Op zaterdag 05 januari 2002 21:46 schreef tazmanian_devil het volgende:
[..]
maar waarom klinkt dit dan zo mooi en ik heb ze vanmiddag gezien en gevoelt het lijkt wel steen die behuizing
Die behuizing is niet van steen maar van een soort kunsthars (ala polyester) heb ik mij laten vertellen...
Vanwege de vorm en het materiaal van de kast is de kast volledig resonantie vrij. Doordat de kast niet meeresoneerd geeft hij ook geen 'kleur' aan het geluid zodat het geluid precies zo klinkt als de drivers (speakers) het weergeven. En omdat ze er drivers van een hele hoge kwaliteit in hbb gedaan klinkt het geluid gewoon zoals het bedoeld is, zonder 'kleuring' en vervorming.
Hier 2 citaten uit de B&W folder:
"Ik ben verbluft. Ik heb mijn muziek beluisterd via de beste speakers ter wereld en ik kon het verschil niet horen. Het klinkt net zo, exakt net zo, als het is gespeeld en ik geloofde niet dat dat ooit mogelijk kon zijn."
"De 'vierdimensionale' weegave betekend dat we de muziek nog beter zullen 'zien' dan ooit tevoren."
4D....die term heb ik eerder gezien......ik weet het weer, de sony brochure!!!
Ps. ik heb niks tegen B&W en Sony, het is zelfs nog erger, ik heb op me kamer een complete B&W surround set op een sony reciever.

(of zoals de mensen van sony het zeggen: "Digital audio/video Contol Center")