wat is er mis met contact gestoordheid....Op vrijdag 04 januari 2002 23:00 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
ja ik kan onder het eten moeilijk een koptelefoon opdoen, en ik moet natuurlijk wel normaal met ze praten, ben niet contactgestoord...
Ik ben 18 en ik heb een GBA gekocht..
Spelletjes zijn niet kinderachtig. Ze zijn:
1. Tijdverdrijf
2. Training reactievermogen (?)
3. Slecht voor werk/studeren
4. Veroorzaker RSI
en waarschijnlijk nog meer..
1. Tijdverdrijf
4. Veroorzaker RSI
Expanding the inexpandable
Leuk?Op vrijdag 04 januari 2002 23:25 schreef Expander het volgende:
Ik ben 18 en ik heb een GBA gekocht..
1. Tijdverdrijf
4. Veroorzaker RSI
Verwijderd
Mijn pa vindt games ook meer en meer kewl . Sinds ie weet dat er vette racespellen op de PC zijn en vette Blues-sites gaat ie ADSL Plus nemen
Verwijderd
Jeezus wat een onzin.
Ik ben 31 en speel echt ieder dag de meest uiteenlopende spelletje op mijn PC, van Harry Potter (jaja, je moet toch iets) tot UT, Quake 3, Comanche 4, Motoracer 3 noem maar op.
Neee, spelletjes spelen is voor alle leeftijden
Ik ben 31 en speel echt ieder dag de meest uiteenlopende spelletje op mijn PC, van Harry Potter (jaja, je moet toch iets) tot UT, Quake 3, Comanche 4, Motoracer 3 noem maar op.
Neee, spelletjes spelen is voor alle leeftijden
Ik ben 17 en speel elke dag RTCW. Gelukkig geen gezeik van mijn ouders! Maar voor spelletjes ben je nooit te oud!
Ik zou zeggen: Laat je ouders eens een verslafend spelletje spelen en dan mag je vast weer volop gamen!
Ik zou zeggen: Laat je ouders eens een verslafend spelletje spelen en dan mag je vast weer volop gamen!
IK heb daar geen last van mijn ouder s ik woon al bijna 10 jaar op mezelf.
Maar ik vind gamen gewoon een ander tijd bedrijf dan stappen of sporten .
want het is en soort van onspanning en uitleven .
MIjn ouders vonden het in het begin ook vreemd datik elke dag een paar uur zat te gamen .
maar dat is nu ook over.
Ook omdat mijn moeder zelf nu erg bezich is met spelletjes
( klaverjassen op inet )
En daar ook wel eens 4 uur aan zit zonder dat ze het weet ( schrik dus ook wel eens van de tijd als het 1 uur is
en nu snap ze zelf ook dta het een grote soort van ontspannning is ..
Het is gewoon een andere ontspanning zoals vroeger ..
dus games zijn zeker niet kinderachtig ...
PS er zijn zat spellen op te noemen waar echte Profs mee bezig zijn om daar op te trainen.
FS 2002 , OFP , DF 3 LW.
dat zijn games die daar voor gebruikt worden ...
maar daarom zijn het ook sims ..
want je kan er ook een hoop van leren ..
en het is zeker niet kinderachtig om een spelletje tespelen ...
Maar ik vind gamen gewoon een ander tijd bedrijf dan stappen of sporten .
want het is en soort van onspanning en uitleven .
MIjn ouders vonden het in het begin ook vreemd datik elke dag een paar uur zat te gamen .
maar dat is nu ook over.
Ook omdat mijn moeder zelf nu erg bezich is met spelletjes
En daar ook wel eens 4 uur aan zit zonder dat ze het weet ( schrik dus ook wel eens van de tijd als het 1 uur is
en nu snap ze zelf ook dta het een grote soort van ontspannning is ..
Het is gewoon een andere ontspanning zoals vroeger ..
dus games zijn zeker niet kinderachtig ...
PS er zijn zat spellen op te noemen waar echte Profs mee bezig zijn om daar op te trainen.
FS 2002 , OFP , DF 3 LW.
dat zijn games die daar voor gebruikt worden ...
maar daarom zijn het ook sims ..
want je kan er ook een hoop van leren ..
en het is zeker niet kinderachtig om een spelletje tespelen ...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Mijn vader zegt altijd: als iemand zeikt, gewoon terug zeiken.Op vrijdag 04 januari 2002 22:55 schreef loekie2002 het volgende:
g*dv*r, ik word echt gek van mijn ouders,broertje en zusje. Ze zitten echt de hele tijd te zeiken dat spelletjes voor kinderen zijn en dat ik er te oud voor ben (ik ben 16). Dit is toch niet normaal meer, waar bemoeien ze zich mee???
Tsja, de ene ouder staat er positiever tegenover dan de andere. Kijk, zolang je van jezelf weet dat je geen contactgestoorde nerd bent die nooit meer buitenkomt, en je familie/omgeving vindt dat ook, dan is er niets aan de hand toch?
Iedereen heeft wel een hobby waar anderen het nut niet van inzien, ik durf te wedden dat je moeder borduurt en je zusje backstreetboys rommel spaart. Of zoiets
Nogmaals, een normaal mens mag gewoon spelletjes doen, is gewoon onspannend, en vaak erg leerzaam
Iedereen heeft wel een hobby waar anderen het nut niet van inzien, ik durf te wedden dat je moeder borduurt en je zusje backstreetboys rommel spaart. Of zoiets
Nogmaals, een normaal mens mag gewoon spelletjes doen, is gewoon onspannend, en vaak erg leerzaam
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Mjaw. Spellen kunnen zeer leerzaam zijn voor kinderen 
Ik laat mijn zonen/dochters iig non-stop Counter-striken of tegen die tijd Unreal Championchip oid
Ik laat mijn zonen/dochters iig non-stop Counter-striken of tegen die tijd Unreal Championchip oid
Ik ben 25 en doe regelmatig een leuk potje PES,GT3 of GTA3 met kameraden van dezelfde leeftijden 
En wat iemand anders daarvan vind?
