[project] Webgoeroe oproep & user registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
(Deze post is in goed overleg en met goedkeuring van het T.net/GoT MT en verantwoordelijke mods gepost.)

NB: Dus ook met goedkeuring van mij, dit topic is een echte uizondering, dus geen vrijbrief voor meerdere van dit soort topics / OzBoz

Het heeft even geduurd en verschillende personen hebben hun lippen stijf op elkaar moeten houden, maar sinds een half jaar wordt er in stilte gewerkt aan Webgoeroe.net. Als ik zeg dat dit door o.a. enkele GoT'ers gebeurt dan snappen jullie meteen waarom iedereen zijn mond moest houden. De meeste gezamenlijke projecten die op GoT gestart worden zijn helaas een stille dood gestorven. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het stil te houden en het laatste half jaar hard gewerkt aan Webgoeroe.net. De site is bijna af en nu zijn wij hard op zoek naar jouw hulp!

** Wat gaan wij doen?:

Webgoeroe.net gaat op dagelijkse basis de professionals die bouwen aan het web voorzien van informatie. Dit betekent concreet dat copywriters, webhosters, administrators, grafische vormgevers, content managers, creative minds, webscripters en elke andere professional die zich met internet bezig houdt op Webgoeroe werkgerelateerde content kan verwachten. Deze content zal uiteen lopen van dagelijks nieuws, aankomende evenementen, software updates en nog veel meer. Naast bovenstaande content is er ook de mogelijkheid tot interactiviteit. ZO is het mogelijk om met je collega's in discussie te gaan over recente onderwerpen of bepaalde problemen aan hen voor te leggen.

Nu zullen sommigen denken "Dat lijkt wel beetje op t.net/GoT?" Nou, qua opzet misschien een beetje maar qua content en doelgroep totaal niet. We hebben bijvoorbeeld verschillende maanden T.net nieuws geanalyseerd en daaruit kwam naar voren dat ongeveer 12% overeen kwam met het nieuws dat wij gaan brengen. Daarbij betreft dat vooral algemeen economisch internet nieuws. We gaan dus duidelijk geen hardware nieuws brengen. Maar wat wel?

Wij gaan content brengen voor webprofessionals en dat is erg breed maar het zal voornamelijk nieuws voor gevorderde personen zijn die zich zakelijk bezig houden met het internet. Ik zeg expres content omdat het niet enkel nieuws zal zijn. Het is onze bedoeling dat de Webgoeroe.net bezoeker up-to-date blijft in zijn business. Ik zal een paar voorbeelden proberen te geven:

Nieuws:
- XML-RPC in combinatie met PHP
- C# nu erkende standaard
- Lost Boys overgenomen
- Extreme programming onder de loep

Evenementen:
- Flash Forward /02
- Microsoft Biztalk training
- TV meets the web
- FileMaker meets Macromedia

Interviews:
- Femme Taken - achter de schermen van T.net
- Peter Kentie - bergen content @ ilse.nl
- Michael Moore - de puinhoop bij RazorFish Europe
- Remo Jongeneelen - Tridion, de XML succesfactor

Software:
- Adobe illustrator 10
- Sendmail 8.12.2.Beta3
- IIS lockdown Wizard 2.1
- Jakarta Tomcat 4.0.1

Daarnaast zullen er op termijn ook artikelen komen waar de zakelijke gebruiker iets aan heeft. Dit kan in de vorm van een investeringsvergelijking tussen PHP en Java, tutorials over het veilig installeren van een Linux webserver, verschillende toepassingen van e-marketing of bv. iets over convergentie van media. Het is onze bedoeling dat wij een site maken voor en door de bezoeker.

** Gezocht:

Zoals je hebt kunnen lezen is er al enorm veel werk verzet maar natuurlijk kunnen we altijd meer hulp gebruiken.

Gezocht: Content posters
Om iedereen te voorzien van het dagelijkse content zijn wij op zoek naar content posters. Je zult verantwoordelijk zijn voor het dagelijkse nieuws, software updates, evenementen. De meeste content en informatie wordt je toegeleverd maar diepgaande kennis is wel vereist. Daarna hoef je het enkel met behulp van het CMS in de juiste vorm te gieten en te publiceren op de Webgoeroe.net frontpage.

