Toon posts:

PipView 0.9 is uit!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier even een status update met alle nieuwe features sinds 0.9.6.0 tot nu toe:

* contextmenu aangepast
* pipbar kan automatisch verborgen worden
* tekst helpfile bijgewerkt
* waarschuwingen kunnen beter worden ingesteld
* standaardinterval voor controle op 60 min gezet
* opties die niet van toepassing zijn worden grijs weergeven
* kleuren van de databalken kunnen worden aangepast
* venster komt weer goed tevoorschijn bij dubbelklik op icoon
* geen fout bij twee keer opstarten PipView

Over de andere ideeën in deze thread:
* een optie om de ballon oude gegeves te laten zien, ga ik er niet inbouwen. lijkt mij vrij overbodig.
* over het feit dat die sneltoets niet goed zou werken, heb ik nog nooit iemand anders gehoord. de sneltoets is er om automatisch de gegevens op te halen, en vervolgens de ballon te laten zien ( mits deze optie is ingeschakeld ). zit de sneltoets geen andere sneltoetsen in de weg?

Features die er sowieso nog inkomen voor de volgende release:
* instelbare automatische controle op updates

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
:7

netjes gedaan

Verwijderd

Excuses moi,ik zag niet dat het ballonnetje direct up-to-date gegevens liet zien!
Klasse!

Betreffende die sneltoets zal ik dieper moeten graven en elders ook testen...i love testing :)
Nee er zat geen andere sneltoets in de weg...geen enkele ingestelde sneltoets werkte...
U hoort nog van mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor geïnteresseerden die alvast een prerelease van PipView willen hebben, met daarin de nieuwe features die ik paar berichtjes terug genoemd heb, stuur even een emailtje en ik zal de laatste build van PipView opsturen.

Hierbij moet je er wel bedacht op zijn dat er nog meer veranderingen in PipView kunnen komen voor het versienummer waar je op dat moment mee werkt. Deze releases zijn dan ook niet bedoeld om zelf verder te verspreiden, enkel om te kijken of de nieuwe features die ik er in heb gestopt, goed werken.

• NoReseth
  • Laatst online: 03-09 21:37
Is het misschien ook mogelijk bij de optie "open pip in browser" dat hij het opent in een nieuw venster. :?

Want ik vind het nogal vervelend (bij vele programma's) dat als ik ergens mee bezig ben en ik druk op zo'n optie dat hij het opent in het venster waar ik net bezig ben :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:41 schreef pvanwelt het volgende:
Is het misschien ook mogelijk bij de optie "open pip in browser" dat hij het opent in een nieuw venster. :?

Want ik vind het nogal vervelend (bij vele programma's) dat als ik ergens mee bezig ben en ik druk op zo'n optie dat hij het opent in het venster waar ik net bezig ben :(
Goed idee, ik kijk hier naar, deze feature komt waarschijnlijk gewoon in de volgende versie te zitten.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:54
vraagje...werkt het ook met andere providers???

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• NoReseth
okee bedankt :+

en mocht je nog beta testers nodig hebben, dan kan je mij hiervoor wel gebruiken.
wil je graag helpen om dit programma nog beter te krijgen :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:34 schreef donald_dick het volgende:
vraagje...werkt het ook met andere providers???
Wat bedoel je hiermee?

a. Als je bedoelt of je PipView kunt gebruiken terwijl je via een andere provider verbinding hebt, maar wel gewoon een ZeelandNet-account hebt, dan is het antwoord: ja.

b. Als je bedoelt of dit programma ook werkt wanneer jij bijvoorbeeld internet hebt via XS4ALL, en verder helemaal niets met ZeelandNet te maken hebt, dan is het antwoord: nee.

Het programma is namelijk speciaal voor ZeelandNet-abonnees, omdat ZeelandNet per abonnee een pagina met zijn/haar dataverkeer bijhoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:35 schreef pvanwelt het volgende:
okee bedankt :+

en mocht je nog beta testers nodig hebben, dan kan je mij hiervoor wel gebruiken.
wil je graag helpen om dit programma nog beter te krijgen :+
Je mag zo de feature waar je zelf om hebt gevraagd wel testen, ik zal de laatste beta van PipView per email naar je opsturen.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 17:34

sus

is druk :+

Ziet er erg netjes uit :) Zijn dus zo te zien toch nog wel veel Zeeuwen hierzo :)

Je programma zou ik idd (nog) eens voorstellen aan ZeelandNet, tis nl ideaal voor de mensen met het instap-abo.

Voor de niet-zeelandnetters onder ons: Das dus een abo. waarbij je _geen_ aansluitkosten betaald (je krijgt dus alles voor nop, modem, NIC, aansluiting) en waarbij je €10,- per maand betaald. Ideaal :? Nou, nee, je hebt nl. een datalimiet van 100 MB/periode (is 30,?? dagen). En dat met een snelheid van 256kb/s

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Erg mooi. Ik zou willen zeggen maak er 1 voor mensen zonder zeeland net. Want DU meter is leuk. Maar dit ziet er zeker kewl uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:08 schreef SuspiciouS het volgende:
Je programma zou ik idd (nog) eens voorstellen aan ZeelandNet, tis nl ideaal voor de mensen met het instap-abo.
Ik heb het nog nooit voorgesteld aan ZeelandNet hoor, maar ik hoorde al van een paar mensen dat de monteurs die de kabel kwamen aansluiten het over PipView hadden, dus zo komen ze er ook wel aan.
Voor de niet-zeelandnetters onder ons: Das dus een abo. waarbij je _geen_ aansluitkosten betaald (je krijgt dus alles voor nop, modem, NIC, aansluiting) en waarbij je €10,- per maand betaald. Ideaal :? Nou, nee, je hebt nl. een datalimiet van 100 MB/periode (is 30,?? dagen). En dat met een snelheid van 256kb/s
Dat is inderdaad één van de abonnementen. Maar vergis je niet, voor de wat meer downloadgierige mensen zijn er abonnementen met een hogere datalimiet, kijk hier maar: http://www.zeelandnet.nl/kabel/index.php?page=12

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:23 schreef DutchCommando het volgende:
Erg mooi. Ik zou willen zeggen maak er 1 voor mensen zonder zeeland net. Want DU meter is leuk. Maar dit ziet er zeker kewl uit :)
Als ik zo'n programma zou moeten maken dat voor iedereen handig is, moet ik de manier waarop het werkt helemaal omgooien. PipView haalt nu de gegevens gewoon van de ZeelandNet-website, en ook als PipView niet actief is wordt er dus data geteld.

