Toon posts:

PipView 0.9 is uit!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle Zeeuwse tweakers met kabelinternet van ZeelandNet, en eigenlijk iedereen die kabelinternet van ZeelandNet heeft, heb ik het programmaatje PipView geschreven, om snel te kunnen zien hoe het staat met je verplaatste dataverkeer, zodat je op kunt letten dat je niet over je limiet per periode heen gaat.

Ik zal eerst wat screenshots laten zien van PipView, zodat je weet hoe dat er dan allemaal uitziet.

Het hoofdvenster:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-main.png

Het scherm op de opties in te stellen:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-opties.png

De ballon die je komt vertellen hoe het met je dataverkeer staat:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-ballon.png

Een nieuwe optie in de nieuwe versie is je dataverkeer als percentage in het icoon te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-percentage.png

Dat was het wel zo'n beetje qua screenshots. De rest van de informatie is te vinden op de website http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik ehb d'r niets aan (woon niet in Zeeland etc.), maar ik moet zeggen: ziet er erg chique uit. Hele mooie interface, duidelijk wat alles doet en mooie afwerking.
Vlgens mij doe jij meer aan software bouwen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

het had wel leuk geweest als hier een soortgeleik programma van kwam, maar dat los staat van ZeelandNet, zodat je kunt kijken hoeveel data je, in een maand of een bepaalde periode, genereert

Verwijderd

GOEDZO.
pipwatch werkte niet meer maar dit ziet er goed uit, netjes. :9~ ;) :9

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 12:17
Op zaterdag 05 januari 2002 11:15 schreef TheNijntje het volgende:
het had wel leuk geweest als hier een soortgeleik programma van kwam, maar dat los staat van ZeelandNet, zodat je kunt kijken hoeveel data je, in een maand of een bepaalde periode, genereert
DU-METER is dan vast iets voor jou

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:21 schreef Sephiroth het volgende:

[..]

DU-METER is dan vast iets voor jou
hey, bedankt voor je tip, het is precies wat ik zocht. Thnx 8-).

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey JWB :)

Ik neem hem gelijk in gebruik

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• Peter Power
  • Niet online
Bugje...

Waarom kan ik het hoofdvenster niet vergroten?

Want ik moet daar nu in gaan scrollen.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Eej tnx man, geweldig proggie!

• JnX

JnX

Request: Zou kewl wezen als het programma die ballon met gegevens toont als je dubbelklikt op het icoon.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:39
met peter en arne in een thread kan ik natuurlijk niet achterblijven...;)

Ik neem dus aan dat deze werkt met de nieuwe Secure pip?

• JnX

JnX

Op zaterdag 05 januari 2002 13:20 schreef Conquistador het volgende:

Jah, dat werkt :)

• Peter Power
  • Niet online

Ja, SSL

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:06 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Bugje...

Waarom kan ik het hoofdvenster niet vergroten?

Want ik moet daar nu in gaan scrollen.
Dat is vreemd, draai je toevallig Windows XP met themes aan? Misschien kun je het beste een screenshotje mailen naar jwbsoftware@zeelandnet.nl, dan ga ik kijken wat er aan te doen valt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:16 schreef therealslimarne het volgende:
Request: Zou kewl wezen als het programma die ballon met gegevens toont als je dubbelklikt op het icoon.
Je kunt ook een sneltoets instellen, da's misschien nog handiger. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld Control-Shift-A om de ballon van PipView te laten zien. Kun je gewoon in de opties instellen.

Verwijderd

Topicstarter

Na twee replies misschien overbodig om te zeggen, maar hij werkt inderdaad prima op de sPiP. PipView is destijds zo'n beetje helemaal herschreven om het daarmee te laten werken.

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 15:14
Opties Component is zeker erg mooi!!!! En die ballon ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:08 schreef Pred het volgende:
Opties Component is zeker erg mooi!!!! En die ballon ook :)
Je hebt zeker niet goed naar je broer geluisterd, ik gebruik namelijk geen apart component meer voor de opties, is gewoon een TScrollBox met wat vakjes en spulletjes erin hoor :)

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 15:14
Op zaterdag 05 januari 2002 14:10 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Je hebt zeker niet goed naar je broer geluisterd, ik gebruik namelijk geen apart component meer voor de opties, is gewoon een TScrollBox met wat vakjes en spulletjes erin hoor :)
Ow hihi tja hij heeft em wel laten zien maar voor de rest heb ik er niet aandachtig naar zitten kijken. Maar hij ziet er echt wel vet uit!! Ik hoop dat Jelmer em ook gaat gebruiken in HotTopic.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:10
hey tis een mooi proggie, ik zelf gebruik het niet ookal zit ik bij Zeelandnet. toch wel goed voor iedereen die niet over zijn limiet durft heen te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:36 schreef Kaap het volgende:
hey tis een mooi proggie, ik zelf gebruik het niet ookal zit ik bij Zeelandnet. toch wel goed voor iedereen die niet over zijn limiet durft heen te gaan.
Ik denk dat jij ook niet twee keer achter elkaar over je limiet heen 'durft' te gaan hoor :D

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

of 1x meer dan 25%

Ik zal het eens proberen als ik weer windows heb..

Trouwens, waarom heb je je inlognaam vervaagd? Hij staat ook gewoon onderaan je post (famboek) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 19:11 schreef Timpie2000 het volgende:
of 1x meer dan 25%

Ik zal het eens proberen als ik weer windows heb..

Trouwens, waarom heb je je inlognaam vervaagd? Hij staat ook gewoon onderaan je post (famboek) :P
Die hele website staat op die account, dus het maakt sowieso al niets uit, maar het zag er wel leuk uit in het screenshotje, beetje professioneel doen hè :)

Verwijderd

in welke taal heb je dat geschreven?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zal het zelf niet gebruiken (ik gebruik DU-meter en heb bovendien geen limiet), maar vind het wel een leuk initiatief !

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 20:40 schreef wired het volgende:
PipView is geschreven in Object Pascal. Daarvoor heb ik Borland's Delphi gebruikt. Alleen de OpenSSL libraries zijn in c(++) geschreven, maar dat heb ik niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Van PipView is versie 0.9.1.0 net uitgebracht, ik heb het screenshot van hoofdvenster bijgewerkt (is te zien in eerste posting van deze thread) en hier zijn de dingen uit het changelog:

oude balken weer terug (met kleurverloop!)
scrollbalken weggehaald uit hoofdvenster
fout in het aantal mb over per dag gecorrigeerd
fout in berekening percentage gecorrigeerd
de tekst 'NAN' weggehaald die tevoorschijn kwam bij verkeerde loginnaam/wachtwoord

Vooral de twee foutjes bij aantal mb per dag over en berekening percentage konden erg vervelend zijn, zo gaf PipView mij zelf een waarschuwing dat mijn limiet bereikt was, terwijl dat nog niet het geval was.

• AMDFreak
  • Laatst online: 04-09 14:00

AMDFreak

Intel is zo..

vindt het wel origineel hoor.
ziet er ook nog es mooi uit

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Misschien kan je dit programmatje ook eens naar zeelandnet sturen :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:40 schreef wired het volgende:
bekijk z'n icon eens :P

• AMDFreak
  • Laatst online: 04-09 14:00

AMDFreak

Intel is zo..

Op vrijdag 11 januari 2002 19:24 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Misschien kan je dit programmatje ook eens naar zeelandnet sturen :)
whehe precies

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Perfect JWB :)

Nu er voor zorgen dat meer gebruikers van je ISP hier gebruik van gaan maken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:07 schreef Boss het volgende:
Ik ehb d'r niets aan (woon niet in Zeeland etc.), maar ik moet zeggen: ziet er erg chique uit. Hele mooie interface, duidelijk wat alles doet en mooie afwerking.
Vlgens mij doe jij meer aan software bouwen!
EDIT: laat maar.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 19:33 schreef jelmervos het volgende:
Perfect JWB :)

Nu er voor zorgen dat meer gebruikers van je ISP hier gebruik van gaan maken.
Yep, zoals anderen hier al opmerkten dat ik het programmaatje misschien eens naar ZeelandNet op zou kunnen sturen.

In feite doe ik natuurlijk niets 'illegaals' met dit programma (het is technisch gezien volkomen gelijk aan een webbrowser), maar ik weet niet of ze er blij mee zullen zijn. Het is misschien in ieder geval de moeite waard om eens te proberen.

• Dark
  • Laatst online: 04-09 20:13

Dark

who tweaked the light?

Mooi progje, ik heb 'm nu een paar daagjes draaien.

