Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe word ik op GoT geholpen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
deze post zal ongetwijfeld over 2 seconden verwijderd worden, maar ik heb het gevoel dat niemand elkaar tegenwoordig meer wil helpen...

vraag : hallo, ik heb problemen met mi...
antwoord : search

is dit het einde van GoT? word het STUS (Site To Use Search)?

edit : ah crap, verkeerde forum... toch maar eens de FAQ doorlezen |:(

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 22:24
door de Mods om te kopen... dat weet toch iedereen >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zondag 30 december 2001 18:08 schreef danokorst het volgende:
deze post zal ongetwijfeld over 2 seconden verwijderd worden, maar ik heb het gevoel dat niemand elkaar tegenwoordig meer wil helpen...

vraag : hallo, ik heb problemen met mi...
antwoord : search

is dit het einde van GoT? word het STUS (Site To Use Search)?
Nee hoor... maar als de mensen antwoorden met: search dan zal de vraag waarschijnlijk al eerder voorbij gekomen zijn en het antwoord dus ook. :)

Ik probeer zelf zo min mogelijk zo'n antwoord neer te zetten maar vaak kan het niet anders :P (meestal bewijs ik het door zelf ff te searchen en het desbetreffende topic aan de topicstarter te laten zien :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

beetje verkeerde forum,
ik vind dat er hier en daar inderdaad wel wat vriendelijker gedaan mag worden ook ja

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verkeerde forum! Lees de FAQ!
>:)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me meer om het feit dat zon beetje 99% van alle vragen beantwoord worden met 'gebruik de search' dat ik me afvraag of het hele idee van een forum nog wel nut heeft :D

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ja zo kan ik ook snel rijk worden. Met nu ongeveer 40000 bezoekers tot nu toe, stel 1/4 doet mee aan het omkopen a 10 gulden per man/vrouw. 100000,- Dan gaat die gene bill gates misschien nog wel inhalen >:)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoe wordt je geholpen? :Gebruik de search! ;)

ook zo'n leuke: SLOTJE!

8-)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het probleem is dat er teveel mensen komen met de meest simpele of irritante vragen, die ze ook met een klein beetje moeite zelf hadden kunnen oplossen zonder daar een speciaal topic voor te moeten openen.
Waar het om gaat is dat er niet voldoende zelf initiatief getoont wordt, waardoor het gemak de vrije hand krijgt en dus voor iedere vraag een topic geopend wordt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
mijn oplossing daarvoor : zet bij het formulier waar je een bericht post een tekstje met 'lees voordat je deze posting maakt de FAQ door om te kijken of je antwoord zich daar bevind'

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 30 december 2001 18:11 schreef danokorst het volgende:
het gaat me meer om het feit dat zon beetje 99% van alle vragen beantwoord worden met 'gebruik de search' dat ik me afvraag of het hele idee van een forum nog wel nut heeft :D
Het forum is een grote searchable database met antwoorden op een enorme berg vragen. Je komt hier om een vraag te stellen, daar wil je dus een antwoord op. Nou STAAT dat antwoord gewoon in de database, hoe fijn :) ! Je kan dus zelf zoeken en je hebt je antwoord, daar ging het toch om???

de betaler vervuilt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En door je topic in de juiste forum te zetten: [LA] dus... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
JE heb helemaal gelijk

Verwijderd

Topicstarter
Je kan dus zelf zoeken en je hebt je antwoord, daar ging het toch om???
beter lezen :D

• Han
  • Niet online

Han

Is dit niet helpen dan? Ook voor een ander zoeken is helpen.

[topic=354372]

En mocht je het antwoord niet vinden schop je je topic weer omhoog met de vermelding dat je in de FAQ en de Search niks bruikbaars hebt gevonden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:43
Nou als een vraag al 927x langs gekomen is en er wordt weer een topic over geopend dan is dat vrij iritant. Op z'n topic reageer ik dan zowiezo niet!

Een goed voorbeeld lijkt me een topic als "hoe 7 volt" die hier zojuist weer stond. Daar wordt dan zelfs nog normaal op gereageert maar sorry hoor als je dat intikt in de search komen er wel 100 topics over uitrollen.

De topics worden steeds minder interesant omdat het niveau hier lijkt de dalen met de dag. Niks mis met mensen die een beginner zijn op het gebied van overclocken en elektronica maar stel dan geen vragen die al vaak genoeg langs geweest zijn. Per dag komt er misschien 1 intersant draadje bij en de rest is onzin of 100x beantwoord etc.

Verwijderd

Ik ben het ook helemaal met de topic starter eens... Het leuke van het forum is da MENSEN elkaar "LIVE" kunnen helpen. En dat er discussies op gang komen, als steeds iedereen doorverwezen wordt naar de search, dan is er ook geeen fuck meer aan natuurlijk.

Verwijderd

De veelgebruikte reply UTFS zal niet het einde van GoT zijn aangezien de technologie zich alsmaar ontwikkeld en er dus altijd vragen bijkomen die er nog niet eerder geweest zijn.

