Toon posts:

Medal of Honor vs. Return to Castle Wolfenstein

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weer een keertje een - vs. - topic. Van MOH zijn er tot nu toe nog maar 2 demo's gereleased (MP en SP) maar die geven wel een goede indruk van het spel. Dus vraag ik hierbij: Welke vinden jullie beter en waarom?

Zelf ga ik toch voor MOHAA vanwege het realisme. Op het eerste gezicht vond ik RTCW beter, maar hoe verder je in het spel kwam, hoe nepper het wordt. Met name die supersoldiers ofzo! What's up with that???
Wel jammer dat MOHAA geen bloed bevat (is er nog geen patch?) maar op dat ene minpuntje na vind ik dat MOHAA het duidelijk wint!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mohaa. vind ik gewoon leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTCW ziet er ander ook wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
MOH. Realistischer. Die Nebelwerfer zijn nl echt bestaande wapens :) . Eergister nog op discovery gezien :) retegaaf was dat :) heel wat van geleerd ook trouwens :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:56

Flexx

This side up

MOHAA demo vind ik al beter dan
RTCW. RTCW heb ik uitgespeeld en ik heb er van genoten, maar ik had er daarna wel gezien, RTCW is meer vermaak dan realisme en volgens mij was dat ook de bedoeling van de makers van RTCW.

MOHAA heeft meer iets van een film (Saving Private Ryan, Ememy At The Gates, enz) en dat boeit mij meer, dus meer op echtheid / geschiedenis berust.
Het enigste minpuntje van MOHAA is dat je Team members geen health pakken terwijl het voor hun neus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al zijn de graphics van MOHAA minder dan RtcW, ga ik toch voor MOHAA. Graphics doen me heel wat. Als een spel ***** graphics heeft, schaf ik het niet eens aan. De Graphics van MOHAA zijn ook top. Enigste nadeel is het lopen en rennen van de mannetjes en de beweging die je muis maakt (gaat wat langzaam allemaal). Die animatie kan veel beter. Ook zou ik graag willen zien dat er in MP een mogelijkheid aanwezig zou kunnen zijn van spawn. Het is wel origineel enz, maar als je in een potje door lame gasten met bazooka's, granaten of simpelweg rondrennende gasten met shotguns (die het voor de aantal kills doen (soort kamikaze))wordt gekilled gaat de lol er wel snel vanaf. Mja dat maakt het spel ook wel weer spannend. Maar de gamer mag denk ik toch wel de keuze hebben uit: spawngame of geen spawngame?

Check deze topic eens van mij, dan weet je hoe ik over de game denk: http://www.gameforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9225&FORUM_ID=168&CAT_ID=28&Topic_Title=MOH%3AAllied+Assault+%28DEMO%29&Forum_Title=Action

Ohw ja ik heet daar Fonz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Laatst online: 14:56

Flexx

This side up

En de reden dat de graphics minder "lijken" komt doordat ze minder kleur hebben gebruikt dan in RTCW, om het zo een meer WWII look te geven. Net als dat ze in de film Saving Private Ryan speciale lensen hebben gebruikt zodat het meer op de oude WWII beelden lijkt die je ook op Discovery ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Voor singleplayer zal ik zeker bij MOHAA gaan, ik vind die skeletten nou eenmaal helemaal niet leuk.

Voor MP weet ik het nog niet. Ik ben zeer gecharmeerd van de MPdemo van MOHAA, alhoewel ik het klasse-systeem van RTCW ook erg leuk vind.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOHAA vind ik in MP niets omdat ie te sloom loopt..
Vind ik echt zo irritant, bij RTCW vind ik het perfect juist.
In SP vind ik MOHAA dan weer wel wat beter als RTCW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MOHAA ziet er leuker uit en is realistischer, maar RTCW heeft wel weer die ouwe Wolf3D feeling...... ik ga voor t even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mohaaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:07 schreef Flexx het volgende:
En de reden dat de graphics minder "lijken" komt doordat ze minder kleur hebben gebruikt dan in RTCW, om het zo een meer WWII look te geven. Net als dat ze in de film Saving Private Ryan speciale lensen hebben gebruikt zodat het meer op de oude WWII beelden lijkt die je ook op Discovery ziet.
dit moet onder de categorie slap gelul of slecht excuus van de maker vallen. De beelden op discovery zijn volgens mij altijd in zwart/ wit. Als ze echt realistisch wilden doen hadden ze het spel ook in zwart/ wit gemaakt. Met lekker veel geruis erdoor heen. De graphics van MOH zijn wat minder dan in RTCW, vind ik. Maar de graphics zijn niet het belangrijkste in een spel. Gameplay wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de graphics zijn niet het belangrijkste in een spel. Gameplay wel
Precies! En wat de gameplay betreft. Daarmee zit het wel goed met MOHAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de GFX van Mohaa beter dan RTCW. Graphics zijn niet puur texture detail en polygon count ,maar ook leveldesign en sfeer. En op die laatste twee punten komt MOHAA gewoon beter over. De levels voelen als echte locaties, die van RTCW zijn duidelijk gemaakt met het spel als hoofddoel en alles wat je ziet heeft ook zijn nut binnen het spel. Maar als je in de echte wereld rondfietst heeft ook niet alles een nut binnen dat fietsen. (ja ik ben vaag). Maar ook qua sfeer. De wapens in Wolfenstein hebben misschien tig meer polygonen, maar ze voelen gewoon niet aan als wapens. En de textures zijn misschien high res, maar het zijn geen textures die je in een echte wereld tegen komt. Mohaa heeft gewoon alles veel echter, authentieker. En bedenk ook dat in de echte wereld ook niet alles er perfect uitziet (daarom kan je CGI gfx altijd nog onderscheiden van echte films, omdat in echte films altijd een soort imperfectie ziet die het dan weer echt maakt).