Wat me opviel is dat ook limiet waarschuwingen krijg als ik per dag nog meer limiet heb dan (maand limiet/dagen).

stel: ik heb c1024, ik zit op dag 28 en heb nog 400m over, dan krijg ik toch de waarschuwing dat ik de limiet dreig te overschreiden. Dit zou niet moeten daar ik per dag nog meer dan limiet/30,4dagen over heb.

Natuurlijk kan ik de waarschuwing wel uitzetten, maar misschien is het iets dynamischer te maken?

Verder zoals al veel gezegd, een prima programma, lekker mee doorgaan, echt top.

Verwijderd

Kijk, dit is nou eens een fijn proggie.
Precies wat ik nodig had, tnx :) .

Dat zullen vast wel meer zeeuwen vinden. Misschien moet je het idd toch maar eens laten zien aan zeelandnet.

• hr15
  • Laatst online: 07:04
Leuk weer een PIP programma :)
Ik ga deze zeker ook eens proberen.
Alhoewel ik wel zeer tevreden ben over Pipper :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 12:15 schreef Dark het volgende:
stel: ik heb c1024, ik zit op dag 28 en heb nog 400m over, dan krijg ik toch de waarschuwing dat ik de limiet dreig te overschreiden. Dit zou niet moeten daar ik per dag nog meer dan limiet/30,4dagen over heb.
Dat klopt volledig. PipView waarschuwt nu gewoon als de waarschuwing aanstaan én als je op hoger dan 92% van je limiet zit. Er wordt dus idd totaal geen rekening mee gehouden hoe ver je in de maand bent.

Het idee voor een iets meer dynamische waarschuwing zal ik zeker in mijn achterhoofd houden, misschien dat het er in een volgende release wel in zit!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 12:30 schreef Major_Kickass het volgende:
Kijk, dit is nou eens een fijn proggie.
Precies wat ik nodig had, tnx :) .

Dat zullen vast wel meer zeeuwen vinden. Misschien moet je het idd toch maar eens laten zien aan zeelandnet.
Bedankt, ik zit nu te denken hoe het verder moet met PipView. Het leukst zou het zijn wanneer het op de ZeelandNet-site terecht kwam, maar ik wil eerst eigenlijk een beetje een idee hebben hoeveel mensen het programma nou ongeveer gebruiken, en dat aantal mogelijk nog groter maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 12:44 schreef hr15 het volgende:
Leuk weer een PIP programma :)
Ik ga deze zeker ook eens proberen.
Alhoewel ik wel zeer tevreden ben over Pipper :Y)
Yep, Pipper werkt ook goed om je dataverkeer te bekijken, en ik denk dat PipView en Pipper verder genoeg van elkaar verschillen om de gebruiker een keuze te kunnen laten maken tussen één van deze twee progjes. Het is maar net welke feature uit PipView/Pipper jij liever hebt.

• MahRain
  • Laatst online: 30-08 16:39
In plaats van het zomaar naar zeelandnet te sturen, zou je het moeten proberen te verkopen of licenseren aan zeelandnet! Kun je nog flink mee verdienen, misschien! :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 13:42 schreef Conquistador het volgende:
In plaats van het zomaar naar zeelandnet te sturen, zou je het moeten proberen te verkopen of licenseren aan zeelandnet! Kun je nog flink mee verdienen, misschien! :7
Dan vraag ik me toch wel af hoe dat zou kunnen, ik heb nu een freeware programma dat voor iedereen beschikbaar is. Dan zou ik dus een mailtje sturen aan ZeelandNet of ze mijn programma op hún website willen hosten, en of ze daar dan ook maar even voor willen betalen. Het zou dan nog eerder andersom zijn, lijkt mij hoor :)

Andere optie is dat ik de source zou verkopen/licenseren aan ZeelandNet. Dat is natuurlijk wel reeël, maar daar zie ik voor PipView zelf (nog) niet echt voordelen in. Tot nu toe ben ik zelf nog steeds aan het schrijven aan het programma, en dat gaat me prima af, ik heb daar verder geen anderen bij nodig.

Als ZeelandNet het bovendien graag op hun eigen website zou zien, hadden ze dat al lang kunnen doen denk ik. Ik kan niet geloven dat ze niet weten dat er programmaatjes bestaan om die PiP-gegevens snel op te halen en te laten zien. Als ze mij hadden gemaild, had ik al lang toestemming gegeven om een link te plaatsen naar mijn site.

Kortom: als ik het zou willen verkopen/licenseren, moet ik wel eerst iets hebben om geld voor te krijgen. Ik kan dan alleen bedenken dat ik de source zou verkopen, want het programma zelf is toch gratis.

