Naar aanleiding van het weglaten van HK posts...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 03 januari 2002 03:43 schreef LiquidSilver het volgende:
Zat ik mij toch redelijk te ergeren aan het feit dat sommige mensen met wat hogere status hier op GoT zich dermate kinderachtg gedragen dat ik me afvraag:

Waar zijn we nou helemaal mee bezig??
Als je je ergert aan kinderachtig gedrag dan heb je niet veel lol hier ;)
Maar de massa kun je niet veranderen, dus ligt de sleutel tot de oplossing bij jezelf.
Wat ik dus vraag is gewoon de menig van andere GoTers over deze vage actie.
Mijn mening: whatever. Het gaat niet om de lengte, maar om wat je er mee doet :o
Zie de sig van GameOver mbt. gedrag (ik weet niet of ie 'em nog heeft).
Ik denk serieus dat het aantal onzin tech nu zal stijgen...
Ssst, hoe meer ophef je erover maakt, hoe meer mensen impliciet gaan denken 'blijkbaar is het toch belangrijk'.
Ik vindt nog steeds dat ik toch wel mag zien hoeveel ik gepost heb.... Of dat nou HK is of tech...
Vind ik ook.
Maar goed, ben benieuwd wie het met me eens is.
Ik volg deze topics op de voet, om te bedenken wat een goede oplossing zou zijn.
Is het wel goed om een status te laten zien?
Of moet er juist een zo gedetailleerd mogelijke status te zien zijn, zodat er geen vragen meer over komen?

Who is John Galt?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik vindt het zo niet meer gaan zullen we gewoon al die stomme post afschaffen!!, al dat gezeur omdat de een meer zend dan de ander en daardoor een gekke fictieve "hogere rang" krijgt?? WTF??

iedereen is hier gelijk! zo wordt hier niet behandeld omdat sommige mensen(vele/bijna iedereen) kijken naar de posts van iemand..

Ik kan wel Hoog leraar zijn in de Informatie technologie en zou maar 20posts hebben ben ik dan een newbie??(achtelijk woord eigenlijk al) en dan wordt ik bijvoorbeeld afgeblaft door een 15jarige wijsneus die toevallig 3000posts heb..zal toch ff niet..

Dus stem: gewoon posts weg..dan hebben we ook geen gezeur!

ben ik nu tever aan het gaan, of is dit gewoon de harde waarheid?, ik zelf ga er gewoon uit dat dit de harde waarheid is jammer genoeg..

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Op donderdag 03 januari 2002 10:29 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik ben wel voor 2 tellers in je profile.

Tec. posts: 1050
Hk posts: 1850
bijvoorbeeld.

Het is gewoon onzin om iedereen dan meteen voor postgeil uit te maken, ik vind het ook leuk om te weten hoeveel posts ik nu gemaakt heb.
Maar het is gewoon een leuke wetenswaardigheid, niks meer of minder dat dat.

Ik vind het een overdreven actie om al die posts eraf te trekken en misschien zou je daarom een middenweg moeten kiezen twee tellers in je profile zetten?
helemaal mee eens.. ik heb ook geen idee hoeveel techposts ik heb en wil wel eens een kijkje nemen in de hk

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
geneens gemerkt, ben maariets van 400 posts ofzo kwijg :Z
maar als ik post in de hk gaat m'n posts wel weer omhoog.....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat iedereen die in dit soort topics reageren of ze openen wel geilen op de postcounts. Alleen is de kant van waar ze kijken misschien anders. En ik denk dat postcounts ook best belangrijk zijn, als een newbie hier een vraag stelt en die krijgt antwoord van een techwhiz met 50 posts en een antwoord van een HK freak met 5000 posts, wie zal de newbie geloven? Ik denk die met 5000 posts, waarom? Gewoon omdat voor dat soort mensen wel geldt dat postcount==status.

En voor alle anderen zou de postcount niet eens waard mogen zijn om er een topic over te openen of er over te discussieren. Zowel de mensen die zeggen dat de HK posts eraf moeten als de mensen die zeggen dat de HK posts mee moeten tellen geven dus aan dat ze waarde hechten aan de postcount. Of het nu het totale is met of zonder HK...

Ik vind het goed als ze eraf gehaald worden, en wel om de reden die ik hierboven aangaf. En verder boeit het me geen fuck of ik nou wel of niet in de top 100 sta.

Verwijderd

Mag ik een dingetje zeggen :?
We luisteren naar mensen, maar dat we niet iedereen kunnen plezieren met een beslissing is normaal...
Zo kwam ook de HK terug, terwijl er toch vele waren die de HK liever zien verdwijnen, toch is een grote groep tegemoet gekomen door de HK te openen...
Het is geven en nemen, we kunnen het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken met bepaalde beslissingen...
En jah soms wordt er dan wat nors gereageerd, maar dat komt omdat er altijd wel wat gemopperd wordt op beslissingen, welke beslissing je ook neemt...
Misschien als we allemaal wat minder mopperen en wat meer begrip krijgen voor elkaars mening dat dit soort topics niet meer nodig zijn :*

Overigens had ik er nog niet bij stil gestaan dat er posts bij me verdwenen zou zijn, had wel van het scriptje gelezen, maar blijkbaar maak ik me er niet meer druk om :)

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat ik mij afvraag is waarom de gemiddelde posts per dag ook naar beneden zijn gegaan?
Dit doet eerdere denken dat alle posts weg zijn (niet dat dat zo is).

Hoe zit dat dan?
Ik ben van 8ppd naar 5ppd gegaan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:45

scorpionv

This space for rent

Wat maakt iedereen zich toch druk om z'n postings? Ik weet geeneens hoeveel ik er had, gisteren zag ik al die topics staan, en nu weet ik dus dat ik er rond de 1350 heb. Boeiend? Neuh. Het enige nuttige aan het aantal postings vind ik persoonlijk:
- niveau/ervaring van een user inschatten (vuistregel uiteraard)
- bevrediging van m'n statsverslaving

Voor dat laatste heb ik de DPC-stats al, dus m'n eigen posts check ik zoals gezegd nooit. Zie ik niets in. Waarom zou ik het willen weten. Volgens mij zijn al deze herrieschoppers stiekum postcount-geil, maar willen ze het voor elkaar niet weten. NFI. ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 03 januari 2002 11:30 schreef bazs2000 het volgende:
Wat ik mij afvraag is waarom de gemiddelde posts per dag ook naar beneden zijn gegaan?
Dit doet eerdere denken dat alle posts weg zijn (niet dat dat zo is).

Hoe zit dat dan?
Ik ben van 8ppd naar 5ppd gegaan.
Ja, duh, als er posts 'weg' zijn, dan gaat je daggemiddelde natuurlijk ook omlaag. ;) Totaal aantal posts/aantal dagen geregd = ppd.

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 03 januari 2002 11:35 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ja, duh, als er posts 'weg' zijn, dan gaat je daggemiddelde natuurlijk ook omlaag. ;) Totaal aantal posts/aantal dagen geregd = ppd.
Die posts blijven bestaan, dus zo raar is het niet dat ik dit vraag.
Ik heb toch nog steeds een totaal aantal posts?
Dat ik ze niet kan zien is een tweede, maar ze zijn er wel.
Dit is het enige wat mij boeit.
Ik ben trouwens blij dat ik nu alleen mijn techposts kan zien, dit wilde ik wel vaker weten maar dat was tot voor kort onmogelijk.

Ook krijg geen vragen in LA van:" Ik heb 150 posts maar kan de HK nog niet in. :? "
Die vragen behoren nu ook tot het verleden. :)

• bazs2000

bazs2000

Waaaat. :?

Nu heb ik net in de HK wat gepost, en wat denk je?
Die post werd er gewoon weer bij getelt.. :?

