"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dit heb ik ook gehad toen ik W2K ging draaien.Kijk ff hoe je irq zijn verdeeld,je video en geluid staan waarschijnlijk op hetzelfde irq,als je dit niet kan veranderen moet je ff in je bios P&P OS uitzetten,zodat je iedere kaart een apart irq kan toewijzen.
Greetz Jur
Greetz Jur
Mja, dat had ik een tijd geleden ook toen ik nog een Voodoo Rush had... die heb ik inmiddels allang weer vervangen en toen was ik er vanaf.
Maar dat is niet écht een oplossing voor jouw probleem denk ik. Probeer de oplossing van Jur eens zou ik zeggen! Denk dat dat wel werkt.
Maar dat is niet écht een oplossing voor jouw probleem denk ik. Probeer de oplossing van Jur eens zou ik zeggen! Denk dat dat wel werkt.
Heb es gekeken, het is niet de IRQ-sharing, de geluidskaart is het enige apparaat in de PC op IRQ 5. Ook z'n DMA of I/O-bereik wordt niet gedeeld.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dat heb ik in Win95 ook ooit gehad... na het installeren van nieuwe drivers voor m'n grafische kaart (!) werkte het perfect... IRQs waren daar ook niet gedeeld trouwens.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Ik ken dat probleem, maar zelf meende ik altijd dat het te maken had met processor usage. Had toen een proff workstation, p200, met winamp, en als ik dan iets deed dat de processor veel aansprak, kreeg ik het ! kan het niet zoiets zijn ? mp3 kost toch vrij proc kracht ?
Ik heb dat ook gehad met een Aztech Sound Galaxy 8 & met dezelfde 16 bit kaart. Toen ik een Soundblaster kocht was het over.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Misschien een S3 videokaart???
Mijn neefje had hetzelfde probleem, hij had eerst een standaard S3 videokaartje in zijn pc, nadat ik hem mijn Diamond Stealth II had gegeven was dat probleem over.
Mijn neefje had hetzelfde probleem, hij had eerst een standaard S3 videokaartje in zijn pc, nadat ik hem mijn Diamond Stealth II had gegeven was dat probleem over.
Het zouden inderdaad best probs met je vga kunnen zijn. Als die namelijk niet goed staat ingesteld kan je cpu het wel eens extra zwaar krijgen, scroll maar eens in safe mode, gaat voor geen meter. Dat zou wel eens kunnen zorgen voor haperingen.
Jag
Jag
Verwijderd
Storing komt meestal van een van de inputs van je soundcard, b.v. de cd-rom of ext-wavetable. Je kan alle inputs die je niet gebruikt (CD, AUX, MIC, MODEM, PC-SPKR enz.) het beste uizetten door via de windows-volumeregeling alle ongbruikte apparaten af te vinken. Vergeet ook niet om even bij de eigenschappen te kijken welke verborgen kanalen er nog open staan, en vink die ook af. Bij het afspelen van mp3 heb je alleen volume-master en volume-wave nodig, de rest kan ge-mute of op 0 gezet worden.
Oh ja, ook belangrijk is dat je de soundcard altijd zover mogelijk van de andere (vga,scsi) kaarten vandaan te plaatsen in het systeem, het liefst zo dicht mogelijk tegen de kast aan.
Oh ja, ook belangrijk is dat je de soundcard altijd zover mogelijk van de andere (vga,scsi) kaarten vandaan te plaatsen in het systeem, het liefst zo dicht mogelijk tegen de kast aan.
Dit lijkt te helpen, HuldeOp vrijdag 07 juli 2000 11:15 schreef DeDark het volgende:
Storing komt meestal van een van de inputs van je soundcard, b.v. de cd-rom of ext-wavetable. Je kan alle inputs die je niet gebruikt (CD, AUX, MIC, MODEM, PC-SPKR enz.) het beste uizetten door via de windows-volumeregeling alle ongbruikte apparaten af te vinken. Vergeet ook niet om even bij de eigenschappen te kijken welke verborgen kanalen er nog open staan, en vink die ook af. Bij het afspelen van mp3 heb je alleen volume-master en volume-wave nodig, de rest kan ge-mute of op 0 gezet worden.<P>Oh ja, ook belangrijk is dat je de soundcard altijd zover mogelijk van de andere (vga,scsi) kaarten vandaan te plaatsen in het systeem, het liefst zo dicht mogelijk tegen de kast aan.
[This message has been edited by DeDark (edited 07-07-2000).]
Zet je microfoon-ingang van je SB op nul in je mixer, dat was het bij mij.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Of een IRQ conflict of zoals eerder genoemd je mic. ingang op nul zetten...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Is er niet zoiets als hardware acceleratie (ik dacht zoiets) dan moet je ff kijken bij de instellingen van je geluidskaart en hardware acceleratie omhoog gooien. En volges mij kan je (waarschijnlijk alleen in nt of 2000) de foreground application boosten. maar als je dat kan dan zou ik die wat lager zetten. Waarschijnlijk klopt er niets van, maar je moet toch wat he.
Verwijderd
Dit heb ik ook op een Pentium 120, maar dan met een S3 videokaart (van jaren terug), Logitech muis (met scrollwiel) en een Soundblaster PCI128 geluidskaart en Winamp.
Oplossing: gewoon wat langzamer scrollen
Lijkt mij gewoon dat de processor het niet trekt, majah wie ben ik omdat te zeggen he
Oplossing: gewoon wat langzamer scrollen
Lijkt mij gewoon dat de processor het niet trekt, majah wie ben ik omdat te zeggen he
Pagina: 1