i'm not here this isn't happening
[edit] ie 6 op 200x100px resized k*ttig, sry
Dan maar een mening: ik vind het niet een logo voor een design bedrijf, te licht, en de kleuren vind ik niet mooi. Dat is persoonlijk
Met wit papier moet je inderdaad uitkijken. Of een zwarte rand eromheen laten, kan ook..
Verwijderd
mee eensOp woensdag 02 januari 2002 21:39 schreef Smoothy_ het volgende:
Op bijvoorbeeld briefpapier is dit logo slecht te zien omdat hij zo licht is...
negatief zou die denk beter over komen..
ikzelf vind heb niet zo fantastisch, dat 3d is in mijn mening n beetje te..
je avatar is gaver
Jij heb zeker IE6 die het plaatje automatisch resized?Op woensdag 02 januari 2002 21:44 schreef Goten het volgende:
antialiasing..??
They made me do it.
Verwijderd
Je bedoelt zoiets als: "Je moet geen logo's met Photoshop maken, omdat dat met pixels werkt. Illustrator is beter voor logo's omdat dat vector-based is, waardoor het logo schaalbaar is zonder kwaliteitsverlies?"Op woensdag 02 januari 2002 21:44 schreef Blue-eagle het volgende:
We wachten op OzBoz voor de Illustrator opmerkingen
Dat is waar namelijk
ja maar hoe krijg ik dan het ' diepte effect ' ?Gooi die gradient weg...
zonder die gradient lijkt (wat heet: is) het veels te plat.
Verwijderd
gradient zou ik inderdaad weggooien. Je kunt wel een ruimtelijk effect creeeren door binnenin die letter 2 donkerdere kleuren te gebruiken dan erbuiten.Op woensdag 02 januari 2002 21:46 schreef pulse80 het volgende:
[..]
ja maar hoe krijg ik dan het ' diepte effect ' ?
zonder die gradient lijkt (wat heet: is) het veels te plat.
Verwijderd
kga ff wat proberen te regelen, anders kan ik m mailen ?
Verwijderd
bookmarken die shit!Op woensdag 02 januari 2002 21:49 schreef denki_akira het volgende:
kheb ff n schetsje in fireworks gemaak, hoe die er speels in 2d uit kan zien, maar ik heb geen ftp server tot me beschikking
kga ff wat proberen te regelen, anders kan ik m mailen ?
info@designdustries.nlkga ff wat proberen te regelen, anders kan ik m mailen ?
jahOp woensdag 02 januari 2002 21:45 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Jij heb zeker IE6 die het plaatje automatisch resized?
gewone grote issie mooi
Vertrouwde ik ook wel op. Maar ik vind het in elk geval een echt logo. En ook zeker niet slecht. Ik vind dat je de D-I zo leuk verwerkt hebt, niet het meest orginele maar ik vind het juist zo wel weer wat hebben in 3D. Je kunt wel de standaard trends gaan volgen die er zijn op logo-gebied maar naar mijn bescheiden mening moet je daar met een logo ontzettend veel schijt aan hebben. Logo's gaan langer mee (als het goed is) dan de gemiddelde trend. En niets zo slecht als om het jaar weer met een nieuw logo aan komen kakken. Gaat immers om herkenning bij een logo.Op woensdag 02 januari 2002 21:48 schreef pulse80 het volgende:
[..]
logo is in Illustrator gemaakt?
Zou wel wat aan de kleur doen, je hebt um nu op zwart geplurkt en meestal zal het niet op zwart gebruikt worden gok ik zo.
Tenzij je een typex-pen hebt!
[/offtopic & HK-stemming]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
ga ik zeker doen die kleur, dit was ook maar een voorbeeldje. en wat zal ik doen met, wat al eerder genoemd is, die gradient?Zou wel wat aan de kleur doen, je hebt um nu op zwart geplurkt en meestal zal het niet op zwart gebruikt worden gok ik zo.
