Toon posts:

forward + copy van email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag al mijn email forwarden naar een ander adres (hotmail tijdens m'n vakantie) terwijl de berichten in mijn popbox wil houden.

Op mijn mailserver gebruik ik debian + postfix. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het met postfix ook kan maat bij sendmail is het zo dat je dan een .forward bestand moet maken in je home dir, met daarin het email adres waar het heen moet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan inderdaad, maar dan blijft de mail niet in m'n popbox staan.

Verwijderd

heeft postfix niet zo'n alwaysbcc optie ofzo?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

maak gewoon een .forward "tijdelijk" aan! maar vergeet dan niet om een backslash erin te zetten gevolgd door het mail-adres!

dus \,user@hotmail.com anders ben je de mail kwijt die wordt dan niet bewaard op de server! ( Ik dacht trouwens dat het een backslash was kan ook slash zijn )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
postfix snapt die / of \ niet, misschien heb ik een te oude versie?

anyway, m'n huisgenoot wees me even op het feit dat hotmail ook gewoon kan poppen zonder van de server te verwijderen, dus mijn probleem is opgelost :)

ik ben nog wel benieuwd hoe ik het anders op had kunnen lossen btw

Verwijderd

De eerder genoemde always-bcc functie is bedoeld om een copy van ALLE (zowel inkomende en uitgaande) mail door te sturen naar een bepaald account.
Wat jouw situatie betreft, het is effe uitzoeken wat je in je .forward moet zetten.
Volgens mij moet het zoiets worden:

\bert
bertus@hotmail.com

Maar heb dit niet getest ofzo en weet het ook niet zeker.
Anders ff opzoeken in de docs van Postfix.
Suc6
Pagina: 1