op dat kastje wat ik kreeg stond ook GROOT sagem.Op donderdag 03 januari 2002 17:42 schreef Raaaaaap het volgende:
[..]
motorola !!
maar dan zou het kunnen dat er een motorola modem in zit.
op dat kastje wat ik kreeg stond ook GROOT sagem.Op donderdag 03 januari 2002 17:42 schreef Raaaaaap het volgende:
[..]
motorola !!
You iz one special kid!
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
DatDus.DE --- DatDus!
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
heb echt medelijden met je.Op donderdag 03 januari 2002 22:12 schreef TakTiX het volgende:
[offtopic] Allemaal stinkerds met kabel, zit ik hier met mijn kut ISDN weg te kwijnen in een groot boerendorp *sigh*
Oja, was trouwens nog vergeten, ik KAN niet eens proberen, aangezien mijn utp kabel vast zit genageld aan de muur, dus om nou een nieuwe utp van 20 meter ofzo te kopen om te kijken of het werkt is een beetje zondeOp donderdag 03 januari 2002 22:09 schreef carnager het volgende:
tja, je kunt het natuurlijk altijd -gewoon- proberen natuurlijk.. Wie niet waagt, ...
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ik merk het al, geen lanparty bezoeker dusOp donderdag 03 januari 2002 22:21 schreef OO0nMe het volgende:
[..]
mijn utp kabel vast zit genageld aan de muur, dus om nou een nieuwe utp van 20 meter ofzo te kopen om te kijken of het werkt is een beetje zonde
DatDus.DE --- DatDus!

Ik weet uit eigen ervaring dat het hier in de regio Brabant iig perfect werkt...DOCSIS-capable integrated cable modem
Triple Tuner architecture supports simultaneous Internet Protocol (IP) connection while processing audio and video ("Watch, Talk 'n' Surf")
10Base-T Ethernet port (RJ-45 connector)
had ik volgens mij thuis staan.

Verwijderd
Nee, SagemOp vrijdag 04 januari 2002 02:33 schreef BOMBER het volgende:
Krijg je in Rdam ook zo'n Motorola gevalletje ???
/me denkt dat UPC dit express heeft gelekt zodat veel Tweakers zig gaan aboneren op UPC digital®
You iz one special kid!
Verwijderd
Nogges heeft het idd over een paar ...dagen....Op donderdag 03 januari 2002 17:17 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
idd...'t is leuk dat het ff werkt, maar het zal nooit lang volhouden...
En 't is gewoon ronduit DOM van upc om het interne modem in dat kastje niet (tijdelijk) te disabelen!
ach, ondertussen is het allang bekend bij de "top van chello: ( voor zover je van een "top" kunt spreken)dus 'k gok dat het met een paar dagen gebeurd is....
Verwijderd
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Verwijderd
Ja, voor dtv krijg je namelijk ook een email-adres! Dat wil bij de joepeecee dus zeggen: een account en password! En het maakt dus niet uit of je al een account hebt via chello of niet! Want als je dtv neemt krijg je oo een account! Je kan dan gewoon je pc aansluiten op je decoder en gaan blazen: snelheden boven 1,2 MB/s!!!!!!!!!Op zaterdag 05 januari 2002 17:46 schreef Ruud P. het volgende:
Werkt het ook als je geen chello hebt? Mijn gevoel zegt van niet, maar je weet het niet. Is er iemaand in de zaal die geen chello, maar wewl DTV heeft?
You iz one special kid!
You iz one special kid!
DatDus.DE --- DatDus!
You iz one special kid!
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Het IP wat je op je pc krijgt, krijg je niet van de DHCP server van Chello, maar van de decoder!! De decoder krijgt een IP van Chello. Hij werkt namelijk als router en heeft zelf een ingebouwde DHCP server. Net als de losse nieuwe Motorola modems die je bij een fris Chello abo krijgt.Op zaterdag 05 januari 2002 12:10 schreef FoRzA het volgende:
...uitleg...
Daarna vraag je opnieuw een IP nr aan en voila, je krijgt een nieuw ipnr in een andere reeks die je voorheen kreeg.
Nu internet je via de digitale ontvanger die NIET gelimiteerd is!!!! Dus blazen!
...bla...
precies die had ik hier thuis ook stan heb ik al een foto van gepost in dit topicOp zondag 06 januari 2002 21:51 schreef FatalError het volgende:
In het Gelrevision gebied krijg je voor zover ik weet Sagem kastjes.
Verwijderd
En daar gaat het dus niet meeOp zondag 06 januari 2002 23:34 schreef juanp het volgende:
[..]
precies die had ik hier thuis ook stan heb ik al een foto van gepost in dit topic
voor zover ik heb begrepen werkt het dus ALLEEN bij mensen die bij de wijkcentrale kunnen komen.....dus het werkt NIET direct als je een kastje + kabelaansluiting hebt.....Op maandag 07 januari 2002 20:58 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
[..]
En daar gaat het dus niet mee
You iz one special kid!

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Ik haal met MXStream basic ook tussen de 3 en 400 Kbyte/s (byte jah). Maar het ligt meestal rond de 50 Kbyte/s (byte jah)Op maandag 31 december 2001 19:43 schreef BoutWout het volgende:
Nah.. ik heb het net geprobeerd, maar niks hoor, geen ip via je digitale doosje.
niet dat ik klaag want ik haal met regelmaat 3-400 Kbyte/s (byte ja)
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Red een boom, eet een bever
Verwijderd
/me AteLLa vindt dat je flink moet testen op de testserver van UPCOp maandag 14 januari 2002 16:13 schreef Mark_640 het volgende:
Ik schop 'm ook nog ff omhoog...
Vanmorgen DTV geinstalleerd bij mezelf, en natuurlijk ook meteen ff via de DTV-box een aansluiting naar m'n PC gemaakt...
Zie hier de resultaten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook mooi wat je te zien krijgt bij de test-server van upc zelf:
[afbeelding]
De vraag is nu alleen hoelang dat het nog duurt... Och, ik kan er iig nog even van genieten...
can you read my mind?
Is het nu gewoon geblokkeerd door UPC? Of zijn er nog dingen die moeten worden ingesteld.we komen op dit moment tot de chello pagina, maar daarna gaat ie vragen om de username en password van het mail account om in te loggen ... maar we hebben dus geen password omdat het via dtv gaat ... daarnaast is de knop waar op gedrukt moet worden niet zichtbaar
we hebben de ip ingesteld via auto ip en auto dns
hij geeft dus wel de internet pagina maar verder komt ie niet heb je verder nog tips of zo wat nog fout zou kunnen staan ???
w00t
Verwijderd
Als je het nou handig aanpakt, maak je een server met 2 netwerkkaarten.Op donderdag 21 februari 2002 01:45 schreef Mark_640 het volgende:
Probeer 't eens met je Chello username/pass... Dan heb je tenminste altijd een backup-verbinding...
Verwijderd
De power knop tegelijk met de OK-knop... Op de set-top box zelf... Wel ff oefenen, is best lastig...Op donderdag 21 februari 2002 12:58 schreef grubby het volgende:
Gister is dat ding bij mij geinstalleerd, nu liet die man ook zien hoe je je IP adres van dat apparaat kan checken op je televisie (bij utp/ip geloof ik ofzo). Ik weet nog dat je 2 knoppen in moest houden en 1 daarvan was de "ok" knop maar verder ben ik het vergeten![]()
Weet misschien iemand hoe dit werkt?
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Welke snelheden haal jij dan nog?Op vrijdag 22 februari 2002 21:48 schreef Chaser2600 het volgende:
hier in eindhoven niet hoor
Op vrijdag 22 februari 2002 16:24 schreef Chaser2600 het volgende:
waarom 2 verbindingen combineren ?
is 700 k/s down en 300 k/s upload niet genoeg ?
Ik zou niet dat truukje proberen van achter een hub. Stel dat het werkt dan zijn ze je sneller op het spoor.Op vrijdag 22 februari 2002 22:43 schreef Chaser2600 het volgende:
ik ben ook benieuwd hoelang het gaat werken
dus ik benner nu lekker van aan het genieten
ik denk dat ze er wel snel achter kunnen komen want als ze opeens een data stroom krijgen van 700 k/s op een DTV verbinding...
kga morgen maar s kijken of het via een hub werkt zodat iedere pc dus een ip van chello krijgt ( ik heb trouwens als domein a2000.nl)
ben benieuwd, trouwens nog meer mensen waarbij het werkt ?
hmm, misschien wel verstandig dit niet te melden in dit topic je weet immers nooit wie er mee leest
edit:
spelvout
Lucky Bastard!Op vrijdag 22 februari 2002 22:11 schreef Chaser2600 het volgende:
's morgens download +/- 700 k/s en upload 300 k/s
's avonds valt het meestal terug naar 400 k/s download en 150 k/s upload
en aangezien je standaard met chello 180 k/s download en 16 k/s upload max kan halen kan ik hieruit concluderen dat het bij mij dus nog wel werkt
Verwijderd
Wij krijgen dat kastje dus 12 maart.Op zaterdag 23 februari 2002 17:41 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Lucky Bastard!
Ik heb vandaag ff wat navraag gedaan, en het werkt idd nog, zolang je je decoder [b]NIET[/b] reset... Resetten is dus de spanning er even vanaf halen...
Als je je decoder een keer hebt gereset, krijg je nog wel de verbinding, maar niet meer met de hoge snelheden, omdat 't modem in de dtv-box dan de nieuwe software download...
Ik heb ook gehoord, ik weet alleen niet voor hoever dat 't waar is, dat ze binnen nu en 1 maand alle dtv-boxen forced van nieuwe software gaan voorzien, waardoor 't geintje dus ook over is...
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Dat maakt niet uit, jou DTV-box haalt automatisch de laatste software op, en dat is dus de software die gecapped is... helaas...Op dinsdag 26 februari 2002 16:45 schreef SeRRveR het volgende:
[..]
Wij krijgen dat kastje dus 12 maart.
Maarre, resetten ?? hij wordt hier geinstalleerd. Denk je dat ze em gaan resetten ???
Khoop het niet
Verwijderd
Dream on...Op maandag 14 januari 2002 17:10 schreef TimmeStein het volgende:
[..]
Ik haal met MXStream basic ook tussen de 3 en 400 Kbyte/s (byte jah). Maar het ligt meestal rond de 50 Kbyte/s (byte jah)
![]()
![]()
Verwijderd
Als je iemand kent die in de kpn centrale kan dan haal je het makkelijk. Die kpn monteurs hebben thuis ook geen 1024 hoor, maar gewoon full 8mbit..Op dinsdag 26 februari 2002 17:22 schreef Compraq het volgende:
[..]
Dream on...
MXStream Basic is capped op 512 kb down en 128 kb up (64 KB down \ 16 KB Up). Dat gaat dus niet hé
Oh ja... MXStream Extra is gecapped op 1024 kb down en 256 kb up (128 KB down \ 32 KB up).
DREAM ON !!!![]()
![]()
(Zit hier met een FUCKING slome kabelfoon verbinding)
Oh.. hmmOp dinsdag 26 februari 2002 16:58 schreef Pc123 het volgende:
Hij krijgt dan meteen de nieuwe software, dat is dus hetzelfde als een reset.
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Verwijderd
heheheheehehhehhehehehehOp dinsdag 26 februari 2002 17:36 schreef Aspi het volgende:
[..]
Als je iemand kent die in de kpn centrale kan dan haal je het makkelijk. Die kpn monteurs hebben thuis ook geen 1024 hoor, maar gewoon full 8mbit..
Vrij weinig denk ik als je van je USB naar je TV gaat...Op woensdag 27 februari 2002 22:33 schreef WaarAnders het volgende:
* WaarAnders heeft vandaag DTV gekregen en zag een paar leuke aansluitingen.
Iemand enig idee wat er te zien valt als ik hem via USB aansluit?
LoLOp woensdag 27 februari 2002 23:43 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Vrij weinig denk ik als je van je USB naar je TV gaat...
Verwijderd
Verwijderd
Met >100 kB/s uploaden en >300 kB/s downloadenOp zondag 03 maart 2002 01:10 schreef Pilletje het volgende:
Hm grappig dit.
Er is overigens weer een nieuwe hack voor motorola surfboard kabel-modem, werkt met tftp en uploaden van een gemodificeerd boot-image
Verwijderd
Wat denk je nou zelf, dat je die software zo even veranderdOp zaterdag 02 maart 2002 23:43 schreef Audi-RS4 het volgende:
Werkt het nog steeds in ARnhem of omgeving?
en software moet vast wel te kraken zijn
daar heb ik wel mensen voor *-)