*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
helemaal zilver zo...en die site ben ik al geweest...
toch thx..
iemand anders?
meer zoiets:

Anoniem: 35417
Ja, maar dat is hooguit 2 jar oud, en van OnkyoOp donderdag 03 januari 2002 08:07 schreef Tusk het volgende:
ja nee het ziet er ouder uit
toch thx..
iemand anders?
meer zoiets:
[afbeelding]maar dan met van die wijzertjes erbij en van het merk technics
Ik heb destijds mijn hele stereoset gekocht van Technics, behalve de boxen, dat zijn Jamo's.
Echt geweldige kwaliteit, daar kan geen midisetje tegenop...
Receiver is trouwens de SA- GX130D
ongeveer 15 jaar denk ikOp donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef Smoothy_ het volgende:
Ik heb hier een Technics SU-500 staan. Kweet alleen niet hoe oud dat ding is
had zijn broer, de 600, nu een Onkyo Integra A9711
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
http://mark.kouts.home.mindspring.com/technics.htm
deze heb ik ik

alleen in het zwart, dan ziet hij er niet zoooo oud uit

Ik denk 10.000 Watt PMPO. Whahahahaha.Op zondag 06 januari 2002 13:06 schreef Xsion het volgende:
weet iemand misschien specs over de mijne te vinden.
[afbeelding]
Siditamentis astuentis pactum.
Idd, heb hier een Sony TA-1055 staan die is van 1972/73.Op woensdag 02 januari 2002 21:14 schreef dreeke het volgende:
15 jaar is niet oud
Zitten mechanische schakelaars in enzo
And The Only One
http://mark.kouts.home.mindspring.com/su8077.html
Als iemand de bijbehorende tuner (ST-8077) heeft of te koop weet, laat het me dan weten. Ik ben al eeuwen op zoek naar die tuner...
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
My software never has bugs, it just develops random features...
Is een Technics SU-V2A

ooh das zat dan kan ik wel ff vooruitOp zondag 06 januari 2002 16:13 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Ik denk 10.000 Watt PMPO. Whahahahaha.
Precies.. met zoveel vermogen ben je pas over een jaar of 10 toe aan een upgrade.Op zondag 06 januari 2002 17:57 schreef Xsion het volgende:
ooh das zat dan kan ik wel ff vooruit
Siditamentis astuentis pactum.
Anoniem: 39981
staat er op en ik denk dat ie ook uit 1974 is dat ding is zoooooo zwaar met groten koel ribben aan de zijkant
maar weet iemand daar meer van ? ik kan nu niet zo een twee drie effen een fotootje schieten maar het is echt een beest als ik hem aan zet dan gaat zonder gein me licht in huis effen zwakker branden
Volges mij heb ik deze, ff kijken...Op woensdag 02 januari 2002 16:33 schreef Tusk het volgende:
ik heb zo'n hele ouwe versterker van Technics, 15 jaar oud ofzo
ik heb de SU-Z1 om psies te zijn...maar dat boeit neit zo
ik moet pics hebben van zo'n ouwe versterker?
heeft iemand ze niet?
keb google al geprobeert maar dan krijg ik die nieuwe systemen
ik heb het dus over zo 1 met van die wijzertjes die meegaan op de muziek en geen display enzo...alles nog analoog...
edit: nee sorry, t'is de SU-Z65
Kopen?

Lijkt veel op deze alleen dan met 2 knoppen onder de VU meters en een 4kant aan/uit knopje
Dat vraagt om fotosoepOp donderdag 03 januari 2002 08:07 schreef Tusk het volgende:
ja nee het ziet er ouder uit
toch thx..
iemand anders?
meer zoiets:
[afbeelding]maar dan met van die wijzertjes erbij en van het merk technics
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
hehe, die heb ik ook + de tuner nog, die dingen rulenOp zondag 06 januari 2002 21:27 schreef dreeke het volgende:
Ik heb nog een bijpassend casettedeck de RS-M5
Kopen?
[afbeelding]
Lijkt veel op deze alleen dan met 2 knoppen onder de VU meters en een 4kant aan/uit knopje
Anoniem: 11056
Hee, grappig, die heb ik ook gehad, alleen moest je hierbij de cassette helemaal ín het apparaat léggenOp zondag 06 januari 2002 21:27 schreef dreeke het volgende:
Kopen?
[afbeelding]
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
bij deze is de aandrukrol stuk waardoor het bandje wel eens gaat kreukelenOp zondag 06 januari 2002 22:23 schreef w00Dy het volgende:
[..]
hehe, die heb ik ook + de tuner nog, die dingen rulen

