Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MOD] Rounded cable

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik net wat berichten gelezen over het rounden van IDE kabels. Ik wil jullie er wel voor waarschuwen dat je dit beter NIET met een ATA66/100 kabel kan doen !
Misschien weten een aantal van jullie dit wel, maar toch nog ff voor degene die dat nog niet weten.

De isolatie van de 80 draden is veel te dun. Als je draden van elkaar los trekt, dan kan de binnendraad bloot komen te liggen (aan de kanten waar de buitemantels aan elkaar vast gesmolten zijn). Ik heb hiermee al een ATA kabel gesloopt, hoe voorzichtig ik ook deed.
Het kan misschien zijn dat er verschillende kwalteiten in de ATA kabels zijn, maar dat weet ik niet precies.
Ik vind het veiliger om een ATA kabel te vouwen als je 'm toch wat smaller wilt hebben.

Bij een gewone 40 draads IDE kabel heb ik nooit problemen gehad, dus dat kan je gewoon doen. Ook hierbij moet je toch voorzichtig zijn, maar dat lijkt mij wel logisch :)

Groetjes, River

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet ook die 80-aderige kabels niet per 1 draadje doen maar per 2 of per 4.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik ook wel, maar dan nog bestaat het risico dat de buiten mantel bloot komt te liggen.
Maar zoals ik al zei: Het kan ook aan de kwaliteit van de ATA kabels liggen, toch?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:01 schreef River het volgende:
Ja dat weet ik ook wel, maar dan nog bestaat het risico dat de buiten mantel bloot komt te liggen.
Maar zoals ik al zei: Het kan ook aan de kwaliteit van de ATA kabels liggen, toch?
heb ik ook gedaan.. ze kwamen op bepaald estukken wel bloot te liggen.. maar dat heb ik weer afgeplakt.. ik merk er niks van :) hnij werkt nog zo als ervoor

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

Ik heb zulke kabels gewoon kant en klaar gekocht en geen problemen ondervonden :)

Hier een foto van mijn kabel:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/roundedATA100cable.jpg

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Als je geld geld te veel heb ja, dan koop je ze.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Volgens mij kun je die dingen ook zelf maken als je een beetje voorzichtig bent. ATA33 kabels zijn anders wel errug traag voor een schijf :( ...

|Specs|

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ze gewoon zelf gemaakt.... niks moeilijks aan... :Z :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 04 januari 2002 23:36 schreef Plague het volgende:
Ik heb ze gewoon zelf gemaakt.... niks moeilijks aan... :Z :)
Me 2 doen het perfect >:)

Turn it off and on again.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Tis een newbie :z 04 januari 2002

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:54
sorry dat ik het zo onderbreek :) maar hoeveel kosten die rounded cabels eigenlijk?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 01:23 schreef webkabouter het volgende:
sorry dat ik het zo onderbreek :) maar hoeveel kosten die rounded cabels eigenlijk?
kijk maar es op www.oc-shop.com

daar staan ze voor 75 piek per set van 3 (2 IDE, 1 fdd)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 21:19
He river welkom op GoT
Voor dat je hier allerlei beweringen gaat maken stel ik voor dat je eerst ff in onze Search kijkt. Er is al zo veel op dit forum dus lees eerst ff de info door over hetgeen wat je wil posten.

Wèh zedde gij??

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

river, heb je het zelf al geprobeert dan?? met een operatiemesje (vlijmscherp >:) ) en een vaste hand lukt het makkelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine opmerking voor Havocnl. Ik wil niks beweren, maar ik vertel alleen mijn eigen ervaring, daar is deze site toch voor? Dus wat is nou het probleem?

Bovendien heb ik geen topic gevonden met het bericht dat het ook wel fout kan gaan. Bovendien heb niet altijd tijd om alle 1001 dingen op deze site te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Door W1LL3M - zaterdag 05 januari 2002 02:41

river, heb je het zelf al geprobeert dan?? met een operatiemesje (vlijmscherp ) en een vaste hand lukt het makkelijk...

----------

Hoi W1LL3M,

Jazeker heb ik dat al geprobeerd, en ik heb zeker een hele vaste hand. Dat is dus ook de reden waarom ik deze topic had geplaats.