Bugje. :?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 03 januari 2002 11:39 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Dat ik ze niet kan zien is een tweede, maar ze zijn er wel.
Dit is het enige wat mij boeit.
Ja, ok, maar de politics richten zich nu meer op de zinnige (lees: tech) posts natuurlijk. Nu is het een soort van techposts per dag counter geworden.
Ik ben trouwens blij dat ik nu alleen mijn techposts kan zien, dit wilde ik wel vaker weten maar dat was tot voor kort onmogelijk.
Dat is idd heerlijk, zo kun je beter een user inschatten op z'n 'ervaringsgehalte'. En al die HK-vragen zijn verleden tijd, zo weet je tenminste precies hoeveel tech je hebt. (Let op; nu krijgen we alleen nog vragen over die 60 dagen ;) )

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 03 januari 2002 11:43 schreef bazs2000 het volgende:

Aan het eind van de dag wordt het filter er pas overheen gemikt dacht ik gisteren ergens gelezen te hebben. Als je dus elke dag de hele HK volspamt heb je toch nog wat meer posts. ;)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in tegenstelling tot veel anderen denk ik niet dat er zoveel verschil zit tussen tech-posters en HK-posters qua post-count geilheid.

alsof postcount-geilheid iets is om je voor te schamen, ipv binnen bepaalde mate een gezond tweakers-libidootje (al moet ik zeggen dat igv HlPDsK ook ik begin te twijfelen of dat niet tot rugklachten gaat leiden ;) )

toen ik las van de postcount was ook mijn eerste reactie om die lijst te bekijken en te kijken hoe mijn eigen reactie veranderd was.

maar ik denk dat de actieve HK-posterts wel moeten begrijpen dat het altijd zo is geweest dat GoT zich als specifiek tech-forum wil presenteren, het behandelen van 10 posts in de HK met smilie en LOL een gelijke behandeling geven in, wat kennelijk de "valuta" van dit forum is, als tien pogingen om iemand in een van de techfora van een probleem af te helpen binnen de doelstellingen GoT gewoon onterecht, is.

Hierbinnen gelden techposts als een 'hogere' waarde. Of dat terecht is mag eenieder voor zichzelf bepalen, echter als je het daar niet bij eens bent, lijkt me dit forum an sich een verkeerde plaats voor jou persoonlijke voorkeur.
Daarvoor deze actie als iets wat e verwachten viel (en ook regelmatig aangekondigd werd)
wat dat betreft ook nog eens een stuk vriendelijker dan de oude methode om na een x-aantal maanden het 'chat'-forum [fill in: onzin-, offtopic, -kroeg etc.] gewoonweg geheel te verwijderen.

na de sluitingen van voorgaande fora heb ik als non-HK doelgroep wel degelijk ingezien (overtuigd door goed onderbouwde pleiten voor dit soort fora binnen GoT) dat dit forum een toegevoegde waarde heeft en gewenst is juist door veel tweakers.
Maar de voorwaarde dat toe te staan was altijd dat dit sub-forum zich in een secundaire rol schikte, nooit een directe (negative) invloed mocht hebben op het gedrag in andere tech-fora en niet 'leidend' mocht zijn.

Nog steeds ben ik voor een HK, al staat het gedrag van de meerderheid (wat ik merk, alhoewel er een laag van zeer competente mods als Grrrrrene, Llewella e.a.rondlopen, merk ik toch voornamelijk het regelmatig terugkerend wangedrag van mensen die zich domweg niet weten te gedragen, inclusief hun welgemeende excuses en beloftes tot beterschap als ze dan eindelijk een ban voor elkaar hebben)

Het aftrekken van de HK-posts, daarvan moet ik zeggen dat ~ik er blij mee ben, en het mij terecht voorkomt. Mij lijkt het ook gewoon onderdeel van de doelstelling van GoT

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 11:51 schreef RM-rf een verhaal waar ik me helemaal in kan vinden:
:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Ik ben blij met het weghalen van de HK-posts, omdatje door het niet laten meetellen van de posts, je meer nadruk op de techfora legt. Als iedereen zich meer in de techfora laat zien, kan het niveau daar IMO alleen maar op vooruit gaan (want zo hoog ligt dat niet op het moment denk ik :X ).
Ik ben ook een flink aantal posts kwijtgeraakt en ik kan me er niet echt druk over maken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 12:09 schreef Lampie het volgende:

Ik ben ook een flink aantal posts kwijtgeraakt en ik kan me er niet echt druk over maken.
Maar toch heb je even gekeken. Zelfs ik heb even gekeken. Want je hebt postgeilheid en statsliefde. En als (volgens mij) tweakers iets wel delen is het de liefde voor statistieken :P. Dus even kijken hoeveel er verloren is, is gewoon leuk :).

Dat is wat anders dan zo veel mogelijk in de HK posten om hoger in de lijst top250 te staan en zo een hogere status (:?) te hebben..

• MrJ
  • Laatst online: 19-11 22:52

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Maar dan moeten IMHO ipv alleen de HK posts ook alle 'General Chat' posts worden afgetrokken...

Dus SG,WL en NSTM er ook af.

Dan ben je consistent bezig, en hou je echt alleen de tech. posts over.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 03 januari 2002 12:20 schreef MrJ het volgende:
Maar dan moeten IMHO ipv alleen de HK posts ook alle 'General Chat' posts worden afgetrokken...

Dus SG,WL en NSTM er ook af.

Dan ben je consistent bezig, en hou je echt alleen de tech. posts over.
Nee, voor WL is de grens veel hoger. In de HK is het een onzinreply en weer een post erbij, dit is in WL absoluut niet het geval. Dit gaat in mindere mate ook op voor NSTM en SG...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb die reactie gepost omdat de topics hierover als paddestoelen uit de grond schoten, en in het 'check je posts'-topic in de HK er blijkbaar ontzettend veel mensen waren die het op z'n zachtst gezegd geen leuke actie vonden. Dát zijn de mensen die blijkbaar erg geilen op een groot aantal posts.

En als dan blijkt dat dat ze opeens heel erg veel kwijt zijn doordat alle onzinnige HK-posts eraf zijn gegaan, vinden ze dat helemaal niet gaaf. En dan vraag ik me af: waarom niet?

Ik ga niet ontkennen dat ik toch wel even heb zitten lachen toen ik dit las, en wel vanwege het feit dat ik nog steeds van mening ben dat dit een tech-forum is, maar sommige mensen zich toch de hele dag ophouden in de HK en zich daar helemaal het schompes posten met de meest onzinnige meuk.
Ik vind het aardig om er eens een kijkje te nemen en af en toe eens wat te posten, maar als 70% van je posts in de HK is gedaan, dan vraag ik me echt af wat je hier nog doet..

Voor de mensen die geilen op veel posts: het zegt niks, maar dan ook helemaal niks. Ik sla iemand met 50 zinnige reply's stukken hoger aan dan iemand met 1500 HK posts. Punt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MrJ: nee, daar worden gewoon veel serieuze en goeie postings gedaan met niveau. De HK is 'erbij' en het was vanaf het begin de bedoeling de posts niet te laten meetellen :).

• MrJ

MrJ

@JvS/OProg:

OK, duidelijk...

[off topic]
@Pelle:
Waar blijft 'mijn' icoon?!
Ik moet straks een nieuwe F5 toets hoor! :P

Leuk idee trouwens, icoontje laten maken.
Heeft er veel tijd ingezeten?

[edit]
Ik zie hem al!!!!

:D

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 03 januari 2002 11:43 schreef bazs2000 het volgende:

Nee dus, het filter wordt er dagelijks overheen gehaald, maar niet realtime.
Op donderdag 03 januari 2002 11:39 schreef bazs2000 het volgende:
Tsja, maar dat "totaal veldje" is er nou juist om de database flink te ontlasten. Als je dan vervolgens voor het gemiddelde weer alle posts gaat tellen ben je niet handig bezig ;)

Dus wordt gewoon dat totaal veldje genomen voor de posts-per-dag berekening.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Dit is geen aanleiding om een rel te veroorzaken maar..
ik quote mezelf maar even:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ik vindt het zo niet meer gaan zullen we gewoon al die stomme post afschaffen, al dat gezeur omdat de een meer zend dan de ander en daardoor een gekke fictieve "hogere rang" krijgt?? WTF??
iedereen is hier gelijk! zo wordt hier niet behandeld omdat sommige mensen(vele/bijna iedereen) kijken naar de posts van iemand..
Ik kan wel Hoog leraar zijn in de Informatie technologie en zou maar 20posts hebben ben ik dan een newbie?? en dan wordt ik bijvoorbeeld afgeblaft door een 15jarige wijsneus die toevallig 3000posts heb..zal toch ff niet..

--------------------------------------------------------------------------------

ben ik nu tever aan het gaan, of is dit gewoon de harde waarheid?, ik zelf ga er gewoon uit dat dit de harde waarheid is jammer genoeg..
wat is eigenlijk naast het nut dat je kan zien dat je zoveel got verslaafd bent..voor en nadelen graag?(dus dat je kan zien dat die persoon wel weet waar die over praat als hij je helpt omdat hij veel posts heb klopt dus niet,maar kan wel eventueel een richtlijn zijn)

(hey JvS je bent wel lekker snel vandaag :) ;) )

• Basszje
  • Laatst online: 15:07

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb links en rechts alweet het woord statsverslaving gehoord ;) en tot die groep reken ik mezelf ook.

