Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 Weet je wat ik nou zo leuk vind aan XP?
Dat het als OS eindelijk eens iets is wat alleen maar interessant is voor MS zelf! Als NOS voor systemen binnen het sektepark van Bill in Redmond. Dan kan iedereen bij iedereen over de schouder meekijken!

Petje af voor MS. Een grap die nog te koop is ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb ook Xp, vanaf begin oktober, en tot nu toe 1 keer blauw schermpje.
Heb wel wat "probleempjes":
Vaak 'Not Responding' error en moet dan idd een minuut ofzo wachten voodat ik weer verder kan.
Cdrom soms niet te bereiken gewoon pleitte.
Veel onnodige troep, msn, en al die thema's.

Maar ik blijf bij XP, want mijn netwerk draait zeer stabiel, alleen in het begin problemen gehad. En gewoon weinig vastlopers en dat was bij 98se wel anders!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemo hier alles draait snel en soepel, zonder bsod,
draait beter als die andere os'sen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij duurde het nog geen 15 minuten bij mij om XP erop te zetten...stekkertje van me kabelmodem erin en hij gaf me netwerk kaartje aan en ik kon internetten :)
windows classic aan..afsluiten gaat superdesupersnel, opstarten ook...
Alhoewel ik er nog niet veel op heb draaien en het nog niet zolang heb draait het hier nog prima (a7v266,1600+xp,512ddr)

(nog) geen klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 06 januari 2002 00:26 schreef Ronnie_T het volgende:

Dat het standaard een deel van de bandbreedte tegenhoudt, 20% dacht ik. Ik heb het er niet uit kunnen krijgen, ook na op de website van tweakXP te zijn geweest.
Dit is absoluut niet waar dit verhaal lijkt wel een virus. Het duikt overal op, iedereen praat elkaar na en niemand weet er het fijne van.

QOS reserveert 20% voor het zeldzame geval dat nodig is. Dat is niet hetzelfde als 20% blokkeren. Alleen als je QOS gebruikt,kan hij tot maximaal 20% voor zichzelf gebruiken. Het is dus een maximum, geen minimum. Bovendien gebruik je thuis QOS helemaal niet dus waar maak je je zorgen over.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai nu XP prof. sinds oktober en eigenlijk na de windows updates vanaf microsoft.com weinig troubles gehad hoor met xp....draait hier lekker stabiel en snel.

uiteraard wel wat kleine dingetjes gehad maar dat heb ik met ieder OS wel eens. welk OS is perfect zeg ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

traag, veel rotzooi, pijnlijk aan mijn ogen.

ben nu helemaal over op linux slackware thuis, windows 2000 liep weer eens vast en was het meer dan zat. en dat werkt wel prima na wat instellen enzo. dus thuis voor mij helemaal ff geen windows meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het heeft zichzelf van mn systeem afgecrashed, hele NTFS partitie weg, alleen NTFSDOS kon er nog wat mee. Ben nu terug naar Win2K, binnenkort gaat die ook weg, aangezien Linux me steeds beter begint te bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Draait hier perfect.
geheugen beheer is perfect als je vrijveel geheugen hebt Swapfile kun je uitzetten
Is snel en zeer stabiel

enige nadeel is dat mijn voodoo3 niet goed onderseund wordt, maar dat is een kwestie van de w2k drivers er overheen knallen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP staat nu nog op onze 3 computer, maar dat ranzige netwerk dat steeds hangt onder XP :(

Onder 98/ME/2000 liep alles goed, nu rare hangers.....

Zie: [topic=388122]

Als er niet snel een oplossing voor komt ga ik weer terug naar het stabiele w2k pro sp2 :)

Verder vind ik XP dus niet echt stabiel, IE hangt nog wel eens en treden er schermfoutjes op. Bijv. een menuoptie die hardnekkig on-top in beeld blijft staan...

Tijd voor een XP sp1 lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
Humpfff...
Van alle klachten die ik hier lees is ruim de helft op te lossen door de search te gebruiken dan wel XP sites te bezoeken. Ik noem bv Soundblaster Live en DMA instellingen even, dat zijn veel voorkomende vragen.