Maar ook qua gameplay MOHAA en top, het geluid krijgt van mij zelfs een volle 10, nog nooit zo mooi geluid in een computerspel gehoord. Alleen jammer dat het nog wachten is tot half februari op z'n vroegst hier in europa. Vraag me af of ik de verleiding der ISO's kan weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

In single player MOHAA
In multi player RTCW

RCTW vind ik beter omdat in MOHAA alles een beetje traag gaat met MP. Ook vind ik die levels een beetje brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

mmm.. Ik vond vooral "The Hunt" van MOHAA juist zo goed, ik hou wel van de wat meer realistische setting.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 06 januari 2002 21:15 schreef qweenix het volgende:
In single player MOHAA
In multi player RTCW

RCTW vind ik beter omdat in MOHAA alles een beetje traag gaat met MP. Ook vind ik die levels een beetje brak
Naahhhhhhh de lvl's brak... Ik heb nog nooit zulkem mooie lvl's gezien! Alleen hoop ik wel dat ze het de loop snelheid nog een beetej aanpassen :)
En ik vind het btw iets minder mooi, maar wel leuker qua gfx, maar het loopt veel minder goed :?
RTCW kan ik goed spelen met 1024x768x32 alles max, mohaa, draait redelijk op 800x600x32 alles medium

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medal of Honour natuurlijk, veel realistischter, wel langzamer maar dat is tenminste realistisch. Echt bestaande wapens. Kijk zo'n tesla gun en venom gun zijn wel leuk, alleen bestaan die gewoon niet.

Dus wacht zelf ook op de release van MOH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 22-09 10:42
Het zijn gewoon andere spellen met een andere aanpak.
Vergelijken is redelijk zinloos.
't Is gewoon kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slome gameplay,
bij RTCW ren je veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Moh zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:45
De omgeving van Moh ziet er gelikt uit en dan zien de soldaatjes eruit als speelgoed...grrr!!
Voor de rest mooi hoor.
Ze zouden eigenlijk een mix van RTCW en MoH moeten maken :)
De snelheid, bloed en soldaten van RTCW met de omgeving en gameplay van MoH :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vind beide spellen niet super, alhoewel RTCW wel een aardige gameplay heeft, Mohaa vind ik in eerste instantie nogal slecht lopen, zelfs met mijn gf3 en p4 1,6 draait ie af en toe schokkerig in 1024 768, misschien een bugje wat nog gefixt gaat worden. Ik denk dat we voor de echt mooie games gewoon nog moeten wachten op de nieuwe unreal 2 engine, maar dan gaan we ook een jaartje kwijlen :)

Je ziet toch dat de meeste games op dit moment nog gebruik maken van wat oudere engines, tot nu is aquanox enige spel waarvan ik echt zeg WOW zo moet het, maar jah daarvan is de gameplay weer sux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

PromWarMachine

Forsaken Archer

De graphics van MoH zijn echt om te :'( hoor...

Maar dat spoken aspect en supersoldaten in RTCW is idd ook niet alles.

Conclusie: Ik kan niet kiezen, ik houd het op [b]StarCraft[b] >:) :9

Kortom, dit is een samenvatting van de rest van het topic :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 23-09 17:09
Op maandag 07 januari 2002 01:07 schreef PromWarMachine het volgende:

Jap... Starcraft heeft pas state of the art graphics :X .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 23-09 09:06

Bullettooth

--VR--

Voor al die het nog niet doorhadden, de graphics die je in beide MOHAA demo's ziet, zijn niet representatief voor het eindproduct. Omdat er in beide demo's nog geen gebruik word gemaakt van compressed textures. Dus in de full version zullen de textures waar mogelijk nog scherper worden.