Verwijderd

Topicstarter
laat ik het je nog een keer uitleggen :D

een persoon komt binnen met een probleem. vaak is het antwoord twee regels kort, maar men is er te lui voor en antwoord altijd met 'gebruik de search'. nou is mijn stelling : 'is dit het einde van GoT omdat toch iedereen op deze manier antwoord?'

nog te moeilijk :?
Ik ben het ook helemaal met de topic starter eens... Het leuke van het forum is da MENSEN elkaar "LIVE" kunnen helpen. En dat er discussies op gang komen, als steeds iedereen doorverwezen wordt naar de search, dan is er ook geeen fuck meer aan natuurlijk
go dano, go dano :D

Verwijderd

moet helaas ook zeggen dat sommige vragen echt irritant zijn en ik zit hier nog niet eens lang.
ik merk vaak dat veel vragen worden gesteld door mensen die vaak te lui zijn om effe eerst zelf te zoeken of ze wat kunnen vinden.

v.b hiervan is een vraag over hun moederbord wat het kan of niet, terwijl ze wel de handleiding ervan hebben of simpel weg geen zin hebben om effe op de website van de fabrikant te gaan zoeken. en het stomme is dat het vaak veel makkeliker en sneller is om zelf te zoeken op internet of even de handleiding door te lezen.

het lijkt mij als je deze forum weet te vinden dat je dan ook wel een driver kunt weten te vinden op de website van een fabrikant.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13
Je moet begrijpen dat het voor mensen die hier vragen beantwoorden niet meer leuk is als 20x per dag dezelfde vraag over een niet-werkende netwerk (voorbeeld).

Overigens is het een stuk sneller om de search te gebruiken, want je hebt vaak meteen een antwoord op je vraag.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

move >> LA

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 30 december 2001 18:20 schreef danokorst het volgende:

een persoon komt binnen met een probleem. vaak is het antwoord twee regels kort, maar men is er te lui voor en antwoord altijd met 'gebruik de search'. nou is mijn stelling : 'is dit het einde van GoT omdat toch iedereen op deze manier antwoord?'

nog te moeilijk :?
[..]

go dano, go dano :D
Nee, maar nog steeds het verkeerde forum :P

Damn, tom was net iets sneller :P

de betaler vervuilt

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 30 december 2001 18:11 schreef danokorst het volgende:
Je wil topics van: Ik had geen zin om te searchen dus vraag ik het hier. Hoe kan ik mijn CPU overklokken. Ik wil niet zeggen welke ik heb want dat moeten jullie wel weten want jullie weten alles en ik mag alles vragen wat ik maar wil weten

Das ook niet echt super he. Ik erger me ook wel eens aan dat soort topics :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is het een stuk sneller om de search te gebruiken, want je hebt vaak meteen een antwoord op je vraag.
ik merkte net ook al op dat er misschien een tekstje moet komen bij elke nieuwe posting. iets van 'is je antwoord in de search te vinden etc etc'

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 18:19 schreef _Trinity_ het volgende:
Ik ben het ook helemaal met de topic starter eens... Het leuke van het forum is da MENSEN elkaar "LIVE" kunnen helpen. En dat er discussies op gang komen, als steeds iedereen doorverwezen wordt naar de search, dan is er ook geeen fuck meer aan natuurlijk.
Waarvoor hebben ze dan de search uitgevonden :?

Dat knopje staat er niet voor de lol.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

--HYPER--392

Powered by Fiat

Wat misschien wel een idee is,

Stel. ik ga een nieuw topic starten, ik type mijn titel in.
(bv, wat is beter dit of dat)... dat hij eerst de search afgaat,als je dan nog geen antwoord hebt,dat je dan pas post.

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 30 december 2001 18:20 schreef danokorst het volgende:

Reacties van UTFS zijn de laatste tijd schaars. Mocht er worden verwezen naar de search wordt er meestal al naar een topic verwezen of de oplosssing wordt gepost.

Indien iemand zo'n reactie krijgt moet diegene zich toch echt gaan afvragen of ie inderdaad niet goed heeft gezocht (in de meeste gevallen helemaal niet, maar ja) Ook een slechte omschrijving of topic titel is vaak de oorzaak. Post gewoon volgens de leefregels van de FAQ en alles is opgelost.

Nieuw topic?

1: eerst zelf: search (meerdere mogelijkheden proberen)
2: ook zelf: www.google.com
3: nieuw topic: duidelijke titel
4: inhoud: ook duidelijk; geef precies aan wat er fout gaat/is, wat jezelf al hebt geprobeerd (search etc.) Welke OS je gebruikt, drivers enz. enz.
5: Gebruik geen Capslock of veel smiley's (komt zeer irritant over)
6: Gebruik zoveel mogelijk juiste gramatica en zinsindeling.

Verwijderd

hmmmmmm....

mijn mening ... gebruik de search goed doe je krijg je 80 hits ok wat staat er in gebruik de search .....

