Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Hi,

Ik kan me voorstellen dat mensen die geen problemen hebben met XP, dit topic onzinnig vinden.
Er al een topic waarin software wordt besproken die niet zou werken, maar dat is vaak nog geen reden om XP helemaal te verwijderen.

Mijn vraag is dus: "Om welke reden heb jij XP niet meer?"

Zelf heb ik dus meerdere problemen onder XP, ik ben teruggegaan naar Windows 2000.
Mijn reden(en):
- Veel spontane reboots (xp has recovered from a serious error :? ), ook na een schone installatie
- De nog niet opgeloste, ongewenste muis-acceleratie in games

En misschien in mindere mate:
- Het inhouden van bandbreedte als je via een thuisnetwerk op het internet bent aangesloten en QOS hebt geinstalleerd, gewoon nooit installeren dus |:( .
- Teletubbies uiterlijk, irritante balonnetjes en animaties :+
- Het eerst moeten tweaken van windows, om er veilig (en normaal) mee op het internet te kunnen |:( :r

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Bij mij wil icq gewoon niet werken onder xp, maakt niet uit wat ik doe of probeer :'(

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
- NAV 2002 wilde niet werken steeds reboot tijdens openen share
- PCA ook niet
- Uiterlijk slaat nergens op
- Surround probleem
- Veel overbodige shit
- Redelijk zwaar
- LAN gebeuren vondt ik niet okay

Geef mij daarom maar gewoon Windows 2000, en niets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP draait hier perfect, wel het min puntje is idd de ongewenste muisacceleratie. Maar je moet gewoon bv bij quake +dinput 1 erachter zetten en je hebt er geen last van, zo heb je ook een voor CS en noem maar op.

Het uiterlijk van XP is inderdaad blij, maar kijk ff in me sig, je kan het zo aanpassen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat is er mis met QoS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 00:20 schreef Bartjuh het volgende:
Wat is er mis met QoS ?
Dat het standaard een deel van de bandbreedte tegenhoudt, 20% dacht ik. Ik heb het er niet uit kunnen krijgen, ook na op de website van tweakXP te zijn geweest.

Hier komen volgens mij ook de hogere pingtijden vandaan die ik ondervind met games in XP, of was het nou die firewall, die helemaal niet aanstond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
XP valt tegen.
Het is een zwaar OS en veel oudere dingen werken niet of niet goed.
MS-DOS werkt praktisch helemaal niet en dat kan niet in het bedrijfsleven waar upgraden veel langer duurt als thuis.

Gewoon maar weer good old 98 en alles weer kunnen doen.
Als ik zin heb in een potje ouderwets Doom wil ik dat kunnen spelen en niet met 2 OS'en naast elkaar!

Ook die extreme internetintregratie is st*ntvervelend!
Eerst ben je anderhalf uur bezig om te installeren en vervolgens nog een uur om alle zooi uit te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vaag ,als het 20% van je bandbreedte tegen houdt vindt ik het een seriues probleem en mag M$ er wel eens wat aan doen.

Ik wou het namelijk gaan gebruiken voor mijn servertje die internet deelt ,maar als dat gebeurt zie ik er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Waarom ik het niet meer heb? Simpel: omdat mn Viper2 geen S3TC/DXT1 wil onder XP, maar wel onder Win2K.
Nog een reden: het heeft 1 week redelijk gewerkt, toen een crash en doei XP partitie. Alleen NTFSDOS kon em nog lezen (ja, linux misschien ook, maar die staat niet op mn puter, alleen op mn server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Op zondag 06 januari 2002 00:12 schreef Ronnie_T het volgende:

- Veel spontane reboots (xp has recovered from a serious error :? ), ook na een schone installatie
Automatic restart uitzetten bij startup & recovery
Sorry, kan frustraties over sommige problemen we echt wel voorstellen maar dit vindt ik altijd zo'n onzin argument.
Punt een, je kan het uitzetten en punt twee je wist dat het er zo uitzag voordat je het uberhaupt installeerde.

NOFI
Op zondag 06 januari 2002 00:29 schreef Bartjuh het volgende:
Vaag ,als het 20% van je bandbreedte tegen houdt vindt ik het een seriues probleem en mag M$ er wel eens wat aan doen.

Ik wou het namelijk gaan gebruiken voor mijn servertje die internet deelt ,maar als dat gebeurt zie ik er wel vanaf.
Dit heb ik een keer ergens opgedoken;

Increase available bandwidth for network connections
This will help increase your bandwidth for any network connection in Windows XP PRO.

1. Make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator privileges. To log in as an administrator:
-click on start->logoff->logoff
-in the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
-in the user field type 'Administrator' <-case sensitive.
-in the password field type the password for the administrator (if you don't have one leave blank)
-press ok

2. Start - run - type gpedit.msc
3. Expand the "local computer policy" branch
4. Expand the "administrative templates" branch
5. Expand the "network branch"
6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. In right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. On setting tab check the "enabled" item
9. Where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0-- Click apply, OK, exit gpedit.msc
10. Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections). Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
11. Reboot , now you are all done.