Over de gameplay kan ik kort zijn, ik vind dat de makers een perfecte WOII sfeer hebben geschapen. Verder kan ik niet wachten om dit spel in zijn geheel te spelen. Ik heb alleen de SP demo nu al 20x doorgespeeld ofzo, en het word alleen maar leuker om te doen.

OMFG, wat betekend dat dan wel niet als ik straks die landing in normandie kan gaan spelen. :7

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
MoH lekker realistisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Inderdaad heel lekker realistisch.

Ik vind het zo mooi als je eenmaal in die stad aankomt, en het dan daar met een stel duitsers aan de stok krijgt.

Gooi even een granaatje in zo'n gebouw, komen er even later allemaal duitsers naar buiten rennen. Of nog mooier, dan duikt er een bovenop, om zijn kameraden te redden. :D

Ook je eigen team is behoorlijk leuk om te zien, je hebt echt het gevoel dat je niet in je eentje een oorlog aan het voeren bent. Zodra je bij die eerste uitgebrande auto bent, en de duitsers komen vanuit de bosjes op je af,"Right flank!!!". COOOL :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Nu online

Appie

F1RST Racing

MOH:AA, zeker

RTWC is mij te arcade achtig, ik hou niet van spellen die met skeletten e.d. maar meer van realisme.

Ut gevoel dat je echt bezig bent komt bij mij met MOH:AA ook het beste over.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Mag ik nu zeggen dat RTCW niks meer voorsteld tegenover MoH :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

En of je dat mag, ik had bij RTCW niet eens de drang om hem voor een tweede keer te spelen. Ik vond het eigenlijk gewoon een zwak spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoH:AA ziet er vele malen beter uit

Wolf was ik totaal niet van onder de indruk, gewoon te standaard shooter maar dan met de naam 'Wolfenstein' erop...

MoH:AA ziet er gewoon zo gaaf uit, de demo gaf al goede sfeer... spel zal waarschijnlijk nog 10x betere sfeer hebben (die missie dat je het strand op komt enzo)...
cant wait...

Let wel ff op, ik heb t hier over single player
Over multiplayer kan ik nog niks zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik moet zeggen, dat ik de multiplay ook niet zo slecht vind. Maar het gaat mij toch voornamelijk om de Single experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 07 januari 2002 09:50 schreef Bullettooth het volgende:
Inderdaad heel lekker realistisch.

Ik vind het zo mooi als je eenmaal in die stad aankomt, en het dan daar met een stel duitsers aan de stok krijgt.

Gooi even een granaatje in zo'n gebouw, komen er even later allemaal duitsers naar buiten rennen. Of nog mooier, dan duikt er een bovenop, om zijn kameraden te redden. :D

Ook je eigen team is behoorlijk leuk om te zien, je hebt echt het gevoel dat je niet in je eentje een oorlog aan het voeren bent. Zodra je bij die eerste uitgebrande auto bent, en de duitsers komen vanuit de bosjes op je af,"Right flank!!!". COOOL :9~
Dat hoeft niet persé betere AI te zijn, een goed script maakt alsof het lijkt dat er een goed AI inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Wat maakt het uit, scripted of AI, zolang het maar goed aanvoelt. :)

-edit- Overigens heb ik nergens gezegd dat het over de AI ging. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Overigens lees ik hier nog helemaal niets over de muziek en het geluid in MOHAA. Op beide gebieden word RTCW zwaar overtroffen.

Dit terwijl muziek en geluid tegenwoordig zeer belangrijk zijn in games, evenals in films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Simpel MOH:AA :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik heb persoonlijk nog nooit met een m1 garand rifle geschoten, maar ik weet zeker dat het in het echt niet heel anders klinkt dan in deze game. Zo ook de sniper rifle. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je nou zeggen dat MOHAA het betere spel is terwijl je nog niet eens de volledige versie hebt gespeelt :? |:(

Vergeet niet dat ook de originele Wolfenstein en Spear of destiny vijanden bevatte die niet echt realistisch waren.