LB
En wat iemand anders daarvan vind?
LB
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
ben nu 24 en pas 2 jaar bezig met games spelen. Wat heb ik toch een k*tjeugd gehad
Hoe eerder hoe beter zeg ik maar. Als mijn zoontje 1 is dan krijgt ie al een computer onder ze neus gedrukt+ Ajaxschoentjes
, je kan niet vroeg genoeg beginnen!!!
Hoe eerder hoe beter zeg ik maar. Als mijn zoontje 1 is dan krijgt ie al een computer onder ze neus gedrukt+ Ajaxschoentjes
hoi
Met die ajaxschoentjes zou ik toch ff wachten als ik jou wasOp zaterdag 05 januari 2002 00:26 schreef Kr44nVogel het volgende:
ben nu 24 en pas 2 jaar bezig met games spelen. Wat heb ik toch een k*tjeugd gehad![]()
Hoe eerder hoe beter zeg ik maar. Als mijn zoontje 1 is dan krijgt ie al een computer onder ze neus gedrukt+ Ajaxschoentjes, je kan niet vroeg genoeg beginnen!!!
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Verwijderd
1 jaar? Djeez.. dan kan hij net pas het toetsenbord onder kwijlenOp zaterdag 05 januari 2002 00:26 schreef Kr44nVogel het volgende:
ben nu 24 en pas 2 jaar bezig met games spelen. Wat heb ik toch een k*tjeugd gehad![]()
Hoe eerder hoe beter zeg ik maar. Als mijn zoontje 1 is dan krijgt ie al een computer onder ze neus gedrukt+ Ajaxschoentjes, je kan niet vroeg genoeg beginnen!!!
Verwijderd
37 jaar en dusdanig fanatiek met gamen dat ik af en toe m'n burostoel moet smeren. 
Gamen rulez
Gamen rulez
Verwijderd
Ga aan de joint
en laat ze daarna kiezen
of drugsprobleem of gameprobleem
/--->edit
beide kan ook natuurlijk
en laat ze daarna kiezen
/--->edit
beide kan ook natuurlijk
Verwijderd
ik ben 23 jaar en game al vanaf heel erg jong zeg maar....
wel eens naar me kop gehad "kinderachtig die spelletjes"
ik den k dus Lekker belangrijk en ene oor in, andere oor weer uit....
wel eens naar me kop gehad "kinderachtig die spelletjes"
ik den k dus Lekker belangrijk en ene oor in, andere oor weer uit....
Goed ideeOp zaterdag 05 januari 2002 01:00 schreef kyle_2000 het volgende:
Ga aan de joint
en laat ze daarna kiezen
/--->edit
beide kan ook natuurlijk
Verwijderd
hehe...ik ben 14, mijn ouders zeggen precies hetzelfde!Op vrijdag 04 januari 2002 22:57 schreef mr.oncreatief het volgende:
ja k ben 13 en mijn ouders zeiken over dat games als RtCW veel te geweldadig en bloederig zijn, ze zeggen ook dat ik er helemaal opgefokt door raak (ik ben gewoon geconcentreed)
maja... i don't give a fuck...
Verwijderd
mijn opa is 74, heeft net een nieuwe pc (wooow! flex dingetje! alles super plat, tft scherm enzo...) en hij speelt nog dagelijks patience en bridge op z'n pc.
Mijn oma wordt er een beetje heibel van, maar ik ga met plezier naar ze toe nu...
Mijn oma wordt er een beetje heibel van, maar ik ga met plezier naar ze toe nu...
Verwijderd
m'n vader drong er op aan dat ik 2 formula force gp stuurtjes zou kopen zodat we tegen elkaar kunnen racen...
ik ben 20, en een komplete game fanaat
mijn mening:
"van spelletjes leer je..."
ik speel veel mortal kombat...daar leer ik mezelf verdedigen tegen mijn ouders als ze het niet eens zijn met mijn mening.
"van spelletjes leer je..."
ik speel veel mortal kombat...daar leer ik mezelf verdedigen tegen mijn ouders als ze het niet eens zijn met mijn mening.
Steam: CatBearCow
Zolang je nog andere dingen doet dan alleen gamen moet het kunnen lijkt mij.
Ik werk 1 dag en 2 avonden per week, ik ga 5 dagen per week naar school, ga in de zomer minimaal 2 keer per week naar de surfclub (op water ja) en in de winter ook minimaal 1 keer per week.
Dan mag ik toch ook wel gamen om te ontspannen?
Ik werk 1 dag en 2 avonden per week, ik ga 5 dagen per week naar school, ga in de zomer minimaal 2 keer per week naar de surfclub (op water ja) en in de winter ook minimaal 1 keer per week.
Dan mag ik toch ook wel gamen om te ontspannen?
Als computergames kinderachtig zijn dan is schaken dat ook. Sorry hoor maar ik vind het totaal belachelijk dat computer games kinderachtig zouden zijn.
Ouders zeggen dat alleen maar omdat ze vinden dat je teveel achter die computer zit (en alles is teveel
) en dan is "wat kinderachtig" het meest voor de hand liggende "argument".