Verwijderd
trash de gradient!Op woensdag 02 januari 2002 22:18 schreef pulse80 het volgende:
[..]
ga ik zeker doen die kleur, dit was ook maar een voorbeeldje. en wat zal ik doen met, wat al eerder genoemd is, die gradient?
gooi gewoon een net wat donkere tint van de normale kleur in de binnekant van die vakjes...
Wat mij betreft mag het best.. trash je de gradient dan ben je dat 3D ook kwijt, gewoon een smaak-verhaaltje. Nadeel van gradients-verloopjes is dat ze in druk soms niet al te mooi over komen (ligt eraan waar je op drukt) maar je zit wel met een raster zowiezo.Op woensdag 02 januari 2002 22:18 schreef pulse80 het volgende:
[..]
ga ik zeker doen die kleur, dit was ook maar een voorbeeldje. en wat zal ik doen met, wat al eerder genoemd is, die gradient?
zo dus bijvoorbeeld?trash de gradient!
gooi gewoon een net wat donkere tint van de normale kleur in de binnekant van die vakjes...
logo 2 (30 kb)
hmm..het is idd wel de bedoeling dat het uiteindelijk ook op briefpapier, visitekaartjes, enveloppen e.d. terecht komtNadeel van gradients-verloopjes is dat ze in druk soms niet al te mooi over komen (ligt eraan waar je op drukt) maar je zit wel met een raster zowiezo.
Verwijderd
Maaruh de eerste verticale lijn van de punt op de i is niet recht.
Met fotosoep heel ver inzoomen zie je een schuine afwijking die bij andere rechte delen niet zit.
Ik vind het logo nog niet af, er kan nog iets bij.
oei, ERG gelig.Op woensdag 02 januari 2002 22:37 schreef pulse80 het volgende:
[..]
zo dus bijvoorbeeld?
logo 2 (30 kb)
Blijf het verder wel een prima logo vinden
edit:
* Raymond doet poging om creatief te zijn, kijk uit!!
Mischien dat een schaduw het logo een iets "completere" uitsraling kan geven? Zoals het nu is, vind ik het toch iets kaal, er mist iets
Stukken beter..Op woensdag 02 januari 2002 22:37 schreef pulse80 het volgende:
[..]
zo dus bijvoorbeeld?
logo 2 (30 kb)
Geen gradient, maar toch 3D
Maar misschien de kleuren ietsje lichter..?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
jupz zoiets ja..Op woensdag 02 januari 2002 22:37 schreef pulse80 het volgende:
[..]
zo dus bijvoorbeeld?
logo 2 (30 kb)
je kan zelfs nog meer spelen met de diverse tinten, das ook wel leuk
haha bedankt voor je scherpe blikMaaruh de eerste verticale lijn van de punt op de i is niet recht.
er zitten nog meer lijnen niet helemaal goed, dat moet ik ff veranderen maar dat komt denk ik wel in orde.
Verwijderd
zoiets vind ik wel leuk
die witte lijntjes ipv de zwarte zijn in mijn oogjes toch ietsje style-voller
nee, ik denk dat ik dan ook die gradient had kunnen laten staan. ik wil het zo eenvoudig mogelijk houden iig. het wordt al gauw te druk denk ik.Mischien dat een schaduw het logo een iets "completere" uitsraling kan geven? Zoals het nu is, vind ik het toch iets kaal, er mist iets
..vind ik persoonlijk wel errug blauw. zijn trouwens rgb kleurcodes en ik wil het in cmyk hebben.Probeer het eens met deze kleuren: 97C1DF en 125584.
ik eigenlijk ook, maar voor drukwerk is het inderdaad vrij onduidelijk. misschien dat ik dan voor het web wit ga gebruiken en voor drukwerk zwart.die witte lijntjes ipv de zwarte zijn in mijn oogjes toch ietsje style-voller
Verwijderd
Maar deze moet je dan als vlak laten drukken, niet alleen de "d" door de kleur. En de "d" is ook zijn "d" vorm een beetje verloren doordat het pootje rechts nu ook donker is.Op woensdag 02 januari 2002 23:02 schreef JayAnzee het volgende:
aangezien ik me verveel als een pletter
zoiets vind ik wel leuk
[afbeelding]
De binnenste vlakken donker was mooier. IMHO
Kun je toch wel gebruiken in Illustrator of ligt dat aan mij?Op woensdag 02 januari 2002 23:14 schreef pulse80 het volgende:
zijn trouwens rgb kleurcodes en ik wil het in cmyk hebben.