RTCW:

pluspunten:

Goede graphics
Prima geluid en geluidseffecten
Goede en afwisselende levelopbouw
Geweldig in multiplayer
Sfeer

Minpunten:

Te kort
Niet realistisch
AI niet echt goed te noemen

MOHAA DEMO

pluspunten:

Realisme

Minpunten:

Minder goede graphics
Wapens zijn niet realistisch gemodelled (zie de shotgun net een dildo)
Gameplay te traag

het zijn gewoon 2 totaal verschillende fps games, die zich toevallig beiden in WOII afspelen. ZOnder dat ik MOHAA single player heb gespeelt kan ik er weinig over zeggen, maar multi player vond ik nogal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik vind de bosjes ook errug goed.
Je kan mooi in de bosjes gaan zitten, je bent slecht te zien maar kan zelf ook maar slecht zien.
En de bosjes bewegen ook nog :)
Gaaf gewoon, I love the MoH bosjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 07 januari 2002 12:05 schreef l33tm4n het volgende:
MOHAA DEMO

pluspunten:

Realisme

Minpunten:

Minder goede graphics
Wapens zijn niet realistisch gemodelled (zie de shotgun net een dildo)
Gameplay te traag
Nou dan gaan we het maar weer over het langzame lopen hebben :)
Eerst zeg je dat het realistisch is en dan zeg je ineens dat je gameplay traag is.
Hehe, gaat niet echt samen he.

Ga jij maar ff sprinten met een volle bepakking en een dikke bazooka op je rug.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 12:11 schreef Manic het volgende:

[..]

Nou dan gaan we het maar weer over het langzame lopen hebben :)
Eerst zeg je dat het realistisch is en dan zeg je ineens dat je gameplay traag is.
Hehe, gaat niet echt samen he.

Ga jij maar ff sprinten met een volle bepakking en een dikke bazooka op je rug.... :z
dat speelt gewoon niet lekker (voor het gevoel)
en je kunt best sprinten met bepakking op je rug
zeker nooit in dienst gezeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
MOH overtreft RTCW op singleplayer gebied ZEER gemakkelijk, en dan bedoel ik op alle aspecten

RTCW voor de multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 23-09 07:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Definately MOH:AA

DEMO is zo enorm cool. Heb 'm nu op easy uitgespeeld en ben al bijna klaar op medium.

Ik kan werkelijk niet wachtuh tot die uitkomt.

Heeft iemand toevallig al een release date?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 13:53
MoH is beter door het realisme en de betere geweergeluiden. In RTCW heb je van die onrealistische wapens en Duitsers spreken ENGELS.

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 08:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

deze 2 spellen vergelijken is net zoiets als proberen ghost recon en delta force te vergelijken....

allebij realistisch... allebij zeer anders

rtcw is een spicy shooter in een ww2 jasje die je vrolijk speelt zonder al te veel moeite lekker knallen en in mp ook nog ff lol hebben.

mohaa is een stuk realistischer en dat speelt ook gewoon HEEL anders... enige overeen komst is dat het een ww2 game is!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 07 januari 2002 12:14 schreef VeldKoe het volgende:
MOH overtreft RTCW op singleplayer gebied ZEER gemakkelijk, en dan bedoel ik op alle aspecten

RTCW voor de multiplayer
en hoe kan je dit zeggen als er maar 1 demo is geweest?

de mp demo van rtcw was zo onwijz supercool, dat lvl was zo geniaal gemaakt en dat paste precies in de setting....

toen de full uitkwam waren er alleen van die vage mp maps die veels te groot waren! dus wel eerste goede ervaring!

je hebtg pas recht van spreken als mohaa uit is

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
ik ga nu uit van de demo's uiteraard
maar denk je nou echt dat de volledige versie van MOH er zoveel naast zal zitten? logisch van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik vind het argument dat de MOHAA wapens slecht gemodelleerd zijn dus echt nergens op slaan.

Heb je in MP wel een met de duitse rifle gespeeld, die is toch gewoon supervet gemodelleerd, of vergis ik me dan?

En ook de wapenanimaties zijn niet mis, als je de SMG afvuurt zie je de vinger ook werkelijk de trekker overhalen. Ik kan me niet herinneren dat dat bij RTCW ook het geval was.

Tevens zullen de textures in de final van MOHAA over texture compression beschikken. De textures die je in de demo ziet zijn van een lagere kwaliteit dan ze uiteindelijk zullen zijn. En hij is nog steeds mooi. :)

Dan nog even over de map van RTCW die zo onbeschoft is overgenomen van MOHAA, de beach map. Ze hadden die map oorspronkelijk niet in de planning liggen voor RTCW, totdat ze op de E3 bij MOHAA die normady map gezien hadden. Stelletje originele sukkels. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:45
Deze discussie heeft weinig zin als je de demo met de full version gaat vergelijken en de SP van MoH met de MP van RTCW. |:(

Bij de MP demo van RTCW ging ik uit mijn dak. De MP van MoH viel zwaar tegen.

De SP van RTCW viel wat tegen door die monsters.
Van de MoH SP kan ik nog niks zeggen :) Verwacht er wel veel van!

Gamespy sucks btw als je al niet zo'n snelle verbinding hebt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 07 januari 2002 12:41 schreef Bullettooth het volgende:
Ik vind het argument dat de MOHAA wapens slecht gemodelleerd zijn dus echt nergens op slaan.