Gezocht: Forum moderaters
Naast een sectie die de bezoeker voorziet van het laatste nieuws bestaat de site ook uit een forum waar bezoekers van gedachte kunnen wisselen en elkaar problemen kunnen voorleggen. Het forum zal zich op de webprofessional richten en opgedeeld zijn in diverse relevante secties. Elke sectie heeft supervisors nodig in de vorm van enkele experts om alle discussies in goede banen te leiden en waar nodig orde op zaken te stellen.

Mocht je op een of andere manier een bedrage kunnen leveren dan kun je via julliezoekenmij@webgoeroe.net contact met ons opnemen. Van ons ontvang je dan een mailtje met de te volgen procedure.

** Username registratie / Usersync met GoT en/of t.net:

Omdat wij zelf een hekel hebben aan het feit dat personen overal onder verschillende usernames bekend zijn hebben we daar dan ook wat aan gedaan. Daarom is er een samenwerking met de websites http://www.javahova.net en http://www.gameskool.nl aangegaan. Hierdoor kunnen bezoekers zich tegelijkertijd met de zelfde username zich aan melden bij drie websites zodat iedereen overal onder zijn eigen username bekend is.

Maar daar houdt het niet op: in samenwerking met Tweakers.net/GoT hebben we geregeld dat geregistreerde GoT of Tweakers.net users hun username kunnen claimen op Webgoeroe.net. Het is enkel tot 12-1-2002 mogelijk om je GoT of Tweakers.net username ook bij ons veilig te stellen. Na deze datum wordt de registratie opengegooid voor iedereen. Dus als jouw huidige Tweakers.net/GoT username dan nog niet is geregistreerd op Webgoeroe.net dan kan deze door ieder ander worden geregistreerd! Mocht je een andere username willen dan zul je moeten wachten tot na 12-1-2002 of deze nog te registreren is.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Door bij aanmelding gebruik te maken van je Tweakers.net of GoT username en het e-mailadres dat in je profiel aanwezig is, na controle van deze gegevens, de account onder dezelfde naam geregistreerd. Het controleren van deze gegevens gebeurt via een script van ACM op de servers van Tweakers. Het script laat ons enkel weten dat een bepaalde username en e-mail adres geldig zijn, dus wij hebben geen rechstreekse access tot de database of overige gegevens van je. Deze 'synchronisatie' van usernames met Tweakers.net of GoT is een extra tijdelijke service voor jullie en enkel mogelijk tot 1-12-2002.

Voor wie is dit nuttig?
Aanmelding bij een van de aangesloten websites heeft natuurlijk enkel nut als je ook van plan bent om deze in de toekomst te gaan bezoeken. Dus als je je niet serieus met web, games of java gerelateerde zaken bezig houdt dan heeft registratie helemaal geen zin.

Als je jouw GoT username nu wilt registreren dan kun je dat doen op http://www.webgoeroe.net/registratie/

** Errata

Mocht iemand nog opmerkingen, suggesties, etc hebben dan kun je altijd mailen naar info@webgoeroe.net. Tot slot willen wij het MT en de betrokken mods van Tweakers.net/GoT bedanken voor hun soepele medewerking!

Het Webgoeroe.net team
Afbeeldingslocatie: http://www.webgoeroe.net/registratie/logo_webgoeroe.net.gif

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
Hier stonden toch al reply's :?

Verbouwing

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 17:05 schreef DinoRaptor het volgende:
Hier stonden toch al reply's :?
Nee, dat was in P&W

Deja vu idd...

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Krijgen we ook nog iets te zien van die baanbrekende compleet nieuwe website van jullie, of moeten we op de goedkeuring van OzBoz vertrouwen dat er werkelijk iets moois te wachten staat waarovoor we ons MOETEN reggen.

