Toon posts:

[PHP] Inspiratie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zin om iets gaafs te gaan coden, ben even bezig geweest met een forum maar ben der meegestopt (der zijn al 100 duizend forums op de markt dus waarom er nog 1 bouwen).. dus ben ik met iets anders begonnen..

CosMoS, CMS, Content Manage SystemCosMoS zelf is nix, het zijn de addons / modules die het maken, nieuws module, artikel module, met een paar klikken kun je de bars editen, der nieuwe dingen in stoppen of een module configuren. Maar helaas ook van deze cms-en zijn der al genoeg..

Ik wil nu eigenlijk iets leuks, gaafs, handigs gaan coden (php), iets wat de eigenlijk nog niet is of iets wat nog sterk moet groeien aka in de kinderschoenen staat..

Kweet niet of ik deze thread mag starten.. Maar ik vraag het toch: Weet der iemand iets leuks, gaafs, handigs wat ik zou kunnen coden, of een onderwerp / richtinglijn zodat ik wat informatie kan opdoen.. ?

Verwijderd

Hoe wordt je rijk php script ;) die moet je maken >:)

... ff serieus ik zou ook echt niets weten wat echt orgineel is en al zou ik het weten :X dan zou ik het :X zeggen :P

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op woensdag 02 januari 2002 18:49 schreef GDOG het volgende:
Kheb zin om iets gaafs te gaan coden, ben even bezig geweest met een forum maar ben der meegestopt (der zijn al 100 duizend forums op de markt dus waarom er nog 1 bouwen).. dus ben ik met iets anders begonnen..

CosMoS, CMS, Content Manage SystemCosMoS zelf is nix, het zijn de addons / modules die het maken, nieuws module, artikel module, met een paar klikken kun je de bars editen, der nieuwe dingen in stoppen of een module configuren. Maar helaas ook van deze cms-en zijn der al genoeg..

Ik wil nu eigenlijk iets leuks, gaafs, handigs gaan coden (php), iets wat de eigenlijk nog niet is of iets wat nog sterk moet groeien aka in de kinderschoenen staat..

Kweet niet of ik deze thread mag starten.. Maar ik vraag het toch: Weet der iemand iets leuks, gaafs, handigs wat ik zou kunnen coden, of een onderwerp / richtinglijn zodat ik wat informatie kan opdoen.. ?
Een programma dat 3894738945 verschillende smilies uitpoept :+, of een programma voor automatische slotjes ofzo :P

Verbouwing

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Een programma dat 3894738945 verschillende smilies uitpoept :+
+1

Verwijderd

Topicstarter
Ja leuk :r op zon reactie zat ik niet te wachten en ook niet hoe los je het n00b probleem op of het maak me weer jong script...

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef GDOG het volgende:
Ja leuk :r op zon reactie zat ik niet te wachten en ook niet hoe los je het n00b probleem op of het maak me weer jong script...
chagarijn :)

Een script voor zeer uitgebreide statistieken over users.
Of een web-shop, die makkelijk maar toch uitgebreid is ofzo...

Verbouwing

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
als ik een leuk idee heb dan ga ik dat toch zelf maken, of is dat dom?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 18:53 schreef DinoRaptor het volgende:
chagarijn :)
Wijs neus :+

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef GDOG het volgende:
owwwww ik lig in een deuk :)...haha... nee echt serieus ik zou niets weten wat tegenwoordig nog orgineel is... jah nou nu ik het zeg, een real time game... ofzo :? like unreal tournament >:) maar dan met createimage :) hehe try it >:)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:54 schreef PlayR het volgende:
als ik een leuk idee heb dan ga ik dat toch zelf maken, of is dat dom?
dat is dom >:)

Verwijderd

ik ken het probleem. als je erover wil praten kun je altijd bij me aankloppen >:)

nee ff serieus, ik denk dat er weinig origineels te bedenken is. bij mij wordt dat meestal opgelost als ik een opdracht krijg. meestal kan ik die wel bouwen met een mooie OOP structuur en de mogelijkheid allemaal modules toe te voegen en dergelijke. heb ik geen opdracht, dan schrijf ik 1 of ander artikeltje om te tijd te doden :)

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort een baantje als webprogger.. moet ff iets kewls hebben om te sjowen

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Wat dacht je van een kalender systeem in PHP?

Kan ik toevallig goed gebruiken en dan scheelt het mij weer tijd ;).

Dus:
Per maand/week/dag gebeurtenissen erin kunnen zetten waar weer allerlei categorien aan kunnen hangen.
En dit op een aantal verschillende manieren weergeven (liefst met templates eromheen).

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Misschien een klein ideetje.