Heb je in MP wel een met de duitse rifle gespeeld, die is toch gewoon supervet gemodelleerd, of vergis ik me dan?

En ook de wapenanimaties zijn niet mis, als je de SMG afvuurt zie je de vinger ook werkelijk de trekker overhalen. Ik kan me niet herinneren dat dat bij RTCW ook het geval was.

Tevens zullen de textures in de final van MOHAA over texture compression beschikken. De textures die je in de demo ziet zijn van een lagere kwaliteit dan ze uiteindelijk zullen zijn. En hij is nog steeds mooi. :)

Dan nog even over de map van RTCW die zo onbeschoft is overgenomen van MOHAA, de beach map. Ze hadden die map oorspronkelijk niet in de planning liggen voor RTCW, totdat ze op de E3 bij MOHAA die normady map gezien hadden. Stelletje originele sukkels. :r
beter goed gejat dan slecht verzonnen is hier wel op z'n plaats denk ik...

twas de enige goede map in heel het spel!!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Goed gejat? In vergelijking met die uit MOHAA verbleekt dat kleine kutstrandje van RTCW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de MoH SP kan ik nog niks zeggen
Maar je hebt al wel de kans om een singleplayerlevel te checken
Op maandag 07 januari 2002 13:26 schreef Bullettooth het volgende:
Goed gejat? In vergelijking met die uit MOHAA verbleekt dat kleine kutstrandje van RTCW. ;)
Hehe, dat dacht ik ook maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Dank u wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 07 januari 2002 13:26 schreef Bullettooth het volgende:
/me is er helemaal mee eens.
Die Omaha Beach map van MoH is heel realistisch.
Heel end lopen en de duitsers hebben alles op de korrel.
Aaargh, ik ga die screens weer bekijken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 12:41 schreef Bullettooth het volgende:
Sorry maar die models zijn gewoon lelijk, de textures zijn crap en die shotgun is gewoon het lelijkste wapen ooit in een fps game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 13:45 schreef l33tm4n het volgende:

[..]

Sorry maar die models zijn gewoon lelijk, de textures zijn crap en die shotgun is gewoon het lelijkste wapen ooit in een fps game
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 07 januari 2002 13:53 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

LOL :D

Reply + Nickname :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:53 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

en nog goed onderbouwd ook zeg :D

tsja smaken verschillen
ik vind de models gewoon crap
ben nu SP demo aan het downloaden
kijken of dat wat is

niet dat ik RTCW zo'n geweldig spel vind
alleen kun je ze niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Laatst online: 25-03 20:42
Beide demo's heb ik helemaal blauw zitten spelen.. maar MOHAA moet ik toch echt hebben zodra 'ie uitkomt! Die neiging had ik niet met RTCW, want het zijn toch twee verschillende games. MOHAA moet het meer van z'n realisme hebben, het simuleren van de WW-taferelen. Geen vechtende skeletjes en hakenkruisen in één game. MoHaahahahahaaa!!!

Van beide games vind ik de graphics super, MOHAA ietsje minder maar dat doet me denken aan Operation Flashpoint: het totaalplaatje ziet er toch goed uit en de gameplay maakt een hoop goed.

In MOHAA mis ik wel een sprint-knop, zodat je ondanks je bepakkingen toch ff tijdelijk kunt sprinten. Ook lichte bewegingen door ademhalen zou het 'snipen' wat realistischer kunnen maken ( in welke game was dat ook alweer?! ik dacht Hidden & Dangerous?! ). Verder zou je in singleplayer je teammates beter moeten kunnen aansturen en zorgen dat ze die health-kits op kunnen pikken als het nodig is. Dat was het geloof ik zo'n beetje... :P

oja... ik :r van de brakke menu-interface van MOHAA, dat zou inmiddels toch als not-done beschouwd moeten worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Op zondag 06 januari 2002 22:18 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Naahhhhhhh de lvl's brak... Ik heb nog nooit zulkem mooie lvl's gezien! Alleen hoop ik wel dat ze het de loop snelheid nog een beetej aanpassen :)
En ik vind het btw iets minder mooi, maar wel leuker qua gfx, maar het loopt veel minder goed :?
RTCW kan ik goed spelen met 1024x768x32 alles max, mohaa, draait redelijk op 800x600x32 alles medium
Juist die loopsnelheid maakt het level zo brak! Het idee opzich is wel leuk, maar de uitwerking iets minder. Vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik ga er niet meer verder op in, als jij zegt dat de wapens brak zijn, en textures zwak. Dan moet je het helemaal zelf weten.
Ikzelf weet in ieder geval dat deze wapens meer op hun werkelijke tegenhangers lijken dan die van RTCW.