Moet zeggen dat jullie wel erg ambitieus van start willen gaan met een erg grote doelgroep. Ik zou zeggen ga eerst eens van start en ik wacht dan of jullie echt iets bieden waarvoor ik me moet reggen.

Heb hier nog wel een paar mooie artikelen over copyright non disclosure agreements enzo in mijn hoofd zitten.

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

De volgende fouten zijn opgetreden:
• De gewenste gebruikernaam is te kort, gebruik minimaal 3 tekens
;(

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 23:03 schreef 2 het volgende:

;(
Dat is inderdaad wel sneu ja.

'two' of 'twee' of 'deux' is het toch niet helemaal.

Misschien even naar de admins daar mailen? Misschien dat ze voor een enkeling wel een uitzondering willen maken :)

• Pelle
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

;(
Probeer anders eens met [2][alt-255][alt-255]

(alt ingedrukt houden, 255 tikken op je num keypad). Geen idee of het werkt, maar vroeger kon je in van die lame chatboxen daar leuke dingen mee uithalen :)

Verwijderd

of maak d'r een mooie rekensom van ([3-1] [1*2] [8/4])

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 13:22

Tim Schuhmacher

abasios

met het 'Wachtwoord' geen verplicht veld zijn?

(of nemen jullie die ook van got over?)

Edit:
Lezen is ook een kunst:
Als u zelf geen wachtwoord kiest, dan genereren wij er één voor u

• HGM
  • Niet online

HGM

[..]

;(
Als je TheSource of mij even ICQ't kan je username overgezet worden :)

• 2

2

joepie :)

Zal het morgen even doen, alhier geen ICQ. Thnx.

Verwijderd

*registered*

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Hoelang moet je op je mail wachten voor die bevestigingslink? hij is er na een nacht nog niet?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:18 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Hoelang moet je op je mail wachten voor die bevestigingslink? hij is er na een nacht nog niet?
ehh nou bij mij duurde t 10 seconde... :P

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Bij mij is ie er ook nog steeds niet ( > 1 dag). heb ff een mailtje gestuurd.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Vast een kink in de kabel...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De volgende fouten zijn opgetreden:
De account bestaat niet op Gathering of Tweakers
Corrigeer de fouten en probeer opnieuw

:?

edit:
spellen is ook een kunst

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A hoopt dat het logo niet dat ding rechtsbovenaan de pagina is

"no offence"

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 14:33 schreef Yellow het volgende:

"no offence"
Je bedoelt linksbovenaan denk ik ?

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

doh! links ja :)

|{ brrr }] |

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
jep, das het logo :)

geloof trouwens dat tie maar temp was, maar dat weet ik niet zeker..

• XangadiX
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op zondag 06 januari 2002 14:33 schreef Yellow het volgende:

"no offence"
* XangadiX wilde het niet zeggen

Stoer; Marduq

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

hee "henk" is mooi :D wat ik trouwens niet wist is dat GoT paars was :P hmmm. Ik maar denken dat ik tegen een blauw forum aan zit te kijken...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 17:05 schreef Clay het volgende:
hee "henk" is mooi :D wat ik trouwens niet wist is dat GoT paars was :P hmmm. Ik maar denken dat ik tegen een blauw forum aan zit te kijken...
:?
die snap ik nie....

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A henk is geloof ik dat GOT ding links bovenin

"denkt dat henk een domme naam is" excuses aan iedereen die henk heet ;)

|{ brrr }] |

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zondag 06 januari 2002 17:13 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A henk is geloof ik dat GOT ding links bovenin

"denkt dat henk een domme naam is" excuses aan iedereen die henk heet ;)
en nu nog je excuses aanbieden aan degene die henk willen heten :P, I feel offended! ;)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

damn

oke prototype .. het spijt me ...

* Yellow|A heeft een evil minion nodig die dit soort dingen regelen voor hem

|{ brrr }] |

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Kep me geregistreerd :)

mijn T.net systeemspecspagina

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En ik heb mn mailtje na bijna 24 uur ook!

