Nieuwe NS website

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
Bah bah bah! Ding is alleen onder IE beschikbaar. Onder mozilla wordt de toegang gewoon geweigerd! Kan hem dus onder linux niet bekijken.. helemaal niet dus.. of ik moet opera gebruiken en 1 en ander faken.

Erg dom bedacht. Heb de webmaster al gemailed..

Wat vinden jullie er verder van? Is toch best een grote/belangrijke website dacht ik zo.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:28
lijkt microshitz wel ..die had toen toch ook die site zo gebouwd dat alleen IE kon connecten ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• jep
Best lame..

Verwijderd

De ouwe vond ik ook al nix
ik wil nix met de ns te maken hebben

• E-Rick
  • Laatst online: 08-07 23:05

E-Rick

I love it :7

Onder opera doet ie het ook niet goed :(
Ik heb die luitjes gelijk een meeltje gestuurd want ik ben het er niet mee eens.

Choose life

Verwijderd

Zowee .. da's brutaal. Typisch een zondags bijklussende webdesigner of zo. Geen benul van de wereld buiten Windows/IE.

En dat voor zo'n groot bedrijf.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

[off-topic]
dudes! moete jullie nie gaan slape :+

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• jep
:+ wij vieren onze nieuwjaarsdag, he HlPdSk :?

Appelsapje? ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:41
Toch raar dat dit javascript in die site zit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (browser.mac) {
    document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../css/general_mac.css">')
} else if (browser.ie) {
    document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../css/general_ie.css">')
} else {
    document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../css/general_ns.css">')
}

• jep
Ze bakken er dus duidelijk niets van. Een waarschuwing of een aanbevolen browser.. daar kan ik mee leven.

Maar om mij er nou helemaal buiten te houden :? ;(

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 07:22 schreef j3p het volgende:

Appelsapje? ;)
.

Verwijderd

netschaap ook niet :
Deze site werkt optimaal met Internet Explorer versie 4.0 en hoger. Indien u gebruik maakt van een lagere versie van Internet Explorer en/of Netscape Navigator, kunt u hieronder de nieuwste versie van Internet Explorer downloaden.

<../graphics/but/b_12_verder_ffcc33_o.gif> Internet Explorer

Daarnaast is deze site optimaal bruikbaar met een schermresolutie van minimaal 800x600 pixels.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
de meesten gebruiken toch IE, waarom zouden ze om de rest denken?? :Z

Verwijderd

Wat kun je nou voor info vinden op de NS website: 'Damers en heren let u erop dat onze vertrek- en aankomsttijden RICHTtijden zijn.' Dat lijkt me het enig nuttige wat je op zo'n site kan zeten :+

• jep
Op dinsdag 01 januari 2002 11:55 schreef Hielkej het volgende:
de meesten gebruiken toch IE, waarom zouden ze om de rest denken?? :Z
Het gaat hier om een profi omgeving. Niet om jou homepage.

Mensen met netscape, mozilla en dus veelal linux gebruikers (e.d) kunnen hier bijvoorbeeld al niet op. Het lijkt wel een microsoft praktijk :?

Ze hebben hier dus echt niet over na gedacht. Of ze hebben een deal.

• jep
Op dinsdag 01 januari 2002 12:31 schreef jeroen1107 het volgende:
Wat kun je nou voor info vinden op de NS website: 'Damers en heren let u erop dat onze vertrek- en aankomsttijden RICHTtijden zijn.' Dat lijkt me het enig nuttige wat je op zo'n site kan zeten :+
Ik vind er elke morgen of ik vertragingen heb, zie wanneer er werkzaamheden zijn en ook nog hoe ik naar bepaalde bestemmingen kan en wat dat kost. :)

Verwijderd

ik vind de site er toch wel geinig uitzien :)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 15:48 schreef mafiasven het volgende:
ik vind de site er toch wel geinig uitzien :)
Ik vind um ook erg goed.
En tja, voor die 1% van de bezoekers die geen IE gebruikt moeten ze inderdaad maar wat verzinnen. Aan de andere kant: bestaan er nog mensen die geen IE hebben??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 01 januari 2002 05:29 schreef j3p het volgende:
Bah bah bah! Ding is alleen onder IE beschikbaar. Onder mozilla wordt de toegang gewoon geweigerd!
Nee joh, die redirect heeft gewoon een vertraging van meer dan 30 minuten >:)

de betaler vervuilt

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eerst dacht ik, maakt mij het uit, gebruik toch IE! Maar nu bedenk ik me opeens dat we op school op alle computers alleen maar Netscape hebben!! Dat zuigt! Kan ik niet meer zien hoe laat ik de trein moet hebben :(

Gelukkig is er 9292ov.nl nog... Maar NS planner vond/vind ik altijd prettiger.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• jep
Op dinsdag 01 januari 2002 16:34 schreef SVL het volgende:

[..]

Ik vind um ook erg goed.
En tja, voor die 1% van de bezoekers die geen IE gebruikt moeten ze inderdaad maar wat verzinnen. Aan de andere kant: bestaan er nog mensen die geen IE hebben??
Linux gebruikers.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 21:35

Wokschotel

Op 6 wielen

[..]

Ik vind um ook erg goed.
Zo'n professionele site moet gewoon onder alle browsers werken. Ik ken mensen die uit principe geen IE gebruiken, of die dat gewoon niet kunnen.

Maar ach, ik denk dat het wat kinderziektes zijn, en die worden er echt nog wel uitgehaald :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 01 januari 2002 17:17 schreef rdgf het volgende:
Maar ach, ik denk dat het wat kinderziektes zijn, en die worden er echt nog wel uitgehaald :)
Dat zeiden ze direct na de privatisering ook >:)

de betaler vervuilt

Verwijderd

reactie op die 1 procent: zie je hoe erg de monopolie van MS is? Het is trouwens geen 1 procent en als dit door blijft gaan heb jij geen keus ook al wil jij een andere browser.

Dit is helemaal niet nodig, het zou zelfs makkelijk zijn om een pagina te maken die alleen maar uit HTML bestaat dan deze onzin shit. :r

Ik wil ook even zeggen dat de website met Internet Explorer op de mac het ook niet doet (net zoals alle andere browsers: netscape 4, 6, mozilla, iCab, Opera, OmniWeb...)

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 17:17 schreef rdgf het volgende:

[..]

Zo'n professionele site moet gewoon onder alle browsers werken. Ik ken mensen die uit principe geen IE gebruiken, of die dat gewoon niet kunnen.

als er kinderziektes zijn moet je zo'n website niet online zetten zeker niet met dit soort kinderziektes. Ik vraag me toch af of Microsoft niet deze website gratis voor ze heeft gemaakt.

Verwijderd

Postbank heeft dit trouwens ook. Ben al overgestapt op SNS.

Met privatizering kon ik toch ook een ander spoorwegen bedrijf kiezen??? Niks privatizeren, vertraging en verkloting zou je bedoelen.

(ik ben echt heel erg boos)

dit soort sites vragen om DDOS attack :r

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 10:56 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

als er kinderziektes zijn moet je zo'n website niet online zetten zeker niet met dit soort kinderziektes. Ik vraag me toch af of Microsoft niet deze website gratis voor ze heeft gemaakt.
dat begin je je natuurlijk nu wel af te vragen als die alleen ie compatible is :o

• JeroenE
  • Niet online
Ik wil ook even zeggen dat de website met Internet Explorer op de mac het ook niet doet (net zoals alle andere browsers: netscape 4, 6, mozilla, iCab, Opera, OmniWeb...)
Ach, ik krijg 9 van de 10 keer dat ik er naar kijk gewoon keihard een "page not found" error (gewoon met IE 5.5SP2 en wat hotfixes enzo). Kan hij doc0.asp niet vinden. Het is niet echt klantgericht, maar dat waren ze bij de NS toch al een tijdje niet meer? :'(

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 16:09

Speedpete

was barman

* Speedpete dacht slim te zijn

Ik ff met IE naar NS... Ff een paar paginaatjes geopend, waaronder de planner en adresje gecopied..

Adres in Netscape 4.7 gepasten en boem: illegal operation en vast... Misschien doet ie het met 6.0 wel...

Dusse, die site werkt gewoon niet onder Netscape. Laat staan dat ie helemaal af is. (sommig pagina's staan er half)

Ik reisplan echter nooit met de website...
* Speedpete pak gewoon het spoorboekje of de reisplanner van flop

:P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:03 schreef jeroene het volgende:

[..]

Ach, ik krijg 9 van de 10 keer dat ik er naar kijk gewoon keihard een "page not found" error (gewoon met IE 5.5SP2 en wat hotfixes enzo). Kan hij doc0.asp niet vinden. Het is niet echt klantgericht, maar dat waren ze bij de NS toch al een tijdje niet meer? :'(
hahahah zelfs met IE:windows werkt het niet goed. tjonge wat een loosers die webdesigners (moet m'n boosheid kwijt, gaat langzaam)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:05 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

hahahah zelfs met IE:windows werkt het niet goed. tjonge wat een loosers die webdesigners (moet m'n boosheid kwijt, gaat langzaam)
ik denk dat je dat nu wel gedaan hebt in je vorige posts ;) :+

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Toch wel wreed dat juist de NS geen NetScape meer accepteerd :+

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:09 schreef mafiasven het volgende:

[..]

ik denk dat je dat nu wel gedaan hebt in je vorige posts ;) :+
mmmmm denk denk denk, neee :)

En wat ze ook niet moeten flikken is voor alle non Windows+IE users een lullige website maken. Gewoon voor iedereen het zelfde en werkend!!!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Sukkels! Meteen een mailtje gestuurd! Zijn ze nou helemaal belazerd bij de NS(B)?!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:16 schreef wzzrd het volgende:
Sukkels! Meteen een mailtje gestuurd! Zijn ze nou helemaal belazerd bij de NS(B)?!
heb ook een mailtje gestuurd en raad iedereen aan om dat ook te doen.

webmaster's email adres: Webmaster-wwwnsnl@reizigers.ns.nl

Verwijderd

ik ben benieuwd hoeveel die website heeft gekost. Had de NS beter voor iets anders kunnen gebruiken. ZOALS EEN GOEDE WEBSITE hahah lol!!! eikels :)

• sll
  • Laatst online: 08-07 22:46

sll

Op woensdag 02 januari 2002 11:01 schreef sharky_k_ het volgende:
Postbank heeft dit trouwens ook. Ben al overgestapt op SNS.

...
Ik ben juist vrij tevreden over de Postbank-site: deze is redelijk toegankelijk met Mozilla (Windows). Alleen een paar slordigheden (te kleine frames enzo) maar dat is met de nieuwste Mozilla al een klein beetje verbeterd.

On-topic: ik vind het ook werkelijk belachelijk dat de NS-site geen andere browsers dan IE meer accepteert. Ik heb geprobeerd een interne link naar de adresbalk van Mozilla te kopieëren. Pagina wordt wel weergegeven, maar met renderfouten. Het belangrijkste (reisplanner) werkt helemaal niet.

Dat wordt dus ook een mailtje van mij naar de webmaster.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 02 januari 2002 11:01 schreef sharky_k_ het volgende:

dit soort sites vragen om DDOS attack :r
Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan toen DoS-attacks nog niet zo in waren. Na een stomme vertraging van de NS had ik het helemaal gehad. Gelukkig kon ik mijn nieuwe DoS-programmaatje op 10 UltraSPARCS uitproberen :o :)

Ohja:
The site www.ns.nl is running Apache/1.3.22 (Unix) (Red-Hat/Linux) mod_ssl/2.8.5 OpenSSL/0.9.6 DAV/ 1.0.2 PHP/4.0.4pl1 mod_perl/1.24_01 on Linux.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:23 schreef sll het volgende:

[..]

Ik ben juist vrij tevreden over de Postbank-site: deze is redelijk toegankelijk met Mozilla (Windows). Alleen een paar slordigheden (te kleine frames enzo) maar dat is met de nieuwste Mozilla al een klein beetje verbeterd.
offtopic:
die SNS site werkt met alle browsers en ik gebruik OmniWeb omdat ik die relaxed vind

• Martin Sturm
  • Laatst online: 07-07 15:30
Uh.. als ik http://www.ns.nl/overig/ in m'n browser open (toevallig was dat net ff konqueror) krijg ik gewoon een directory overzicht :P

<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr><td width=490><center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1009967526.png'[/img]</center></td></tr></table>

(sorry voor de layout :) )
Lat modified: 04-Jan-2002 16:58 uhh :?

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kolere, wat een amateurs! Dat is toch niet normaal!

• Martin Sturm
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik heb ook gemaild :)

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
mijn e-mailtje aan de NS, achja. tis eigenlijk gewoon een bullshitverhaal maar wilde ze toch ff laten weten dat ik het ruck vondt.
Geachte Webmaster,

waarom kan ik alleen nog maar met Internet Explorer op jullie site komen?

Ik gebruik normaal altijd opera omdat deze lekker vlot is maar ik kan me somehow voorstellen dat jullie IE vragen want dat is al net zo traag als jullie service.
Het valt me dus vies tegen van jullie! BAH!

Ik snap wel dat deze e-mail niet erg opbouwend is maar vind het gewoon slecht dat het onder dan 'alternatieve' browsers niet werkt.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:46 schreef intert0y het volgende:
mijn e-mailtje aan de NS, achja. tis eigenlijk gewoon een bullshitverhaal maar wilde ze toch ff laten weten dat ik het ruck vondt.
[..]
ik kom er met opera wel op :?

• sll

sll

Op woensdag 02 januari 2002 11:59 schreef mafiasven het volgende:

[..]

Opera die zich identificeerd als IE wil wel. Opera die zich als Opera identificeerd kan niet.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:59 schreef mafiasven het volgende:

[..]

maar werkt het ook?

Ik kom er ook op met alle browsers.

• JeroenE
  • Niet online
Opera die zich identificeerd als IE wil wel. Opera die zich als Opera identificeerd kan niet.
En dan nog... Als je een reisadvies vraagt krijgt je dit soort onzin te zien:
code:
1
1) { layerPageMoveTo('timeiconDIV',26,y); y+=layerGetContentHeight('timeiconDIV'); } layerPageMoveTo('timeDIV',26,y); layerPageMoveTo('eerderlaterDIV',458,y+4); selectpos=y; y+=layerGetContentHeight('timeDIV'); y+=14; layerShow('selectDIV'); if (iconcompensation>1) layerShow('timeiconDIV'); layerShow('timeDIV'); layerShow('eerderlaterDIV'); layerPageMoveTo('pre1DIV',0,y); layerPageMoveTo('pre0DIV',0,y)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 23:43

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Aan de andere kant: bestaan er nog mensen die geen IE hebben??
Zekers, hier isser een. (linux gebruiker)

ik vind IE trouwens een zeer onhandig programma, typisch MS.
voorbeeldje: als ik een nieuw window open om daarin een andere site te bezoeken druk ik in mozilla meestal op CTRL+N en tik dan het URL, lekker snel.
in IE kan je ook op CTRL+N drukken, maar vervolgens legt ie de focus niet bij de URL balk, waardoor ik alsnog naar de muis moet grijpen om eerst ff in de url balk te klikken voor ik kan gaan tikken. heel onhandig.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• InNuedo
  • Laatst online: 07-07 14:46
Hmm, met IE6.0 met XP krijg ik een lege pagina te zien.. Als ik dan de source bekijk is deze gewoon midden in een javascript functie opgehouden?
leve de ns |:(

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 02 januari 2002 12:35 schreef Aaargh! het volgende:
in IE kan je ook op CTRL+N drukken, maar vervolgens legt ie de focus niet bij de URL balk, waardoor ik alsnog naar de muis moet grijpen om eerst ff in de url balk te klikken voor ik kan gaan tikken. heel onhandig.
Alt-D, wie heeft het hier over een muis? :9

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-06 23:43

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 02 januari 2002 13:00 schreef mithalph het volgende:
Nog steeds een extra handeling.

trouwens, in Mozilla doe ik meestal CTRL+T, wie heeft 't over nieuwe windows :P

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• jasjenl
  • Laatst online: 16:01

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 02 januari 2002 12:35 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

ik vind IE trouwens een zeer onhandig programma, typisch MS.
voorbeeldje: als ik een nieuw window open om daarin een andere site te bezoeken druk ik in mozilla meestal op CTRL+N en tik dan het URL, lekker snel.
Of je leert natuurlijk eerst eens hoe shortcuts in IE werken, met andere woorden: als je ff op ALT+D drukt kom je ook, zonder je muis aan te hoeven raken, in de url balk :Z
Dat anti MS/IE geblaat altijd... Ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf ondersteuning voor andere browsers overboord gooit, feit is gewoon dat als je bij een redelijk bezochte website naar het percentage niet-IE gebruikers kijkt, dit zo klein is dat het soms niet de moeite/kosten loont om voor alle browsers/platformen compatibiliteit te waarborgen. Lullig voor alle IE weigeraars, maar zo gaat het wel vaak.

edit:
moet toch eens sneller reageren, iemand was me al voor met ALT-D

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 13:00 schreef mithalph het volgende:
Of CTRL+O

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik vind dit echt enorm triest van de NS. Het is toch niet zo moeilijk om een site te bouwen zonder al die browserspecifieke bullshit erin? Dan ben je gewoon een nep web ontwikkelaar vind ik.
Ik denk eraan om die klojo's maar eens een mail te sturen of ik bel Netelenbos :r zelf wel op...

[deze advertentieruimte is te koop]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 02 januari 2002 13:05 schreef jasjenl het volgende:

[..]
Ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf ondersteuning voor andere browsers overboord gooit, feit is gewoon dat als je bij een redelijk bezochte website naar het percentage niet-IE gebruikers kijkt, dit zo klein is dat het soms niet de moeite/kosten loont om voor alle browsers/platformen compatibiliteit te waarborgen.
Een website maken die alleen in MSIE werkt kost meer moeite dan een website maken die op alle grote browsers voor zeker 90% goed functioneert.
Tis gewoon een bagger-designer.

Verwijderd

Dat browser specifieke gezeur gaat ook totaal voorbij aan het concept van Internet met open standaarden. Heb je wel eens een website gezien die je alleen met Netscape kunt openen ?
Ik vind dit (als Linux gebruiker) erg triest. De NS is de enige aanbieder van het product treinvervoer (oke zijn nog een paar kleintjes) en bij een zaak als Vobis (die ook een browserspecifieke site heeft/had) kun je zeggen ik ga naar de concurrent. Bij de NS is dat niet zo.
:(

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij, of doet die planner het helemaal niet..?

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 11:20 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

heb ook een mailtje gestuurd en raad iedereen aan om dat ook te doen.

webmaster's email adres: Webmaster-wwwnsnl@reizigers.ns.nl
hihi heb ook ff boos emaltje gestuurt, ik draai alleen maar ie en heb niets te zoeken op die site maar daar gaat het dan ook ff niet om >:)

Verwijderd

Om maar even in het hol van de leeuw te springen:
Het IS en BLIJFT toch altijd nog Netscape die zich niet aan de w3c HTML standaard houdt. Ik kan daarom best begrijpen waarom veel mensen een hekel hebben aan NS.

IE progged een stuk makkelijker.. Als je de keus moet maken tussen IE en NS (wat beiden ong. evenveel tijd kost om browser-specifieke scripts te maken) dan is het voor mij snel gemaakt: IE.. Het kan meer en het is makkelijker.

Da's de view van een IT-prof.. Heb er zelfs een keer een stageonderzoek naar gedaan. IE implementeerd makkelijker kwam daar o.a. uit.. Het zijn gewoon de harde feiten.. Business is business..

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thingol/ns.jpg

BTW: Harde feiten, maar waarom kan ik wel 95% van de websites wel normaal bekijken (Opera 6.0)? Ik blijf erbij: slecht ontwerp.

• reinouts
  • Laatst online: 08-07 22:51
Wouterd: ik mag toch hopen dat jij met je bul niet in het Netscape 4.x tijdperk was blijven hangen. :Z De Netscape >=6.1 versies houden zich als de beste aan de W3C standaarden.

Er is overigens al een Mozilla tech evangelism bug geopend over het NS probleem:

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=117602

• balk
  • Laatst online: 08-07 20:40
voor de konqueror gebruikers onder ons: Je kan konqueror zo instellen dat ie bij het bezoeken van www.ns.nl zich voordoet als IE. je kan dan wel (met moeite) een reisje plannen.... (als konqueror niet crasht :( )

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dat het tijd wordt voor actie: MASSAAL mailen!

Verwijderd

reinouts: Ik verkondig hier niet mijn eigen mening, maar die van een groot deel van commercieel-denkend Nederland.

Wanneer een product niet presteerd duurt het over het geheel genomen een tijd voordat het weer 'mag'... Als jij een Opeltje koopt een hij gaat stuk, ga je dan bij de aanschaf van een andere auto alsnog bij Opel kijken?

Als een product zich niet bewijst dan zal er voor een alternatief gekozen worden. Wanneer dit alternatief naar behoren werkt dan is er dus geen nieuwe evaluatie nodig op functioneel gebied. Aangezien zowel IE, NS als Mozilla gratis zijn gaat het slechts om prestaties: IE heeft op het juiste moment superioriteit gehad en dat heeft NS opgebroken.

C'est ca.. Nothing we can do about it.. Ook al is die open-source NS nog zo gaaf.. Het bedrijfsleven krijgen ze niet zomaar meer mee..

Voor het eerst moet ik zeggen dat de NS een bedrijfsgerichte beslissing heeft genomen / laten nemen ;)

Verwijderd

http://www.ns.nl/binnenland/binnenland.cgi?Binnenland/Service/Klantenservice

[/quote]
Voor vragen, opmerkingen of klachten over NS of NS-producten, kunt u schrijven naar:

NS Klantenservice
Antwoordnummer 4470
3500 VE Utrecht

Copyright (auteursrecht)
Copyright NV Nederlandse Spoorwegen 2002. Alle rechten voorbehouden.
[/quote]
E-mail: vanaf derde kwartaal 2002

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Op woensdag 02 januari 2002 14:14 schreef wouterd het volgende:
Om maar even in het hol van de leeuw te springen:
Het IS en BLIJFT toch altijd nog Netscape die zich niet aan de w3c HTML standaard houdt. Ik kan daarom best begrijpen waarom veel mensen een hekel hebben aan NS.
Dan kan de NS toch gewoon een site maken volgens de HTML standaarden? Dan kan iedereen met een fatsoenlijke browser erop. Opera heeft een van de betere HTML implementaties. Waarom kan ik die niet gebruiken?

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik weet niet of dit al gezegd is (volgens mij niet) maar als je een alternatief zoekt voor de reisplanner moet je op www.bahn.de kijken. Dit is de Duitse reisplanner, en die doet het niet alleen voor Duitsland, maar voor heel Europa, dus ook Nederland. Het is zelfs een betere planner dan die van de ns, als je reizen over de grens plant. Ik kwam er achter via de Duitse planner dat je om negen uur 's avonds nog best met de trein van Gouda naar Leuven kan. Toen ik een kaartje ging kopen om 20:45 aan het loket bij de ns zeiden ze me dat ze me best een kaartje wilden verkopen, maar dat ik er toch niet meer kwam omdat er geen treinen meer gingen (dit was ook wat de ns reisplanner zei). Dat was dus niet waar. Ook wist de Duitse planner een efficientere route te geven (voor negenen).

Ohja, ik heb natuurlijk wel ook een zeik-mailtje naar de ns gestuurd. Ik vind wel dat iedereen dat moet doen, misschien dat ze er dan achter komen dat echt niet de hele wereld ie gebruikt.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar ff een mailtje gestuurd :r
Hallo,

Zojuist probeerde ik op de NS-site te komen, maar dat liep op niks uit.
Vanaf mijn Macinosh met Netscape 4.79 (de nieuwste uit de 4.x-reeks die een
paar maanden geleden is uitgebracht!) kreeg ik een melding dat de site alleen
met Internet Explorer werkt.    Hetzelfde verhaal met Konqueror (vanuit Linux)
Er is wel heel bij de hand een downloadlinkje voor Microsoft Internet
Explorer gezet.
Met alle plezier, maar als U mij kunt uitleggen wat ik aan Internet Explorer
heb als Linux gebruiker??

Ik vond het ronduit ONBESCHOFT dat jullie mensen op deze manier naar het
Windows-platform en Microsoft software toedwingen.
Dit is pure discriminatie van Linux, FreeBSD, BeOS, en Netscape gebruikers.
Werkelijk het toppunt van klant-onvriendelijkheid.

Ik verzoek U daarom de oude site weer terug te zetten.   Wat mankeerde er aan
de oude site?   Helemaal niks.    Die werkte toch prima?
Die nieuwe site is een en al achteruitgang, want een deel van de
computer-gebruikers kunnen de site niet meer gebruiken en jullie dwingen de
mensen om commerciele software te gebruiken (Windows+IE) terwijl GNU Software
(oa. Linux) ook prima werkt mits een site goed in elkaar zit.

Simon

Verwijderd

Xtra, ik ben het met je eens dat die site van de NS bagger is ontworpen.. Al die absolute divjes zijn gewoon tekenen van een webdesigner die er niets van snapt!

Waar het mij om ging is het NS vs MSIE verhaal..
Zo'n simpele site als die van de NS, vooral hun reisplanner kun je makkelijk in 'platte' html opmaken: dan kan iedereen er op..

Ik denk dat het webdesign burootje wat hier achter zit het nog zwaar te verduren krijgt ;)
Op woensdag 02 januari 2002 14:36 schreef xtra het volgende:

[..]

Dan kan de NS toch gewoon een site maken volgens de HTML standaarden? Dan kan iedereen met een fatsoenlijke browser erop. Opera heeft een van de betere HTML implementaties. Waarom kan ik die niet gebruiken?

• xtra
Op woensdag 02 januari 2002 14:30 schreef wouterd het volgende:
C'est ca.. Nothing we can do about it.. Ook al is die open-source NS nog zo gaaf.. Het bedrijfsleven krijgen ze niet zomaar meer mee..
Is het al iemand opgevallen dat ze Linux gebruiken op hun webserver? :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 02 Jan 2002 13:45:37 GMT
Server: Apache/1.3.22 (Unix)  (Red-Hat/Linux) mod_ssl/2.8.5
   OpenSSL/0.9.6 DAV/1.0.2 PHP/4.0.4pl1 mod_perl/1.24_01
Set-Cookie: guest=yes; path=/; expires=Wed, 09-Jan-2002 13:45:37 GMT
Connection: close
Content-Type: text/html

Verwijderd

OK... Ik heb even contact opgenomen met de NOS..

Verzin een mooi verhaal waarin dit staat en mail het naar:
voorlichting@rtv.nos.nl

Dat is het e-mail adres waar ze dus nieuwstips accepteren..

Kijken of jullie het op het journaal van vanavond kunnen krijgen.. Succes! ;-)

Verwijderd

Xtra, lees mijn sign... put on your kneecaps... and start apologizing :)
Op woensdag 02 januari 2002 14:45 schreef xtra het volgende:

[..]

Is het al iemand opgevallen dat ze Linux gebruiken op hun webserver? :P

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 07:39

Valium

- rustig maar -

Beste NS webmaster,

Ik was altijd een vaste bezoeker van de NS website. Nu is ineens voor mij de website onbenaderbaar geworden. Ik vraag mij af waarom?

Wat mij als computerexpert vooral zorgen baart, is dat u een programma aanbeveelt die er (vanuit historisch oogpunt) om bekend staat gevaarlijk te zijn voor de privacy. Ook biedt de browser (Microsoft Internet Explorer) geen goede ondersteuning voor html 4.0 en XHTML 1.0. In plaats daarvan bepaalt Microsoft een eigen standaard die niet werkt op andere browsers.

Normaal gesproken ben ik er niet op tegen dat een bedrijf kiest voor een bepaald product, echter hier wil ik wel bezwaar tegen aantekenen. Vooral omdat het hier over een programma gaat wat door een door rechtzaken en monopoliemisbruik geteisterd bedrijf geproduceerd wordt. Dit stelt ook uw website niet in een al te positief daglicht.

Hier komt nog bij, dat een bepaald deel van de internetters (Mensen die geen Windows/Mac gebruiken) hierdoor buiten de boot vallen. Vanuit marketingoogpunt heeft Microsoft namelijk besloten geen browser beschikbaar te stellen voor concurrende besturingssystemen. Dit is in mijn ogen een kwalijke zaak voor u, aangezien een bedrijf die op deze manier zaken doet, geen lang bestaansrecht beschoren is in deze vorm. U zou er beter aan doen om bijvoorbeeld Netscape 6.2 aan te bevelen. Deze browser is beter uitgerust wat betreft standaardondersteuning en is ook voor een groter publiek bruikbaar. Bovendien is de continuiteit van deze browser beter gegarandeerd aangezien het om een project gaat wat gedragen wordt door de gebruikers zelf. Dit in tegenstelling tot de Marketing en Winst gedreven pogingen van MSIE. De nadelen stapelen zich torenhoog op, en het is in mijn ogen dan ook totaal onbegrijpelijk dat u kiest voor zulk een inferieur product. De enige reden die ik hier zou kunnen verzinnen is dat de MSIE browser zelf programmeerfouten repareert bij het laden van de pagina. Als uw keus is gebaseerd op deze eigenschap, dan kunt u beter een ander ontwikkelteam aannemen voor uw aanwezigheid op het internet.

Ik wil u danken voor de tijd die u heeft genomen om naar mijn relaas te luisteren en hoop oprecht dat u begrijpt dat het mij ernst is. Ik zou ook graag zien dat u deze brief doorstuurt naar de personen die voor deze keus verantwoordelijk zijn.

Hopelijk tot ziens op uw website,
Vincent van Adrighem
Zo, en nu maar kijken of ze d'r wat mee doen.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 14:39 schreef wouterd het volgende:
Waar het mij om ging is het NS vs MSIE verhaal..
Dat doet hier (1) niet terzake en (2) is een juridische kwestie. IE is opgedrongen aan de consument en velen (waaronder ik) nemen dat niet. Ik gebruik principieel geen IE. Mijn bedrijf gebruikt geen IE vanwege de vele bugs. Trouwens. Ik gebruik zelf linux, dus IE werkt niet ook al zou ik het willen.

Wat deze website betreft. Dit hoort niet, en dit neem ik dus ook niet. Als zij onbeschoft kunnen zijn kan ik dat ook.

NS is een bedrijf dat mailtjes moet kunnen ontvangen.
Ik ben iemand die mailtjes kan verzenden.

Door emails te zenden kan ik hun op hogere kosten jagen, dan dat ze kwijt zouden zijn om de website beschikbaar te maken voor linux/mozilla|opera|konqueror.

Dus als NS commercieel denkt, moeten ze maar maatregelen treffen.

/me gaat vandaag zwart reizen. Conducteurs controleren toch nooit op dat traject (zijn ze te lui voor).

De NS verdient meer dan duizend euro per jaar aan mij. :r (*@#%&(@*#%&@# bedrijf.

Verwijderd

Zemanova..

Ja, er speelt hier een juridische kwestie.. Maar nee, dat is niet het enige.

Waar het mij om ging is de reden waarom bedrijven voor bepaalde software kiezen. Het hof in de US van A kan nog zo hard schreeuwen dat Bill Gates of M$ een schoft is/zijn.. Maar dat wil nog niet zeggen dat voor de meeste bedrijven IE een veel betere oplossing is. (Mede natuurlijk door een beperkte naiviteit en het niet verder kijken dan de neus lang is..)

Maar koop jij iedere week andere pindakaas, omdat je toch wilt weten of die van Calve nog steeds de lekkerste is? Denk het niet, Calve voldoet prima, toch? (Ohja, alle pindakaas is toch van Unilever, maar daar klaagt niemand over ;))
Op woensdag 02 januari 2002 14:53 schreef Zemanova het volgende:

[..]

Dat doet hier (1) niet terzake en (2) is een juridische kwestie. IE is opgedrongen aan de consument en velen (waaronder ik) nemen dat niet. Ik gebruik principieel geen IE. Mijn bedrijf gebruikt geen IE vanwege de vele bugs. Trouwens. Ik gebruik zelf linux, dus IE werkt niet ook al zou ik het willen.

• xtra
Op woensdag 02 januari 2002 14:39 schreef wouterd het volgende:
Ik denk dat het webdesign burootje wat hier achter zit het nog zwaar te verduren krijgt ;)
[..]
Ik las ergens dat EDS de site heeft ontworpen maar of ze ook het design hebben gedaan.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Veel van die grafische over-creativiteit gaat ten koste van de bruikbaarheid en levert alleen maar problemen op. Meestal voor de ontwerpers maar bij de NS dus voor de bezoekers.

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:05
Is allemaal leuk dat gezeik op de ns. Maar dat stelletje treinbestuurders hebben toch helemaal geen verstand van internet!! Die gasten zijn gewoon druk bezig om een treintje op tijd van a naar b te laten rijden. Voor pr enzo hebben ze een reclamebureau ingeschakeld en die hebben waarschijnlijk weer een (cheapass?) internetbedrijf ingehuurd om de site te maken. Ik denk dat we ons aandacht eens moeten richten op het reclamebureau dat de ns heeft ingehuurd en zelfs het internetbureau dat weer door deze pipo's is ingehuurd, duidelijk is dat dit reclame bureau ook geen idee heeft hoe de internet wereld in elkaar steekt (zoals wel vaker voorkomt) zie ook hier:http://nu.nl/document?n=50011. Misschien is het een idee, voor dat iedereen allerlei attacks op die site loslaat, dat we erachter proberen te komen wie dit matige bouwwerk heeft geproduceerd??

• xtra
Op woensdag 02 januari 2002 14:47 schreef wouterd het volgende:
Xtra, lees mijn sign... put on your kneecaps... and start apologizing :)
[..]
:P

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Wat een pikkebazen zeg. De designers zijn dus van die lui die lopen te kankeren dat IE door 99% van de bezoekers wordt gebruikt, DUS gebruiken we lekker IE-specifieke shit die niet aan de HTML-standaard voldoet.

Ten eerste: mijn Opera 6.0 staat gewoon op "Identify as IE", dus waarschijnlijk word ik in de stats als IE-gebruiker geteld. En met mij vele anderen, dus zal het allemaal wel meevallen met die 1% Overigen.

Ten tweede: al was het wel 99%, moet ik dan, net als het gepeupel dat niet beter weet, maar schaapachtig meedraven in de Microsoft-stampede? Omdat de NS, die informatie biedt die voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn, zo geil wordt van IE, moet ik maar bereid zijn dat programma uit het stof te halen of anders verstoken blijven van die informatie? Wie zijn zij om te bepalen wat ik wel en niet moet installeren op mijn duurbetaalde PC om hun miezerige verzameling brakke (foutieve) HTML-pagina's te kunnen openen? Ik weet het goed gemaakt: de volgende keer dat een conducteur om mijn kaartje vraagt (informatie die aan alle conducteurs beschikbaar moet zijn), zeg ik dat hij eerst een peniskoker moet opzetten. Ik heb betaald voor dat kaartje en ik heb besloten mijn eigendom alleen publiekelijk te tonen als de aanschouwer zijn leuter heeft uitgerust met een traditionele Congolese koker. Hij wil zo'n ding niet aanschaffen of gebruiken? Dat is niet mijn probleem, als hij mijn informatie wil bekijken, mag ik toch bepalen hoe ik die laat zien? |:(

Het gaat er niet direct om dat het Microsoft-georiënteerd is allemaal, ik zit hier ook op een Windowsbak te werken op het moment. Het gaat erom dat het zo idioot is dat aanbieders van openbare informatie je als gebruiker willen dwingen een bepaald stukje software te gebruiken en je willen dwingen te accepteren dat zij hun HTML niet fatsoenlijk willen programmeren. Als zij willen afwijken van de standaard, waarom mag ik dat als gebruiker van hun dan niet?

Als je als webdesigner iets publiceert, dan heb je IMNSHO een aantal zaken om rekening mee te houden: je wilt dat mensen je informatie kunnen opnemen, dus je moet je aan de HTML-standaard houden (die daar juist voor is), je moet fatsoenlijk met taal omgaan en je moet je bezoeker met respect behandelen (geen popups of andere ongevraagde zut). Als je dat niet doet, sluit je automatisch grote groepen gebruikers uit. Het overtreden van de eerste regel vind ik minstens zo erg als een site met in elke zin twee spelfouten en drie formuleringsfouten, waarbij je dus duizelig wordt van de misinformatie, of een site waar je van hot naar her wordt geslingerd door redirects en popups.

En nee, ik dwing webdesigners niet om hun site voor meerdere gebruikers apart geschikt te maken, zoals sommigen zullen huilen, maar ik roep alleen dat ze een standaardsite moeten bouwen die alle basisfunctionaliteiten heeft en waar IEDEREEN op kan, ongeacht zijn browser, geslacht, huidskleur, OS, huisdieren, onderbroekmaat, brilsterkte, treinabonnementsvorm, sexuele voorkeur, automerk of kunstgebit. Als ze een harde plasser krijgen van tierelantijntjes als Flash en IE-tags maken ze maar een apart hoekje: "Bekijk deze site als je ook Microsofts hielen likt." of iets dergelijks. Als ze alleen maar webpagina's in Frontpage kunnen maken dan kunnen ze beter conducteur worden.

Ik heb gezegd.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 14:58 schreef wouterd het volgende:
Waar het mij om ging is de reden waarom bedrijven voor bepaalde software kiezen.
De NS is een bedrijf en heeft gekozen voor APACHE + LINUX. Waar ik als KLANT van de NS voor KIES moet ik zelf weten.

De NS verzuimt de wensen van de klant in acht te nemen.

Dat Vobis dat doet ala. Ze hebben een doelgroep: MS gebruikers. Dat De NS dat doet slaat nergens op want hun doelgroep omvat ook de linuxgebruikers.

De NS laat hier wederom zien dat zij NIET commercieel denken, want commerciele organisaties denken aan de klant.

• xtra
Op woensdag 02 januari 2002 15:05 schreef Marger het volgende:
Verhaal +

Ik heb gezegd.
Deze kan zo door naar de NS webmaster :)

Verwijderd

Marger, AMEN! :)

• Valium

Valium

- rustig maar -

Op woensdag 02 januari 2002 15:05 schreef Marger een heel boos verhaal
[...]

Ik heb gezegd.
Dat heb je zeker :P
Stuur zoiets nou eens naar die lui toe via e-mail. Er staat een mailto adresje op die pagina.

Alleen dan krijgen ze door dat er ook nog andere mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Aldus mijn mailtje naar de NOS:
Betreft: Nieuwe website Nederlandse Spoorwegen werkt monopolie Microsoft in de hand?

LS,

De Nederlandse Spoorwegen heeft sinds 1 januari een nieuwe website. Tot mijn grote verbazing werkt deze slechts onder Microsoft Internet Explorer. Hierbij sluiten ze toch een groot deel van hun reizigersgroep - de studenten - uit. Op veel universiteiten wordt nog steeds gebruik gemaakt van Unix-achtige
systemen waar Internet Explorer niet voor bestaat.

Met vriendelijke groet / Yours sincerely,

Wouter Danes

Xconnection

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:13 schreef wouterd het volgende:
Aldus mijn mailtje naar de NOS:
[..]
LOL, ik heb ook net een mailtje naar de NOS gestuurd. Hopelijk komen er niet nog meer op dezelfde gedachte. Da's ook vervelend voor hun.

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 02 januari 2002 14:58 schreef xtra het volgende:

[..]

Ik las ergens dat EDS de site heeft ontworpen maar of ze ook het design hebben gedaan.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Veel van die grafische over-creativiteit gaat ten koste van de bruikbaarheid en levert alleen maar problemen op. Meestal voor de ontwerpers maar bij de NS dus voor de bezoekers.
design is inderdaad van eds (tenminste de vorige versie),...implementatie is gedaan door

http://www.rhinocreations.com

• sll

sll

Op woensdag 02 januari 2002 15:16 schreef Yoda het volgende:

[..]

design is inderdaad van eds,...implementatie is gedaan door

http://www.rhinocreations.com
www.rhinocreations.com:

"We are very sorry, but this website will not work with your browser."

Ach, ze zijn tenminste wel consequent :D

Verwijderd

info@rhinocreations.com
Slecht bedrijf, net de NS :) Ze leveren allebei een bagger product.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Ook meteen een e-mail gestuurd naar de mensen van :r rhino :r creations :r .

Dat zo'n groot bedrijf zich laat verleiden door zo'n prutsbedrijf...ik hoop dat ze in het vervolg (rhino) gewoon HTML gaan produceren in plaats van de huidige M$ML. :'(

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:23 schreef sll het volgende:
www.rhinocreations.com:
ik vindt die vliegenmepper wel strak. :D
"alleen te bekijken met IE etc, etc, etc ...."

• Niek
  • Laatst online: 08-07 17:01

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 02 januari 2002 15:23 schreef sll het volgende:

[..]

www.rhinocreations.com:

"We are very sorry, but this website will not work with your browser."

Ach, ze zijn tenminste wel consequent :D
Op hun eigen site hebben ze een beter browser-detectie script gebruikt, het help niet als ik Opera instel op "Identify as MSIE 5.0" :( :Z

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• balk
  • Laatst online: 08-07 20:40
deze code gebruiken ze op hun eigen site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<script>
<!-- // Browser Compatibility object
function checkBrowser() {
    this.bname = navigator.appName;
    this.ns = (this.bname=="Netscape");
    this.ie = (this.bname=="Microsoft Internet Explorer");
    this.version = parseFloat(navigator.appVersion);

this.ie4=(navigator.userAgent.indexOf('MSIE 4')>0);
    this.ie5=(navigator.userAgent.indexOf('MSIE 5')>0);
    this.ie6=(navigator.userAgent.indexOf('MSIE 6')>0);
    this.ns4=(this.ns && this.version>=4.04 && this.version<5);
    this.ns6=(this.ns && this.version>=5);
    this.mac = (navigator.appVersion.indexOf("Macintosh")>0);
    this.win = (navigator.appVersion.indexOf("Win")>0);
    this.ie5mac = (this.ie5) && (this.mac);

this.compatible=( (this.mac && (this.ns4 || this.ie5)) || (this.win && (this.ie4 || this.ie5 || this.ie6 || this.ns4)) );
    return (this)
}

var browser = new checkBrowser();

// redirect not compatible browsers
if (!browser.compatible) {
    window.location = "home/sorry.asp";
}

// -->
</script>

stelletje prutsers

Verwijderd

Goede middag...

Persoonlijk vind ik al deze kritiek *iets* te overdreven. Het aantal netscape- en andere non-compatible browsers is zo klein dat het al gauw de moeite niet meer waard is. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het toch best wel slordig is, maar daar zal de NS ook wel weer zijn redenen voor hebben. Misschien is die site over een paar weken gewoon WEL ns-compatible, dat kan je natuurlijk nooit weten. ;)

Maar nog even iets anders, ik vind de nieuwe site STUKKEN beter dan de oude. Deze draait bovendien op linux, ook al iets wat je bij grote bedrijven tegenwoordig nog maar weinig ziet, dus het valt allemaal nog wel mee. (toch? toch?)
Nog ff iets, er zijn nog maar enkele positieve reacties, wat vinden de IE-gebruikers van de site? Met dit soort issues is het ook gewoon gebruikelijk dat je alleen de kritiek hoort. Ik ben zelf ook een linux- en ex-netscape gebruiker, en ik vind netscape de laatste tijd buitengewoon slecht, van een standaard wat betreft JavaScript hebben ze daar nog nooit gehoord.
Al dat gezeik op de ns de laatste tijd, BEETJE overdreven, dan moet je maar es even op je trein wachten, anders ga je toch lekker in de file staan, en die site runt op IE best aardig.

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 02 januari 2002 15:54 schreef dirkteur het volgende:
Goede middag...

Persoonlijk vind ik al deze kritiek *iets* te overdreven. Het aantal netscape- en andere non-compatible browsers is zo klein dat het al gauw de moeite niet meer waard is. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het toch best wel slordig is, maar daar zal de NS ook wel weer zijn redenen voor hebben. Misschien is die site over een paar weken gewoon WEL ns-compatible, dat kan je natuurlijk nooit weten. ;)

Maar nog even iets anders, ik vind de nieuwe site STUKKEN beter dan de oude. Deze draait bovendien op linux, ook al iets wat je bij grote bedrijven tegenwoordig nog maar weinig ziet, dus het valt allemaal nog wel mee. (toch? toch?)
Nog ff iets, er zijn nog maar enkele positieve reacties, wat vinden de IE-gebruikers van de site? Met dit soort issues is het ook gewoon gebruikelijk dat je alleen de kritiek hoort. Ik ben zelf ook een linux- en ex-netscape gebruiker, en ik vind netscape de laatste tijd buitengewoon slecht, van een standaard wat betreft JavaScript hebben ze daar nog nooit gehoord.
Al dat gezeik op de ns de laatste tijd, BEETJE overdreven, dan moet je maar es even op je trein wachten, anders ga je toch lekker in de file staan, en die site runt op IE best aardig.
Ik vind het design strak en hij is ook lekker snel nu.
Deze versie is al eens eerder online geweest en toen was ie niet vooruit te branden,..... (is ook maar twee dagen up geweest ofzo)

• xtra
Goede middag...

Lijstje argumenten...
Dat IE bijna de standaard is, daar kun je niet omheen. Desondanks vind ik het een uitholling van het 'open' internet. Als je dan toch een keuze maakt, kies dan voor een open standaard, namelijk (X)HTML. Daarmee kun je prima een site bouwen die op de recente versies van IE, Netscape en Opera goed te bekijken zijn. Overigens doet de NS website het best goed met Opera 5 en Netscape 6. De enige reden dat het echt niet werkt is die stomme browser-check.
Dat zij bepalen welke browser ik moet gebruiken omdat dat makkelijker is voor hen vind ik belachelijk. Zoiets als een verbod in de treinen voor mensen die langer zijn dan 1,80m omdat ze dan goedkopere treinen kunnen kopen. (Beetje vergezocht maar toch.)

Een andere reden dat ik de nieuwe website geklungel vind is dat hij zo ontoegankelijk is als de pest voor mensen die afhankelijk zijn van een brailleleesregel of spraaksynthese. Ook het vergroten van de letters kan niet op een simpele manier.
Met het simpel toevoegen van een paar alt-tags bij de afbeeldingen en het gebruik maken van relatieve lettergrootten is dit opgelost. Ondanks dat de NS er regelmatig op is gewezen hebben ze het ook nu weer genegeerd.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Persoonlijk vind ik al deze kritiek *iets* te overdreven. Het aantal netscape- en andere non-compatible browsers is zo klein dat het al gauw de moeite niet meer waard is. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het toch best wel slordig is, maar daar zal de NS ook wel weer zijn redenen voor hebben. Misschien is die site over een paar weken gewoon WEL ns-compatible, dat kan je natuurlijk nooit weten.
Je maakt een denkfout, het is niet netscape (of opera etc) die incompatible is/zijn, het de site, dat is het probleem, dat mensen als lemmings achter MS aanlopen omdat ze te dom zijn om de consequenties daarvan te zien vind ik jammer maar dat website bouwer niet eens meer weten wat html is of weten wat het w3c voor organisatie is (zoals duidelijk blijkt uit deze site) dan irriteer ik me daaraan omdat ik als mozilla gebruiker onnodig wordt uitgesloten van informatie...dat veel mensen IE gebruiken (geen 99% btw) door de integratie (zonder die integratie zou niemand het gebruiken en wanneer IE niet zou kunnen meeliften op de inkomsten uit windows zou het flink stevig geprijsd zijn) is tot daaraantoe maar dat ik een zwaar overpijst os moet gaan aaschaffen met een onveilige en trage browser (waar ik dan ook nog eens honderden euro's voor betaal via de prijs van windows) om alleen maar een incompatible site te kunnen bekijken vind ik een beetje onzin.

De directie van de NS weet waarschijnlijk net zomin iets van internet als dit webdesign bedrijf en zal echt niet weten dat ze zo'n 10% van de gebruikers zonder reden uit sluiten door dit soort onzin..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Niek
  • Laatst online: 08-07 17:01

Niek

f.k.a. The_Surfer

Goede middag...

Persoonlijk vind ik al deze kritiek *iets* te overdreven. Het aantal netscape- en andere non-compatible browsers is zo klein dat het al gauw de moeite niet meer waard is.

(...)
Zo klein is het percentage non-IE gebruikers ook weer niet. Kijk maar eens naar mijn icons-stats, iets meer dan 70% gebruikt IE, inclusief alle Opera/Konqueror/whatever-browsers die op IE staan ingesteld (is zelfs standaard bij Opera). Zomaar eenderde van alle bezoekers afsluiten van een site zoals de NS vind ik ronduit idioot (en dan te bedenken dat de site best redelijk werkt in Opera)! |:( Zelfs Hotmail doet dit niet (laat alleen een waarschuwing zien dat sommige opties niet werken, wat overigens niet waar is).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Goede middag...

totaal mee oneens.
ex-netscape-4 gebruiker zeker. Nooit echt Mozilla gebruikt zeker?

Ga lekker met javascriptjes klote op een persoonlijke pagina maar niet op zo'n groote en belangrijke webpagina. Ik vind zelfs dat de NS er moet voor zorgen dat je er met Netscape versie 3 op kan.

En dit (dat) gezeik is totaal terecht!

Verwijderd

Goede middag...
Persoonlijk vind ik al deze kritiek *iets* te overdreven. Het aantal netscape- en andere non-compatible browsers is zo klein dat het al gauw de moeite niet meer waard is.
Doet me denken aan die reclame over gehoorapparaten.

Mensen zoals jij vinden het dus ook onzin om een gehoor apparaat te maken met een niet blanke kleur. Maar wat moet een donkere man nu met een blank gehoorapparaat? En dat werkt tenminste nog (ziet er alleen anders uit). Deze website werkt niet eens.
Maar nog even iets anders, ik vind de nieuwe site STUKKEN beter dan de oude.
Functioneler is het niet.
Deze draait bovendien op linux, ook al iets wat je bij grote bedrijven tegenwoordig nog maar weinig ziet,
Weinig? Wordt es wakker :)
Al dat gezeik op de ns de laatste tijd, BEETJE overdreven,
Ik vind het gewoon knap dat de NS het zo slecht doet. Elke dag moet hetzelfde gebeuren elke minuut is geprogrammeerd, en toch lukt het ze niet. Tis net windows, da's ook elke dag anders. Please try again later.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat is een aanname. Even de laatste t.net-poll aanhalend (http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Poll&PollID=437): 85.7% van de mensen gebruikte daar IE, dus nog altijd 14,3% Overig. Goed het is geen ns.nl, maar wel ook een drukbezochte site. 14% zou ik als bedrijf sowieso echt niet zomaar aan de kant zetten.

Als jij nou even persoonlijk een enquete gaat houden onder 1000 bezoekers van de NS-site en mij kunt laten zien dat het aantal niet-IE-gebruikers 'zo klein' is, dan praten we verder. Mag je meteen even uitleggen wat 'de moeite waard' precies inhoudt in deze context. Het hoeft heus niet meer te kosten om je gewoon aan de standaarden te houden die er al sinds '93 of zo zijn en die ook netjes geupdate worden. En als de NS meer wil verdienen moeten ze de IE-gebruikers uitsluiten zodat die massaal het 0900-nummer gaan bellen.
Pagina: 1 2 Laatste