Toon posts:

B&W nautilus

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik liep laatst ff in een audiozaakje rond en dar stonden de bose nautilus speakers. ik vond ze stront lelijk en dacht dat ze voor een een of andere geflipte kunstenaar waren of zo. Maar toen ik de verkoper er op aansprak zei hij dat dit zo ongeveer het neusje van de zalm is op luidspreker gebied. en dat ze rond de 70000 piek per stuk kosten

maar nu was mijn vraag wat maakt die dingen dat ze zo speciaal klinken. En klinkt het ook echt mooi of is het allemaal bijgeloof.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Je bedoeld zeker B&W Nautilus :)

mijn T.net systeemspecspagina

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Welke bedoel je nou ? :)

- Bose Acoustimass (ofzow) :?
- B&W Nautilus :?

De eerste laat maar liggen bij de dealer, de 2e meenemen naar huis uiteraard... :P ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik bedoel de b&w nautilus kan een modje het ff veranderen
bvd

ps. Ik zou zweren dat die vent in die zaak bose zei maar ik zag het net op internet ook

sorry

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Uiterlijk speelt natuurlijk wel enigzins van belang, maar luidsprekers moeten vooral goed klinken.
Zal ze zeker niet links laten liggen alleen voor het uiterlijk, vindt ze zelf wel mooi eigenlijk.
Heb er alleen geen geld voor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RRX

RRX

@life-

de nautilus

ik vind de prestige er vreemder uitzien :)

de prestige

ow? dit is ook een nautilus?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 05 januari 2002 21:28 schreef tazmanian_devil het volgende:
ja sorry ik bedoel de b&w nautilus kan een modje het ff veranderen
Dat hoeft een modje niet te doen, dat kan je zelluf :)
Klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, en edit je berich zou ik zeggen :)
ps. Ik zou zweren dat die vent in die zaak bose zei maar ik zag het net op internet ook
Waar dan :?
Want dat klopt toch echt niet hoor ? (URL?)

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:33 schreef DarkSide het volgende:
Uiterlijk speelt natuurlijk wel enigzins van belang, maar luidsprekers moeten vooral goed klinken.
Zal ze zeker niet links laten liggen alleen voor het uiterlijk, vindt ze zelf wel mooi eigenlijk.
Heb er alleen geen geld voor.
ja die zijn wel mooi maar die bedoel ik niet (zijn die ook zo duur). ik bedoel die met die rare ronde vormen en die rare uitsteeksels erachteruit

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 05 januari 2002 21:35 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

ja die zijn wel mooi maar die bedoel ik niet (zijn die ook zo duur). ik bedoel die met die rare ronde vormen en die rare uitsteeksels erachteruit
Da's de prestige (zie boven), maar die koop je dacht ik echt niet voor minder dan een ton (?)

PC-Specs

• RRX

RRX

@life-

foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF38F6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF3910.jpg

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ja, geil ding :9~ , maar stervensduur toch ?

(oww, ik zag 70000 aan voor 7000 :D )

Maar die Nautilus/Prestige schijnt dé perfecte klankkast te zijn, omdat er geen enkele rechte hoek in zit...

Heb ergens nog wel een Audio Magazine liggen waar een heel verhaal over in staat...
Zal em es zoeken (beloof niet dat ik hem vindt, ben nogal rommelig ;) )

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:38 schreef brammus het volgende:

[..]

Da's de prestige (zie boven), maar die koop je dacht ik echt niet voor minder dan een ton (?)
verdorie is me naam helemaal niet goed. maja die vent in die winkel zei dat het de nautilus was is dat een ton per stuk of per paar >:)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 05 januari 2002 21:41 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

verdorie is me naam helemaal niet goed. maja die vent in die winkel zei dat het de nautilus was is dat een ton per stuk of per paar >:)
Meen per paar... mwoch... koopje... >:)

PC-Specs

Verwijderd

Bose = troep
B&w = goed

leuk marantz versterkertje erbij :) :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:40 schreef brammus het volgende:
Ja, geil ding :9~ , maar stervensduur toch ?

