Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Okee, ik weet nu dus dat alles gewoon moet staan in de map /var/ww/html
Stap 1 al gelukt. Maar ik wil nu eerst PHP installeren. Ik heb de php.4.1.1.tar.gz al gedowned. Maar hoe installeer ik hem nu. PHP.net is niet erg behulpzaam.
Verwijderd
gunzip -c php.4.1.1.tar.gz |tar xf -
dan cd je naar de nieuwe (php.4.1...) aangemaakte dir.
Vervolgens, vi INSTALL. In dat bestandje staat duidelijk uitgelegd hoe je dit moet compileren etc.
suc6
Je hebt _Redhat_, stop nou eens die cd van redhat in je cdrom speler, en ga eens op zoek naar een PHP-rpmetje... Niet gelijk alles zelf willen compileren!Op zondag 30 december 2001 23:05 schreef Deddiekoel het volgende:
Stap 1 al gelukt. Maar ik wil nu eerst PHP installeren. Ik heb de php.4.1.1.tar.gz al gedowned. Maar hoe installeer ik hem nu. PHP.net is niet erg behulpzaam.
Die rpm die je op die cd vind, is misschien iets ouder dan de meest actuele versie, maar die op de CD is tenminste getest, en werkt gegarandeerd goed, zo niet, dan is er wel een update op de site van RedHat te vinden...
Je kunt best die tar.gz file gebruiken, maar iets zegt me, dat je als Linux-newbie eerst maar gewoon moet wennen, voordat je dat soort dingen gaat doen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Normaal gezien heb je gelijk, maar ik heb met RH 7.1 php in combinatie met mysql niet aan de praat gekregen. Tar gedownload en gecompileerd, en loopt als een zonnetjeOp zondag 30 december 2001 23:28 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Je hebt _Redhat_, stop nou eens die cd van redhat in je cdrom speler, en ga eens op zoek naar een PHP-rpmetje... Niet gelijk alles zelf willen compileren!
Die rpm die je op die cd vind, is misschien iets ouder dan de meest actuele versie, maar die op de CD is tenminste getest, en werkt gegarandeerd goed, zo niet, dan is er wel een update op de site van RedHat te vinden...
/offtopic
Is ook wel grappiger om het zo te doen...
Ik wil nl. ook DOMXML ondersteuning...
Weinig gevaar, maar iets zegt me, dat we dan weer vragen krijgen als 'configure werkt niet, hij zegt dat g++ niet bestaat enzo'Op zondag 30 december 2001 23:33 schreef Deddiekoel het volgende:
Wat zijn de gevaren om het eerst zo te doen?
De RPM's van RedHat zijn goed op elkaar ingespeeld, en zullen meestal out-of-the-box gewoon werken, zonder veel getweak e.d.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Gevaar van RPM:Op zondag 30 december 2001 23:33 schreef Deddiekoel het volgende:
Wat zijn de gevaren om het eerst zo te doen?
Ik wil nl. ook DOMXML ondersteuning...
Dat het niet werkt ( bij mij toch
Is door Redhat bepaald wat wel en wat niet.
Doordat het iets ouder is, kunner er wellicht nog wat
bugs inzitten die er in de nieuwste versie uit zijn.
Gevaar zelf compileren.
Je leert er iets van
Kan wel werken
Kan het configureren zoals je het zelf wilt.
Verwijderd
apache met php en mysql support compile?
zo heb ik het gedaan:
1. gunzip apache_1.3.22.tar.gz
2. tar -xvf apache_1.3.22.tar
3. gunzip php-4.1.0.tar.gz
4. tar -xvf php-4.1.0.tar
5. cd apache_1.3.22
6. ./configure --prefix=/www
7. cd ../php-x.x.x
8. ./configure --with-mysql --with-apache=../apache_1.3.22 --enable-track-vars
9. make
10. make install
11. cd ../apache_1.3.22
12. ./configure --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a
13. make
14. make install
15. Wijzig je httpd.conf file. (/usr/local/apache/conf/httpd.conf)
16. Start nu apache op de normale manier weer op. (/usr/local/apache/bin/apachectl start)
(of je moet alle paden precies hetzelfde zetten, maar dan is uninstallen het makkelijkste)
Als je alleen de php rpm gaat instaleren: Nee, want die heeft php nodig.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Maar de MySQL versie daarvan mist een libmysqlclient
Probeer 'm eens met --nodeps ?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Ik gebruik het volgende configure commando:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| ./configure i386-redhat-linux --prefix=/usr --exec-prefix=/usr --bindir=/usr/bin --sbindir=/usr/sbin --sysconfdir=/etc --datadir=/usr/share --includedir=/usr/include --libdir=/usr/lib --libexecdir=/usr/libexec --localstatedir=/var --sharedstatedir=/usr/com --mandir=/usr/share/man --infodir=/usr/share/info --prefix=/usr --with-config-file-path=/etc --disable-debug --enable-pic --disable-rpath --enable-inline-optimization --with-apxs=/usr/sbin/apxs --with-bz2 --with-curl --with-db3 --with-dom --with-exec-dir=/usr/bin --with-gd --with-gdbm --with-gettext --with-jpeg-dir=/usr --with-mm --with-openssl --with-png --with-regex=system --with-ttf --with-zlib --with-layout=GNU --enable-debugger --enable-ftp --enable-magic-quotes --enable-safe-mode --enable-sockets --enable-sysvsem --enable-sysvshm --enable-track-vars --enable-yp --enable-wddx --without-mysql --without-unixODBC --without-oracle --without-oci8 --with-pspell --with-xml |
Deze hebbik uit de PHPinfo van een meegeleverde RPM.
