Even wat opmerkingen, kanttekeningen, gedachtes, enz. mijnerzijds, in willekeurige volgorde:
<li>Het doorsluizen van info in besloten fora naar openbare fora is in principe niet toegestaan. Dat is een algemene policy. Behalve na overleg en instemming met betrokken partijen/personen.
<li>Die modcoëfficiënt is een voorstel. Zelf ben ik er nog niet kapot van en heb dat ook aangegeven op PMO. De rest van het PMO heeft er helemaal niet gereageerd. Mijns inziens is het een toevoegen van alweer een formule in het complexe modverhaal, met alle tunewerkzaamheden die dat met zich meebrengt tot gevolg. Persoonlijk ben ik eerder voor vereenvoudiging waar mogelijk, ipv complexer maken.
<li>De oorspronkelijke opzet van het modcircus is dat bezoekers elkaars reacties modereren. Deelnemen aan het reactiesysteem wordt derhalve beloond met modpunten.
In de praktijk is er een groep moddereters die niet allemaal even actief deelnemen aan het reactiesysteem, met als gevolg soms een tekort aan modpunten. Nu kun je natuurlijk zeggen dat men maar meer moet deelnemen, zodat men meer modpunten verdient. Je kunt ook stellen dat het niet zo erg is dat er gemodereerd wordt door een soort grens/scheidsrechters die niet of weinig zelf voetballen. Van het laaste stanpunt uitgaande zie ik eigenlijk niet eens een bezwaar dat moddereters (evt. wel met een modexamen - of iets dergelijks - als drempel) een onbeperkt aantal modpoint heeft. Misbruik is in principe uitgesloten, omdat men toch maar één keer een modpoint kan uitdelen per reactie en niet kan moddereren in een draad waar men zelf al in gereageerd heeft. Dus gezien het tekort aan modpoints, zouden de voordelen van onbeperkt aantal modpoints niet opwegen tegen de eventuele nadelen?
<li>Soms vraag ik me wel eens af of, ter verdere vereenvoudiging van het modsysteem en het indammen van geïrriteerde users, we de modtags niet beter kunnen afschaffen. Het gaat namelijk in hoofdzaak om het op het juiste niveau zetten van reacties. Nu zien we regelmatig users voorbijkomen die zich eerder ergeren aan een tag dan aan de score. Het is ook erg lullig als je een informatief verhaaltje heb neergekwakt en daar dan "overbodig" bij ziet staan. Nu kun je users dan wel gaan uitleggen dat ze daar niet zo hard naar moeten kijken, maar naar de score, maar dat is achteraf werken. Een deel komt niet eens klagen hier, maar baalt in stilte, of reageert niet meer of minder op de FP. Nu kan straks de PM wel een tag gaan rechtzetten, maar dat is dan extra werk voor hem/haar en ook weer achteraf iets gladstrijken. Mij lijkt een juiste score/waardering met de 6 (eigenlijk 7, '-2' is er ook één

) niveau's eigenlijk afdoende genuanceerd. Maar misschien ontneemt dat voor een deel de lol van het moddereren voor sommigen.
Zie mijn ondertitel.
Ik weet dat sommige zaken als mosterd na de maaltijd lijken te komen, omdat er al veel discussies gevoerd zijn over het mod/reactiesysteem