Ouders zeggen dat alleen maar omdat ze vinden dat je teveel achter die computer zit (en alles is teveel
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Spelletjes kinderachtig... pfft.. moet je kijken wat voor prijzen je kunt winnen als je beetje goed bent in Q3 CS Starcraft.. en dan mogen ze nog een keer tegen je vertellen dat spelletjes kinderachtig zijn..
Verwijderd
thats the spirit!Door MrFreeman - zaterdag 05 januari 2002 08:46
hehe...ik ben 14, mijn ouders zeggen precies hetzelfde!
maja... i don't give a fuck...
ik stop pas met gamen als mijn ouders de computer uit het stopcontact hebben gehaald
Verwijderd
Hier is ook nog een 31 jarige spelletjes fanaat. Dus laat je ouders dit draadje maar lezen en ze zullen tot de ontdekking komen dat niet alleen 12 jarigen achter hun pc een spelletje aan het spelen zijn.
ja en ik ben 75 en laat je ouders dit maar lezen!!
Steam: CatBearCow
Verwijderd
Mijn ouders vinden het niet erg als ik computer, maar ze vinden dat ik dan eigenlijk ook iets op de computer moet doen waar ik later iets aan hebt (programmeren ofzo)
Krijg vaak te horen van ze, als jij net zoveel tijd besteed aan je huiswerk als aan spelletjes ging je met 9's over
Eigenlijk wel waar, maarja..
I WANT TO PLAY GAMES
Zeggen ook af en toe dat de telefoonrekening naar benden moet (hebben ISDN met een vrij hoge rekening
) daar doe ik af en toe wel wat aan, gewoon ff tijdje meer single player games 
En in dit gehucht is nog geen kabel oid

Das wel mooi eigenlijk, anders zou ik constant op internet zitten
Maarja, ouders zeiken nou eenmaa.. maar als zij internet laten aanstaan (een nacht lang!!!) dan is het een foutje
Bedoel, had dat gezegd dat die aanstond, had ik ff download aangezet
Krijg vaak te horen van ze, als jij net zoveel tijd besteed aan je huiswerk als aan spelletjes ging je met 9's over
Eigenlijk wel waar, maarja..
I WANT TO PLAY GAMES
Zeggen ook af en toe dat de telefoonrekening naar benden moet (hebben ISDN met een vrij hoge rekening
En in dit gehucht is nog geen kabel oid
Das wel mooi eigenlijk, anders zou ik constant op internet zitten
Maarja, ouders zeiken nou eenmaa.. maar als zij internet laten aanstaan (een nacht lang!!!) dan is het een foutje
Bedoel, had dat gezegd dat die aanstond, had ik ff download aangezet
Pff, lekker boeiend wat je speelt.
Ik kan ook scooters gaan jatten in mijn vrije tijd, vind ik gamen toch leuker, makkelijker, veiliger, goedkoper en in deze tijd ook nog eens warmer
Ik kan ook scooters gaan jatten in mijn vrije tijd, vind ik gamen toch leuker, makkelijker, veiliger, goedkoper en in deze tijd ook nog eens warmer
Ben 31 jaar
en heb een games winkel.
en in mijn vrije tijd : "speel ik spelletjes"
Ben sinds 1983 bezig met games en "home-computers"
Goh .... ik voel mij "jong"
en in mijn vrije tijd : "speel ik spelletjes"
Ben sinds 1983 bezig met games en "home-computers"
Goh .... ik voel mij "jong"
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Met het bedrijf gaan we regelmatig op vrijdagavond PS2en (halflife, GTA2 etc.) gem. leeftijd in de 30.
zeg maar tegen je ouders dat ze niet moeten zeiken, en vraag me idd af waar ze zich mee bemoeien, teveel vrije tijd ofzo? als jij het leuk vind zie ik het probleem niet, hier kan ik nou pissed om worden
anders ga je erotica island spelen met volume voluit, kijken of ze het nog kinderachtig vinden
ik krijg zelf ook constant gezeik van mn ouders, dat ik maar de hele dag op mn kamer achter die PC zit.
Het handige is, mn vader werkt bij IBM en mn moeder heeft dr eigen internet bedrijf, dus ik zeik lekker terug
Het handige is, mn vader werkt bij IBM en mn moeder heeft dr eigen internet bedrijf, dus ik zeik lekker terug
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Kben 17, game al een jaar of 7 (zeker)
Spelletjes kinderachtig? Iemand die dat zegt zou ik graag eens voor een game als Commandos2 ofzo zetten, eens zien hoe kinderachtig het dan nog is
Spelletjes kinderachtig? Iemand die dat zegt zou ik graag eens voor een game als Commandos2 ofzo zetten, eens zien hoe kinderachtig het dan nog is
ik heb in princiepe altijd al spelletjes gespeeld.
in het begin zo'n grote bak met van die ranizig lompe cardridges
toen C64, snes, gameboy, Pc(x86)
Maaruh games en kinderachtig... waarom zit er dan zo'n mega industrie achter om dat kinderachtige spul allemaal te maken.. en al die miljoenen kinderachtige mensen die al die kinderachtige producten kopen..
Als je mij vraagt zijn computers zo in gekomen doordat er juist spelletjes op gemaakt werden ... (waarom zou je er anders een kopen...(verplaats je nu ff in de tijd van de c64))
in het begin zo'n grote bak met van die ranizig lompe cardridges
toen C64, snes, gameboy, Pc(x86)
Maaruh games en kinderachtig... waarom zit er dan zo'n mega industrie achter om dat kinderachtige spul allemaal te maken.. en al die miljoenen kinderachtige mensen die al die kinderachtige producten kopen..