• hr15
Ik heb je proggie bekeken, en het werkt best wel lekker :)
En het gebruikt nog minder geheugen dan Pipper ook :)
Nice job :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 18:36 schreef hr15 het volgende:
Ik heb je proggie bekeken, en het werkt best wel lekker :)
En het gebruikt nog minder geheugen dan Pipper ook :)
Nice job :Y)
Tof, maar gebruikt het serieus minder geheugen? Ik dacht omdat Pipper in C++ was geschreven, en PipView in Delphi, dat PipView sowieso wel meer geheugen zou gebruiken, maar dat is dus niet zo blijkbaar. Fijn hoor :)

Verwijderd

Twijfel of Zeelandnet het wel leuk vind, dit programma. Immers meer mensen over de limiet, hoe meer ze verdienen.
Die ^#^$^^@# van Zeelandnet hebben liever dat die mensen over hun limiet gaan.... met hun betalen per Mb of hu Fair Use Policy.... Ja fair voor hun. Maar ik vind het een perfect proggie.... erg goed :) :)

• hr15
Op zaterdag 12 januari 2002 20:49 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Tof, maar gebruikt het serieus minder geheugen? Ik dacht omdat Pipper in C++ was geschreven, en PipView in Delphi, dat PipView sowieso wel meer geheugen zou gebruiken, maar dat is dus niet zo blijkbaar. Fijn hoor :)
Wel ik weet niet of dit bij iedereen is maar bij mij scheelt het best wel :)
Maar ik ben er nu vanavond achter gekomen dat ik 1 ding mis :)
Misschien zit het er wel in maar ik zie het niet staan :?
Kan je net zoals bij Pipper ook je verbinding automatisch laten sluiten bij een bepaalde hoeveelheid van je limiet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 21:04 schreef hr15 het volgende:

[..]

Wel ik weet niet of dit bij iedereen is maar bij mij scheelt het best wel :)
Maar ik ben er nu vanavond achter gekomen dat ik 1 ding mis :)
Misschien zit het er wel in maar ik zie het niet staan :?
Kan je net zoals bij Pipper ook je verbinding automatisch laten sluiten bij een bepaalde hoeveelheid van je limiet?
Die mogelijkheid zit er niet in. Volgens mij zou het moeten kunnen door een soort commando uit te voeren dat ook optreedt wanneer je vanuit een commandoprompt 'ipconfig /release' zou intikken. Ik ga er naar op zoek, je hoort er nog van!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 januari 2002 20:53 schreef X-terior het volgende:
Twijfel of Zeelandnet het wel leuk vind, dit programma. Immers meer mensen over de limiet, hoe meer ze verdienen.
Die ^#^$^^@# van Zeelandnet hebben liever dat die mensen over hun limiet gaan.... met hun betalen per Mb of hu Fair Use Policy.... Ja fair voor hun. Maar ik vind het een perfect proggie.... erg goed :) :)
Hoewel het wel waar is wat je zegt, hoop ik niet dat ze daar gniffelend zitten te wachten tot iemand over zijn/haar limiet heen gaat, dat zou wel een erg vreemde zaak zijn. Maar zolang je via je browser bij de PiP kan, kan ik het ook, zal ik maar zeggen :)

• Dark
  • Laatst online: 04-09 20:13

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 12 januari 2002 13:36 schreef _JWB_ het volgende:
[..]
Het idee voor een iets meer dynamische waarschuwing zal ik zeker in mijn achterhoofd houden, misschien dat het er in een volgende release wel in zit!
Het zou al heel aardig zijn als je een "geen (verdere) waarschuwing indien %dataverkeer kleiner %periode" optie zou kunnen maken, dan zou ik de waarschuwing zoals die zich bij mij voordoet, niet hebben gehad.

Verwijderd

Ik heb sinds november ook kabelinternet via zeelandnet,
en dus al 2 keer mijn datalimiet overschreden met een kleine
hoeveelheid.

wat gebeurt er dan precies? Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 02:02 schreef 5penta5 het volgende:
Ik heb sinds november ook kabelinternet via zeelandnet,
en dus al 2 keer mijn datalimiet overschreden met een kleine
hoeveelheid.

wat gebeurt er dan precies? Iemand ervaring hiermee?
Volgens de FUP zou je, als je 2x binnen drie maanden je datalimiet overschreden hebt, automatisch worden omgezet naar een duurder abonnement. Je kunt er ook voor kiezen (ff helpdesk mailen) om per overschreden Mb een bepaald bedrag te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 01:10 schreef Dark het volgende:

[..]