Als je echter een DU-meter-achtig programma wilt hebben kun je misschien beter toch gewoon DU-meter gebruiken, denk ik :)

• sus

sus

Op woensdag 10 april 2002 08:23 schreef _JWB_ het volgende:

Ik heb het nog nooit voorgesteld aan ZeelandNet hoor, maar ik hoorde al van een paar mensen dat de monteurs die de kabel kwamen aansluiten het over PipView hadden, dus zo komen ze er ook wel aan.
Ik ben monteur van ZeelandNet, en sinds gisteren (ik kende PiPView niet :) ) raad ik het ook aan bij alle abonees met het €10,- abo. De meeste mensen vinden het een toppie programma :) Bij deze moest ik je dus meteen de complimenten van de gebruikers geven :)
Dat is inderdaad één van de abonnementen. Maar vergis je niet, voor de wat meer downloadgierige mensen zijn er abonnementen met een hogere datalimiet, kijk hier maar: http://www.zeelandnet.nl/kabel/index.php?page=12
hehe, dat wist ik wel ;) Ik heb zelf het 256k-abo (nu met de actie zit ik dus een jaar op 512k)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 09:38 schreef SuspiciouS het volgende:
Ik ben monteur van ZeelandNet, en sinds gisteren (ik kende PiPView niet :) ) raad ik het ook aan bij alle abonees met het €10,- abo. De meeste mensen vinden het een toppie programma :) Bij deze moest ik je dus meteen de complimenten van de gebruikers geven :)
Wel oppassen bij dit abonnement dat je PipView niet constant aan laat staan, standaard controleert hij namelijk om het kwartier op updates, en als je pc de hele dag aanstaat en om het kwartier 40 Kb verbruikt voor het ophalen van de data, kan dit best snel oplopen.

In de volgende versie van PipView is het standaardinterval voor de controle dan ook op 60 minuten gezet, dat scheelt aanzienlijk (factor 4) in het dataverbruik van PipView zelf.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 08:40
Op woensdag 10 april 2002 09:58 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Wel oppassen bij dit abonnement dat je PipView niet constant aan laat staan, standaard controleert hij namelijk om het kwartier op updates, en als je pc de hele dag aanstaat en om het kwartier 40 Kb verbruikt voor het ophalen van de data, kan dit best snel oplopen.

In de volgende versie van PipView is het standaardinterval voor de controle dan ook op 60 minuten gezet, dat scheelt aanzienlijk (factor 4) in het dataverbruik van PipView zelf.
Ik denk niet dat instap abonees de computer de heele dag aan laten. De heele dag msn aan en je heb al een paar mb per dag, dat 30 dagen en je zit over je limiet >:). Instap abonees internetten 3/4 keer per maand denk ik. Anders blijf je er nooit onder.

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Sinds vandaag crashed PipView 0.96 bij het opstarten.
Heeft Zeelandnet toevallig weer een paar aanpassingen gemaakt bij haar PiP? Zo ja, komt er ook een nieuwe versie, die dit tegengaat?

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• The_Woesh
Bij mij ook, dus het zal wel weer zo zijn.
Jammer dat hij eigenlijk gelijk crashed, een berichtje in de trend van: Kan gegevens van de PiP pagina niet ophalen zou leuk zijn. Hopen dat er snel een nieuwe versie uitkomt :).

edit:

damn, net op de PiP gekeken, helemaal anders, terwijl hij toch prima functioneerde? 't zal dus wel een tijt duren voordat PiPvieuw het weer doet :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer enkele wijzigingen op de PiP, waardoor PipView niet meer werkte. Gelukkig wist ik dit van tevoren en was het geen verassing, ik heb al weer een update klaar staan. Het changelog voor deze versie is redelijk groot te noemen:

* contextmenu aangepast
* pipbar kan automatisch verborgen worden
* tekst helpfile bijgewerkt
* waarschuwingen kunnen beter worden ingesteld
* standaardinterval voor controle op 60 min gezet
* opties die niet van toepassing zijn worden grijs weergeven
* kleuren van de databalken kunnen worden aangepast
* venster komt weer goed tevoorschijn bij dubbelklik op icoon
* geen fout bij twee keer opstarten PipView
* mogelijkheid voor automatische controle op updates
* WinHelp omgezet naar HTML Help
* optie voor geluid via pc-speaker
* knop voor verbergen PipView is weggehaald, dit gaat nu via het kruisje
* updatecontrole uit infoscherm naar hoofdscherm gehaald (menu help)
* percentages kunnen in de balk worden gezet
* scrollbalken in tabel uitgeschakeld
* thema's van windows xp worden gebruikt
* installer bijgewerkt
* optie voor knop in webbrowser
* logfile wordt weer in kladblok geopend
* infoscherm is weg, nu wordt gewoon de helpfile getoond
* ontvangen en verstuurde bytes voor maken van request worden direct getoond in statusbalk
* nieuwe foutmelding als server niet bereikbaar is
* 'open in browser' opent nu automatisch nieuw browservenster
* nieuwe icoontjes
* klein resourcelek bij trayicoon voorkomen
* aangepast aan wijzingen op de pip van 16 april

Dit alles is weer vanaf http://www.pipview.tk/ te downloaden.

• The_Woesh
Dit alles is weer vanaf http://www.pipview.tk/ te downloaden.
Thx man, jij bent echt snel :)

• sus

sus

OK dan, om dan maar meteen met de deur in huis te vallen en gebruik te maken van dit topic:

Wie weet waarom ik met Opera (en het maakt niet uit welke versie of welk OS) de PiP niet kan bekijken?

Door mijn ervaringen als kabel-monteur voor ZLD, weet ik dat ik als eerste moet kijken naar SSL3. Maar dit maakt dus niets uit, of deze nou aanstaat of niet, ik kan nog steeds niet PiP-pen.

Nouja, ik kan wel inloggen, dan verschijnt het eerste venster. Maar als ik dan naar een ander tabblad wil, dan logt hij me auto. uit... :(

Iemand enig idee???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:00 schreef SuspiciouS het volgende:
Nouja, ik kan wel inloggen, dan verschijnt het eerste venster. Maar als ik dan naar een ander tabblad wil, dan logt hij me auto. uit... :(
Misschien iets met de cookies, staan die zo ingesteld dat ze worden toegelaten?