Als je mij vraagt zijn computers zo in gekomen doordat er juist spelletjes op gemaakt werden ... (waarom zou je er anders een kopen...(verplaats je nu ff in de tijd van de c64))
kinderachtig vinden ze het niet..
maar mijn ouders zitten te zeiken dat ik altijd zo snel geirriteerd door het veel spelen van UT.. maar ik raak alleen maar geirriteerd doordat ze dat zeggen
maar mijn ouders zitten te zeiken dat ik altijd zo snel geirriteerd door het veel spelen van UT.. maar ik raak alleen maar geirriteerd doordat ze dat zeggen
Spelletjes spelen is goed voor je had ik een keer op ht nieuws gehoord. Werd onderzockt door een paar engelse gasten enzo. Ze zeiden dat het je concentratie enzo verbeterd.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
Mijn ouders zeuren ook over "geweldadige games". 
Best irritant, moet nu World Wrestling Fed. verkopen.
iemand interesse?
iemand interesse?
Mijn ouders zeiken ook zo. Ben ik UT aan het spelen tegen een kameraad van mij waarvan ik altijd verlies omdat hij veel te goed is gaat mn moeder ook nog eens zeuren van "kom eens achter die compueter weg", "Je zit er hele dagen achetr", "Je bent aggressief", etc. Wat wil je als je geconcentreerd bent en dan dat iemand je gaat lastig vallen.
pffff, jesus man dat doe je toch niet omdat je ouders dat willen???Op zaterdag 05 januari 2002 18:13 schreef Driver-x het volgende:
Mijn ouders zeuren ook over "geweldadige games".
iemand interesse?
Spellen zijn helemaal niet kinderachtig.
M'n oom van 40 speelt ook nog soms games op z'n compu zoals Yuri en RTCW.
Ik zelf speel heel de dag games, met name TO en soms civ3 er tussen door. Ik ben zelf 18.
Denk dat sommige spellen ook bedoelt zijn voor ouder mensen want op latere leeftijd krijg je een ander inzicht op bepaalde dingen dus niet kinderachtig.
Mijn pa houdt zich helemaal niet bezig met computers, hoe wel hij TO wel mooi vindt getekent
hij vind die domme schiet spellen, zoals monsters schieten niks aan
Ik zelf speel heel de dag games, met name TO en soms civ3 er tussen door. Ik ben zelf 18.
Denk dat sommige spellen ook bedoelt zijn voor ouder mensen want op latere leeftijd krijg je een ander inzicht op bepaalde dingen dus niet kinderachtig.
Mijn pa houdt zich helemaal niet bezig met computers, hoe wel hij TO wel mooi vindt getekent
Verwijderd
Op vrijdag 04 januari 2002 22:58 schreef arko19 het volgende:
mijn vader MOEST ik zelfs toen ik klein was ( ik ben ook 13) doom1 spelen , want volgens mij vader , was dit de toekomst![]()
m`n moeder had een andere mening
Op zaterdag 05 januari 2002 00:21 schreef Raven_ het volgende:
Mjaw. Spellen kunnen zeer leerzaam zijn voor kinderen
Ik laat mijn zonen/dochters iig non-stop Counter-striken of tegen die tijd Unreal Championchip oid![]()
Op zaterdag 05 januari 2002 00:24 schreef happyman112 het volgende:
ME pa vind het alleen vervelend als ik hem frag
Op zaterdag 05 januari 2002 00:26 schreef Kr44nVogel het volgende:
Op zaterdag 05 januari 2002 10:32 schreef Hiro Shima het volgende:
m'n vader drong er op aan dat ik 2 formula force gp stuurtjes zou kopen zodat we tegen elkaar kunnen racen...
Op zaterdag 05 januari 2002 13:00 schreef Bartjeuz het volgende:
ja en ik ben 75 en laat je ouders dit maar lezen!!
Op zaterdag 05 januari 2002 15:11 schreef Tclient het volgende:
Met het bedrijf gaan we regelmatig op vrijdagavond PS2en (halflife, GTA2 etc.) gem. leeftijd in de 30.
op deze replys heb ik maar 1 ding te zeggen :Op zaterdag 05 januari 2002 19:36 schreef vinkie het volgende:
Spellen zijn helemaal niet kinderachtig.

Spellen spelen is tog eigenlijk wel goed.
Je kan mooi je aggressie kwijt zonder daar iemand mee te verwonden. Als er geen spelletjes meer waren ging iedereen een beetje in de winkelstraat lopen schieten. Kijk maar naar america, daar zijn ouders heel streng dat hun kinderen geen gewelddadige spellen spelen (ESRB) en daar zie je steeds vaker dat kinderen gaan lopen schieten op school (Maar ja dat is natuurlijk ook veel leuker
)
Je kan mooi je aggressie kwijt zonder daar iemand mee te verwonden. Als er geen spelletjes meer waren ging iedereen een beetje in de winkelstraat lopen schieten. Kijk maar naar america, daar zijn ouders heel streng dat hun kinderen geen gewelddadige spellen spelen (ESRB) en daar zie je steeds vaker dat kinderen gaan lopen schieten op school (Maar ja dat is natuurlijk ook veel leuker
Helemaal mee eens waar bemoeien ze zich mee
Kinderachtig? Ik wordt over exact een maand 30, en ik heb collega's (o.a. 40+) met kids, en elke middag schieten we elkaar op het werk af in Half-Life. Onze manager vindt het allemaal prima zolang we goed werk leveren (alleen wil ze geen GeForce kaarten voor onze werkplekken bestellen
)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
AHA en geen last van mensen die CHEATEN zo als je nu tegen woordig vaak tegen komt onlineOp zaterdag 05 januari 2002 22:27 schreef BlackMage het volgende:
Spellen spelen is tog eigenlijk wel goed.
