Toon posts:

hoe re-map je het volume comando ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een phillips acoustic edge geluidskaart gekocht (top ding trouwens :)) en de enige manier waarop ik die kan aansluiten op mn geluidsetje is via de s/pdif.

nu blijkt dat je het met s/pdif signaal geen volume control meer hebt op de "master" slider ! waar mn draaiknop van mn logitech optical desktop keyb. dus gebruik van maakt. maar ik kan het wel veranderen met de wave slider en voor meer heb ik em eigenlijk ook niet nodig ,weet iemand mischien hoe ik dat kan re-mappen?

in die logitech drivers zit vreemd genoeg geen mogelijkheid om die knop ergens anders aan toe te wijzen:"(

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand enig idee ?

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Zelf ken ik alleen java, en heb geen idee
hoe het daarmee zou moeten, maar
misschien helpt het als je erbij vertelt
in welke programmeer taal je het wilt gaan
uitvoeren.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op vrijdag 04 januari 2002 00:21 schreef krafty_Cuts het volgende:
heeft niemand enig idee ?
a) Je zit in het verkeerde forum.
b) Omhoogschuppen na een uur is asociaal.

Kort samengevat: rot op naar het Audio, Video & HiFi Forum nadat je de FAQ hebt gelezen.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
dank je nxt (voor je normale reactie)

ik ben zelf geen programeur ,ik heb er ook geen idee van hoe ingewikkeld of simpel dit zal zijn om op te lossen maar juist daarom heb ik er hulp bij nodig !

p.s waaarom moet deze thread naar het hifi forum ? omdat er het woord volume in voorkomt ??

edit: "b) Omhoogschuppen na een uur is asociaal.
Kort samengevat: rot op naar het Audio, Video & HiFi Forum nadat je de FAQ hebt gelezen."

btw Curry wie noem jij hier asociaal ? en wat ben jij een mod die bepaalt wanneer ik mag posten ?

als mijn post inderdaad niks met programeren te maken zal hebben (wat ik overgens wel vermoed) dan is dat prima als dattie verplaatst wordt . maar niet zo zielig gaan doen owk? danku !

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 04 januari 2002 03:22 schreef krafty_Cuts het volgende:

als mijn post inderdaad niks met programeren te maken zal hebben (wat ik overgens wel vermoed) dan is dat prima als dattie verplaatst wordt . maar niet zo zielig gaan doen owk? danku !
mmm Kun je programmeren? Het lijkt er iig op van niet. Dit is dan ook geen programmeervraag aangezien je niet van plan lijkt om zelf iets te bouwen.

Deze gaat daarom wel zeker naar AV forum, verder is schoppen wel asociaal! En dat een gebruiker ipv een mod je daar op wijst maakt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
aangezien je voor dit soort dingen verstand moet hebben van register en dergelijke heeft het dus wel degelijk met programeren te maken ! maar omdat ik niet kan programeren mag ik het dus ook niet vragen aan mensen die dat wel kunnen ! lekker krom |:(

dus jij verw8 dat ik zoiets vraag in het hifi forum ? wat denk je dan dat het antw. op mijn vraag opgelost kan worden door mijn DTS amp aan te sluiten via mn midi keyb. en daar een loopback device tussen te zetten ofsow ??

maargoed mischien zijn hier mensen die mij wel e.v.t zouden willen helpen .

en als je mischien een mening hebt over dit "misverstand" wil ik dat ook best graag horen ,ook als je het niet met mij eens bent !

• curry684

curry684

Op vrijdag 04 januari 2002 18:27 schreef krafty_Cuts het volgende:
aangezien je voor dit soort dingen verstand moet hebben van register en dergelijke heeft het dus wel degelijk met programeren te maken ! maar omdat ik niet kan programeren mag ik het dus ook niet vragen aan mensen die dat wel kunnen ! lekker krom |:(
Registry != programmeren. Je kunt duidelijk niet alleen niet programmeren, je hebt ook geen idee wat het is.

Je vraag gaat niet over integers, algoritmes, boolese algebra, codestyles, crashes in *eigengeschreven* software of zo, dus hoort het niet bij Programming. Het gaat ook niet over verkeerd gerenderde *eigengemaakte* webpages, incompatible CGI-scripts of weet ik het wat, dus hoort het niet bij Webscripting.

Jouw vraag gaat over het aansluiten van AUDIO-apparatuur, KEYBOARD-drivers en WINDOWS-programma's, maar in hoofdzaak over een bepaalde functionaliteit van een bepaalde AUDIO-kaart. Ergo de vraag hoort thuis in het AUDIO-forum.
dus jij verw8 dat ik zoiets vraag in het hifi forum ? wat denk je dan dat het antw. op mijn vraag opgelost kan worden door mijn DTS amp aan te sluiten via mn midi keyb. en daar een loopback device tussen te zetten ofsow ??
Gaap... laat ik het zo stellen:
• Als mijn autoradio kapot is, wie zal er beter geschikt zijn om hem te repareren: een automonteur of een audio-elektronica-expert?

Jouw vraag gaat (nog steeds) in essentie over VOLUME-controls van je AUDIO-kaart die je wil controleren. Vraag het dan aan de audio-experts. En die hangen rond in.... (tromgeroffel)..... het audio-forum!
maargoed mischien zijn hier mensen die mij wel e.v.t zouden willen helpen .
Het is niet dat ik je niet willen helpen, het is dat ik je niet kan helpen. Ik programmeer 17 jaar, ben er schijnbaar goed in, en lees het programmeer-forum hier om over die hobby (ondertussen beroep) te discussieren en andere mensen met hun programmeerperikelen te helpen.