• sus

sus

ja, cookies zijn toegestaan. Snap er niets van

Ik heb het dus ook met Opera 5, zowel onder linux als windows

• NoReseth
mij lijkt het handig om bij "waarschuwingen" nog de optie :
"waarschuwen bij XX data per dag"
of
" waarschuwen bij overschrijding data per dag"

bij de laatste bedoel ik dan dat je het data hebt overschreden die hij aangeeft dat je per dag mag gebruiken om er precies op uit te komen :+

Verwijderd

Topicstarter
Screenshots waren dood door vernieuwing van de website. Daarom hier nog even een lijstje:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/screenshots/pip_main.png

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/screenshots/pip_geschiedenis.png

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/screenshots/pip_opties.png

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 14:26 schreef pvanwelt het volgende:
mij lijkt het handig om bij "waarschuwingen" nog de optie :
"waarschuwen bij XX data per dag"
of
" waarschuwen bij overschrijding data per dag"

bij de laatste bedoel ik dan dat je het data hebt overschreden die hij aangeeft dat je per dag mag gebruiken om er precies op uit te komen :+
Welke waarden zou jij dan gebruiken om die daglimiet te berekenen, uitgaande van de gegevens die je nu ziet in je PipView-venster?

Verwijderd

Topicstarter
Enkele screenshots van deze versie waren in een vorige posting al te zien, maar nu is versie 0.9.8.0 dan echt uitgebracht.

Voor de nieuwsgierigen, ik heb voor deze versie dit in het changelog gezet:
- windows xp manifest in exefile geïntegreerd
- functies uit dll zitten weer in exefile
- datumrekening grondig herzien
- installer vraagt niet meer om loginnaam/wachtwoord als er een inifile is
- laatste indy & openssl updates
- mogelijkheid tot het bekijken & exporteren van vorig dataverkeer
- balans voor dataverkeer toegevoegd

Deze versie is uiteraard weer te downloaden vanaf http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb het programma nu ook (net gekregen) en echt toppie hoor. Alleen nou zag ik de source code staan op je site en hier lees ik dat je die er niet meer bij zet. Dus die op je site is dat een oude of is het bericht in dit forum Oud? Ik vind het echt een mooi programma klasse en als ik ideeen heb dan zal ik ze zeker posten.

Suc6

Boei

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 13:32 schreef josteman het volgende:
Ik heb het programma nu ook (net gekregen) en echt toppie hoor. Alleen nou zag ik de source code staan op je site en hier lees ik dat je die er niet meer bij zet. Dus die op je site is dat een oude of is het bericht in dit forum Oud? Ik vind het echt een mooi programma klasse en als ik ideeen heb dan zal ik ze zeker posten.

Suc6
Op de website staat de freeware versie voor Windows, hier zit geen source bij, die heb ik er ook nooit bijgegeven. Verder staan er nog twee versies mét source, namelijk een Perl- en een Java-versie. De Java-versie bevat een GUI, Perl is enkel commandline. Allebei deze opensource-versies werken bij mijn weten nog steeds goed.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
De nieuwe functie Balans wat zegt die?
Kun je dat uitleegen?

Voorbeeld:
Limiet: 2500,0 Mb

Ontvangen: 715,2 Mb
Verstuurd: 269,3 Mb
Totaal: 984,5 Mb

Over: 1515,5 Mb
Vandaag verbruikt / Over per dag: 0,1 Mb / 63,1 Mb
Balans: - 409,2 Mb

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 21:47 schreef metalant het volgende:
Kun je dat uitleegen?

Voorbeeld:

Even een voorbeeld:
Ik zit nu op dag 9 van de mijn periode en mag dus 750 mb verbruikt hebben (2500 = limiet) maar ik heb maar 317,4 mb verbruikt... ik zou dus vandaag nog snel 428,6 mb (dit is de balans) kunnen verbruiken. :)

edit:
nu hoef ik dat dus niet helemaal uit te rekenen maar kan ik het direct zien

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:47 schreef metalant het volgende:
Kun je dat uitleegen?

Voorbeeld:

In jouw geval is de balans negatief, dat wil zeggen dat je even een tijdje zult moeten wachten om weer 'op schema' te komen. 'Op schema' wil zeggen dat je elke volgende dag nog precies 1/30 of 1/31 deel van je limiet kunt gebruiken.

Je kunt de balans ook simpel zien als het verschil tussen je periodepercentage en je datapercentage, uitgedrukt in Mb's. Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt, en ook bedankt voor de poster hierboven die het al uit heeft gelegd met zijn eigen cijfers.

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Volgens mij zit er een foutje in de ballon..

Er staat ..MB Down vandaag en ..MB up vandaag. Maar volgens mij staat dit precies omgedraaid.. Voorbeeld ik down op één dag 500mb en ik up op één dag 20mb, dan staat er:
20Mb Down vandaag
500Mb Up vandaag

Dit staat dus precies omgedraaid.. Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of alleen bij mij?? Je moet maar eens een kijkje nemen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 23:14 schreef blakez het volgende:
Volgens mij zit er een foutje in de ballon..

Er staat ..MB Down vandaag en ..MB up vandaag. Maar volgens mij staat dit precies omgedraaid.. Voorbeeld ik down op één dag 500mb en ik up op één dag 20mb, dan staat er:
20Mb Down vandaag
500Mb Up vandaag

Dit staat dus precies omgedraaid.. Ik weet niet of dit bij iedereen zo is of alleen bij mij?? Je moet maar eens een kijkje nemen..
Klopt, is al door meerdere mensen gesignaleerd, en ik heb het ook al gewijzigd, in de volgende versie is dit dus weer opgelost. Toch bedankt voor het melden.

Verwijderd

Heey wat dacht je van deze optie?

-
Verbreek de verbinding als [X] is bereikt.
-

Waar X een zelf in te vullen aantal MB's of procenten is.

Reden,om het maximale te kunnen downloaden binnen je abbo,tijdens het slapen gaan :)
Aan een ballonnetje heb je dan niet zoveel en we willen niet gewekt worden door een geluidje natuurlijk.
Of ook handig als je de deur uit bent...

Hoe? Nic uitschakelen lijkt me het makkelijkst.
De meeste downloadprogs kunnen toch resumen.
Dan een berichtje in beeld met
"Uw verbinding is verbroken,klik -hier- om de verbinding te herstellen"
En nog beter...hij herstelt hem zelf zodra de nieuwe periode ingaat :)
Dat zou te gek zijn!!!

Um...verder nog...het percentage "Waarschuwen bij data hoger dan" lager in kunnen stellen dan 75...
Dit,zodat je voor jezelf een wekelijkse balans kunt instellen bijv.

Ik ben benieuwd!!!
En ga zo door!