Dus ik zou toch graag zien dat die posts nog ergens te zien waren, alleen maar om mijn (pijnlijke :? ) verslaving toch nog enigzins binnen de perken te houden :P ..

Daarom ben ik ook voor een e.v. dubbele tellen ( voor mijn part ) :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

goh deze discussie ken ik van een forum waar ik ook mod ben :*

het maakt niks uit hoeveel posts je hebt maar dat je mensen helpt lijkt me.. dat hk posts niet meer meetellen boeit niks (behalve voor mensen die alleen posten om hogere status te krijgen :r) dit hadden we ook op helpmij.nl waar ik dus mod ben. na een tijdje is iedereen ut er wel mee eens ;)

Twitter

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

/ot
Op donderdag 03 januari 2002 12:32 schreef MrJ het volgende:
[off topic]
@Pelle:
Waar blijft 'mijn' icoon?!
Ik moet straks een nieuwe F5 toets hoor! :P
Hele trage server, sorry.

Leuk idee trouwens, icoontje laten maken.
Heeft er veel tijd ingezeten?
Bij elkaar wel een uurtje of 20 denk ik. (concept -> uitgewerkte versie).

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
In principe maakt het gewoon niet uit. Niemand kijkt je er meer of minder op aan.

Maar we zullen zien of de HK posters nu ook echt minder gaan posten in de HK.

Want volgens mij zijn de die hard HK posters, helemaal niet zo ingesteld waar de mods zich 'o zo druk' om maken.

Moet wel (uit)lachen er om dat ze hier zo veel moeite voor doen.

Oh en ik denk ook dat er nu juist MEER status-oorlogen van komen. Maar jah

Verwijderd

Je zou eigenlijk het totale aantal posts niet moeten laten zien ,scheelt een hoop gezeur :P

• MrJ

MrJ

Op donderdag 03 januari 2002 12:45 schreef Pelle het volgende:
/ot
[..]

Hele trage server, sorry.
[..]

Bij elkaar wel een uurtje of 20 denk ik. (concept -> uitgewerkte versie).
Aha, nice! :)

OK, nu weer on-topic denk ik zo...

Maar het lijkt mij nu dat -zoals al eerder geopperd- de 'postgeile' groep waarvoor deze maatregel genomen is, hun posts in andere fora gaan opkrikken, met min of meer onzin replies:
Dat heb ik ook ja.
Helemaal mee eens, dat heeft ook voor mij geholpen..
etc.

Het lijkt me zeer moeilijk om dit te voorkomen.

Hoe willen de adjes/modjes hier mee om gaan?
Iemand van 'wildposten' beschuldigen is moeilijk hard te maken denk ik zo...

Verwijderd

Ik vind het wel handig dat in ieder geval in iemands profile te zien is hoeveel posts die persoon heeft. Dat bepaalt toch vaak je reactie op die persoon.

Iemand met veel posts zal je niet zo gauw op een kinderachtige manier iets uit gaan leggen, terwijl je je uitleg wat simpeler houdt als je niet weet hoeveel verstand van hard- of software die persoon heeft.

Dat is wel zo'n beetje het enige waarvoor het aantal posts nuttig is.

En het aantal HK (of andere General Chat) posts zegt niets over die kennis.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 03 januari 2002 13:10 schreef Cheatah het volgende:
Iemand met veel posts zal je niet zo gauw op een kinderachtige manier iets uit gaan leggen, terwijl je je uitleg wat simpeler houdt als je niet weet hoeveel verstand van hard- of software die persoon heeft.

Dat is wel zo'n beetje het enige waarvoor het aantal posts nuttig is.

Hmm.. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Het aantal posts zegt misschien wel iets over het gedrag van een persoon, oftie een beetje thuis is op het forum, maar kennis kan ik er niet aan aflezen..

In de harde waren-fora weet ik bijv. vrij veel, maar als ik een vraag zou stellen in P&W of NOS, dan ben ik daar een newbie.. Toch kun je dit niet zien aan m'n post-counter..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 12:37 schreef Kev0867 het volgende:
Dit is geen aanleiding om een rel te veroorzaken maar..
ik quote mezelf maar even:

Dat is toch behoorlijk de harde waarheid. Wij als mods hebben nog een zogenaamd notes systeem, aan de hand daarvan kunnen we zien wat voor persoon er post (staat allerlei info over de users en gedrag enzo. Voor normale users (die toch blijkbaar vaak houvast willen hebben) is dat alleen maar de postcount.

Ikzelf kijk vaker naar de stijl waarmee geschreven wordt, ik vind dat namelijk veel zeggen. De rust en correctheid van posts zeggen mij meer met hoeveel aandacht dit geschreven is :). Eigenlijk zou het handig zijn als users ook notes over elkaar bij konden houden, maar dat zou waarschijnlijk uitlopen op een grote flamezooi :o.
wat is eigenlijk naast het nut dat je kan zien dat je zoveel got verslaafd bent..voor en nadelen graag?(dus dat je kan zien dat die persoon wel weet waar die over praat als hij je helpt omdat hij veel posts heb klopt dus niet,maar kan wel eventueel een richtlijn zijn)
Het is gewoon puur een statistiek, en statistieken worden gewoon leuk gevonden. Ik vind het ook leuk dat ik kan zien hoeveel ik waar post...
(hey JvS je bent wel lekker snel vandaag :) ;) )
Vandaag even nodig, anders kunnen we wel een 'heb het hier over posts' forum starten :P

[topic=368319/1/100]
[topic=368604/1/100]
[topic=368562/1/100]
[topic=368563/1/100]
[topic=368320/1/100]
[topic=368499/1/100]
[topic=368349/1/100]

enzo :o. Werd een beetje een zooitje ;)
Maar ik zie een die-hard /14 user zo een topic openen met daarin de vraag "waarom doet mijn centerspeaker het niet van mij DTT2200 set?" Terwijl die set zelf niets regelt en het aan de (sblive5.1) kaart instellingen ligt, terwijl daarvoor een faq is... Snap je waar ik heenga?

Ik moet met m'n 8000 posts ook niet in PW vragen gaan stellen :o.

Posts zeggen dus helemaal niets...

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 13:25 schreef Twynn het volgende:

Hmm.. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Het aantal posts zegt misschien wel iets over het gedrag van een persoon, oftie een beetje thuis is op het forum, maar kennis kan ik er niet aan aflezen..

In de harde waren-fora weet ik bijv. vrij veel, maar als ik een vraag zou stellen in P&W of NOS, dan ben ik daar een newbie.. Toch kun je dit niet zien aan m'n post-counter..
Nee dat klopt, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die hier al langer loopt niet op een simpele manier aangesproken wil worden, terwijl iemand die hier net is het waarschijnlijk prettiger vindt als je het lekker simpel uitlegt.

Maar dan nog is de postcount slechts een klein hulpje, kijk ook soms naar hoelang iemand geregistreerd is, en hoe oud enzovoorts. Echt boeiend is die postcount dus niet, maar het is ook weer niet zo nutteloos dat het zomaar weggelaten kan worden.

Het is gewoon een klein stukje extra aan gegevens zodat je een klein beetje weet tegen wie je het hebt.

Verwijderd

Komt dit ook nog voor de SG?

Want toen de HK er niet was, werd alle onzin gewoon in de SG gepost. (wel met 2 pagina's slotjes)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 03 januari 2002 13:44 schreef iefje het volgende:
Komt dit ook nog voor de SG?

Want toen de HK er niet was, werd alle onzin gewoon in de SG gepost. (wel met 2 pagina's slotjes)
Je zegt het zelf al.. de onzin is nu (grotendeels?) uit SG weg... Dus waarom?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 13:48 schreef ACM het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al.. de onzin is nu (grotendeels?) uit SG weg... Dus waarom?
Er zijn nog wel zeker door sommige mensen 1000+ posts gemaakt.

Het is tevens ook een non-tech fora

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 13:59 schreef iefje het volgende:
Er zijn nog wel zeker door sommige mensen 1000+ posts gemaakt.

Het is tevens ook een non-tech fora
SG is in tegenstelling tot de HK ook een forum wat weer een hoger niveau heeft.