Het zou al heel aardig zijn als je een "geen (verdere) waarschuwing indien %dataverkeer kleiner %periode" optie zou kunnen maken, dan zou ik de waarschuwing zoals die zich bij mij voordoet, niet hebben gehad.
Dat is precies het systeem van de dynamische waarschuwingen ja :) Dat moet me wel lukken hoor, als die feature er in zit, hoor je er nog wel van.

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 22:49 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Hoewel het wel waar is wat je zegt, hoop ik niet dat ze daar gniffelend zitten te wachten tot iemand over zijn/haar limiet heen gaat, dat zou wel een erg vreemde zaak zijn. Maar zolang je via je browser bij de PiP kan, kan ik het ook, zal ik maar zeggen :)
Tja naar mijn gevoel, is dat toch wel een beetje het geval. Het feit dat ze met die 100Mb abbo's geen waarschuwing geven, maar direct per Mb bijbetalen is imo een aanwijzing in die richting. Idd, iedereen kan ook op de echte pip kijken, maar hoeveel zullen dat doen ???. Iig voor de gebruiker ( /me ) die iedere maand toch tegen z'n limiet zit aan te hikken, is dit enorm veel handiger. Ik vind het echt een uitkomst.

• hr15
Op zaterdag 12 januari 2002 22:48 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Die mogelijkheid zit er niet in. Volgens mij zou het moeten kunnen door een soort commando uit te voeren dat ook optreedt wanneer je vanuit een commandoprompt 'ipconfig /release' zou intikken. Ik ga er naar op zoek, je hoort er nog van!
Aah thx dat je er serieus naar wilt kijken :)
Als die functie erin komt stap ik echt op iedere pc hierzo thuis over nmaar dit proggie
(tis vooral voor op me pa zijn pc, want die controleert nooit de pip, en internet maar lekker door :P)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:45
Voor alle XP gebruikers : je kan je verzonden/ontvangen aantal bytes ook zien (als je een netwerk hebt) door op het status-pictogram van de netwerkverbinding te klikken :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:45
Waar heb je die installer trouwens mee gemaakt ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 12:34 schreef MisterData het volgende:
Voor alle XP gebruikers : je kan je verzonden/ontvangen aantal bytes ook zien (als je een netwerk hebt) door op het status-pictogram van de netwerkverbinding te klikken :)
Kan verwarrend zijn als je net via ftp binnen je headend een paar honderd Mb hebt gedownload, die telt ZeelandNet namelijk niet mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 12:55 schreef MisterData het volgende:
Waar heb je die installer trouwens mee gemaakt ?
De installer is gemaakt met de open-source installer 'Inno Setup'. Ik heb wel de door Martijn Laan aangepaste versie 'My Inno Setup Extensions' voor gebruikt, die heeft wat meer mogelijkheden.

Inno Setup is te vinden op http://www.jrsoftware.org/
de Extensions op http://www.wintax.nl/isx/

• NoReseth
  • Laatst online: 03-09 21:37
WoW, echt mega proggie ! ik vind het veel makkelijker als pipper omdat je hier ook een overzicht krijgt hoeveel dataverkeer je nog overhebt totaal en per dag, en het is veel mooier :P

ik zal dit zeker even doorgeven op onze d.c hub van ons head end :)

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Fantastich progje, net geinstalleerd en 't werkt perfect.. Tnx..

• WouterG
  • Laatst online: 21:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

Leuk proggie!!

Maar is het nog steeds zo dat interne servertjes geen datalimiet vreten? Ik zou het wel gaaf vinden om een soort groeppie mensen te hebben waarmee ik lekker films ed kon sharen. Btw, ik zit op headend zierikzee

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:15 schreef TomcatX het volgende:
Leuk proggie!!

Maar is het nog steeds zo dat interne servertjes geen datalimiet vreten? Ik zou het wel gaaf vinden om een soort groeppie mensen te hebben waarmee ik lekker films ed kon sharen. Btw, ik zit op headend zierikzee
Yep, dat is nog steeds zo. Al het verkeer dat binnen je headend heen-en-weer gaat, zal niet worden meegeteld. Er zijn ongetwijfeld mensen in headend Zierikzee die bijvoorbeeld een ftp server draaien met films, mp3, etc.