Je kan mooi je aggressie kwijt zonder daar iemand mee te verwonden. Als er geen spelletjes meer waren ging iedereen een beetje in de winkelstraat lopen schieten. Kijk maar naar america, daar zijn ouders heel streng dat hun kinderen geen gewelddadige spellen spelen (ESRB) en daar zie je steeds vaker dat kinderen gaan lopen schieten op school (Maar ja dat is natuurlijk ook veel leuker)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Games kinderachtig? Dacht het niet. Tenzij je natuurlijk Putput en dat met die gele vis (ben naam ff kwijt) zit te spelen. Voor jezelf dan, met (klein)kind neefje/nichtje of anders bekend klein kind niet.
Quake serie, UT, CS, RTCW kinderachtig
lijkt me niet.
Moet jij eens een kind van tussen de 5 en 10 achter AoE of RA2 zetten, kijken hoe lang ze het volhouden! Laat ze dan nog maar eens beweren dat het kinderachtig is.
Mijn ouders zaniken ook iedere dag dat ik harder/meer moet werken voor school en dat ik die onzin computer aan de kant moet zetten. Krijg je echt het heen en weer van
Quake serie, UT, CS, RTCW kinderachtig
Moet jij eens een kind van tussen de 5 en 10 achter AoE of RA2 zetten, kijken hoe lang ze het volhouden! Laat ze dan nog maar eens beweren dat het kinderachtig is.
Mijn ouders zaniken ook iedere dag dat ik harder/meer moet werken voor school en dat ik die onzin computer aan de kant moet zetten. Krijg je echt het heen en weer van
Verwijderd
mn moeder zat ook altijd te zeiken. maar sinds ze een een computer beneden in de woonkamer heeft voor dezelf. is ze ook verslaafd aan spellekes. hehe. dus nu geeft ze me ook gelijk dat het verslavend is
mja mijn ma was verslaafd aan patience op haar computer, totdat ik het register verneukte en ze het niet meer kon spelen 
daarvoor wil ik graag trouwens nog even mijn excuses aanbieden. dus ma als je graag patience wil spelen dan mag je dat altijd op mijn pc doen als ik er niet achter zit, dat is dus van 23:00 tot 08:00 uur
daarvoor wil ik graag trouwens nog even mijn excuses aanbieden. dus ma als je graag patience wil spelen dan mag je dat altijd op mijn pc doen als ik er niet achter zit, dat is dus van 23:00 tot 08:00 uur
spelletjes kinderachtig? no way.
mn moeder is verslaafd aan een soort bubblebobble, dr vriend is verslaafd aan alles wat op strategie game lijkt (hij heeft RA2 en Yuri al uit) en is nu bezig met wolfenstein.
games zijn perfect om als je thuis komt van school/werk je ff af te reageren. ze helpen je reactie vermogen (ooit eens gelezen dat gamer het zelfde reactie vermogen hebben als top atleten
)
ze helpen je logisch (en onlogisch) denken (myst enzo)
ze zijn educatief (MOH:AA en wolf over de 2e wereld oorlog)
je leert er mensen door kennen (Clans)
ze zijn veiliger dan als je het IRL gaat doen (GTA3 IRL
)
mn moeder is verslaafd aan een soort bubblebobble, dr vriend is verslaafd aan alles wat op strategie game lijkt (hij heeft RA2 en Yuri al uit) en is nu bezig met wolfenstein.
games zijn perfect om als je thuis komt van school/werk je ff af te reageren. ze helpen je reactie vermogen (ooit eens gelezen dat gamer het zelfde reactie vermogen hebben als top atleten
ze helpen je logisch (en onlogisch) denken (myst enzo)
ze zijn educatief (MOH:AA en wolf over de 2e wereld oorlog)
je leert er mensen door kennen (Clans)
ze zijn veiliger dan als je het IRL gaat doen (GTA3 IRL
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
ik speel wat ik wil, ik ben 23 en woon samen met mijn vriendin die het niet erg vind dat ik elke dag speel
dus geen gezeik van iemand, spelen!!!
RTCW elke dag, gaaf man
dus geen gezeik van iemand, spelen!!!
RTCW elke dag, gaaf man
ik geloof het ook wel dat je reactie vermogen sterk toeneemt
met name 3d spellen.
soms moet je echt super snel reageren dat je erna van jezelf staat te kijken
spellen kunnen ook educatief zijn
neem Civ3, zo kom je heel veel te weten over de untis en gebouwen die er vroeger echt waren en van civs met hun steden. TO is goed voor je wapen kennis
met name 3d spellen.
soms moet je echt super snel reageren dat je erna van jezelf staat te kijken
spellen kunnen ook educatief zijn
neem Civ3, zo kom je heel veel te weten over de untis en gebouwen die er vroeger echt waren en van civs met hun steden. TO is goed voor je wapen kennis
mijn ouders vonden TombRaider al gewelddadig! LOL! 
maarja, vooral m'n moeder.
/edit
oja, ontopic: gamez roeleren, en die zijn niet kinderachtig, omdat je ze pas echt kan spelen als je 12 of ouder bent.
ik zie tenminste niet veel kleuters op hoog nivo daar zo fraggen!
maarja, vooral m'n moeder.
/edit
oja, ontopic: gamez roeleren, en die zijn niet kinderachtig, omdat je ze pas echt kan spelen als je 12 of ouder bent.
ik zie tenminste niet veel kleuters op hoog nivo daar zo fraggen!
