Toon posts:

pre-out te gebruiken als subwoofer-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je gewoon een willekeurige pre-out op een versterker gebruiken als subwoofer uitgang?

Verwijderd

waarom niet?
mits er wel iets van een filter in de versterker van je sub zit....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 31 december 2001 15:13 schreef julesz het volgende:
waarom niet?
mits er wel iets van een filter in de versterker van je sub zit....
precies :) Even overbodig: Het moet ook een actieve subwoofer zijn ;). Anders komt er op een gegeven moment zo weinig herrie uit ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Dat werkt idd prima. Ik heb er ook wel veel op een tape uitgang gedaan. Het nadeel is dat je dan maar 1 kant uit kan kiezen als je maar 1 ingang op je sub hebt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Het kan wel, maar je moet dan wel alsnog beide volumes apart regelen. Een aktieve subwoofer met afstandbediening zou dan handig zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 31 december 2001 15:42 schreef ShittyOldMan het volgende:
Het kan wel, maar je moet dan wel alsnog beide volumes apart regelen. Een aktieve subwoofer met afstandbediening zou dan "handig" zijn.
ik zou dat handig op z'n minst tussen twee vetgedrukte aanhalingstekens zetten, in het geval van aansluiten op een tape-out! :o

koosmp3:
Je kan gewoon een kabeltje kopen bij de hifiboer van stereo-cinch naar mono cinch :). Die gebruik ik ook bij m'n sub (omdat daar twee inputs opzitten en me vesterker maar een sub-uit heeft, net andersom dus, maar het idee is hetzelfde :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Er zijn ook subs die liever van de speaker terminals snoepen

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op maandag 31 december 2001 15:49 schreef JvS het volgende:
Die gebruik ik ook bij m'n sub (omdat daar twee inputs opzitten en me vesterker maar een sub-uit heeft, net andersom dus, maar het idee is hetzelfde :)).
Offtopic: lekker nuttig om dat te doen zeg :P.

Een aktieve sub kan je idd gewoon op een pre out aansluiten, en je hoeft dan ook niet meer apart het volume te regelen (wat je wel moet doen als je de tape out gebruikt).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
ik zou dat handig op z'n minst tussen twee vetgedrukte aanhalingstekens zetten, in het geval van aansluiten op een tape-out! :o
Sterker nog, je kunt het handig beter vervangen door 'je kunt maar beter een nieuwe receiver kopen met een subwoofer pre-out, want apart die volumes regelen is ook geen pretje en aan de headphone output moet je al helemaal niet beginnen of je moet een sub kopen die je op je main speaker output kan zetten waar je vervolgens je fronts op kan doorlussen'

Zo :D

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14

koosmp3:
Je kan gewoon een kabeltje kopen bij de hifiboer van stereo-cinch naar mono cinch :). Die gebruik ik ook bij m'n sub (omdat daar twee inputs opzitten en me vesterker maar een sub-uit heeft, net andersom dus, maar het idee is hetzelfde :)).
Ja, maar het werkt niet ;)

Je gaat nl. een stereo signaal bundelen naar 1 tulpje. Dat is dus dan niet automatisch mono. Daar heb je wel kleine convertertjes voor, de meeste subs hebben zo'n circuitje ingebouwd. Dat je dus stereo aansluit op de sub, en dat dat circuitje er dan mono van maakt wat naar het filter en de amp van de sub gestuurd worden.

Andersom, zo als jij het aangesloten hebt werkt natuurlijk wel.
Al maakt het helemaal niets uit of je nou 1 of 2x aansluit, het signaal blijft hetzelfde maar wordt alleen wat harder doordat je hem 2x hetzelfde signaal voert.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1