Schiet niet op !

En dan de mensen die iets willen weten of iets laten zien worden meteen afgekraakt.
Zover ik weet is dit forum voor vragen ideeen en resultaten en niet voor alleen maar vragen waar je toch weer als antwoord op krijgt "search".

Sorry Mods als ik mijn boekje te buiten ga met deze remark maar ik zie het steeds vaker dat vooral de nieuwe mensen geslammed worden voor het vragen van iets.
En al helemaal als iemand wil laten zien wat ie al bereikt heeft krijgt ie te horen dat dat hier niet thuis hoort ....ik geloof zelf dat het juist hier thuis hoort !

Er zijn weinig tot geen nederlandse tweak-oc board/sites waar zoveel mensen bijelkaar komen en ik moet zeggen dat een hoop mensen volgens mij hun heil ergens anders zijn gaan zoeken door de houding van vele meer gevestigde namen hier.......

Omdat het gewoon niet vriendlijk is tegenover die mensen.

Ja ik weet ook wel dat er een faq is en een search en een hoop vragen kunnen daarin beantwoord worden maar een newb die niet weet wat een fanbus of baybus is, of wat ccfl is weet ook niet waarop ie moet zoeken.

En iedereen is ooit eens moeten beginnen en met vragen leer je het meest.

Mensen (zeker de gevestigde namen hier) steek de koppen dan eens samen en maak 1 web site met iedere howto erop die er is dan kan je dat ook doorgeven aan mensen.

En dan heb je GoT voor vragen te stellen, en je TROTSTE mod te laten zien !

Ok dat was het wel zo ongeveer :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leuk idee maar als we dat soort vragen gaan toestaan dan stroomt heel GoT binnen de kortste keren onder met allerlei n00b en oninteressante en luie vragen. Des te jammer omdat we het niveau juist hoog willen houden en daarom meer hechten aan wat moeilijkere interessante topics.

Je komt idd namelijk om te discussieren op een forum, en geholpen te worden met je probleem. Maar als dat probleem al ergens anders te vinden is, dan is het natuurlijk onzin om daar een topic opnieuwe over te openen.

99 % met de dingen die ik wil weten of problemen mee heb, vind ik met de search. Als ik voor elk van die problemen een nieuw topic geopend wordt, dan wordt het forum een grote zooi. Zeker met 30k + gebruikers.

Daarnaast komen hier mensen dagelijks, en zij vinden het leuk om mee te helpen om problemen op te lossen. Maar dat houdt ook wel een keer op als voor elk onderwerp opnieuw een topic geopend wordt dat al dagelijks aan bod is gekomen en makkelijk op te zoeken is.

imho dan.

edit: en daarbij wil ik opmerken dat n00bvragen op zich niet zo erg zijn, maar we willen wel graag dat er wat initatitief ligt bij de users zelf. Als jij daadwerkelijk laat zien wat je hebt gevonden, en dat je er moeite voor hebt gedaan, dan zal niemand er mee zitten om je verder te helpen.

Wat mensen onterecht denken is dat het hier een helpdesk is, waarbij ze hun vragen kunnen neerdumpen en gewoon verwachten dat het snel beantwoord wordt.

Vaak zijn het ook diegenen die hun topics irritant omhoogschoppen en als er een potentieel goed antwoord is gegeven, nooit meer van zich laat horen.

En dat is jammer, want het kan ook anders.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 30 december 2001 18:37 schreef LuNaTiC een heel lang verhaal:
Met als conclusie:
1: eerst zelf: search (meerdere mogelijkheden proberen)
2: ook zelf: www.google.com
3: nieuw topic: duidelijke titel
4: inhoud: ook duidelijk; geef precies aan wat er fout gaat/is, wat jezelf al hebt geprobeerd (search etc.) Welke OS je gebruikt, drivers enz. enz.
5: Gebruik geen Capslock of veel smiley's (komt zeer irritant over)
6: Gebruik zoveel mogelijk juiste grammatica en zinsindeling.
7: Schop je topic niet snel omhoog. Laat het een dagje sudderen.
En als je bij het gebruik van de search meer dan 80 hits krijgt kun je het volgende concluderen:

1: Je stelt wel een heel bekende vraag (begin dus rustig bij de eerste hit te lezen, als je bij de 10e bent is de oplossing vast al langsgeweest)
2: Je gebruikt de search te veel. Met de search moet je spelen; probeer meerdere wworden te combineren. Het staat er vast wel, unieke vragen stel je maar gemiddeld 5 keer in je leven.

• Marv
Op zondag 30 december 2001 18:46 schreef Merely het volgende:

[..]

Met als conclusie:
[..]
Je eigen posts aan het quoten mannetje? >:) :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 30 december 2001 18:46 schreef Merely het volgende:

[..]