Anyways, ik vind deze kleuren mooier, beetje gewaagder en meer stijl dan geel
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Verwijderd
ik zou bijvoorbeeld al die zijdes los in een mooi vorm neerzetten!!!!
Verwijderd
I like it! Gewoon houden zo, wel even testen in meerder kleurcombo's en minder dikke lijnen. Misschien mooi om de linkerkant een bolling te geven, om het net iets minder blokkerig te maken. Basis is okee!Op woensdag 02 januari 2002 22:37 schreef pulse80 het volgende:
[..]
zo dus bijvoorbeeld?
logo 2 (30 kb)
Maar ik neem aan dat het gewoon een schets is en dat je dat uit gaat werken ? Anders zou ik er echt nog even wat aan sleutelen, want ik heb even zitten kijken, maar de dieptelijnen lopen niet paralel. Dat is opzich prima, maar ze hebben ook geen gezamenlijk snijpunt... En 1 van de twee moet toch echt, vrees ik
Maar, nogmaals, het zal wel een schets zijn, en ik roep waarschijnlijk veel te vroeg
En de geel / oranje vind ik het mooist
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Op donderdag 03 januari 2002 12:19 schreef Goten het volgende:
met welk progje maak je zoeits?
logo is in Illustrator gemaakt
Met welk progje!Op donderdag 03 januari 2002 12:21 schreef JayAnzee het volgende:
[..]
[..]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
volgende heeft waarschijnlijk nog met je schets te maken:
de linker rand van de I loopt "dubbel" zodra hij de bovenkant van de D raakt (dus ineens 2 keer zo dik, tot halverwege je het bovenvlak van de D) (t*ring wat is dat moeilijk uitleggen zonder plaatje)
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Geel zou ik zelf niet voor kiezen, maar dat is een kwestie van smaak. Een logo moet abstract zijn imo, en dat miste de eerste, tweede is dan ook echt beter. Maarja, dat vind ik dan weer, wanneer ik dan bijv naar het rabobank logo kijk dan blijk ik het weer fout te hebben
daar zat ik zelf ook tegen aan te hikken, denk dat ik hem idd wat inkort.Ik vind de I wel erg hoog, wat je logo nogal lang maakt, maar dat is persoonlijk.
Verwijderd
Verwijderd
wel even goede kleuren kiezen natuurlijk, verder vind ik het perfect.
alleen bij die I, dat 'puntje' zit niet helemaal goed... lijkt of'ie een beetje scheef staat...
daar nog even iets aan doen?
Intentionally left blank
zit je met dat witte papierOp woensdag 02 januari 2002 23:02 schreef JayAnzee het volgende:
zoiets vind ik wel leuk
[afbeelding]
Verwijderd
Ik w8 op ozboz om hem te horen zeuren...Op woensdag 02 januari 2002 21:44 schreef Blue-eagle het volgende:
We wachten op OzBoz voor de Illustrator opmerkingen
Ik mag niet eens een foutje maken want ik moet de faq's lezen. Nou als ik begin met die faq's te lezen [n00b !NOT!] dan zie ik daar ook iets staan over dit onderwerpje...
Dus is
Verwijderd
En jij reageert als een klein kindOp vrijdag 04 januari 2002 03:00 schreef Yof het volgende:
[..]
Ik w8 op ozboz om hem te horen zeuren...