maar er zit wel een heel goed geluid in
[edit]
pic toegevoegd

Ding is veeeeeeel gebruikt
Eigenlijk vind ik die dingen veeeeel mooier dan de troep die ze tegenwoordig maken. En naar mijn mening minstens zo goede geluidskwaliteit (nou ja, niet te vergelijken met de huidige audiofiele setjes, maar op consumentengebied toch zeker, denk ik
Maar zo'n rechttoe-rechtaan cassettedeck en versterker met van die VU Meters... wauw
Nou ja... mijn kenwood receivertje, dito cassettedeck en philips cd-spelertje uit het begintijdperk van de CD doen het ook prima
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
heb ik ook gehadOp woensdag 02 januari 2002 16:33 schreef Tusk het volgende:
ik heb zo'n hele ouwe versterker van Technics, 15 jaar oud ofzo
ik heb de SU-Z1 om psies te zijn...maar dat boeit neit zo
ik moet pics hebben van zo'n ouwe versterker?
heeft iemand ze niet?
keb google al geprobeert maar dan krijg ik die nieuwe systemen
ik heb het dus over zo 1 met van die wijzertjes die meegaan op de muziek en geen display enzo...alles nog analoog...
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

http://mark.kouts.home.mindspring.com/su7600.html
Weet iemand hoe je dat kraken als je aan de volumeknop draait verhelpt?,
Potmeter vervangen?Op maandag 07 januari 2002 23:01 schreef SCaffa het volgende:
Ik heb deze, maar dan dat hout in het zwart [afbeelding]
Potmetertje ff inspuiten met contactspray?? vaak vuil in dat dingOp maandag 07 januari 2002 23:01 schreef SCaffa het volgende:
Ik heb deze, maar dan dat hout in het zwart [afbeelding]
Best wel trouwe beesies, dus
Heb zelf een Luxman amp van 25 jaar maar daar is 1 kanaal van kapot (kan kleinigheid zijn)
Gek, die Technics staat niet op die vintage site ?
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
aha, thx kan ik inderdaad wel ff proberen, ding van mij is 26 jaar oud trouwensOp maandag 07 januari 2002 23:11 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Potmetertje ff inspuiten met contactspray?? vaak vuil in dat ding
mooie bak, veel ouder dan 15 jaarOp donderdag 03 januari 2002 21:39 schreef w00Dy het volgende:
aub, er bestaat een site met vintage technics
deze heb ik ik
[afbeelding]
alleen in het zwart, dan ziet hij er niet zoooo oud uit
Anoniem: 26637
Eeen oud beestje, maar d'r komt nogteeds top geluid uit
Bah, wat een lelijke broodrooster (grapje)Op zondag 06 januari 2002 13:06 schreef Xsion het volgende:
weet iemand misschien specs over de mijne te vinden.
[afbeelding]
Ummm laat ik nou net dezelfde hebben staan in de garageOp maandag 07 januari 2002 23:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
lol deze draaitafel heb ik nog in de kelder staan
[afbeelding]
sorry, sentimentele gevoelens borrelen op
Anoniem: 12430
gr jakob

die lijkt er veel opOp zondag 06 januari 2002 21:27 schreef dreeke het volgende:
Kopen?
[afbeelding]
alleen is cassette weer een appart deck
Anoniem: 47329
Die cassettedeck die ik van die set heb is nogal apart, het hele mechanisme hangt diagonaal in de behuizing, als ik op eject druk, glijdt het cassettebandje een stukje naar beneden.
Deze cassettedeck heb ook al van Technics gezien, exact dezelfde!
Mischien dat er van de versterker dan ook een Technics variant moet zijn. Deze versterker lijkt hetzelfde als op die ene foto met die zilvergrijze versterker, alleen zitten er twee metertjes linksonderaan het apparaat. De versterker is van het type SU-2400. Keb helaas geen foto
volgens mij valt dit niet al onder de term draaitafelOp maandag 07 januari 2002 23:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
[afbeelding]
National = Panasonic = TechnicsOp maandag 04 februari 2002 16:15 schreef Djazz het volgende:
Ik heb hier een setje staan van National Panasonic.
Die cassettedeck die ik van die set heb is nogal apart, het hele mechanisme hangt diagonaal in de behuizing, als ik op eject druk, glijdt het cassettebandje een stukje naar beneden.
Deze cassettedeck heb ook al van Technics gezien, exact dezelfde!
Mischien dat er van de versterker dan ook een Technics variant moet zijn. Deze versterker lijkt hetzelfde als op die ene foto met die zilvergrijze versterker, alleen zitten er twee metertjes linksonderaan het apparaat. De versterker is van het type SU-2400. Keb helaas geen foto
en ja dat diagonale geklooi had je vroeger
ow, nu ik de link zie, zie ik dat het een 1400 is. Ik heb de 1510, werkt primaOp maandag 07 januari 2002 23:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
Beetje late reactie, maar ik ben nog niet helemaal wakker
My software never has bugs, it just develops random features...
Hee coolOp donderdag 03 januari 2002 21:39 schreef w00Dy het volgende:
aub, er bestaat een site met vintage technics
Deze twee versterkers heb ik nog staan:
Pre:

Eindtrap:

En je wilt niet weten wat voor een geluid de combo weet neer te zetten.. Zeker de eindversterker is nog steeds zeer goed te noemen.. Gebruik het alleen tegenwoordig niet meer...
En m'n oude draaitafel staat er ook tussen:

Pak je rust!
Anoniem: 14028
Wauw, echt vet! Wat kost zoiets? En wat heeft het gekostOp vrijdag 08 februari 2002 00:01 schreef Obi het volgende:
[..]
Hee cool
Deze twee versterkers heb ik nog staan:
Pre:
[afbeelding]
Eindtrap:
[afbeelding]
En je wilt niet weten wat voor een geluid de combo weet neer te zetten.. Zeker de eindversterker is nog steeds zeer goed te noemen.. Gebruik het alleen tegenwoordig niet meer...
En m'n oude draaitafel staat er ook tussen:
[afbeelding]

lekker veel knopjes

en dikke voeding
Probleem was met de Japanse versterkers dat ze op een gegeven moment minder goed gingen klinken (teveel tegenkoppeling toegepast, geeft wel ultra lage vervorming, maar het geluid werd minder dynamisch)
Anoniem: 41257
Die heb me pa ook! echt een relaxt ding alleen jammer dat ie niet echt snel start.Op maandag 07 januari 2002 23:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
[afbeelding]
Wij hebben nog een iets nieuwere staan, ook helemaal automatisch maar eer dat er geluid uit komt ben je een uur verderOp vrijdag 08 februari 2002 23:11 schreef puchds50 het volgende:
[..]
Die heb me pa ook! echt een relaxt ding alleen jammer dat ie niet echt snel start.

eerst 10 minuten op gang komen en dan maar een de arm in beweging zetten

De SL1400 is handbediend (gelukkig) dus dat heb je zelf in de hand. Het plateau is binnen een halve seconde of zo op snelheid. Misschien moet je de handrem eraf halenOp vrijdag 08 februari 2002 23:24 schreef dreeke het volgende:
[..]
Wij hebben nog een iets nieuwere staan, ook helemaal automatisch maar eer dat er geluid uit komt ben je een uur verder
eerst 10 minuten op gang komen en dan maar een de arm in beweging zetten(hoort wel snel te gaan maar ding is oud en versleten)
schitterend omte zien.Op vrijdag 08 februari 2002 22:36 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ja vroeger maakte ze in Japan erg zware jongens, vind deze Sansui (bestaat dat nog) ook wel erg lekker
[afbeelding]
lekker veel knopjes
[afbeelding]
en dikke voeding
Probleem was met de Japanse versterkers dat ze op een gegeven moment minder goed gingen klinken (teveel tegenkoppeling toegepast, geeft wel ultra lage vervorming, maar het geluid werd minder dynamisch)
dat glanzende zwart doet me sterk denken aaan de McIntosh.
Tot een jaartje terug gebruikte ik de eindtrap nog, en nogmaals, met alle tevredenheid. De schone kracht die deze eindversterker weet te produceren zou menig huidige versterker doen verbleken (tjemug, wat praat ik poetischOp vrijdag 08 februari 2002 10:36 schreef hervaz het volgende:
Waarom gebruik je die niet meer?
Ik gebruikte toen nog een Pro-Logic voorversterker van Marantz (AV-500):

Ook een zeer fijn apparaat trouwens, heb 'm nog steds staan.. Erg strakke en heldere (no-bullshit) voorversterker.
De voorversterker van Technics:

Gebruikte ik al lang niet meer, daar was ik iets minder van gecharmeerd.. Vroeger (toen ik klein was
Iets meer dan een jaar geleden heb ik een geïntegreerde Dolby Digital versterker gekocht die de voor- en eindversterker verving. Dus niet meer in gebruik.
Maar écht, het eindblok (ook nog maar ff een piccie van mezelf -> even snel gemaakt, geen kwalitatief hoogwaardige foto's, maar goed):

zal ik nooit wegdoen denk ik.. Die vind z'n plekje nog wel ergens. Véél vermogen en doet eigenlijk precies wat een versterker moet doen. Het versterken van geluid. Geen poespas, gewoon strak amplificeren.
Tja, m'n pa heeft het geheel vroeger (en dan heb ik het over héél wat jaartjes terugOp vrijdag 08 februari 2002 13:23 schreef rAvers het volgende:
[..]
Wauw, echt vet! Wat kost zoiets? En wat heeft het gekost
Toen ik mij voor audio ging interesseren (al erg vroeg) had ik de installatie geconfiskeerd.
Edit: Ik zie trouwens dat mijn versterker een klein beetje afwijkt van degene die ik eerder plaatste van die site, het typenummer is wel hetzelfde.. Maar goed, ik vind het best
Zo'n SL1200 kostte in zijn tijd zo'n 1100 gulden (mijn SL1400 was iets van f 700, dacht ik). Zo te horen zit er geen standaard arm op, maar een SME (denk ik) die waren iets van f 400 (zonder element natuurlijk).Op zaterdag 09 februari 2002 02:29 schreef Obi het volgende:
[..]
Tja, m'n pa heeft het geheel vroeger (en dan heb ik het over héél wat jaartjes terug) gekocht. Wat hij ervoor betaald heeft? Geloof voor de Draaitafel (is de voorloper van de SL-1200 en er zit een zeer coole arm en element bij (met van die balansgewichtjes met katrolletjes enzo)), voor- en eindversterker, speakers (JBL Century L-100) in totaal iets van 10.000,- Hoop geld in die tijd voor een setje.. Maar wel top of the bill toen, en het komt nog steeds mee met de betere installaties.
Toen ik mij voor audio ging interesseren (al erg vroeg) had ik de installatie geconfiskeerd.
Edit: Ik zie trouwens dat mijn versterker een klein beetje afwijkt van degene die ik eerder plaatste van die site, het typenummer is wel hetzelfde.. Maar goed, ik vind het best
Volgens mij was de 1e foto van de eind amp een iets zwaarder type, de pre is wel identiek lijkt me.
Neem aan dat je SL 120 bedoelt. Inderdaad sheb ik er een Shure SME arm op zitten. Pittig armpje zoals ik al zeiOp zaterdag 09 februari 2002 10:40 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Zo'n SL1200 kostte in zijn tijd zo'n 1100 gulden (mijn SL1400 was iets van f 700, dacht ik). Zo te horen zit er geen standaard arm op, maar een SME (denk ik) die waren iets van f 400 (zonder element natuurlijk).
Yep. Maar de pre is ook net even anders zie ik.. Paar knopjes missen bij mij..Volgens mij was de 1e foto van de eind amp een iets zwaarder type, de pre is wel identiek lijkt me.
De SL120 was de armloze versie van de SL1200 lees ik hier (maar daar had jij je plaatjes ook vandaan, mooie site).Op zaterdag 09 februari 2002 11:01 schreef Obi het volgende:
[..]
Neem aan dat je SL 120 bedoelt. Inderdaad sheb ik er een Shure SME arm op zitten. Pittig armpje zoals ik al zeiKan even geen pics maken, draaitafel staat bij een vriend van me.
[..]
De prijs die ik noemde was voor de SL1200 (mijn geheugen is niet meer zo goed), de SL120 zal wel 100 piek goedkoper zijn geweest (zonder arm). De SME arm is natuurlijk veel beter dat de standaard technics arm.
Hier nog een (niet zo) mooi plaatje van SME's

Shure is trouwens het merk van het element.
nja, dit is dus een sansui
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
het mag dan wel Sansui zijn, maar t is volgens mij al heel wat minder kwalitatief verantwoord dan de rest in dit topicOp zaterdag 09 februari 2002 14:47 schreef frapex het volgende:
nou, hierbij mijn versterkertje... oeps geen technicsben ik nu een stout usertje
(verkeerd gelezen)
nja, dit is dus een sansui
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto heb ik hier ook nog wel:

In al die tijd nog nooit wat mee geweest. Echter zal de kap er binnenkort even afmoeten want ik vermoed dat er te veel stof en vuil tussen de draaischijven achter de balance knop zit. Er zit een gekraak op de linker kanaal, zowel op speaker A als B. M'n pa zegt dat je met wat contactspray dit kunt verhelpen.
verhip, topic is van 2002...

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 13-07-2011 03:48 ]
Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Testing, one, two ...
Zullen we maar verder gaan in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.