(oww, ik zag 70000 aan voor 7000 :D )

Maar die Nautilus/Prestige schijnt dé perfecte klankkast te zijn, omdat er geen enkele rechte hoek in zit...

Heb ergens nog wel een Audio Magazine liggen waar een heel verhaal over in staat...
Zal em es zoeken (beloof niet dat ik hem vindt, ben nogal rommelig ;) )
maar warom klinkt dit dan zo mooi en ik heb ze vanmiddag gezien en gevoelt het lijkt wel steen die behuizing

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:45 schreef brammus het volgende:

[..]

Meen per paar... mwoch... koopje... >:)
whoaa dat wordt maandag middag ff zon setje hale iemand nog suggesties voor versterkertje >:)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Als je dat echt doet, wil ik bij je komen luisteren !!! :9~

Ik heb die dingen nog nooit gehoord, wel veel over gelezen, maar het schijnt de ultieme soundbeleving te zijn... :9

Versterker ?

Bij zo'n set wellicht Krell's >:)

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 21:50 schreef brammus het volgende:
Als je dat echt doet, wil ik bij je komen luisteren !!! :9~

Ik heb die dingen nog nooit gehoord, wel veel over gelezen, maar het schijnt de ultieme soundbeleving te zijn... :9

Versterker ?

Bij zo'n set wellicht Krell's >:)
ik mail wel ff wanneer ik ze heb ;) . maar nu is mijnvraag nog neit beantwoord waarom het nou zo goed klinkt komt dat doordat die behuizing als steen aanvoelt ?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik zou het niet weten, daarvoor moet je bij de pro's zijn (JAG en consorten, slaan je met feiten om de oren waar je raar van wordt ;) )...

PC-Specs

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij kwamen ze nog voorbij in de draad "nieuwe set voor jag", met wat uitleg door jvs.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Leuk, een speaker die lijkt op het monster uit Alien(s)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
best wel leuk speelgoed. kunnen die aan m'n walkman :+

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Nikel
  • Niet online
Meer foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF3EF9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF398A.jpg

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 05 januari 2002 22:06 schreef Nikel het volgende:
Meer foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
OWW, ik begin een beetje vochtig te worden..... :P

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:06 schreef Nikel het volgende:
Meer foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
ja en ikzag net op deze site http://www.dreamvision.it/prodotti/bew/prestige/nautilus.htm dat die zilveren rear speakers zijn en dat alle kanalen allemaal appart met een versterker wordne aangestuurd dus dan willen ze ook nog dat je er 4 koopt dat is dan 4 ton. Maar we mogen neit zeuren want dan krijg je de versterkers erbij

Verwijderd

Topicstarter
ik las net dat het eraan licht dat door dat slakkenhuis de verplaatste lucht gelijk weggevoert wordt en dat de speaker daarom geen vervorming heeft. maakt dit nu echt zoveel uit of valt het allemaal wel mee

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

[stoefmodus]

Ik heb de Nautilus 801, buig voor mij :7
http://www.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?object_id=419DBEF7-EF4D-11D3-B01E0000E20E7DA6

[/stoefmodus]

ik WEET dat ze ge goed klinken :D

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
MMMUUWUUWWWWAAAHAHAHAHA

Bose Nautilus... wat een vette contradictie.

Btw. ik vind het een prachtig ding om te zien !
En weet je zeker dat DAT ding daar in die winkel stond ?!
Er zijn er nl. maar HEEEEL erg weinig van..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Nikel
  • Niet online
*buig*

Maar ik heb m'n boxen tenminste zelf gemaakt :).

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

Op zaterdag 05 januari 2002 23:30 schreef Nikel het volgende:
*buig*

Maar ik heb m'n boxen tenminste zelf gemaakt :).
heb ik ook, maar die zitten bij mijn p.a. installatie

btw, die foto's die hier rond gaan zijn van de prestige niet van de nautilus.

