Toon posts:

bullshit die ik ooit voor school gemaakt heb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden voor school een flashfilmpje van een minuut moeten maken. Ik heb er een vrij lelijke intro en outtro aan vast geplakt om de tijd vol te krijgen :)

mijn vraag is: denk je nog dat het de moeite waard is om hier geluid achter te zetten of is bin laden al passe :P

http://www.seismic-design.nl/bop/filmpje.htm

alle crits zijn welkom, ik zou ook daadwerkelijk nog eens iets kunnen veranderen als ik het met jullie eens ben hehe :)

groente

bop

Verwijderd

inhoudelijk niet echt veel aan maar zeer leuk getekend :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind um wel gaaf (in de zin van mooi gemaakt, het "verhaal" is niet echt sterk) eigenlijk.

Gooi er iig een muziekje of wat achtergrondgeluid bij, beetje kaal zo. En het verhaal mag wel wat sterker maarja, daar ben je nu wat laat mee :)

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik vind hem echt stoer. Echt tof gemaakt man!!!!!

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

Topicstarter
nee inhoudelijk was ik nogal braindead rond die tijd :) (nog steeds wel eigenlijk... hmm ;))

Verwijderd

kewl hoor!

Voordeel van flash is dat als je ook maar een beetje kan tekenen je al gauw iets leuks hebt :) aangezien het beweegt (mensen vinden beweging leuk).

Maar ja, het geluid is inderdaad wel iets wat ik nog mis, en das wel jammer....

Verwijderd

Topicstarter
ja dat scheelt nog best veel denk ik, ik ga er vanavond maar es mee aan de slag denk ik

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Graphix = 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10
Verhaal = 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10

Niet dat je veel kunt met 1 minuut, maar ik zou er wel effectjes bijdoen (geluidseffecten dus) om het ietsje spannender te maken.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik vind 'm echt ontzettend mooi, maar ik zou er toch wel geluid achterzetten, prodigy of zo (smack my bitch up) of een of ander uptempo nummer, misschien kan je wat met de soundtrack van The Matrix....

Verwijderd

geluid wat er wel in zit is niet syngroon
verder wel kool :P

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar met welk programma kan je zoiets maken

Verwijderd

Topicstarter
denki> dat ligt denk ik aan je pc (of aan mijn filmpje, net hoe je het ziet) , op een 800mhz draait het geluid namelijk wel goed, als ie de frames niet bij kan houden gaat ie ernaast zitten

Verwijderd

LOL en nu nog in het echt >:)

Verwijderd

echt kewl gedaan! hoe heb j dat getekend? met zon potlood of met de muis?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met de muis getekend, al heb ik wel zo'n pen maar ik was te lui om het apparaat aan te sluiten :P

flash corrigeert slordige muisbewegingen overigens vrij goed, so not all the credit goes to me

wat ik wel ooit met dat pennetje in flash getekend heb is deze: http://www.seismic-design.nl/lineage/others/elf.jpg

een deel uit het plaatje in het klein: Afbeeldingslocatie: http://www.seismic-design.nl/lineage/others/elfsmall.gif

Verwijderd

doen!!! geluid erachter!!

hijs leuk!

Verwijderd

Wat is hier de bedoeling van ? Om te laten zien dat je het kan maken ? Of voor de humor?
Voor het eerste ben je geslaagd, maar voor humor ben je vet gezakt.

Ik zou er alleen maar van die geinige geluidjes onder zetten, geen muziek. Met geluid raak je de humor meer, maar dan nog... Die alience hebben helemaal niets met het verhaal te maken, had je eerst iets anders in je gedachten ?

Je kan wel mooi tekenen, dat staat vast.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 20:14 schreef denki_akira het volgende:
geluid wat er wel in zit is niet syngroon
Jupz, hier ook niet, terwijl mun compu zo goed als alle andere filmpjes wel normaal trekt

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:17 schreef boppie het volgende:
akira dat ligt denk ik aan je pc (of aan mijn filmpje, net hoe je het ziet) , op een 800mhz draait het geluid namelijk wel goed, als ie de frames niet bij kan houden gaat ie ernaast zitten
ik heb n G4, en het geluid is d8 ik later afgelopen dan de animatie

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff kort uitleggen:

ik moest voor school een filmpje maken in flash, met een lipsync stukje erin. Het lipsync stukje was dus: "Its one small step for man, one giant leap for mankind", we weten wel van wie dat is...

Het was dus puur om het technische, dus of je met flash overweg kan. Ik ben volledig op de hoogte dat het verhaal crap is, en ik heb het on the run ook wel een beetje aangepast, want ik wou die alien bin laden laten opstralen, en dat dan zijn shuttle neerstortte op het witte huis ofzo, maar toen had ik geen zin meer en de minuut vol dus heb ik em maar bin laden laten pletten :) het was toch maar 1 studiepunt, maar ik heb wel lol gehad

voor de humor zeg je dat ik vet gezakt ben, dat kan natuurlijk, maar ik vind het op zich nog best een grappig filmpje, ook al zit er dan totaal geen verhaal in. (beetje arrogant van tijd tot tijd moet toch kunnen? :) )

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:24 schreef boppie het volgende:
ik heb het met de muis getekend, al heb ik wel zo'n pen maar ik was te lui om het apparaat aan te sluiten :P

flash corrigeert slordige muisbewegingen overigens vrij goed, so not all the credit goes to me

wat ik wel ooit met dat pennetje in flash getekend heb is deze: http://www.seismic-design.nl/lineage/others/elf.jpg

een deel uit het plaatje in het klein: [afbeelding]
sow..dan kun je flink goed tekenen zeg!

Verwijderd

Topicstarter
hmm als het geluid langer door loopt is je pc te snel hehe :P

naja, op een thunderbird 850 deed ie het goed, en daar werd het op nagekeken, dus nou ja, jammer :) heb me studiepuntje toch al hehe

het filmpje is HEEL zwaar omdat ik veel gebruik heb gemaakt van alpha channels

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ziet er tof uit.. mooi getekend... verhaal ook wel grappig :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

stemmen lopen ook mooi synchroom met elkaar bij mij.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:37 schreef Deneb het volgende:
Kijk en leer.
sow, heb jij die gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
erg leuk, stuk beter verhaal dan die van mij :) (alhoewel de inslag een beetje hetzelfde is)

Verwijderd

Nee, die eer komt mij niet toe, maar die is ook wel "zwaar" maar loopt wel synchroom.

Verwijderd

Kijk en leer.
Saai.

Vond ik die andere tenminste nog creatiever verzonnen en beter getekend. (sorry.)

Verwijderd

Topicstarter
hmm die draait hier wel aardig toch, terwijl die van mij hier haperd als een gek (233mhz)

ik zal es kijken of ik met dat geluid kan klooien zodat het wel goed loopt

leer ik misschien nog wel wat van

dank voor de crits

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:40 schreef boppie het volgende:
erg leuk, stuk beter verhaal dan die van mij :) (alhoewel de inslag een beetje hetzelfde is)
kan die inslag ook anders dan :? :) :P

• Oefening
  • Niet online
Kijk en leer.
Te veel herhaling, te saai, slap einde, enz. Kortom, die van Bob is beter. :)

[edit]
Iemand die toevallig nog de url heeft/weet van dat filmpje met zo'n troepje toeristen die na het signaal 'NOW' vermomde Amerikaanse militairen te zijn? Die was pas sterk :)

Verwijderd

Topicstarter
ja , van de kant van bin laden zeg maar :) zou op zich wel origineel zijn, misschien als ik nog een keer een flashfilmpje maak ofzo...:)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:45 schreef nelis het volgende:

[..]

Te veel herhaling, te saai, slap einde, enz. Kortom, die van Bob is beter. :)
Zoals die van Bob op dit moment is ? je maakt een geintje zeker? Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik ben alleen de messenger. Maar om je smaak te begrijpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 20:49 schreef Deneb het volgende:

[..]

Zoals die van Bob op dit moment is ? je maakt een geintje zeker? Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik ben alleen de messenger. Maar om je smaak te begrijpen.
ik stel je commentaar wel op prijs hoor, meestal heb je aan negatieve kritiek meer dan aan positieve, ook al is dat laatste leuker om te horen :)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 01 januari 2002 20:49 schreef Deneb het volgende:

[..]

Zoals die van Bob op dit moment is ? je maakt een geintje zeker?
Nee, ik maak geen geintje. Bekijk dat filmpje eens goed, wat raketten die de lucht ingaan en dan keer op keer bin laden net niet raken behalve op het eind want dan blijft ie om een onverklaarbare reden opeens gewoon stil staan (1sec-lijm :?). Dat zingen erbij is dan misschien een pluspunt, maar de rest is gewoon slappe herhaling en een slecht einde.

Kortom, die van Bob is beter => weinig tot geen herhaling, beter/mooier getekend, het einde is (hoewel nog steeds slap) beter, enz.

Geef jij maar eens aan waarom je die andere beter vindt, ik kan me geen reden bedenken (behalve the music part)...

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat, ik zal proberen er vanavond geluid achter te krijgen, misschien dat je dan een wat duidelijker beeld krijgt, die van mij is wel een beetje saai zo zonder geluid

Verwijderd

Omdat er een muziekje bij zit en de tekst veranderd is(lol) krantenknipsel ipv getekend hoofd.(kan ook zijn dat die slecht kan tekenen, maar ook lol) Maar over het einde ben ik het met je eens.
, wat raketten die de lucht ingaan en dan keer op keer bin laden net niet raken
Dat is toch de harde waarheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het altijd zo jammer bij geimporteerde plaatjes dat ze zo blokkerig zijn in flash, maarja anders is het helemaal niet meer te doen kwa snelheid

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:08 schreef boppie het volgende:
ik vind het altijd zo jammer bij geimporteerde plaatjes dat ze zo blokkerig zijn in flash, maarja anders is het helemaal niet meer te doen kwa snelheid
dan trace je ze toch ff?

Verwijderd

wow, gaaf gemaakt !

Verwijderd

ik dacht met flash altijd dat het standaard images waren die je inkon voegen en dan verschillende kleuren en groottes kon geven maar je moet het dus echt allemaal zelf tekenen?.. Net zoeits als dat je met paint de POTLOOD tool neemt?...dan lijkt het me Heeeeeel moeilijk...
heb ik nu gelijk of niet?
over dat paint gedoe..

{Ik vindt [als mijn verhaal hierboven klopt} Dat je prachtig kan tekenen..En een goeie fantasie hebt [kijk maar naar de poppetjes] alleen het verhaal..tjah je hebt het al vaker gehoort :)

Verwijderd

Grappig man!

Verwijderd

Topicstarter
Rmon> Ik heb het inderdaad zelf getekend, maar het scheelt ook dat ik op papier veel teken. Het is niet zo moeilijk als het lijkt, je moet er gewoon handigheid in krijgen. Een beetje hetzelfde als een spelletje goed kunnen spelen zeg maar, in het begin had ik veel moeite met de muis goed onder controle te hebben, maar als je wat oefend, wil dat best. Als je op gewoon papier een beetje kan tekenen, dan kan je dit ook wel...

flash tekent erg lekker want het programma versoepeld de lijnen die je tekent. Als je dus een ietwat bibberige lijn hebt getekend, maakt flash hier een mooie strakke lijn van. Dat neemt niet weg dat het best een hoop werk is om zo'n filmpje te maken. Uit mijn 'hoofd zal ik even opnoemen wat ik allemaal heb moeten tekenen , er kunnen er dus een paar ontbreken:

vliegende schotel
achtergrond grand canion
alien
achtergrond adghanistan
vogelanimatie
vliegtuig van voorkant
vliegtuig van zijkant
animatie achter vliegtuig van zijkant
knoppenpaneel met apocalypse now
piloot
bewegende handen
achtergrond piloot
lipsync stuk piloot (its one small step....)
bom
achtergrond bom (waar bin laden vliegt)
bin laden
bin laden klein
bloedspatters animatie
in en outtro

ik denk dat ik er in totaal zo'n 40 uur mee bezig ben geweest.

note: Ik wil niet opscheppen, als het zo over komt, excuses, ik wil alleen even illustreren dat het meer werk is dan je zo zou zeggen, uiteindelijk is het 1 minuut filmpje. Deze post is voor de mensen die flash niet zo goed kennen dus, of die gewoon domweg benieuwd waren hoe lang het duurt om zoiets te maken

Verwijderd

Topicstarter
nog een dingetje, als de tekst niet synchroon loopt, moet je even de quality van het filmpje op low zetten met je rechtermuisknop (op het filmpje met rechts klikken, en dan quality>low)

als ie het dan wel goed doet, is het filmpje te zwaar voor je pc (zoals ik al gezegd heb is het een erg zwaar filmpje, zit hier op een athlon 500 en hij haalt het nog niet)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 00:18 schreef boppie het volgende:
ik denk dat ik er in totaal zo'n 40 uur mee bezig ben geweest.

, ik wil alleen even illustreren dat het meer werk is dan je zo zou zeggen, uiteindelijk is het 1 minuut filmpje. Deze post is voor de mensen die flash niet zo goed kennen dus, of die gewoon domweg benieuwd waren hoe lang het duurt om zoiets te maken
Dit is een goede rede om het niet te downloaden. 30 dagen lang ? Zonder kosten ?
Eigenlijk wil ik dat ook wel eens proberen, is het proggie zelf een beetje te doen ?
Wel respect voor je hoor.

Ja dat wist ik nelis, maar ik pleur liever niet zo maar van alles op mijn schijfie he. :)

• Oefening
  • Niet online
Zeg, ik wacht nog steeds op een versie met muziek >:) ;)

Enne Deneb, je kan hier een trial downloaden :)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 23:10 schreef Rmon het volgende:
ik dacht met flash altijd dat het standaard images waren die je inkon voegen en dan verschillende kleuren en groottes kon geven maar je moet het dus echt allemaal zelf tekenen?.. Net zoeits als dat je met paint de POTLOOD tool neemt?...dan lijkt het me Heeeeeel moeilijk...
heb ik nu gelijk of niet?
over dat paint gedoe..
Flash zijn vectoren
Paint zijn bitmaps

D'r zijn maar weinig "tekenprogramma's" die met Vectoren werken, meerendeel is bitmap. Iets dat je maakt in Macromedia Freehand, Ad. Illustrator, etc kan je importeren in Flash en gewoon scalen naar hartelust. Een bitmap zal door Flash gerenderd moeten worden, de kwaliteit wordt dan vaak flink omlaag gehaald om filesize een beetje redelijk te krijgen en je moet ook opletten met het resizen van je afbeeldingen.

Verwijderd

Damn, ik heb net Illustrator, maar doe(lees kan) er nog weinig mee. Tijd voor veel tijd vrij maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
illustrator ben ik zelf geen fan van, ik moet ook zeggen dat ik dat niet helemaal onder de knie heb maar flash tekent veel intuitiever... geluid duurt nog ff jongens, ben de FLA kwijt :( sure i can find it somewhere in the archives...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Whehehe, geniaal. Wel grappig :)

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 11:03 schreef boppie het volgende:
geluid duurt nog ff jongens, ben de FLA kwijt :(
http://www.seismic-design.nl/bop/schoolfilmpje.fla :?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:56
Kijk en leer.
ROFL!!

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 12:13 schreef nelis het volgende:

[..]

http://www.seismic-design.nl/bop/schoolfilmpje.fla :?
HAHAHAH :) jesus ik ben echt een stumperd :P die had ik daar voor school neergezet, is waar ook...

dank je nelis
Pagina: 1