Toon posts:

overkock celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 500 pc van compaq
kan iemand me vertelleb hoe ik mijn processor kan overklocken zonder hem open te vijzen
en geen moeilijkcomputer jargon aub
thx

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ja... :Z compaq

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nou dat ligt gewoon aan je moederbord.
als je daar in de bios wat in kunt stellen wat op fsb, multiplier enzo lijkt dan kun je hem overclocken.
vergeet niet goeie koeling te halen, want compaq zal wel een 500 mhz cooler erop hebben gedrukt. En de moederborden zijn ook niet al te fantastisch om te overclocken dus verwacht er niet veel van.
en oh ja celeron 500mhz zijn zowiezo al lastig te overclocken.

Tweakers Discord

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Compaq is in principe niet te overclokken. Je kan er zelfs erg slecht een snellere cpu in zetten. Vaak kan er maar 1 of 2 snelheden hoger ingezet. Je kan wel jumpers instellen maar dat zijn de staandaard 66/100 Mhz snelheden. Wanneer je echter een 66 cpu naar 100 wil zetten dan wil een compaq vaak niet eens opstarten. Ik denk dat je meer geluk zult hebben met een staatslot.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
lol... Wil je 'm overkocken?? Lukt denk ik niet :P

Verbouwing

Verwijderd

Compaq's zijn ideaal te overklokken!, het hangt dr alleen ene beetje vanaf wat voor ene compaq je hebt! Ik heb er zelf eentje die 40% overklokked goed aankan ;) (P166@233), dus het KAN wel, als je multiplier niet gelocked is.

Verwijderd

Topicstarter
ik geraak maar niet in mijn bios

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op donderdag 03 januari 2002 20:26 schreef varunio het volgende:
ik geraak maar niet in mijn bios
je zei het zelf, compaq...............

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
weet niet wat voor systeem je hebt, maar probeer eens met F10. Meestal staat rechtsonderin welke toest je in moet drukken.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

he varunio,
Stop er maar mee ik heb ook een compaq gehad ook 500mhz
WAS niks mee tedoen toen ander mobo en ander video kaart(GF2 mx400 :9~) en toen dus eigenlijk heb hem nog steeds gaat hij niet hoger dan 563mhz zie sig voor specs.

Verwijderd

Bios wachtwoord kan je wel kraken, moet je even een tooltje downen. Wel te vinden via google denk ik. Een aantal jaren terug had een kameraad van me een Commodore (opvolger van (P)Es(t)com) gekocht en de bios was beveiligd met een wachtwoord, daar hebben we toen een tooltje voor gedownd, die voor jou een wachtwoord genereert. Het enige wat je moet weten of het een AMI, Award of Phoenix bios is. En dan kan je in principe alles veranderen in het bios.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:09 schreef pinny het volgende:
he varunio,
Stop er maar mee ik heb ook een compaq gehad ook 500mhz
WAS niks mee tedoen toen ander mobo en ander video kaart(GF2 mx400 :9~) en toen dus eigenlijk heb hem nog steeds gaat hij niet hoger dan 563mhz zie sig voor specs.
als je een ander mobo hebt zou je hem dus wel kunnen overclocken :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Compaqs zijn ook machines die daar totaal niet voor bedoeld zijn. Die dingen kun je ook amper upgraden. Ik kan me nog herinneren dat in de 486 tijd je voor een cd-rom speler speciale rails nodig had, anders kon je je cd-rom niet in de compaq kast vastzetten :( !!

|Specs|

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 21:20 schreef Schum1 het volgende:

[..]

als je een ander mobo hebt zou je hem dus wel kunnen overclocken :)
nou WAUW 63mhz meer poe poe

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
Op donderdag 03 januari 2002 21:28 schreef pinny het volgende:

[..]

nou WAUW 63mhz meer poe poe
die celly die jij hebt is nog van de oudere generatie. De celly 2's zijn echter wel goed over te clocken zoals bv. de Celly 700 ofzo :) Ik heb zelf ook die 500 gehad, die was niet hoger te krijgen als 563 inderdaad. De 1ste generatie Celly's zijn niet hoger te krijgen als rond de 600 :'(

En topicstarter, denk niet dat je hier zomaar alles kunt halen, probeer het zelf ook es allemaal uit te zoeken in de FAQ :(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 03 januari 2002 21:09 schreef pinny het volgende:
...en ander video kaart(GF2 mx400 :9~) ...
Wat is er zo :9~ aan een GF2 mx 400 dat is eerder :'( .
Pagina: 1