Verwijderd

Ze kosten ongeveer 40000,- a 45000,- per stuk. Dus zo'n 90000,- per setje. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar ze schijnen echt werelds te klinken.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 05 januari 2002 23:32 schreef w00Dy het volgende:

[..]

heb ik ook, maar die zitten bij mijn p.a. installatie

btw, die foto's die hier rond gaan zijn van de prestige niet van de nautilus.
Moet je onderstaande link effe aanklikken en dan vertellen of je het nog snapt...

De Nautilus, De Prestige

:? :o

edit:

Damn... Nu zie ik het pas....

Er is de Prestige serie met het type Nautilus of Signature, en je hebt de Nautilus serie met alleen nummers of vage afko's...

Zeker voor de duidelijkheid :? |:(

PC-Specs

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Aangezien het ding een schelpvorm heeft, zal het ook wel nautilus heten.
"Sounds logical captain!" :+

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Is ook erg handig om dezelfde namen te gebruiken voor producten die een hemelsbreed verschil hebben...

De naam Nautilus voor de Prestige vind ik idd geheel terecht (want schelp), maar de Nautilus 8xx is een lompe vierkante bak (met alle respect voor B&W ofcourse ;) ).

Bovendien was de Prestige Nautilus er dacht ik eerder dan de Nautilus 8xx, als zijnde concept-model, maar daar durf ik geen witlof op op te eten (witlof= :r )

PC-Specs

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

spannend topic mensen, ook geweldige topicstart enzo... Mooie stelling voor het AV forum en ook ingewikkeld probleem enzo ;)

wat wil je nou met dit topic bereiken? (heb je titel niet aangepast trouwens, vond 'm wel mooi zo >:)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Uitleg::

Door die rare uitsteeksels aan de achterkant van de drivers, wordt het geluid aan de achterkant van de driver helemaal netjes uitgedooft, doordat voor een lagere frequentie een hele lange buis nodig is, hebben ze hem opgeruld om te zorgen dat het formaat nog wel enigszins binnen de perken blijft...

Ik zeg:: :9~

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik vond het eigenlijk te grappig om te editten, maar vooruit :).

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 21:46 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

maar waarom klinkt dit dan zo mooi en ik heb ze vanmiddag gezien en gevoelt het lijkt wel steen die behuizing
Die behuizing is niet van steen maar van een soort kunsthars (ala polyester) heb ik mij laten vertellen... :?

Vanwege de vorm en het materiaal van de kast is de kast volledig resonantie vrij. Doordat de kast niet meeresoneerd geeft hij ook geen 'kleur' aan het geluid zodat het geluid precies zo klinkt als de drivers (speakers) het weergeven. En omdat ze er drivers van een hele hoge kwaliteit in hbb gedaan klinkt het geluid gewoon zoals het bedoeld is, zonder 'kleuring' en vervorming. (8>

Hier 2 citaten uit de B&W folder:
"Ik ben verbluft. Ik heb mijn muziek beluisterd via de beste speakers ter wereld en ik kon het verschil niet horen. Het klinkt net zo, exakt net zo, als het is gespeeld en ik geloofde niet dat dat ooit mogelijk kon zijn." :Z

"De 'vierdimensionale' weegave betekend dat we de muziek nog beter zullen 'zien' dan ooit tevoren." |:(

4D....die term heb ik eerder gezien......ik weet het weer, de sony brochure!!! :r

Ps. ik heb niks tegen B&W en Sony, het is zelfs nog erger, ik heb op me kamer een complete B&W surround set op een sony reciever. :P (of zoals de mensen van sony het zeggen: "Digital audio/video Contol Center") ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 23:29 schreef tbusquet het volgende:
MMMUUWUUWWWWAAAHAHAHAHA

Bose Nautilus... wat een vette contradictie.