This is more of a "counter what XP does" thing. In other words, XP seems to want to reserve 20% of the bandwidth for itself even with QoS disabled. So why not use it to your advantage. To demonstrate the problem, start up a big download from a server with an FTP client. Try to find a server that doesn't max out your bandwidth. In this case you want a slow to medium speed server to demonstrate this. Let it run for a couple of minutes to get stable. The start up another download from the same server with another instance of your FTP client. You will notice that the available bandwidth is now being fought over and one of the clients download will be very slow or both will slow down when they should both be using the available bandwidth. Using this "tweak" both clients will have a fair share of the bandwidth and will not fight over the bandwidth.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zondag 06 januari 2002 00:27 schreef pinolief het volgende:
Eerst ben je anderhalf uur bezig om te installeren en vervolgens nog een uur om alle zooi uit te zetten!
Jup, ik ken het, en dan begint de elende pas met xp om alle progs goed te laten werken

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 00:29 schreef Bartjuh het volgende:

OKay the problem resides in XP mickeysoft want to take 20%
bandwidth from your connection to ensure NET. and shit like that.

now the solution:

Go to the Local Area Connection Properties of your NIC or modem.
In there you find a service called QoS Packet Scheduler
uninstall that and your ping goes lower.
OKay if that those not work do the next thing

1. Start - Run - type gpedit.msc
2. Open "local computer policy" map
3. Open " Administrative templates" map
4. Open "Network" map
5. Open "QoS packet scheduler" map
6. Right click on "Limit reservable bandwidth" then properties
7. Enable it and set the bandwidth 0% and click OK button

Moet eerder op "verstuur drukken voortaan" heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Niks zeggen over de Pipo de Clown kleurtjes aub *D :z

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

ik heb winxp weggedonderd omdat:
muis-acceleratie bug
performance ging achteruit in q3
incompatible met vele old-skool games
scannertje werkte niet
geluidskaart niet goed herkend (soundblaster Live!)
digicam niet goed herkend (fuji finepix zoom 1400)

maar als belangrijktse: mandrake 8.1 eindelijk op cd >:)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 00:30 schreef k7of9 het volgende:

Automatic restart uitzetten bij startup & recovery
Dit voorkomt dat XP reboot maar dan vastloopt :?
Sorry, kan frustraties over sommige problemen we echt wel voorstellen maar dit vindt ik altijd zo'n onzin argument.
Punt een, je kan het uitzetten en punt twee je wist dat het er zo uitzag voordat je het uberhaupt installeerde.
Je kan het dus niet uitzetten, je kan het wel een beetje normaal krijgen, maar het hele OS zit onder dat teletubbies-uiterlijk, je komt het bijna overal tegen :r
...QOS.....
Het feit dat je deze tweak eerst moet toepassen, die overigens niet werkte bij mij, voordat je gewoon je de volledige bandbreedte krijgt, laat mij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 06 januari 2002 00:32 schreef ShaDoW het volgende:

blabla
Op zondag 06 januari 2002 00:30 schreef k7of9 het volgende:

blabla
thx allebei

Ik heb ook ff op TweakXP gekeken en daar heb ik er ook nog info over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 00:47 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

[..]

thx allebei

Ik heb ook ff op TweakXP gekeken en daar heb ik er ook nog info over gevonden.
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Veel vastlopers.
Als ik wou afsluiten ging me pc rebooten |:(
Veel hardware flipte onder XP.

Kortom XP never ever again! }:O

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Op zondag 06 januari 2002 00:43 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Dit voorkomt dat XP reboot maar dan vastloopt :?
[..]
Nee dit voorkomt dat XP niet reboot en waarschijnlijk (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, er zijn immers zoveel scenarios en problemen denkbaar), dat het ook niet vastloopt. Bij mij is XP in ieder geval nog nooit vastgelopen.
Je kan het dus niet uitzetten, je kan het wel een beetje normaal krijgen, maar het hele OS zit onder dat teletubbies-uiterlijk, je komt het bijna overal tegen :r
[..]
Like i said, had je van tevoren kunnen weten.
Het feit dat je deze tweak eerst moet toepassen, die overigens niet werkte bij mij, voordat je gewoon je de volledige bandbreedte krijgt, laat mij :r
Tja, hoop mensen hebben wel baat gehad bij deze "tweak", ik zelf ook. Beter een tweak te moeten toepassen dan niets doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 06 januari 2002 00:51 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=282
Ja die ja ;)

Maar kga nu pittuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
[quote]
Op zondag 06 januari 2002 00:58 schreef k7of9 het volgende:
Like i said, had je van tevoren kunnen weten.
Lekker makkelijk: gewoon genoegen nemen met het uiterlijk zoals miscrosoft dat wil, of anders neem je XP toch gewoon niet :?
Tja, hoop mensen hebben wel baat gehad bij deze "tweak", ik zelf ook. Beter een tweak te moeten toepassen dan niets doen lijkt mij.
Wat betreft die tweak, werkte hij wel bij jou?
Ik las namelijk het volgende op de site van tweakxp:
Original Tweak was written by BigBrother but was rewritten after it was found to be incorrect.
Niet dat het voor mij op dit moment wat uitmaakt, maar ben toch wel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:47

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik moet XP er nog afhalen.
Wat ik ook probeer hij wil m'n USB ADSL modem niet vreten.
Heb meer BSOD's dan in welke win versie dan ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 01:06 schreef Ajaxno1 het volgende:
Ik moet XP er nog afhalen.
Wat ik ook probeer hij wil m'n USB ADSL modem niet vreten.
Heb meer BSOD's dan in welke win versie dan ook. :(
Heb je misschien een USB 2.0 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
Vastlopers (of als je het spontane reboots wil noemen)
Traag, 2d en 3d
geen volgen van shortcuts naar directories (hey M$, wanneer snappen jullie het concept symlinks?)
veeelteveeeeeel tweakwerk om het beetje naar je hand te zetten
Veeeeeeelteveeeeel beveiligingsgaten die teveel patchwerk nodig hebben.
compatibiliteits problemen met veel software

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Ik had ook wat problemen met XP, maar het is toch echt wel goed hoor!

- De layout kan je aanpassen naar je wensen, dus zeik niet over teletubbies-layout!
- XP is sneller dan win98 en Me, da's zeker. Win2000 is misschien wat beter maar goed.
- Drivers is het enige probleem van XP denk ik, zo heb ik win98 erop laten staan omdat mijn modem het niet doet in XP :(

Verder heb ik niks tegen Windows XP!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Op zondag 06 januari 2002 01:12 schreef nitenite het volgende:
geen volgen van shortcuts naar directories
:? :?

