[CM] Dakbedekking in computer

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Onder het motto massa = isolatie wil ik mijn com van binnen gaan bedekken met dat zwarte spul wat je op platte dakken ziet. Het is in ieder geval een stuk goedkoper en leuker dan een processor cooler van Zalman. Maar rest mij de simpele vraag: Is dit slecht voor de computer. Ik plaats er wel een extra fan bij om toch de temperatuur laag te houden (rond de 30 graden) dus in principe zou het niet uit moeten maken. Aangezien naar mijn weten nog nooit iemand dit heeft gedaan wil ik graag weten of dit kans van slagen heeft en het gaat werken. Zou hier graag een paar meningen over willen zien. Bijvoorbaat dank :)

Verwijderd

haal bij de automaterialenzaak dempingsplaten(oa voor motorkap en portieren) deze zijn ook van bitumen en zijn zelfklevend...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

je bedoeld van dat teer-spul? das toch ook best ranzig ofzo? :) als massa = isolatie, koop dan gelijk lood-platen :) ook makkelijk te vouwen

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

zwarte spul dat je op daken ziet?
BAD BAD BAD IDEA!
dat spul kan je maar op 1 manier deftig bevestigen en dat is met een brander, als je dat doet met je kastje kan je ze weggooien want wordt een ietsiepietsie te heet :)
wat fatboy zegt lijkt me een beter idee...

Verwijderd

Ik zeg: Massa --> beton :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 01 januari 2002 23:40 schreef Scalle-- het volgende:
BAD BAD BAD IDEA!
dat spul kan je maar op 1 manier deftig bevestigen en dat is met een brander, als je dat doet met je kastje kan je ze weggooien want wordt een ietsiepietsie te heet :)
Fout, dakbedekking heb je ook in zelfklevende vorm.
Dat zijn net gemineraliseerde stickers van 7x1m :)
Toch wil ik de topicstarter afraden dit te doen omdat mitumen tot onaangename geuren kan leiden.
Ik kan het weten, ik ben zelf 3œjaar dakbedekker geweest. *D

Krankzinnige muziek vind je hier.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

BAD BAD BAD IDEA!
nee, je hebt tegenwoordig ook speciale lijm, dus het is neit nodig het met een brander te doen, hoewel het wel beter is

Makerij Hofman

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 02 januari 2002 00:00 schreef joukehofman het volgende:

[..]

nee, je hebt tegenwoordig ook speciale lijm, dus het is neit nodig het met een brander te doen, hoewel het wel beter is
Aquaplan Sagalex mastique is dat, gewoon opbrengen met een kwast en de dakbedekking kan er overheen.

39

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

ISOLATIE IS GEEN KOELING

dus ik neem aan dat je het over geluidskoeling hebt ?

het gaat vooral om hoge tonen (geruis van een fan ?) dus het lijkt mij voldoende om perspex (piepschuim) of gewoon samengeperste watten (als je toch wil gaan knutselen...) in je kast te smeren.
wat je ook kan doen is verlengkabels kopen voor TB, Muiz en monitor en de kast een eind weg zetten...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 00:36 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Aquaplan Sagalex mastique is dat, gewoon opbrengen met een kwast en de dakbedekking kan er overheen.
ja maar bij ons op ons dak lekte het nog :+
zal denk ik wel geen belang hebben in z'n pc behalve misschien als z'n WC uitloopt :o
wat een domheid
ISOLATIE IS GEEN KOELING
wat je dus doet is zorgen dat de warmte die je proc sowieso al maakt, lekker blijft hangen en dat je case-temp EN DUS je proc temp non stop oploopt..
hij bedoelt dus niet tegen de warmte maar tegen het geluid, en hij gooit er wel een extra fan in (kan ie eigelijk evengoed een zalman kopen maarja)

Verwijderd

hmm ik heb gewoon van die golfachtige geluidsisolatie gehaald, werkt ook wel okee, simpel maar minder effect denk ik..
Maar als massa=isolatie dan moet je ff wat Uranium 235 erin stoppen.. lekker zwaar dat spul :P >:)

Verwijderd

Uhm, dubbelzijdig tape, en het blijft ook wel hangen hoor.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op woensdag 02 januari 2002 00:40 schreef Reino het volgende:
hmm ik heb gewoon van die golfachtige geluidsisolatie gehaald, werkt ook wel okee, simpel maar minder effect denk ik..
Maar als massa=isolatie dan moet je ff wat Uranium 235 erin stoppen.. lekker zwaar dat spul :P >:)
heb je meteen een mooi lichtgevend effect :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op woensdag 02 januari 2002 01:14 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

heb je meteen een mooi lichtgevend effect :)
Ja! Scheelt weer groene ccfl'etjes :)

Verbouwing

Verwijderd

Ontopic mensen ..

