Geweldige tweak voor @chello en UPC Digital !!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:52
Voor de bezitters van kabel via @chello en het UPC digital pakket; leest vooral verder.

Sinds een tijdje kun je in bepaalde regios via @chello het volgende (quotje uit site http://www.upc.nl/services/digital/digital.shtml)
Er kan nu veel meer, zoals films bestellen, digitaal muziek beluisteren en binnenkort e-mailen via uw tv, interactieve informatie opvragen en spelletjes spelen.
Video on demand en dergelijke en tevens dus email.
Nu sprak ik vandaag een man die voor UPC werkt en die zijn @chello verbinding via zijn Digitale ontvanger kreeg!!! Hij had daardoor een 5Mbit verbinding!

Ik weet niet exact de details maar misschien dat tweakers even de truuk kunnen uitproberen om te kijken hoe het werkt. Het principe was als volgt (met in de quotes commentaar).

Eerst release je je IP nr (mbv winipcfg of iets dergelijks, werkt kennelijk alleen voor mensen die dynamisch een IP krijgen van chello).

Daarna plug je je kabel van de kabelmodem in de digitale ontvanger.
Hier weet ik niet zeker hoe hij het gedaan heeft, hij kan dus ook rechtstreeks een aansluiting hebben gemaakt via zijn pc naar de digitale ontvanger. Dit lijkt me echter niet logisch maar het zou kunnen.
Daarna vraag je opnieuw een IP nr aan en voila, je krijgt een nieuw ipnr in een andere reeks die je voorheen kreeg.
Nu internet je via de digitale ontvanger die NIET gelimiteerd is!!!! Dus blazen!

Kunnen tweakers met een dergelijke configuratie even prutsen en mijn verhaal finetunen/bevestigen?

Verwijderd

8 januari krijg ik ook DTV.... enkele dagen later kan je dus zeker hier een post over verwachten of het werkt ja/nee :)

• Red devil
Op maandag 31 december 2001 18:50 schreef psychic het volgende:
8 januari krijg ik ook DTV.... enkele dagen later kan je dus zeker hier een post over verwachten of het werkt ja/nee :)
Als het zou werken, mag ik dan een virtueel biertje verwachten??? :9

Verwijderd

Zeker nog een Lancity modem?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
eh... nadat je je kabel in de digitale doosje hebt gepropt, moet je hem daarna weer in je modem proppen? of hoe? ik niet snap

Red een boom, eet een bever

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
W00T 5Mbit wil ik ook :P

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Damn, ik zit hier nog met een com21 en daar ken het niet mee :(

Verwijderd

nee is een interne opgefokte motorola modem :)

ik weet nog echt niet hoe dat precies zit....
8 jan is D-Day :)

• Red devil
Op maandag 31 december 2001 18:55 schreef BoutWout het volgende:
eh... nadat je je kabel in de digitale doosje hebt gepropt, moet je hem daarna weer in je modem proppen? of hoe? ik niet snap
Nee gewoon erinlaten. Je gebruikt die digitale doos voortaan als modem. Die gast die me dit vertelde dacht echter wel dat deze truuk niet zo lang meer zou werken.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op maandag 31 december 2001 18:58 schreef Red devil het volgende:

[..]

Nee gewoon erinlaten. Je gebruikt die digitale doos voortaan als modem. Die gast die me dit vertelde dacht echter wel dat deze truuk niet zo lang meer zou werken.
Het gaat zeker leuk worden als UPC erachter komt dat luitjes hun complete bandwith verbruiken :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21
vet als het kan 8-)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Lijkt me sterk maar goed.
Ik heb het helaas niet maar ja als dit waar is dan zou het wel niet lang meer duren voordat dit aanbanden is gelegd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
't zal allemaal wel..'k moet het eerst nogmaar eens zien...

Via welke techniek werkt dat dan?

Via kabel zal je nooit en te nimmer 5Mbit kunnen krijgen hoor :D

nouja, kan opzich wel, maar niet met een hele wijk tegelijk lijkt me :?

vertel meeeeeeeeeer :P

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 18:57 schreef psychic het volgende:
nee is een interne opgefokte motorola modem :)

ik weet nog echt niet hoe dat precies zit....
8 jan is D-Day :)
Het kan zijn dat ik nu een hele domme vraag stel :) , maar is dat Motorola geval alleen de modem of verschaft ie ook de digiTV? (2 vrienden van me hebben net een nieuwe aansluiting gekregen en hebben zo'n Motorola, dus het zou mooi zijn als de Chelloknul zich vergist heeft).

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 18:46 schreef Red devil het volgende:
Voor de bezitters van kabel via @chello
Hmm.. combinatie van @Home en Chello ofzo? :P

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

pak @home heb je lekker 10mbit :P zoals ik heb :+

-Te huur

• Xandrios
Op maandag 31 december 2001 19:24 schreef Yagermeister het volgende:
pak @home heb je lekker 10mbit :P zoals ik heb :+
10mbit? wat is dat voor onzin?