Met als conclusie:
[..]
niet zo bijdehand jah!!! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/twak.gif

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Lunatic ,

ja best mee eens en heb je ook best wel gelijk in ....

darom het idee van een site waar gewoon alle howto's in het nederlands op worden gegooit.

want zeg nou eerlijk als ik de search gebruik krijg ik vaak over 100 hits op wat ik zoek en meestal is er geen een echt bruikbaar.

Simpel voorbeeld is een huidig topic van mij over een cpu die te heet word en reboots....

er zijn al vele topics over geweest maar nooit een antwoord.

Op dit moment heb ik mijn pc dan ook verspreid over mijn buro ligeen daardoor ...

maar gezamelijke inkoop topics lopen als gekken over de oc forums en ook de lcd topics waar het meestal is van ik heb zus of zo display werkt dit ....

en de meeste antwoorden komen uit google ofzo iets dergelijks .... dus ja waar trek je de lijn ?

een n00b die niet weet waar te beginnen en door de faq en search de bomen door het bos niet meer ziet of de gevestigde tweaker die ergens iets uit sloopt om het aan de pc te hangen en eerst heir een topic post voordat hij de search gebruikt omdat toch iedereen hem kent en dus wel zal helpen.....

Dat is eigenlijk het grootste probleem op he moment alles wat ik in de OC forums zie (de enige plaats waar ik eigenlijk kom) is al eens gedaan of besproken in dat forum...

En de beste uitdrukking daar is ieder stukje hardware is anders en reageert anders dus iedere vraag is een nieuwe vraag.

Ik verwacht ook niet dat iedere n00b nu meteen geholpen wordt en zeker over sommige dingen is vaak meer te vinden buiten de forums dan in de forums en zal ook als eerste geprobeert moeten worden. Maar wat mij dwars zit is als er iemand komt dat ie altijd meteen wordt afgeschoten.

Zover ik weet is het forum voor iedereen open en is het niet zo dat alleen de mensen die er verstand van hebben er ook mogen posten ?!

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 30 december 2001 18:49 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

niet zo bijdehand jah!!! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/twak.gif
O+ LuNaTiC is liev.... Braaf! Leg die tak neer! :D

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter heeft gelijk mijns inziens, er wordt TE vaak UTFS en zulke crap geroepen. Op een forum moet je accepteren dat bepaalde vragen vaker worden gesteld, als je niet wilt dat bepaalde info dubbel komt, dan kun je evengoed het aanmaken van nieuwe topics onmogelijk maken. :+

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 18:14 schreef danokorst het volgende:
mijn oplossing daarvoor : zet bij het formulier waar je een bericht post een tekstje met 'lees voordat je deze posting maakt de FAQ door om te kijken of je antwoord zich daar bevind'
Op zich wel een goed idee.
Mn in VV zie ik heel vaak dezelfde problemen terug komen.
Nou is dat forum nog betrekkijlijk neiuw en klein, maar bij herhaling van probleem oplossing vooral als de oplossing een paar regels is, zou het een goed idee zijn om de forum Faq wat vaker bij te werken.

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 30 december 2001 19:15 schreef jelmervos het volgende:
Topicstarter heeft gelijk mijns inziens, er wordt TE vaak UTFS en zulke crap geroepen. Op een forum moet je accepteren dat bepaalde vragen vaker worden gesteld, als je niet wilt dat bepaalde info dubbel komt, dan kun je evengoed het aanmaken van nieuwe topics onmogelijk maken. :+
Mwoh, door het lezen van de FAQ en het op de juiste manier gebruik maken van de search lijkt me dit wel haalbaar hoor. Je kunt niet ontkennen dat de meeste users die een zogeheten 'dubbeltopic' openen achteraf zelf ook inzien dat ze beter hadden meoten zoeken. Volg de draadjes in [LA] maar... 9 van de 10 keer wordt iemand in een 'waarom is mijn topic gesloten?' terecht gewezen op het feit dat ze of geen goede omschrijving/topictitel gebruiken of beter hadden moeten zoeken.

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op zondag 30 december 2001 19:15 schreef jelmervos het volgende:
Misschien is dit ook afhankelijk van welke fora je komt.. Ik zelf zit eigenlijk alleen maar in de hardware-fora, en als je ziet wat daar gemiddeld voor topics worden geopend dan word je daar nou niet echt vrolijk van.. Zo komt in PMG toch wel gemiddeld 5x per dag de vraag 'Welk moederbord moet ik kopen'. Ten eerste is dit een zaak die de topicstarter zelf moet oplossen, omdat hij/zij specifieke wensen heeft, een bepaald budget heeft etc.. Bovendien is het voor iemand anders geen interessant topic. Dit soort dingen kun je dus ook prima met wat reviews etc. oplossen. Hetzelfde geld voor bijv. de AMD vs Intel topics.. Je hebt er niks aan, mensen proberen alleen anderen hun mening op te dringen en uiteindelijk loopt het toch uit op een flame-topic.
En als in OCM nou elke dag een aantal topics zouden staan over 'Hoe unlock ik mijn duron'.. Van mij mag daar gerust een slotje + verwijzing naar de faq inkomen..
zelfde geld voor topics die geopend worden met de mededeling: Ik heb geen zin om te zoeken maar hoe moet ik m'n jumpers instellen...