Maak een systeem voor bedrijven waarin zij bepaalde orders/opdrachten kunnen inboeken. Aan iedere opdracht kunnen zij dan een x-aantal 'werkzaamheden' koppelen. Deze werkzaamheden zijn ingedeelde in fasen (bv. voorbereiding, productie, verpakken, afhandelen etc.).
Gebruikers (netwerk) van het systeem kunnen vervolgens een lijst opvragen van lopende orders en aan de hand daarvan details per productie zien. Daar kunnen zij dan zien welke werkzaamheden nog openstaan en wat er dus nog moet gebeuren aan de productie. Ook kan men daar zien in welke fase de productie verkeert. Het fasesysteem is misschien aan gebruikersgroepen te koppelen: de afdeling verpakking krijgt automatisch bericht (order verschijnt in de lijst of wordt vet o.i.d.) dat er iets aan de order moet gebeuren.
Iedere gebruiker/afdeling kan aan de order werken en de werkzaamheden die men gedaan heeft afvinken. Iedere afdeling kan vervolgens een nota aan de order hangen voor een bepaalde factuurregel. Ook kunnen notities bijgehouden worden.
Als laatste komt er iemand die de order gaat 'uitboeken' uit het systeem. Daarbij komt een overzicht van alle gemaakt werkzaamheden, factuurregels en notities. Aan de hand van een dergelijk overzicht kan de uitboeker dan een factuur opmaken voor de klant.
Mensen op een bepaalde afdeling starten 's ochtends PC'tje op, starten programma op, loggen in (secure!) en kunnen precies zien wat ze moeten doen.
De werkzaamheden zoals hierboven genoemd zou je eventueel in de vorm van een soort templates kunnen opslaan. Zou je een nieuwe order aanmaken voor 100 x product 'XYZ' - dan kun je daarvoor een template kiezen met de werkzaamheden die altijd voor dat product verricht worden met de mogelijkheid om deze aan te passen. Zo wordt het inboeken een kwestie van een klant kiezen, template kiezen en/of aanmaken/aanpassen en gaan met die banaan.
Eventuele add-ons kunnen zijn: automatische export factuurregels naar administratiepakket, import klantgegevens, printmodule, admin-interface, backup-mogelijkheden, webinterface voor klanten om orderstatus op te vragen etc. etc. etc.
Eigenlijk dus een soort systeem om de complete afhandeling van orders te kunnen doen en dan zó opgezet dan in theorie ieder bedrijf er iets mee zou kunnen.

Pfeew, heel verhaal - kijk maar eens of je het wat vind.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 00:34 schreef wijnolst het volgende:
Misschien een klein ideetje.
Goh je zou bijna verwachten dat het een script-request is ;) :D

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 01:12 schreef Orphix het volgende:

[..]

Dat is het ook alleen is er 1 verschil hier wordt gevraagd om script requestings :+

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 01:16 schreef Xtentic het volgende:
Dat is het ook alleen is er 1 verschil hier wordt gevraagd om script requestings :+
ooooooh nou in dat geval ben ik ook nog op zoek naar 'ideetjes' :+ :)

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Hier een idee (en ik geef het gratis weg) om rijk mee te worden?
Ken je http://www.paypal.com/ ? Nou maak dat na, maar dan met euro's.

PS. Als je over een jaar in een Porsche rijdt, verwacht ik toch wel enige gulheid :)

It's not a bug, it's a feature

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 17:30
Maak een Chicks-database! Met thumbnails, zoekmachine, etc :P

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:53 schreef thijsc het volgende:
Wat dacht je van een kalender systeem in PHP?

Kan ik toevallig goed gebruiken en dan scheelt het mij weer tijd ;).

Dus:
Per maand/week/dag gebeurtenissen erin kunnen zetten waar weer allerlei categorien aan kunnen hangen.
En dit op een aantal verschillende manieren weergeven (liefst met templates eromheen).

Alvast bedankt ;)
Mjah als je het dan agenda noemt en ook een module maakt waardoor mijn secretaresse mijn afspraken kan wijzigen dan wil ik het wel hebbe. Oh en als je zorgt dat mensen via internet een optie op een bepaalde tijd voor een afspraak kunnen reserveren bij een arts bijvoorbeeld, dan is GGD Nederland vast ook wel geinteresseerd. :)

Verwijderd

Als ik niets te doen heb ga ik altijd naar cgi-resources of hostscripts en dan kijk ik waar maar 2 scripts van zijn, en dan bouw je er een die 10 keer beter is. ben nu ondertussen bezig met een anonymous mail script waarbei de ontvanger terug kan sturen en dat soort shit. das wel leuk om te maken.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

TheDane

1.618

off the top of my head:

maak een online multiplayer game zoals planetarion of imperial conflict of

een newsripper-van-alle-nederlandse-kranten of

een systeem om statistieken bij te houden, zoals nedstat ofzo maar beter of

een cddb of

een applicatiegenerator of

tsja, noem maar op .. be creative, als je al niks kan verzinnen, hoe kan je 't dan ooit maken !?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op donderdag 03 januari 2002 08:50 schreef steije het volgende:
Maak een Chicks-database! Met thumbnails, zoekmachine, etc :P
*kuch* Dan ben je 5 minuten verder en zit je je weer te vervelen!

idee
Open MS Access. Kijk wat de functionaliteiten zijn. Schrijf die na in PHP voor MySQL. Een geweldig relationeel database management programma met 2 goedkope simpele basiseenheden. Ik denk dat je daar best wel een knikker aan te knabbelen hebt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 01:12 schreef Orphix het volgende:

[..]