@home zit gelocket op 3.8 mbit hoor :D

• Red devil
Op maandag 31 december 2001 19:22 schreef Onno het volgende:

[..]

Hmm.. combinatie van @Home en Chello ofzo? :P
whehe heb de neiging om altijd @isp te noemen als ik over een bepaalde isp heb.

En verder heb ik geen info, alleen dat het erg snel is en tijdelijk. Wie wil het ff uittesten>???

Verwijderd

Waar gaat de utp kabel die de computer en de modem verbinden dan in bij de decoder ? zit namelijk maar 1 utp connector op de decoder.

Mvg

[ heb hier namelijk alle ingredienten en wil het wel uit testen :) ]

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

ik heb hier 10mibit volle breedte niks gelocked als je niet geloofd kom maar kijken ik kan met gemak 1mb halen voor te d/l :D

-Te huur

• Xandrios
Op maandag 31 december 2001 19:30 schreef Yagermeister het volgende:
ik heb hier 10mibit volle breedte niks gelocked als je niet geloofd kom maar kijken ik kan met gemak 1mb halen voor te d/l :D
weetje zeker dat het geen 1 Mbit is? veel software geeft het aan in BITS ipv BYTES...

• Bigs
  • Niet online
Ach je hoort wel vaker van mensen die Chello hebben in een gebied waar het pas is en dan zonder cap kunnen Internetten. Word meestal een paar weken later ingeseteld.

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 31 december 2001 19:31 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

weetje zeker dat het geen 1 Mbit is? veel software geeft het aan in BITS ipv BYTES...
zegt ie toch ook, hij spreekt zelfs over millibits >:)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
De eerste paar dagen day ik kabel had, kon ik ook met 400/500 kilobytes per seconde downloaden. Waarschijnlijk omdat de instellingen in het modem nog niet goed stonden.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

hij lult, ik heb ook @home en die 3.8Mbit klopt aardig

MechWarrior || Monsters Game

• DrNo
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Hmm 5Mbit daar begin ik niet eens aan ;)
Bij 100Mbit is het pas fijn >:) Maarjah je kan toch niet meer dan 10Mbit over een coax jagen, of is dat digi TV anders dan coax ?? (der hoeft maar 1 meter coax tussen te zitten en het is al max 10Mbit :( )

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• BoutWout
Nah.. ik heb het net geprobeerd, maar niks hoor, geen ip via je digitale doosje.

niet dat ik klaag want ik haal met regelmaat 3-400 Kbyte/s (byte ja)

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

en @Home is in bepaalde regio's echt niet gecapped op 3,8 Mbit...
Ik heb hier laatst met 2 machines tegelijkertijd 400 Kilobyte/sec per machine gehaald bij verschillende downloads, zonder proxy.
Da's toch echt 800 kilobyte per seconde, en dat is meer dan 3,8 Mbit (+- 480 kilobyte per seconde)

Verwijderd

Heb net me utp kabel in de ethernet connector van het upc digitaal kastje gestopt en hem er 10 min in laten zitten, vervolgens heb ik hem weer in de computer gestopt en me ip vernieuwd maar hier geen resultaat. De bewering dat je de kabel in het Upc digitaal kastje moet laten zitten kan niet juist zijn want dat zou betekenen dat ik me computer d.m.v. een usb of een tulp stekker aan moet sluiten op het Upc ding. Het lijkt me een verhaal wat niet helemaal waar is, mocht dit wel het geval zijn dan w8 ik natuurlijk met smart op wat meer info :) .

Mvg

• BoutWout
nee, nee, het digitaal kastje heeft gewoon een utp uitgang (ook usb e.d. trouwens) dus je tv kabel in het digi kastje, en dan via de utp uitgang, naar de nic van chello in je PC

Maar goed, bij mij ook geen resultaat, laat meer mensen het proberen, lijkt me wel relaxed

Hoe zit het dan met je upload trouwens??

Verwijderd

Ik snapte het verkeerd ja heb het nu op de juiste manier gedaan maar ook geen ip hoor. Is het misschien de bedoeling dat je de coax/glasvezel kabel die vanaf de splitter nu naar je modem gaat nu in het upc kastje steekt ? lijkt me namelijk sterk dat je kan internetten over de frequentie van Yorin of Ned1 :9 .

• Red devil
super dat bepaalde mensen het even gaan uitproberen.

Paar puntjes die heel belangrijk zijn:

Je moet eerst op je eigen chello pc je IP nr releasen/vrijgeven en niet vernieuwen! Pas als je utp kabel uit de kabelmodem hebt gehaald en in de dtv ding hebt gepropt moet je opnieuw je IP ophalen.