Btw. ik vind het een prachtig ding om te zien !
En weet je zeker dat DAT ding daar in die winkel stond ?!
Er zijn er nl. maar HEEEEL erg weinig van..
ja hoor het is een paar maanden geleden maar in emmen. ik weet ff neit hoe die winkel heet volgens mij musiefoon of zo dar stonden er 2 van

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 03:12 schreef JvS het volgende:
spannend topic mensen, ook geweldige topicstart enzo... Mooie stelling voor het AV forum en ook ingewikkeld probleem enzo ;)

wat wil je nou met dit topic bereiken? (heb je titel niet aangepast trouwens, vond 'm wel mooi zo >:)).
nou omdat ik ze heb zien staan wou ik graag wetenwaarom het nou zo goed klinkt. En waarom dat ding zo ongelooflijk veel geld kost

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op de site van b&w staat het uitgebreid.

Verder lijkt me deze speakers meer een soort studieproject, het is bijna onbetaalbaar en ik geloof dat je zo ook moest quad ampen.

Verwijderd

Ik vind boxen van bno ook mooi hoor.
Alleen heb het geld er niet voor maar die zien er zo geil uit.
Kennis heeft van ons zo set gekocht shit dat is echt zo mooi spul.
Alleen wij zijn niet zo rijk :'( om het te kopen.
Daar staat het merk ook erg bekent om alleen is het jammer dat een zo duur is en daarom is het ook maar voor een bepaald publiek is.
Alleen je krijgt er wel veel voor terug dat is wel een voordeel erg mooi geluid zo vet cool.
En zo mooie hoge boxen het zelft niet veel maar zien er zo mooi strak uit.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 05 januari 2002 22:09 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

ja en ikzag net op deze site http://www.dreamvision.it/prodotti/bew/prestige/nautilus.htm dat die zilveren rear speakers zijn en dat alle kanalen allemaal appart met een versterker wordne aangestuurd dus dan willen ze ook nog dat je er 4 koopt dat is dan 4 ton. Maar we mogen neit zeuren want dan krijg je de versterkers erbij
Toch wel vreemd dan, het volk dat dit soort speakers koopt begint toch altijd wel spontaan te :r als ze het woord 'rearspeaker' horen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Maar als ze dan films kijken willen ze het ook wel goed doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:46 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Toch wel vreemd dan, het volk dat dit soort speakers koopt begint toch altijd wel spontaan te :r als ze het woord 'rearspeaker' horen.
mar warom staat het op die site dan?????? En volgens mij zijn het niet echt de audiofreaks die dit kopen. Maar gewoon die mensen die het niet interreseert hoe duur het is ze willen alleen goed geluid.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
maar waarom staat het op die site dan?????? En volgens mij zijn het niet echt de audiofreaks die dit kopen. Maar gewoon die mensen die het niet interreseert hoe duur het is ze willen alleen goed geluid.
Mensen die het niet interesseert hoe duur het is en willen alleen goed geluid komen meestal thuis met een setje stijlvol spul van Bang & Olufsen, meestal met het idee dat dit het beste is. Waarschijnlijk als gevolg van gebrek aan kennis over het bestaan van deze speakers en meerdere van dit soort. Zoals al eerder werd gezegd, je komt ze niet makkelijk tegen. Maar ik denk dat je met de Nautilus je toch wel op de extreem audiofiele markt bevindt of op de high end studio markt. Uiteraard is er ook wel volk dat dit spul koopt voor het goeie geluid waarbij het niet uitmaakt hoe duur het is, maar is dat eigenlijk ook niet enigzins audiofiel?

