Toon posts:

procmail troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zoek op 'procmail' kom ik bij dit forum, NOS, uit, dus post ik m ook maar hier :)

Het probleem: ik wil mail onderscheppen (om via email een website, bv www.mijnsite.nl, te kunnen updaten) met een .forward bestand. De mail wordt verstuurd naar hetzelfde domein, bv piet@mijnsite.nl). Maar ik heb zelf geen mailserver. (btw, de website die geupdate moet worden is gehost bij protagonist.nl). Het probleem is dus eigenlijk waar ik dat .forward bestand kwijt kan. Of heeft iemand een andere oplossing...

Blijkbaar snap ik t zelf nog niet helemaal... :?

Anyone?

Tnx!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 30 december 2001 00:32 schreef djkappi het volgende:
Blijkbaar snap ik t zelf nog niet helemaal... :?
* moto-moi ook niet :D

Als ik het goed begrijp heb je een site : Mijnsite.nl, daar heb je een account, zeg jan@mijnsite.nl .. Als daar email komt, moet dat automatisch doorgestuurd worden naar piet@mijnsite.nl ?
Da's standaard .forward probleem, en dat kun je vast wel in de search vinden.. Maar blijkbaar bedoel je dat niet, als je het over procmail hebt :?

Dussuh, nog een keertje uitleggen s.v.p.. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
nee, idd, dat is t niet

het gaat erom dat ik de inhoud van een binnengekomen mail in een bestand (liefst een database) kwijt kan, zodat ik daar op de website met php de gegevens uit kan lezen

met een .forward bestand kan ik, toch?, de email (beter: de inhoud daarvan) in een directory ofzo neerzetten

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 30 december 2001 01:02 schreef djkappi het volgende:
nee, idd, dat is t niet
Okee dan :D
het gaat erom dat ik de inhoud van een binnengekomen mail in een bestand (liefst een database) kwijt kan, zodat ik daar op de website met php de gegevens uit kan lezen
met een .forward bestand kan ik, toch?, de email (beter: de inhoud daarvan) in een directory ofzo neerzetten
Een .forward bestand, is een klein bestandje waarin je een email-adres zet, waarna het emailtje automatisch doorgestuurd wordt.
In jouw geval heb je dus meer aan procmail.. Kijk hier maar eens tussen..

Tis trouwens een beetje specifieke vraag * moto-moi kon niet zo 1-2-3 een werkend receptje vinden helaas...

Verwijderd

Topicstarter
maar weet je misschien waar dat bestand hoort te staan?

je url doet t niet helaas...

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 30 december 2001 01:25 schreef djkappi het volgende:
maar weet je misschien waar dat bestand hoort te staan?
Welk bestand bedoel je ? Dat procmail ? Da's een programma, en moet dus ergens in het path staan ofzo, maar als het goed is zit daar wel een goede handleiding bij..
je url doet t niet helaas...
Maf, ik copy-en-past hem zonet uit m'n url-balkje <zucht> Nevermind, ik heb al een ander URLtje voor je :)

Daar staan een paar programma's, die je misschien wat verder kunnen helpen..

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat .forward :)

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 30 december 2001 01:38 schreef djkappi het volgende:
ik bedoel dat .forward :)
Dat hoort in de home-directory te staan.
Kijk anders hier even, dan ga ik ondertussen :z

Pagina: 1