Op zondag 30 december 2001 23:26 schreef X-terior het volgende:
Opmerking over de search is opzich prima, hoewel ik altijd probeer om dan ook een linkje te leggen naar een draadje of site waar het antwoord staat.
Ja en nee. Opzich heb ik in de FAQ's in PMG iets soortgelijks gezet, maar toch sta ik daar inmiddels maar gedeeltelijk achter. Waarom?
Als iemand lui is en geen zin heeft om te zoeken, en daarom maar een topic neerdondert op GoT, dan verdient ie gewoon een slotje. Punt. Als je zo iemand op weg gaat helpen met een topic waar het antwoord staat, dan is dat eigenlijk krom. Waarom zou iemand dan nog zelf moeite doen? Je krijgt het antwoord toch wel voorgeschoteld, zelfs met een slotje. Altijd prijs dus.
ontopic : Ik ben het helemaal met OzBoz eens, en ik heb een soortgelijk verhaal al heel vaak in LA verkondigd. Net als de hele crew zo'n beetje, dus eigenlijk zou deze discussie niet eens meer gevoerd hoeven worden.
GoT is steeds meer een luilekkerlandje voor Computer-prutsend Nederland aan het worden. De topics worden steeds meer eenheidsworst, en omdat mensen te lui zijn om zelfs iets uit te zoeken (zoals de pioniers dat 10 a 20 jaar geleden nog moesten toen er geen internet en geen GoT was). Ook zijn ze te lui om Google.com te gebruiken, of de Search op GoT.
Resultaat: iemand komt op GoT binnen huppelen en denkt dat ie een hele originele vraag gaat stellen. En wat komt er dan?
"Welk mobo is het beste voor een athlon XP?"
Daar zakt mijn broek dus echt helemaal van af, als er in de index van PMG in 1 week tijd al 10 a 20 soortgelijke vragen gesteld zijn. Dan denk ik dus echt letterlijk 'zoek toch verdomme eens voordat je gaat lopen blaten!'.
GoT is leuk, maar de mentaliteit van de meeste users is zo slecht aan het worden dat GoT als geheel kwalitatief steeds minder wordt. En dat is jammer.
En de oorzaak ligt toch echt bij de bezoekers die het alleen maar hulp verwachten, zonder zelf input te leveren
De basis van een forum is knowhow van de massa, en momenteel is het zo dat enkele goeie figuren de enigen zijn die mensen echt kunnen helpen. Maar met 30.000 bezoekers is de verhouding dan behoorlijk krom.