Ik mag niet eens een foutje maken want ik moet de faq's lezen. Nou als ik begin met die faq's te lezen [n00b !NOT!] dan zie ik daar ook iets staan over dit onderwerpje...
Dus isozboz
unfair...
Ik vind de versie die iets hierboven gepost is het mooist. Witte lijnen zou niets uitmaken, zodra je deze niet drukt op wit papier. Zwarte lijnen vind ik wat minder, je zou dan bijvoorbeeld beter een donkerdere tint van de kleur aan de binnenkant kunnen nemen of een compleet andere steunkleur.
Geeft meestal ook wel een speels effect...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Dan mag u 2 weekjes op vakantie, want je hebt zojuist een tempban gekregen van twee weken. Mailtje ligt in je mailbox.Op vrijdag 04 januari 2002 03:00 schreef Yof het volgende:
[..]
Ik w8 op ozboz om hem te horen zeuren...
Dus isozboz
unfair...
ja ach, ik heb lang over de naam nagedacht en hem aan diverse mensen voorgelegd. De meesten haalden er de woorden 'design' en ' industries' uit.Ja ik lees ook Die zijn dus triest..
achter elkaar geschreven vond ik niet origineel en het moest ook een naam zijn voor mijn bedrijfje in wording.
in het logo zie je duidelijk de 'd' en de 'i' dus het zijn inderdaad twee woorden, alleen zijn ze verweven met elkaar omdat ik dat meer een geheel vond dan twee losse woorden.
Ik heb zelf niet zo'n moeite om de twee woorden uit
'designdustries' te halen (maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zelf bedacht heb), maar kan me voorstellen dat mensen erover heen lezen.
Maak er maar van wat je wilt, maar triest wordt het zeker niet..

ik ben ook geen wiskundige maar zie toch dat er iets fout zit. als ik met de lijnen ga schuiven klopt het in verhouding tot de rest niet meer. het probleem zit hem ?? ik zie het ff niet meer.
Verwijderd
Ik zou helemaal niet kiezen voor diepte perspectief want je maakt het jezelf ergmoeilijk zo.
tip probeer het eerst eens te vouwen van papier
edit : tekst toegevoegd
maar niet onmogelijk toch?Ik zou helemaal niet kiezen voor diepte perspectief want je maakt het jezelf ergmoeilijk zo
das een goeie ja..ff proberentip probeer het eerst eens te vouwen van papier
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
hoe doe ik dat in Illustrator?maak alle hoeken gewoon 45 graden
EDIT:
jij ook bedankt dinoraptorom je lijnen precies recht (90/180/enzo graden) of schuin (45 graden) te krijgen kun je de shift toets ingedrukt houden als je je lijntje trekt. dan lockt ie vast op rechte of schuine hoeken, afhankelijk van de positie van het uiteinde van je lijn t.o.v. het beginpunt.
De shift-toets ingedrukt houden.Op zaterdag 05 januari 2002 20:49 schreef pulse80 het volgende:
[..]
hoe doe ik dat in Illustrator?
Verwijderd
Maak er één met de juiste hoek en de juiste lengte en kopieer die vijf keer. Dan kun je ze plaatsen waar je wil en blijven ze altijd evenwijdig aan het origineel.
Probeer dat maar eens.
Dit mis ik echt in PS.om je lijnen precies recht (90/180/enzo graden) of schuin (45 graden) te krijgen kun je de shift toets ingedrukt houden als je je lijntje trekt. dan lockt ie vast op rechte of schuine hoeken, afhankelijk van de positie van het uiteinde van je lijn t.o.v. het beginpunt.
das niet mijn sterkste kant logica
Verwijderd
Probeer de X-as een beetje te verkleinen!Op zaterdag 05 januari 2002 19:36 schreef pulse80 het volgende:
ik heb de hele tijd met het perspectief zitten klooien maar ik krijg hem niet beter dan dit:
[afbeelding]
ik ben ook geen wiskundige maar zie toch dat er iets fout zit. als ik met de lijnen ga schuiven klopt het in verhouding tot de rest niet meer. het probleem zit hem ?? ik zie het ff niet meer.