Verwijderd

nog even uit wat voorgaande posts...
------------
Pvanwelt:
bij de laatste bedoel ik dan dat je het data hebt overschreden die hij aangeeft dat je per dag mag gebruiken om er precies op uit te komen

_JWB_:
Welke waarden zou jij dan gebruiken om die daglimiet te berekenen, uitgaande van de gegevens die je nu ziet in je PipView-venster?
------------

I.M.Weasel:

"X" (97%) van de "Over per dag" waarde?

Dus mooie optie is ook
-
Waarschuwen als X% van de "Over per dag" waarde is bereikt.
-

Verwijderd

Topicstarter
Verbreek de verbinding als [X] is bereikt.

Waar X een zelf in te vullen aantal MB's of procenten is.

Reden,om het maximale te kunnen downloaden binnen je abbo,tijdens het slapen gaan :)
Aan een ballonnetje heb je dan niet zoveel en we willen niet gewekt worden door een geluidje natuurlijk.
Of ook handig als je de deur uit bent...

Hoe? Nic uitschakelen lijkt me het makkelijkst.
De meeste downloadprogs kunnen toch resumen.
Dan een berichtje in beeld met
"Uw verbinding is verbroken,klik -hier- om de verbinding te herstellen"
En nog beter...hij herstelt hem zelf zodra de nieuwe periode ingaat :)
Dat zou te gek zijn!!!
Vorige pogingen om dit direct via de API van Windows te doen, zijn altijd nog mislukt, boven gebruikte ik de IP Helper API, en die werkt weer niet bij de mensen met Win98. Zou het daarom misschien iets zijn om de Windows-versie te bepalen, en a/d hand daarvan 'ipconfig /release' of 'winipcfg /release' uit te voeren, in een verborgen venster? Dat is namelijk de enige manier waarop ik de verbinding softwarematig kan 'verbreken'.
Um...verder nog...het percentage "Waarschuwen bij data hoger dan" lager in kunnen stellen dan 75...
Dit,zodat je voor jezelf een wekelijkse balans kunt instellen bijv.
Dit kan ik uiteraard wel even aanpassen, dat is niet zo moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 00:53 schreef I.M.Weasel het volgende:
nog even uit wat voorgaande posts...
------------
Pvanwelt:
bij de laatste bedoel ik dan dat je het data hebt overschreden die hij aangeeft dat je per dag mag gebruiken om er precies op uit te komen

_JWB_:
------------

I.M.Weasel:

"X" (97%) van de "Over per dag" waarde?

Dus mooie optie is ook
-
Waarschuwen als X% van de "Over per dag" waarde is bereikt.
-
Ik denk dat ik deze waarschuwing beter aan de nieuwe balans-optie zou kunnen koppelen. Je zou dan een waarschuwing kunnen instellen wanneer deze balans onder een bepaalde waarde komt.

Verwijderd

Mooi mooi je proggie wordt steeds toffer :)

En wat betreft
"Zou het daarom misschien iets zijn om de Windows-versie te bepalen, en a/d hand daarvan 'ipconfig /release' of 'winipcfg /release' uit te voeren, in een verborgen venster?"

Als jij het kan,ben ik (en hopelijk velen met mij) happyy!!
*D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:00 schreef I.M.Weasel het volgende:
Mooi mooi je proggie wordt steeds toffer :)

En wat betreft
"Zou het daarom misschien iets zijn om de Windows-versie te bepalen, en a/d hand daarvan 'ipconfig /release' of 'winipcfg /release' uit te voeren, in een verborgen venster?"

Als jij het kan,ben ik (en hopelijk velen met mij) happyy!!
*D
Als je even een mailtje zou willen sturen naar jwbsoftware@zeelandnet.nl, kan ik je een testprogramma opsturen waarin je kunt zien of het verbreken van de verbinding goed werkt.

• DARKLORD
Verbruikt je progje niet erg veel geheugen? Althans ik vond dat best wel eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 18:21 schreef DARKLORD het volgende:
Verbruikt je progje niet erg veel geheugen? Althans ik vond dat best wel eigenlijk
Ik weet niet wat jij exact onder 'veel geheugen' verstaat, maar 1.152 Mb, als ik PipView heb gestart en hij één keer de gegevens heeft opgehaald, vind ik niet erg veel. Als je dan nog bedenkt dat werkelijk álles in de exefile zit, en er verder geen dll (buitenom de standaard windows-libraries) wordt geladen, valt het allemaal wel mee.

Maar als jij andere resultaten hebt, hoor ik het graag.

• DARKLORD
4,612mb istie hier. Win2kProf

Niet dat het me erg uitmaakt, maar ik meld et maar ff :)

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Sinds de laatste paar dagen wil pipview niet meer werken hier.. er blijft gewoon steeds 'pip' staan in het pictogrammetje rechtsonder en verversen helpt niets.. ik heb de laatste 3 versies allemaal al geprobeerd, maar zonder succes..

Best vreemd eigenlijk.. aangezien het gewoon altijd correct heeft gewerkt..

Hebben meer mensen hier last van? Is er toevallig niet iets veranderd op de PIP pagina van zeelandnet?

Verwijderd

ik blij dat ik sinds 2 weken ADSL heb en niet meer dat leuke 512 abbo van zeelandnet :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 00:33 schreef blakez het volgende:
Sinds de laatste paar dagen wil pipview niet meer werken hier.. er blijft gewoon steeds 'pip' staan in het pictogrammetje rechtsonder en verversen helpt niets.. ik heb de laatste 3 versies allemaal al geprobeerd, maar zonder succes..

Best vreemd eigenlijk.. aangezien het gewoon altijd correct heeft gewerkt..

Hebben meer mensen hier last van? Is er toevallig niet iets veranderd op de PIP pagina van zeelandnet?
Kun je de PiP wel bekijken als je hem met Internet Explorer bezoekt? Sinds een tijdje gebruikt PipView namelijk de standaard windowsfuncties om de Pip-data op te halen. Voorwaarde is dan wel dat je de PiP ook in Internet Explorer kunt bezoeken.