Een van de problemen is dus dat een aantal topicstarters dus steeds luier wordt, en gewoon anderen hun te simpele problemen wil laten oplossen die ze ook maar met een klein beetje moeite zelf makkelijk op kunnen lossen. En ik denk niet dat je daar nou positief tegenover moet staan..
(Overigens vind ik dan weer wel dat het utfs-antwoorden dan achterwege kan blijven, maar gewoon het topic door een mod laten sluiten is voldoende.. Of in ieder geval iets van een link geven waar de topicstarter nog iets aan heeft.. Helaas hebben sommige users dat fatsoen ook niet...)

Verwijderd

Ik vind ook dat er veel te rap 'Search' geroepen wordt.
Ok, ik doorzoek ook eerst de search maar soms vind je gewoon niet wat je echt zoekt.
En dat is wel degelijk hinderlijk. Omdat er zodanig veel search geroepen wordt, word je steeds van ene topic naar de andere doorverwezen en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als iemand een vraag heeft en ik weet toevallig een antwoord daarop dan zal ik met plezier die persoon helpen en een antwoord intypen. Zo wordt de 'search-database' alleen maar beter in kwaliteit. Als je dan naar iets zoekt zal je gewoon in één van die resultaten je antwoord in vinden. En niet meer een topic waarin 5 maal 'UTFS' geroepen wordt en zo steeds doorverwezen zodat je radeloos van wordt en uiteindelijk een nieuwe topic moet openen.
En daarin roepen de mensen dan terug 'search' .... is een vicieuze cirkel.

Snap je wat ik bedoel?
Als daar, ipv 5 maal UTFS, gewoon het antwoord in stond dan had ik via de search al onmiddellijk mijn antwoord gevonden en zo hoef je automatisch minder topics te openen.

Gewoon klein beetje verdraagzamer zijn ...
Greetings :)

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Wat wel een enorm voordeel is van je antwoord zoeken in de Search, is dat je niet hoeft te wachten tot een mede-tweaker het goede antwoord geeft.
(Duurt altijd zo lang, want het is op GOT immers altijd uitgestorven >:))

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Omdat users schijnbaar met de dag luier worden en het vertikken te zoeken voordat ze maar vragen om het voorgekauwt te krijgen. In W&G heerst iig een anti-newbie-vragen beleid en dat is gewoon een logisch gevolg van de dramatische dip qua bereidheid van mensen eerst zelf te zoeken voor ze gaan blaten.

Het is alleen wel zo dat users niet UTFS etc horen te roepen maar dat dat de eer is voor de mod in kwestie. En op een goede dag doe ik er dan nog een zoekopdrachtje Google bij waar de eerste hit raak is.

Dit is overigens mijn pers. visie gebaseerd op W&G en dus geen crew-statement.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Users moeten gewoon eerst de search gebruiken voordat ze een topic openen vind ik,
wanneer ik voor de zoveelste keer zie "Hoe moet ik een DivX in 2 stukken krijgen?" denk ik ook van tjah.... dat is nog maar 10x gezegd....

Komt nog eens bij dat je dit heel makkelijk met Google kan vinden.

Maar users die alleen UTFS roepen dragen ook niks bij, geef in plaats daarvan dan een nuttige link ofzo.
Een mod sluit het topic vanzelf wel.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Opmerking over de search is opzich prima, hoewel ik altijd probeer om dan ook een linkje te leggen naar een draadje of site waar het antwoord staat. Tenslotte mogen ze ook zelf iets lezen en een beetje moeite doen. :)

• Exirion
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 30 december 2001 23:26 schreef X-terior het volgende:
Opmerking over de search is opzich prima, hoewel ik altijd probeer om dan ook een linkje te leggen naar een draadje of site waar het antwoord staat.
Ja en nee. Opzich heb ik in de FAQ's in PMG iets soortgelijks gezet, maar toch sta ik daar inmiddels maar gedeeltelijk achter. Waarom?

Als iemand lui is en geen zin heeft om te zoeken, en daarom maar een topic neerdondert op GoT, dan verdient ie gewoon een slotje. Punt. Als je zo iemand op weg gaat helpen met een topic waar het antwoord staat, dan is dat eigenlijk krom. Waarom zou iemand dan nog zelf moeite doen? Je krijgt het antwoord toch wel voorgeschoteld, zelfs met een slotje. Altijd prijs dus.

ontopic : Ik ben het helemaal met OzBoz eens, en ik heb een soortgelijk verhaal al heel vaak in LA verkondigd. Net als de hele crew zo'n beetje, dus eigenlijk zou deze discussie niet eens meer gevoerd hoeven worden.