Verwijderd

Thanks,
'k woon zelf in Middelburg en heb ook ZeelandNet n` DuMeter in een netwerkje werkt niet zo lekker dus dit is wel een uitkomst.

• NoReseth
  • Laatst online: 03-09 21:37
Op zondag 13 januari 2002 23:15 schreef TomcatX het volgende:
Leuk proggie!!

dit kan zeker, ik zit namelijk ook op head end zierikzee, en alles wat binnen schouwen duiveland is , is vrij dataverkeer.

neem hier hier maar eens een kijkje :) daar staat een programma dat we gebruiken om met zn allen op head end zierikzee dingen te delen, momenteel staat er altijd iets tussen de 300 en 500 gieg geshared >:)

Verwijderd

Als er nog mensen zijn in head end zeeuws-vlaanderen zijn die bestanden willen delen via ftp. dan kunnen ze me mailen via fastmem@zeelandnet.nl of via icq: 1957992

• efan
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 08:18 schreef virtual het volgende:
Thanks,
'k woon zelf in Middelburg en heb ook ZeelandNet n` DuMeter in een netwerkje werkt niet zo lekker dus dit is wel een uitkomst.
wat is je email adres.. kunnen we mischien ook nog eens uitwisselen.. mijne is efan@zeelandnet.nl

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Dit is zeker een prima proggie, ben er zeer blij mee. Ook al zou ik natuurlijk nog blijer zijn als ik het helemaal niet hoefde te gebruiken (omdat er geen limiet is, maarja)
Thnx!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 09:08
Geweldig programmatje! Ik heb de Zeelandnet-webmaster meteen even de URL van de site gemailt, dus met een beetje geluk staat 'ie binnenkort op de zeelandnet-site! :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 09:08
Op maandag 14 januari 2002 08:57 schreef pvanwelt het volgende:

dit kan zeker, ik zit namelijk ook op head end zierikzee, en alles wat binnen schouwen duiveland is , is vrij dataverkeer.
Niet dus... Schouwen-Duiveland heeft meerdere headends als ik me niet vergis. Die zijn volgens mij niet onderling gekoppeld, dus moet het verkeer tussen 2 verschillende headends nog steeds via Zeelandnet (en dus meetbaar).

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

err iemand toevallig op headend ternzn ?

goed progje trouwens ik gebruik hem regelmatig :)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:57 schreef jurri@n het volgende:

[..]

Niet dus... Schouwen-Duiveland heeft meerdere headends als ik me niet vergis. Die zijn volgens mij niet onderling gekoppeld, dus moet het verkeer tussen 2 verschillende headends nog steeds via Zeelandnet (en dus meetbaar).
Klopt, wel meerdere headends, maar ze vallen onder dezelfde range. Het onderlinge verkeer op geheel Schouwen-Duiveland wordt dus niet gemeten. :) (Tholen valt op het moment ook nog in die range, ik weet niet wat Zldnet in de toekomst van plan is.)

Verwijderd

Uhm, nu krijg ik op 2 verschillende pc's een bod (fatale uitzonderding in vxd vwin32. En dit op 2 verschillende pc's.
Configuratie is niet gewijzigd, en beide deden het 2 dagen geleden nog goed. Heeft zeelandnet eea veranderd, dat pipview andere gegevens terugkrijgt ?

Verwijderd

Ow vandaar, ik heb dus precies hetzelfde.. :|

Verwijderd

Ook nog niet zolang ? Do avond geen probleem bij mij namelijk.

OS is trouwens win98 se.

Verwijderd

neej.. ik denk vanaf hetzelfde moment als jij.
OS is ook win98se! :7

Verwijderd

Bij mij ook de fatale uitzondering ( blauw scherm )
Ik denk dat er mischien iets bij zeelandnet is veranderd

• blakez
Bij mij werkt pipview van de één op de andere dag ook niet meer :( OS: WinXP.. Ik weet ook niet wat 't is, als 't opstart, dan krijg ik gelijk een error, en als ik 't weer opnieuw op wil starten, stopt ie er ook weer mee :( ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels per email flink wat foutmeldingen binnengekregen, en nu zie ik het hier ook. Helaas was ik zelf ziek, dus kon ik er niet meteen achteraan, ik wist het zelfs niet...