Alleen de MP40 van de duitsers al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ze mogen zeker ook de ingame browser aanpassen... nu moet je die gore gamespy arcade gaan gebruiken! en doordat je die introshit nie kan skippen ben je 9 van de 10x nog te laat ook en zit ie weer vol! dat kan imho ECHT niet!

de interface opzich is best wel geinig... weer s wat anders dan:

new game
multiplayergame
settinges
quit

oid :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Daar kan ik me wel in vinden ja.

Die interface is tenminste weer eens iet anders. En zo moeilijk is het echt niet om de verschillende items te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Er is wel een bloodpatch voor MOHAA. Heb 'm geinstalleerd, het enige wat je ziet is als je iemand raakt, een rood vlekkie, en die is ook meteen weer weg. Maargoed, beter dan niets he ? ;)
Weet alleen niet meer waar ik 'm heb gedownload, maar hij is heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Die bloodpatch kun je zelf ook maken, gewoon het stofwolkje van een kogelimpact rood maken.

En dat kan je doen door met winzip de betreffende pak file te openen en die bitmap even aan te passen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Op maandag 07 januari 2002 01:07 schreef PromWarMachine het volgende:

starcraft hahahahahahahahaha

oh............sorry

heeft dat graphics ???

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

That's not in the same league...... Hell that's not even the same ballpark as MOHAA! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die panzerfaust lijkt net op een omgevallen regenpijp :(

en ik dacht ook al dat ik sp begon met een stuk wrakhout in me klauwen maar het was een sniperrifle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 07 januari 2002 16:46 schreef l33tm4n het volgende:
die panzerfaust lijkt net op een omgevallen regenpijp :(

en ik dacht ook al dat ik sp begon met een stuk wrakhout in me klauwen maar het was een sniperrifle :D
Aaargh...melding [SU] >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

als je de film a bridge too far kijkt.. zie je ook een panzerfaust en die lijkt er echt op!

dus tis geen omgevallen regenpijp

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:23

L0g0ff

omg

Hoe durfen mensen te beweren dat medal of honor beter is dan return to castle wolfenstein....

Mohaa: Vierkant, lelijk, apsoluut geen snelheid, geen gameplay, slechte wapen models, skins die eruit zien of ze regelrecht van de playstation 1 zijn gecopieerd en geen teamplay. Man dat spel is te vergelijken met rainbow six.

Rtcw: Mooi rond afgewerkt, Lekkere snelheid (+ sprint functie), fijne soepele gameplay, strak afgewerkte wapens, skins die er schitterend uit zien met een mooi gezicht en een toppie gameplay. Dit spel is te vergelijken met q3 alleen een veel betere teamplay.

Conclusie: Medal of Honor :'( vs. Return to Castle Wolfenstein :9
Return to Castle Wolfenstein!!!

[edit]
Ik heb het wel over de Multi Player
[\edit]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l33tman irriteert mateloos. Het is gewoon moeilijk om het spel met de mooiste wapens in een FPS af te zeiken op de wapens. Vergelijk ze met die in RTCW en je weet waarom. Die thompson daar is gewoon in verhouding een bak van een paar liter die je rechts in je beeld ziet. De vorm, kleur, geluid etc. voelt gewoon niet aan als een wapen. Dat ding in mohaa is klein en voelt gewoon aan alsof het van hout is. Het geluid dat je hoord bij het wisselen van wapen is gewoon fantastisch. De MP40 kickt ook ass en de shotgun is miscshien qua design wat minder maar je kan er wel lekker mee fraggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 07 januari 2002 21:36 schreef OhMyGod het volgende:
Hoe durfen mensen te beweren dat medal of honor beter is dan return to castle wolfenstein....

Mohaa: Vierkant, lelijk, apsoluut geen snelheid, geen gameplay, slechte wapen models, skins die eruit zien of ze regelrecht van de playstation 1 zijn gecopieerd en geen teamplay. Man dat spel is te vergelijken met rainbow six.

Rtcw: Mooi rond afgewerkt, Lekkere snelheid (+ sprint functie), fijne soepele gameplay, strak afgewerkte wapens, skins die er schitterend uit zien met een mooi gezicht en een toppie gameplay. Dit spel is te vergelijken met q3 alleen een veel betere teamplay.

Conclusie: Medal of Honor :'( vs. Return to Castle Wolfenstein:9
Return to Castle Wolfenstein!!!

[edit]
Ik heb het wel over de Multi Player
[\edit]
Geef mij maar rainbow six of de nieuwste in hun lijn Ghost recon.

Als MOHAA ook COOP heeft dan prefereer ik deze want ik wil vooral de Missies multiplay spelen dat is veel leuker dan wat DM'en met of zonder Team verband.

Andere games bieden dat wel dus ik vind de RTCW multyplay tegen vallen is alleen geschikt voor large lanparty's of internet play maar geen kleine local lan. van 4PC of zo

De single play vond ik wel geinig op die zombies na zou fijner zijn als dat multyplay kon.

