Philips612 Stand alone DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Hi,

Als newbee goed de search gebruikt maar kon deze player niet vinden.
Iemand ervaring met deze dvd-speler?
Ik weet namelijk niet of die nou wel of niet regiovrij is en of die vcd aan kan ongeacht op welke cd-r gebrand.
Alvast bedankt !

Grtz TheBoneCollector

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

A merk DVD spelers komen nooit regiovrij uit de fabriek. Ze kunnen wel regiovrij gemaakt worden, vaak.

Verder kan je op de philips website wel uitvogelen of-ie mp3 af kan spelen :P.

www.elvic.nl maakt trouwens spelers regiovrij, daar staan ook lijsten welke zo gemaakt kunnen worden.

Je moet die speler gewoon bij een wat betere hifizaak kopen, die maken ze ook regiovrij. Zaken als de expert en megapool en BCC (wasmachinezaken :P) zouden het ook kunnen, maar die zie ik het nooit doen eigenlijk...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TheBoneCollector
Thnx, maar wat is nu eigenlijk het nadeel van een dvd-speler die niet regiovrij is (of wat is het voordeel om hem wel regiovrij te maken).
Yep, i'm a newbee :9
thnx again !

Grtz TheBoneCollector

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Regiovrij houdt in dat je DVD's uit de hele wereld kan afspelen. Je kan dan DVD's kopen die in Amerika al uit zijn, maar in europa nog niet. Deze kunnen soms wel duurder zijn, maar soms ook weer niet :P (lekker vaag he? ;)). Je kan ze bestellen bij een sporadische DVD speciaalzaak (RAF digital music in A'dam, Elvic in Huizen etc.) of online bij amerikaanse winkels (amazon etc) of in engeland bij play247.com. Je krijgt dan wel films zonder nederlandse ondertiteling. Ook hebben ze in regio1 vaker films met DTS geluid (wat mensen vaak erg belangrijk vinden, ikzelf niet zo heel erg ;)).

Het was in het begin van de DVD periode redelijk essentieel dat je een regiovrije dvd speler had, anders kon je er geen zak mee (waren weinig films op de nederlandse markt ;(). Tegenwoordig is het vooral voor de huur leuk, denk ik. Ook al gaan videotheken het steeds minder verhuren :/.

check ook dit topic:
[topic=306716/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TheBoneCollector
aha, en moet een dvd-speler ook regiovrij worden gemaakt om VCD af te kunnen spelen :?

Grtz TheBoneCollector

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Nee, alleen DVD's hebben een regiocodering. VCD's niet en kun je op de compatible spelers gewoon afspelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:16

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik heb even ge-checked by www.vcdhelp.com, en volgens hun lijst kan de Philips 612 SVCD afspelen (Super Video CD)
en XSVCD (eXtendet Super Video CD)

http://www.vcdhelp.com/dvdlist/582.html

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 20:17 schreef JoeCool het volgende:
Ik heb even ge-checked by www.vcdhelp.com, en volgens hun lijst kan de Philips 612 SVCD afspelen (Super Video CD)
en XSVCD (eXtendet Super Video CD)

http://www.vcdhelp.com/dvdlist/582.html
ik heb de 612 en heb net geprobeerd een xsvcd af te spelen, maar dat deed hij niet! Wel de vcd en svcd ;)

ps mp3 doet i niet, dan moet je de 622 hebben
Pagina: 1