Toon posts:

Winamps + windows xp = ruis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een week geleden winamp erafgegooid om me computer een beetje op te ruimen en nu heb ik het weer geinstaleerd -> als ik dan een mp3 afspeel krijg ik wel muziek te horen maar ook ruis. Dit probleem had ik hiervoor niet. Maar wat nog vager is als ik in windows media player een mp3'tje afspeel dan is het geen probleem, geen ruis, gewoon van goeie kwaliteit.
Wie kan me hierbij helpen?

Owh ja en ik heb de search gebruikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ook ff me specs doorgeven. Een sb live 5.1 platinium
surround boxen 1 subwoofer 4 kleine boxen. moederbord Aopen ak77 pro, athlon xp 1800+, 1024 mb ddr ram (of is het een andere ram?).
Zeg het maar als je meer wilt weten:)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hebje wel de goede input gekozen? En maak je gebruik van afspelen naar je geluidskaart of naar de wave mapper??
Verder hebbik geen ID'en meer..:)

Verwijderd

Zal wel een driver probleem zijn, ik lees niets anders dan problemen met de combo. 5.1 xp. Lang leve de pci128 :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff me output plugin van directsound verandert van wavemapper naar me sb live geluidskaart en nu doet ie het weer perfect. Ik had wel is eerder een probleem met ruis maar dat lag weer wel aan me drivers. Ik heb namelijk nu wel al de nieuwste drivers geupdate dus daar kon het gewoon bijna niet aan liggen.

Dus thnx voor de tip ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op maandag 07 januari 2002 23:39 schreef didaaf1 het volgende:
Zal wel een driver probleem zijn, ik lees niets anders dan problemen met de combo. 5.1 xp. Lang leve de pci128 :D
Doe mij toch maar liever live.
Heb meerdere pc's met een live! geinstalleerd en ben nog nooit tegen een probleem aangelopen. Allemaal met winXP trouwens :)

Verwijderd

Audigy ruled!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
HK niveau weer.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op dinsdag 08 januari 2002 12:45 schreef Donkey het volgende:
Audigy ruled!
Wil niet veel zeggen, maar ik heb mijn Audigy ingeruild tegen een SB Live 5.1 omdat daar LiveWare bijzit en gewoon volgens mij beter geluid geeft met de DTT2200...

Live 5.1 RULED MEER!!!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:28 schreef freddyathlon het volgende:

[..]

Wil niet veel zeggen, maar ik heb mijn Audigy ingeruild tegen een SB Live 5.1 omdat daar LiveWare bijzit en gewoon volgens mij beter geluid geeft met de DTT2200...

Live 5.1 RULED MEER!!!
KHeb de balle verstand van wat LiveWare is, maar ik heb mijn Audigy Platinum dan ook gekocht om het 24 bits geluid (ivm met produceren).

[ontopic]
Die ruis (in dit geval kwam het er niet door) kan ook het gevolg zijn van spanning op de backplate van je computer (bijvoorbeeld als ie niet in een geaard stopcontact zit)
[/ontopic]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op dinsdag 08 januari 2002 22:28 schreef freddyathlon het volgende:

[..]

Live 5.1 RULED MEER!!!
Da's wel een zinloze rede om het ding in te ruilen, liveware is ook te downloaden (win9x, 2000, XP)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
ivm met produceren
Een Audigy kan alleen een dergelijk 24 bits bestand AFSPELEN. Opnemen etc. op 24 bit goj niet.

En sry hoor, maar als je iets gaat produceren werkt je niet met Audigy kaartjes of wat dan ook in die richting mag komen :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 14:30 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Een Audigy kan alleen een dergelijk 24 bits bestand AFSPELEN. Opnemen etc. op 24 bit goj niet.

En sry hoor, maar als je iets gaat produceren werkt je niet met Audigy kaartjes of wat dan ook in die richting mag komen :)
24 bits afspelen hebben we het hier ook over en neem van mij aan dat dit al een hele behoorlijke geluidskaart is voor het produceren van muziek hoor. Okay in de studio is het altijd beter...

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op woensdag 09 januari 2002 12:37 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Da's wel een zinloze rede om het ding in te ruilen, liveware is ook te downloaden (win9x, 2000, XP)
Waar kan ik Liveware voor xp downloaden dan??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1