Hehe, je zou het bijna zeggen he.

Nee. Dit is een prototype van een systeem wat ik misschien zelf ging bouwen voor mijn baas - maar we hebben inmiddels de plannen wat omgegooid en het wordt nu een app die heel specifiek is voor het bedrijf - hier kan ieder bedrijf in principe mee aan de slag. Dat werd iets te algemeen en te breed dus wordt het nu een inhouse-app.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:32

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik weet niet of je al iets hebt, maar ik heb laatst aan he volgende progje zitten denken:
"Headline Ripper"

Je geeft een URL op en vervolgens de strings waarop je het begin en einde van een headline kan rippen. Deze worden vervolgens mooi in een overzichtje gezet.

Stel:
code:
1
2
3
4
5
blablablabla
<A HREF="nieuwsitem-3.html>Oh, wat een nieuws</A>
blablablablabla
<A HREF="nieuwsitem-4.html>Oh, nog meer nieuw</A>
blablablablabla

dan geef je op dat <A HREF=" de stat van de link is, eventueel wat er nog voor moet komen (voor rel. links), dat de eerste > het einde van de link is en het zelfde voor de tekst van de link.
Het resultaat is een lijstje link zonder de blablablablabla ertussen.
Snappie? Lijkt mij handig....

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Echt iets orgineels? wat dacht je ervan om een php/ mysql forum te proggen, met als layout flash? En dan bedoel ik dus niet een goedkoop forum met van die boompjes ofzo maar een forum als dit. Hierbij kan je letten op de snelheid, bruikbaarheid, en natuurlijk schoonheid. Ik geloof wel dat F5 genoeg opties bezit om zoiets te maken...

Het is ontzettend veel werk maar als je het technische/ grafische werk goed doet kun je iets heel moois showen ;) ;)

Verwijderd

Is niet helemaal waar, het ontwerpen van de layout is denk ik het meeste werk, de rest zou je eingelijk zo kunnen maken.. (forum m.b.t. MySQL enzo)...

Een uitdaging waar een kammeraad en ik ons al tijden mee bezig houden maar door gebrek aan kennis weinig van te recht aan het komen is :D

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:49 schreef GDOG het volgende:
hmm, wat dacht je van een referer system dat op deze manier werkt:
jij als gebruiker meld je aan (je vult een userid en een url in waar andere users naar toe gaan (mainpage, infopage, forum, ietsanders)), en je krijgt een url (dehostvanditprogje.info/refersys.php?id=jouwuserid), elke keer als jij naar die url gaat zet ie een hit bij jou account en redirect je naar de userid die net het laatste is opgevraagd (of het meeste hits heeft/of random is ofzow, mag je zelf bedenken >:)).

Idee is dus: jij hebt een site, je tekent aan voor dit referersysteem en je geeft al je members/vaste bezoekers (van bvb je clan, of je forum ofzow) de url die hier bovenstaat. Die stellen het in als hun startup page, en elke keer dat jij of een van je members een nieuwe browser start krijg jij meer hits op je pagina! Hoe meer mensen jij dus aan die link weet te koppelen, hoe meer hits jij op je account krijgt, en dan dus weer meer hits op jou site/forum/weetikveelwat. Jij krijgt dus overgens ook elke keer als je een nieuwe browser start een pagina in beeld die hier staat aangemeld. Een idee is dus om het doelgericht te maken (iaw: clansites naar clansites directen, en photoshop naar photoshop, etc).

En dit hele systeem dan op zo'n manier dat je het kan aanbieden als install op hotscripts.com :9~

als je zoiets wilt gaan knutselen, zou ik het graag van je horen... dan kan ik er ook in meedenken (het is namelijk zo dat ik hier al een tijdje over denk, maar ik pas net begonnen ben met php te coden :Y))

/Atar

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 12:41 schreef sKiLL4 het volgende:
flash
Ik :r op flash

Verwijderd

Hehe, me2 indeed :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

GDOG:
hm :{ Je kan een hele hoop hele interessant dingen voor elkaar krijgen met flash, maar goed, dat is een discussie die vast nog wel in de search in /13 te vinden is

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 14:29 schreef GDOG het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen :r en niet kunnen |:( |:(

Verwijderd

Voor inspiratie:
[topic=370017/1/25]
Pagina: 1