Verwijderd

Hmmz, ik moet zeggen dat het op zich wel een goed idee is, althans vraag ik me af of jullie wel kunnen waarmaken wat jullie beloven... Het logo belooft in ieder geval niet veel spectaculairs naar mijn mening. En meestal zijn zulke paginas toch niet van het professionele niveau zegmaar. Ben benieuwd of jullie het wel gaat lukken. :)

Verder vind ik het een beetje vreemd dat jullie hier alles kunnen regelen en doen, terwijl jullie nauwelijks een site hebben. Ik kan mij registreren ja...maar waarvoor!?! Voordat ik mij registreer wil ik toch echt gezien hebben waarvoor ik me registreer. En dat is hetzelfde voor Javahova waar ik me nu ook voor kan registreren wat tot nu toe alleen een forum is...

• Oefening
  • Niet online
Denkt iedereen (met name die mensen die geen mailtjes ontvangen :)) er btw wel aan dat je emailadres in je profile zichtbaar is? :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Begin 2002 online? Hm.. ik ben benieuwd :P

Maar die registratie.. wat is het verschil tussen mijn t.net account en m`n GoT account? Alleen mijn e-mail adres verschilt. Of nemen jullie ook het aantal posts over?

Ik heb trouwens aangegeven dat ik m`n Tweakers.net account wilde overnemen (ofzo).
Wat is het verschil?

* Blue-eagle leesde even door en zag een onduidelijkheid.. het is alleen voor de controle over een script van ACM?

* Blue-eagle doesn`t get it.. :{

• Pelle
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

Op zondag 06 januari 2002 22:59 schreef Blue-eagle het volgende:
* Blue-eagle leesde even door en zag een onduidelijkheid.. het is alleen voor de controle over een script van ACM?

* Blue-eagle doesn`t get it.. :{
Vul je GoT-username en password en emailadres in, en je account wordt gekopieerd. Zo kun je voor webgoeroe en javahova dezelfde gegevens gebruiken om in te loggen, en hoef je ook niet je hele profile opnieuw in te gaan zitten vullen.

• 2

2

* Anoniem: 2 is lekker de enige met <3 letters in zijn username

:+

• The Source
Op zondag 06 januari 2002 22:26 schreef Exterminator het volgende:
Hmmz, ik moet zeggen dat het op zich wel een goed idee is, althans vraag ik me af of jullie wel kunnen waarmaken wat jullie beloven... Het logo belooft in ieder geval niet veel spectaculairs naar mijn mening. En meestal zijn zulke paginas toch niet van het professionele niveau zegmaar. Ben benieuwd of jullie het wel gaat lukken. :)

Verder vind ik het een beetje vreemd dat jullie hier alles kunnen regelen en doen, terwijl jullie nauwelijks een site hebben. Ik kan mij registreren ja...maar waarvoor!?! Voordat ik mij registreer wil ik toch echt gezien hebben waarvoor ik me registreer. En dat is hetzelfde voor Javahova waar ik me nu ook voor kan registreren wat tot nu toe alleen een forum is...
Ik begrijp precies wat je bedoeld. Wij doen dit voor onze lol naast onze daytime job. We proberen het beste ervan te maken. Zo dachten we dat het een leuke service naar de T.net/GoT user zou zijn als die hun username zouden kunnen overzetten. Dit kunnen we natuurlijk niet doen na de go live van Webgoeroe.net omdat dan users zonder T.net/GoT account zich niet kunnen reggen. Daarom hebben we dit nog snel geregeld.
Op zondag 06 januari 2002 22:59 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar die registratie.. wat is het verschil tussen mijn t.net account en m`n GoT account? Alleen mijn e-mail adres verschilt. Of nemen jullie ook het aantal posts over?
Op T.net/GoT dien je twee account te hebben, met als gevolg dat het mogelijk is dat een bepaalde user op T.net bekend is onder de naam A en op GoT onder de naam B. Daarom bieden wij de mogelijkheid aan diegene met twee verschillende usernames op T.net/GoT die username over te zetten die ze zelf graag hebben.
Op zondag 06 januari 2002 23:06 schreef Pelle het volgende:
Vul je GoT-username en password en emailadres in, en je account wordt gekopieerd. Zo kun je voor webgoeroe en javahova dezelfde gegevens gebruiken om in te loggen, en hoef je ook niet je hele profile opnieuw in te gaan zitten vullen.
Het enige wat wij kunnen controleren bij T.net/GoT is of een bepaalde username en e-mail adres bij elkaar horen. De enige gegevens die het script van ACM terug stuurt is true of false. Zodra dit true is kun je de account overzetten, dat betekent dat je dezelfde username op Webgoeroe.net, Javahova.net en Gameskool kunt krijgen. Het profiel dien je dus wel opnieuw in te vullen.