GoT is steeds meer een luilekkerlandje voor Computer-prutsend Nederland aan het worden. De topics worden steeds meer eenheidsworst, en omdat mensen te lui zijn om zelfs iets uit te zoeken (zoals de pioniers dat 10 a 20 jaar geleden nog moesten toen er geen internet en geen GoT was). Ook zijn ze te lui om Google.com te gebruiken, of de Search op GoT.

Resultaat: iemand komt op GoT binnen huppelen en denkt dat ie een hele originele vraag gaat stellen. En wat komt er dan?

"Welk mobo is het beste voor een athlon XP?"

:X

Daar zakt mijn broek dus echt helemaal van af, als er in de index van PMG in 1 week tijd al 10 a 20 soortgelijke vragen gesteld zijn. Dan denk ik dus echt letterlijk 'zoek toch verdomme eens voordat je gaat lopen blaten!'.

GoT is leuk, maar de mentaliteit van de meeste users is zo slecht aan het worden dat GoT als geheel kwalitatief steeds minder wordt. En dat is jammer.

En de oorzaak ligt toch echt bij de bezoekers die het alleen maar hulp verwachten, zonder zelf input te leveren :{

De basis van een forum is knowhow van de massa, en momenteel is het zo dat enkele goeie figuren de enigen zijn die mensen echt kunnen helpen. Maar met 30.000 bezoekers is de verhouding dan behoorlijk krom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 23:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als iemand lui is en geen zin heeft om te zoeken, en daarom maar een topic neerdondert op GoT, dan verdient ie gewoon een slotje. Punt. Als je zo iemand op weg gaat helpen met een topic waar het antwoord staat, dan is dat eigenlijk krom. Waarom zou iemand dan nog zelf moeite doen? Je krijgt het antwoord toch wel voorgeschoteld, zelfs met een slotje. Altijd prijs dus.
Zit wel wat in eigenlijk. Nu is het wel zo dat ik ze vaak naar een link stuur, waar ze toch ook nog best wel wat moeite moeten doen om eruit te komen. Maar je heb idd daar wel een punt.

/me Gaat users in de toekomst testen of ze zelf al moeite gedaan hebben. Zoniet een dikke vette flame }) }).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 30 december 2001 23:44 schreef X-terior het volgende:
Zoniet een dikke vette flame[/me] }) }).
Ik snap wel dat je het waarschijnlijk als geintje bedoelt, maar ook dat keur ik af ;) Als het voor mij duidelijk is dat iemand geen moeite heeft gedaan, dan krijgt ie een slotje. Maar als iemand gewoon nog niet zo goed weet hoe alles hier werkt, of weldegelijk zelf het een en ander uitgezocht heeft, dan ben ik ook de lulligste niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 30 december 2001 18:50 schreef abyss-1 het volgende:
want zeg nou eerlijk als ik de search gebruik krijg ik vaak over 100 hits op wat ik zoek en meestal is er geen een echt bruikbaar.
Als je zelf al niet de moeite wil nemen te zoeken kan je moeilijk van een ander verwachten dat zij wel de moeite nemen je vraag te beatwoorden...
Zover ik weet is het forum voor iedereen open en is het niet zo dat alleen de mensen die er verstand van hebben er ook mogen posten ?!
Dat is zo, maar zelf de grootste n00b kan de search gebruiken en zelf zoeken. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat alles wat je wil weten als hapklare brokken op tafel komt te staan :{

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 23:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het waarschijnlijk als geintje bedoelt, maar ook dat keur ik af ;) Als het voor mij duidelijk is dat iemand geen moeite heeft gedaan, dan krijgt ie een slotje. Maar als iemand gewoon nog niet zo goed weet hoe alles hier werkt, of weldegelijk zelf het een en ander uitgezocht heeft, dan ben ik ook de lulligste niet.
Was idd alleen maar grappig bedoeld. Sorry for this 1. :'(

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op zondag 30 december 2001 23:35 schreef Exirion het volgende:
De basis van een forum is knowhow van de massa, en momenteel is het zo dat enkele goeie figuren de enigen zijn die mensen echt kunnen helpen. Maar met 30.000 bezoekers is de verhouding dan behoorlijk krom.
Hmm.. Is het misschien een ideetje om die enkele goeie figuren iets van een extra status te geven? (en dan bedoel ik niet iets als een mod-functie, maar gewoon een indicatie?)

Dat zou voor die betreffende personen waarschijnlijk een stimulans zijn (want een aantal goede leden verliest toch de intresse!), en voor de mensen die ze raad geven iets van een herkenning dat er een persoon met veel kennis over meedenkt.. (wil niet zeggen dat die dan altijd gelijk heeft!)

Natuurlijk moet zo'n status dan niet afhangen van het aantal post, maar gewoon puur op postgedrag en kennis worden gebaseerd.. Dat moet dan natuurlijk nog wat uitgewerkt worden.. Misschien iets om over na te denken, of mee te nemen voor in de nieuwe forum-software....