🌞🍃
deze thread komt nu in mijn favorieten en na volledig uitgeprint te zijn krijgt het een plaatsje boven het bed van me ouders
Verwijderd
30 en dan nog een DBZ icoontjeOp zaterdag 05 januari 2002 22:57 schreef abbadon het volgende:
Kinderachtig? Ik wordt over exact een maand 30, en ik heb collega's (o.a. 40+) met kids, en elke middag schieten we elkaar op het werk af in Half-Life. Onze manager vindt het allemaal prima zolang we goed werk leveren (alleen wil ze geen GeForce kaarten voor onze werkplekken bestellen)
Maar ik denk dat ik er ook zo 1 ben als ik 30 ben.
Verder mag ik van mijn ouders best spellen spelen, als het maar niet ten koste gaat van studie (wel dus).
En als ik vrijdag avond om 2 uur nog zit te fraggen moet ik me geluid uitzetten.
Ojaa, van mijn pa mag ik geen geweldadige games spelen, maar dat doe ik toch.
Ik ben tenslotte bijna 18 en heb me pc toch op me eigen kamer staan
idem hierOp zondag 06 januari 2002 18:16 schreef VeldKoe het volgende:
deze thread komt nu in mijn favorieten en na volledig uitgeprint te zijn krijgt het een plaatsje boven het bed van me ouders
Ik ben 20 en ik game ook al vanaf voordat ik 10 was. Beetje een jubileum dus! 
Maar eerst mocht ik geen gameboy > doorzeiken > in de pocket. En nu zeggen ze, ja dat was wel een uitkomst zeg was je lekker stil op de achterbank. Nou vraag ik je!
Toen een snes, zelfde verhaal.
En dan nu een pc. En ja : zelfde verhaal. En me pa lekker misbruik maken van mijn breedband verbinding. Kom ik thuis van school staan er weer allemaal van die sex.exe icoontjes in me download accelerator!
Maar der zijn vaak genoeg mensen die zeuren over dat games kinderachtig en geweldadig zijn. Kunnen ze beter eerst tegen de Amerikaanse regering over hun beleid gaan zeuren. (niet dat ik iets wat op 11 september gebeurd is goedkeur)
Maar eerst mocht ik geen gameboy > doorzeiken > in de pocket. En nu zeggen ze, ja dat was wel een uitkomst zeg was je lekker stil op de achterbank. Nou vraag ik je!
Toen een snes, zelfde verhaal.
En dan nu een pc. En ja : zelfde verhaal. En me pa lekker misbruik maken van mijn breedband verbinding. Kom ik thuis van school staan er weer allemaal van die sex.exe icoontjes in me download accelerator!
Maar der zijn vaak genoeg mensen die zeuren over dat games kinderachtig en geweldadig zijn. Kunnen ze beter eerst tegen de Amerikaanse regering over hun beleid gaan zeuren. (niet dat ik iets wat op 11 september gebeurd is goedkeur)
/ME IS OOK 13!!
en mijn ouder zeiken over het algemeen dat ik te veel achter de computer zit ...
en mijn ouder zeiken over het algemeen dat ik te veel achter de computer zit ...
hij bedoelde vast de 3d texturesOp vrijdag 04 januari 2002 23:01 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
doe mij zo'n pa!
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
ken ook een paar van die personen, net lijkenOp vrijdag 04 januari 2002 23:19 schreef loekie2002 het volgende:
ja ik ken wel van die contactgestoorde lui en die zijn nogal vaag, daarom word ik liever niet zo...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Wat een pa, geen gewelddagie games als je bijna 18 bent, verdamma ik moest em meeslepen om GTA te kopen, de winkel zei dat ik te jong was, maarja met mijn stiefpa ging het zonder probs.Op zondag 06 januari 2002 18:19 schreef gamer2001 het volgende:
[..]
30 en dan nog een DBZ icoontje.
Maar ik denk dat ik er ook zo 1 ben als ik 30 ben.
Verder mag ik van mijn ouders best spellen spelen, als het maar niet ten koste gaat van studie (wel dus).
En als ik vrijdag avond om 2 uur nog zit te fraggen moet ik me geluid uitzetten.
Ojaa, van mijn pa mag ik geen geweldadige games spelen, maar dat doe ik toch.
Ik ben tenslotte bijna 18 en heb me pc toch op me eigen kamer staan
Als ze zeiken dat je veel games speelt moet je een leuk verhaaltje houden dat het altijd beter is dan drugsgebruik, bushokjes slopen en brugklassers verkrachten. Het houdt je van de straat, is goed voor je reactievermogen en kan zelfs educatief zijn.
Verwijderd
Mja, het houd je iig wel binnen maar, als je verslaafd bent, blijf je er maar achter > dus ga je niet vaak naar buiten of uit > dus ga je steeds minder goed functioneren in de maatschappij.
Ik ben nu 29, en mijn grootste hobby is "spelletjes spelen", zowel bord als pc & console. Mijn vrouw wordt er af en toe gek van maar ach, een hobby van 15 jaar leer je niet af. In mijn vriendenkring heb ik meerdere mensen (meeste 30+ )zo gek gekregen dat ze nu ook fanatiek gamen.
De games-industrie is steeds meer volwassen aan het worden, ik denk dat als ik 70 ben ik nog steeds game.
De games-industrie is steeds meer volwassen aan het worden, ik denk dat als ik 70 ben ik nog steeds game.