Nu verder over het design, een hekel punt hier in W&G (en ik had ook niet anders van jullie verwacht :) ). Dat design zijn we op dit moment nog aan het afwerken. Maar wij komen meer uit de P&W/ANS hoek en zijn dus ook niet echte designers, al doen we ons best (niet in jullie ogen natuurlijk.)

Misschien voelt iemand zich geroepen?

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 23:55 schreef The Source het volgende:
[weg geknipt :) ]

Nu verder over het design, een hekel punt hier in W&G (en ik had ook niet anders van jullie verwacht :) ). Dat design zijn we op dit moment nog aan het afwerken. Maar wij komen meer uit de P&W/ANS hoek en zijn dus ook niet echte designers, al doen we ons best (niet in jullie ogen natuurlijk.)

Misschien voelt iemand zich geroepen?
Is er nog geen design? :D en toch in januari online willen?
Of zie ik het verkeerd? (ben net wakker :z )

Komt er trouwens ook info over .NET? Dat vind ik nl. wel weer mooi enzo. Als je op webgoeroe ook codes gaat plaatsen, wil ik wel meedoen op het ASP/ASP.NET gebied.
Maar zo te lezen is het alleen nieuws, interviews etc. :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A heeft na ruim 23 uur een email ontvangen

Ik weet niet of het zo toegestaan is om hier mensen voor ontwerp e.d. te vragen. Ik denk wel dat het mogelijk is dat mensen hier hun meningen geven over het ontwerp en ik denk dat je daar wel veel aan hebt.

|{ brrr }] |

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Op zondag 06 januari 2002 22:26 schreef Exterminator het volgende:
Het logo belooft in ieder geval niet veel spectaculairs naar mijn mening.
One word: Henk.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

En dat is hetzelfde voor Javahova waar ik me nu ook voor kan registreren wat tot nu toe alleen een forum is...
Klopt javahova is nog niet live, maar als je weinig of geen interresse in java hebt hoef je je ook niet te registreren.

Hij staat er puur bij voor het samenwerkingsverband :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt maakt extragratis reklame op dig.cult voor webgoeroe.

[spam]
http://www.digitalculture.nl/cult/
[/spam]

En ben nu ook geregged, slechts na 2 uur al!

Flickr

Verwijderd

Eventjes dieper in op het webgoeroe concept.

1) Waarom zou ik webgoeroe moeten bezoeken? Wat kan het mij bieden naast het al gebruikelijke nieuws wat de gemiddelde webdeveloper dagelijks verzameld op o.a. emerce webwereld en de eigen favorites?

2) Hoe wordt het niveau op pijl gehouden. Het idee is een website voor pro's, dus hoe scherm je de "newbies" af die net hun "leer HTML in 24 uur" boek uithebben?

3) Heb je eventueel een flowchart van de website? Nu is er nl. niets te zien van de diverse stromingen van de website, naast standaard nieuws, fora, en tipjes wil de professional deze dagen ook wel eens wat afwisseling in functioneel aanbod.

Dit is niet om het glas in te gooien, maar zijn eigenlijk heel standaard vragen die uit nieuwsgierigheid komen :)

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben zelf wel erg benieuwd naar het antwoord op vraag 2 en misschien wel meer in hoe het in de werkelijkheid zal uitpakken.