Maar ik ga nu direct kijken wat ze daar bij ZeelandNet hebben zitten veranderen, zal wel weer ergens een klein dingetje zijn. Ik verwacht vanmiddag weer een werkende PipView-versie te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ziezo, dat was snel gefixed. Ze hadden op hun website waar eerst bijvoorbeeld stond:

"12 oktober 2001 - 11 november 2001"

nu dit gezet:

"12 oktober 2001 t/m 11 november 2001"

En aangezien ik in PipView op dat streepje zocht, ging dat vanaf het moment dat ze het veranderd hebben, flink mis. Dat PipView toen ook meteen crashte was een fout van mij, ik heb de foutafhandeling in de dll nu veel beter gemaakt en ik denk niet dat PipView nog eens zomaar zal crashen als het niet lukt met het ophalen van de gegevens.
Ik zou het graag horen als PipView inderdaad overal weer goed werkt nu.

Verwijderd

Is hier opgelost :) :) :) Geweldig.

Verwijderd

top!! dankje :D

• blakez
Ja hoor, hier werkt 't ook weer naar behoren :) Mooi dat 't zo snel weer gefixt is, echt mooi progje :D ..

Verwijderd

Geweldig...!!! Thanks en Complimenten :)

Verwijderd

Snel opgelost!! :) :) echt goed gewoon..

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Allemaal wel leuk en aardig maar bij mij onder XP werkt het niet! is daar een oplossing voor, ik heb het ook al op een andere pc geprobeerd met xp, geeft ie de zelfde fout. Help me!

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 19:07 schreef Maverickje het volgende:
Allemaal wel leuk en aardig maar bij mij onder XP werkt het niet! is daar een oplossing voor, ik heb het ook al op een andere pc geprobeerd met xp, geeft ie de zelfde fout. Help me!
Kun je misschien iets meer informatie geven? Ik ga er vanuit dat je PipView 0.9.2.0 gebruikt, de allerlaatste versie die op de website staat.

Ik zou graag willen weten met welke versie je getest hebt, en wat er fout gaat, anders kan ik er ook weinig aan doen, PipView wordt ontwikkeld op een XP-machine, en daar draait het, zoals bij vele andere gebruikers, prima op.

Verwijderd

Topicstarter
En jawel hoor, er is wéér een nieuwe versie uit :) Ditmaal is er een kleine bug gefixed, die toch wel vervelend kon zijn. Je kreeg door een rekenfoutje in het nieuwe waarschuwingssyteem soms een waarschuwing dat je je internetgebruik beter wat kon matigen, terwijl dat helemaal niet nodig bleek te zijn.

Als je dat dus had in de vorige versie kun je de laatste beter even downloaden.

Overigens bleek het probleem op XP dat hierboven beschreven werd, zich ineens niet meer voor te doen, waarschijnlijk werkte die persoon met een verouderde versie van PipView, terwijl de PiP al door ZeelandNet veranderd was.

Verwijderd

Ja hij doet het weer onder XP!

cheers
Leo

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 12:34 schreef MisterData het volgende:
jammer alleen dat de periodes van zeelandnet niet per maand lopen maar dat het jaar gewoon in 12en is gedeelt vanaf de dag dat je abo hebt.. deze periode was voor mij bijv. 27december tot en met 26 januari...

Verwijderd

bedankt voor de update, hij doet het weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ook een community bij ZeelandNet voor PipView, deze staat hier: http://communities.zeelandnet.nl/data/pipview/

Verder kan ik melden dat er sinds de release van 0.9.3.0 geen nieuwe meldingen van fouten binnen zijn gekomen, maar ondertussen heb ik zelf o.a. een helpfile aan PipView toegevoegd, en de installer verbeterd. Dat komt allemaal in de eerstvolgende release te zitten, maar daar wacht ik mee tot er zich weer serieuze bugs voordoen, of iemand met een interessante feature-request komt.

Verwijderd

Topicstarter
PipView 0.9.4.0 is net uit! Ik berichtte er al even over in mijn vorige post, maar nu is het dan zo ver.

