in tegenstelling tot veel anderen denk ik niet dat er zoveel verschil zit tussen tech-posters en HK-posters qua post-count geilheid.
alsof postcount-geilheid iets is om je voor te schamen, ipv binnen bepaalde mate een gezond tweakers-libidootje (al moet ik zeggen dat igv HlPDsK ook ik begin te twijfelen of dat niet tot rugklachten gaat leiden

)
toen ik las van de postcount was ook mijn eerste reactie om die lijst te bekijken en te kijken hoe mijn eigen reactie veranderd was.
maar ik denk dat de actieve HK-posterts wel moeten begrijpen dat het altijd zo is geweest dat GoT zich als specifiek tech-forum wil presenteren, het behandelen van 10 posts in de HK met smilie en LOL een gelijke behandeling geven in, wat kennelijk de "valuta" van dit forum is, als tien pogingen om iemand in een van de techfora van een probleem af te helpen binnen de doelstellingen GoT gewoon onterecht, is.
Hierbinnen gelden techposts als een 'hogere' waarde. Of dat terecht is mag eenieder voor zichzelf bepalen, echter als je het daar niet bij eens bent, lijkt me dit forum an sich een verkeerde plaats voor jou persoonlijke voorkeur.
Daarvoor deze actie als iets wat e verwachten viel (en ook regelmatig aangekondigd werd)
wat dat betreft ook nog eens een stuk vriendelijker dan de oude methode om na een x-aantal maanden het 'chat'-forum [fill in: onzin-, offtopic, -kroeg etc.] gewoonweg geheel te verwijderen.
na de sluitingen van voorgaande fora heb ik als non-HK doelgroep wel degelijk ingezien (overtuigd door goed onderbouwde pleiten voor dit soort fora binnen GoT) dat dit forum een toegevoegde waarde heeft en gewenst is juist door veel tweakers.
Maar de voorwaarde dat toe te staan was altijd dat dit sub-forum zich in een secundaire rol schikte, nooit een directe (negative) invloed mocht hebben op het gedrag in andere tech-fora en niet 'leidend' mocht zijn.
Nog steeds ben ik voor een HK, al staat het gedrag van de meerderheid (wat ik merk, alhoewel er een laag van zeer competente mods als Grrrrrene, Llewella e.a.rondlopen, merk ik toch voornamelijk het regelmatig terugkerend wangedrag van mensen die zich domweg niet weten te gedragen, inclusief hun welgemeende excuses en beloftes tot beterschap als ze dan eindelijk een ban voor elkaar hebben)
Het aftrekken van de HK-posts, daarvan moet ik zeggen dat ~ik er blij mee ben, en het mij terecht voorkomt. Mij lijkt het ook gewoon onderdeel van de doelstelling van GoT
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen