnen. PersonalEdition 5 ook nauwelijks. Vooral als je een GeForce hebt.
Goed nieuws, er IS een Geforce driver:

http://www.bebits.com/app/1622

Gr, Hans

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:39 schreef abreemjathuis het volgende:
Vraagje aan onze mod: Valt het aanbieden van een kopietje van een OS dat "uitgefazeerd" is buiten de code van T.net?

Hans
Nee, je biedt het hier aan. Strikt genomen moet ik je hier een Officiele Waarschuwing voor geven., maar je vraagt het nog netjes, vandaar dat ik het achterwege laat.
Beos is nog altijd met copyright beschermd en we willen dus niet hebben dat er hier via het forum verhandeld, gekopieerd of wat dan ook gedaan wordt.

Ik wil dus ook geen vragen cq aanbiedingen over kopieren van Beos Pro in dit draadje horen.

[edit]
CBA: een download locatie was natuurlijk zelf ook wel erg makkelijk te vinden he ;)

Ik zal binnenkort de FAQ in NOS aanpassen (kan ik met deze browser niet |:( )

Verwijderd

ik heb op de volgende manier een bootcd van beos personal edtion gemaakt:

installeer het op de windows partitie
brand vervolgens met nero het.beos bestand geloof ik als een image er komt een foutmelding maar hij brand em wel

en klaar een bootable beos cd >:)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:47 schreef nelske het volgende:

[..]

Nee, je biedt het hier aan. Strikt genomen moet ik je hier een Officiele Waarschuwing voor geven., maar je vraagt het nog netjes, vandaar dat ik het achterwege laat.
Beos Pro is nog altijd met copyright beschermd en we willen dus niet hebben dat er hier via het forum verhandeld, gekopieerd of wat dan ook gedaan wordt.

Ik wil dus ook geen vragen cq aanbiedingen over kopieren van Beos Pro in dit draadje horen.
Met excuses.

Hans

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:49 schreef spidow het volgende:
ik heb op de volgende manier een bootcd van beos personal edtion gemaakt:

installeer het op de windows partitie
brand vervolgens met nero het.beos bestand geloof ik als een image er komt een foutmelding maar hij brand em wel

en klaar een bootable beos cd >:)
Hmm, dit valt te proberen :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:49 schreef abreemjathuis het volgende:
Met excuses.

Hans
Is geen probleem hoor. Het leed was nog net niet geschied ;)

Ik zal nu wel als een enorme "pain in the ass" overkomen hoor, maar zou je a.u.b. willen letten op het aflsuiten van posts met je naam ;)
Wordt door de meeste mensen hier op GoT als nogal iritant beschouwd.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of
iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Wij danken u :)

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:47 schreef nelske het volgende:

CBA: een download locatie was natuurlijk zelf ook wel erg makkelijk te vinden he ;)

Ik zal binnenkort de FAQ in NOS aanpassen (kan ik met deze browser niet |:( )
Inderdaad, maar dacht ff dat het er mee gedaan was met beos, zou het jammer vinden, veel positieve commentaar over gelezen.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:55 schreef nelske het volgende:

[..]

Ik zal nu wel als een enorme "pain in the ass" overkomen hoor, maar zou je a.u.b. willen letten op het aflsuiten van posts met je naam ;)
[..]

Wij danken u :)
Nou, da's dan wederzijds, want ik heb er juist een hekel aan om er steeds mijn naam onder te zetten, ik deed het uitsluitend uit beleefdheid. In mailtjes begin ik meestal meteen te tikken zonder te beginnen met :Beste "Persoon".

Voel me alleen maar gematst! (enne, geen pijn hoor)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 08 januari 2002 22:57 schreef CBA het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dacht ff dat het er mee gedaan was met beos, zou het jammer vinden, veel positieve commentaar over gelezen.
Jah, veel positiefs :)
En 't is nog lang niet dood hoor.

Kijk hier 'ns:
http://bebits.com/
http://www.beunited.org/
http://www.befaqs.com/
http://www.openbeos.org/

En een plaatje van mijn BeOS omgeving staat hier.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1