Toon posts:

Kabels belangrijk voor goed geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb thuis voor mijn doen een leuk hifi setje staan

+ conrad mengpaneeltje
+ 2 audiosonic cd players
+ pioneer versteker
+ 2 cat luidsprekers (woofer 30.3cm tweeter en middentoon)

had eerst budgeluid :r maar naar schoonmaken versteker knoppen was het veul beter alleen nog steeds vind ik het niet geweldig :'(

er liggen wel kutkabels tussen luidsprekers en versterker (niet tussen componenten daar liggen met goud vergulde :9~ tussen)

als ik er betere kabels tussen zou leggen zou mijn sound dan beter zijn????

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je er maar in gelooft wel :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 11:13 schreef Nikel het volgende:
nee daar heb je wa aan

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tis in ieder geval wel een eerlijk en waar antwoord op je vraag. 8-)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op zondag 30 december 2001 11:03 schreef PlaceR het volgende:
had eerst budgeluid :r maar naar schoonmaken versteker knoppen was het veul beter
Je moet ook niet op je versterker gaan liggen afrukken en zo al je knoppen vervuilen. >:)

Maar misschien helpt t als je een omschrijving van "budgeluid" zou geven...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
als je butgeluid vertaald krijg je reetgeluid
reetgeluid is weer een synoniem voor scheet
een scheet knettert en kraakt

nou dit gebeurde dus ook bij het draaien aan de knoppen (het kraken) en er zat altijd een luide brom in (die brom is nog niet helemaal weg en is gruwelijk irritant)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ook als je de versterker los hebt gekoppeld van je mengpaneel?

Specs? Zie ondertitel...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik zou een een search doen en dan kom je in ieder geval deze [topic=37105/1/50] tegen... ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je er maar in gelooft wel .
PRECIES.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

of deze [topic=272511/1/50]

of iets offtopic deze [topic=222882/1/50]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

'Verguld' wil natuurlijk niet veel zeggen. Alleen maar dat de verbindingen niet zullen gaan corroderen (roesten).

Als je nu 'fietslamp'-kabels tussen versterker en speakers hebt liggen zal je een boel verschil merken met 2,5 of 4 mm2 kabel.

Toen ik m'n zelfbouw-speakers net klaar had, heb ik ze meteen aangesloten op het mini-setje van m'n pa (met fietslamp-kabels). Daar kan je dus echt geen vermogen doorheen jagen.

Als je al dikke kabels hebt liggen denk ik niet dat er snel hoorbaar verschil te merken zal zijn.
De boosdoeners? >:)

Siditamentis astuentis pactum.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 30 december 2001 11:13 schreef Nikel het volgende:
Mijn antwoord :). Kwaad kan het in ieder geval niet, en een beetje stevigere kabels kunnen nooit kwaad :o. Het dramatischste verschil krijg je door andere speakers aan te sluiten, denk ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

die brom en dat kraken komen in elk geval niet van je speakerkabels, om ff to the point te komen

die 'vertragingsvervorming' is een harmonische vervorming, geen ruis, brom ,... of andere zaken die aangeven dat er problemen zitten in of voor de 'actieve' componenten!

ik zou eerst dat mengtafeltje eruit flikkeren, waarschijnlijk is er dan al veel opgelost!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die kabels zullen weinig verschil maken, vooral bij jouw set. Je zal misschienwel iets verschil horen maar veel zal het niet zijn, die brom enzo zijn niet ineens weg.
Niet om je spul af te zeiken, maar t is natuurlijk niet echt high-end materiaal en dat merk je, en je geluid is zo zuiver als de zwakste schakel.
Dus probeer gewoon ff uit te vinden waar het geluid "mis" gaat en vervang dat, en neem mischien iets dikkere kabels.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Andere cd spelers...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op zondag 30 december 2001 14:33 schreef JT het volgende:
Andere cd spelers...
Kan, conrad paneeltje zal ook wel niet super zijn, als je voor een andere (budget) mengpaneel gaat wil ik je Behringer aanraden, veel goede reacties en erg scherpe prijs.
Op feedback.nl en behringer.com staat wel meer info.