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 31 december 2001 00:03 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Is het misschien een ideetje om die enkele goeie figuren iets van een extra status te geven? (en dan bedoel ik niet iets als een mod-functie, maar gewoon een indicatie?)
Dat is ook een beetje de taak van de modjes denk ik. In W&G hebben veel mensen elkaar IRL gezien wat goed werkt en ik laat bv de mensen met de kennis ook duidelijk merken dat ze gewaardeerd worden. En dat kan op allerlei manieren. Als ik zo kijk naar de goede W&Gers dan denk ik niet dat die status-gevoelig zijn, die hebben zich IRL al wel bewezen met hun werk of iets dergelijks (en zijn al blij met een virtuele Ivoren Toren) ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Als je ergens op zoekt, is de kans heel groot dat je honderden topics vindt. Echter, in het overgrote deel daarvan staat dus mooi GEEN antwoord op de vraag :(
Okee, dit is al eerder gezegd in dit topic, maar hier komt het: Is er geen mogelijkheid om in de gevonden topics iets a la HP of MS te zetten: "Was dit ongeveer wat je zocht?". Ik weet niet hoe dat zoeken op 'relevantie' werkt, maar zo krijg je wel een beetje een splitsing tussen gevonden topics met, en gevonden topics zonder een antwoord.
Ook zou een modje dan toevallig al hij/zij een keertje wat tijd over heeft ( :? :P ) wat oude topics langs kunnen lopen om al meteen aan te geven of je er iets aan hebt of niet.
Om het wat fraude-ongevoeliger te maken zou je bijvoorbeeld pas een week of zo na de laatste reply kunnen stemmen, en bijv. maar 1 keer per user (al is dat denk ik wat te veel (ruimte/load) van het goede.

Ten slotte: Die searchknop is wel verrekte klein vergeleken met de glowing, vette, grote, dubbele(!), plaatje hebbende 'new topic'... Als je die twee eens van plaats laat ruilen (inc. kenmerken, dus search bold, glowing, dubbel, plaatje etc)... De algemene faq, nog al zo'n klein knoppie, en dat tussen de minst gebruikte knoppies (behalve misschien de active topics) van het forum.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Op maandag 31 december 2001 00:53 schreef pnieuwkamp een goed idee:

[..]

Ten slotte: Die searchknop is wel verrekte klein vergeleken met de glowing, vette, grote, dubbele(!), plaatje hebbende 'new topic'... Als je die twee eens van plaats laat ruilen (inc. kenmerken, dus search bold, glowing, dubbel, plaatje etc)... De algemene faq, nog al zo'n klein knoppie, en dat tussen de minst gebruikte knoppies (behalve misschien de active topics) van het forum.
Ik denk dat dat een prima idee is... In de bovenste balk staat ook nog "new topic" en "post reply", terwijl iig die "post reply" bijna niet gebruikt wordt.
Sloop die eruit, maar de search knop ff een SEARCH knop en d'r is een stukkie herkenning bij :)

Toen ik hier voor 't eerst kwam, kon ik de search knop niet vinden :o

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat een prima idee is... In de bovenste balk staat ook nog "new topic" en "post reply", terwijl iig die "post reply" bijna niet gebruikt wordt.
deze thread is echter al drie pagina's lang :D

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19

Marc H

- - Is wakker - -

Wat mensen ook even in de gaten moeten houden is dat je op Gathering of TWEAKERS zit, en niet op het computeridee/computer!totaal forum.

Oftewel:
Je zit op een forum waar mensen komen die het maximale uit hun computers willen halen, en bereid zijn om daar veel voor te doen. Als jij niet eens bereid bent om de search te gebruiken, Wat doe je dan op GoT????

om nog even wat constructiefs aan de discussie toe te voegen:

Topics die een slotje krijgen omdat die vraag al vaak gesteld is, moeten niet in de search worden meegenomen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 31 december 2001 11:54 schreef Marc H het volgende:
Wat mensen ook even in de gaten moeten houden is dat je op Gathering of TWEAKERS zit, en niet op het computeridee/computer!totaal forum.

Oftewel:
Je zit op een forum waar mensen komen die het maximale uit hun computers willen halen, en bereid zijn om daar veel voor te doen. Als jij niet eens bereid bent om de search te gebruiken, Wat doe je dan op GoT????
Ik nomineer dit als potentiele aanvulling op de FAQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt dus ook het probleem, veel mensen die hier komen die weten dus niet dat er een search is. dit moet beter aangegeven worden imho

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 31 december 2001 12:57 schreef danokorst het volgende:

[..]

daar ligt dus ook het probleem, veel mensen die hier komen die weten dus niet dat er een search is. dit moet beter aangegeven worden imho
Dat staat uitgebreid in de FAQ. Je hebt gelijk als je zegt dat de mensen bij 'binnenkomst' wat duidelijker op de faq gewezen zouden moeten worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Op maandag 31 december 2001 09:37 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Sloop die eruit, maar de search knop ff een SEARCH knop en d'r is een stukkie herkenning bij :)
Duh :) Ik bedoel dus die duidelijk bij elkaar horend gegroepeerde, met | ertussen witte woordjes :P
Toen ik hier voor 't eerst kwam, kon ik de search knop niet vinden :o
En DAT is dus een (klein :? ) deel van het probleem