Ik weet geen ruk over audio-apparatuur en het boeit me ook niet: ik heb nog steeds een SB16-ISA van 2 tientjes in m'n computer zitten. Als ik m'n leven lang al interesse had in audio-apparatuur zou ik veel tijd spenderen in het audio-forum. Logisch toch?

Ennuh de onvriendelijkheid in mijn reactie was hoofdzakelijk gericht tegen het heel foute omhoogschuppen. Als je dat niet had gedaan had ik je gewoon vriendelijker erop gewezen dat je in het audioforum meer kans had dat je vraag bevredigend zou worden beantwoord.

En nu rot ik zelf op want nu zit *IK* in het verkeerde forum... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
klinkt al een stukkie vriendelijker ,ik was niet echt blij met die reactie vandaar .

ik heb trouwens nog nooit ergens gemerkt dat het aso is om een thread te bumpen ,ook niet binnen een uur . dit is eerlijkwaar de eerste keer dat ik het meemaak mmaargoed dat zal hier wel zo zijn dus zal ik t onthouden.

reden waarom ik dit in het programeer forum zette was omdat als je een key wilt remappen dat je daarvoor de software moet veranderen of dat nu in de regfiles is of directer zouden programerende mensen daar toch zeker meer van kunnen weten dan ik vandaar.

ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik dat verkeerd heb !

• curry684

curry684

Op vrijdag 04 januari 2002 22:49 schreef krafty_Cuts het volgende:
ik heb trouwens nog nooit ergens gemerkt dat het aso is om een thread te bumpen ,ook niet binnen een uur . dit is eerlijkwaar de eerste keer dat ik het meemaak mmaargoed dat zal hier wel zo zijn dus zal ik t onthouden.
Er is een groot verschil tussen discussie-fora en technische fora zoals deze. De traffic is in principe laag genoeg normaliter zodat als iemand het antwoord weet op jouw vraag hij die echt wel tegenkomt en iets meldt. Evenzo kun je dan concluderen dat als er na 2 dagen nog geen reactie is waarschijnlijk niemand iets over weet.

De meeste techneuten hiero zijn online tussen 9:00 en zeg 22:00 of zo, daarna begint de bevolking wel af te kalven richting bed. Je postte om 23:17 en schupte toen omhoog om 00:21, dus niet alleen op een tijdstip dat er minder mensen online zijn, maar ook nog na een tijd dat er bijna niemand de kans had gehad om het te lezen. Ik las het om 02:06 nog even voor het slapen gaan toevallig, eerste bezoek in een halve dag of zo.
reden waarom ik dit in het programeer forum zette was omdat als je een key wilt remappen dat je daarvoor de software moet veranderen of dat nu in de regfiles is of directer zouden programerende mensen daar toch zeker meer van kunnen weten dan ik vandaar.

ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik dat verkeerd heb !
Volgens deze theorie zou het wijzigen van een hotkey in Excel ook programmeren zijn... :7

Je haalt programmeren en configureren door elkaar. De eerste is het creeren van nieuwe software, de tweede betreft het gebruiken van bestaande software. Waarvoor je dus bij de experts op het gebied van die bestaande software moet zijn... :z

[edit]
ps. die posting van nxt helemaal bovenaan illustreert perfect waarom je fout zat ;)

Verwijderd

Topicstarter
"die posting van nxt helemaal bovenaan illustreert perfect waarom je fout zat "

mwja ik zie wel wat je bedoelt maar als mijn probleem zo makkelijk kon oplossen als het veranderen van hotkey in excel had je mij nooit gezien ,het gaat er juist om dat je het niet kan configureren .

"de experts die de software hebben gemaakt" zeg je m.a.w niemand behalve zij kunnen mij hiermee helpen?
dat was trouwens ook de reden waarom ik het daar posten omdat ik van hun minder gauw een reactie verw8 dan hier!

• curry684

curry684

Op zaterdag 05 januari 2002 02:05 schreef krafty_Cuts het volgende:
"de experts die de software hebben gemaakt" zeg je m.a.w niemand behalve zij kunnen mij hiermee helpen?
dat was trouwens ook de reden waarom ik het daar posten omdat ik van hun minder gauw een reactie verw8 dan hier!
Nope ik zei "de experts op het gebied van die software", nogal een verschil. :D

Overigens zou het je verbazen hoe vaak en snel je een passende respons krijgt als je mail stuurt. Probeer gewoon Logitech tech support eens te mailen of op hun site te zoeken in de support-hoek.

Verwijderd

Topicstarter
"Nope ik zei "de experts op het gebied van die software", nogal een verschil. "

en dus kwam ik op een forum waar programeurs rondhangen!

• curry684

curry684

Op zaterdag 05 januari 2002 17:56 schreef krafty_Cuts het volgende:
"Nope ik zei "de experts op het gebied van die software", nogal een verschil. "

en dus kwam ik op een forum waar programeurs rondhangen!
Zucht het is wel moeilijk he... een programmeur is een expert op het gebied van ontwikkeltools en zijn eigengeschreven software. Een accountant is (soms) expert op het gebied van financiele software. Een 3D-designer is een expert op het gebied van rendertools en andere 3D-software. Een audio-freak is een expert op het gebied van audiosoftware.

Programmeurs zijn niet almachtig of zo.

Verwijderd

Topicstarter
"ontwikkeltools en zijn eigengeschreven software"
*zucht*

dus zeg je de ontwikkelaar zelf !! <ga dr maar niet meer op in

een audio freak is expert in het GEBRUIK van audio software !! niet in de werking van code waaruit een programma bestaat ,dus een key-remappen van een PROGRAMMA doetie niet zo ff dan moet je een beetje inzichten hebben in de werking van zoiets <een programeur bijv. !
Pagina: 1