Upload schijnt 180 KB up te zijn

Verwijderd

Om maar even alle hopeloze ideeën uit de wereld te helpen, 5 Mbit kan idd gehaald worden via de kabel mits dit bij UPC is ingesteld, ze kunnen per gebruiker de bandbreedte instellen. Dit houd dus ook in dat die gast van chello/upc ergens op een terminal van UPC is ingelogt en zijn snelheid omhoog heeft gegooit (dit mogen ze overigens niet meer doen, mocht vroeger wel).

Wat naartuurlijk wel interesant zou zijn is dat je als je digitale televisie zou hebben dat je daar een UTP kabeltje uit kon trekken en deze op je pc aan kan sluiten, zodat je internet & digitale tv hebt voor de prijs van alleen digitale TV.

UPDATE:
Ik begrijp dus dat dit idd kan cool, maar kan dat dan ook zonder er extra voor te betalen?

Groeten en een Gelukkig Nieuwjaar!

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 19:42 schreef DrNo het volgende:
Hmm 5Mbit daar begin ik niet eens aan ;)
Bij 100Mbit is het pas fijn >:) Maarjah je kan toch niet meer dan 10Mbit over een coax jagen, of is dat digi TV anders dan coax ?? (der hoeft maar 1 meter coax tussen te zitten en het is al max 10Mbit :( )
Sorry hoor maar over coax kun je echt wel meer halen als 10Mbit hoor, het is maar hoe het verstuurd wordt!

Bedoel weet je wat er nu al over verstuurd wordt?

- Televiesie zo'n 35 kanalen
- Radio ook een boel kanalen
- Internet geloof iets van 27Mbit
- Telefoon
- Digitale Televisie

Dus dat is al aardig wat en das toch echt wel meer dan 10Mbit hoor!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 11:29
gelukkig werkt in sommige gebieden het un-cappen van chello met de lancity "nog" maar daar hebben we het even niet over >:)

ik zal ook es kijken bij een kennis met decoder of dat gaat want dat lijkt me wel intressant dan, voor maar 99 piek een 5 mbit te hebben :)

• Red devil
Op maandag 31 december 2001 20:12 schreef Jens het volgende:

[..]

Sorry hoor maar over coax kun je echt wel meer halen als 10Mbit hoor, het is maar hoe het verstuurd wordt!

-lijst
Dit is wel een ander type coax natuurlijk, die kabels zijn even vet veel dikker, daar gaat ongeveer dik 30 Mbit doorheen heb ik mij laten vertellen.

Je kunt trouwens alleen internetten via zo'n ding als je ook al via chello internet. En dan ook nog een abbo dat je alleen met je eigen netwerkkaart kan internetten. Zo ziet de DHCP server nl dat jij het bent. Dus als er mensen zijn die dat niet hebben (en dus met elke willekeurige netwerk-kaart kunnen internetten) dan is de kans kleiner dat de truuk bij hun niet werkt.

Overigens werkte die gast niet bij UPC maar soms voor UPC, werkte bij een bedrijfje an-sich. Heeft dus geen toegang tot die terminal shit waar je het over had.

• Xandrios
dus als ik het goed begrijp gedraagd dat "pay to vieuw" kastje zich als een kabelmodem ??

En over welke modems hebben we het dan?
Terrayon of Com21 ?

met com21 kan de upload nooit meer dan 2Mbit zijn.....

• DrNo
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Op maandag 31 december 2001 20:12 schreef Jens het volgende:

[..]

- Televiesie zo'n 35 kanalen
- Radio ook een boel kanalen
- Internet geloof iets van 27Mbit
- Telefoon
- Digitale Televisie

oeps sorrie mijn fout.
maar weet jij dan waar je 27Mbit NIC's van af kunt toveren ??

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Red devil
lee
Op maandag 31 december 2001 21:32 schreef DrNo het volgende:

[..]

oeps sorrie mijn fout.
lees mijn reply erop maar eens

• Xandrios
Op maandag 31 december 2001 21:32 schreef DrNo het volgende:

[..]

oeps sorrie mijn fout.
internet is geen 27mbit :D

voor internet zijn de meest lage frequanties beschikbaar...die in vergelijking van video gewoon zwaar kut zijn. In totaal iets van 5-10mbit geloof ik...

Voor de tv is er VEEL meer...dit gaat ook over hogere frequenties, daar kan dus ook meer data overheengepomt worden :)
'k weet niet precies hoeveel, maar per kanaal wordt ongeveer tussen de 2 en 5 mbit gebruikt......

• FatalError
  • Laatst online: 14:38
De moderne kabelmodems halen ongeveer 45 mbit/s down en 10 mbit/s up, dus wel iets meer dan 10 mbit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
shit ik heb dat digitale ook gehad alleen et was niet echt heel bijzonder. dus hebben mn ouders het weer terug gedaan, maar als dit gaat werken dan zou ik dat graag weten want ik ga het dan direct weer aanschaffen :)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op maandag 31 december 2001 23:03 schreef FatalError het volgende:
De moderne kabelmodems halen ongeveer 45 mbit/s down en 10 mbit/s up, dus wel iets meer dan 10 mbit.
Meestal zit er toch een 10mbit lan kaart in?

Owja, iedereen gelukkig nieuwjaar!!

• Xandrios
Op maandag 31 december 2001 23:03 schreef FatalError het volgende:
'k zeg niet dat de KABELMODEMS maar 10 Mbit aankunnen...die kunnen (afgezien van hun 10mbit nic) veel meer aan idd :)

Alleen is er in NL niet zoveel Frequentie-bandbreedte beschikbaar voor internet over de kabel...

De TVzenders nemen de "mooiste" frequenties weg...alleen de trage blijven nogmaar over :'(

Happy New Year allemaal :)

• Roelant
  • Niet online
[forum=19] >> [forum=4]

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Oke, ik heb het net even geprobeerd, en het werk dus niet. Het volgende heb ik gedaan:

- ipconfig /release Internet (Internet = naam van adapter)
- Kabel uit het kabelmodem gehaald en in de upc-digital decoder
- ipconfig /renew Internet

En ik kreeg geen lease.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

De Internet aansluiting op dat ding is uitgeschakeld , omdat ze eerst willen kijken of de Stc wel goed werkt ..

( hoorde ik op de cursus !! )

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Xandrios
Op dinsdag 01 januari 2002 12:33 schreef Raaaaaap het volgende:
De Internet aansluiting op dat ding is uitgeschakeld , omdat ze eerst willen kijken of de Stc wel goed werkt ..

( hoorde ik op de cursus !! )
de cursus?
UR een insider ? :P

Maar dat kastje kan dus ook als kabelmodem dienen :? En welk merk/type modem "emuleerd" hij dan?

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

er zit een ingebouwde motorola modem in met daarom heen al de zooi voor de digitale tv.. maar die service ( zo als ze dat moemen is voorals nog afgesloten )

( heb er nog 2 in de auto liggen :P )

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Xandrios
Op dinsdag 01 januari 2002 12:49 schreef Raaaaaap het volgende:
er zit een ingebouwde motorola modem in met daarom heen al de zooi voor de digitale tv.. maar die service ( zo als ze dat moemen is voorals nog afgesloten )

( heb er nog 2 in de auto liggen :P )
maar VEEL hogere snelheden als nu met een "gewoon" kabelmodem, kun je ermee toch niet halen lijkt me?

Want ik meende dat de beperkingen bij het NETWERK lagen, en niet aan de modems......toch?

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

'k heb nog niet gezien wat de snelheid is daarmee ..

maar ik denk ong het zelfde als een gewoone modem :?

Firefox Browser
KINKpuntnl

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Dan wil ik onze 10MBIT @home gast eens vragen in welke stad deze woont.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

yep, bij ons in de klas zit er ook eentje @home heeft en die beweert dat hij een 10 mbit lijn heeft :?
We hebben wel meer vage gasten hoor, een ander beweert dat @home aan het werken is om binnenkort 64 up door te gaan voeren. Had de monteur tegen hem gezegd :? Terwijl ik hier toch echt had gelezen dan 64 up in de huidige status van het kabelnetwerk vrijwel niet mogelijk was, maar ik weet het ook niet hoor :) (kheb btw Chello, en daar zit al helemaal geen 32/64 up toekomst in :P)

O ja, een vriend van mij uit Estland die had kabel en die kon soms niet internetten als er teveel mensen TV gingen kijken :D Daarom heeft hij nu maar ADSL genomen

Verwijderd

Wat was ook alweer "HOAX"

• Xandrios
Op dinsdag 01 januari 2002 14:27 schreef MM het volgende:
We hebben wel meer vage gasten hoor, een ander beweert dat @home aan het werken is om binnenkort 64 up door te gaan voeren.
dat kan simpel genoeg niet. Tenzij je maar 2 leden per wijk die update geeft :D
(per wijk is er 2Mbit upload)
Op dinsdag 01 januari 2002 14:27 schreef MM het volgende:

O ja, een vriend van mij uit Estland die had kabel en die kon soms niet internetten als er teveel mensen TV gingen kijken :D Daarom heeft hij nu maar ADSL genomen
das vaag :D

wat ik me kan voorstellen is
A. dat hij dan een Ilegale TVzender kijkt (die dus in het dataverkeer signaal uitzend)maar dan zou hij er altijd last van moeten hebben :?
B. De tvzender zit HEEL dichtbbij het frequentiegebied van het dataverkeer
C. De kabelmaatschappy is ilegaal aan't doen, en laat de data over een frequentie gaan die voor beeld is gereserveerd

zoeiets zal het wel zijn :D

• FatalError
  • Laatst online: 14:38
O ja, een vriend van mij uit Estland die had kabel en die kon soms niet internetten als er teveel mensen TV gingen kijken
Dit is gewoon onzin!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 19:44 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

dat kan simpel genoeg niet. Tenzij je maar 2 leden per wijk die update geeft :D
(per wijk is er 2Mbit upload)
[..]
En die 2Mbit haal je waar vandaan? Een wijk heeft echt wel wat meer upstream, aangezien je anders per wijk maar +/- 16 klanten zou kunnen aansluiten.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:42 schreef FatalError het volgende:

[..]

Dit is gewoon onzin!
Die gast is CCNP'er ;) en de kabel ISP had het hem zelf gezegd toen hij begon te klagen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

in Spijkenisse gaat het dus in elk geval niet, omdat je hier herkend wordt aan je Com 21 modem, niet aan je netwerkkaart.

Wat soms wel handig kan zijn, is dat je Com 21 bij iedereen thuis werkt. Ik kan mijn modem gewoon bij de buren neerzetten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xandrios
Op dinsdag 01 januari 2002 21:13 schreef sagar het volgende:

[..]

En die 2Mbit haal je waar vandaan? Een wijk heeft echt wel wat meer upstream, aangezien je anders per wijk maar +/- 16 klanten zou kunnen aansluiten.
'k zal het zo zeggen...er zijn frequenties voor de down en voor de upstream. Die voor de downstream is veel hoger asl de up, en daar kan dus ook meer data overheen.
voor de up zijn er meerdere frequentiebanden van 2mbit gereserveerd, maar omdat eigenlijk alleen de band die de hoogste frequentie bruikbaar is, wordt alleen deze gebruikt...

het IS dus mogelijk om meer upload te regelen, maar dan moeten er nieuwe controllers komen in elke wijk (er is er nu maar 1 voor 1 upstream kanaal) en moet de ene helft van alle abonee modems ANDERS geconfigt worden dan de andere, omdat ze een andere band moeten gebruiken. + dat er HEEL veel packetloss is op die lage banden.....

dat er op 2mbit maar 16 gebruikers zitten, is natuurlijk onzin. Er wordt ZEEER VEEL overboekt, want niet iedereen gebruikt voordurend de volle 128kb up hoor :)

ga maar uit dat er minimaal een overboeking is van 1 op 15 is.....240 aansluitingen per wijk dus....

• Xandrios
Op dinsdag 01 januari 2002 21:46 schreef dreeke het volgende:
in Spijkenisse gaat het dus in elk geval niet, omdat je hier herkend wordt aan je Com 21 modem, niet aan je netwerkkaart.

Wat soms wel handig kan zijn, is dat je Com 21 bij iedereen thuis werkt. Ik kan mijn modem gewoon bij de buren neerzetten.
dat klopt..maar je kan alleen wisselen tussen huizen die op dezelfde splitter zitten :)

want al het verkeer van de hele buurt komt bij jou langs je modempje hoor :) In feite is het gewoon een groot netwerk :)

• Roberto
  • Laatst online: 09:58
:'( ik heb een com21 modem ( is er geen manier om die te tweaken :? >:) )

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 19:30 schreef Yagermeister het volgende:
slaap verder.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 23:01 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

'k zal het zo zeggen...er zijn frequenties voor de down en voor de upstream. Die voor de downstream is veel hoger asl de up, en daar kan dus ook meer data overheen.
voor de up zijn er meerdere frequentiebanden van 2mbit gereserveerd, maar omdat eigenlijk alleen de band die de hoogste frequentie bruikbaar is, wordt alleen deze gebruikt...

het IS dus mogelijk om meer upload te regelen, maar dan moeten er nieuwe controllers komen in elke wijk (er is er nu maar 1 voor 1 upstream kanaal) en moet de ene helft van alle abonee modems ANDERS geconfigt worden dan de andere, omdat ze een andere band moeten gebruiken. + dat er HEEL veel packetloss is op die lage banden.....

dat er op 2mbit maar 16 gebruikers zitten, is natuurlijk onzin. Er wordt ZEEER VEEL overboekt, want niet iedereen gebruikt voordurend de volle 128kb up hoor :)

ga maar uit dat er minimaal een overboeking is van 1 op 15 is.....240 aansluitingen per wijk dus....
Het betekent dus dat wij kabelusers voorlopig nog wel ff vastzitten op 16 kb/s, want zulke schooiers zijn het wel :(

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
Op maandag 31 december 2001 18:50 schreef psychic het volgende:
ik ken al iemand die het heeft, ik weet het antwoord ook al :) >:) :)

smiley's say it all..

I want to live forever, so far.. so good.

• juanp
Op woensdag 02 januari 2002 12:00 schreef Warbringer het volgende:

[..]

ik ken al iemand die het heeft, ik weet het antwoord ook al :) >:) :)

smiley's say it all..
dus daar werkt het? kun je misschien even online zetten hoe dat werkend gekregen is? zodat anderen er ook wat aan hebben die het nu niet gelukt is?

(of mag dat niet?)

• Pc123
  • Laatst online: 10:26
Ooit van een hoax gehoord? |:( >:)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

Freak187

geen

Het probleem is als iemand het online gaat zetten, dat het binnen de korste keren uit de klauwen loopt. Dat zag je met FuckUPC ook, ineens gingen alle users zo'n beetje het proggie gebruiken en toen kwam Chello/UPC erachter. Dus als het lukt zou ik zo slim zijn om het stil te houden, ik heb trouwens geen UPC digital.. Zou wel cool zijn als het lukte, maar ik denk ook aan een Hoax.

Kia Niro-EV 2024

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06
Vergeten jullie niet dat UPC digital pay-per-view is? Dus voor iedere webpagina die je opvraagt moet je €0.25 betalen ;)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
Op maandag 31 december 2001 18:57 schreef Rolex het volgende:
Damn, ik zit hier nog met een com21 en daar ken het niet mee :(
die heb ik ook maar ik down toch lekker met 193 kbps met chello

• juanp
ok gooi maar niet online :)

• Red devil
het was dat ik geen tijd had maar anders was ik er even langsgegaan. Verder ken ik die hele man niet en hij kwam niet over als 1 of ander mannetje dat even wilde showen met 1 of andere truuk. Verhaal klonk gewoon wel geloofwaardig.

Verwijderd

Is had ook gelezen dat als ze erachter komen dat ze je zonder waarschuwing kicken 8-)

• Termi
  • Laatst online: 15:54
Op woensdag 02 januari 2002 08:32 schreef Bramk het volgende:

[..]

Het betekent dus dat wij kabelusers voorlopig nog wel ff vastzitten op 16 kb/s, want zulke schooiers zijn het wel :(
Denk nog wel voor jaren! :(. Want ze willen eerst winst zien... En dan pas nieuwe infrastructuur :). Chello wordt met dag slecher :( hiero....

Werkt dit truukje ook met terayon modems?

• PASware
  • Laatst online: 17:46
ik haal de 16KB/s niet eens, ik mag blij zijn als de 10 à 12KB/s haal :( Ik woon nog in een buurt waar voornamelijk ouderen wonen (lees: geen grootgebruikers).
Heb chello mijn uploadspeed nu wat lager gezet??
En ik upload helemaal niet zoveel.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Het werkt allemaal inderdaad. Waarom ze dat aan hebben staan moet je mij ook niet vragen maar je internetverbinding blaast inderdaad behoorlijk:

Downloads @ 600 kiloBYTE per seconde, uploads op 150 kiloBYTE per seconden, echt geweldig.

Als je het omgooit moet je wel ff je macadres vrijgeven voordat je hem in je decoder doet. De kast werkt namelijk niet alleen als modem maar ook als DHCP server, het wordt een router dus. Je netwerkkaart krijgt dus niet meer het chello ip adres maar je digitale kast krijgt die.

Wanneer en of het uit wordt gezet weet ik niet..

Verwijderd

ey gerben jij bent toch een ex-chello-er ??
ik krijg zelf 8 januari DTV, zou je zo vriendelijk willen zijn om een collega te helpen ?

ik zou graag willen weten welke stappen je precies moet ondernemen om het verhaal werkend te maken.

wil je dit niet hier posten aub, maar dit me toemailen ?
(je weet zelf wel waarom lijkt me ;) )

gildstrall@mailexpire.com

tnx a lot :)

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

*hoest hoest* realbombaci@hotmail.com ;)

Btw iemand in Rdam die werkend heeft gekregen please mail or MSN© :D

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op woensdag 02 januari 2002 21:23 schreef psychic het volgende:
ey gerben jij bent toch een ex-chello-er ??
ik krijg zelf 8 januari DTV, zou je zo vriendelijk willen zijn om een collega te helpen ?

ik zou graag willen weten welke stappen je precies moet ondernemen om het verhaal werkend te maken.

wil je dit niet hier posten aub, maar dit me toemailen ?
(je weet zelf wel waarom lijkt me ;) )

gildstrall@mailexpire.com

tnx a lot :)
Ik werk er nog steeds eigeluk :) Op de klantenservice in Leeuwarden. Ik ben ook testklant met DTV overigens; ik betaal er niet voor ofzo >:)

Maaruh komt voor de bakker, ik mail je zo ff.

• Red devil
Op woensdag 02 januari 2002 21:15 schreef GerbenW het volgende:
Het werkt allemaal inderdaad. Waarom ze dat aan hebben staan moet je mij ook niet vragen maar je internetverbinding blaast inderdaad behoorlijk:

Downloads @ 600 kiloBYTE per seconde, uploads op 150 kiloBYTE per seconden, echt geweldig.

Als je het omgooit moet je wel ff je macadres vrijgeven voordat je hem in je decoder doet. De kast werkt namelijk niet alleen als modem maar ook als DHCP server, het wordt een router dus. Je netwerkkaart krijgt dus niet meer het chello ip adres maar je digitale kast krijgt die.

Wanneer en of het uit wordt gezet weet ik niet..
Fantastisch! Mooi dat mijn verhaal geen hoax is! Gefeliciteerd!!! Veel plezier ermee! :)

Verwijderd

Zou ik misschien ook de instructies gemailed kunnen krijgen ? >:) mde_winter@hotmail.com .

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op woensdag 02 januari 2002 23:09 schreef Red devil het volgende:

[..]

Fantastisch! Mooi dat mijn verhaal geen hoax is! Gefeliciteerd!!! Veel plezier ermee! :)
Tenzij GerbenW nog even de HOAX aanzwengeld! :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Red devil
Op donderdag 03 januari 2002 11:57 schreef intert0y het volgende:

[..]

Tenzij GerbenW nog even de HOAX aanzwengeld! :)
Whehe zou erg fout zijn :o

• DarkChylde
  • Laatst online: 18:10
Op woensdag 02 januari 2002 21:15 schreef GerbenW het volgende:
lijkt mij ook wel leuk... en misschien werkt die ingebouwde motorola wel sneller dan de lancity... wilde toch al een keer dtv proberen

Maar, een mac-adres kan je niet vrijgeven...dus ik neem aan dat je, je ip bedoeld ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm voor alle duidelijkheid: het is geen hoax. Ik heb de verbinding gisteravond ook omgelegd en uitgetest met iemand van 't forum hier.

Hij zette even z'n ftp server aan, ik ging een mp3 uploaden naar zijn server: 110 KB/sec.

Een ander die z'n verbinding ook via z'n dtv kast heeft lopen stuurde me gisteravond een divx van 700 MB. Starttijd: 6 voor 2 's nachts. Eindtijd: half 4. Dat betekent toch echt dat hij hem uploadde op 124 KB/sec.
Op donderdag 03 januari 2002 14:03 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

lijkt mij ook wel leuk... en misschien werkt die ingebouwde motorola wel sneller dan de lancity... wilde toch al een keer dtv proberen

Maar, een mac-adres kan je niet vrijgeven...dus ik neem aan de je, je ip bedoeld ;)
Eigenlijk worden beide vrijgegeven op dat moment. Het mac-adres van je netwerkkaart wordt uit het systeem bij Chello gehaald en je bent je IP adres meteen ook kwijt. Het IP adres krijg je immers aan de hand van je mac-adres toegewezen gekregen.

• juanp
Op donderdag 03 januari 2002 14:22 schreef GerbenW het volgende:
Hmm voor alle duidelijkheid: het is geen hoax. Ik heb de verbinding gisteravond ook omgelegd en uitgetest met iemand van 't forum hier.

Hij zette even z'n ftp server aan, ik ging een mp3 uploaden naar zijn server: 110 KB/sec.

Een ander die z'n verbinding ook via z'n dtv kast heeft lopen stuurde me gisteravond een divx van 700 MB. Starttijd: 6 voor 2 's nachts. Eindtijd: half 4. Dat betekent toch echt dat hij hem uploadde op 124 KB/sec.
gemiddeld :)

edit: maar je loopt nu dus het risico dat je gekicked word.
das wel vervelend. maar als jullie hier gewoon lekker een tijdje mee door kunnen gaan dan ga ik het ook weer aanvragen :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 03 januari 2002 14:23 schreef juanp het volgende:

[..]

gemiddeld :)

edit: maar je loopt nu dus het risico dat je gekicked word.
das wel vervelend. maar als jullie hier gewoon lekker een tijdje mee door kunnen gaan dan ga ik het ook weer aanvragen :)
Gemiddeld ja :) Enneh ja, ik heb de verbinding inmiddels wel weer teruggezet naar m'n normale chello aansluiting want ik had nog wel een vaag probleem. Als iemand zoals dat ene ventje me een bestand stuurt haal ik rustig 124 KB/sec downstream, upstream kwam ik ook rustig in die richting, maar als ik een bestandje ging downen op internet haalde ik amper de 10 KB/sec. En neej, dat lag niet aan die server want anderen haalden op datzelfde moment een topsnelheid. Testadressen: Tucows en ftp://ftp.mirror.nl/pub/mirror/linux-kernel/v2.5

• juanp
dus binnen het netwerk (omdat je via ftp deed) zou je naar elkaar wel een hele goei snelheid hebben maar inet is dan dus weer bagger.

• DarkChylde
Op donderdag 03 januari 2002 14:22 schreef GerbenW het volgende:
Eigenlijk worden beide vrijgegeven op dat moment. Het mac-adres van je netwerkkaart wordt uit het systeem bij Chello gehaald en je bent je IP adres meteen ook kwijt. Het IP adres krijg je immers aan de hand van je mac-adres toegewezen gekregen.
bij mij is het anders, ik moest mijn mac-adres doorgeven aan chello (toen nog a2000). vervolgens wijzen ze a.d.h.v. je mac, je een ip toe. maar ik las hier ergens dat dat niet persé zo is bij de nieuwe abbonee's.
ik kan dus alleen verbinding maken met de nic die ik aangemeld heb.

misschien dat het 'truukje' ook alleen maar zal werken bij de mensen niet hun mac hoeven op te geven?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 03 januari 2002 14:31 schreef juanp het volgende:
dus binnen het netwerk (omdat je via ftp deed) zou je naar elkaar wel een hele goei snelheid hebben maar inet is dan dus weer bagger.
Dat zou je zo op het eerste gezicht zeggen, maar toen de truuc nog maar net was ontdekt hadden anderen al met 600 KB/sec van internet zitten downen. Beetje vaag dus, misschien hebben ze dat nu al gecapped ofzo. Ik zal dat andere ventje vanavond eens vragen of die es iets van 't internet kan downen. Eens kijken hoe zijn snelheid dan is.
Op donderdag 03 januari 2002 14:34 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

bij mij is het anders, ik moest mijn mac-adres doorgeven aan chello (toen nog a2000). vervolgens wijzen ze a.d.h.v. je mac, je een ip toe. maar ik las hier ergens dat dat niet persé zo is bij de nieuwe abbonee's.
ik kan dus alleen verbinding maken met de nic die ik aangemeld heb.

misschien dat het 'truukje' ook alleen maar zal werken bij de mensen niet hun mac hoeven op te geven?
Ja maar dat was waarschijnlijk het mac-adres van je modem. Dit gaat om het mac-adres van je netwerkkaart.

[off-topic wistjedatje]
MAC = Media Access Control
[/off-topic wistjedatje]

• Koetje_boe
  • Laatst online: 06-04-2022
hoeveel kost dat DTV per maand eigenlijk?

If it aint dutch,it aint much

• DarkChylde
Op donderdag 03 januari 2002 14:39 schreef GerbenW het volgende:

Ja maar dat was waarschijnlijk het mac-adres van je modem. Dit gaat om het mac-adres van je netwerkkaart.
nope, het was de mac van mijn nic, niet die van mijn kabelmodem. weet dit vrij zeker...maar het is alweer 3 jaar geleden, dus zal vanavond ff kijken wat er gebeurd als een ander nic probeer (na vrijgeven ip natuurlijk ;) )

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 03 januari 2002 14:58 schreef Koetje_boe het volgende:
hoeveel kost dat DTV per maand eigenlijk?
Standaardpakket fl. 14,95 maar je kunt het met in alle soorten en maten krijgen, je kunt zelf het hele pakket samenstellen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 15:04

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb het ook maar ff besteld, en dan maar hopen dat het nog niet is afgesloten voor ik het krijg :)

Anders heb ik voor 15 piek wat extra zenders en kan ik er na 6 maanden weer vanaf..

Ben benieuwd

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

De geruchten zijn waar, het werkt idd:
upload van 0,5mb/sec en download van 0,8mb/sec.
Theoretisch zelfs meer, maar dat zijn de snelheden die je in de praktijk krijgt.

In het DTV kastje zit een Motorola modem: werkt allemaal via
DHCP. Zit alleen een probleempje aan vast, en da's de registratie bij chello/upc.
Zolang je niet werkt bij chello/upc kun je dit dus helaas wel vergeten.

Werken voor UPC heeft dus toch wel z'n voordelen >:)

Verwijderd

Leuk hoor, net nu ik weg ben bij Chello :(
Maaruhh, hoe lang laat UPC dat toe denken jullie :?

Bij mijn weten gaan de down/up speeds nog meer down met zulke belastingen.
(Ongetweakte)Klanten gaan klagen, de boel gaat op slot en daar zit je dan met je xtra abo, waar je niets aan hebt.
Ik blijf dit draadje met interesse volgen, maar kheb zo mijn twijfels.

• Koetje_boe
  • Laatst online: 06-04-2022
kan je dat voor mij dan niet ff regelen? :D

If it aint dutch,it aint much

• Xandrios
Op donderdag 03 januari 2002 17:06 schreef AteLLa het volgende:
Leuk hoor, net nu ik weg ben bij Chello :(
Maaruhh, hoe lang laat UPC dat toe denken jullie :?

Bij mijn weten gaan de down/up speeds nog meer down met zulke belastingen.
(Ongetweakte)Klanten gaan klagen, de boel gaat op slot en daar zit je dan met je xtra abo, waar je niets aan hebt.
Ik blijf dit draadje met interesse volgen, maar kheb zo mijn twijfels.
idd...'t is leuk dat het ff werkt, maar het zal nooit lang volhouden...

En 't is gewoon ronduit DOM van upc om het interne modem in dat kastje niet (tijdelijk) te disabelen!

ach, ondertussen is het allang bekend bij de "top van chello: ( voor zover je van een "top" kunt spreken :+ )dus 'k gok dat het met een paar dagen gebeurd is....

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dat dtv kastje is toch zo'n sagem kastje :D (wat een zin :P)

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op donderdag 03 januari 2002 17:41 schreef BOMBER het volgende:
Dat dtv kastje is toch zo'n sagem kastje :D (wat een zin :P)
motorola !!

Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1 2 Laatste