marantz d-bus en philips ESI bus

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 16:05
ik heb op dit moment een philips 900-serie installatie, alleen is de versterker kapot. deze wil ik gaan vervangen door marantz PM7000.

deze marantz versterker heeft een D-bus, om de Afstandsbediening (AB) signalen door te geven aan de andere (marantz) apparaten. Philips gebruikt hiervoor een groene ESI-bus.

Aangezien marantz en philips iets met elkaar te maken hebben vraag ik me af of ik de ESI bus van de philips apparaten, zoals de CD-speler en tuner niet gewoon op de D-bus kan aansluiten, zodat met de bijgeleverde Marantz AB, ook andere apparaten gebruikt kunnen worden.

heeft iemand hier TOEVALLIG ervaring mee????

• nimm2
ik had op slimmere mensen gehoopt

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 18:57 schreef nimm2 het volgende:
zeg uhh doe ff normaal

• nimm2
hap hap..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Kep zelf ook een Marantz A/V receiver en voorheen een philips tv (het brakke ding ging kapot en nu staat er een nog brakkere). Echter als ik op de Marantz ab naar tv/aux schakel, reageert de tv hier ook op, namelijk op de functie met het lege schermpje om het maar even zo te noemen (van teletekst afhalen, van ext1 of ext2 afhalen, dat lege vierkantje dus). Maar verder ook niet, het volume enzo niet.
Met een Marantz en Philips audio combinatie heb ik geen ervaring, wellicht dat de betere audiozaak hier mee van weet.
Hehe, wie komt hier nou een vraag stellen ;) ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• PMD
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

PMD

Beter laat dan dood

En weet je het al? Wil ik ook wel weten, of die 2 bussen uitwisselbaar zijn via het tulp kabeltje. . .

Wil een tuner van Philips aansluiten (ESI) op een Marantz versterker D.Bus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.