Toon posts:

Mp3 bestand opsplitsen in stukje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een mp3 bestand van de tmf yearmix. Alleen als ik hem op cd zet is het 1 lange track van 60 minuten. Is er een truukje of proggie zodat ik hem in 20 tracks ofzo kan knippen 8-)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 22:34

Dennahz

Life feels like hell should.

probeer us met nero waveeditor.. je moet dan wel aangeven waar hij stopt en begint dan kan je knippen en in een nieuw bestand plakken :)

Twitter

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Anders kan je ook altijd nog gaan knippen met CoolEdit :)

• DJTimo
  • Laatst online: 08-03 09:11
Op zaterdag 05 januari 2002 18:30 schreef OProg het volgende:
Anders kan je ook altijd nog gaan knippen met CoolEdit :)
Met die operatie ben ik nu ook bezig. Ik zet m'n muis gewoon bij het begin van ieder nieuw nummer en selecteer alles wat links daarvan ligt. Vervolgens 'Save selection as' en daarna meteen op 'delete' drukken. Dit gewoon herhalen tot het einde, et voila!

Ik bedenk me nu alleen 1 ding. Die mix bevat meer dan 99 nummers en volgens mij kan ik maximaal 99 nummers op 1 cd branden |:(

Verwijderd

uhm het kan veel makkelijker, maar hier is al een post over geweest

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/363329

in ieder geval ik heb net een mix gebrouwen voor het nieuwe jaar. dit was gewoon op een mdtje. Dit heb ik opgenomen met Soundforge 5.0 xp , en hierin kan je dus 1 mix veranderen in losse nummers.

zet je tijdlijn op een plaats waar je een volgende track wilt laten beginen, ga dan naar

special>regionslist> add.

let wel op!!! de eerste region marker moet wel op 0 seconden(dus het begin) van de mix staan, anders slaat ie het eerste nummer over.. dit dus ook aan het einde van de mix voor het laatste nummer.

als je al de markers hebt gezet, dan ga ja naar

special>regionslist>markers to regions,

die markers worden dan rood als het goed is... ok nu ben je er bijna

nu moeten die regions worden opgeslagen als losse nummers op wav (of mp3, soundforge kan hier ook mee werken)

als laatste ga je naar tools> extract regions, en nu worden ze los opgeslagen.

Zorg wel dat je een backup van het originele bestand houdt, want er kan nog wel eens wat misgaan..

have fun

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
heb je geen que file? dan kan je 'm gewoon met mp3cutter in de juiste stukken hakken..

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 19:39 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Ik bedenk me nu alleen 1 ding. Die mix bevat meer dan 99 nummers en volgens mij kan ik maximaal 99 nummers op 1 cd branden |:(
Nee hoor, je kunt maximaal 99 sessies op een CD branden.
Is toch iets anders.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:50 schreef exter het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt maximaal 99 sessies op een CD branden.
Is toch iets anders.
Jaa.... en hoe wou je nummer honderdtwaalf weergeven op je cd-speler met _2_ digits?

Verwijderd

Daar is een mooi progje voor;genaamd splitty.
URL http://tucows.nl.uu.net/files4/SetupSplitty.exe

• DJTimo
Ik ben klaar met het knippen en branden van de tmf yearmix 2001. Het aantal tracks is geen probleem. Ik ben (maar) tot 81 tracks gekomen, dus dat past ruimschoots op 1 ceedee *D

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 16:52

Muggie

8 pm

Daarmee is het probleem eigenlijk nog niet opgelost. Ik heb dat zovaak geprobeerd en dan branden met Nero. Dat kloteprogramma zorgt er vaak voor dat er tijdens de overgang van het ene naar het andere nummer een "hik" te horen is, net of de cd even overslaat. Vrij irritant :(

PSN: mug_8pm

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 07 januari 2002 10:32 schreef Muggie het volgende:
Daarmee is het probleem eigenlijk nog niet opgelost. Ik heb dat zovaak geprobeerd en dan branden met Nero. Dat kloteprogramma zorgt er vaak voor dat er tijdens de overgang van het ene naar het andere nummer een "hik" te horen is, net of de cd even overslaat. Vrij irritant :(
Hmm, heb ik nooit, brand je wel Disc-At-Once? Dat doe ik altijd met audio-cd's, nooit pauzes tussen nummers..

• DJTimo
Disc at once is inderdaad erg belangrijk. Dan blijft de laser van de brander constant 'aan'. Als je disc at once uit hebt staan gaat de laser bij het begin van een nieuw nummer heel ff uit. Dat klinkt dan als een tik.

Verwijderd

Ik heb het even geprobeerd met het brandprogramma Feurio.
Mp3tje geladen, met de editor van Feurio zelf het ding in tweeen geknipt, op CD gebrand, in de CD-speler gestopt.
Daar werden keurig 2 nummers aangegeven en bij het afspelen geen hik in de overgang. :)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 16:52

Muggie

8 pm

Hmm, dat Disc-at-Once ben ik niet helemaal zeker van hoe dat staat. Eens tsjekken straks, thanks for the tip.

PSN: mug_8pm

Pagina: 1