Als mensen dan zoveel extra posts hebben omdat de alleen maar in SG zitten, dan is zoiets beter dan alleen maar posts in de HK (onzin dus :P )

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Dat het aantal post je status moeten bevestigen vind ik uberhaupt een beetje een verkeerde gedachte.. ik zelf ben ook best wel wat post kwijt gemaakt.. maar mij zal je niet horen klagen.. Huiskamer post hebben gewoon op geen enkele manier bijgedragen aan het helpen van mensen.. feit is gewoon dat je in de huiskamer veel makkelijke post neer zet en dat deze dan ook nog eens zuper kort zijn..

Met andere woorden.. goede actie!

Serverload over??? ;)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39
Op donderdag 03 januari 2002 09:32 schreef D2k het volgende:

[..]

idd
netjesch :)
kan me er niet druk om maken ook
so what dat ik 400 posts niet meer kan zien in mijn teller (iedereen loopt te blaten over kwijt maar dat is niet zo. Dat was bij BC3 wel zo, nu zijn ze er nog gewoon. Ze worden alleen niet geteld).
Ik zal er geen seconde minder om slapen
Dat geldt ook voor mij, ik ga me niet druk maken om mijn aantal posts. Die counter is gewoon een aardigheidje.
Het gaat toch om de sfeer in de diverse fora op GoT, die wordt gemaakt door de forummers.
Op donderdag 03 januari 2002 12:51 schreef Stellarc het volgende:
Je zou eigenlijk het totale aantal posts niet moeten laten zien ,scheelt een hoop gezeur :P
Sja, inderdaad gewoon de postcounter in de profiles uitschakelen (voor gewone users) is ook wel een optie, dan gaat er idd niemand meer zeuren over het aantal posts.

Maar goed het aantal posts zegt niks over de inhoudelijke waarde, iemand kan ook wel 80 keer alleen "UTFS" hebben geroepen in techfora en die tellen ook mee, sja en als je dan iemand helpt met een probleem in het priveleven met een nuttige post in een topic in SG, dat is dat dus geen techpost en telt dan nie mee voor je status (nou tellen de andere GC/non-tech fora nog wel mee, maar goed het gaat om het idee). Behalve dat wordt er ook wel "geblaat" in de techfora (alhoewel sommige topics er meer voorlenen dan andere).

Wat is een techpost nou dan precies? En hoe zit het dan met het idee erachter?

Ik heb bijv in de nieuwe telling iets meer zo'n 1550 posts (bij de ouwe telling waren dat er bijna 1800), maar ik weet zelf dat echt niet meer dan 300 techposts waren (de rest is allemaal in SG en NSTM gemaakt), en die waren ook niet allemaal altijd even nuttig.

Je kunt gewoon geen waarde hechten aan het aantal posts van een persoon.

Tsja, of je moet een systeem gaan bedenken waabij een mod de post kan beoordelen op relevantie en nuttigheid ofzo, maar dan hebben de modjes er een dagtaak bij dus dat werkt ook niet.

Sja ik ben een pietje precies en hou van duidelijkheid ;)

• marteltor
  • Laatst online: 30-11 00:17
LiquidSilver, ik vind je verhaal wel goed...
verder: ja, ik vind het leuk om veel posts te hebben...maar daarvoor kom ik niet hier. Ik kom hier omdat computers me boeien en omdat in de HK veel leuke dingen staan.
HlpDsk; je doet alsof men denkt dat de hk een plek was om posts te maken...naar mijn weten is een reply een reply, tellen ze allebei als 1 post (voor de actie), dus waarom zouden mensen naar de hk komen om te posten? Kan net zo goed in de [cm]casemodding pictures topics schrijven: "cool". De hk is, zoals modjes zelf zeggen:"wat leuks of ter ontspanning".

Verder heeft HlpDsk het nog over het feit dat ie zich de pokke moet modden in de HK...
daarom is Lunatic toch aangesteld? die is HK mod, net als Llewella. Als HlpDsk de taak van in de HK zoveel modden niet op zich wil nemen, dan doet ie dat toch niet, en laat ie die taak liggen voor een ander? (mogelijk een nieuwe mod).

Dit is hoe ik er over denk

• marteltor
Op donderdag 03 januari 2002 14:07 schreef digitaldead het volgende:
Dat het aantal post je status moeten bevestigen vind ik uberhaupt een beetje een verkeerde gedachte.. ik zelf ben ook best wel wat post kwijt gemaakt.. maar mij zal je niet horen klagen.. Huiskamer post hebben gewoon op geen enkele manier bijgedragen aan het helpen van mensen.. feit is gewoon dat je in de huiskamer veel makkelijke post neer zet en dat deze dan ook nog eens zuper kort zijn..

Met andere woorden.. goede actie!

Serverload over??? ;)
ehh, veel techposts hoeft ook niet te betekenen dat je mensen helpt...er staan bijvoorbeeld genoeg topics als dit:"[cm] eerste mod pics"
waarna alleen replies als dit volgen:
-"Cool"
-"Netjes"
-"gaaf"
(soms zelfs alleen deze: :) )

dan denk ik; liever een hk post. Daar laat je anderen misschien nog mee lachen :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:07 schreef marteltor het volgende:

[..]

ehh, veel techposts hoeft ook niet te betekenen dat je mensen helpt...er staan bijvoorbeeld genoeg topics als dit:"[cm] eerste mod pics"
waarna alleen replies als dit volgen:
-"Cool"
-"Netjes"
-"gaaf"
(soms zelfs alleen deze: :) )

dan denk ik; liever een hk post. Daar laat je anderen misschien nog mee lachen :)
waarom blijven mensen nou deze discussie voeren :? :+
dit is een tech forum, geen fok :)

• Sassie
Op donderdag 03 januari 2002 15:11 schreef Kertje het volgende:

[..]

waarom blijven mensen nou deze discussie voeren :? :+
dit is een tech forum, geen fok :)
Misschien omdat het woord techpost, een idee oproept dat het echt 'technisch' moet zijn en dat men daarom raar tegen 'joliger' posts in de techfora aankijkt. :?
Sja en dan gaan mensen zich toch schuldig voelen als ze zo'n joliger post hebben gemaakt.

Ik had dat idee zelf ook een beetje, maar begin er nu vanaf te komen. Maar goed misschien is het handig om de ideeen achter de diverse fora maar weer even duidelijk naar foren te halen???

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef Sassie het volgende:

[..]

Misschien omdat het woordt techpost, een idee oproept dat het echt 'technisch' moet zijn en dat men daarom raar tegen 'joliger' posts in de techfora aankijkt. :?
mjah maar als je in een bedrijf werkt (als voorbeeld!) kun je ook af en toe een geintje met je collega's maken, maar je ken ook niet de heledag in de kantine zitten grappen over de meest onzinnige dingen :)

• Sassie
Op donderdag 03 januari 2002 15:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

mjah maar als je in een bedrijf werkt (als voorbeeld!) kun je ook af en toe een geintje met je collega's maken, maar je ken ook niet de heledag in de kantine zitten grappen over de meest onzinnige dingen :)
He! Dat slaat de plank precies goed! :D.
Opmerking voor in de FAQs (algemeen en HK bijv.)

Maar goed, niet iedereen hier is zo oud dat ie al werkt. Er zijn zat mensen die nog op school zitten, en die hebben dat idee toch wel minder (vraag maar aan leraren >:)).

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

GaMbiNo

1337

Op donderdag 03 januari 2002 15:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

Wat een scheve vergelijking??! :? |:(

Ik kom hier niet omdat ik ervoor betaald wordt..!

Ik kom hier voor ontspanning...dat is echt appels met peren vergelijken.. |:(

• marteltor
Op donderdag 03 januari 2002 15:21 schreef Sassie het volgende:

[..]

He! Dat slaat de plank precies goed! :D.
Opmerking voor in de FAQs (algemeen en HK bijv.)

Maar goed, niet iedereen hier is zo oud dat ie al werkt. Er zijn zat mensen die nog op school zitten, en die hebben dat idee toch wel minder (vraag maar aan leraren >:)).
ikz it op school; 100% gein,
hier ben ik dus serieus :D

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 januari 2002 15:25 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Daar moet ik het toch wel mee eens zijn :P.

neemt niet weg dat je alleen maar bullshit moet posten..