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Verwijderd
afgezien van het feit dat er zat clans zijn van 30+ers (CROWS, om maar eens een suf voorbeeld te nomen) moeten die "ouders" maar eens opletten. als die games zo kinderachtig zijn, waaorm zijn ze dan gestickerd met rode rondjes met 18 er in? wat doen al die 30+ers op onze lanparties? de mensen die die spelletjes schrijven, zijn die 15?
op één hoop schuiven met "opvoeders" die onder het motto "dat mag niet van God/kerk/mij" een "reden" geven waaorm je dingen niet mag doen. leuk verzonnen maar t gaat nergens over.
op één hoop schuiven met "opvoeders" die onder het motto "dat mag niet van God/kerk/mij" een "reden" geven waaorm je dingen niet mag doen. leuk verzonnen maar t gaat nergens over.
iddOp zondag 06 januari 2002 21:34 schreef KnetterGek het volgende:
Verwijderd
ik ben 22 en speel ook regelmatig een spelletje =]
tis ook allemaal mijn vaders schuld want hij heeft mijn eerste pc spel(zork) plus nes voor mij gekocht.
tis ook allemaal mijn vaders schuld want hij heeft mijn eerste pc spel(zork) plus nes voor mij gekocht.
Wat is een leven zonder Quake 3, Worms World Party, RTCW, etc, etc
PSN: mug_8pm
Verwijderd
Op zondag 06 januari 2002 20:29 schreef PhoenX het volgende:
/ME IS OOK 13!!
Verwijderd
ik ben...OUD GENOEG 
lol
Maaruh ff serieus
Ik speel niet veel spelletjes maar als ik ze speel dan zijn het "Geweldadige" [volgens ouders] spelletjes...Of adventure en dat verhoogt je concentratie niveau en reactie vermogen dus...
Zeg maar tegen je ouders:Ma/Pa Als ik niet game wat moet ik dan doen? TV kijken? Buiten dingen slopen? Roken? Drugs Gebruiken? Naar de bar en mezelf doodt drinken? Tell me?...
je ouders:
uh..ja uh..
jij:
JA dat dacht ik ook..MZZLS!
[je loopt naar waar de pc staat begint te spelen koptelefoon op..als ze wat zeggen doen alsof je nix hoort totdat je moet eten..dan ga je aan tafel zitten en zegt nix..als zij wat tegen je zeggen kijk je een beetje geirriteerd naar hun en dan meteen weer ergens anders heen..en dooreten..De rest improviseer je maar
]
/me Werkt bij mij prima....dus.. *
lol
Maaruh ff serieus
Ik speel niet veel spelletjes maar als ik ze speel dan zijn het "Geweldadige" [volgens ouders] spelletjes...Of adventure en dat verhoogt je concentratie niveau en reactie vermogen dus...
Zeg maar tegen je ouders:Ma/Pa Als ik niet game wat moet ik dan doen? TV kijken? Buiten dingen slopen? Roken? Drugs Gebruiken? Naar de bar en mezelf doodt drinken? Tell me?...
je ouders:
uh..ja uh..
jij:
JA dat dacht ik ook..MZZLS!
[je loopt naar waar de pc staat begint te spelen koptelefoon op..als ze wat zeggen doen alsof je nix hoort totdat je moet eten..dan ga je aan tafel zitten en zegt nix..als zij wat tegen je zeggen kijk je een beetje geirriteerd naar hun en dan meteen weer ergens anders heen..en dooreten..De rest improviseer je maar
/me Werkt bij mij prima....dus.. *
Verwijderd
Kijk loek, het zit zo....
Je ouders weten gewoon niks van computer spelletjes, das normaal, maar als jij dan zegt ik speel een spelletje denken je ouders natuurlijk aan ganzenbord of verstoppertje ofzo.
Laat ze gewoon zien hoe jij in een spel een vijandige eenheid met een bezoeka aan stukken laat splaten en dan weten ze voorgoed dat spelletjes niet kinderachtig zijn.
(je hebt natuurlijk ook kans dat je ze dan helemaal niet meer mag spelen omdat ze te geweldadig zijn maar dat moet je maar hopen dan)
Zogauw je een pc op je eigen kamer hebt zul je er zeker minder last van hebben.
Je ouders weten gewoon niks van computer spelletjes, das normaal, maar als jij dan zegt ik speel een spelletje denken je ouders natuurlijk aan ganzenbord of verstoppertje ofzo.
Laat ze gewoon zien hoe jij in een spel een vijandige eenheid met een bezoeka aan stukken laat splaten en dan weten ze voorgoed dat spelletjes niet kinderachtig zijn.
(je hebt natuurlijk ook kans dat je ze dan helemaal niet meer mag spelen omdat ze te geweldadig zijn maar dat moet je maar hopen dan)
Zogauw je een pc op je eigen kamer hebt zul je er zeker minder last van hebben.
Nee, ze weten wel dat het hier om computerspelletjes gaat,maar ja ze blijven zeiken.Maar daar ben ik idd vanaf binnen enkele weken\dagen, dan zien ze ook niet meer wat ik doe op me pc. (of ze moeten camera's gaan plaatsen op me kamer of me steeds komen controleren ofzo)
Verwijderd
Ok ik ben dus de moeder van Lord _Mithril en speel ook spelletjes behalve bovengenoemde spellen ook alles wat maar op Myst lijktOp zondag 06 januari 2002 16:24 schreef Lord_Mithril het volgende:
spelletjes kinderachtig? no way.
)
Trouwens toen ik zo oud was als Lord_mithril zeurden mijn ouders ook al, dat ik teveel las en meer naar buiten moest( pc's stonden toen nog in de kinderschoenen)
Het uitlezen van Lord of the rings in 1 dag ( ja alle 3 delen in ong 16 uur) kan nooit erger zijn dan een hele dag gamen
ja helemaal gelijk, Quake3/RTCW enzo zijn echt gemaakt voor 10 jarigen, dat is goed voor de ontwikkeling, lekker zieke geesten er van maken

edit:
anders ff laten zien d.m.v. RTCW dat dat "18+" stickertje er wel bij hoor
edit:
anders ff laten zien d.m.v. RTCW dat dat "18+" stickertje er wel bij hoor
met papier mache kun je alles maken!!