Ik vind gameplay ook heel erg belangrijk. maar het oog wilt ook wat.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:41 schreef Erwie het volgende:
l33tman irriteert mateloos. Het is gewoon moeilijk om het spel met de mooiste wapens in een FPS af te zeiken op de wapens. Vergelijk ze met die in RTCW en je weet waarom. Die thompson daar is gewoon in verhouding een bak van een paar liter die je rechts in je beeld ziet. De vorm, kleur, geluid etc. voelt gewoon niet aan als een wapen. Dat ding in mohaa is klein en voelt gewoon aan alsof het van hout is. Het geluid dat je hoord bij het wisselen van wapen is gewoon fantastisch. De MP40 kickt ook ass en de shotgun is miscshien qua design wat minder maar je kan er wel lekker mee fraggen :D
en die granaten
net uit de boom gevallen eikels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Laatst online: 00:23

L0g0ff

omg

Dan nog even over de map van RTCW die zo onbeschoft is overgenomen van MOHAA, de beach map. Ze hadden die map oorspronkelijk niet in de planning liggen voor RTCW, totdat ze op de E3 bij MOHAA die normady map gezien hadden. Stelletje originele sukkels.
Als we zo gaan beginnen dan was DoD nog eerder met deze map (om over HL-firearms en 1 of andere Quake 2 mod nog maar te zwijgen) dus dit is }:O shit

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04 09:35
Op maandag 07 januari 2002 15:17 schreef Werkeend het volgende:
.... en doordat je die introshit nie kan skippen ben je 9 van de 10x nog te laat ook en zit ie weer vol! dat kan imho ECHT niet!
Daar is een patch voor.
Je kan ook ook gewoon die filmpjes wissen vanuit je mohaa map; start ie sneller!

En, oh ja: MOH:AA kicks dus RTCW's ASS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:18
MoH prachtige granaat inslagen, mooie geluidseffecten (voorbij zoefende kogels) en MoH heeft een mooi Saving Private Ryan feeling (muziek eD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zondag 06 januari 2002 22:46 schreef bajo4life het volgende:
slome gameplay,
bij RTCW ren je veel sneller
Wil je je voortaan alleen met de discussie bemoeien als je ook iets zinnigs kan melden, dank u

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op maandag 07 januari 2002 09:21 schreef Bullettooth het volgende:
Voor al die het nog niet doorhadden, de graphics die je in beide MOHAA demo's ziet, zijn niet representatief voor het eindproduct. Omdat er in beide demo's nog geen gebruik word gemaakt van compressed textures. Dus in de full version zullen de textures waar mogelijk nog scherper worden.
En wat dan nog. Schijt aan graphics, al had UT de mooiste graphics die in het komende millennium gemaakt zullen worden - dan nog zou ik me niet wagen aan dat domme fragspel, simpelweg omdat de gameplay me niet aanstaat. Ik vind er geen flikker aan, klaar. Zelfde geldt voor deze vergelijking - die eigenlijk op stront slaat want het zijn twee totaal verschillende spellen. Niet de spellen op zich staan tegenover elkaar, maar onze smaak. Wil je fraggen, of wil je realisme. Ik kies voor het laatste en dus voor MoH:AA.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 02:04 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

En wat dan nog. Schijt aan graphics, al had UT de mooiste graphics die in het komende millennium gemaakt zullen worden - dan nog zou ik me niet wagen aan dat domme fragspel, simpelweg omdat de gameplay me niet aanstaat. Ik vind er geen flikker aan, klaar. Zelfde geldt voor deze vergelijking - die eigenlijk op stront slaat want het zijn twee totaal verschillende spellen. Niet de spellen op zich staan tegenover elkaar, maar onze smaak. Wil je fraggen, of wil je realisme. Ik kies voor het laatste en dus voor MoH:AA.
alsof mohaa zo realistisch is, met elke gun schiet je iemand van 300Mtr kaarsrecht voor z'n kop. en je hoeft niet gelijk mensen af te gaan blaffen. iedereen heeft z'n eigen mening en mag daar voor uitkomen. sommige mensen vinden RTCW leuker dan MOHAA en andersom. nou fijn je speelt toch de game die je zelf het leukste vind. de mensen hier geven hun eigen mening, laat ze. Ik vind zowiezo dat de vergelijking van MOHAA met RTCW ophoudt bij het feit dat ze beide in WOII afspelen, het zijn beide leuke games, maar met een andere gedachte erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 08 januari 2002 02:58 schreef l33tm4n het volgende:

[..]

en je hoeft niet gelijk mensen af te gaan blaffen. iedereen heeft z'n eigen mening en mag daar voor uitkomen. sommige mensen vinden RTCW leuker dan MOHAA en andersom.

de mensen hier geven hun eigen mening, laat ze.
Hehe.... moet je horen wie het zegt hey! :{

Maar ik denk gewoon dat RTCW meer ff snel een potje spelen is met je leeftijd genootjes :P
MoH:AA is meer voor de mannen :7

(Oei! Das een gevaarlijke opmerking }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 08:16 schreef Manic het volgende:

[..]

