HD VU Metertje stopt na een tijdje.... hmmm...

Pagina: 1
Acties:

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Hoy,

Ik heb volgens dit schema:
http://212.120.76.80/Picz/VU-HDD-LED-schema.gif
mijn fijne toffe koele en (aan het begin) goedwerkende HD VU metertje gebouwd/gesoldeerd.
Zoals ik zei aan het begin werkte dit VU metertje goed toen ik hem aansloot op m'n HD-led aansluiting, eerst even afstellen maar das normaal.
Enfin dus ik aangesloten en afgesteld, toen er weer afgehaald en de LED'jes gegroepeerd met tiewrapjes. Daarna weer aangesloten en werkte nog goed, de 1e like 2 minuten ofzo, dan valt ie stil, gewoon alle LED'jes vallen uit en doen nix meer, ik moet hem er dan afhalen en laten "afkoelen" als ik 'm d'r dan weer inzet na like 'n uur ofzo dan doet ie het weer dezelfde tijd, ik heb VANALLES geprobeerd maar heb geen flauw ID waar het aan kan liggen.

Weet iemand toevallig de oplossing en/of suggesties voor het probleem?, thx alvast!

Greetz

I see dead pixels...

Verwijderd

je ledjes zitte direct op ut IC en mss heb je ledjes gebruikt die teveel stroom zuige wat ut IC'tje niet kan leveren...

wordt het (grote) IC warm ??? dan klopt het bovenstaande en moet je je ledjes gaan schakelen met kleine transistortjes :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

JWO

misschien pootjes van ledjes tegen elkaar (sluiting dus)

Verwijderd

hmmm sluiting lijkt me niet ... want dan "smeult" gelijk het IC weg.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 20:18 schreef mad_maxz het volgende:
je ledjes zitte direct op ut IC en mss heb je ledjes gebruikt die teveel stroom zuige wat ut IC'tje niet kan leveren...

wordt het (grote) IC warm ??? dan klopt het bovenstaande en moet je je ledjes gaan schakelen met kleine transistortjes :)
of de stroom door de leds iets verlagen mbv grotere weerstand?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op dinsdag 08 januari 2002 20:14 schreef jotheman het volgende:
Hoy,

Ik heb volgens dit schema:
http://212.120.76.80/Picz/VU-HDD-LED-schema.gif
mijn fijne toffe koele en (aan het begin) goedwerkende HD VU metertje gebouwd/gesoldeerd.
Zoals ik zei aan het begin werkte dit VU metertje goed toen ik hem aansloot op m'n HD-led aansluiting, eerst even afstellen maar das normaal.
Enfin dus ik aangesloten en afgesteld, toen er weer afgehaald en de LED'jes gegroepeerd met tiewrapjes. Daarna weer aangesloten en werkte nog goed, de 1e like 2 minuten ofzo, dan valt ie stil, gewoon alle LED'jes vallen uit en doen nix meer, ik moet hem er dan afhalen en laten "afkoelen" als ik 'm d'r dan weer inzet na like 'n uur ofzo dan doet ie het weer dezelfde tijd, ik heb VANALLES geprobeerd maar heb geen flauw ID waar het aan kan liggen.

Weet iemand toevallig de oplossing en/of suggesties voor het probleem?, thx alvast!

Greetz
Ff offtopic, maar van welke site heb je dat schema weg? Ik heb die site ook gezien, maar ik kan 'm niet meer vinden :'(

Verbouwing

Verwijderd

Okey, beetje lame oplossing misschien, maar je kan de schakeling gaan koelen :)

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

The_Duke

ho gek!

dat schema is zeker weten juist want ik heb m zelf ook gebruikt en me hd meter doet het nog altijd perfect :)
Te warm, hmm, kan je toch wel ff checken?? hou je vinger ff op de ic, is ie warm dan is het niet goed, check dan of ie wel op 5 volt is aangesloten en niet per ongeluk op 12.
Heb je zeker weten de goeie onderdelen gehaald? check of de weerstanden wel kloppen.
veel suc6

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Allereerst thx voor de reaxies :)
Maar euhm hij wordt niet te warm en er is zeker geen sluiting, ik heb nu de LED'jes geisoleerd dus hoef ik ook niet meer op de kabeltjes te letten...
Damn waar kan 't aan liggen... nog eens gaan proberen....

I see dead pixels...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 20:52 schreef Doek het volgende:
[..]check dan of ie wel op 5 volt is aangesloten en niet per ongeluk op 12.
[..[
veel suc6
dat is het volgens mij ook (heb dezelfde :))

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13
Op dinsdag 08 januari 2002 20:21 schreef mad_maxz het volgende:
hmmm sluiting lijkt me niet ... want dan "smeult" gelijk het IC weg.
Dat valt reuze mee. Als je een IC ziet wegsmeulen doe je iets goedfout. Meestal als een IC kapot is zie je er aan de buitenkant niks van, als je m dan doormeet dan zie je dat er pootjes aan elkaar zitten die niet aan elkaar horen te zitten.
Tipje: Wil je een IC echt laten klappen sluit er dan een variac op aan, geeft leuke effecten >:)

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Thx voor alle reacties mensen!, maar ten einde raad heb ik het hele ding weer uitmekaar gesoldeerd en toen weer inelkaar, je raadt 't nooit (dit gebeurt mij ALtijd), nu doet ie het megagoed!!!!
:)
Pix van m'n casemod (met HD VU metertje!, w00pdiew00p!) komen nog op het board

Thx en grtz!

I see dead pixels...

Pagina: 1