Toon posts:

Euh...stomme vraag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dit is mijn eerste keer op dit forum,ik heb al enkele site afgelopen over casemodding enzo maar nog nooit zelf geprobeerd (geen materiaal en geld)...

nu...hier is m'n vraag "waarom bouwen jullie nooit es een luidspreker ofzo in de kast ,ik weet dat er daar een luidspreker inzit maar daarmee ga je toch geen muziek afspelen...
het zou toch leuk zijn ,lang bijde kanten een luidspreker en langs de voorkant een sub-woofer ofzo...ik weet het ,het is meer een dom idee maar ik dacht eraan omdat er in m'n ouwe pc luidsprekers in het scherm zitten en bij mijn nieuw niet (en dat is zo ambétand met die pruts luidsprekkerkes die je overal moet meesleuren...

Groetjes Dieter

P.s:het ziet er mij hier wel leuk uit !

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Erm...Echt een mooie klankkast heb je dan niet, vinnik...

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Luidsprekers hebben flinke magneten....
Niet echt top...

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

wel makkelijk om je hd schoon te houden... :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 31 december 2001 15:05 schreef Drummerkedieter het volgende:
Hallo,

dit is mijn eerste keer op dit forum,ik heb al enkele site afgelopen over casemodding enzo maar nog nooit zelf geprobeerd (geen materiaal en geld)...

nu...hier is m'n vraag "waarom bouwen jullie nooit es een luidspreker ofzo in de kast ,ik weet dat er daar een luidspreker inzit maar daarmee ga je toch geen muziek afspelen...
het zou toch leuk zijn ,lang bijde kanten een luidspreker en langs de voorkant een sub-woofer ofzo...ik weet het ,het is meer een dom idee maar ik dacht eraan omdat er in m'n ouwe pc luidsprekers in het scherm zitten en bij mijn nieuw niet (en dat is zo ambétand met die pruts luidsprekkerkes die je overal moet meesleuren...

Groetjes Dieter

P.s:het ziet er mij hier wel leuk uit !
Welkom hier...

Ik raad je even aan om de FAQ door te lezen om wat commentaar en irritaties te voorkomen.
Je gebruikt bijvoorbeeld (heel vriendelijk) een groet voor en na je post. Dat is dus één van de zaken die hier niet worden gedaan.

Mgoed...

Waarom niet een luidspreker inbouwen?
Er zijn al eerde dudes geweest die dat hebben bedacht (je bent dus niet de enige met die 'stomme' vraag)

Je zit sowiezo met een stukje afscherming waar je aan moet denken.... die flinke magneet die in zo'n subwoofertje zit kan natuurlijk wat ongewenste zaken opleveren.

Of dit de voornaamste reden was om het niet te doen weet ik zo niet meer....

Maar er zullen vast nog andere reacties komen van tweakers die het beter weten dan moi

Verwijderd

Topicstarter
tja,dat dacht ik al...ma je kan het wel magnetisch afschermen.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Volgens mij krijg je ook problemen met de magnetische velden die een beetje speaker genereert. Dat zul je dus op 1 of andere manier moeten afschermen van gevoelige electronica. Ik denk dat een DIMM-tje het niet erg leuk vindt om in de buurt van zo'n magneet te zijn... >:)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 15:09 schreef Drummerkedieter het volgende:
tja,dat dacht ik al...ma je kan het wel magnetisch afschermen.
Het kán. Maar dat is zo veel werk, dan kun je beter losse speakers nemen...

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
er zijn wel kasten die dit hebben...

heb wel eens bij zo'n kast het mobo'tje mogen vervangen (had opzich nix met de speakers te maken...)

maar dit was een kast met een 5.1 geluidskaartje waarbij de subwoofer en de frontspeakers in de kast verwerkt waren, net als een ontvanger voor de afstandsbediening etc.

later bleek de upgrade niet zo heel goed te werken (een athlon 1Ghz doet het niet zo goed op een 120 (!) watt voeding :P ) eigenlijk al een wonder dat het apparaat aanging.

Achterop de kast zaten trouwens de connectoren voor de rest van de speakers.

Moraal van het verhaal: het bestaat wel, maar ik zou het er zelf niet in willen bouwen ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Topicstarter
Dit waren hier nog es boxen ,ingebouwd in m'n scherm ,jaja goeie ouwe pc's...

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~vd592418/scherm.jpg

Verwijderd

Volgens mijn trilt alles los als je 'm een beetje hard zet!

Moet je al je componenten met constructielijm vastzetten :P

Mijn tweaters moeten ten minste 2 meter uit elkaar staan, anders heb je niet echt zo'n goed stereogeluid!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 31 december 2001 15:30 schreef Drummerkedieter het volgende:

[afbeelding]
dat lijken me niet echt speakers met hoge kwaliteit geluid.

Verwijderd

Euhm, ik heb mijn kleine boxen van mijn discman, je weet wel zo'n speakertjes van 3 cm :p , in mijn pc gezet, ik had die gewoon tegen mijn case gezet, het geeft wel een goede versterking mar voor de rest is er niet veel aan.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 15:40

w00Dy

Make soap, not war

Op maandag 31 december 2001 15:30 schreef Drummerkedieter het volgende:

[afbeelding]
Hebben we het hier over speakers, of over 5 watt pmpo telefoonboxjes ?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Een paar redenen waarom ik het niet zou doen:

1) Ik wil perfect stereo (of beter) geluid. Dus als ik er een in mn kast zou bouwen, moet er aan de andere kant ook een of moet ik mn tussen mn benen zetten.
2) Ik heb geen ruimte meer in het frontje.
3) Een computerkast staat niet altijd op dezelfde plek. De ene keer moet ie weer op de grond, dan weer op tafel (LAN)
4) Speakers moeten niet te dichtbij. Anders heb je lange computerkabels nodig.

Ik hang mn geluidskaart dus lekker aan mn versterker. En die heeft best grote speakers.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13

Flotter

Pelipper!

Kant-en-klaar bestaan ze al, ik heb laatst op een beurs kasten gezien met ingebouwde speakers. Waren wel erg breed (en lelijk imho). Leuk ter vervanging voor je pc-speakertje, maar je moet er denk ik geen muziek mee gaan luisteren.

Zelf bouwen lijkt me idd niet echt verstandig.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

giet m wel vast in cement want anders kan je m ieder kwartier weer opzoeken naar waar die heen is getrild B-)
Pagina: 1