Verwijderd

Massa = WARMTE isolatie, dit kan dan wel eens een probleempje worden. Dan nog, die extra fan gaat ook weer meer herrie maken. Als ik jou was zou ik het gewoon doen met zo'n Zalman ding + Geluidsisolerend schuim. Heb ik ook, werkt perfect.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Zoals Hlpdsk als zei Ontopic mensen :)
Als ik dit zo lees zou het in principe dus kunnen? Ik gebruik dat spul wat je met een kwast op kunt brengen, zal nog ff kijken of het niet onwijs stinkt. Het geheel is tegen de "geluidsoverlast". En nee ik kan niet beter gewoon een Zalman kopen want die dingen zijn honderd piek en een gewone geruisloze fan 40 piek en de rest van het materiaal heb ik zelf. (Domme atlon processor fan, net een vliegtuig)

Verwijderd

BAD BAD BAD IDEA!
haal eerst al je onderdelen uit je pc :) dan gaat dat wel :)

• Flarrestein
  • Laatst online: 21-08 09:12

Flarrestein

Superworm Jim

Stort je compu vol met zaagsel....

HIER !!! PAK AAN

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 02 januari 2002 10:17 schreef PJanssen het volgende:
Massa = WARMTE isolatie, dit kan dan wel eens een probleempje worden. Dan nog, die extra fan gaat ook weer meer herrie maken. Als ik jou was zou ik het gewoon doen met zo'n Zalman ding + Geluidsisolerend schuim. Heb ik ook, werkt perfect.
De warmte uit je kast gaat niet door de wanden naar buiten maar door de luchtstroom mee. Die neemt zelfs iets toe als je het volume van je kast kleiner maakt.

(Taaie) Massa dempt trillingen en dus veel herrie. Noppenschuim dempt echo's in een grote ruimte. Niet echt aan de orde in een PC kast.

De bitumen die je kan gebruiken kunnen ook tapijt tegels zijn. Die hebben een bitumen achterkant. Plak ze met Bisonkit tegen je wanden en je bent klaar.

Kwalijke dampen komen er niet af, ze worden echt geen 150 graden in die kast.

Gebruik de search, het is al een keer of 100 uitgebreid behandeld hier.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:59 schreef Flarrestein het volgende:
Stort je compu vol met zaagsel....
Zeg dan niks .. dan maak je jezelf nog nuttiger dan met zo'n opmerking.

• Flarrestein
  • Laatst online: 21-08 09:12

Flarrestein

Superworm Jim

Op woensdag 02 januari 2002 12:08 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik vind dat geen gekke opmerking...

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

vind dat zaagsel geen slecht idee.... zat er zelf weleens aan te denken om van die waterdichte spray te kopen... pc inspuiten en heel de handel in je aqarium te deponeren... hebben je vissen ook een nieuw speeltje...
vond zaagsel ook geen verkeerde opmerking

*D

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 00:52 schreef Deave het volgende:
vind dat zaagsel geen slecht idee.... zat er zelf weleens aan te denken om van die waterdichte spray te kopen... pc inspuiten en heel de handel in je aqarium te deponeren... hebben je vissen ook een nieuw speeltje...
vond zaagsel ook geen verkeerde opmerking

*D
fijn weer een nutteloze reply op een antiek topic..(dit misschien ook wel... :P )

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 12:08 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Er worden toch wel eens meer van dit soort opmerkingen gemaakt?? wat is er nu ineens aan deze zo belangrijk dat er een moderator er een opmerking over maakt??? :?

Maar jongens, werkt al die dempings rommel wel??? Je zit toch nog steeds met het fangeluid en het maakt toch niet uit of je nou je pc metvloertegels volgooit of niet??? ja voor trillingen, maar is dat de grootste herrie bron dan???

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18
In de stilte-topics hier lees je vaak dat mensen spikes aanraden om het contactoppervlak tussen de kast en de vloer zo klein mogelijk te maken zodat het geluid niet doordreunt. Maar ik vroeg me af, zou je dat ook niet kunnen bereiken door je kast op een opgepompte fietsbinnenband te zetten?

Verwijderd

je kan ook speciale "ontdreuningsstrips" gebruiken. Omdat ik bij een bedrijf werk waar acoustische suskasten gemaakt worden, neem ik wel eens wat mee >:). Tis duur spul, maar je kast trilt dus echt niet meer mee. Tis zelfklevend.
Pagina: 1