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

offtopic:
Ik dacht eerst dat hier een boa constrictor lag:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~at/geode2.jpg

maar tis een luidspreker kabel :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 15:57 schreef Duck-Twacy het volgende:
offtopic:
Ik dacht eerst dat hier een boa constrictor lag:
[afbeelding]

maar tis een luidspreker kabel :)
R :+ F L

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
zal drek de set van me ouders een jatten (z'on desing set uit zo'n fokking dure shop :9~ sony sella of zoiets (da met da blauwe licht) eens kijken of mijn speakers daarmee fijn soundje geven. ik bouw dan wel een paar mixen tussen die dure set en mijn troep en kijken waar het aan ligt

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Dropveters vervangen door kwalitatief fatsoenlijke ls kabel en interlinks zal zeker nut hebben....in een goeie set, don't get me wrong maar met jou setup heeft het geen nut denk ik..

• JT

JT

VETAK y0

Sony Lissa bedoel je

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Cat speakers he....

Nou om een beetje beter geluid te krijgen zonder al te veel kosten zou ik beginnen met een ander scheidings filter dr in te zetten.. Heb ooit eens zo'n set speakers onder handen gehad en dat scheidingsfilter wat daar in zat was zo brak dat de tweater bas wilde produceren dat gaf ook een vreemd krakend geluid.. + dat de scheidings filter wat dr standaard inzit niet echt afgestemd is. dr is zomaar maar wat ingezet. Je kan leuke kant en klare filtertjes kopen voor niet al te veel die je geluid erg verbeteren.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

+ conrad mengpaneeltje
+ pioneer versteker
Laten we duidelijk wezen, hier komt sowieso geen goed geluid uit. Dus laat die koperkabeltjes maar laten hangen, anders zouden je snoertjes wel eens duurder uitkomen dan je mengpaneeltje

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 16:34 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Laten we duidelijk wezen, hier komt sowieso geen goed geluid uit. Dus laat die koperkabeltjes maar laten hangen, anders zouden je snoertjes wel eens duurder uitkomen dan je mengpaneeltje
Als ik het nu nog is bekijk, heb je eigenlijk gelijk....het enige redelijke is de versterker...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
SJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT heb net met mijn mengpaneel die dure sony lissa versteker opgeblast

WIE KAN ME DIK 2 RUGGE LENEN VOORDAT ZE THUISKOMEN (KOOP IK WEL EEN NIEUWE)

of kan ik die versterker nog fixen

Verwijderd

Hmm.. laat dat scheiding filter inbouwen dan ook maar zitten :+

Je zou kunnen kijken of de zekeringen stuk zijn denk het haast wel.. En als je em echt stuk heb gemaakt leg dan ff uit hoe je het gedaan heb.. Lijkt me wel interessant

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 16:39 schreef PlaceR het volgende:
SJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT heb net met mijn mengpaneel die dure sony lissa versteker opgeblast

Jezus, hoe krijg je dat voor elkaar ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 16:45 schreef JT het volgende:

[..]

Jezus, hoe krijg je dat voor elkaar ?
Volgens mij heb die 220 op de ls uitgangen gezet ofsow ?

• JT

JT

VETAK y0

Z'n mengpaneel op de speakeruitgangen >:)

Ecodan warmtepomp

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Achja kunnen ze nu echte hifi kopen :+

Verwijderd

R :+ F L

Ik wacht af >:)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 30 december 2001 16:48 schreef hervaz het volgende:
Achja kunnen ze nu echte hifi kopen :+
:D ROFLOL

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

Je moet ook niet rommelen met conrad shit mengpanelen.... en trouwens de sony lissa is nou ook niet echt high-end...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
zon sony setje is volgens mij vet een ECHT setje

maar hoe heb ik da ding verkracht

mengpaneel en cdplayer netjes aangesloten en toen ik d8 waarom komt er geen geluid uit bleekk mijn mengpaneel vol open te staan emt de metertjes in het rood (dan geeft ei dus te hard signaal voor versteker af.

en nou doet die versterker nix mir

Verwijderd

Ik zou je wel willen uitnodigen om een echte set te laten zien en horen maarreuh vingertjes af ! :+

Anyway is het niet normaal dat je alle volume knoppen laag zet met aansluiten enzo ? als je alles van de versterker af hebt en je zet em aan de stroom doet ie dan wel wat ?

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem aanzet doet alles het nog en als ik hem open heb en orgineel aansluit en de zekeringen doorverbind met een draadje doet ie het ook nog ik laat er wel draadjes inzitten tot me ouders weer eens weg zijn en dan douw ik er wel nieuwe zekeringen in

GOD THX DAT ALLEEN DE ZEKERINGEN MAR KAPOT WAREN (OOK AL GELLOF IK NIET ECHT IN HEM WANT WAAR HAALS HIJ HET MATERIAAL VANDAAN OM DE AARDE TE BOUWEN (gamma om de hoek maybe??)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je zekeringen zijn gewoon kapot, voor een paar piek haal je nieuwe...

[edit]
kut, ik zal sneller reageren als ik op reply druk.. :+

Verwijderd

Ik zou geen draadjes doen maar zekeringen halen.. En gewoon eerlijk zeggen dat je de zekeringen er uit geblazen heb..
Stel je voor. Pa wil vanavond muziek draaien.. doet em lekkerhard.. rookwolken..... versterker staat bij de td ..
he verrek dr zitten draadjes bij de zekeringen.. sorry meneer geen garantie..

(edit) ik denk dat je dan een grotere doodtrap krijgt dan nu..(/edit)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Als je toch al de deur uit moet om een nieuwe zekering te halen (haal wel de goeie ;) ), neem dan ook maar meteen een stel nieuwe speakers mee wil je een beter geluid krijgen. Een andere kabel zal niet echt veel helpen. De speakers van Cat zijn namelijk van zichzelf al best brak. (no offence)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Dat Sony setje is trouwens hier in de aanbieding 8-)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 18:50 schreef nevyn het volgende:
Dat Sony setje is trouwens hier in de aanbieding 8-)
Lijkt verdacht veel op deze lay out.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:11 schreef JT het volgende:

[..]

Lijkt verdacht veel op deze lay out.
Dat viel me ook al eerder op :o

• JT

JT

VETAK y0

Ik ken die gasten erg goed, ik zal is aan ze vragen of ze samenwerken ofzo.

Ecodan warmtepomp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
De ene staat op naam van F.J.J. Stok en de andere op T.J.J. Stok met beide hetzelfde telefoonnummer.
[bron]
Zal dus wel dezelfde ondernemer zijn met twee verschillende panden en handelsnamen, maar dus één holding ofzo

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:15 schreef JT het volgende:
Ik ken die gasten erg goed, ik zal is aan ze vragen of ze samenwerken ofzo.
Hoe goed??? Want ik ben op zoek naar een leuke deal voor een nieuwe CD-Speler 8-)

Verwijderd

Mensen mensen.. Let toch eens een beetje op.

Ten eerste heb je 2 soorten CAT. je hebt die Conrad troep (ben er zelf ook ingetrapt), maar je hebt ook CAL-Audio (California Audio technology) en de laatste maakt ZEKER geen troep. die maken gewoon GOEIE luidsprekers..

Ik zeg niet dat de topicstarter CAL-Audio luidsprekers heeft, maar het zou best eens kunnen..

BTW, de Conrad variant (de troep dus) maakt veel gebruik van een plaatje van een kat op z'n luidsprekers.. Hier zijn die Conrad luidsprekers goed aan te herkennen, en veelal ook aan het brakke geluid wat eruit komt. Deze rommel komt in de buurt van het welbekende Marquant.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

sure :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 22:01 schreef nevyn het volgende:

[..]