Heb vier shortcuts naar directories op mijn desktop, werkt prima.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Op zondag 06 januari 2002 01:05 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Lekker makkelijk: gewoon genoegen nemen met het uiterlijk zoals miscrosoft dat wil, of anders neem je XP toch gewoon niet :?
[..]
In principe wel ja, je wordt toch nergens toe verplicht? Zij bouwen het OS immers. Je neemt het zoals het is of anders niet. Zo werkt dat, en niet alleen bij OSen. Bovendien, het uiterlijk is imo in feite van ondergeschikt belang.
Wat betreft die tweak, werkte hij wel bij jou?
Ik las namelijk het volgende op de site van tweakxp:
[..]

Niet dat het voor mij op dit moment wat uitmaakt, maar ben toch wel benieuwd :D
Dat zie ik nu ook ja. De verbeterde versie heb ik ook gebruikt en die werkte. De omschrijving die ik gaf had ik nog in een documentje staan, maar is de verouderde versie inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan, dat ligt meestal aan de drivers i.c.m de hardware. Een vriend van mij heeft dat ook. Probleem? Processor voltage te hoog en verkeerde drivers voor z'n videokaart. Oudere computer? loopt XP wel stabiel.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hem van mijn server geknikkerd om dat hij zo'n kl*te bsod liet zien als ik mijn netwerk omgeving in wou :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn er geen problemen met Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Problemen met je muis tijdens spelletjes? Logitech muis? MouseWare 9.41.2 (laatste versie)?
Zo ja: deïnstalleren die meuk. Ik had namelijk ook last van rare bewegingen tijdens het gebruik van mijn Cordless MouseMan® Wheel :( Ik heb toen de MouseWare weggeflikkerd, opnieuw opgestart en alle problemen waren opgelost :)

[Drivers Logitech zonder MouseWare]
Ik kon mijn muis in eerste instantie niet (goed) gebruiken zonder de MouseWare (mijn USB is naar de klote, en dus zit ie op de PS/2 poort). Helaas heeft XP weinig tot geen PS/2 drivers (wel USB en serial). Ik heb dit opgelost door de installatie van MouseWare op te starten, dan bij het eerste venster je muis in gaan stellen (via 'Configuratie scherm'). Zoek dan naar drivers handmatig, geef de map op maar de bestanden staan die je installer gebruikt (staan in 'Local Settings/Temp' in je 'Documents and Settings' map). Dan zal XP de driver vinden die je nodig hebt. Sluit hierna de installatie van MouseWare weer af (dus niet installeren, anders gaat het weer mis ;))
[/Drivers Logitech zonder MouseWare]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
Bij mij staat QoS aan maar ik heb er totaal geen problemen mee. Ik haal gewoon de volle 55kb/s met mijn MxStream en ping tussen de 30 en 40 op CS servers. Lijkt mij gewoon goed. Lokaal kopiëren gaat met 6MB/s (100mbit), dit omdat mijn laptop's harddisk niet sneller wil.

Het enige wat ik na al die tijd nog steeds niet werkend heb zijn shares! Heb op beide XP-machines guest accounts maar ik kom er gewoon niet in ! IPC$ gezeik! Grrrr!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

snap totaal niet dat er mensen zijn die problemen met XP hebben!!!...drivers niet kunnen vinden???...voor alle hardware is er een driver voor....behalve HP scanners..maar ja, overbodig plaatsverslinderd apparaat...nee, na 2000 is deze os absoluut toppie.....(gelukkig heb ik meer verstand van compjoeteren :-)--------------------------

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:06
Ik blijf XP voorlopig nog even het voordeel van de twijfel geven. Met het Netwerk-gedeelte heb ik al wel heel veel problemen gehad. Kon ineens niet met op het nNetwerk :? Re-install was het enige dat hielp...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

markvt

Peppi Cola

ik blijf xp nog wel draaien, maar:

tv kaart : werkt niet
nvdisp-error

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1. XP vreet teveel van m'n 400 mHz CPU
2. netwerk werkt niet goed meer
3. Philips 8x4x32 kan alleen nog maar 4 speed branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 14-09 18:39
Steeds een inaccesable boor volume in Win XP. Blijkt dat mijn schijf niet op de HCL staat. Ook mijn nieuwe 20 Gb schijf staat er niet op en het is dus maar de vraag of die wel gaat werken. Ik blijf eerst gewoon bij Windows ME. Nooit geen problemen (behalve als ik zelf ga prutsen) en zo stabiel als de Eifeltoren. Ik wacht wel op SP1 van windows XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
omdat ik denk dat mijn aureal vortex sq2500 niet gaat werken onder xp, de ondersteuning voor w2k is al :r

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 09:32
Nou ons Win 98 SE gateway deedt het niet meer naar behoeven. Ik met me Win XP Pro kon nog wel via die pc het internet op, maar mijn broertje met Win 98 SE niet meer. Dus bij mijn vader Win XP Pro gezet (Cel 366MHz, 384MB) en wizard diskette bij Win 98 SE gebruikt en gaan met die banaan. Absoluut super en bij de gateway het 'internet netwerk' en het thuisnetwerk netje gescheiden houden, op beide XP machines nog geen BSOD's.
Zelfs de externe Trust 56k modem deedt het. Het werkt ook soepel op me pa's pc, het 'geheim' is gewoon erg veel geheugen.