Daar komt bij dat heel veel van de bovengenoemde klachten nergens op slaan, ik noem QoS en Teletubbies maar. Dat zijn echt geen redenen om XP weg te pleuren.

Daar komt bij dat alle problemen die ik zie van modems en scanners al bekend hadden moeten zijn bij deze personen voordat ze uberhaupt XP installeerde dmv het raadplegen van de WHQL op de Microsoft site.

Sorry hoor, er zitten best aantal reacties tussen waarvan ik gebrijp dat ze terug gaan naar Win2K, maar het grootste deel laat blijken dat ze zich nog lang geen tweaker mogen noemen omdat ze het weigeren om research te doen vooraf van het installeren van XP.

Zal wel komen doordat veel mensen van 98 of ME wel eens effe over te schakelen. Hallo?? XP is een NT platform, als je jaren met 9x werkt weet je niet waar je aan begint, ik kom zelf van Windows ME en heb dagen onderzoek gepleegd, reports van de beta's gelezen, hardware geonctroleerd etc etc etc, en ik installeerde XP met veel info in mijn achterhoofd waardoor ik minder snel vast zou zitten bij problemen.

En dan zeggen dat je weer terug bent gegaan naar Windows 98 of ME, jah... |:(

Just my € cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38
:Z Net XP eraf geflikkert, en 2000 erop gezet, waarom? Nou:

- Te veel prut die er extra inzit, en die ik niet gebruik
- [topic=392531/1/25]
- 2000 is voor mijn gevoel sneller...
- 2000 heeft al 2 Service Packs...
- Geluid klinkt mooier in 2000 met zelfde drivers

Duz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

backupdevice

Boeh!

Tja ik heb W2K gebruikt, en heb nu XP Prof UK.

Ik merk geen verschil, vind XP iets lekkerder draaien dan W2K. Groot voordeel van XP is het opstarten. Dat scheelt meer dan een minuut , t.o.v. mijn ex w2k installatie.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:37 schreef Kaap het volgende:
Humpfff...
Van alle klachten die ik hier lees is ruim de helft op te lossen door de search te gebruiken dan wel XP sites te bezoeken. Ik noem bv Soundblaster Live en DMA instellingen even, dat zijn veel voorkomende vragen.

Daar komt bij dat heel veel van de bovengenoemde klachten nergens op slaan, ik noem QoS en Teletubbies maar. Dat zijn echt geen redenen om XP weg te pleuren.

Daar komt bij dat alle problemen die ik zie van modems en scanners al bekend hadden moeten zijn bij deze personen voordat ze uberhaupt XP installeerde dmv het raadplegen van de WHQL op de Microsoft site.

Sorry hoor, er zitten best aantal reacties tussen waarvan ik gebrijp dat ze terug gaan naar Win2K, maar het grootste deel laat blijken dat ze zich nog lang geen tweaker mogen noemen omdat ze het weigeren om research te doen vooraf van het installeren van XP.

Zal wel komen doordat veel mensen van 98 of ME wel eens effe over te schakelen. Hallo?? XP is een NT platform, als je jaren met 9x werkt weet je niet waar je aan begint, ik kom zelf van Windows ME en heb dagen onderzoek gepleegd, reports van de beta's gelezen, hardware geonctroleerd etc etc etc, en ik installeerde XP met veel info in mijn achterhoofd waardoor ik minder snel vast zou zitten bij problemen.

Just my € cent
Je haalt me de woorden uit de mond.....helemaal mee eens !!!

XP draait in principe net zo lekker als w2k alleen met een heleboel extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 14:55

L0g0ff

omg

Ik heb alleen al 15 cd's verpest met branden maar hier is nu een update voor :D Verder heb ik nooit last van systeem vastloperz. En oudere spellen speel ik toch op mijn 233 en niet op mn athlon xp 1800+ ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Ik heb XP nog steeds draaien en alles wat ik onder Windows 2000 draaiende heb/krijg draait ook onder XP. Niet zo verwonderlijk want het is niet meer dan Windows 2002 en voornamelijk doorgeborduurd op Windows 2000 (NT5.0 voor Win 2000 en NT5.1 voor Win XP) Dus wat dat betreft. Gelukkig wel die nare disney omgeving terug gezet naar classic, scheelt een hoop hoofdpijn.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 11:37 schreef Kaap het volgende:
Zal wel komen doordat veel mensen van 98 of ME wel eens effe over te schakelen. Hallo?? XP is een NT platform, als je jaren met 9x werkt weet je niet waar je aan begint,
[...]