Hoe goed??? Want ik ben op zoek naar een leuke deal voor een nieuwe CD-Speler 8-)
Laat ik het zo zeggen :
Ik ken de REL Strata III daar krijgen voor 1300 piek, inkoop prijs, omdat ik hele vaste klant ben >:) Al 100 piek contant, 5 lege md's en 100 piek korting op me dvd speler verdient door stommespelletjes >:) En hun service is *D B-) :7

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

He JT? Ben jij ;) niet aan een nieuwe Cd-speler toe? Een Arcam CD62 of CD72/T toch...

hehe :D

• JT

JT

VETAK y0

M'n vader wil een nieuwe dvd speler....en das serieus, waar woon je ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik woon in Delft. Aanstaande donderdag ga ik een hifitripje maken naar Utrecht/A'dam/R'dam. Tot aanschaffen ga ik denk ik pas in maart over...

Dus het is wel serieus dat ik een Cd-speler ga kopen maar ik zou geen misbruik van je willen maken, dat was dus nie serieus...

Maar ik denk dat het weer tijd wordt om on-topic te raken :)

Verwijderd

Weet je meteen dat de fout in je mengpaneel zit ;)
Dat verklaart de 'brom'. Waarschijnlijk zat er ergens sluiting in je mengpaneel waardoor er een feedback ontstaat op 1 van de kabels en er dus een brom ontstaat.

Of je hebt gewoon het volume van je mengpaneel te hoog gezet waardoor je de versterker verknalt omdat die dingen niet geschikt zijn voor mengpaneeltjes. Je kan er wel een mengpaneeltje aanhangen, maar dan moet je het volume niet met je mengpaneel gaan regelen of te hoog zetten want dan verknal je echt je versterker.
Bij nader inzien is je eigen versterker misschien ook verrot en 'bromt' hij daarom wel.
Gooi die troep weg... en verwacht een pak slaag van je ouders :7

Voor de rest valt er weinig te verbeteren aan je set vrees ik. Ik las in sommige reacties dat ze je set niet willen afkraken... nou ik wel :P

Voor de mensen die het willen weten... Ik heb zelf een Onkyo TX-DS575 en DV-S525 (in't zilver) en klipsch speakers. Klipsch KG 4.2 voor, KV-3 midden, KG 1.5 achter en KSW-12 Subwoofer. Alle speakers zijn gemodificeerd (filters aangepast).
Voordat de hifi mensen gaan zeuren... Ja, ik weet dat mijn versterker veel te licht is voor mijn speakers, maar ik ben nog aan het sparen :7

edit:

Laat ik voortaan eerst alle 3 de pagina's lezen voordat ik reply... hehe :9

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 23:17 schreef nevyn het volgende:
Ik woon in Delft. Aanstaande donderdag ga ik een hifitripje maken naar Utrecht/A'dam/R'dam. Tot aanschaffen ga ik denk ik pas in maart over...

Dus het is wel serieus dat ik een Cd-speler ga kopen maar ik zou geen misbruik van je willen maken, dat was dus nie serieus...

Maar ik denk dat het weer tijd wordt om on-topic te raken :)
Me pa wil het ook wel doen, dus als je het binnenkort doet...binnen 2 weken wil me pa hem gaan halen.

BTW: er zijn zeg maar 2 ingangsvoltages. Die van bron->voorversterker en voorversterker->eindversterker. Die van de eerste is veel lager. Je voorversterker kan dus en veel lager voltage aan dan je eindversterker. En laat je mengpaneel nou net een soort voorversterker zijn die je aansluit op nog een voorversterker waardoor het voltage te hoog is....dat is mijn mogelijke theorie :P

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zondag 30 december 2001 23:51 schreef JT het volgende:

[..]

Me pa wil het ook wel doen, dus als je het binnenkort doet...binnen 2 weken wil me pa hem gaan halen.

