Veranderingen plain-mod systeem

Pagina: 1
Acties:

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist ongeveer het volgende voorstel gedaan op het PMO-forum (dus eigenlijk ben ik nu een beetje aan het crossposten). Remember: het is een voorstel, alles is ter discussie.

Om te mogen modden moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Je moet minimaal één maand geregistreerd zijn.
  • Je moet minimaal 15 reacties geplaatst hebben.
  • De gemiddelde reactiebeoordeling moet groter zijn dan 0,8
  • Je moet zelf aangeven te willen modden.
Zodra je als user aan die eerste drie voorwaarden voldoet, krijg je een mailtje, waarin staat dat de modmogelijkheden voor jou open liggen en dat je ze kunt activeren door een checkbox aan te vinken in je profiel. Er staat bij dat je dat niet zomaar moet doen, dat je je moet realiseren dat modden een serieuze zaak is, zeg maar. Je bent zelf verantwoordelijk om goed te modden. In het mailtje staat dan verder een link naar de FAQ (met de uitdrukkelijke aanbeveling die eerst door te lezen) en een link naar het profiel.
Zodra je niet meer voldoet aan de 0,8 regel (en die is helemaal niet zwaar) vervallen je modrechten weer.

Het liefst zou ik zien dat iedereen, dus ook de huidige users, op deze voorwaarden worden gescreened en dus ook allemaal zelf het checkboxje moeten aanvinken in het profiel. Om het een en ander soepel te laten verlopen is het voorstel om een overbruggingsperiode van één week in te stellen waarin je wél je profiel kunt aanpassen, maar dat dat nog niet nodig is om te modden.

Vragen, opmerkingen, commentaar, verzoeken voor mijn handtekening? Laat het maar horen. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat zullen we nou krijgen?
Jouw topic is al geplaatst, dus je mag dat lekker niet nog een keer doen. Ik (topix, red.) flikker jouw zojuist getypte tekst gewoon weg en redirect je naar de forum list
|:(

Never stop seeking what seems unobtainable...

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

code 43 ??
dat had ik gister ook :{

maar ontopic: goed plan :)

Laat maar horen wat er uit komt daar in het PMO

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

/me is het er helemaal mee eens! :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:48

botoo

💀 too old to die young

Elke mogelijkheid om de boutmodders te beperken in hun bewegingsvrijheid is imo een goed plan.

De drempel mag van mij nog iets hoger.
- Zodra je als user aan die eerste drie voorwaarden voldoet, krijg je een mailtje,
[toevoeging]
waarna je na 7 dagen met het modwerk kan beginnen.

Die 7 dagen drempel bouw ik in om te voorkomen dat er specifiek voor een bepaalde actie ineens modrechten gewenst zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 22 november 2001 12:54 schreef botoo het volgende:
Elke mogelijkheid om de boutmodders te beperken in hun bewegingsvrijheid is imo een goed plan.

De drempel mag van mij nog iets hoger.
- Zodra je als user aan die eerste drie voorwaarden voldoet, krijg je een mailtje,
[toevoeging]

Die 7 dagen drempel bouw ik in om te voorkomen dat er specifiek voor een bepaalde actie ineens modrechten gewenst zijn.
7 dagen is wel wat lang, 24 uur is dan ook een prima drempel :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

nope, 24 is tekort, dan bestaat nog steeds de mogelijkheid om speciall voor een bepaalde topic mod-rechten te scoren.
48 maar dan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jij wilt 48 uur om er iig voor te zorgen dat de reactie die die persoon wil modden, dan niet meer modbaar is :)

Ach, na 24 uur is de weging ook wat minder geworden, en heeft het uitgedeelde puntje minder effect. En bdw: het kwaad is dan toch al geschied: Een niet serieuze moddereter heeft het vinkie 'gechecked'

Ennuh; Na 48 uur is de beoogde reactie wel onmodbaar geworden, maar in het topic staan toch nog modbare reacties :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Lijkt mij een errug goed plan.