Dit lijkt allemaal te werken maar hij zegt dat hij geen cc kan vinden. Maar volgens mij hebbik alle mogelijk GCC RPM's al geinstalleerd...
--nodeps heeft wel voor een installatie gezorgd, hij staat ook in de package manager. Alleen wil PHPMyAdmin er nog niet aan...Op maandag 31 december 2001 03:42 schreef Roel het volgende:
Die zit standaard bij je mysql install, dus die hoort er bij jou ook op de staan. Misschien staat ie ergens anders en kan ie daarom niet gevonden worden. Daarom had je die ook beter met
Probeer 'm eens met --nodeps ?
Ook kannik libmysqlclient.so niet meer vinden.
Ik heb de shared libraries RPM geinstalleerd en nu kan ik de PHP-MySQL.rpm wel installeren.
Ik heb meteen PHPMyAdmin erop gegooid en op zich werkt het alleen krijg ik de volgende teksten in beeld:
Weet iemand nog hoe ik dit kan oplossen?Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/main.php on line 11
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/libraries/ob.lib.php on line 53
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 23
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 24
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 25
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 26
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 27
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin/config.inc.php:251) in /var/www/html/phpMyAdmin/header.inc.php on line 29
Ja, je moet geen echo of print commando's gebruiken in je php bestanden voor je alle headers hebt verzonden. Dus check je codeOp maandag 31 december 2001 05:38 schreef Deddiekoel het volgende:
Weet iemand nog hoe ik dit kan oplossen?
Het enige wat nog niet werkt is .htaccess
Moet ik dat ergens aanzetten?
Maar het commando htpasswd werkt allemaal wel...
Klopt, na lang doorzoeken (stond helemaal onderaan na een paar pagina's niets) hebbik het gevonden. Nu werkt het allemaalOp maandag 31 december 2001 19:58 schreef Koen Roumen het volgende:
Een line met Allowoverride All in je httpd.conf zou afdoende moeten zijn .Allowoverride staat nu waarschijnlijk op 'None', dat moet je dus veranderen in 'All'.
Wat nog niet werkt is dat bij gebruikers de map public_html nog niets doet. Hoe zorg ik ervoor dat een dergelijke map wordt aangemaakt of iig wordt gebruikt door Apache.
Verwijderd
het klinkt misschien mierenneukerig maar tar -xvzf bla.tar.gz is toch een stuk makkelijker?
Bij mij staat het volgende in /etc/apache/httpd.conf, misschien heb je er iets aan:Op woensdag 02 januari 2002 15:59 schreef Deddiekoel het volgende:
[..]
Klopt, na lang doorzoeken (stond helemaal onderaan na een paar pagina's niets) hebbik het gevonden. Nu werkt het allemaal
Wat nog niet werkt is dat bij gebruikers de map public_html nog niets doet. Hoe zorg ik ervoor dat een dergelijke map wordt aangemaakt of iig wordt gebruikt door Apache.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <IfModule mod_userdir.c>
UserDir public_html
</IfModule>
<Directory /home/*/public_html>
AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
<Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
Order allow,deny
Allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE PATCH PROPPATCH MKCOL COPY MOVE LOCK UNLOCK>
Order deny,allow
Deny from all
</Limit>
</Directory> |
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
En "tar xvfz bla.tar.gz" is nog snellerOp woensdag 02 januari 2002 16:10 schreef jorus-aap het volgende:
ehrm, waarom doen de meesten hier eerst gunzip bla.tar.gz en daarna tar xvf bla.tar of gunzip bla.tar.gz | tar xvf - ?
het klinkt misschien mierenneukerig maar tar -xvzf bla.tar.gz is toch een stuk makkelijker?
Trouwens, als ik een bz2-bestand moet extracten doe ik altijd "bunzip2 bla.tar.bz2 && tar xvf bla.tar", volgens de debian-handleiding zou dat ook moeten kunnen met "tar xIvf bla.tar.bz2", maar dat werkt niet bij mij?
Soms is het ook tar -xyvf of -xjvfOp woensdag 02 januari 2002 16:54 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
En "tar xvfz bla.tar.gz" is nog sneller
Trouwens, als ik een bz2-bestand moet extracten doe ik altijd "bunzip2 bla.tar.bz2 && tar xvf bla.tar", volgens de debian-handleiding zou dat ook moeten kunnen met "tar xIvf bla.tar.bz2", maar dat werkt niet bij mij?
probeer die eens?
PSN: Houtvlot
Bedankt! Optie "j" did the trick!Op woensdag 02 januari 2002 16:55 schreef dinges het volgende:
[..]
Soms is het ook tar -xyvf of -xjvf
probeer die eens?
Dat is voortaan weer een paar tekens minder typen.
Ik zie nu trouwens dat ik het ook via de man-page had kunnen vinden
zoals altijdOp woensdag 02 januari 2002 17:04 schreef The_Surfer het volgende:
Ik zie nu trouwens dat ik het ook via de man-page had kunnen vinden
PSN: Houtvlot