• metalant
De nieuwste PipView heeft de vervelende neiging om na installatie helemaal opnieuw ingesteld te moeten worden. Dus je oude configuratie is gewist. Dit betekent dat je je naam en wachtwoord opnieuw moet invoeren, en ook al je andere eventuele custom instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 08:31 schreef metalant het volgende:
De nieuwste PipView heeft de vervelende neiging om na installatie helemaal opnieuw ingesteld te moeten worden. Dus je oude configuratie is gewist. Dit betekent dat je je naam en wachtwoord opnieuw moet invoeren, en ook al je andere eventuele custom instellingen.
Het formaat van het bestand met instellingen is gewijzigd in versie 0.9.8.2. Upgraden vanaf een versie < 0.9.8.2 naar 0.9.8.2 of hoger zorgt er dan ook voor dat alle instellingen opnieuw moeten worden ingesteld. Ik los dit binnenkort op door een handiger formaat voor de inifile te gebruiken, waardoor dit in de toekomst niet meer gebeurt. Dat betekent helaas wel dat je nog minstens één keer je gegevens zult moeten invullen.

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 16:19

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Ik heb net de nieuwste versie gedownload en vernieuwd m\n verbruik niet meer. Overigens heeft de popup ballon bij mij nooit gewerkt.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 21:14 schreef thomasfilius het volgende:
Ik heb net de nieuwste versie gedownload en vernieuwd m\n verbruik niet meer. Overigens heeft de popup ballon bij mij nooit gewerkt.
Kun je meer informatie geven? Komt er bijvoorbeeld een foutmelding onderin het scherm? Misschien werkt het wel als je PipView even helemaal verwijdert, en dan opnieuw installeert.

Voor die ballon moet ik even weten welk besturingssysteem je gebruikt, dat kan namelijk in sommige gevallen makkelijk opgelost worden.

Verwijderd

Stuitte toevallig hierop,misschien heb je er wat aan :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 05:50 schreef I.M.Weasel het volgende:
Stuitte toevallig hierop,misschien heb je er wat aan :7
Bedankt, maar waar denk je dat ik dit voor nodig zou hebben? Tot nu toe werkt PipView op alle systemen die een recente versie van Internet Explorer hebben geïnstalleerd, en die minstens 128-bits beveiliging hebben ingeschakeld voor de browser. Voor de volgende versie kan ik alvast verklappen dat MSXML ook geïnstalleerd moet zijn, maar ook dit wordt bij alle recente versies van Internet Explorer meegeleverd.

edit:
Ik zie misschien wat je bedoelt, in een eerdere post had je het erover de windows-versie te bepalen en a/d hand daarvan ipconfig/winipcfg uit te voeren. Dat heb ik nu echter anders aangepakt, er is in de volgende versie een batchfile, pipview.bat, en deze wordt uitgevoerd als je op 95% van je limiet zit. Dit percentage is in te stellen in het opties-scherm.

Verwijderd

Ja pcies 't was om die windows herkenning te doen...maarum fat dat je het voor mekaar hebt!!!!
Hulde :)
Wanneer komt ie uit :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 08:22 schreef I.M.Weasel het volgende:
Ja pcies 't was om die windows herkenning te doen...maarum fat dat je het voor mekaar hebt!!!!
Hulde :)
Wanneer komt ie uit :7
Previewversie zit in je mailbox, veel plezier ermee ;) Als ik met een week geen serieuze bugreports binnen heb over vorige versies, zal ik hem uitbrengen.

• thomasfilius
  • Laatst online: 29-08 16:19

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Meer informatie? Maar natuurlijk!

Helaas geen foutmelding, wel het bebehorende geluidje van de ballon. Heb net opnieuw geinstalleerd, maar helaas dat werkt ook niet. Ik werk met WinXP Pro Engels.

Overigens vind ik het een handig en visueel een zeer gelikt programmaatje!

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 14:39 schreef thomasfilius het volgende:
Meer informatie? Maar natuurlijk!

Helaas geen foutmelding, wel het bebehorende geluidje van de ballon. Heb net opnieuw geinstalleerd, maar helaas dat werkt ook niet. Ik werk met WinXP Pro Engels.

Overigens vind ik het een handig en visueel een zeer gelikt programmaatje!
Dan heb ik de oplossing voor je. Dit is namelijk al vaker voorgekomen. Hiervoor heb je TweakUI nodig, dat is onderdeel van de Powertoys voor Windows XP. TweakUI kun je gratis downloaden op de site van Microsoft. Het adres: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Aan de rechterkant zie je daar een link staan naar TweakUI. Als je het programma al hebt, of het net hebt geïnstalleerd, start je TweakUI op, en kies je aan de linkerkant voor het item 'Taskbar'. Bovenaan staat daar 'Enable balloon tips'. Deze optie kun je een keer uitschakelen, dan op OK/Apply klikken, en vervolgens weer inschakelen. Als het goed is zou de ballon van PipView het weer moeten doen. Dit heeft bij twee andere mensen ook al geholpen.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op dinsdag 11 juni 2002 01:01 schreef virtual het volgende:
ik blij dat ik sinds 2 weken ADSL heb en niet meer dat leuke 512 abbo van zeelandnet :) :)
ADSL? Waar woon je dan?

Twitter | Linkedin

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

Wom

Kwil even zeggen dat Pipview mij veel geld heeft uitgespaard al ;):)

Bedankt daarvoor ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 18:18 schreef Evil M@V het volgende:

[..]

ADSL? Waar woon je dan?
Ik weet toevallig dat er mensen in Middelburg zijn die ADSL hebben hoor, dus het is inderdaad wel mogelijk in Zeeland.

• Mavvie
Op zondag 16 juni 2002 18:49 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Ik weet toevallig dat er mensen in Middelburg zijn die ADSL hebben hoor, dus het is inderdaad wel mogelijk in Zeeland.
Werd tijd ook!

Twitter | Linkedin

• sus

sus

Op zondag 16 juni 2002 18:49 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Ook in Goes en in Terneuzen (Terneuzen weet ik niet 100% zeker, heb ik gehoord) heb je al ADSL. Goes weet ik 100% zeker, een kennis van me heeft ADSL.

Er gaan geruchten dat KPN weer centrales gaat ombouwen, en dat Vlissingen dan ook snel aan de beurt zou zijn. Dat zou wel enorm lekker zijn, dan geef ik ZeelandNet een grote schop en ga ik lekker ADSL-en

Verwijderd

1024x256 Mxstream vanaf €83,85 p/m
1024x256 ZLnet €112,47 p/m - 10 gig limiet

512x128 Mxstream vanaf €47,35 p/m
512x128 ZLnet € 56,22 p/m - 5 gig limiet

Kosten voor de MXstream 1024x256 komen zowat op hetzelfde neer dan?

[ADSL n00b mode]
Want je moet toch inbellen met ADSL?
Dat moet je ook nog es dokken toch...
En hoe is het met storingen op de ADSL in Zeeland...vaak? niet vaak?
[/ADSL n00b mode]

Denk dat Zeelandnet binnenkort toch hun abbo's interessanter moet gaan maken . . .