Just my € cent
Kaap got point ;)

Het is alleen zo verd(*&^%##$&(^#%& vervelend dat Jan-met-de-Pet nu ook ineens met een NT platform geconfronteerd wordt...
Service Pack? wasdah?
Services? Nooit van gehoord, kejje dat eten?

Denk dat als gebruiker overstappen van 2000 naar XP makkelijker is dan van 9x.

[on-topic]
Ik draai weer 2k sp2, omdat
• m'n 180 dagen XP RC1 om zijn
• ik te weinig voordelen t.o.v. 2k ondervind om de aanschafkosten eruit te halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:29
Bij mij is XP alles behalve stabiel, maar dat zal wel weer aan mij liggen. Grmbl ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 16:00

I4Pro

Powned!

enige problemen die ik nog vaak met xp heb zijn fout meldingen van morpheus , icq , explorer.
maarja voor de rest toppie *D

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met welke game heb jij mouse acceleration dan? voor quake 1 en 2 en halflife zijn er al oplossingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Omdat w2k stukken beter bevald om tal van redenen waar GoT geen webspace genoeg voor heeft :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier loopt XP prima, behalve ongeveer 1 keer per week een blauw scherm, en dan moet ik de boel resetten. :r
Vreselijk iritand is dat. :r

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk al jaren met nt based systemen, maar op dit moment vind ik toch nt4.0 ondanks alle niet plug n play het beste. nt4.0 (MET SP6) is nog altijd zeer stabiel, je moet alleen geduld hebben en de manual lezen.

met 2000 en XP heb ik toch een paar keer gehad dat het systeem vast liep, 2x met 2000 dat mijn schijf leeg was (schijf is 100% in orde). dan krijg ik toch mijn vraag tekens.

ook op de mcse cursus toch problemen gezien (w2k adv server) met installeren/instellen. de dns werkt nog niet altijd even goed of in 1 keer goed om maar ff een voorbeeld te noemen. XP vind ik gewoon trager (met alle kleurtjes uit en andere shit uit). xp liep bij mij gewoon vast met hardware die gewoon f*cking in de hcl staat. mag toch niet voorkomen.
----

en dan heb je ook nog de mensen die alleen maar op windows lopen te zeiken en te zeggen dat het slecht is, heb dan ook een keer het lef en gooi het van je comp af en gebruik des noods dos 3.1 :) maag loop niet te zeiken dat het niet werkt, maar het wel gebruiken. voor mijn werk kan ik niet anders, maar thuis geen windows in mijn kamer meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:41

reminder

oi....

Zelf draai ik gewoon XP
maar op m'n werk zit ik gewoon met het probleem dat XP oude hardware meestal niet goed support
en XP werkt vaak ook niet goed samen met DOS programma's (net zoals dat kas beheer troep van priva)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg me usb modem van mxstream niet eens aan de praat, gebruik wel de juiste drivers van alcatel zelf met xp support, maar het wil niet werken.

Misschien dat iemand het weet hoe het wel moet?

ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:50 schreef Oceria het volgende:
Inderdaad heb ik ook veel problemen gehad met winXP.
*Zeer zwaar (P3 @ 800 384 MB @ 133 intel 815)
*steeds trager booten na een clean install totdat het geheel niet meer wilde starten

Overigens heb ik het idee dat het met mijn mobo te maken had: ik had toen nog een intel mobo van een Dell Dimension 4100. Nu heb ik er een ASUS mobo'tje in, dus ik ga het wel weer eens proberen.
Ik heb een P3 @ 450 en 256 MB @ 100 BX440 en WinXP draait echt stukken sneller dan Win98. Vooral nadat ik alle extra grafische zooi had uitgezet in WinXP. Dat trager booten had ik juist met Win98. Ik denk dat bij jouw WinXP toch iets meer getweaked had moeten worden en dat je moederbord misschien ook dwars lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumph, ten eerste ik kon niet wennen aan de manier zoals het configuratie scherm ingedeeld was, ten 2de, HL counter-strike en andere games hadden een vage muis verhouding, waardoor gamen k*t werd, ten 3de, win2000 is stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ik zal eerlijk zeggen

