Ik heb n Enermax 550W voeding, maar die kan niet genoeg 5V stroom leveren aan mn mobo (ALR Revolution 6x6). Ik heb gehoord dat het niet aan te raden is om simpelweg n andere voeding parallel eraan te knopen, aangezien in dat geval (met geschakelde voedingen althans) 1 voeding dan alle stroom geeft en de andere helemaal niets, waardoor je mogelijk iets opblaast.
Dus de oplossing is (volgens mij) n soort van load-sharing schakeling te maken. Mijn kennis a-la havo-natuurkunde van elektrotechniek schiet echter tekort, en ik weet derhalve niet hoe zoiets in elkaar zou moeten zitten.
Iemand een idee (qua schakeling, onderdelen of bibliotheekboeken)? Kan ik misschien naast de Enermax n niet-geschakelde voeding eraan hangen?
Dus de oplossing is (volgens mij) n soort van load-sharing schakeling te maken. Mijn kennis a-la havo-natuurkunde van elektrotechniek schiet echter tekort, en ik weet derhalve niet hoe zoiets in elkaar zou moeten zitten.
Iemand een idee (qua schakeling, onderdelen of bibliotheekboeken)? Kan ik misschien naast de Enermax n niet-geschakelde voeding eraan hangen?