Soms kan je het bijna niet zien als de draad bloot komt te liggen tijden het los maken van de draden. En nogmaals wat ik hier ook eerder heb beschreven.... het ligt ook aan de kwaliteit van de buitenmantel. Dus ik zeg niet dat het niet mogelijk is.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 16:13
vierkante kabels maken is makkelijker en (dus) veiliger

je neemt gewoon steeds 10 adertjes, en die leg je dan weer op elkaar. Alle evt. "open" aders liggen dan ook aan de zijkant, en kunnen elkaar dus niet raken.

Heb ik ook gedaan, werkt perfect

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Zoals eerder gezegd, gewoon per 2 loshalen. Ik heb dit met een naald gedaan, veel zekerder. Maar dat is mijn ervaring :)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 19:34

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Op zaterdag 05 januari 2002 11:16 schreef Wirf het volgende:
vierkante kabels maken is makkelijker en (dus) veiliger

je neemt gewoon steeds 10 adertjes, en die leg je dan weer op elkaar. Alle evt. "open" aders liggen dan ook aan de zijkant, en kunnen elkaar dus niet raken.

Heb ik ook gedaan, werkt perfect
Dit heb ik dus ook precies zo gedaan, per 10 en dan opelkaar, alleen heb ik het gevoel dat ik nou hele brakke ide performance heb. Als in: veel storing. Sandra bevestigt mijn gevoel. Ook blijft mobo bij booten soms hangen voor:
"detecting ide devices". Heb gevoel dat het aan kabel ligt...:(

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28

Epsilon

Op zaterdag 05 januari 2002 11:52 schreef B2000.5 het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook precies zo gedaan, per 10 en dan opelkaar, alleen heb ik het gevoel dat ik nou hele brakke ide performance heb. Als in: veel storing. Sandra bevestigt mijn gevoel. Ook blijft mobo bij booten soms hangen voor:
"detecting ide devices". Heb gevoel dat het aan kabel ligt...:(
kan idd heel goed zijn dat je storing hebt.
Bij de rounded cables van oc-shop zitten ze niet strak op elkaar (die heb ik nl gekocht op de HCC).

Ik had eerst ook mijn ATA33 kabel geround, alleen dat was allemaal niet zo netjes met die tape vond ik.

Verwijderd

Ik heb ze zelf geround en het werkt gewoon perfect :7

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23
ik had laats een hele lange idee kabel nodig, toen bij de regenboog(weet het kut winkel, maar had ff snel iets nodig)gaan vragen voor een IDE ATA 100 kabel. Hadden ze niet in verschillende maten. Maar ze hadden hem wel rounded en die was inderdaad erg lang. Voor 40 piek had ik een heeel lange IDEE kabel die er mooi netjes afgewerkt(rounded) uitziet. Lijkt mij een goede optie en 40 piek, tja, tis niet echt veel maar goedkoop is het zeker ook niet.

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 15:10 schreef borgdavile het volgende:
ik had laats een hele lange idee kabel nodig, toen bij de regenboog(weet het kut winkel, maar had ff snel iets nodig)gaan vragen voor een IDE ATA 100 kabel. Hadden ze niet in verschillende maten. Maar ze hadden hem wel rounded en die was inderdaad erg lang. Voor 40 piek had ik een heeel lange IDEE kabel die er mooi netjes afgewerkt(rounded) uitziet. Lijkt mij een goede optie en 40 piek, tja, tis niet echt veel maar goedkoop is het zeker ook niet.

Grtz. Mark
sorry, maar 40 piek voor een ide kabel? Veel te veel geld.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die dingen kosten haast niets in duitsland, waar ik was dan. 8 euro ofzow weet niet meer psies.

• Jaguar645
  • Laatst online: 11:39
Op zaterdag 05 januari 2002 20:03 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

sorry, maar 40 piek voor een ide kabel? Veel te veel geld.
Gierige Hollander >:) :+

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef Jaguar645 het volgende:

[..]

Gierige Hollander >:) :+
Of domme belg die teveel betaald? >:) :+

Verbouwing

• Jaguar645
  • Laatst online: 11:39
Op zaterdag 05 januari 2002 20:26 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Of domme belg die teveel betaald? >:) :+
Nope kom zelf ook uit NL maar kijk niet op een paar centen meer :7 :+

Verwijderd

Ik vind gewoon 40 piek jammer geld, ik round m'n eigen kabels, en koop van die 40 gulden (hoeveel euro isda?) 2 80mm fans ofzo...

Verwijderd

haha, hier had niemand wat van terug... :P
Pagina: 1