Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[eh...] Hoe 2 voedingen koppelen???

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb in mijn systeempje een te zwakke voeding, 235 watt.
ik heb geen zin om een nieuwe voeding te kopen dus ik wil 2 voedingen in 1 systeem bouwen. deze voeding + een 200 watt voeding. Ik heb nu de 2de voeding in mijn kast hangen en aangesloten maar als ik mijn comp wil aanzetten moet ik alle 2 de voedingen appart aanzetten EN de pomp EN de versterker.

ik wil het dus zo maken dat als ik op 1 knop druk alles aangaat. ik heb dit http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12 gelezen maar ik zie in mijn voeding 2 groene draadjes (dit is toch aarde :?) en een zwarte (min :?)
moet ik dit verbinden? en de pomp + versterker dan?

Please help me!

Thanx! :)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Je zoekactie naar 'voedingen' leverde 23 resultaten op. Resultaten 1 - 23.

;)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
het staat toch echt allemaal netjes beschreven hoor...
lees het nog eens.

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
ok,

maar hoe doe ik dan de pomp + versterker zo dat die ook aangaan?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 14:32 schreef allanzoet het volgende:
ok,

maar hoe doe ik dan de pomp + versterker zo dat die ook aangaan?
en waar en hoe heb je dat aangesloten? wat voor spanning? meer info lijkt me iets duidelijker?

Verwijderd

Topicstarter
:?

ik heb nu een stekkerblok van 4:
1= psu1
2= psu2
3= pomp
4= versterker

ik heb dus 4 schakelaars die ik moet omzetten als ik wil computeren. Ik wil alles zo koppelen dat ik maar 1 schakelaar overhoud.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat de 2de voeding een at is.
hoe koppel ik een atx voeding aan een at?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 19:57
Op zondag 06 januari 2002 14:40 schreef allanzoet het volgende:

1= psu1
2= psu2
3= pomp
4= versterker

ik heb dus 4 schakelaars die ik moet omzetten als ik wil computeren. Ik wil alles zo koppelen dat ik maar 1 schakelaar overhoud.
Kun je geen 'koppeling' maken, dus dat ze aanmekaargeklikt zitten ofzo?

Verbouwing

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zondag 06 januari 2002 14:40 schreef allanzoet het volgende:

1= psu1
2= psu2
3= pomp
4= versterker

Mischien snap ik het niet helemaal, maar je hebt toch stekkerdozen met een schakelaar?

🖥️ | 🚗

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Solderen zul je nodig hebben, en een beetje basic electriciteitskennis...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Epsilon

Op zondag 06 januari 2002 16:23 schreef MadMarky het volgende:

[..]

Mischien snap ik het niet helemaal, maar je hebt toch stekkerdozen met een schakelaar?
jah zat ik ook aan te denken
maar hij heeft natuurlijk wel het prob dat die ATX dan nog nie aan is...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:51 schreef epsilon het volgende:

[..]

jah zat ik ook aan te denken
maar hij heeft natuurlijk wel het prob dat die ATX dan nog nie aan is...
zo`n stekkerdoos met schakelaar kan idd wel, maar een atx kan je niet zomaar aan laten staan, het is een digitale schakelaar zegmaar.

hoe los ik dit op?

dan kan ik zo,n stekkerdoos gebruiken!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
OK daar gaan we:
Er zijn 2 oplossingen de ene is meer voor te tech-freak en de andere voor mensen a la` MR. Been .

De eerste voor te tech-freak:
Sluit je 2de voeding als slave via een rele` die aangestuurd wordt door de eerste voeding. Je kan dus gewoon de 12V spanning gebruiken om de rele` aan te sturen en de 2de voeding via de rele` op je interne 220V solderen op je eerste voeding. Maar je moet wel verstand van Elektronika hebben en dus de levensgevaarlijke risicos begrijpen. (Lees barbeque man) :+

De 2de voor MR. Been:
Gebruik een multistekker (hoe noemen ze dat ook alweer een slof of zoiets ik ben maar een buitenlander sorry) met aan uit schakelaar ( te vinden bij elke elektra winkel of Gamaa like bedrijven) en zet je je pc aan of uit via deze stekker!!!