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja dat mocht ook wel eens ook zeg, dat datalimiet is zielig. Kunnen we niet met z'n allen een actie houden en massaal zeelandnet emailen of zo en zeggen dat we het nep vinden, want andere providers hebben ook niet zo'n strakke lijn als limiet ? En dat ze haar monopoly positie misbruikt, door hoge prijzen (vergeleken met andere gelijkwaardige kabel/adsl abo's) en een datalimiet ? ZeelandNet zelf beweert dat zij op haar beurt wordt afgerekend als wij over ons limiet gaat, maar dat geloof ik niet.

Ontopic:

Puik programma hoor! Gebruik het al een aantal maanden, werkt echt heel goed, maar toch ben ik van 256 naar 1024 gegaan hehe ;) Maar ik vind het toch een heel goed en handig programma, ook heel duidelijke layout e.d. Als ik nog wat weet om toe te voegen zeg ik het.

• NoReseth
Ik heb zelf wel wat problemen met pipview, ik heb nu ineens de foutmelding : server onberijkbaar :(
Terwijl hij het op andere pc's in mijn huis gewoon doet en het versie 0.9.8.3 is. Weet iemand hoe dit komt :?

edit:

ook na verwijderen pipview en herinstalleren nog steeds
de zelfde foutmelding

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zit je niet op een proxy of router oid ?

• NoReseth
achter een server zit ik ja, maar heeft altijd prima gewerkt :(

Verwijderd

Ik heb dan wel geen zeelandnet, maar dit prog verdient een pluim!

Als dag v/d periode en dataverkeer gelijk zijn, is dus alles goed.

ik heb lekker geen datalimiet :P kep het een keer gemeten: iets van 4 gig in de maand :o

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:05 schreef I.M.Weasel het volgende:
[ADSL n00b mode]
Want je moet toch inbellen met ADSL?
Dat moet je ook nog es dokken toch...
En hoe is het met storingen op de ADSL in Zeeland...vaak? niet vaak?
[/ADSL n00b mode]
Nopes, ADSL mag dan wel via de telefoon lijn gaan, omdat je voor dat de lijn binnenkomt aansluit, tap je af voor de meter.

kost je lekker geen geld (en ja, zo staat het in het boekje ! :o)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 16:36 schreef pvanwelt het volgende:
achter een server zit ik ja, maar heeft altijd prima gewerkt :(
Werkt de laatste versie 0.9.8.4 wel weer goed?

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Op woensdag 24 juli 2002 20:26 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Werkt de laatste versie 0.9.8.4 wel weer goed?
Ja, en tot mijn grote verbazing zag ik dat de pipbar verwijderd was !!
code:
1
PipBar verwijderd uit PipView, deze optie werd nagenoeg niet gebruikt

Ik gebruikte hem anders wel !!
:( !

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 14:27 schreef K1n9_N01z3 het volgende:

[..]

code:
1

Sorry, maar in verband met een stevige reorganisatie van PipView moest de PipBar het even ontgelden. Misschien dat hij later weer terugkomt.

Verwijderd

Topicstarter
K1n9_N01z3 schreef op 25 juli 2002 @ 14:27:
[...]

code:
1

Goed nieuws voor je, de PipBar is weer terug van weggeweest in versie 0.9.8.7. Deze is nu te downloaden vanaf de PipView-website.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:47:
[...]

Goed nieuws voor je, de PipBar is weer terug van weggeweest in versie 0.9.8.7. Deze is nu te downloaden vanaf de PipView-website.
idd ik zie het , bedankt

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Ik heb het net geïnstalleerd, echt fantastisch !!

Thanxs !

grt

T.

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15
weet iemand toevallig of je ook adsl kan hebben zonder dat je een abonement bij KPN hebt want wij gebruiken alleen maar mobiele telefoons dus nou wilde ik weten of het mogelijk is om adsl te hebben zonder dat we een abonement hebben bij kpn

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd weer aan de slag gegaan met de opmerkingen over
PipView die ik van gebruikers heb gekregen, en heb nu een nieuwe versie
klaarstaan voor gebruik. Nu zou ik graag wat respons zien van de gebruikers.
Hierbij dus de vraag of u de testversie van PipView wil downloaden van het
volgende adres:
http://people.zeelandnet....nload/pipview-0.9.8.8.exe

Ik lees uw reactie op deze nieuwe versie graag hier, op GoT, of
anders via email: jwbsoftware@zeelandnet.nl

• sus

sus

Heyz,

Ik heb net de nieuwe versie weggehaald bij je, maar hij geeft de PiP niet goed weer. Alle tellers staan op 0

Ik heb versie 0.9.8.8, draaiend op win98SE.

Enig idee hoe dit komt?

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 29 oktober 2002 @ 13:35:
Heyz,

Ik heb net de nieuwe versie weggehaald bij je, maar hij geeft de PiP niet goed weer. Alle tellers staan op 0

Enig idee hoe dit komt?
Ik heb dit probleem ook al van iemand gehoord met Windows 2000, ik kijk er binnenkort even naar, misschien dat de manier van het ophalen van de data nog gewijzigd wordt. Ik zal je op de hoogte houden als er een update voor dit probleem is.

Verwijderd

Hej JWB, is er ook de mogelijkheid dat ik met een progje wat ik zelf maak,
mn datalimiet, tot. verkeer, en wat ik over heb kan halen.
Zoiets als bij winamp dat je de titel/artist er uit kan halen om op mn LCDtje te laten zien?

Leek mij wel handig op mn router/mp3/divx/dvd box zodat ik dat kan zien in mn display? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:22:
Hej JWB, is er ook de mogelijkheid dat ik met een progje wat ik zelf maak,
mn datalimiet, tot. verkeer, en wat ik over heb kan halen.
Zoiets als bij winamp dat je de titel/artist er uit kan halen om op mn LCDtje te laten zien?
Ja, dat kan in de volgende versie van PipView. Ik heb je per email een voorbeeldje gestuurd hoe je de gegevens van PipView kunt opvragen. Als meer mensen interesse hebben, hoor ik dat graag per email, icq, of gewoon hier, in het forum. Je kunt dan van mij alvast een voorproefje van de volgende versie krijgen met informatie hoe je de gegevens opvraagt in Visual Basic, Delphi, en eventueel ook in C/C++. Overigens kan het in elke Windows-taal die directe calls naar de Windows-API ondersteunt. Het principe is hetzelfde als dat van Winamp.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 19:08:
[...]
Ja, dat kan in de volgende versie van PipView. Ik heb je per email een voorbeeldje gestuurd hoe je de gegevens van PipView kunt opvragen. Als meer mensen interesse hebben, hoor ik dat graag per email, icq, of gewoon hier, in het forum. Je kunt dan van mij alvast een voorproefje van de volgende versie krijgen met informatie hoe je de gegevens opvraagt in Visual Basic, Delphi, en eventueel ook in C/C++. Overigens kan het in elke Windows-taal die directe calls naar de Windows-API ondersteunt. Het principe is hetzelfde als dat van Winamp.
JWB, check email

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag staat er een nieuwe versie van PipView online. Het is nu twee maanden geleden dat de vorige versie verscheen, en ondertussen is er weer aardig wat gewijzigd.