• Lampie
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op donderdag 03 januari 2002 12:18 schreef JvS het volgende:
Maar toch heb je even gekeken. Zelfs ik heb even gekeken. Want je hebt postgeilheid en statsliefde. En als (volgens mij) tweakers iets wel delen is het de liefde voor statistieken :P. Dus even kijken hoeveel er verloren is, is gewoon leuk :).
mmh... :?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:25 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

duh lees is ofzo ik zeg toch als voorbeeld; je kunt het ook met een sportverening ofzo vergelijken als je dat misschien wat makkelijker snapt?

je kunt met je teammates best wel een geintje tussendoor maken en veel fun hebben, maar je kunt niet op het veld of whatever de hele tijd te staan grappen, daarvoor is de kroeg ofzo, en hier heb je daar fok voor...

DUH

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op donderdag 03 januari 2002 16:06 schreef Kertje het volgende:

[..]

duh lees is ofzo ik zeg toch als voorbeeld; je kunt het ook met een sportverening ofzo vergelijken als je dat misschien wat makkelijker snapt?

je kunt met je teammates best wel een geintje tussendoor maken en veel fun hebben, maar je kunt niet op het veld of whatever de hele tijd te staan grappen, daarvoor is de kroeg ofzo, en hier heb je daar fok voor...

DUH
Slecht voorbeeld dan... |:(
Appels met peren vergelijken..en behandel mij niet gelijk of ik seniel ben als ik het niet met je voorbeeld eens ben... danku :)

En ik ben het met dit voorbeeld ook niet eens.. :)
Alhoewel dit al iets zinniger op mij overkomt...

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 16:29 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld dan... |:(
Appels met peren vergelijken..en behandel mij niet gelijk of ik seniel ben als ik het niet met je voorbeeld eens ben... danku :)
soms moet je bepaalde dingen vergelijken om bepaalde dingen aan mensen duidelijk te maken, dat je het niet gelijk snapt is nog niet eens zo erg, maar je komt gelijk met |:( enzo aan alsof ik het meest domme voorbeeld aller tijden geef terwijl jij de gene bent die het niet snapt...
En ik ben het met dit voorbeeld ook niet eens.. :)
Alhoewel dit al iets zinniger op mij overkomt...
het voorbeeld komt zinniger over maar is gewoon een exact hetzelfde voorbeeld

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ik vind het echt weer een actie van 'hmmm we moeten weer eens iets totaal onzinnigs verzinnen' als de mensen zich hier eens wat minder druk zouden maken dat zou de sfeer pas ten goede komen..... IMO is er veel teveel ingrijpen van modjes etc......dit verzinnen ze dan erbij dat ze weer wat extra werk te doen hebben.... veel modjes zijn hier in de loop der tijd vergeten wat hun functie precies inhoudt......maar laat ook maar zitten er is meer in de wereld dan GoT en ik hou me in het vervolg gewoon niet meer met zulke discussies bezig als deze.........er wordt hier toch niet geluisterd naar users, waar ook vaak genoeg op gehamerd wordt ('als het niet bevalt dan rot maar op' etc.)
dit was dus mijn laatste post in dit topic......ff voor de duidelijkheid: de posts boeien mij geen f*ck......het gaat mij hier om het principe: er MOET schijnbaar iets veranderd worden terwijl ik de sfeer hier perfect vind, anders kwam ik hier allang niet meer........laat alles als het is als het goed gaat.........en ik vond het goed.......

PIII 800@804 Mhz

• Basszje
  • Laatst online: 15:07

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 03 januari 2002 16:51 schreef ViperGTS het volgende: Een verhaal met een hoop punten
Maar ik ben het er wel mee eens.
Zeker wat betreft de sfeer. Er gebeurt hier al zo weinig , dus je moet ook niet op alles ingrijpen imo.

Is het trouwens niet erg slecht voor de servers , nog zo'n script die ernaast runt :? .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 16:58 schreef BaSSzje het volgende:

[..]

Maar ik ben het er wel mee eens.
Zeker wat betreft de sfeer. Er gebeurt hier al zo weinig , dus je moet ook niet op alles ingrijpen imo.

Is het trouwens niet erg slecht voor de servers , nog zo'n script die ernaast runt :? .
volgens mij is het gewoon een andere mysql select ?

• RM-rf
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik moet zeggen dat ik kertje's quote geniaal vindt: ik ben hier op tweakers ook bezig met zaken die ik beroepsmatig uitoefen. en herken me wel degelijk in de vergelijking met een bedrijf, ik wordt betaald in de kennis die hier van anderen op kan doen.

niet dat het hier geen ontspanning geven kan, sterker nog, dat maakt dat ik hier gratis zaken vertel en mensen help waar ik me normaal veels te duur voor laat betalen..
als dat in een serieuse en prettige sfeer kan gebeuren en ik weer andere zaken opsteek van anderen is dit wmb nuttig en zal ik hier blijven.

diegenen die hier voornamelijk lijken te komen voor ge-chat en onzin-posten doen me inderdaad denken aan juist die collega's die kort voor belangrijke deadlines het in hun hoofd halen moppen te gaan tappen, dat brengt mij snel tot razernij.

ook Gambino's reactie, met alle respect, vindt ik nogal typisch een HK-reactie, nogal enkel op jezelf gericht, als Kertje de moeite doet te proberen zn uitspraak duidelijker uit te leggen, ga je enkel door-nukken.
Ik kan begrijpen dat je misschien de post-degradatie als een persoonlije aanval tegen HK-posters ziet, en eerlijk gezegd is dat het enigszins ook (echter alleszins persoonlijk)

Tweakers is er echter gewoon niet voor mensen die hier enkel voor 'ontspanning' komen, om tot de community te behoren wordt er wel degelijk een tegenprestatie verwacht en in die zin vergelijkbaar met een bedrijf of vereniging.

Natuurlijk is het ook een eng idee, een beetje eliterair komt het mij ook over, en dat is al langer een trekje waar tweakers niet los van komt.
Maar ik zie geen enkele reden en geen enkel argument waarom posts in de HK gelijk behandeld dienen te worden, en de ongelijke behandeling is lang genoeg van tevoren en consequent aangekondigd (de beroemde uitspraak: "De HK is een extraatje")

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op donderdag 03 januari 2002 16:41 schreef Kertje het volgende:

[..]

soms moet je bepaalde dingen vergelijken om bepaalde dingen aan mensen duidelijk te maken, dat je het niet gelijk snapt is nog niet eens zo erg, maar je komt gelijk met |:( enzo aan alsof ik het meest domme voorbeeld aller tijden geef terwijl jij de gene bent die het niet snapt...
[..]
En dat is het verschil dus.
Ik snap je voorbeeld prima maar ik denk daar gewoon anders over.
En dat jij het me dan nog een keer gaat uitleggen met een ander voorbeeld is prima maar het is dan niet nodig om te roepen dat ik het niet goed gelezen heb of dan DUH te roepen!
Mijn mening is gewoon anders, SIM-PEL.
Dat neemt niet weg dat mijn |:( misschien niet had gehoeven. Daar geef ik je gelijk in. :)
het voorbeeld komt zinniger over maar is gewoon een exact hetzelfde voorbeeld
Dat vind ik dus niet, ik ga met totaal andere bedoelingen naar mijn werk als dat ik naar GoT kom.
Op mijn werk heb ik veel meer verantwoordelijkheden dan hier.
Daarom vind ik het dus een hele slechte vergelijking maar andere mensen mogen daar anders over denken.
Daarom vind ik het voorbeeld van de sportvereniging ook veel beter omdat de sfeer daar ook al veel ontspannender is enz. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 03 januari 2002 16:51 schreef ViperGTS het volgende:
dit was dus mijn laatste post in dit topic......ff voor de duidelijkheid: de posts boeien mij geen f*ck......het gaat mij hier om het principe: er MOET schijnbaar iets veranderd worden terwijl ik de sfeer hier perfect vind, anders kwam ik hier allang niet meer........laat alles als het is als het goed gaat.........en ik vond het goed.......
Ik snap niet zo goed waar jij je druk om maakt. Dat we dit zouden gaan doen is, volgens mij, al bij de introductie van de HK vermeldt. Alleen zou dat door Android zelf gedaan worden, dat is er verder nooit van gekomen dus hebben we uiteindelijk maar es besloten het zelf te doen...