En dat uiterlijk daar is Theme voor in het leven geroepen al een heel tijd geleden. Dus dat is absoluut geen excuus.
En het drivers gebeuren: Sommige bedrijven zijn gewoon laks of laat met het schrijven van nieuwe drivers voor XP. Windows kan ze moeilijk allemaal in hun driver archief zetten. MS moet ook een deadline halen.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein beetje offtopic, maar toch weer niet:

"Automatic restart uitzetten bij startup & recovery", waar vind ik dat, heb nu al 15 minuten gezocht, maar ik zie nergens die optie (ik heb er namelijk ook last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:46 schreef DiEana het volgende:
Een klein beetje offtopic, maar toch weer niet:

"Automatic restart uitzetten bij startup & recovery", waar vind ik dat, heb nu al 15 minuten gezocht, maar ik zie nergens die optie (ik heb er namelijk ook last van)
my computer>properties>advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
reden waarom ik XP niet meer heb is omdat je het helemaal dood moet tweaken wil je het ingesteld hebben zoals JIJ wilt, zo enorm veel extra troep erbij dat me hoofd ervan op hol slaat, daarnaast ook nog teveel problemen met compatibiliteit hardware.. bij win98SE/win2k is dat wel anders, weinig extra troep erbij en alles werkt perfectos.. nee, geef mij maar win98SE of win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:54 schreef Revenant het volgende:

[..]

my computer>properties>advanced
U wordt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
Ik heb weer 2000 hoor:

XP:
1. Sucks
2. Is kinderlijk
3. Heeft WEER veel blauwe schermen
4. het vreet m'n geheugen op, niet dat ik nie genoeg heb ofzow
5. Je krijgt er enorm veel rommel bij
6. Ik vind 2000 toch wat beter werken, maar das mijn mening
7. een installatie van 1,3 GIGA vind ik wat overdreven. Jammer van die ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
ik installeer:
alles gaat goed tot in dos... :(
dan krijg ik ten eerste te zien dat ie windows blijft laden (dus nog in installatie, hij laadt de installatie).
Dit scheen door videokaart te komen -> klopt...
andere er in, installen: doet ie het op een ander punt niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

Het enige probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen met XP is dat het traag is. Het Unreal Tournament is m'n fps gezakt van 100+ met win98se naar 70-75fps met Windows XP.

Verder met die QoS services heb ik geen problemen. Die 20% is namelijk het maximale wat die QoS service gebruikt, als ie minder nodig heeft dan is dat gewoon voor de rest van je netwerk verkeer beschikbaar.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Op zondag 06 januari 2002 11:56 schreef maartenb het volgende:
Ik heb weer 2000 hoor:

XP:
1. Sucks
dat gevoel krijg ik niet van een OS
2. Is kinderlijk
kan je kinderlijk verranderen
3. Heeft WEER veel blauwe schermen
nog nooit gehad...
4. het vreet m'n geheugen op, niet dat ik nie genoeg heb
ofzow
memory load 33.00%...what's the problem
5. Je krijgt er enorm veel rommel bij
had ik niet kreeg alleen maar een cdrommetje
6. Ik vind 2000 toch wat beter werken, maar das mijn mening
is ook goed..dit punt met ik met je eens
7. een installatie van 1,3 GIGA vind ik wat overdreven.
Jammer van die ruimte!
tja, wie heeft er nog een schrijfje van 3g..???

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* langzaam (meerdere malen geinstalleerd, amd 1400+512mb ddr ram)
* veel gekut met virusscanner
* Netwerk was opeens pleite en niet terug te krijgen!
* allerlei spellen liepen vast (o.a. RA2, commando's 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige voordeel met XP was bij mij ,instaleren en klaar was ik alles werd herkend videokaart, geluidskaart(SBlive),muis,isdn kaart ,monitor dus ik hoefde geen enkele driver te instaleeren :).
Maaar wat gaat alles traag,volgens benchmarks zeker 30% langzamer als met ME zowel in office als 3D.
En dan werkt sommige software niet meer,en zijn daar geen update's voor te krijgen:(.
Dus voor mij geen XP meer,mishien als ik een P4 5ghz heb dat het een beetje wil draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:33 schreef MadMurdock het volgende:
1. XP vreet teveel van m'n 400 mHz CPU
2. netwerk werkt niet goed meer
3. Philips 8x4x32 kan alleen nog maar 4 speed branden
Ja dat gaat zeker niet werken op een 400mhz,zelfs P41400mhz kan het niet aan:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Geluid bleef bij mij altijd vastzitten na een tijdje
Video kaart wordt niet goed ondersteund
Gaat af en toe veelste langzaam

Het enige wat ik nu mis van XP is Windows Media Player 8 en dat je die iconen kon verbergen in de taakbalk.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 12:31 schreef elroy het volgende:
Het enige wat ik nu mis van XP is Windows Media Player 8 en dat je die iconen kon verbergen in de taakbalk.
Wat mis je aan Mediaplayer 8? :? Het is vet traag en vraagt veel te veel van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 00:18 schreef ShaDoW het volgende:
XP draait hier perfect, wel het min puntje is idd de ongewenste muisacceleratie. Maar je moet gewoon bv bij quake +dinput 1 erachter zetten en je hebt er geen last van, zo heb je ook een voor CS en noem maar op.

Het uiterlijk van XP is inderdaad blij, maar kijk ff in me sig, je kan het zo aanpassen namelijk.
Start>>>Settings>>>Control Panel>>>Mouse>>>Pointer Options>>>
en klik dan enhance pointer precision UIT

dan is het denk ik opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vind winhooz 98 toch wat meer compatiabler en gemakkelijker te trouble shooten dan WinXP... alles is verstopt en wanneer je het onder win98 wel kon fixen kan het met wxp niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:23 schreef Xtentic het volgende:
/me vind winhooz 98 toch wat meer compatiabler en gemakkelijker te trouble shooten dan WinXP... alles is verstopt en wanneer je het onder win98 wel kon fixen kan het met wxp niet ;(
Dat is waar.
Ik zelf ben weer van xp naar 2k over gestapt. Puur omdat ik daar meer vertrouwen in heb. Daar is namelijk al aardig wat jaartjes bug fixjes voor gefixed. In xp kwam ik toch vaak slordige dingetjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
*Op zich vind ik xp wel goed maar merk bij mezelf dat ik na install anderhalf uur bezig ben met alles trug naar 2000 te zetten...
*geen van de nieuwe opties gebruik ik echt +
*icoontjes BLIJVEN fisher price toestanden... :p
*mijn geforce presteert merkelijk beter op 2000
*betere geluidskwaliteit in 2000, met dezelfde driver

dus back 2k

;-)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

alles loopt hier prima :).
en dat met een tb 800@900 :).

tja de tv kaart werkt niet. Maar dat is dan ook meer de schuld an de TVkaartmakers zelf.