Je kunt PipView downloaden vanaf de speciale website: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/

De wijzigingen in deze versie zijn:
  • fout in 'open pip in browser' gerepareerd waardoor de functie soms niet werkte
  • andere installer gebruikt (NSIS) waardoor het installatieprogramma ong. 200 kb kleiner is
  • icoon van pipview in de system tray wordt opnieuw aangemaakt na een crash van explorer.exe
  • wachtwoordveld in opties-scherm verbeterd
  • nieuwe versie van upx (1.24) gebruikt
  • balloncode voor oudere windows-versies geheel herschreven
  • hoofdscherm compacter gemaakt door dingen weg te laten
  • oude balken terug die er onder windows xp met themes 'modern' uitzien
  • betere 'beveiliging' tegen het verkleinen van het hoofdvenster
  • up/down-knopjes in opties-scherm zijn vernieuwd
  • volgorde van knoppen onderin het opties-scherm aangepast

• MuddyMagical
  • Laatst online: 04-09 11:28
Hey JWB. Ik ken dit programma al sinds het begin van het jaar, heb het bij verschillende mensen gezien en aangeraden. Sinds kort wordt het ook op mijn werk gebruikt en lovend over gesproken. Nu zit ik eens rustig op GoT, lees ik opeens dat jij de maker bent! Niet verwacht, maar ga zo door!!

• sus

sus

SuspiciouS schreef op 29 October 2002 @ 13:35:
Heyz,

Enig idee hoe dit komt?
Zo, ff mezelf quoten :)

Ik heb weer dat probleem. Dataverkeer wordt opgehaald, maar niet verwerkt in het programma. Ballon staat steeds op 0, ook in het programma zelf.

Inmiddels werk ik met versie 0.9.9.1, nog steeds win98SE

Systeem:
p200MMX, 64MB
IE 6.0
win98SE
pipview 0.9.9.1

Ik kan helaas niet constant op de computer, dus om het op te lossen/controleren heb ik wat tijd nodig tussen de reply's...

BTW: op win2k/winXP doet ie het perfect

Tweede vraag:
Kan je er ook een linux-versie van maken (in Java ofzo ? )

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 17 March 2003 @ 15:19:Ik heb weer dat probleem. Dataverkeer wordt opgehaald, maar niet verwerkt in het programma. Ballon staat steeds op 0, ook in het programma zelf.

Inmiddels werk ik met versie 0.9.9.1, nog steeds win98SE

Ik kan helaas niet constant op de computer, dus om het op te lossen/controleren heb ik wat tijd nodig tussen de reply's...

BTW: op win2k/winXP doet ie het perfect
Stuur me even een mailtje op jwbsoftware@zeelandnet.nl, dan zal ik je een bijgewerkte versie sturen zodat we er achter kunnen komen wat er fout gaat.
Tweede vraag:
Kan je er ook een linux-versie van maken (in Java ofzo ? )
Natuurlijk kan dat, iemand anders vroeg dit mij een tijdje geleden ook al. Maar wanneer er slechts twee mensen om vragen, kun je hopelijk begrijpen dat ik daar niet fulltime mee bezig kan zijn. Wanneer ik iets heb dat onder Linux draait, zal ik je het meteen laten weten.

• sus

sus

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 17:16:
[...]
Stuur me even een mailtje op jwbsoftware@zeelandnet.nl, dan zal ik je een bijgewerkte versie sturen zodat we er achter kunnen komen wat er fout gaat.
Komt eraan
[...]
Natuurlijk kan dat, iemand anders vroeg dit mij een tijdje geleden ook al. Maar wanneer er slechts twee mensen om vragen, kun je hopelijk begrijpen dat ik daar niet fulltime mee bezig kan zijn. Wanneer ik iets heb dat onder Linux draait, zal ik je het meteen laten weten.
Begrijp ik ook wel hoor :) Heeft ook geen haast, vroeg het me alleen af.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 17:16:
[...]

[...]
Maak er maar 3 van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe versie van PipView uitbrengen. Hiervoor heb ik nu nog wel wat mensen nodig die er alvast mee aan de slag gaan. Ik hoop dat er hier meerdere personen bereid zijn alvast te kijken naar de nieuwe PipView-versie.

LET OP: Het versienummer is nog steeds 0.9.9.1, dit om te voorkomen dat
beta-testers geen melding van een update krijgen als de definitieve versie
uitkomt, waar mogelijkerwijs nog enkele kleine wijzigingen in zullen zitten.

Als eerste even de url van deze nieuwe windows-versie:
http://people.zeelandnet.nl/famboek/beta/pipview-0.9.9.1.exe

De wijzigingen, zoals die ook weer op de website zullen komen te staan, zijn:
• verbindingsstatistieken weggehaald
• installatieprogramma verbeterd
• pipbar verwijderd
• kleine wijziging in het deel dat verbinding maakt met de pip
• veel optimalisaties in het verwerken van de gegevens van de pip
• controle op updates staat nu op zeven dagen
• extra waarschuwing in opties-scherm bij verbreken verbinding
• einddatum periode wordt ook vermeld
• nieuwe mogelijkheid om icoon te laten knipperen als waarschuwing
• helpmenu is aangepast
• balans nu ook in dagen
• extra knop in browser (direct naar pip gaan)
• pipview kan overweg met meerdere accounts op één pc
• huidige loginnaam staat in venstertitel
• waarschuwing bij overschrijding bevat nu ook het geldbedrag
• templates voor websites en email toegevoegd
• betere compatibiliteit met windows 95
• controle van limiet vorige twee perioden

Daarnaast zullen er, tegelijk met deze nieuwe versie, ook twee opensource versies van de engine van PipView verschijnen. De functionaliteit is gelijk, maar de taal waarin ze gemaakt zijn verschilt. Dit zijn de talen Perl en Python. Vandaar dus dat deze aangepaste versies van PipView bij uitstek geschikt zijn om te gebruiken op andere besturingssystemen dan Microsoft Windows. Ook deze twee kleine programma's kunnen worden gedownload:

http://people.zeelandnet.nl/famboek/beta/pipview_perl.zip
http://people.zeelandnet.nl/famboek/beta/pipview_python.zip

Ik hoor graag jullie reacties!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 11:40 . Reden: updates ]

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zijn er trouwens nog mensen die het vorige bericht lezen en die met Linux of een ander besturingssysteem werken waarop Perl/Python kunnen worden gedraaid. Voor die mensen staat er namelijk een perl- en een pythonversie van de engine van PipView online. Het heeft geen interface zoals PipView voor Windows, maar de twee scripts werken geheel vanaf de commandline (shell).

