Twijfel tussen stand-alone DVD of interne DVD

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:47
Ik ben al geruime tijd er over aan het denken om een DVD speler aan te schaffen.
Nu hebben ze bij mijn ouders thuis een DVD speler gekocht, een Philips Q50, dat is dus best een prijzige.
Het beeld is echt zo ongelooflijk super strak, het ziet er echt geweldig uit. Toen zag ik het verschil tussen VHS en DVD wel. Ze hebben wel ook een heel mooie breedbeeld TV, en die zal ook bijdragen aan de super kwaliteit.

Ikzelf heb een Matchline grootbeeld TV, geen nieuwe, maar hij voldoet.

Nu vroeg ik me ook af: Als ik nou zo'n "goedkope" DVD-speler koop, zoals bijvoorbeeld een Revoy ofzo, met zo'n Zoran III chipset of zoiets, of deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS86451g.gif
Bij de kijkshop voor 300 gulden (€ 149,29).
Hij kan MP3's enzo ook afspelen.

Wat kan ik van de kwaliteit verwachten? Is dat "voldoende"? Of is het gewoon slecht?

Ik weet niet of dat iemand ervaring heeft met de DVD spelers in de goedkopere prijsklasse.

Maar nu kan ik ook een interne DVD speler kopen, voor in de PC dus, dat is goedkoper. Ik heb een tv-out in mijn PC zitten. Is de kwaliteit hiervan net zo goed als een stand-alone DVD speler?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Als je alleen wilt kijken kun je beter een standalone nemen. Deze geven over het algemeen beter beeld, maar vooral veel meer gebruikersgemak. Je hoeft je pc enzo niet aan te zetten, geen vastlopers, geen menu's die niet lekker werken of dvd's die zelfs helemaal niet afspelen, kortom, gewoon makkelijk aan te sluiten.

Wil je echter ook nog eens gaan rippen (dvd opzetten naar divx, ik zie het nut niet want je hebt een dvd speler), dan kun je beter wel voor een pc dvd gaan.

De verschillen in beeldkwaliteit zijn er wel, maar zijn niet groot. Ook zeker van invloed is namelijk de Tv die gebruikt wordt en het type aansluiting (component, rgb, s-video, composite). Persoonlijk denk ik dat je het beste af bent met een gewone standalone, het liefst met RGB scart (als je tv dit ook heeft).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik heb ook een niet zo dure dvd, een Lenco, en die werkt perfect en beeld is ook zeer goed.. ik zou zelf persoonlijk voor een standalone gaan, want een interne vind ik maar nix.. volgens mij krijg je dan ook zeker kwaliteitsverlies..

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:47
Ik denk dat ik dan maar ga voor een stand-alone.

Is er iemand die me iets kan aan bevelen?
Het liefst niet duurder dan 400 gulden.

Binnenkort is het computerbeurs in Eindhoven (waar ik woon), dus daar wilde ik er een halen.

Ik wilde overigens nog wat meer leuk speelgoed gaan kopen... :)

Er hoeft overigens niet perse DTS op, ik zou wel graag willen dat hij MP3z kan afspelen.
Regio-free is ook niet zo belangrijk op zich.
Hij mag d'r wel leuk uitzien, het ook wil ook wat natuurlijk... :)

Verwijderd

ja een
merk ew = elecktro world dvd kosten verleden jaar 2001 ongeveer 380 piek

dolby digital decoder onboard (5,1)
speelt ook mp3 af strakken 2d beeld voor dvd

gekocht bij radio modern