Ach joh, gewoon laten lullen die ouders. pas als het echt serieus wordt dan maatregelen nemen
. Ik had zelf gelukkig redelijk relaxede ouders wat dat betreft, ze wilden het niet dat ik iets kocht. Ik kocht het, 1 dag gezeik.. daarna klaar
-->
nou je moet het natuurlijk niet als nuttig tijdsbesteding zien
.Net zoals tv ook niet echt nuttig. Ik bedoel dan meer zo van je zet het niet op je CV (ik ben naast mij "gewone" leven die-hard counterstrike
).
Maar als ontspanning is het zeer relax beter als passief voor de tv te zitten.
Baldurs gate --> enorm goed verhaal vergelijk het maar met een film
Diablo --> goed voor je onderhandeling skills (net het echte bedrijfsleven iedereen belazerd elkaar
)
Counterstrike --> erm ja voor degene die altijd al navy seal wilden worden
Wolfenstein --> Ook bijna soort film, de sfeer enzo
Serious sam --> Precies zoals sport je krijgt zeer lame arm van het spel
Ben 20 jaar speel al vanaf me 10e jaar. Krijg het nu wat te druk maar ben zeker niet van plan te stoppen met gamen
Maar als ontspanning is het zeer relax beter als passief voor de tv te zitten.
Baldurs gate --> enorm goed verhaal vergelijk het maar met een film
Diablo --> goed voor je onderhandeling skills (net het echte bedrijfsleven iedereen belazerd elkaar
Counterstrike --> erm ja voor degene die altijd al navy seal wilden worden
Wolfenstein --> Ook bijna soort film, de sfeer enzo
Serious sam --> Precies zoals sport je krijgt zeer lame arm van het spel
Ben 20 jaar speel al vanaf me 10e jaar. Krijg het nu wat te druk maar ben zeker niet van plan te stoppen met gamen
nee tulek nie, waarom zou je je tijd altijd 'nuttig' moeten besteden? als je het maar leuk vind wat je doet
kzeg ook niet dat het altijd nuttig hoeft te zijn. Maar opengegeven moment speelde ik TE veel games etc. Zonde van mijn tijd geweest. Maarja wel naar mijn zin gehad
Ja een beetje mensen neerknallen, hoofden afhakken enzovoorts.. Ik kan niet echt zeggen dat dit kinderachtig is
Hoe kan iets nou kinderachtig zijn als je er een systeem van een paar duizend gulden voor nodig hebt.. Mijn ma zeurt alleen dat ik eens iets meer moet gaan lezen.. Na ze heeft geen idee hoeveel ik op dit forum lees
..
superB
Verwijderd
mijn ooms spelen ook nog spellen; tanksims, OFP en vliegsims (zitten allebei in het leger
) en zijn allebei rond de 40...
NIX KINDERACHTIG!!!
NIX KINDERACHTIG!!!
Verwijderd
Ik ben bijna 22 (toch al redelijk oud voor een gamer)* en ik speel fanatiek quake3 en nu ook rtcw.
Niks kinderachtigs aan, prima tijdverdrijf!
* dit vinden dan meestal mensen die niks met computers doen.
Niks kinderachtigs aan, prima tijdverdrijf!
* dit vinden dan meestal mensen die niks met computers doen.
LoL zelf mn moeder is het met ons eensOp maandag 07 januari 2002 18:46 schreef morrigan het volgende:
[..]
Ok ik ben dus de moeder van Lord _Mithril en speel ook spelletjes behalve bovengenoemde spellen ook alles wat maar op Myst lijkt![]()
Trouwens toen ik zo oud was als Lord_mithril zeurden mijn ouders ook al, dat ik teveel las en meer naar buiten moest( pc's stonden toen nog in de kinderschoenen)
Het uitlezen van Lord of the rings in 1 dag ( ja alle 3 delen in ong 16 uur) kan nooit erger zijn dan een hele dag gamen
(is ergens in de 46 (d8 ik)) dus games zijn idd niet kinderachtig
Bier, Whiskey en Metal!!
Dan is ze iets ouder als mijn moeder. Ze is toch redelijk modern maar ja, ze heeft iets tegen computerspelletjes, en niet omdat er geweld ofzo inzit, ze vind dat 'iemand van mijn leeftijd' geen spelletjes meer hoort te spelen.Naja, ik print deze topic iig uit en laat hem aan haar lezen. Bedankt iedereen voor je reacties!
20 jaar en ik vind spellen als:
Soul Reaver 2
Rtcw
Diablo 2 LoD
op dit moment erg leuk om te spelen... pff als iemand mij daarom kinderachtig vind is dat niet mijn probleem maar eerder zijne... waarschijnlijk een non-gamer die zown opmerking maakt....
Soul Reaver 2
Rtcw
Diablo 2 LoD
op dit moment erg leuk om te spelen... pff als iemand mij daarom kinderachtig vind is dat niet mijn probleem maar eerder zijne... waarschijnlijk een non-gamer die zown opmerking maakt....
Verwijderd
Ja... spelletjes zijn kinderachtig ja, maar wtf is daar mis mee??? mensen die spelletjes kinderachtig vinden (dus alleen geschikt voor kinderen)zijn waarschijnlijk jaloers op volwassenen die nog helemaal kunnen flippen op een gaaf spel,en heimwee hebben naar de tijd dat ze dat ook nog
konden.
Heheh...nee voortplantings drift maakt niet van iedereen een ouwe zuurpruim
konden.
Heheh...nee voortplantings drift maakt niet van iedereen een ouwe zuurpruim