* Vorkie heeft nooit problemen met Xp. Loopt als een trein...

maar meeste mensen zeiken nogal makkelijk op MS, terwijl ze zelf meerendeels fout doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
Op zondag 06 januari 2002 00:16 schreef Petergr het volgende:
Bij mij wil icq gewoon niet werken onder xp, maakt niet uit wat ik doe of probeer :'(
Gebruik dan icq lite...
http://lite.icq.com

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

sus

is druk :+

De reden: [topic=394694/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:20

SvEn

a.k.a sv3nrg

Op zondag 06 januari 2002 00:18 schreef ShaDoW het volgende:
XP draait hier perfect, wel het min puntje is idd de ongewenste muisacceleratie. Maar je moet gewoon bv bij quake +dinput 1 erachter zetten en je hebt er geen last van, zo heb je ook een voor CS en noem maar op.

Het uiterlijk van XP is inderdaad blij, maar kijk ff in me sig, je kan het zo aanpassen namelijk.
Je kunt ook gewoon bij de .exe van je game/proggie , gewoon bij propperties kijken en dan kun je de compatibiliteit vaststellen zoals win98/winnt enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Hebben jullie nog tips die je kunt toepassen in Winxp? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Laatst online: 14-09 15:29
Err.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:20 schreef wieikke het volgende:

[..]

WinXP Pro draait bij mij ook fantastisch. Sneller en veel stabieler dan Win98se. Maar bij mij doet mijn scanner het ook niet meer (Primax Colorado Direct).
eh :? die doet het bij mij wel hoor :)
met de NT (4!) driver werkt ie gewoon, ff de fouten wegklikken tijdens installeren en werkuh.

en waarom ik XP niet heb:
het regent blauwe schermen door crappy videokaart drivers, en oude drivers zijn stabiel maar te langzaam |:(

2k / 98 voor mij :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:58
Tis 500mb aan rommel meer dan win2k .. dat zuigt.. niet nodig en totaal onzinnig.. leuk voor de buurman met die duplo kleuren (JA IK WEET HOE JE ZE WEG KRIJGT :P ).

Nah, Win2k roels for me :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Op maandag 28 januari 2002 20:00 schreef Stuiterbal het volgende:
Err.
Bedankt voor je tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//quote
... ik noem QoS en Teletubbies maar. Dat zijn echt geen redenen om XP weg te pleuren. //quote//

voor mij de nr1 reden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
dat kan je uitzetten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 03-07 16:45
1. Zag er niet uit, classic view ook niet
2. Buggy, veel spellen en progjes moest ik helemaal lopen configgen om het goed te laten draaien.
3. Win2k gewoon over het algemeen stabieler

Dus good ol' Win2k :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Sorry hoor, maar zijn dit nu de Tweakers?? Ik lees hier verhalen over crashes, BSOD, spontane reboots, dingen die niet draaien, traag, geheugenbeheer enz enz. Sommige argumenten die ik hier lees zijn gewoon het gevolg van complete onkunde. Wat is er nu makkelijker dan zeggen dat XP niks waard is en dat 2K beter is?

Ik heb XP super stabiel draaien, nooit geen crashes, nooit geen last van memory leaking, performance is net zo snel als 2K (HL, UT, Q3 enz. Ik ben geen freak die op 2 fps gaat kijken. Het is vloeiend of niet). Wat doe ik op die machine?

- Games (UT enz.)
- Divx, VCD, DVDRip enz (Flask, TNMpeg enz.)
- Programmeren (C++, VB, MySQL enz)
- Vooral VEEL downloaden.

Ook dat verhaal over QoS. Jeetje, leer een keer de feiten kennen. TV kijken met een WinTV kaart van Hauppage (0,0 problemen) gaat ook zonder problemen. Drivers werken uit de kunst dus die opmerking snap ik ook al niet.