Hehe.... moet je horen wie het zegt hey! :{

Maar ik denk gewoon dat RTCW meer ff snel een potje spelen is met je leeftijd genootjes :P
MoH:AA is meer voor de mannen :7

(Oei! Das een gevaarlijke opmerking }))
juistem! jij snapt et >:)
RTCW is gewoon geen match voor MOHAA
elke gamer die een beetje verstand heeft van.. ehm.. games ziet in dat MOHAA zoveel meer te bieden heeft :) zoniet dan ben je geen gamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 08 januari 2002 08:38 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

juistem! jij snapt et >:)
RTCW is gewoon geen match voor MOHAA
elke gamer die een beetje verstand heeft van.. ehm.. games ziet in dat MOHAA zoveel meer te bieden heeft :) zoniet dan ben je geen gamer :P
(Oei! Dies wel héél gevaarlijk }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ehm, MOHAA heeft een serieuzere GAMEPLAY dan RTCW, heb gister maar eens de single player gespeelt van MOHAA en ik vond hem geweldig! je moet veel meer tactischer spelen, terwijl je met de single player van rtcw gewoon lekker moet knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Jah RTCW is knop inhouden, springen-rennen-bukken.
Je moet er maar van houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik heb MoHaa SP nu voor de laatste keer helemaal doorgespeeld, nu op de HARD mode. Ik heb het hele level doorlopen met 30 Hits, ik ga het complete spel ook direct op hard spelen. :D

Dat is echt ontzettend stoer, en je hebt langer wat aan je duur betaalde software.

In easy mode kun je gewoon op een mp42 nest aflopen en die gast voor zijn smoelletje knallen. In hard mode, moet je je eigen smoel niet eens om de hoek steken of je bent al kapot.

Ik vind dit spel zo vet, perfecte mix van realistisch, gameplay, graphics, muziek, GELUID! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mohaa, waarom? daarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

juistem! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik denk dat er heel wat tweakers MOHAA gaan kopen, ik iig wel

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we MOHAA nu al de topper van 2002 noemen?
Imho wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Zekers te weten, dit word IMHO gewoon GOTY 2002. Hier kan niet veel tegenop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 14:07 schreef Bullettooth het volgende:
Zekers te weten, dit word IMHO gewoon GOTY 2002. Hier kan niet veel tegenop. :)
Ohw jawel: Soldier of Fortune 2: Double Helix

Van Multiplayer weet ik niet veel, maar dit spel gaat rulen let maar op mn woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Dat zal best, maar volgens mij word het heel moeilijk om de singleplayer experience van MOHAA te overtreffen. In de demo kun je al zien dat er veel tijd is gestoken in het geloofwaardig overbrengen van de oorlogssfeer en het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Het is gewoon het echte Saving Private Ryan gevoel.
Don't shoot! 101st Airborn is comming out!
Aaargh dat was vet zeg....
Doet met denken aan dat stukje in SPR met die halftruck :7
Dan komen ze uit dat lange gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ook het hele gevecht met die duitsers in het dorp, na de tiger tank. Dat gebouw op die hoek, dat komt gewoon regelrecht uit SPR. :)

Je weet wel, dat gebouw dat helemaal open is met een trap erin. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mohaa gaat half-life doen vergeten :) deze singleplayer gaat echt retegoed worden. Voor de gene die saving private ryan gezien hebben, zullen deze gam efantastisch vinden. en ff over de graphics die zijn dus echt niet om te janken :). Goede AI erij, blablabla

ROELT! :* :o *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 08 januari 2002 14:53 schreef Bullettooth het volgende:
Ook het hele gevecht met die duitsers in het dorp, na de tiger tank. Dat gebouw op die hoek, dat komt gewoon regelrecht uit SPR. :)

Je weet wel, dat gebouw dat helemaal open is met een trap erin. :9
en Band of Brothers niet te vergeten...:z
Vanaf de 20ste geloof ik op SBS6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ja dat zag ik ook gisteren, alleen heb ik de hele serie al op BBC gevolgd.

Nou ja, nu nog maar een keer dan. :)

Alleen nu met ondertiteling. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

in 1 woord:

te PERFECT :7

..oh wacht 2 woorden........ :)

aahh durka durka durka

Pagina: 1 2 Laatste