Plus meer aandacht voor TMF voor moderatieklachten!

-> als je op score klikt, krijg je het scherm met de beoordelingen met daaronder een zeer simpele uitleg van wat score is (stukje faq) plus een link naar TMF!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 22 november 2001 13:40 schreef mr_a het volgende:
Lijkt mij een errug goed plan.

Plus meer aandacht voor TMF voor moderatieklachten!

-> als je op score klikt, krijg je het scherm met de beoordelingen met daaronder een zeer simpele uitleg van wat score is (stukje faq) plus een link naar TMF!
Zowieso moet TMF wat duidelijker genoemd worden her en der over de FP verspreid :)

En de FAQ zal enigszins herschreven kunnen worden (moettie toch, omdat de PM erin verwerkt moet worden)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX schreeuwt: JA DOEN!!!!

of was dat de echo van de vorige keer?

Niet weer over herverdiscuzeuren. Niet inpakken maar hier nu opeten ajb.

;)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 22 november 2001 12:54 schreef botoo het volgende:
[toevoeging]

echter één van de voorwaardes is nu juist dat je een maand geregistreerd dient te zijn en 15 reacties geplaatst hebt, hoeveel mensen zullen fake-accounts bijhouden 'voor het geval dat'? en zo ja, is die extra wachttijd dan een drempel die dat tegengaat? betwijfel dat.

wat ik me verder afvraag is wat te doen met mensen die lange tijd rond de grens zitten van gemiddeld 0,8 punten per reactie, 15+ reacties hebben en langer dan een maand aangemeld zijn? krijgen die elke keer als hun gemiddelde eventjes onder de 0,8 daalt/stijgt weer een nieuw mailtje?

en als ze modden en hun gemiddelde daalt dan onder de 0,8 verliezen ze het recht dan?
sowieso is het eigenlijk vreemd om een directe link te leggen tussen de gemiddelde score en de vraag of iemand een 'bout'-modder is, ook iemand met hoge score en een goed technisch niveau kan op de persoon modden.
natuurlijk begrijp ik de keuze en denk ik dat hij juist is, enkel zou ik wel willen weten waarop die grens van 0,8 gebaseerd is?
edit: is het evt. ook mogelijk dat iemand even een Q-tje over de database heenhaalt: SELECT users WHERE AVG( reactie_score / aantal_posts ) > 0.8 {+ evt: AND aanmeldings_datum < 20-10-2001 AND aantal_posts > 15}
zodat we aldus weten hoeveel mensen in aanmerkingen komen om te modden en hoeveel afvallen

wat te doen met mensen die aangeven dat ze niet willen modden, maar zich later bedenken, en dan toch geen interesse hebben, oftewel; wat doe je tegen knipperlicht-modders en onder welke voorwaarden kan iemand het modrecht verliezen en weer terugwinnen?

verder vind ik het plaan zeer praktisch, kort en eenvoudig, dat is zeer goed, als dit goed gaat werken zou dit zeker op zo'n directe manier, ik ben ook niet erg voor allerlei plakband-regeltjes eraan te plakken om dit te verfijnen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Eigenlijk vind ik zelf dat de 0.8 regel aleen maar 'gechecked' hoeft te worden om mod te worden.

'T lijkt me niks om dan wel, en dan niet te kunnen modden.

Ten tweede vind ik dat je niet per definitie een slechte mod bentals je reactienivo niet zo gek hoog is.