Maargoed, als ik de site zo eens bekijk, waar 'front' en 'rear' wordt aangegeven lijkt het mij eerder dat ze het aanzicht bedoelen (front view en rear view). Ik kan het mis hebben, ik ben niet zo 'into' Nautilus. Ze zijn zo lelijk dat ze eigenlijk erg mooi zijn. De prijs niet, die blijft lelijk :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 16:41 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Mensen die het niet interesseert hoe duur het is en willen alleen goed geluid komen meestal thuis met een setje stijlvol spul van Bang & Olufsen, meestal met het idee dat dit het beste is. Waarschijnlijk als gevolg van gebrek aan kennis over het bestaan van deze speakers en meerdere van dit soort. Zoals al eerder werd gezegd, je komt ze niet makkelijk tegen. Maar ik denk dat je met de Nautilus je toch wel op de extreem audiofiele markt bevindt of op de high end studio markt. Uiteraard is er ook wel volk dat dit spul koopt voor het goeie geluid waarbij het niet uitmaakt hoe duur het is, maar is dat eigenlijk ook niet enigzins audiofiel?

Maargoed, als ik de site zo eens bekijk, waar 'front' en 'rear' wordt aangegeven lijkt het mij eerder dat ze het aanzicht bedoelen (front view en rear view). Ik kan het mis hebben, ik ben niet zo 'into' Nautilus. Ze zijn zo lelijk dat ze eigenlijk erg mooi zijn. De prijs niet, die blijft lelijk :)
ja die prijs is niet mooi ne maar dan kan ik het wel verkeerd gelezen hebben. Maar ik dacht zo dat dat nou echt speakers waren voor van die geflipte dirigenten enzo die een ongelooflijke berg geld hebben.

michien en tweaker die ze heft :7

Verwijderd

Wel euh,

Ik ben waarschijnlijk één van de weinige mensen die het privilege gehad hebben deze luidsprekers in realiteit te mogen bewonderen en beluisteren. Ik heb deze set enkele jaren geleden beluisterd in het Sheraton Hotel te Brussel, tijdens een high-end audio meeting. Merken als Mark Levinson, Mission, enz... waren er schering en inslag. Deze luidsprekers vormden er het neusje van de zalm: bovenste verdieping, 2 Nautilus-luidsprekers waar je in een straal van 5 meter niet bijkon (er stonden 2 reusachtige kleerkasten bij), en duidelijk afgeschermd voor het publiek. Wat me onmiddelijk opviel was het feit dat elke unit (die 4 luidprekers bevat), 4 versterkers nodig heeft, elke speaker heeft dus zijn eigen versterker nodig!! Wat neerkomt op een totaal van acht versterkers. Na navraag leerde ik dat elke versterker (toen althans), 5000$ koste! Verdere info mbt prijzen heb ik niet meer (willen) vernemen. De luisterruimte was ongeveer 20 x 10, waarin een klein publiek in het midden kon plaatsnemen. Een vertegenwoordiger van B&W gebruikte Mark Levinson componenten voor het afspelen van de CD (die 300.000 frank koste). En dan begint die muziek....

Wat je hoort, en hoe je dat hoort, is onmogelijk te beschrijven, maar kan alleen ervaren worden... Ik heb maar één reactie: ik ben er alvast drie kwartier blijven zitten (en ging die tijd me snel voorbij). De demonstratie werd gegeven met (voornamelijk) bekendere klassieke melodieen uiteraard, wat toch steeds de beste referentie vormt om tot een zo neutraal mogelijke conclusie te kunnen komen.

Als ik ooit de gelegenheid heb om zulk een demonstratie bij te wonen, zal ik zeker niet aarzelen... het is nu eenmaal het mooiste en uniekste geluid dat ik ooit gehoord heb. Gelukkig was ik niet de enige met deze mening. Want geluid is nu eenmaal emotie, en die wordt door eenieder anders ervaren...

Grtzz.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb ook een demo meegemaakt van ze in Hilversum (Rhapsody). Ik heb nog nooit speakers gehoord ie zo ontzettend niet aanwezig waren. Het was voor mijn een totaal nieuw ervaring om alleen geluid te horen en geen speaker! Echt heel knap ontwerp, en daar betaal je helaas ook voor....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1