Vraag 1 lijkt mij een beetje onzinnig, want dan kunnen er wel een hoop site geschrapt worden oa tnet.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 12:38 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Ik ben zelf wel erg benieuwd naar het antwoord op vraag 2 en misschien wel meer in hoe het in de werkelijkheid zal uitpakken.

Vraag 1 lijkt mij een beetje onzinnig, want dan kunnen er wel een hoop site geschrapt worden oa tnet.
Nee je leest dan niet goed :) Ik wil graag horen waarom webgoeroe DE site is die ik moet bezoeken ;)

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
*registered* :)

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 07 januari 2002 12:42 schreef Gordijnstok het volgende:

Nee je leest dan niet goed :) Ik wil graag horen waarom webgoeroe DE site is die ik moet bezoeken ;)
mwoah okay

Dan zullen zij natuurlijk zeggen dat je dan maar 1 site hebt waar de info staat van 'emerce webwereld en de eigen favorites?'

Alhoewel emerce en webwereld vast ook van zulke verzamelsites zijn

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zondag 06 januari 2002 14:57 schreef XangadiX het volgende:

[..]

* XangadiX wilde het niet zeggen
* waxle eigenlijk ook niet

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 12:27 schreef Gordijnstok het volgende:
Eventjes dieper in op het webgoeroe concept.

1) Waarom zou ik webgoeroe moeten bezoeken? Wat kan het mij bieden naast het al gebruikelijke nieuws wat de gemiddelde webdeveloper dagelijks verzameld op o.a. emerce webwereld en de eigen favorites?
Alles in 1 - van Tweakers door Tweakers.. :?
2) Hoe wordt het niveau op pijl gehouden. Het idee is een website voor pro's, dus hoe scherm je de "newbies" af die net hun "leer HTML in 24 uur" boek uithebben?
Ik heb een idee: voordat je je mag registreren moet je een vragenlijst doornemen met een paar simpele vragen die je moet weten. De vragen worden geselecteerd op je eigen voorkeur, bijvoorbeeld: html, asp, php, design, 3d.
70% goed minstens, en je bent geregd.
3) Heb je eventueel een flowchart van de website? Nu is er nl. niets te zien van de diverse stromingen van de website, naast standaard nieuws, fora, en tipjes wil de professional deze dagen ook wel eens wat afwisseling in functioneel aanbod.
I totally agree :)
Dit is niet om het glas in te gooien, maar zijn eigenlijk heel standaard vragen die uit nieuwsgierigheid komen :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 07 januari 2002 13:45 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik heb een idee: voordat je je mag registreren moet je een vragenlijst doornemen met een paar simpele vragen die je moet weten. De vragen worden geselecteerd op je eigen voorkeur, bijvoorbeeld: html, asp, php, design, 3d.
70% goed minstens, en je bent geregd.
Heel eng idee vind ik dat.... ubermensch

Is het niet zo dat het mooie van i-net is dat het een grote knowledge share is?

Flickr

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:53 schreef DeFeCt het volgende:

Is het niet zo dat het mooie van i-net is dat het een grote knowledge share is?
En je dus de n00b vragen voor lief neemt ?!
Ben ik wel met je eens..

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

N00b vragen worden door goede modjes weggefilterd. Door onervaren mensen te weren zul je nooit echt een goede community opbouwen denk ik zo.

|{ brrr }] |

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 07 januari 2002 13:56 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

En je dus de n00b vragen voor lief neemt ?!
Ben ik wel met je eens..
kwestie van goed mod beleid...
hier in /13 gaat het toch ook goed?

Flickr

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hihi, Zwahiel is ook van de partij! :)

btw
Zwa had zijn mailtje nog onder de 10 secs... ;) *D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• InZane
  • Laatst online: 23:06
Done..

Benieuwd of 't wat gaat worden :)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt het niveau hoog houden op verschillende manieren, en newbie's direct een ban geven lijkt me een van de minder slimme 'oplossingen'.