En idd die muisacceleratie zuigt. Maar ja daar heb ik een dualboot voor :).

voor de rest werkt alles perfect hier.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

- Veeeel te grafish uiterlijk (liep bij mij er soms op vast)
- Geklooi met netwerk
- Irrirtante MSN messenger die niet weg wil
- QoS meuk die de helft van je bandbreedte opslurpt
- Irrirtante hondjes/tovenaars/paperclips die overal mee willen helpen
- Niet compateble met allerlij hard- en software
- Simple sharing zuigt
- Veel onnodige shit

Voor mij geen XP! :(

(Ik weet dat je het meeste (simpel) kan uitschakelen, maar dan heeft het wijnig nut om over te stappen van 2K naar XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik alle nutteloze trash eruit had gesloopt en uitgeschakelt (die imbeciele skins, dat klote welcome scherm, irritant control panel, vervelende html shit overal, dat veel te grote startmenu) hield ik vanzelf win2k over, en laatstgenoemde draaide toch nét ff sneller en stabieler (winxp start alleen wat sneller op, maar win2k hoef ik minder vaak te herstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 07:47

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Op zondag 06 januari 2002 01:08 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Heb je misschien een USB 2.0 modem?
Nee het is een Alcatel Speed Touch Usb Modem. Het vreemde is dat ik mensen ken die er geen last van hebben en ook mensen die er wel last van hebben.

Ps.
Hij doet het wel maar bij het draaien van server game of web krijg ik HEEL vaak een BSOD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Op zondag 06 januari 2002 18:08 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Nee het is een Alcatel Speed Touch Usb Modem. Het vreemde is dat ik mensen ken die er geen last van hebben en ook mensen die er wel last van hebben.

Ps.
Hij doet het wel maar bij het draaien van server game of web krijg ik HEEL vaak een BSOD :(
Heb je wel de nieuwe drivers geinstalleerd? Oom van mij had ook problemen met USB ADSL modem, nieuwe drivers van de site van alcatel geinstalleerd en werkte perfect.

/Edit:
Alcatel homepage
De driver update voor XP, versie 1,4

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 01:24
En natuurlijk omdat ik geen internet verbinding voor mekaar kan fixen... potver..
ik kan niet kiezen voor isdn (wat ik wel heb) .. dat stomme rondje is gewoon grijd.. pfff.

ReijMan@planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UT liep bij mij steeds na 10 seconden muurvast. WinXP zat dan ook muurvast.

MSN meldde mij automatisch aan.

En ik wil sowieso wachten op een bugvrije versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:43 schreef TLRnZ het volgende:
omdat ik denk dat mijn aureal vortex sq2500 niet gaat werken onder xp, de ondersteuning voor w2k is al :r
Mijn Aureal doet t prima onder XP (wel ander type, volgens mij nog ouder :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendje heeft hem eraf gegooit en draait nu weer win98se, omdat hij voornamelijk spelletjes speelt en een aantal spellen niet werken onder winxp, en omdat zijn videokaart niet naar behoren werkte onder winxp...

Ik heb winxp nog steeds en heb er gewoon win98 naast gezet voor de dingen die niet werken onder winxp (Zoals webcam), maar winxp is ook heel makkelijk als je van bepaalde zaken geen drivers meer hebt :) zo kan ik mijn scanner weer gebruiken en van de netwerkkaart hoef ik ook niet meer de drivers te zoeken :)
Ik heb dus gewoon voor een tussenoplossing gekozen zodat ik volop van windows kan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ontzettend irritant vind aan Win XP is dat wanneer je een link aanklikt en een nieuw venster wordt geopend dat dat venster transparant is totdat de pagina wordt gevuld.

En dat XP zo almachtig veel geheugen neemt. Ik heb 256 DDR en dat is gewoon al niet genoeg. Dat maakt een OS eigenlijk weer extra duur.

Verder vind ik Win XP wel oké. Kan alleen niet meer vinden waar je je rapport verzenden kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reden is een simpele: ik heb een Voodoo 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 16-09 22:15

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik vind de lay-out wel mooi, alleen loopt Q3 soms ineens totaal vast en begintie met een memory dump... :S:S
echt kut, heb ik best wel vaak, gelukkig staat win98se er nog op...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP Professional NL draait hier als een trein. Super stabiel en retesnel... Alleen één probleempje: mijn oude scannertje (Mustek 6000 P) doet het niet ;(. Ik kan geen goede driver vinden.

Verder erg tevreden!

PS. over de lay-out niks te klagen -> gewoon thema Windows-klassiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 01-07 22:58
Het ziet er gewoon te blij uit.. Ik vind Windows 2000 Professional nog steeds veel beter als dit gedoe..