Maar goed, er zijn natuurlijk ook dingen die ik niet fijn vind aan XP:

- Driver compatibiliteit laat nog te wensen over. Dat komt vast wel goed, kijk maar naar W2K in den beginnen.
- Die WMP8 vind ik minder. Gewoon 6.4 erop gezet
- MSN is overal in geintegreerd. Heb ik uitgeschakeld.
- Grootte van de installatie. Vind ik ietwat overdreven.

Goed aan XP:

- Ik vind die nieuwe interface wel leuk. Weer eens wat anders
- Snelheid opstarten.
- Geheugenbeheer is beter dan W2K
- Algehele stabiliteit is ERG goed.

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hij zag mijn printer niet: Xerox Docuprint C11 :( , en Win 2000 is veel stabieler :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
Bij mij werkte het allemaal perfeckt voor een week ofso want als ik hem dan wou opstarten gaf ie steeds aan dat ik hem verkeerd had afgesloten maar als hij klaar was met scandisk resette hij automatische dit had ik ook als ik niet de scandisk deed.
ik heb hem daarna geformateerd en opnieuw geinstaleerd (XP)
maarna een week begon het weer dus nu is het weer Win 2000 en geen probleem meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
- Video loopt vast (wil zelfs niet beginnen < freezz)
- Fullscreen vis-plugin van mediaplayer lukt niet (freez < reboot)
- alle kut-instellingen die je eerst moet aanpassen eer je eindelijk kan beginnen
- wavelan wordt niet gevonden
- voor een newbie-gebruiker perfect, voor de "gevorderde" gebruiker een zoektocht door alle newbie-questions door naar hetgeen je in feite zocht.
- integratie van msn (wat ik nog steeds een flauw afkooksel vind voor icq waarbij de ingewikkelde dingen weg zijn gelaten en dus weer voor de (in mijn ogen) minder begaafde internetter is. NOFI)
- crash bij setup
- grote latency bij copieren van data van dvd-speler

win2k blijft voorlopig nog mijn os .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn ping 2 keer zo hoog is als een vriend van mij met 98 I. Ik Sinds ik het heb geprobeerd (net als W2000 destijds) in CS en ik telkens door men hoofd geschoten wordt. Nu is het afgelopen , deze avond nog ga ik terug naar 98 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:52
Op maandag 28 januari 2002 20:11 schreef Metro het volgende:
//quote
... ik noem QoS en Teletubbies maar. Dat zijn echt geen redenen om XP weg te pleuren. //quote//

voor mij de nr1 reden :o
Dat slaat werkelijk nergens op. Mij bevalt het inlogscherm van Windows 2000 niet, zou dat dan een reden zijn om het niet te gebruiken? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netwerk deed ut niet meer :(
spelletjus deeden ut niet meer :r

edit:

met 1 smiley is het ook wel duidelijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 10:33 schreef Compraq het volgende:
netwerk deed ut niet meer :(
spelletjus deeden ut niet meer :r
Ik kreeg Xp nog geeneens geinstalleerd :( (div. graph kaartjes geprobeerd. aar verder met Me, bevalt goed.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:48

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Hiero werkt hij echt perfect nog geneen blauw scherm melding gehad!! Dit is me 2e XP die ik erop heb gezet in 6 ongv. 5 maanden.

En alle spellen en programma's werken goed hiero. (behalve exact compact voor windows maar die heb ik nu ook werken).

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Op zondag 06 januari 2002 00:12 schreef Ronnie_T het volgende:
Hi,

Ik kan me voorstellen dat mensen die geen problemen hebben met XP, dit topic onzinnig vinden.
Er al een topic waarin software wordt besproken die niet zou werken, maar dat is vaak nog geen reden om XP helemaal te verwijderen.

Mijn vraag is dus: "Om welke reden heb jij XP niet meer?"