En ja, het is vrij lang geleden dat de HK gestart werd... Maar het is dus niet zo, dat we nou ineens vonden dat er wat gedaan moest worden.
Op donderdag 03 januari 2002 16:58 schreef BaSSzje het volgende:
Aangezien het script niet continue draait valt dat reuze mee...
Op donderdag 03 januari 2002 17:00 schreef Kertje het volgende:
volgens mij is het gewoon een andere mysql select ?
Tsja, en 30.000 keer is dat toch best wel zwaar hoor ;)
Maar niet zo zwaar dat je er wat van merkt, bovendien is dit iets dat ook best om 5.00u gedaan kan worden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:23 schreef Pelle het volgende:
Ik heb die reactie gepost omdat de topics hierover als paddestoelen uit de grond schoten, en in het 'check je posts'-topic in de HK er blijkbaar ontzettend veel mensen waren die het op z'n zachtst gezegd geen leuke actie vonden. Dát zijn de mensen die blijkbaar erg geilen op een groot aantal posts.

En als dan blijkt dat dat ze opeens heel erg veel kwijt zijn doordat alle onzinnige HK-posts eraf zijn gegaan, vinden ze dat helemaal niet gaaf. En dan vraag ik me af: waarom niet?

Ik ga niet ontkennen dat ik toch wel even heb zitten lachen toen ik dit las, en wel vanwege het feit dat ik nog steeds van mening ben dat dit een tech-forum is, maar sommige mensen zich toch de hele dag ophouden in de HK en zich daar helemaal het schompes posten met de meest onzinnige meuk.
Ik vind het aardig om er eens een kijkje te nemen en af en toe eens wat te posten, maar als 70% van je posts in de HK is gedaan, dan vraag ik me echt af wat je hier nog doet..

Voor de mensen die geilen op veel posts: het zegt niks, maar dan ook helemaal niks. Ik sla iemand met 50 zinnige reply's stukken hoger aan dan iemand met 1500 HK posts. Punt.
Pelle, ik heb dit topic eens doorgelezen nu, moet zeggen dat 't toch een redelijke discussie is geworden.
Maar die opmerking van jou vindt ik dus weer nergens op slaan.
Als jij zo denkt dan ben jij blijkbaar niet in staat om in te zien dat mensen die veel in HK zitten ook goede techposts kunnen maken? Jij doet het overkomen als of je een user met bijvoorbeeld 500 techposts 'beter' vindt dan iemand met 1.000 techposts en daarbij nog 5.000 HK.
Dan zouden die HK posts toch geen bal uit uit moeten maken, want je zegt zelf, het gaat om de techposts!

En daarom vindt ik ook dat ik nog steeds wel mag weten hoeveel ik in de HK gepost heb. Als ik graag in de HK kom heeft dat verder toch niks met mijn techposts of het niveau daarvan te maken?

En dat is het enige wat ik met topic probeer duidelijk te maken.

Maar dan een apate hk.tweakers.net ofzo.... :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op donderdag 03 januari 2002 17:03 schreef RM-rf een verhaal waar ik het grotendeels mee eens ben maar:
ook Gambino's reactie, met alle respect, vindt ik nogal typisch een HK-reactie, nogal enkel op jezelf gericht, als Kertje de moeite doet te proberen zn uitspraak duidelijker uit te leggen, ga je enkel door-nukken.
Ik kan begrijpen dat je misschien de post-degradatie als een persoonlije aanval tegen HK-posters ziet, en eerlijk gezegd is dat het enigszins ook (echter alleszins persoonlijk)
Zie hierboven... het ging mij om de manier waarop dat gezegd werd dus.
Maar zelf was ik daar ook mede schuldig aan doormiddel van mijn |:( in mijn eerste reactie. :)

• Noedelsupke
Op donderdag 03 januari 2002 17:10 schreef ACM het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar jij je druk om maakt. Dat we dit zouden gaan doen is, volgens mij, al bij de introductie van de HK vermeldt. Alleen zou dat door Android zelf gedaan worden, dat is er verder nooit van gekomen dus hebben we uiteindelijk maar es besloten het zelf te doen...

En ja, het is vrij lang geleden dat de HK gestart werd... Maar het is dus niet zo, dat we nou ineens vonden dat er wat gedaan moest worden.
[..]

Aangezien het script niet continue draait valt dat reuze mee...
[..]

Tsja, en 30.000 keer is dat toch best wel zwaar hoor ;)
Maar niet zo zwaar dat je er wat van merkt, bovendien is dit iets dat ook best om 5.00u gedaan kan worden.
oke dan was het toen al bedacht, maar dat wil niet zeggen dat het dan wel ergens op slaat........vind t nog steeds nutteloos :{

PIII 800@804 Mhz

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is vrij nutteloos om te turven hoeveel posten iemand heeft gedaan in een 'onzinforum'. Kan je zeggen dat SG etc ook onzinnig is, maar die discussie ga je nooit winnen.

HK is puur een hangplek voor doelloze tweakers, daarom zijn er andere regels dan op de overige fora: toegangseisen (150/60; zodat niet iedereen op jou bank hangt), geen regels (kan je zeggen wat je op je lever hebt (binnen redelijke mate) en geen postcount (aangezien LenL2 z'n scheet niet echt voor statistieken interesant kan zijn).

ofwel, een perfecte hangplek zonder gedoe en uitlokking tot gedoe: dat is het doel avnde HK zoals bij het ontwerp vaststond en eindelijk is zelfs de postcount bewerkstelligd (wat toen al vaststond).

het Guinnes Book of records vat iig ook geen complete nuttelozerecords samen ook al is 150 bitterballen in 1 frituur een wereldrecord.

* Delerium denkt dat GoTbezoekers beschouwen als bedrijfsmedewerkers wel erg ver gezocht is: casinobezoeker kan ik wel mee leven.
Ik ga voor mijn lol naar een casino: een registratie van casinobezoek is iets wat niemand wilt. Ook een casino heeft rudimenatiare regels om het voor iedereen leuk te houden. EN ook het casino heeft 'junks' :P.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 03 januari 2002 17:11 schreef LiquidSilver het volgende:
Maar die opmerking van jou vindt ik dus weer nergens op slaan.
Als jij zo denkt dan ben jij blijkbaar niet in staat om in te zien dat mensen die veel in HK zitten ook goede techposts kunnen maken?
Kijk, en daar maak jij nou een inschattingsfout. Mijn ervaring is dat er mensen zijn die ontiegelijk veel in de HK te vinden zijn, zonder dat ze daarbuiten nog wat nuttigs uitvoeren. Natuurlijk is het zo dat iedereen die in de HK zit, de nodige techposts heeft geplaatst.

Misschien is het mijn verbeelding, maar ik zie heel veel mensen die vrijwel nooit meer iets zinnigs toevoegen in een tech-topic (ja, misschien in SA dat ze de nieuwe MSN ook zo gaaf vinden of dat ze een nieuwe plugin voor WinAmp hebben gevonden), en alleen nog maar in de HK rondhangen.
En ja: er zijn uitzonderingen, gelukkig wel. Maar die uitzonderingen (mensen die dus zowel veel HK doen als nuttige feedback in de techfora) zijn niet de mensen die het boeit dat ze zoveel posts kwijt zijn, en ook zeker niet de mensen die ik op het oog heb.
Mensen die zelf weten dat ze een nuttige, degelijke en behulpzame inbreng hebben zul je echt niet horen mekkeren dat ze zijn gezakt in Kees' top 250.
Jij doet het overkomen als of je een user met bijvoorbeeld 500 techposts 'beter' vindt dan iemand met 1.000 techposts en daarbij nog 5.000 HK.
Nee, daar begrijp je me verkeerd. Misschien lag het een beetje aan de intonatie; iemand met 1500 HK posts kan zeker wel erg nuttige inbreng hebben, maar als daar maar 100 techposts tegenover staan dan heb ik inderdaad een beetje het idee dat Kertje en RM-rf hebben: beetje lol trappen in de kantine, af en toe je hoofd eens om de deur steken als je zelf iets nodig hebt en daarna als een speer weer terug naar de koffie-automaat om de laatste ontwikkelingen in het Big Brother huis of de lelijke vrouw van de baas te bespreken.

HK is voor erbij, voor de broodnodige ontspanning die ook ik nodig heb, maar het is niet de bedoeling dat er alleen maar ontspand wordt.

Nogmaals: de mensen die _wel_ hun nek uit blijven steken voor anderen hoeven zich hiervan niks aan te trekken, het gaat mij vooral om de mensen die zo ontzettend graag dat tellertje hoog zien staan.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ik heb hier overigens heel vaak modjes horen roepen over het aandeel posts in de HK en daarbuiten.
Als dit te erg zou worden moest er ingegrepen worden.
Hoe moeten wij dit nu controleren dan? :?
Ik ga dit echt niet zelf allemaal bijhouden hoor. :?