Ook zijn sommige drivers nog niet echt optimaal.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:29 schreef Scatman_II het volgende:
ik vind de lay-out wel mooi, alleen loopt Q3 soms ineens totaal vast en begintie met een memory dump... :S:S
echt kut, heb ik best wel vaak, gelukkig staat win98se er nog op...
layout wel mooi ... hmm, we mogen er soms anders over denken eh ;). Ik heb niet al te veel probs, alleen 98/ME kan beter tegen hoge OCs, toch vreemd, je zou het andersom verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel blauwe schermen en ik weet niet waar het aan ligt. Misschien is het mijn tv-kaartje van hauppage want ik sprak vandaag ook iemand die veel blauwe schermen had en ook een tv-kaartje van hauppage. Gewoon weer over op win 2000 Prof. dat is het enige microsoft-product dat bij mij stabiel draait en daar ben ik dan ook nog wel over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teletubbies uiterlijk, irritante balonnetjes en animaties
Dit is inderdaad een zwaar onzinnige reden...je kunt het precies zo uit laten zien als je zelf wilt (desnoods als windows 3.1 of 95). Als je niet de moeite neemt dat aan te passen, is het je eigen keus. Het is ongeveer 2 minuten werk het precies zo uit te laten zien als windows 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het volgende probleem:
Mijn moederbord is brak en onthoud de cmos instellingen niet. :'(

Met win98 startte ik de pc dan gewoon op met standaard cmos instellingen (niet ideaal natuurlijk).
Eenmaal in windows runde ik dan atomic dat dan de juiste tijd instelt.

Als ik echter in xp opstartte dan raakte het besturingsysteem helemaal in de war en duurde het uren voor xp helemaal opgestart is.

Verder vind ik xp erg druk, win98 is veel rustiger en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Laatst online: 16-09 21:40
Hallo allemaal.. Ik heb windows xp pro nog steeds draaien, maar voor hoelang weet ik niet.
Ik kan mijn ping tijden niet vergelijken met andere pc's in mijn netwerk, omdat dit de enige computer is met een beetje grafische kaart erin.
Ook ik heb het probleem dat mijn interne netwerk niet snel is.

Als ik op mijn 10MBIT (intern) wil naar de directory waarin mijn website staat, doet deze daar heel lang over. misschien wel 30 seconden. Dat is behoorlijk irritant. Ik ben nog op internet bezig met het vinden van de oplossing, die moet er zijn heb ik gehoort.

Ik heb een draadloos logitech desktop pro, en soms vallen deze zomaar uit en kan ik niet eens normaal mijn pc afsluiten. Ik heb dit probleem alleen maar met windows xp

Als laatste: Internet Explorer Sucks. In zowel IE 6 als in Outlook Express komt een irritante bug voor dat als ik hem open en maar 1 letter intoets, maakt niet uit waar mijn aanwijzer staat, het programma hangt. Hier is ook nog geen update voor van m$. Nu gebruik ik dus Opera en MSN Explorer, maar vind ik allebei geen succes. Maar beide bij elkaar zijn ze 1 goede browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Op zondag 06 januari 2002 00:18 schreef Devil_2000 het volgende:
- NAV 2002 wilde niet werken steeds reboot tijdens openen share
- PCA ook niet
- Uiterlijk slaat nergens op
- Surround probleem
- Veel overbodige shit
- Redelijk zwaar
- LAN gebeuren vondt ik niet okay

Geef mij daarom maar gewoon Windows 2000, en niets anders :)
Dit is natuurlijk zeer eenvoudig aan te passen, dus niet echt een reden om XP niet te gebruiken.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 3 computers staan; een Duron 1GHz met win98 een PI120 met win95 en een Laptop (celeron800) met XP.

Me netwerk doet het perfect tussen die win9x computers maar die XP krijg ik toch niet op het netwerk...
Die hele netwerk configuratie geval zuigt, je kan nieteens normaal (lees zonder wizard) een andere workgroup instellen...(of kan ik niet zoeken(en vinden))

Verder is XP gewoon langzamer, sluit CS (counter-strike) maar eens af in XP en dan in Win98, heleboel sneller in 98...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 23:00 schreef Havank het volgende:
Windows XP Professional NL draait hier als een trein. Super stabiel en retesnel... Alleen één probleempje: mijn oude scannertje (Mustek 6000 P) doet het niet ;(. Ik kan geen goede driver vinden.

Verder erg tevreden!

PS. over de lay-out niks te klagen -> gewoon thema Windows-klassiek.
WinXP Pro draait bij mij ook fantastisch. Sneller en veel stabieler dan Win98se. Maar bij mij doet mijn scanner het ook niet meer (Primax Colorado Direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op zondag 27 januari 2002 21:19 schreef cougar007 het volgende:
Ik heb hier 3 computers staan; een Duron 1GHz met win98 een PI120 met win95 en een Laptop (celeron800) met XP.

Me netwerk doet het perfect tussen die win9x computers maar die XP krijg ik toch niet op het netwerk...
Die hele netwerk configuratie geval zuigt, je kan nieteens normaal (lees zonder wizard) een andere workgroup instellen...(of kan ik niet zoeken(en vinden))

Verder is XP gewoon langzamer, sluit CS (counter-strike) maar eens af in XP en dan in Win98, heleboel sneller in 98...
Die wizard is echt grappig ja.. klopt dus geen ene zak van.. en handmatig instellen is gewoon vaag als je het niet gewend ben.. nu snap ik het, en is het geen probleem meer.