Newbie's zullen verwezen worden naar de bibliotheek voor een goed boek en we streven er naar wat bronnen te verzamelen voor de diverse onderwerpen zodat we mensen eenvoudig de basis-kennis kunnen wijzen. De meest simpele vragen zullen we ook wel kort beantwoorden zodat we die niet meteen wegsturen. Maar een vraag als "hier is mijn source (10 pagina's onbegrijpelijke perl-code), wat doe ik fout?", "ik krijg php niet geïnstalleerd, help!" of "ik wil een site bouwen als Got, maar ik weet niets van computers, wat moet ik doen?" zal beantwoord worden met "Lees eerst ... maar eens".
Als jij laat zien dat je zelf weet waar je mee bezig bent en je vraag duidelijk toelicht dan is dat geen enkel probleem, hoe groen je ook bent. Maar als je zelf niet de moeite neemt om je probleem op te lossen, dan gaan wij daar ook geen tijd aan besteden.
We willen een community kweken, niet een helpdesk worden voor dummies die te lam zijn zelf een boek te lezen.

Een ander probleem is dat wij ons richten op mensen met kennis, daarom moet het niveau 'hoog' gehouden worden. Er zijn nu eenmaal niet veel mensen die specialistische vragen
kunnen beantwoorden dus is het zaak dat de lastiger vragen niet worden weggespoeld door de meer eenvoudige.

Verder is het zaak om de site zakelijk te houden. Meen feiten, minder meningen (tenzij er juist om meningen gevraagd wordt ;)). Compleet nutteloze reacties als "dan moet je linux gebruiken en geen windows", "dat gaat nooit werken" (zonder verdere toelichting) of "wauw, jij bent een vrouw, zou jij niet eens een beschuitje met me willen eten?" zullen ook als zodanig worden behandeld. Als iemand een probleem voorlegt dan zit die persoon niet te wachten op flauwe opmerkingen.

Internet (en zijn informatie) moet ook volgens ons toegankelijk zijn voor iedereen, maar je kunt nu eenmaal niet alles op één grote hoop gooien. Elke site heeft zijn eigen doelgroep. We hopen dat mensen zelf wel zien dat een forum met vragen over configuratie van webservers, netwerkarchitecturen en beveiligings-aspecten geen plaat is om een "hoe ziet jouw desktop er uit"-topic te gaan starten. Niet dat ik dat onderwerp niet leuk vindt, ik lees het zelfs graag, maar dat is daar gewoonweg niet de plaats voor.

Als jij serieus met internet bezig bent en je problemen voor wilt kunnen leggen aan mensen die even zo serieus bezig zijn, dan is webgoeroe voor jou interessant.

We hebben niet de ambitie een streng regime te gaan voeren, we willen het zijn gang laten gaan, maar we hebben wel de mogelijkheden om wat bij te sturen waar nodig. De doelgroep bepaalt hoe wij ons voor hen inzetten, maar wij bepalen de doelgroep :)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

vraagje?

wat gaan jullie doen op het gebied van webdesign?,want ik heb mezelf (ja stom)zomaar aangemeld zonder eerst heel dit topic door te lezen over hoe en wat jullie gaan doen.want ik ben dan eigenlijk aleen meer geintereseerd in het "web-stylen"

none

• RolandWitvoet
  • Niet online
Er komen nieuwsitems en fora over vrijwel alles wat met webdesign te maken heeft, design, graphics, flahs, html, css etc. Behalve dat er gekenen wordt naar de technische kant wordt er ook aandacht gelegd bij interaction design (je maakt een website tenslotte om te communiceren, niet alleen voor de leuke plaatjes). Mocht je nog speciale wensen hebben die hier nog niet bij staan, dan horen wij dat graag.
Wat we niet gaan toestaan is het vragen om sites te beoordelen, daar zijn andere sites voor. Het gaat om de concepten, niet om een specifieke uitwerking ervan.

Wanneer we merken dat bepaalde vragen vaak gesteld worden zullen we daar waarschijnlijk wel een kleine cursus voor schrijven, maar het is wat lastig om nu te gaan beloven waar we wel en geen cursussen voor zullen schrijven, we moeten zelf ook voldoende kennis hebben om zinnige stukjes over een onderwerp te kunnen schrijven.