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
En DAT is dus een (klein) deel van het probleem
die search button moet net zo groot als de New Topic button

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mensen vernemen te veel. Tweakers.net en Gathering of Tweakers zijn IT gerelateerde sites. Geen helpdesks of scholen. Als ik zie dat mensen hier op de techfora hulp gaan zoeken bij de meest simpele en basic dingen (het in elkaar zetten van een computer bijvoorbeeld) dan hoor je hier eigenlijk niet thuis. Het is niet zo dat GoT bestaat als dedicated school waar je van zero to hero gaat. Het is een pre dat je al in het bezit moet zijn van enige kennis. Als er iemand klaagt over instabiel systeem (is ook al tig keer langs is gegaan) en iemand gaat roepen dat je CPU temperatuur misschien te hoog is, dan breek ik mijn kop open van het niveau hiero |:(. Natuurlijk mag je wel een vraag stellen, maar dan niet een simpele, basic, domme vraag die al weet-ik-hoeveel-keer voorbij is gekomen. Als bijvoorbeeld je kat over je laptop pist en je bent ten einde raad, post een topic. Als je hardware problemen met linux hebt, post een topic. Als je van plan bent jouw computer te casemodden en proberen zelf een (uitgebreid) electronica schema in elkaar te zetten, post een topic. Als je niet weet hoe je een computer in elkaar kunt zetten, niet weet hoe je je CPU temperatuur in je bios kunt lezen, als je niet weet hoe je je computerkast openkrijgt, hoor je hier simpelweg NIET thuis en het is ook niet de bedoeling dat je die hier gaat vragen. Dan neem je eerst een opleiding of je leest eens wat documenten door, maar voor zúlk laag niveau is GoT/T.net NIET bedoeld.

Mijn excuses voor mijn overdreven opmerkingen, maar het niveau op GoT en technische kennis is dalend.

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb dé oplossing: ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.bruijstens/search-got.gif

Loeibaar.nl

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op maandag 31 december 2001 17:07 schreef Arjan B het volgende:
Ik heb dé oplossing: ;)

[afbeelding]
WHAHAHAHAHAHAHAHA
Over gevoel voor humor gesproken ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe zo zou het moeten ja :D

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, dan mag de topicstarter wel eens in /13 komen kijken. Geloof me, als je 1000 keer hebt uitgelegd hoe je een scrollbar een kleurtje kan geven, hoe je "zo'n plaatje bij favorieten" (favicon) krijgt en of je je site automatisch kan laten refreshen om de zoveel seconden dan ben je het de 1000 en 1ste keer echt zat.

Oftewel, dit wekt irritaties op. Veel mensen blijven weg als het niveau laag is, en het zijn juist de mensen die dan weggaan die een computerforum met een redelijke tot hoge kwaliteit nodig heeft.

Aan de andere kant heeft het weinig zin om zo vaak en zo hard mogelijk "utfs" gaan lopen schreeuwen in het betreffende draadje. Ik wou me daar vroeger nog wel eens schuldig aan maken maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het net zo goed ff in su kan posten, met als resultaat minder flames en een keurig opgeruimd forum van hoge kwaliteit. :)

Amen :P

Verwijderd

Topicstarter
ipv 'utfs' gewoon niets zeggen?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op dinsdag 15 januari 2002 14:51 schreef danokorst het volgende:
da's wel een goede mentaliteit, zo'n draadje gewoon laten doodbloeden en niemand laten reageren, evt. enkel in SU.

Maar ja probleem is dat er nog een n00b langskomt die wel gaat reageren op een FAQ/Search topic.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Gewoon een verbod op post met alleen maar UTFS.
Mijn instelling is: INDIEN ik een UTFS gebruik (of een UTFGoogle) om dan OOK een/de link erbij te plaatsen.

Voorbeeld: Er zijn nog steeds mensen die vragen naar on-line vertaalprogramma's en ik meen dat zoiets toch wel door iedereen te vinden moet zijn :? Overigens ken ik een aantal links daardoor wel uit mijn hoofd :P

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52

The Legend

*Plop*

Waarom wordt deze nou weer omhoog gekickt ?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Marv
Op dinsdag 15 januari 2002 15:32 schreef The Legend het volgende:
Waarom wordt deze nou weer omhoog gekickt ?
Omdat meneer danokorst iets wil zeggen.. namelijk:
Op dinsdag 15 januari 2002 14:51 schreef danokorst het volgende:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Deze discussie is al zo vaak gevoerd, we moeten maar 's een goed grote searchbox bovenaan de topbar*.gif gooien, ideetje van Tom BTW :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.