Daarom pleit ik nogmaals voor twee tellers in je profile:

bijvoorbeeld:
tech. posts: 1000
HK posts: 1800

Maak dan een vereist postquota van 1:1
Dus tegenover elke post in de HK moet je ook een tech. post tegenover stellen. :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 17:56 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik heb hier overigens heel vaak modjes horen roepen over het aandeel postes in de HK en daarbuiten.

bijvoorbeeld:

Dus tegenover elke post in de HK moet je ook een tech. post tegenover stellen. :)
Kijk dat is een idee. Op deze manier hou je het aantal techposts ook hoog en dat is de bedoeling op GoT. Maar naturlijk niet te realizeren, dat willen mensen wat in HK posten dat zetten ze maar wat onzin in de techfora.

Maar met het idee van die 2 counters blijf ik het eens. Zo kan je blijven zien hoeveel techposts iemand heeft en hem aan de hand daarvan beoordelen. Zelf kan je goed bijhouden hoeveel je in HK zit en of je je eens moet afvragen of je daar niet teveel tijd doorbrengt.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb hier overigens heel vaak modjes horen roepen over het aandeel postes in de HK en daarbuiten.

bijvoorbeeld:

Aangezien de HKteller toaal zinloos is, is dit idee dat ook wel een beetje. De verhouding koppelen is totale bull: indien je een leuke HK discussie hebt gaat een user ff onzin posten in techfora om een HKpost te mogen doen. Dat laatste is dus absoluut 100% totaal niet wensbaar, dat genereert op GoT gegarandeerde klotekwaliteit in techfora.

[ps], de ratio tech/HK maakt pas uit als je in de HK negatief opvalt

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 03 januari 2002 18:01 schreef LiquidSilver het volgende:
Maar met het idee van die 2 counters blijf ik het eens.
Hoezo? HK posts zijn totaal niet boeiend.
Zo kan je blijven zien hoeveel techposts iemand heeft en hem aan de hand daarvan beoordelen.
Dat kan nu ook, met 1 teller.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op donderdag 03 januari 2002 18:01 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Kijk dat is een idee. Op deze manier hou je het aantal techposts ook hoog en dat is de bedoeling op GoT. Maar naturlijk niet te realizeren, dat willen mensen wat in HK posten dat zetten ze maar wat onzin in de techfora.
Dat soort gedrag kan je natuurlijk gewoon bestraffen met een OW.
Zoiets wordt dus niet getolereerd. :)
Als je dat dan ook in de FAQ zet lijkt dat me niet zo'n probleem.
De user zal gewoon niet zo snel meer een hele dag in de HK rondhangen zonder ooit nog een tech. post te doen.
Je trekt dus alleen nog het type user aan waar GoT voor bedoeld is, en je houdt het niveau van de HK nog enigszins hoog.
Ik ben ook regelmatig in de HK te vinden en mijn ratio is ongeveer: 1:0,8, dus tegenover elke tech. post staan 0,8 HK-posts.
En 1:1 lijkt me echt niet zó moeilijk te halen; tegenover de HK staan dan wel tig andere topics.
Als je het dan nog niet haalt vind ik het toch te erg worden.
Maar met het idee van die 2 counters blijf ik het eens. Zo kan je blijven zien hoeveel techposts iemand heeft en hem aan de hand daarvan beoordelen. Zelf kan je goed bijhouden hoeveel je in HK zit en of je je eens moet afvragen of je daar niet teveel tijd doorbrengt.
Idd. my point exactly. :)

Verwijderd

bijvoorbeeld:

Die regel geldt al lang niet mee, als iemand de hele dag in de HK wil hangen dan mag dat, heeft de crew besloten. En het hele idee is juist om ab-so-luut op geen enkele manier HK posts te tellen, omdat er mensen zijn, die posten voor dat getalletje.

Geen HK post teller, klaar. Get over it.

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 17:50 schreef Pelle een verhaal waar ik 't mee eens ben.
Oke dat snap ik, maar dat is een scheve vergelijking, op het werk ben je om te werken.
Ik voel mij als ik op GoT ben niet verplicht om alleen tech te posten, hier krijgen we niet betaald.

Je mag best HK posten naast je techposts en ook ik maak me niet druk over het aantal posts dat ik nog over heb, ik sta zelfs nog steeds in de top 200, maar wel over de manier waarop. En vooral over het feit dat ik geen overzicht meer heb in het aantal posts dat ik gedaan heb.
Ik vindt dat toch wel belangrijk en leuk om eens te kunnen kijken hoeveel je post tov andere users.
Ik wil niet veel hebben, maar ik wil wel kunnen zien hoeveel ik heb. Dat vindt ik toch best een groot verschil, maar door de meeste mensen wordt dat op deze manier beide als iets dat fout is gezien, terwijl in mijn mening alleen het veel willen posten niet gezond is.

Maar ik ga geloven dat ik een van de weinigen ben die dat denkt. Ik zie hier weing reacties van mensen waarvan ik dat wel verwacht had, een paar echte die-hard HKers :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 03 januari 2002 18:13 schreef LiquidSilver het volgende:
Oke dat snap ik, maar dat is een scheve vergelijking, op het werk ben je om te werken.
Ik voel mij als ik op GoT ben niet verplicht om alleen tech te posten, hier krijgen we niet betaald.
Ja goed, ik sluit me dus min of meer aan bij het verhaal van RM-rf. Misschien dat de devschuur-posters dat idee veel sterker hebben, ik spreek in ieder geval voor mezelf als ik zeg dat ik in veel /13 en /14 zit uit beroepsmatige interesse. Als je ergens niet uitkomt dan zijn er altijd mensen die het probleem al eens opgelost hebben, en als je zelf de moeite neemt om anderen met hun problemen te hulp te schieten, dan geeft dat een hele relaxte, soort van collegiale sfeer.
Het is best een aantal keren voorgekomen dat ik hier op m'n werk vastliep, maar dat er in de devschuur iemand rondliep die me even uit de brand hielp. En wat dat betreft kan ik (en ik denk de meeste /13/14-lui) me bestwel goed vinden in de vergelijking met een bedrijf.
Ik vindt dat toch wel belangrijk en leuk om eens te kunnen kijken hoeveel je post tov andere users.
Nah, ik zou het hooguit leuk vinden om eens per jaar te weten te komen ofzo. Denk dat je gewoon ACM even lief aan moet kijken en vragen of hij even een
code:
1
SELECT count(*) FROM replies WHERE user='LiquidSilver'

wil runnen :)

/edit typo

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 04:09 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik geef je gewoon een feit. De keuze is gemaakt omdat veel mensen, inclusief de crew, vinden dat het zo beter is. De druk is van de ketel voor de mensen die de HK vol zette met nonsens, omdat het toch niet meer aantikt.

En de mensen die het niet uitmaakt, zouden zich er niet druk om moeten maken.

Het is niet beledigend bedoeld of zo. Zo zijn de feiten gewoon. Jij bent in de minderheid met je mening dat de posts moeten blijven. Daar moet je niet meteen vanalles achter gaan zoeken.
ik snap überhaupt niet waarom er posts telling moet zijn :?

het schijnt voor sommige mensen een enorme waarde te hebben, maar waarom?? :?

/me snapt niet dat mensen zich daar druk over maken

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, voor HK/SG toegang is het nu wel handig. Je ziet gewoon je aantal techposts. Daarom mag het er van mij blijven. BTW: op alle fora die ik ken, worden postcounts bijgehouden, dus waarom hier niet. Het zijn gewoon een soort stats, ik vind het alleen nogal zielig dat er mensen zijn die dat speciaal bijhouden ("Jeuhj, ik heb 1000 posts!" of "Jeuhj, ik sta in de top 50") |:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Waar slaat dit in godsnaam nou weer op?