We staan altijd open voor suggesties.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

relax"

bij deze dan:" Registratie bij Webgoeroe.net...

succesvol

De account is geregistreerd. Vanaf begin 2002 is het mogelijk Webgoeroe.net te bezoeken.

tot dan

none

• RolandWitvoet
  • Niet online
Ik ben heel relaxed (nee, geen overdosis Xi gedronken :P)
Ik kom je vraag heel makkelijk beantwoorden door even de kopjes van de evrschillende fora te knippen/plakken.

No sweat at all :)

• RRX

RRX

@life-

^ kick ^

---------

Schiet het al een beetje op met webgoeroe? het is al wel heel lang stil :?

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:54 schreef RRX het volgende:
^ kick ^

---------

ojah ik moet me nog ff gaan inschrijven binnenkort ;)

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Hey.. Bosmonster was nog vrij! :P

• The Source
Op woensdag 03 april 2002 12:54 schreef RRX het volgende:
^ kick ^
Jawel, alles is bijna klaar :)

Het ontwerp van het nieuwe design en de implementatie daarvan hebben erg veel tijd in beslag genomen. Maar dat is op dit moment nagenoeg afgerond. Nu zijn we al enige tijd aan het debuggen, content posters zijn nieuws aan het posten en enkele beta testers hebben access tot Webgoeroe.net.beta. De feedback van onze beta testers is positief dus binnen niet al te lange tijd zal Webgoeroe.net zijn go live dan ook beleven.

Het beste kun je tegen het einde van deze week nog eens op http://www.webgoeroe.net kijken >:)

< ~spam volgens sommige, dus om verdere discussie te voorkomen weggehaald >

Verwijderd

[b]Op woensdag 03 april 2002 13:21 schreef The Source
eindredactie@webgoeroe.net
Erm.. welke redacties zijn er nog meer dan? Is er al een definitie van de user roles :?

• RRX

RRX

@life-

Op woensdag 03 april 2002 13:21 schreef The Source het volgende:

[..]

Jawel, alles is bijna klaar :)

Het ontwerp van het nieuwe design en de implementatie daarvan hebben erg veel tijd in beslag genomen. Maar dat is op dit moment nagenoeg afgerond. Nu zijn we al enige tijd aan het debuggen, content posters zijn nieuws aan het posten en enkele beta testers hebben access tot Webgoeroe.net.beta. De feedback van onze beta testers is positief dus binnen niet al te lange tijd zal Webgoeroe.net zijn go live dan ook beleven.

Het beste kun je tegen het einde van deze week nog eens op http://www.webgoeroe.net kijken >:)

(nu ik toch aan het typen ben... mocht nog iemand zin hebben om deel uit te maken van de Webgoeroe.net crew als content poster, neem dan even contact op met eindredactie@webgoeroe.net)
nice, ik ben benieuwd!

Verwijderd

Hmmm, ik heb mezelf inderdaad ook een beetje overhaast geregistreerd, zonder eerst af te wachten wat het gaat worden. 't Is afwachten of het daadwerkelijk wat gaat worden, want mooie woordjes heb ik vaak genoeg gehoord.

En waarom zouden newbies geweerd moeten worden...ik hoop toch echt niet dat het zo'n elitair zooitje wordt.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

En waarom zouden newbies geweerd moeten worden...ik hoop toch echt niet dat het zo'n elitair zooitje wordt.
Onderscheid moet je maken in doelgroep. Ervaring is geen slecht uitgangspunt in dit geval. Daar wordt het geen elitair zooitje van, daarmee hou je de discussies op een niveau dat het voor de meer ervaren ontwikkelaar nog enigszins interessant blijft..

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Deze gaat dicht omdat we hebben afgesproken dat er alleen nog projecten die af zijn toestaan worden op W&G en dan alleen nog na toestemming van de modjes. Beleid dat nog niet bestond toen de draad werd begonnen.

Zijn er hier usertjes die mee willen werken aan www.webgoeroe.net dan kun je mailen naar eindredactie@webgoeroe.net
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.