Het is ook logisch dat spellen langzamer zijn dan onder win98. Winxp is een nieuwe kern die zwaarder is en meer vraagt dan win98. daardoor zijn er dus minder resources van wat dan ook vrij om het programma/spel af te sluiten. dus ook iets om over na te denken voordat je het aanschaft (als je het aanschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 00:12 schreef Ronnie_T het volgende:
Zelf heb ik dus meerdere problemen onder XP, ik ben teruggegaan naar Windows 2000.
Mijn reden(en):
- De nog niet opgeloste, ongewenste muis-acceleratie in games

En misschien in mindere mate:
- Het inhouden van bandbreedte als je via een thuisnetwerk op het internet bent aangesloten en QOS hebt geinstalleerd, gewoon nooit installeren dus |:( .
- Het eerst moeten tweaken van windows, om er veilig (en normaal) mee op het internet te kunnen |:( :r
Om deze redenen is het niet nodig om over te stappen op w2k want ze zijn allemaal op te lossen. }:O
Ik gebruik XP nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

hi ik heb helemaal geen problemen met xp ik vind het juist een hele verbetering vergeleken met de vorige windows veries bijv. je kan nu teminste idien die wachtwoord beveiligd is helemaal niet meer op de computer en dat was met de vorige windows versies niet.
verder kan je die idd iritante teletubbie zooi uitzetten en kan je het start menu de taakbalk en de rest er precies als de vorige windows veries uit laten zien dus ik vind het een beetj eoverdreven om om di ereden geen win xp te kiezen, en het is ook veel stabieler dan bijv. win 98
verder problem met programma's kan ook aan ligge dat je de verkeerde versie hebt die voor een ander OS

het enige probleem is de drivers maar je moet ze wel de tuijd gunnen omd ei drivers te maken, stelletje zeikerds jullie gaan er maar vanuit dat er maar gelijk van alles drivers zijn dat kost tijd dus heb gedult

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op zondag 27 januari 2002 21:30 schreef Maartren182 het volgende:
hi ik heb helemaal geen problemen met xp ik vind het juist een hele verbetering vergeleken met de vorige windows veries bijv. je kan nu teminste idien die wachtwoord beveiligd is helemaal niet meer op de computer en dat was met de vorige windows versies niet.
verder kan je die idd iritante teletubbie zooi uitzetten en kan je het start menu de taakbalk en de rest er precies als de vorige windows veries uit laten zien dus ik vind het een beetj eoverdreven om om di ereden geen win xp te kiezen, en het is ook veel stabieler dan bijv. win 98
verder problem met programma's kan ook aan ligge dat je de verkeerde versie hebt die voor een ander OS

het enige probleem is de drivers maar je moet ze wel de tuijd gunnen omd ei drivers te maken, stelletje zeikerds jullie gaan er maar vanuit dat er maar gelijk van alles drivers zijn dat kost tijd dus heb gedult
GO ON :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol sukkel, de opgeloste muis acceleratie kan je gewoon uitzetten in counter-strike dmv een command bij het opstarticon. Zet dus achter hl.exe -console -game cstrike -noforcemparms -noforcemaccel en weg is je muisacceleratie.

Spontane reboots kan ik niet op reageren want ik heb xp sinds de beta versie in de zomer tot nu en heb geen spontane reboots gehad. hmmmmz weird :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:33

frapex

got r00t

waar mijn mond toch wel VER van openviel was de support voor legacy kaartjes... dus ISA kaartjes (niet ISA Plug 'n Pray). Dit was dus gewoon WEG |:( ... Maar geeft niet, ik heb het zelf nooit gedraait ... Hier is win2k de laatste MS OS :7

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
Op zondag 27 januari 2002 22:01 schreef frapex het volgende:
waar mijn mond toch wel VER van openviel was de support voor legacy kaartjes... dus ISA kaartjes (niet ISA Plug 'n Pray). Dit was dus gewoon WEG |:( ... Maar geeft niet, ik heb het zelf nooit gedraait ... Hier is win2k de laatste MS OS :7
ze hebben gewoon afspraken gemaakt met hardwarefabrikanten.. daardoor krijgen hun weer meer omzet, omdat de bedrijven nieuwe pc's moeten aanschaffen, en dat kunnen ze wel gebruiken in deze tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat w2k hier veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller is, alles flitst weer over mijn fijne scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

THPS 2, carmageddon tdr2000, need for speed porsche, kortom een hele zooi spellen van ongeveer een jaar oud werkten bij mij niet, of heel slecht. Voor mij een goeie reden om win98se er weer op te zetten.
Maar voor de rest werkte het goed, behalve bij spellen dan maar ik probeer het over een half jaartje wel weer eens als er veel bugs uit zijn en dergelijke *D

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb het als dualboot draaien, maar kom der nooit, omdat uiterlijk kank nie uitstaan, kan sommige dingen niet vinden, en erger me aan sommige dingen

maw ik blijf gewoon lekker in 2k werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken XP d'r af gegooit en Win2k terug gezet

Het enige wat ik mis in 2k nu:

1) Die functie in je task-bar dat alle apps worden gesorteerd in apparte menuus
2) Voor m'n dual-monitor-kaartje dat je voor iedere monitor appart de scherm resoluties kunt instellen(wat in XP wel mogelijk was en 2k niet..)

Voor de rest vind ik Win2k toch fijner werken en denk ik dat ik nog wel een paar jaartjes 2k fan blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Laatst online: 15-09 22:17

Oceria

I've been in between....

Inderdaad heb ik ook veel problemen gehad met winXP.
*Zeer zwaar (P3 @ 800 384 MB @ 133 intel 815)
*Aanhoudende problematiek met modem en creative soundblaster live 1024
*Spontane reboots
*steeds trager booten na een clean install totdat het geheel niet meer wilde starten

Overigens heb ik het idee dat het met mijn mobo te maken had: ik had toen nog een intel mobo van een Dell Dimension 4100. Nu heb ik er een ASUS mobo'tje in, dus ik ga het wel weer eens proberen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 08:50
Op zondag 27 januari 2002 23:32 schreef Glorificationer het volgende:
THPS 2, carmageddon tdr2000, need for speed porsche, kortom een hele zooi spellen van ongeveer een jaar oud werkten bij mij niet, of heel slecht. Voor mij een goeie reden om win98se er weer op te zetten.
Maar voor de rest werkte het goed, behalve bij spellen dan maar ik probeer het over een half jaartje wel weer eens als er veel bugs uit zijn en dergelijke *D
Voor THPS is een patch en voor NfS moet je effe je swapfile op een vast aantal zetten, bv 256/256.