BTW: er zijn zeg maar 2 ingangsvoltages. Die van bron->voorversterker en voorversterker->eindversterker. Die van de eerste is veel lager. Je voorversterker kan dus en veel lager voltage aan dan je eindversterker. En laat je mengpaneel nou net een soort voorversterker zijn die je aansluit op nog een voorversterker waardoor het voltage te hoog is....dat is mijn mogelijke theorie :P
Twee ingangsvoltages :P ? Het is allebei categorie line level (iets van -50 tot +20 dBu). De spanning die op je eindvesterker staat zal meestal veel lager zijn dan die van de bron.
En ten tweede is een mixer geen voorversterker ofzo, dat is de naam van het HiFi component voorversterker. En dat de meeste mensen thuis hun mixer op een ingang van een HiFi versterker hebben zitten wil niet zeggen dat dat de bedoeling is :). Normaal gesproken gaan de L+R outputs direct naar de poweramps, of via een EQ of crossover eventueel.
Op zondag 30 december 2001 17:14 schreef PlaceR het volgende:
als ik hem aanzet doet alles het nog en als ik hem open heb en orgineel aansluit en de zekeringen doorverbind met een draadje doet ie het ook nog ik laat er wel draadjes inzitten tot me ouders weer eens weg zijn en dan douw ik er wel nieuwe zekeringen in

GOD THX DAT ALLEEN DE ZEKERINGEN MAR KAPOT WAREN (OOK AL GELLOF IK NIET ECHT IN HEM WANT WAAR HAALS HIJ HET MATERIAAL VANDAAN OM DE AARDE TE BOUWEN (gamma om de hoek maybe??)
Zou je alsjeblieft niet willen SCHREEUWEN, dat is namelijk best irritant.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 31 december 2001 02:57 schreef Jag het volgende:

[..]

Twee ingangsvoltages :P ? Het is allebei categorie line level (iets van -50 tot +20 dBu). De spanning die op je eindvesterker staat zal meestal veel lager zijn dan die van de bron.
En ten tweede is een mixer geen voorversterker ofzo, dat is de naam van het HiFi component voorversterker. En dat de meeste mensen thuis hun mixer op een ingang van een HiFi versterker hebben zitten wil niet zeggen dat dat de bedoeling is :). Normaal gesproken gaan de L+R outputs direct naar de poweramps, of via een EQ of crossover eventueel.
Tjah...dat is mij ooit is verteld, maar nu ben ik gecorrigeerd door de almachtige Jag :+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
waar haal je dan een goeie set voor weinig geld???

doe eens een voorstel

(indicatie wat ik verdien 3€ p uur en werk ongeveer 8 uur p week) dus 600mijers maybe iets meer mag het wel kosten

Verwijderd

Was het niet zo dat boxen altijd aan worden geduidt met het aantal Ohm dat ze zijn? (mischien licht het daar aan)

Het enigst dat ik verder kan bedenken is "velden".

verder veel succes er mee.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14

+ conrad mengpaneeltje
+ pioneer versteker

had eerst budgeluid :r maar naar schoonmaken versteker knoppen was het veul beter alleen nog steeds vind ik het niet geweldig :'(

er liggen wel kutkabels tussen luidsprekers en versterker (niet tussen componenten daar liggen met goud vergulde :9~ tussen)

als ik er betere kabels tussen zou leggen zou mijn sound dan beter zijn????
Ligt aan de dikte van de kabels die er nu tussen zitten. Ze zouden evt. te dun kunnen zijn. Maar dit is vrij makkelijk te testen door je volume te zetten op de stand waar je het hardst op zult draaien. Neem dan een stukje housemuziek met veel hoog en geen bass, op het moment dat er bass in komt en je hoge tonen worden naar beneden getrokken, dan zouden ze te dun kunnen zijn. Maar ik denk dat je geluid zo slecht is omdat je "butt-spul" gebruikt ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik verkoop kabels :P

dus het helpt >:) als je goed spul koopt werkt het zeker

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Kabels en pluggen zijn voor liefhebbers erg belangrijk. Ik heb gehoord dat goud een goed metaal is voor dit soort producten.