Ik lees hier onzin als dat mensen geilen op hun aantal posts? Whahaha :D

Maarre...waar slaat het in godsnaam nou op dat de HK posts eraf getrokken worden?~

Hebben mensen teveel lol? Tja, dat kan tuurlijk niet.... |:(

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 21:56 schreef Links234 het volgende:

Maarre...waar slaat het in godsnaam nou op dat de HK posts eraf getrokken worden?~

Aangezien er mensen zijn die status verbinden aan hun postcount, zijn we gedwongen (om postcountverhogende topics in HK te voorkomen) om de HK posts eraf te trekken.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 18-11 18:30
ik ben het volledig met de crew eens :)
postcount is volgens velen hier blijkbaar status
en in hk posten is makkelijk om meer posts te krijgen
nu moeten mensen die blijkbaar veel waarde hechten aan de postcount, meer posten in de techfora (waarvoor dit forum ook bedoeld is). hoop alleen niet dat dit de kwaliteit van de post in de techfora in negatieve mate beïnvloed.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• SaURoN
  • Niet online
Boeit me eigenlijk heel weinig kijk er nooit naar ;) reageeer waar ik wil reageren als dat nou HK SG SP OCM of weet ik wat is ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Wat bamibal ook al zei:
Als je de HK-posts weg haalt gaan heel veel mensen posten in de tech fora's (wat logisch is)
Maar doordat iedereen hun posts wil ophalen gaat bijna iedereen gewoon wat lullen in plaats van elkaar helpen of wat dan ook. En dan ben je nog verder van huis :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:03 schreef Marc00 het volgende:
Wat bamibal ook al zei:
Als je de HK-posts weg haalt gaan heel veel mensen posten in de tech fora's (wat logisch is)
Maar doordat iedereen hun posts wil ophalen gaat bijna iedereen gewoon wat lullen in plaats van elkaar helpen of wat dan ook. En dan ben je nog verder van huis :)
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Als dat wordt opgemerkt krijgen die figuren gewoon een waarschuwing. En je mag nog steeds blaten wat je wilt in de HK, je doet net of dat niet meer mag.

Er wordt alleen niet meer bijgehouden hoeveel posts je in de HK doet, omdat sommigen er op uit zijn zo "cool" mogelijk te zijn, door zoveel mogelijk HK posts te hebben. Nu is dat onmogelijk te controleren, dus zal er niet iemand even denken: "oh ik moet nog 3000 posts doen om die en die in te halen"

Buiten de HK krijg je gewoon op je lazer als je post om je postcount op te krikken. Binnen de HK kun je lekker domme posts doen als "LOL!" en " :P " en "ej". Je wordt er alleen niet voor 'beloond' zodat je het niet om het getalletje kunt doen.

Van mij mogen SU posts (en eventueel ook General Chat posts) er ook wel af, omdat dat niet echt tech-posts zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 13:32 schreef Cheatah het volgende:
Van mij mogen SU posts (en eventueel ook General Chat posts) er ook wel af, omdat dat niet echt tech-posts zijn.
Idd, en vergeet LA ook niet :7

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 04 januari 2002 13:32 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Het veschil tussen die posts en HK post is dat die 'in dienst' van het forum zijn, of tenminste op enige manier nuttig. HK is op geen enkele manier nuttig :)

Voorbeeld: post je huisnummer

• Oefening
  • Niet online
Ik zie echt niet wat er mis is met de door de topicstarter gequotte posts hoor. Pelle bijv zegt gewoon waar het op staat, en * Oefening lacht minstens zo hard mee...

De personen die zicht het meest druk maken over deze maatregel horen het minste op got/tweakers. Denk daar maar eens over na...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

aangezien ik gequote wordt in de startreply:

Ik heb die post in de HK gedaan, hij is veel minder serieus bedoeld als dat ie genomen wordt. Het is de HK. En ook al ben ik crew wil niet zeggen dat ik geen lol kan hebben in de HK..

ik vindt postcounts wel leuk maar kan me er niet echt druk om maken..

• Noedelsupke
Op donderdag 03 januari 2002 21:56 schreef Links234 het volgende:

dit bedoel ik dus ook.........is de kern van al mijn reply's zeg maar in dit topic

PIII 800@804 Mhz

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 14:53 schreef wasigh het volgende:
aangezien ik gequote wordt in de startreply:

Ik heb die post in de HK gedaan, hij is veel minder serieus bedoeld als dat ie genomen wordt. Het is de HK. En ook al ben ik crew wil niet zeggen dat ik geen lol kan hebben in de HK..

ik vindt postcounts wel leuk maar kan me er niet echt druk om maken..
Nouja uuhm kijk als jij dat vindt dat jeje niet druk kan maken om postcounts, dan zet je toch zeker niet neer:
eindelijk gerechtigheid:
ik sta nu bijna in de top 100
Daarmee geef je dus echt niet aan dat je je niet interesseert in postcounts, en dat is wat ik duidelijk probeerde te maken, dat de mensen met veel techposts zich drukker maken om techposts dan mensen met veel HK posts. En dat is nogmaal het enige dat ik duidelijk wilde maken.

Blijkt ook weer in dit topic, de mensen die veel HK posts hebben reageren hier niet eens....

En als je zegt dat die HK post een grapje was had je dat wel wat anders mogen formuleren, zo vindt ik 't niet echt een gepaste opmerking.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
AAAAAAAAAH!!!
Kijk ik in me info heb ik ineens maar 1 posts :(
Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is :(

The devil is in the details.

• Buzzman
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 18:33 schreef Marc00 het volgende:
AAAAAAAAAH!!!
euhm, geen id, zijn je posts kwijt :?

• Sassie
Je zoekactie naar 'Marc00' leverde 100 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)
Vreemd....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 04 januari 2002 19:12 schreef Sassie het volgende:

[..]

Vreemd....
Euh, Sas.... Pssst....

[topic=370169]

De islam kan uw vrijheid schaden

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 04 januari 2002 16:17 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Nouja uuhm kijk als jij dat vindt dat jeje niet druk kan maken om postcounts, dan zet je toch zeker niet neer:
[..]

Daarmee geef je dus echt niet aan dat je je niet interesseert in postcounts, en dat is wat ik duidelijk probeerde te maken, dat de mensen met veel techposts zich drukker maken om techposts dan mensen met veel HK posts. En dat is nogmaal het enige dat ik duidelijk wilde maken.

Blijkt ook weer in dit topic, de mensen die veel HK posts hebben reageren hier niet eens....

En als je zegt dat die HK post een grapje was had je dat wel wat anders mogen formuleren, zo vindt ik 't niet echt een gepaste opmerking.
Nee, ik post het in de HK dat betekend dat het grappig bedoeld is..
Als we een ander gevoel voor humor hebben tja..

• Wacky
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik had een daling van ongeveer 70-80% .. tsja .. niet mekkeren zelf voor gezorgd ...

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Aha. Daar zijn mijn 150 'verloren' posts ineens gebleven. :P

Lekker belangrijk, van de andere 1100 kan ik gelukkig zeggen dat ze nuttig waren; min of meer. :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 18:33 schreef Marc00 het volgende:
AAAAAAAAAH!!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Total: 3291 
Tech: 1720 
SG: 98 
HK: 1334 
NSTM: 4 
LA: 99 
SU: 1 
Admin: 0

Daar klopt dus inderdaad geen donder van. ACM? Kees?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 23:24 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Total: 3291 
Tech: 1720 
SG: 98 
HK: 1334 
NSTM: 4 
LA: 99 
SU: 1 
Admin: 0

Daar klopt dus inderdaad geen donder van. ACM? Kees?
Klopt wel. Meneer post dermate crap dat ie op 0 is gezet.

Wat je ook gewoon elders had kunnen lezen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 23:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Klopt wel. Meneer post dermate crap dat ie op 0 is gezet.

Wat je ook gewoon elders had kunnen lezen.
Owja, net thuis :D Ik was het idd ff vergeten. Issie daarover niet gemaild ofzo? :D

Verwijderd

ik ben ook met 60 - 70% onderuit gegaan.
so fucking what. i don't care. :)

but one thing is 4 sure... Marc00 je wordt keihard genaaid :{

Verwijderd

ik kom er net achter dat wanneer ik in de HK post dat ze wel weer meetellen???

:? :?

• El Jefe
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 17:11 schreef War_4_L het volgende:
ik kom er net achter dat wanneer ik in de HK post dat ze wel weer meetellen???

:? :?
De filter wordt eens per 24 uur gedraaid. Eens per dag worden dan dus alle HK-posts die je die dag gedaan hebt van het totaal afgehaald. :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 17:12 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

De filter wordt eens per 24 uur gedraaid. Eens per dag worden dan dus alle HK-posts die je die dag gedaan hebt van het totaal afgehaald. :)
agha, ik vond het al zo vaag
Pagina: 1 2 Laatste