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 18:45 schreef Anubis801 het volgende:

De 2de voor MR. Been:
Gebruik een multistekker (hoe noemen ze dat ook alweer een slof of zoiets ik ben maar een buitenlander sorry) met aan uit schakelaar ( te vinden bij elke elektra winkel of Gamaa like bedrijven) en zet je je pc aan of uit via deze stekker!!!
/me EN DAN ZITTEN WE NOG STEEDS MET HET ATX-PROBLEEM!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 18:45 schreef Anubis801 het volgende:
OK daar gaan we:
Er zijn 2 oplossingen de ene is meer voor te tech-freak en de andere voor mensen a la` MR. Been .

De eerste voor te tech-freak:
Sluit je 2de voeding als slave via een rele` die aangestuurd wordt door de eerste voeding. Je kan dus gewoon de 12V spanning gebruiken om de rele` aan te sturen en de 2de voeding via de rele` op je interne 220V solderen op je eerste voeding. Maar je moet wel verstand van Elektronika hebben en dus de levensgevaarlijke risicos begrijpen. (Lees barbeque man) :+

De 2de voor MR. Been:
rele = relais

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Koop een stekker doos met 1 master contact en minstens 3 slaves. In het master contact steek je de stekker van je main PSU. De rest in de slave contacten (alleen ff iets verzinnen zodat je 2de PSU aangaat zodra er spanning op komt). De slaves worden namelijk aangeschakeld zodra de Master belast word (aangezet word dus).

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Kan je niet gewoon zo'n stekker op je verlengsnoer solderen zodat het op de out-line van je voeding past, dan gaat het boeletje aan als je je pc aanzet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 18:52 schreef visionz het volgende:
Koop een stekker doos met 1 master contact en minstens 3 slaves. In het master contact steek je de stekker van je main PSU. De rest in de slave contacten (alleen ff iets verzinnen zodat je 2de PSU aangaat zodra er spanning op komt). De slaves worden namelijk aangeschakeld zodra de Master belast word (aangezet word dus).
dus als ik dan de sleutel van mijn comp omdraai gaat alles aan?

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat zo`n stekkermuts, eh... stekkerdoos kopen!

maare, waar koop je zo`n ding?
zijn die niet erg duur?

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 10:09
Volgens mij moet je gewoon van je ATX voeding je Power signal on draadje aan de aarde knopen. Dan gaat ie direct aan, zodra je er 230VAC op zet. (meestal groen draadje).

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 18:57 schreef Total-Control het volgende:
Volgens mij moet je gewoon van je ATX voeding je Power signal on draadje aan de aarde knopen. Dan gaat ie direct aan, zodra je er 230VAC op zet. (meestal groen draadje).
dat groene draadje zit toch op het mobo-connector?
die aan de (groene) aarde-draad verbinden?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46

Gamer

Electrified

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Total-Control
Jip, geloof dat pin 14 het power signal on pinnetje is. Is als het goed is op de connector bijna in het midden aan de kant waar ook dat klik dingetje (nokje) zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 19:03 schreef Total-Control het volgende:
Jip, geloof dat pin 14 het power signal on pinnetje is. Is als het goed is op de connector bijna in het midden aan de kant waar ook dat klik dingetje (nokje) zit.
mooi!

dan ga ik dat doen en als het is gelukt koop ik een normale stekkerdoos. (die is wat goedkoper dan zo`n master/slave-ding)

Thanx!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 18:47 schreef allanzoet het volgende:

[..]

* SlinkingAnt EN DAN ZITTEN WE NOG STEEDS MET HET ATX-PROBLEEM!
Mijn Mobo heeft de functie Power-on, zodra er spanning op komt te staan als die "uit" is geweest, hij zelf weer aangaat. Dus na een 'harde' uit.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Total-Control
O ja, moet ik er natuurlijk wel even het volgende nog bij vertellen. Ja mag nooit als je die truuk hebt uitgehaald je voeding onbelast aanzetten. Tijdens het aanzetten bekijkt de voeding namelijk de belasting en zal daar zijn spanning op bijregelen. In het meest extreme geval zou je voeding defect kunnen raken. Dus zorg dat je er altijd iets op aan hebt gesloten.

Succes!

Pagina: 1