Zelf heb ik dus meerdere problemen onder XP, ik ben teruggegaan naar Windows 2000.
Mijn reden(en):
- Veel spontane reboots (xp has recovered from a serious error :? ), ook na een schone installatie
- De nog niet opgeloste, ongewenste muis-acceleratie in games

En misschien in mindere mate:
- Het inhouden van bandbreedte als je via een thuisnetwerk op het internet bent aangesloten en QOS hebt geinstalleerd, gewoon nooit installeren dus |:( .
- Teletubbies uiterlijk, irritante balonnetjes en animaties :+
- Het eerst moeten tweaken van windows, om er veilig (en normaal) mee op het internet te kunnen |:( :r
Ik had ook spontane reboots, bij het opniuew opstarten zag ik wat het probleem was lag aan me videokaart.
Nieuwe drivers en tada weg probleem.
Voor de mouse accel is een fix namelijk deze.

dump dit in een filename.reg file:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]
"SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,a0,00,00,00,00,00,00,00,40,\
01,00,00,00,00,00,00,80,02,00,00,00,00,00,00,00,05,00,00,00,00,00
"SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,66,a6,02,00,00,00,00,00,cd,4c,\
05,00,00,00,00,00,a0,99,0a,00,00,00,00,00,38,33,15,00,00,00,00,00

en run het weg probleem :D

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn xp heeft het hel goed gedaan.

maar nu krijg je toch weer het problem dat je bij alle windows sytemen hebt.

Na het instaleren van heel veel software en weer uninstallen doet windows oplaats hele rare dingen.

ik had afgelopen week zelf een blue screen. die had ik in xp nog nooit gezien.

ik denk dat het tijd word voor een nieuwe instal :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich werkt het nu prima na een hoop geklooi met het installeren van mijn (interne (E-tech PCI56RWM)) modem.

Nu wil echter de netwerkoptie van Red Alert 1 niet werken :(:(:(:(.
Als dit zo blijft MOET ik wel terug naar W98SE (vind ik nog steeds de lekkerste trouwens) omdat we RA1 hier over het netwerk het meeste draaien (veel oude compies :)). Als je hier wat over weet, dit is het topic:

[topic=414107/1/25]

Ook op de tweakers-pagina heb ik een probleem; ik kan niets posten omdat het bericht-vak te klein is :( (1 bij 5mm). Ik ben nu dan ook bezig op mijn W98SE laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een nieuwe install en wat netwerkinstellingen veranderd te hebben werkt RA1 nog steeds niet. Het zal met enig "tweaken" best wel werken maar daar heb ik geen zin in en ook geen tijd voor. Ik ga wel weer gewoon naar W98SE

Niet als flamewar bedoeld maar ik vind W98SE nog steeds de beste OS (van Windows dan); stabiel (op een paar incidenten na), weinig gezeik (alles draait onder W98SE) en makkelijk te repareren (DOS :))

Bovendien biedt XP (voor mij dan) nou niet zoveel extra's, leuk hoor dat je niet hoeft te restarten als je je IP-nummer veranderd, maar ja, is dat nou zo'n probleem :?

Opzich een mooi OS, maar voor mij net effe teveel gedoe met oude programma's en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had helemaal geen problemen met XP maar ik ben gewoon happier met 2000 dan met XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Laatst online: 15-08 13:11
Windows XP draaide bij mij te langzaam, als ik tekst intikte duurde het een paar seconden voor ik de tekst ook echt zag op het beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:52
Niet supporten van mijn 2e en 3e video kaart. ( de chipset dan)
(doet win2k ook niet)
Dus nog steeds win98se voor mij

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb XP eventjes gebruikt, kvond het er wel aardig uitzien allemaal, mooi grafisch enzo. Maar kben toch maar weer teruggegaan naar mijn Linux/FreeBSD OS's. Toch heb ik XP nog steeds als tweede systeem op mn laptop staan, maar veel doe ik er niet mee, ach ja ik kreeg XP home bij aankoop van mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik heb een paar keer zitten switchen tussen 98 en xp..
En uiteindelijk heb ik nu toch xp...De redens dat ik hem eraf flikkerde:

-Geen cablecrypt!! hehe
-Hij gebruikt teveel hdd ruimte na een tijdje
-Veel progs werken niet

Maarja een week met 98 werken heheh en ik word al gek dus ja dan maar geen cablecrypt enz...
Pagina: 1 2 Laatste