't is eerder om de 'toelatingseisen' ietsje hoger te leggen eigenlijk (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De mensen die echt de boel willen belazeren vis je er toch niet uit. Mijn 7 dagen termijn is om te voorkomen dat een miet-modder ineens ergens op wil modden waarschijnlijk uit persoonlijk (on)genoegen, en dat is de bedoeling niet, modden moet neutraal blijven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Registratie datum 08-02-2001 19:22
Aantal reacties 22

Das een stukje uit m'n profiel das grofweg 2,2 reacties per maand, met de regels zoas hier boven genoemd had ik dus 7 maanden moeten wachten om te kunnen modden, ik denk dat ik er dan niet meer aan begonnen was. Je jaagt naar mijn inziens een hoop moderators weg, ook mensen die goed modereren en daar veel tijd in stoppen (moet ook wel om genoeg puntjes te krijgen op tweakotine).
1 maand wachtijd vind ik een goeie en een gemiddelde score boven de 0.
Ik denk dat als je de boven genoemde regels (1 mnd 15 postings) ook voor de bestaande moderators invoerd je een behoorlijk aantal mensen een trap geeft "leuk dat je tijd in het modden gestoken hebt maar we motten je niet meer tot dat je aan de nieuwe regels voldoet".
Als mij dat zou gebeuren zou ik zeggen "het is leuk geweest maar nooit meer, bye".

een beetje lange reactie, maar ik denk dat een aantal van jullie vergeten dat niet iedere moderator een godlike karma heeft.
en wat RM-rf aandraagt over de 0,8 regel lijkt het me idd een slecht idee om daar op mod rechten weer af te pakken.

Met een mailtje sturen dat ze kunnen modden moet je ook opletten dat je niet de reactie krijgt "laten we maar aan melden om de rechten te krijgen (hebben is hebben en krijgen is de kunst)".

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 23 november 2001 07:55 schreef spook het volgende:
Registratie datum 08-02-2001 19:22
Aantal reacties 22

Das een stukje uit m'n profiel das grofweg 2,2 reacties per maand, met de regels zoas hier boven genoemd had ik dus 7 maanden moeten wachten om te kunnen modden, ik denk dat ik er dan niet meer aan begonnen was.
Hier wil ik me eigenlijk wel bij aansluiten.
Registratie datum 08-12-2000 09:12
Aantal reacties 79
Gemiddelde per dag 0.23 postings
Reacties totaalscore 106
Karma 78 (#887)
Tweakotine 166 (#813)
Nee ik reageer niet zo vaak, en nee mijn reacties zijn meestal niet van +3 of +4 niveau.

Van mezelf weet ik dat ik alleen reageer als ik iets nuttigs te vertellen heb, en zelfs dan nog niet altijd. Verder heb ik een baan waar wat tijd naar uit gaat en een prive leven (toch wel ja? ;) :P ), derhalve lijkt het me dat dit soort regels verhelderd moeten worden.

Een van de voorbeelden die me hierbij nog het meeste na staat is mijn eigen "inwijding in de Molice"...
Stomtoevallig kom je eens in gesprek met een aantal lui hier, en uit de gesprekken blijkt dat ik wel modereer maar niet echt reageer op /16 of de frontpage. Het reageren op de frontpage doe ik nog steeds niet echt heel veel, maar de rest (/16, moddereten) lijkt me wel verbeterd in de tussentijd.

De regels zoals hiervoor genoemd lijken me een goede stap in de richting (wachttijd van 48 uur, e.d.), maar bij bijvoorbeeld een minimaal aantal posts lijkt me een afschrikreactie van potentiele modders niet geheel ondenkbeeldig. Een nadeel van de regels is idd dat een aantal mensen accounts achter de hand gaan houden, maar voorkomen zul je dit nooit helemaal kunnen (imo).
een beetje lange reactie, maar ik denk dat een aantal van jullie vergeten dat niet iedere moderator een godlike karma heeft.
en wat RM-rf aandraagt over de 0,8 regel lijkt het me idd een slecht idee om daar op mod rechten weer af te pakken.
Ik vermoed zelf dat het draait om een eenmalig mailtje.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Remember: het is een voorstel, alles is ter discussie.
Maaruh. Tjsa, daar zeggen jullie zo wat.
Pagina: 1