De veranderingen in deze versie zijn:

+ helpfile toegevoegd
+ installatiesysteem aangepast en verbeterd
+ kleine afrondingsfout verbeterd in ballon
+ bestanden beter ingepakt, kleinere installer
+ optie toegevoegd om PiP in browser te openen
+ ondersteuning voor proxyservers

De installer is als vanouds weer te downloaden op http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend weer een nieuwe versie uitgebracht van PipView, met daarin deze veranderingen sinds de vorige versie:

+ lettertype in vensters gewijzigd (is nu Tahoma)
+ waarschuwingssysteem weer iets aangepast
+ jaartal copyright bijgewerkt naar 2002
+ crashes bij installeren & afsluiten pipview verholpen
+ installer is nu iets minder uitgebreid
+ enkele overbodige dingen weggehaald (tooltips)
+ gecompileerd met laatste update van Delphi & Indy
+ percentage dataverkeer in één decimaal
+ foutmelding als datum van pc niet binnen bereik periode valt
+ menu's gewijzigd: icoon help, extra item in popup, sneltoets bij ballon tonen
+ helpfile bijgewerkt

Het programma is weer te vinden op http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/ , daar staat bij downloads de installer van 1,01 Mb

Omdat de screenshots in mijn eerste posting in dit topic niet helemaal meer kloppen hier even nieuwe:

Hoofdvenster
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-main.png

Ballon:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-ballon.png

Opties:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-opties.png

Opties (2):
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famboek/pipview/images/pipview-opties2.png

Verwijderd

Handig proggie dat pipview. Maar is die proxy wel zinvol?, ik neem aan dat m'n gegevens niet op de cacheserver staan :+

Als ik via pipview naar m'n pip gaat staat m'n password in de adresbalk van mijn browser (gebeurt niet als ik via zldnet inlog)...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 22:57 schreef Flying Dutchman het volgende:
Handig proggie dat pipview. Maar is die proxy wel zinvol?, ik neem aan dat m'n gegevens niet op de cacheserver staan :+

Als ik via pipview naar m'n pip gaat staat m'n password in de adresbalk van mijn browser (gebeurt niet als ik via zldnet inlog)...
Bij proxy hoef je niet altijd te denken aan de proxy van ZeelandNet. Er zijn ook mensen die thuis, of op het werk noodgedwongen via een proxy verbinding moeten maken, en voor die mensen was dit een perfecte oplossing.

Je tweede opmerking is terecht, maar ik weet niet of ik het zal veranderen. Gebruikers zullen toch hoofdzakelijk via PipView werken, en het niet continu gebruiken om de ZeelandNet site te openen.

• Tim

Tim

Op maandag 04 maart 2002 17:14 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Bij proxy hoef je niet altijd te denken aan de proxy van ZeelandNet. Er zijn ook mensen die thuis, of op het werk noodgedwongen via een proxy verbinding moeten maken, en voor die mensen was dit een perfecte oplossing.

Je tweede opmerking is terecht, maar ik weet niet of ik het zal veranderen. Gebruikers zullen toch hoofdzakelijk via PipView werken, en het niet continu gebruiken om de ZeelandNet site te openen.
Lijkt me toch vanwege veiligheids redenen een goed idee om te veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 17:36 schreef Timpie het volgende:

[..]

Lijkt me toch vanwege veiligheids redenen een goed idee om te veranderen
Als je via de website inlogt zie je NIETS terug in de adresbalk wat betreft je login-informatie. Wat ik wel zie, is dat je een cookie meekrijgt. Nu is het volgens mij niet mogelijk om de browser meteen te openen zonder dat je de login-gegevens in de url zet. Je zou dan immers een cookie moeten kunnen instellen voor de website die je gaat openen, en dat lukt gewoon niet (correct me if I'm wrong).

• DARKLORD
  • Laatst online: 04-07 10:24
kga et gelijk ff downloaden.. als et werkt ben je wel de bikkel!!! retehandig man!! superrrrrrrrrr

• Tim

Tim

Op maandag 04 maart 2002 21:24 schreef _JWB_ het volgende:

[..]

Als je via de website inlogt zie je NIETS terug in de adresbalk wat betreft je login-informatie. Wat ik wel zie, is dat je een cookie meekrijgt. Nu is het volgens mij niet mogelijk om de browser meteen te openen zonder dat je de login-gegevens in de url zet. Je zou dan immers een cookie moeten kunnen instellen voor de website die je gaat openen, en dat lukt gewoon niet (correct me if I'm wrong).
Misschien niet, maar je zou die waarde ook via POST kunnen versturen, dat is iig iets netter dan dit

Verwijderd

huh!??! hebben jullie in zeeland een download limiet??? ik zag geloof ik 2800 staan?! Daar ben ik in 2 a 3 dagen al doorheen :P
Pagina: 1 2 3 Laatste