That should do't ( I hope
ik zie 4 horizontale lijnen welke dan? of bedoel je dat nietProbeer de X-as een beetje te verkleinen!
Waarvoor is het ?
je hebt nu twee kleuren voor je '3d-effect' en een kleur voor de rand.
mocht je ooit drukwerk willen gaan gebruiken, is het handiger (goedkoper) om je logo uit 1 of 2 kleuren te laten bestaan, waarvan er een zwart is. met die kleuren kan je dan mengen (of percentages van die kleuren gebruiken)
Je kan natuurlijk ook 1 kleur nemen en daar 3 verschillende intensiteiten van nemen.
Negeren is vooruitzien
Dit vind ik zeker wel veel beter ja.Op woensdag 02 januari 2002 23:02 schreef JayAnzee het volgende:
zoiets vind ik wel leuk
[afbeelding]
Persoonlijk heb ik niet zo'n "yee!"-reactie op het plaatje in de eerste post. Maar dat komt omdat ik zowieso die zwart/lichtblauw combinatie niet echt lekker vind.
Wel vind ik het logootje op zich zelf wel goed. Maar ik zou kijken naar betere kleuren, die mod van JayAnzee vind ik wel een stap in de goede richting.
Putting the bit in Biton since 1997
logo voor mijn bedrijfje in wording. hele huisstijl: online, briefpapier, visitekaartjes, enveloppen etc.Waarvoor is het ?
kleur ben ik ook nog zeker niet uit, vind de kleuren van JayAnzee na wat vaker te hebben gezien ook zeker niet verkeerd, maar zou voor drukwerk toch geen witte lijnen kunnen gebruiken dus dat zou dan voor op het web worden. maar die kleuren kunnen natuurlijk ook met zwarte lijnen
het gebruiken voor druk van verschillende kleurpercentages van 1 kleur daar had ik al wat ervaring mee, maar moet eerst maar eens uit gaan zoeken welke kleur dat wordt (of worden).
alleen heb ik nog 1 vraag, als de verhouding niet klopt maar het oogt wel natuurlijk, dan kan dat toch gewoon? ik bedoel dat ik het logo heb gemaakt met alle schuine kanten in 45 graden, alleen vind ik het er persoonlijk niet uitzien.
bij het logo dat ik al had en waarvan de schuine hoek linksboven geen 45 graden was ziet het er beter uit maar klopt de officiele verhouding dus niet.
zie hier de 2 modellen naast elkaar:
logo 2x
hierna zal ik niet meer zeuren en kunnen jullie je weer met belangrijker dingen bezighouden
Verwijderd
De kleuren kunnen tijdens het drukken makelijk "groener" worden, vooral bij kleine oplages.
(goed schoonmaken is ook een kunst.
Dus kijk niet vreemd op dat het niet exact pms 130 U en Orange 021 wordt. oid.
Toch het witte randje dus? Mooi voor op het web, maar als het begint te lopen dan is briefpapier en envelopen ook een noodzaak en ja..herkenning zoals eerder vermeld door iemand is toch een belangrijke factor bij een startende ondernemer.
ik vind zelf de tweede ook mooier maar die verhouding klopt dus niet.Ik zou voor de tweede gaan(rechts) de "i" staat daar beter.
Verwijderd
edit op page drie
Als je er lang naar kijkt, weet je het helemaal niet meer.
haha hoe denk je dat ik me voelAls je er lang naar kijkt, weet je het helemaal niet meer. Lekker logo zeg.
maar bedankt iig. ik twijfelde of het wel kon (die tweede) omdat het dus niet klopt, maar gevoelsmatig zit hij stukken beter in elkaar dan de eerste met dat grote dak van de 'D'
doe je bijvoorbeeld overal 30, dan is dat misschien wel lekkerder
Negeren is vooruitzien