• sus

sus

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 11:44:
Hopelijk zijn er trouwens nog mensen die het vorige bericht lezen en die met Linux of een ander besturingssysteem werken waarop Perl/Python kunnen worden gedraaid. Voor die mensen staat er namelijk een perl- en een pythonversie van de engine van PipView online. Het heeft geen interface zoals PipView voor Windows, maar de twee scripts werken geheel vanaf de commandline (shell).
Ik heb die command-line eens ff getest, en zo op het oog werkt het op linux. Ik zal eens kijken of ik er in Java een schil om heen kan bouwen, zodat er ook een grafische versie is. Als het lukt laat ik je dat weten, dan zou je die evt. op de website erbij kunnen plaatsen. Ga er morgen meteen aan beginnen :)

[edit]
Ik heb nu het volgende:
versie 0.9.9.2
verbinding: draadloos naar router toe

Ik krijg geen gegevens, en pipview geeft dit aan:
19:09:09 > Fout: Verwerking gegevens mislukt (pip kan gewijzigd zijn).

Kan je met pipview niet connecten via een wireless kaart ?

[ Voor 16% gewijzigd door sus op 03-09-2003 20:09 ]

• Kwistnix
  • Laatst online: 23:41
Ik krijg sinds vandaag de melding:

Fout: Verwerking gegevens mislukt (Pip kan gewijzigd zijn).

Ik draai versie 0.9.9.2 onder Windows XP Pro en tot vandaag heeft PiPView altijd gewerkt.

• Mavvie
FallenAngel666 schreef op 28 november 2003 @ 14:41:
Ik krijg sinds vandaag de melding:

Fout: Verwerking gegevens mislukt (Pip kan gewijzigd zijn).

Ik draai versie 0.9.9.2 onder Windows XP Pro en tot vandaag heeft PiPView altijd gewerkt.
Al opnieuw geinstalleerd? anders stilletje hopen dat zeelandnet zijn limiet er af heeft gehaald :P

Kheb zelf ook Zeelandnet maar hoop toch snel dat er iets anders komt hier.

Twitter | Linkedin

• Mike Jarod
  • Niet online
Limiet schijnt (33%?) omhoog gegaan te zijn. Zie de latere postings in:

Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

• ramonp
  • Laatst online: 04-09 16:12
Zeelandnet heeft (waarschijnlijk) alle limieten met 50% verhoogd :)
Daardoor zal het wel komen dat PIPview niet meer werkt.

Wachten op een nieuwe versie waarschijnlijk

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

ramonp schreef op 28 november 2003 @ 15:20:
Zeelandnet heeft (waarschijnlijk) alle limieten met 50% verhoogd :)
Daardoor zal het wel komen dat PIPview niet meer werkt.

Wachten op een nieuwe versie waarschijnlijk
ISP Monitor doet het nog steeds :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ispmonitor.be/files/zee.png

Te downloaden op www.ispmonitor.be

Edit:
en vor de mensen die liver PipView gebruiken:
http://pipview.xxp.nu/download/pipview-0993.exe

[ Voor 12% gewijzigd door WhiteDog op 28-11-2003 17:38 ]

• Kwistnix
  • Laatst online: 23:41
WhiteDog schreef op 28 november 2003 @ 17:29:
[...]

ISP Monitor doet het nog steeds :)

[afbeelding]

Te downloaden op www.ispmonitor.be

Edit:
en vor de mensen die liver PipView gebruiken:
http://pipview.xxp.nu/download/pipview-0993.exe
Geniaal!
0.9.9.3 doet het wel, bedankt voor de link! :)
Trouwens, welke wijzigingen zijn er aangebracht door Zeelandnet dan?
Er stond niets van op mijn PiP en ook niets over in de laatste nieuwsbrief.

[ Voor 16% gewijzigd door Kwistnix op 28-11-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al eerder is opgemerkt door andere personen is de PiP inderdaad gewijzigd op 28 november, waardoor PipView niet meer goed werkte. Ik heb dit aan het eind van de middag opgelost, en toen is versie 0.9.9.3 verschenen op de website. Overigens heb ik ook (tijdelijk) een link geplaatst naar een pagina van ZeelandNet met wat meer uitleg.

Misschien komt dit bericht een beetje laat, maar na alle snelle reacties van andere gebruikers wil ik graag ook nog even een officiële aankondiging van de nieuwe versie doen.

De belangrijkste veranderingen in versie 0.9.9.3 zijn:
• wachtwoord wordt niet getoond tijdens installatie
• naam en wachtwoord zijn versleuteld opgeslagen in directpip.html
• updatecontrole is vastgesteld op eens per week
• ballon verdwijnt automatisch na 15 seconden
• 'open pip in browser' werkt weer in mozilla
• opties-venster is duidelijker gemaakt
• betere detectie voor verbindingsfouten
• verbeterd installatieprogramma
• gewijzigde tekst bij controle limietoverschrijding
• grootte hoofdvenster staat vast
• aangepast aan de updates op de PiP van 28 november

De laatste versie van PipView is te downloaden vanaf de website:
http://pipview.xxp.nu/

• metalant
Dit is en blijft gewoon een super programma. Ik raad het al mijn vrienden en bekenden aan die via Zeelandnet internetten. Zeker met kinderen is het handig om de 99% limiet in te stellen. Dat scheelt je weer verassingen.

• Space_NL
  • Laatst online: 24-03-2025

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Geweldig werk!

heel blij dat iemand de tijd hiervoor vrij kan maken en het met ons deelt, hulde!

on-topic: en erg fijn dat ik vna 2500mb naar pakweg 7gb schiet met slecht kleine 3 euro per maand meer .-)

tis niet ideaal, maar beter als niks

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

Pagina: 1 2 3 Laatste