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Laatst online: 08:35
Mijn capturekaart van 1200 gulden wordt NIET ondersteund door windows XP, en de fabrikant (pinnacle) maakt ook GEEN driver voor windows XP.

Tja ik ben dus genoodzaakt om windows 2000 te gebruiken, aangezien die capturekaart met geen mogelijkheid onder XP aan de praat te krijgen is

Gabriel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Omdat alleen mijn Haupage TVkaart niet wou werken na install van XP drivers. En ik had teveel moeten uitzetten, te zwaar en onnodig.

Dus besloten om weer naar W2K te gaan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Ik tweak. Mijn OS dus. Daarom geen XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Laatst online: 14-09 15:29
Ik gebruik momenteel ook Windwos 5.1 Professional.

Wat ik meteen al afschuwelijk vond was de interface, en heb meteen maar weer verandert naar Windows-Klassiek. Ik doe ook niet aan van die Skins downloaden, vink maar dom.

Windows 5.1 vreet twee keer zoveel van mijn geheugen / resources dan Windows 5.0 en wat krijg ik ervoor terug? Een PC die ook twee keer zoveel crasht als Windows 5.0. :(

Ik heb tot nu geen problemen gehad met Hardware die het niet doet, allen moest ik de eerste keer dat ik 5.1 installeerde een andere 3D kaart in m'n PC zetten omdat mijn orginele ASUS V8200 Deluxe niet werkte.

Waar ik nu last van heb met 5.1 zijn van die @#$ kleinigheidjes waar je je aan rot ergert;

• Statusbalken zijn vaak plotseling pleite! :?
• Bij hoge CPU usage (80% of meer) gaat ie hangen, kan ik ongeveer één minuut niets doen, dan reageert ie opeens weer en doet ie alles wat je in die één minuut had aangeklikt. :?
• Ik kan het begrip "Gedeelde Documenten" niet meer horen!
• Standaard bij nieuwe Drivers alle frequenties bij alle resoluties op 60hz, gvd |:(, moet ik elke keer weer fixen.
• Vernieuwde "XP Icons", erg mooi natuurlijk, maar 99% van al het third party software heeft deze toch niet echt geeft een bagger UI. :(
• Klote WMP8.0, moet eerst alles omzetten maar WMP6.4. :(
• "Help & Ondersteuning" (Ja, ik ben n00b) vraagt meer van mijn systeem om te draaien dan dat ik drie games tegelijk speel...
• Klote MSN Messenger (of "Windows Messenger" :r) zit echt overal helemaal geintregeert, moet je ook eerst er helelmaal uitslopen...
• Autoplay van CD's met media bestanden...ARGH!
• Geintregeerd systeem voor gecomprimeerde bestanden zuigt ook :/
• Enzovoorts

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

*installeerde winxp

veni, vidi... HEEEUUUJ looks like my second sony.. LAtORZ

*installeerde win2k

zonde van m'n geld :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Laatst online: 14-09 15:29
Op maandag 28 januari 2002 02:37 schreef Klauwhamers het volgende:
*installeerde winxp

veni, vidi... HEEEUUUJ looks like my second sony.. LAtORZ

*installeerde win2k

zonde van m'n geld :{
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet:

- Flask en Virtualdub crashen beiden na +/- 5min
- Het heeft af en toe zijn kuren, echt gewoon vreemde dingen.
- Soms onverklaarbare crashes, zoals gisteren wilde winxp niet meer opstarten omdat een bestand kwijt was :? recovery deed niks.
- Na een nieuwe install kan ik een paar folders niet meer gebruiken (bestanden erin niet openen/afspelen/installen/ etc) die op een andere partitie staan, terwijl ik admin ben :? Ik kan ze ook niet naar de prullenbak slepen (30GB) maar gebruik ik Norton Protected Bin dan lukt het wel :? en kan ik ze terug plaatsen in een andere map en dan werken de bestanden wel :?
- 4weken 24/7 win2k met mijn nieuwe systeem draaiend gehad, aantal crashes -> 0
2 weken 24/7 winXP draaiend gehad, aantal crashes -> 6
- Je kunt soms tig keer dubbelclicken, maar dan verdomd hij het gewoon het debetreffende bestand te openen. Met name video files en bepaalde programma's zoals McAffee Virusscan.
- De XP mediaplayer ZUIGT!

Reden om nog even te proberen:

- Ik vind de zilverlook wel leuk eigenlijk, is weer eens wat anders dan na al die jaren 95/98se/nt/2kpro look die ik heb gehad.
- Proberen het wel goed te krijgen
- Ervaring op doen
- De snelheid van het opstarten vergeleken met win2kpro

Versie: WinXPpro Final NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er hier weer een hoop onzin:

1) Layout kun je alla minute aanpassen. Met of zonder themes. Zelfs de Win2K is te krijgen dus lul niet.
2) Snelheid van WindowsXP ligt inderdaad hoger, WinXP gaat veel beter om met Intern geheugen dan Win2K en scheelt zo 50% geheugen loss.
3) WindowsXP is zeker wel stabiel. Ik heb nog geen enkele keer een vastloper gehad en de keren dat er een programma crashte kreeg ik netjes de melding van een fout, en ik zat alla minute weer in een stabiele WindowsXP desktop zonder gebruik van de taskmanager.

Trouwens heeft de 90% die hier WindowsXP heeft niets te zeuren, aangezien ze hem toch niet legaal hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Over die mouse acceleration bug :

Ik heb er geen last meer van je moet gewoon mouseware van Logitech installeren en alles op default zetten (gebruik wel je USB poorten), rebooten. En dan de instellingen aanpassen hoe jij ze wilt. No acceleration dus.
Pagina: 1 2 Laatste